✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Vai otrajā datumā balsot?

2008. gada 30. jūlijā, 135 komentāri

Runājot apkārt ar cilvēkiem, noskaidrojas viens moments - “nē, es neiešu uz to referendumu”. Ziniet, man ir vienalga, kā tu nobalsosi.

Ja vēlies, balso par to, lai tad, kad kādam ienāks prātā pamanipulēt ar tautu, tiktu rīkots kārtējais referendums par Saeimas atlaišanu, haoss valstī, tērēti miljoni un beigu beigās Saeimā nākamajās vēlēšanās būs tie paši cilvēki.

Ja vēlies, balso par to, lai tautai nebūtu tiesības atlaist Saeimu un visi ļaunie augšā sēdētāji varētu sēdēt droši un nemīzt par potenciālo elektorāta atriebes kāri. Lai visi manipulēt gribētāji iet ieskrieties un turpina manipulēt tālāk ar sev pieejamajiem līdzekļiem.

Bet vienu lietu izdari droši. Aizej un nobalso. Cerēt uz to, ka nesavāksies kvorums un referendums izgāzīsies, ir muļķīgi. Un teksts “tas jau tāpat neko nemainīs” šoreiz neies krastā. Ja aiziesi, tad mainīs. Galu galā, nav jau jābāž valdībai acīs, ka tu redzi visus viņu sliktos darbus un labprāt pats savām rokām uznestu viņus visus uz ešafota. Ir jāpaņem un jāpasaka savs viedoklis. Vismaz nebūsi sēdējis malā un domājis - nu, šit, kā tad tur tagad būs - ak, atkal šitie [te ieliec jebkuru sev zināmu cilvēku grupu] panāca savu - stulbeņi - viņi nezin, ka neko nesaprot - es vienīgais gudrais - bet manī jau neviens neklausās - šņuk...

Jā, un es balsošu "pret".

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar ernests

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:14

Es sliecos uz to pašu pret. Jādomā ir PIRMS iet uz vēlēšanām, nevis jārada sev rīki, lai Saeima tiktu palaista testa režīmā un, ja nepatiks, būs iespējams to atlaist ;)

Gravatar Līva

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:33

Es esmu par to, lai vēlētāju tiesības tiktu paplašinātas nevis sašaurinātas. Balsošu "par".

Gravatar krizdabz

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:37

Pēdējās dienās gana daudz materiālu par šo tēmu esmu izlasījis, gana daudz esmu apdomājis un vismaz šobrīd sliecos par balsošanu "pret". Viens gan ir skaidrs, ir jāiet un jāpiedalās šajā visnotaļ svarīgajā pasākumā.

Gravatar Prusaks

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:37

Jāseko līdzi situācijai un jādomā gan PIRMS, gan PĒC. Principā VIENMĒR. Un Satversmē ir jābūt paredzētai iespējai domāt un atbilstoši rīkoties. Lai kā man nepatiktu tā raibā PAR kompānija, kas novākusies, lai uzkačātu sev politisko kapitālu uz tādas elementāras un citās valstīs normāli lietotas juridiskas nianses rēķina, ir demokrātiskāk un politisko atbildību veicinošāk, ja teorētiska iespēja atlaist parlamentu "no apakšas" pastāv.

Gravatar Kuulaps

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:48

Es arī balsošu PRET. Ja ispār tikšu uz balsošanas iecirkni, jo tajā dienā agri jāizbrauc uz Latvijas nomali un nez, cikos atpakaļ tikšu. Galīgi izšķirties, starp citu, piespieda tieši reklāmas "Nebaidies, jo viņi baidās". Es negribu, lai visi lēmumi tiek pieņemti, baidoties. Jo ir tiesa, ka dažkārt ir jāpieņem ari nepopulāri lēmumi. Prezidents vēlas, lai tautai būtu šādas tiesibas, jo viņš jau baidās- baidās, ka varbūt viņa iniciatīvu neatbalstīs un tad viņam ir amats jāpamet.

Bet tie, kas tagad skaļi kliedz- vai pirms pēdejām vēlēšanām mēs nezinājām, kāda ir Tautas partija? Un pēc tam tā iebalsota Saeimā, kā neviena cita.... Kamēr man neparādis, kuri ir tie citi politiķi, kas nāks veco vietā, kamēr jaunas Saeimas vēlēšanas beigsies līdzīgi kā pēdejā valdības maiņa- nav jēgas šādiem labojumiem, kas politisko haosu valsti padarīs vēl lielāku.

Gravatar Prusaks

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:53

Ggggg… Par Satversmes panta nepieciešamību tiek spriests pēc reklāmas saukļa :D

Gravatar .M.

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:53

Es uzrakstīšu līdzībās - iedomājies tev nav mašīnas un tev nav arī tiesību. Ja pēc nedēļas sagribēsies kaut kur braukt tu to nevarēsi jo tev pirmkārt jānokārto tiesības (~2 mēneši) un pēc tam jānopērk/jāaizlienē auto (stunda līdz nedēļa) kopā, rupji ņemot, 2 mēneši un nedēļa. Bet ja tev jau ir tiesības tev tikai jādabū braucamais - tātad pēc nedēļas varēsi aizbraukt meitenei Munameģi parādīt, ij pie vecmāmiņas zapti izēsties aizbraukt. Protams iespējams tu vēl 10 gadus sēdēsi dzīvoklī, uz darbu iesi kājām un nekādu dzelzs rumaku nevajadzēs. BET pēc tiem 10 gadiem var pienākt diena kad pēc nedēļas sagribēsies kaut kur braukt, un tu to nevarēsi (atceries? 2 mēneši + nedēļa?).

Tā es uztveru šo referendumu un es balsošu PAR, jo kad man vajadzēs savas tiesības man viņas nebūs jāliek jo viņas man jau ir... Un tad arī domāšu kādas krāsas mašīnā braukt un vai dīleris nemēģina man iesmērēt lūzni...

Gravatar ithink.lv

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 20:56

PRET pilnīgi noteikti. un tiešām ir jāiet balsot!

Gravatar Barvins

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 21:01

Balsot "pret" nozīmē, ka "es nekad nekļūdos" un "cilvēki pēc tikšanas pie varas nemainās". Bez tam, nepalielināt savas tiesības būtu nudien muļķīgi.

Gravatar usins

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 21:36

Nu itkā var balsot pret, bet ja nu nepatiks,nākosā paaudze uztaisīs referendumu un mainīs visu atpkaļ.... galvanais, lai nenonāk līdz tam, ka tautai minimums varas palicis....

Gravatar manas domas

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:06

Es personiski gan par. Jo mūsu politiskā elite sen jau kā dzīvo pozitīvisma kampaņas gaisotnē, katru reizi uz nākamām vēlēšanām domā kā apjāt likumus, ko tikko paši steigā caurumainus pieņēmuši, un purkst pretī 'reņģēdājiem', ja šie sāk atļauties aktīvāk pavērtēt parlamenta un valdības darbus, nedarbus un kopsakarības. Ar nepacietību gaidu t.s. <i>asiņainos pundurus</i>, reklāmas guru un visādi citādi radošus cilvēkus, kuri gatavos nākām vēlēšanās labvēlīgu augsni.

Kaut kā tā...

Gravatar name

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:08

paņemat tautas kalpa Legzdiņa bildi ar smuko žestu no saeimas nama loga un braši balsojat Pret. ha!

Gravatar Beaviz

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:26

Protams, ka jabalso PAR, paris papildus tiesibas nekad nenak par ljaunu! Visi kas grib balsot PRET, vares to darit ari gadijumaa ja (nedod Dievs nonaksim lidz stavoklim kad) tiks izskatits jautajums par Saeimas atlaishanu. Butu mulkigi nogriezt sev iespeju priekshlaicigi...

Gravatar Kuulaps

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:36

Ne jau nu reklāmas sauklis bija vienīgais, kā dēļ lēmums pieņemts. Tikai man lieka,s ka konkrētais projekts patiešām ir sagatavots steigā. Labi speciālitsi, bet steigā visi ielaiž kļūdas. Un tās reklāmas, kas spiež uz emocijām, ir vēl viens pierādījums tam, ka racionālu argumentu jau nav. Pie tam- palūkojiet šī brīža partiju reitingus. Tas ir tas, ko mēs gribam????

Gravatar ulzha

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:42

"Par" balsošu.

Patika doma par "tērēti miljoni" - referenduma gadījumā tie miljoni aiziet kam? Algām onkuļiem un tantēm, kas strādā vēlēšanu iecirkņos. Un rausēju/nodevēju valdības gadījumā miljoni aiziet kam?...

Daudzi laikam piemirst, ka atlaišanas referendumā drīkst pavisam mierīgi pakustināt kājas un vairākumā savākties tas pats pastāvošās valdības elektorāts un neatlaist! Tas, ka "kādam ienāks prātā pamanipulēt", uzreiz nedraud ar to, ka kaut kādam mazākumam haosu raisīt izdosies.

Gravatar Smilgs

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:43

Balsošu par, man tā raibā banda kas propogandē ir pilnīgi pofig. Arī tērētie miljoni. Salīdzinoši ar to kas aiziet kreisi referendumus var taisīt kaut vai 10x gadā.

Gravatar Avellano

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 22:50

Atbildot Kuulapam, vispirms ir jāiemācās atšķirt reitingus no iespējamajiem vēlēšanu rezultātiem. Ja 55% nezina par ko balsos vai neies uz vēlēšanām, tad tie pārējie 45%, kas ir nosaukuši vienu partiju, neko neizsaka.

Par referendumu - patīkami dzirdēt, ka vai visi klātesošie ir nolēmuši izteikt savu viedokli. Par bažām, ka kāds varētu sagribēt pamanipulēt ar tautu - ziniet, pamanipulēt, kā likums, var tikai ar muļķiem. Bet muļķi ir grūti izkustināmi. Tā ka samanipulēt ar muļķiem, lai viņi ietu un parakstītos par referendumu, nemaz nebūs viegli.

Savukārt par to, ka domājoši cilvēki aizies un nobalsos pret muļķībām, nav ko uztraukties. Tāpēc jau viņi ir domājoši cilvēki. Tātad - nekāds haoss nevar iestāties, lai cik uzmācīgi kāds to mums gribētu iestāstīt.

Es drīzāk ieteiktu klātesošajiem datorspeciālistiem padomāt par to, kā varētu noorganizēt referendumus elektroniski, lai nekādi miljoni nebūtu jātērē.

Gravatar /dev/null

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 23:15

Balsotāji "par", neaizmistiet, ka ierosināt atlaist varēs arī saeimu, kas jums patiks. Pie tam arī tādi, kas uz tās ievēlēšanu pat nemaz nebūs gājuši. Visi bļāvēji par rausēju, zagļu un nodevēju saeimu un valdību, beidziet vienreiz gaudot. Pašiem vajag vairāk domāt un darīt, kā vairot savu labklājību, nevis visus un visu tik lamāt un zākāt. Bet laikam jau Krištopānam bija taisnība :(

Gravatar just me

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 23:24

Man principaa vienalga, ko katrs balsos, bet vienu es zinu - kad naakamreiz kaads saaks gausties par to, ka pie varas ir nejeegas un tautai nav nekaadu iespeeju to mainiit, es jautaashu vai gaaji uz referendumu un kaa balsoji. Ja atbilde buus nee/pret, sorry buddy, it's just empty talk..

Gravatar XC

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 23:25

Tikai daži fakti. Šeit nav neatkarīga un demokrātiska valsts, šeit ir šaura pulciņa (citi teiktu mafijas) pārvaldīta teritorija. Ja kāds vēl šo faktu neredz, tad pārāk maz seko līdzi tam, kas šeit notiek. Nākošais - šeit vēlēšanas, referendumi maz ko maina, un faktiski neko nemaina. Jo - vara un resursi ir iepriekšminētā pulciņa rokās un tas neko daudz nevēlas mainīt. Tādēļ naivie vēlētāji var mierīgi staigāt un kautko tur tur vēlēt nevēlēt, tas neko negroza. Tā nav īdēšana, tas ir fakts. Tiem kas gribētu ko mainīt nav ne varas, ne resursu un kādu laiku arī nebūs. Tāpat nav ko biedēt ar to, ka nezkāds tur saskaņas centrs vai vēl kas kreisāks tiks pie varas. Blēņas. Tie kas ir, tie jau ir pie varas, tie kas nav tāpat netiks. Tālāk - vēlēšanu sistēma - diemžēl bet nu varēja būt citādāka un varētu teikt labāk. Kā redzams - valdošais pulciņš arī to netaisās mainīt uz ko prātīgāku. Un nobeigumā atkal fakts - tie, kas 2.datumā nepiedalās vai balso pret - atļauj šim pulciņam turpināt gulēt (skatīt zināmo tēlu guļam Saeimas sēdēs, tv to pa laikam rāda); tie kas piedalās un nobalso par - vismaz nedaudz patraucē šo komfortablo snaudu, protams, neko būtisku nepanākot. Pesimisms, īdēšana? Nē - tikai realitāte. Un jā - un šo visu ainu tikai pasliktina robežu atvēršana, iebāšanās eirokolhozā un doma pievienoties eiro.

Gravatar afigel

2008. gada 30. jūlijā, plkst. 23:57

/dev/null Visi bļāvēji par rausēju, zagļu un nodevēju saeimu un valdību, beidziet vienreiz gaudot. Pašiem vajag vairāk domāt un darīt, kā vairot savu labklājību, nevis visus un visu tik lamāt un zākāt.

vairot labklaajiibu var dazhaadi

  1. ar godiigu darbu/ uzneemeejdarbiibu - diemzeel latvijaa tas ir nerentabli.
  2. izmantojos deputaatu metodes - vienkaarsham ljatinjam nav pieejas pie shaadaam opcijaam. man greeks suudzeeties par saviem ienaakumiem, tachu kas mani tracina - nav nekaadas stabilitaates shajaa fuckin valstelee. tu straadaa kantorii, no riita kaa parasti aizvelcies uz darbu un tev pasaki - sorr peec nedeeljas veramies ciet. nav rentabli. paarceljamies uz kjiinu vai lietuvu.

Gravatar Benvenuto

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:08

Jā, ideja, ka tu varētu kaut ko reāli ietekmēt ir patiešām biedējoša.

Gravatar Ilmarmors

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:14

Tiešām dīvaina argumentācija, lai balsotu pret. Šī starp citu nav balsošana par 9. Saeimas atlaišanu, tā ir balsošana par TIESĪBĀM atlaist Saeimu.

Tie, kas saka, ka mazākums taisīs podus, tad gribu teikt, ka neviens to nemazākumu ar cirvi nebaidīs un nesasies - mierīgi var aiziet un nobalsot pret Saeimas atlaišanu, gabals nenokritīs, bet "riebīgais" mazākums, kas "gāž podus" būs velti iztērējis naudu sākotnējai parakstu vākšanai.

Starp citu, pēc būtības šādus Satversmes grozījumus 2. lasījumā 4. Saeima pieņēma jau 1934. gada 4. maijā. Ja nebūtu drīzais Ulmaņa apvērsums 15. maijā, mums tiesības atlaist Saeimu jau sen būtu.

Sīkāk par šo vēstures faktu: http://www.tribine.lv/articles/5357/1/Déjà_vu_jeb_vestures_bezfilma_koalicijas_partijas

Tiem, kas saka, ka baigi bieži notiks tādi pret Saeimu vērsti referendumi, tad saku par šo balsošanas vēsturi (no komentāra zem augstāk minētā raksta):

Tātad 4 mēneši, lai savāktu nieka 10000 notariāli apstiprinātus parakstus. Vēl pēc pusotra mēneša sākas 1/10 daļas parakstu vākšana, kas turpinājās mēnesi. Tad Saeima kādu pusotru mēnesi kaut ko izskata un noraida. Referendums vēl pēc 2 mēnešiem.

Kopā visam procesam no parakstu vākšanas līdz referendumam - 10 mēneši. Tas man kaut kā neliekas ātri, drīzāk mokoši lēni.

Gravatar /dev/null

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:34

afigel: tāpēc vajag mazāk kasīties savā starpā un nerīkot uz katru pirdienu referendumus (par nodokļu maksātāju naudu, ja kāds aizmirsis)

Gravatar name

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:37

"neaizmistiet, ka ierosināt atlaist varēs arī saeimu, kas jums patiks"

ha! utopists. mums līdz tam vēl ĻOTI ILGI jādzīvo.

a tagadējos jātrenkā kā trakus suņus

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:38

vai nu taga uz referendum, vai nu pensijaa 80 gados. apmeeram uz to velk peec resno tekstiem. a viss taas neiesan reklaams iraid ceriib noraut kvorum (ne mazaak par 50%+1 balsstiesiigo jaasavaac taga).

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:41

laa, par tiem pasiem cilveekiem - iis atmin, neaceries, kaa LC izlidoj no Saeims pirms gadiem 6? tas biij negaidiit visiem :) nabadzin dabuuj 4 gads Parexaa atseedeeties.

Gravatar Ilmarmors

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:47

ZBH, nedaudz precizēšu - lai izmainītu Satversmi, vajag 50%+1 balstiesīgo, kas balsojuši PAR. Tas ir daudz grūtāk nekā vismaz 50% no balstiesīgajiem ar vairākumu PAR. It sevišķi grūti ir tagad, kad nozīmīgi pieaudzis balstiesīgo skaits, sasniedzot pilngadību tiem, kas dzimuši 80 gadu beigu bērnu buma laikā

Žēl, ka jaunatne ir daudz kūtrāka uz pilsoniskām aktivitātēm, bet daļā no tiem, kas arī ies uz referendumu, ir pārāk pakļāvīgāki koalīcijas propogandai un nobalsos PRET.

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 00:59

2 Ilmarmors : skuju buut. veel pirms 10 gadiem Saeim un patvaldiibs veeleej ik pa 3 gadiem, un apmeeram veel tad Saeims deputaats vareej administratiiv sodiit bez vin "izdoshans". ik pa cik taga veelee (megalash ekonomij katraas nenotikusajaas veeleesanaas - toreiz oficiaalaa versij shim solim), un kaa sastaav ar Saeims rausiish izdosan administratiivajai sodiisanai, lab zinaams. parbaudiit nevar, bet iru dross, ka devindesmito beigaas arri 04.05.1934 labojums buut naher izdemokratizeejus no Satversms.

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 01:03

2 Ilmamors : par nobalsojusajiem tocno, bet smadzens tiek puudereets kaa reiz peec kvorum noraushans metodeem. stranno.

Gravatar docenc

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 01:11

mans PAR

tieshaam nesaprotu motivaaciju, balsot PRET, atsakoties no papildus tiesiibaam

Gravatar Bērziņš

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 02:00

Lāci un pārējie "pret" balsotāji, jūs tomēr esat uzķērušies uz LPP/LC un TP meliem.

Kāds "haoss"? Atlaižot parlamentu, haoss var būt tikai tāds pats, kāds ir vēlēšanās, ne vairāk.

Manipulēt vieglāk ir Saeimas vēlēšanās nekā Saeimas atlaišanas referendumā - gan tīri matemātiski, gan vēl jo vairāk - ņemot vērā, ka koalīcijas partijas atšķirībā no vēlēšanās opozīcijas mēdz šmaukties gan ar trešo personu finansējumu, gan uzpirktiem medijiem (NRA, LA, LNT).

  1. Saeimas vēlēšanās par koalīciju nobalsoja tikai 31,58% no visiem balstiesīgajiem (nevis nobalsojušiem), turklāt katrai partijai vieglāk "manipulēt" ar savu elektorātu (LPP - reklamējas kristiešiem, ZZS - zemniekiem, zaļajiem un ventspilniekiem, TB/LNNK - nacionālistiem, bet TP - pilsētu iedzīvotājiem, kuru mērus viņi ar viltīgiem likuma grozījiem piespieduši iestāties TP.

Bet, lai referendumā atlaistu Saeimu, vajadzētu vismaz 30,49%+1 balstiesīgos, kas reāli ierodas uz vēlēšanām Nevis kā LPP/LC "matemātiķi" bija sarēķinājuši 15,5%, pieņemot, ka referendumu vienādā skaitā apmeklēs gan "par", gan "pret" balsotāji (taču pēdējais referendums par grozījumiem drošības likumos parādīja, ka nobalsot ierodas lielā pārsvarā (96.49%) tie, kurus neapmierināja Kalvīša iniciatīva).

Lai reāli atlaistu Saeimu, starp kūtrajiem latviešiem vajadzētu vismaz 60% balstiesīgo, kas savās domās to vēlas, jo no domām līdz darbiem visi nemaz netiek).

Un netiks tas parlaments atlaists katru dienu - ja pati procedūra prasa 10 mēnešus (kā norādīja Ilmarmors) un ja pat šajā - viskritiskākajā situācijā Latvijas vēsturē, kad oligarhiem draud notiesāšana, kad koalīcijas deputāti agoniski cenšās iegrozīt noziedznieku dzīvi atvieglojošus likumus, novākt cīnītājus pret šādiem noziegumiem, ielikt amatos visaupšaubāmākos cilvēkus, pusmiljons pensionāru dzīvo zem iztikas minimuma - savācas tikai 217'000 parakstu - tas nozīmē, ka labi strādājošai koalīcijai pietiekams parakstu skaits nekad savāksies.

Visbeidzot - referendums tautai maksā daudzreiz mazāk nekā korupmēta vara (kaut vai Dienvidu tilts), tādu varu vislētāk ir nekavējoties atlaist, pat ja atlaišana izmaksā pāris miljonu.

Gravatar Ilmarmors

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 02:58

Cik labi, ka ir dažas bezmiega darba naktis :)

Atļaušos iemest linku uz savu rakstu <a href="http://www.tribine.lv/articles/5391/1/10_miti_un_patiesibas_par_Satversmes_grozijumiem" rel="nofollow">10 mīti un patiesības par Satversmes grozījumiem</a>

Gravatar mxz

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 04:01

Hehe. Izvēle mums ir starp "akmeni" un "cietu priekšmetu".

Gravatar buu

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 07:07

Manuprāt liela daļa sabiedrības nemaz nezin par ko tas referendums īsti ir. Tas nav par tautas tiesībām atlaist Saeimu. Tas ir par tautas tiesībām IEROSINĀT Saeimas atlaišanu. Neliela, bet būtiska atšķirība. :) Un piedāvātais variants ir gana sarežģīts un laikietilpīgs, lai tik un tā būtu teju bezjēdzīgs. Piemēram, salīdzinot ar Austriju, kur parlaments pats sevi var atlaist (un nesen to arī izdarīja), Latvija Saeima sevi atlaist nevar. Ja parlamentu atlaist nevar, ir risks dzīvot ar lemt nespējīgu parlamentu un biežām valdību maiņām. Un valstīs, kur ir iespējamas mazākuma valdības, ārkārtas vēlēšanas notiek diezgan bieži. Spilgti piemēri ir Īrija un Dānija. Kāpēc vispār būtu jābūt iespējai parlamentu atlais: lai varētu sadrumstalota parlamenta gadījumā, kad nav izveidojušās noturīgas koalīcijas vismaz mēģināt tādas izveidot. Bet labums no tā ir tikai tad, kad to var ātri izdarīt. Piemēram Īrijā 1982 gadā parlaments tika vēlēts 2 reizes. Piemērs no Latvijas, kad tas būtu bijis nepieciešams ir aizpagājušā Saeima, kad viens pats TB/LNNK ar savām mazbalsīm gāza vienu valdību pēc otras. Tā kā šīs izmaiņas, neko būtisku nemainīs, lai arī ir solis pareizā virzienā un referendums vairāk ir uztverams kā pilsoniskās apziņas mošanās akts.

Gravatar janka

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 08:13

Pilnīgi piekrītu buu par to, ka liela daļa "par" noskaņoto nemaz nezina par ko tieši balso. Izskatās, ka viņi balso par frāzēm, kas lidinās gaisā - dotiet mums varu, atlaidīsim Saeimu. Runājot ar cilvēkiem es vienmēr uzdodu jautājumu - vai tu esi izlasījis maināmo satversmes punktu pirms un pēc grozīmumiem? Jā, tur ir nākuši klāt tikai daži vārdi, taču ,izrādās, ka gandrīz neviens to nav izdarījis un vienīgais ko var atbildēt - tas nav svarīgi kas tur rakstīts, galvenais, ka mums tagad būs vara mēs varēsim viņiem parādīt. Uzskatu, ka cilvēki ar šādu spriestspēju un attiekmi pret tik būtiskiem jautājumiem nav spējīgi adekvāti izvērtēt situāciju un pieņemt pareizu lēmumu. Šie cilvēki vienmēr būs viegli manipulējami un ietekmējami ar dažādām populistiskām frāzēm. Tieši tāpēc es balsošu PRET, jo skaidri iezīmējās tas, ka cilvēki šādai "iespējai" šobrīd nav gatavi.

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 08:41

:janka vispār 'buu' teiktā būtība ir nedaudz cita - viņš/viņa nevēlas balsot PAR, jo jaunais variants būs tā pat laikietilpīgs, nevis tāpēc, ka visa šī kampaņa ir viens liels reklāmas sauklis.

Es gan iešu un balsošu "PAR". Tāpēc, ka es tomēr ticu tautai, kas dzīvo LV robežās. Pareizi vairāki atzīmēja, ka ne jau runa iet par Saeimas tūlētēju atlaišanu, bet par atlaišanas procesas uzsākšanas IEROSINĀŠANU. Tās tomēr ir divas dažādas lietas. Un procesa beigās tik un tā būs referendums. Es iešu vēl tāpēc, ka man nav vienalga, kas notiek manā valstī.

Ja Saeima strādātu tautas interesēs, tad vairākumam (atlaišanas procesa beigu referendumā) arī nebūs nekādas motivācijas tai parādīt durvis. Toties pretējā gadījumā un pasīva prezidenta apstākļos, tautai ir izvēles iespējas.

Nu un kas, ja šādas ierosināšanas būs vairākas??? Tas tik nozīmēs, ka valstī lietiņas nav kārtībā. Ja Saeima ir politiski impotenta, tad tautai ir pašai jārīkojas. Ja arī sākumā tiks savārītas ziepes, tad mēs arī tās izbaudīsim, jo citādi LV cilvji nedomā. Latvietis ir iesūnojis, apracies ar kredītiem un līzingiem, pastāvīgās bailēs no lielkungiem ... nē, es tomēr aicinu 'PRET' balsotājus vēlreiz pārdomāt savu izvēli, vai tiešām jums ir vienalga?

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 08:49

:Ilmarmors

labs raksts! Pārējiem ar ieteiktu izlasīt.

Gravatar Glupais

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 08:53

Neaizejot balsot tev pēc tam nav nekādu tiesību pārmest valdībai, Saeimai un citiem zvēriem par notiekošo valstī.

Gravatar Runcis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 09:07

Es balsošu PAR PAR PAR!!!

Gravatar Dveesele

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 09:31

Atturos. (Viņiem tak ir tāda iespēja saeimā, kapēc es nevarētu )

a pēc zīmodziņa tāpat var aiziet? savādāk mani neliks mierā un kauninās, ka neesmu bijis.

Gravatar APOC

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 09:33

Kas gan no tā mainīsies? :) Tāpat kā jau katrās saeimas vēlēšanās "Tauta" sabalsos savus "Favorītus". Ja nobalsos PAR, tad notiks tas pats un pēc gada atkal sāks burkšķēt, ka kaut kas nav labi. Ja balsos PRET, tad vismaz ieekonomēs pāris ļimonus, varēs varbūt kādam tiltam papildus kvadrātmetru asvalta uzliet...

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 09:41

:APOC Pateicoties tieši šādai attieksmei, politikāņi tautai liek virsū vienu kluci pēc otra!

Gravatar KKTK

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 09:53

Hmmm, vainu kāds no valdošas elites pastarpināti rados, vai bauru un kalpu tautas slogs liedz vēlēties ko vairāk. Spirinoties pretī tam, ka kāds ar tavām domām manipulē tu pierādi tikai to, ka tevi var vienkārši iebiedēt. Ja nezināji tad 99% no taviem dzīves pieņemtajiem lēmumiem tevi kāds ir ietekmējis (tieši vai netieši bet ir). Māka ir tos atfiltrēt uz pielietot SEV vēlamajā virzienā. Skumji par tumsoņiem, kas te tomēr dzīvo. Un naivi cer, ka gan jau nokārtoties un pāries...

Gravatar APOC

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 10:03

:micro Latvijā nekas nemainīsies, kamēr patreizējie cilvēki kas sēž saeimā neatstieps kātus un nenāks iekšā pavisam jauni cilvēki ar citu domāšanu. Ja domājat, ka tagad jums kāds ļaus ievēlēt kaimiņa Janci, jo viņš gudrs un piepilsētas Edgaru, jo viņam laba sirds, tad ļoti maldaties :) Viss paliks pa vecam, tik lai vēlētājiem būtu vieglāk ap sirdi, tad pamainīs sastāvu. Ja tev paliks ap sirdi labāk, tad iešu nobalsot, bet neteikšu PAR vai PRET :)))

Gravatar cx

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 10:15

laacz normali pacela sev reitingu.. tagad rakstu par geju tiesibam vel un flaims turpinasies ;)

Atlasist saimu var ari uztaisot revoluciju kaa Ukrainaa, lidz ar to tie 10% nafig vajadzigi! Tatad es ari 'pret'

Gravatar Kakulaacis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 10:29

vecīši, dažs labs te izsakās ar tādu vērienu it kā šis viņa "par" vai "pret" taisās kļūt par cilvēces vērienīgāko likumprojektu. Pārstajat būt universāli, visu zinoši jefiņi.

nevaru iedomāties ka es ietu uz iecirkni un balsotu pret, kāda jēga? lai tie, sen jau vairs ne strupie, degunteļi vēl paceltos augstāk debesīs?

Gravatar guntisdk

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:04

Kāda jēga no šī referenduma, ja tāpat viss šajā valstī notiekošais ir saistīts tikai un vienīgi Ameriku, Krieviju un Skandināviju?! Nu, nav mums plukatām naudas, lai mēs tagad kaut ko te radikāli mainītu, uzceltu bastionu un neļautos tumsas spēku atkārtotai nākšanai pie varas.

Gravatar `rolandinsh`

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:14

Arī balsošu PRET!

Gravatar ggg

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:21

jebkuru no mums taču var atlaist, ja nestrādājam kā nākas. Kāpēc tad lai saeimā varētu 4 gadus garantēti žāvāties, bīdīt savas lietas, trenēties sacensībām. Noteikti iešu un balsošu PAR, lai vismaz tiktu pie šādas atlaišanas teorētiskās iespējas. Tas, ka jums sačakarētas smadzenes ar minimuma diktatūru u. taml.- nu neesiet taču jefiņi, ko tik viegli kārtējo reizi var apčakarēt.

Gravatar aazis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:22

kāda jēga...? kāda jēga ir no tavas eksistences?

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:24

cx : kaad revoluucij Ukrainaa? elektoraats vienaa vietaa ilg un uzstaajiig gaidiij iistos veeleesan rezultaats, vot i viss, nekaads revoluucijs tiir peec definiicijs. a par revoluucij sheit iraid kriminaalsods. paprovee uztaisiit, un tad svilpo par iespeejaam.

Gravatar aqp

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:25

Viennozīmīgi PAR. Man tādas tiesības netraucēs.

Gravatar ggg

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:26

Nu aazis paliek aazis.. Bet, ja pat satversmes tiesas priekšsedeetaajs uzskata, ka viss ir kārtībā. ..Nu ziniet, tomēr lielāka autotitāte kā piensaimnieki un anesteziologi.

Gravatar aazis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:30

ggg: tas nebija domāts tev personīgi, bet visiem tiem kas, nespēj saskatīt jēgu aiziet nobalsot vispār.

Gravatar po_lacis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:38

es iešu balsot PAR. Ja būs valdība, kas patiks, tas tai arī būs labs stimuls strādāt vēl labāk, lai tauta nešūmējas un nemet šamos nost!

Gravatar anonymous

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 11:53

Kautkā pats laacz klusē, un neiesaistās diskusijā. Vai tik nebūs mainījis domas ? Laacz pastāsti visiem, kādas ir šobrīd tavas domas ...

Gravatar Jeremy

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:32

Mūsu tauta jau neskaitāmas reizes ir pierādījusi savu akūto nespēju pieņemt adekvātus lēmumus ievēlot Saeimu. Dot tai vēl kādas pilnvaras lielāka haosa radīšanai ir noziedzīgi. Es esmu PRET, vienīgais domāju, ka adekvātāk tomēr šoreiz ir ignorēt to pasākumu.

Gravatar kukumeku

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:33

nelasiju visus komentus - slinkums - izlasot ko laacz uzraxtijis gribas domat ... Fak, ku zheel ka shaja shtelle iesaistas visadi pakalj dziedataji un uzrazho pretigas reklamas lai balso par - un tadi normalie ka lacz zemapzinja pretojas tam k oreklame tie diivainji.. zheel man, ka taa. man ari nepatik tas reklamas utt.. bet es ari esmu par to lai tiesibas MUMS butu lielakas neka mazakas. Par haosu - sviests - to jau ir iebarojusi valdosha koalicija, ar runam Panoramas un LNT un kur veel ne kur,.. tas ir normali iebarots kumos - ka VOT VISS SHIS IEDZIS MUUS haosa, teresies nauda uz referendumiem utt utt. Normali appista taa dalja tautas, un appista dalja ari balso PRET>. Tie kas neko neklausas no malas, un pashi izsecina, un balso PRET par tiem, nezinu, strideties negribetos bet vienalga... tie tad manas acis ir tadi pashi, kas ik gadu balso par TP un lidzigajiem un saka ka valsti viss ir ok.

Kautka LJOTI nepatika shis "...nekopeshu pusi texta no laacza teikta" .. nu nebus KARTEJIE referendumi un nebus KARTEJIE tie PASHI ieveletie. Tiem keeksiem AUGSHA, ir jaapzinas, lai netaisa suudus un neviens neatlaidis vinjus. un nekada haosa..!

Sajuuta man ir konkreti tieshi tada pati, ka runajot ar cilveku kas fano par TP un veeles par vinjiem vienmer,.. kaut zinu ka pusei tautas kam pish tas viss kas notiek, riebjas TP... bet, vienmer atrodas kas balso par vinjiem.

Tas pats ar referendumu,.. visur man apkart visi balsos PAR - skatos, interneta pamanu tomer ka ir ari tadi kas balsos PRET un liekas, fak, nu ir gan, diivaini tai pasaule iekartots, liekas, normali cilveki, puslidz likas vienadi uzskati, bet kad runa par politiku - viss ir kajam gaisa, man vai tev laacz, bet vienam ir kajam gaisa :)

bet tapec jau es nebeigshu lasit tavu blogu - PEACE!

Gravatar bocha

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:48

Neesmu maldījies iegriežoties šajā lapā apskatīties vai netiek spriests par referendumu. Bet lielais 'pret' inieku skaits nedaudz pārsteidz. Pieņemšu, ka tā ir taktiska viltība, lai cilvēki nepaliek mājās, bet aiziet un tādējādi uztaisa vismaz kvorumu.

Jo neredzu nekādus loģiskus argumentus kāpēc tautai nevarētu būt tiesības atlaist saeimu, ko tā pati ir ievēlējusi. Daudzās valstīs notiek parlamenta ārkārtas vēlēšanas un nerodas ne haoss, ne plūdi, ne pasaules gals. Visi koalīcijas argumenti ir tīra demagoģija. Arī tas, ka nu neliels biedru pulciņš varēs atlaist saeimu ir pilnīgs bleķis. Vismaz LPP biedri, par ko balsoja zem 4% vēlētāju (kopā ar LC knapi pārvarēja robežu) vai Jaundžeikars, kuru vispār neievēlēja saeimā, varētu paklusēt Neviens neliedz citiem, ja līdz Saeimas atlaišanas referendumam kādreiz tiksim, balsot pret. Arī tas, ka Latvijas laika Saiema jau pieņēma šādus grozījumus otrajā lasījumā, tikai Ulmaņpaps iztraucēja, runā par labu šiem grozījumiem. Labāk lai štruntīgu Saeimu var atlaist tauta nekā gaidīt jauno Ulmaņpapu.

Gravatar bocha

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:50

Jankas smiekligais arguments - 'tauta tam vēl nav gatava' vispār ir aizlienēts no valdošās koalīcijas, piemēram Šlesera, un tiek izmantots brīžos kad neko negribas darīt :)

Gravatar aaa

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:52

Vienozīmīgi PAR ! Izskatās, ka daudzus ir ietekmējis politiķu uzstājīgās kampaņas, lai nebalso par... :)

Gravatar Dveesele

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 12:55

kukumeku, visi ir vienoti viedoklī par saeimas stulbumu, vai neizdarību, bet katram ir savi uzskati kā to var mainīt, ja var !

Gravatar Trader

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:06

Pofig kā balsot. Galvenais ir lai katrs savu pakaļu aizvelk uz to referendumu. Vienkārši nevajag dirst uz savām tiesībām - tās vajag izmantot. Bet kā balsot - tas pēc katra pārliecības.

Gravatar /dev/null

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:09

KKTK: aha, un atlailžot Saeimu te sāksies laime un pārpilnība. Nevajag visās nelaimēs vainot Saeimu un valdību. Bet par bauru un kalpu slogu tev taisnība, kamēr vairākums uzskatīs, ka valdībai ir jāgādā par viņu labklājibu nevis pašiem tā jāvairo, nekas šinī valstī nemainīsies. Valdība un Saeima var tikai labklājības vairošanu veicināt.

Gravatar astro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:14

es viennozīmīgi balsošu pret. tā paša iemesla dēļ, ko teica Jeremy. Latvijas sabiedrība ir pārāk liels aitu bars, lai tai piešķirtu šādas tiesības. tas gan nenozīmē, ka es atbalstu esošo koalīciju, bet cilvēki, padomājiet vienreiz ilgtermiņā. un starp citu, padomājiet, vai mūkot no vienu kretīnu(tp,lpp,zzs) meliem, neesat ieskrējuši rokās citu kretīnu(jl) meliem. ļoti labs raksts par tēmu: http://www.apollo.lv/portal/news/articles/133289

Gravatar kukumeku

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:23

2Dveesele. Nenu tas jaa. Bet ja padoma - ljoti biezhi ir sho POLITISKO uzskatu nesakritiba, kas ljoti divaini atskiras pat ljoti lidzigiem cilvekiem.

Gravatar `rolandinsh`

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:27

@Jeremy : +1 par tautas adekvāto domāšanu :)

Gravatar kukumeku

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:36

2astro - lasot to apollo linku. Uzreiz aizdomajos par to ka butu perfekti latvijai. Man shi doma jau ir sen, un pavisam nesen ari PansKlekis a.k.a. Zanders izteicas par citadu shemu - nevis - saeima/valdiba/partija bla bla bla.. bet - vienkarshi .. ka es to sauktu, Valsts Parvalde, kas parvalda visu, tapatas ka jebkura liela kompanija... tur butu vadiba, darbinieki, un, ja kads slikti strada to atlaizh un pienjem citus. Un grozijumus pa lielam nolemj referendumos, kaa Sveice,.. nu neticu ka mes TAUTA esam tik stulbi.. vnk viss kas mums ir apkart - mediji - un citas lietas - ir novedusas tautu lidz tadam limenim: tv, zurnali, privatas dzives, kas jauns,.. dirshana politikjiem virsu, kaut ari visi lasa privato pectam un siekalojas par to kads nu kuram tur baseins vai auto iegadats, tiem pashiem gandriz kas seezh pie sprices,... kamer taa buus, tikmer jau te kultivesies pastulba tauta un nekad nebuus leemeeji no tautas. Stulbas televizijas un zurnali jau ir visur pasaule, tikai, kaa uz to raugas cilveki,.. un ka vini iespaidojas?!?! .. pie mums loooti iespaidojas.. liela dala. no tv un preses un ne tikai svarigos jautajumos, visos jautajumos. stereotipus razo tv un parejie mediji,.. sviesc.. bet nu, jasak domat, darit, un ietekmet dzivi pashiem sava valsti. Tas ari besii ka dazi te saka tauta nav gatava to un shito.. ai beidz.. kautkad ir JAASAAK..! Es vispar esmu pret sho sistemu kas mums ir valsti,.. viss ir GREIZI un nestrada..!! un es nesaprotu - kapec mes vel nemainam visu pa 180 graadiem, jo valsti nauda ta butu,.. ja njemam vera, cik ir daudz dazadi naudas izskiesanas projekti, cik daudzi NEMAKSA nodokli, cik daudzi smaucas un zog utt utt.. reali, ja butu visa sistema kautcik godiga pret GODIGUMU, tad mes dzivotu DAUDZ labak, un te jau neiet runa - ka mums katram jarupejas par sevi, ka saka, katrs kad cinisies par savu pakalju, klausies - tad te buus lielaks bardaks neka tagad. Domaju, ka sistema jamaina pavisam, un totali, tad ari kautkas buus. Bet tagad shaja suuda sistema, kurai vislaiku gribas teikt ka Gustavo teica: "sistema .. dirst ej.." es rikoshos ta ka balsoshu PAR jo nav Sliktak tocna nebus. tad kapec nebalsot par ja nebus sliktak ka jau ir?

Gravatar marcis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:42

Diemžēl man pase palikusi Jūrmalā, bet ja nebūtu, tad arī balsotu pret, jo kā Ernests teica, jādomā pirms nevis pēc. Jā, es balsoju par šitiem te lošiem, kas tagad pie šprices, pats esmu vainīgs. Tāpat uzskatu, ka obligāti jāiet uz vēlēšanām un tad tu varēsi teikt - vot tas mudaks utt.. varēsi prasīt rezultātu nevis sēdēt visu laiku nost un tikai gudri dirst!

Gravatar archaic

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:53

:kukumeku - par laacz un citiem PRET gadījumiem runājot ir tā, ka nesen saklausīju vienu labu versiju, kurai nākas piekrist. Latvijā, atšķirībā no rietumu pasaules ir ļoti augsta vēlētāju aktivitāte. 60-70% pie mums, 30-40% rietumos. Pie mums balso arī tie, kam politika kā tāda neinteresē, bet no PSRS laikiem un no vecākiem ir iepotēts, ka obligāti jāpiedalās. Tad nu viņi iet un balso par tiem, kuri visvairāk atgādina eliti - bagāti, skaisti un gudri:D Piemēram - Gundars Bērziņš - bagāts zemnieks, īstens savas zemes patriots; Augusts Brigmanis - prasmīgs sava rajona Komunistiskās un tagad arī ZZS partijas pirmais sekretārs; Ainars Šlesers - veiksmīgs uzņēmējs, atveda lētās aviolīnijas. Nu kurš gan balsos par jaunlaicēniem, kuri kā ienāca pirms 6 gadiem Saeimā pliki un nabagi, tā arī tagad turpina pārtikt no deputātu aldziņām. Nemāk.

Bez šīs kategorijas vēl ir atkarīgi - tie, kuru bizness balstās uz valsts pasūtījumiem; pašvaldības, kuru ceļi paliks neasvaltēti, ja nebalsos par vadošajiem; radinieki vadošajai elitei; jaunie censoņi, kas cer caur politiku izbīdīties uz augšu.

Tā kā patiesībā, izbrīnu rada nevis daudzie pret, bet daudzie par. Es prognozēju, ka kvorumu nesavāks, aizies tikai kādi 550 000 no vajadzīgajiem 700 000. Bet no tiem, kas aizies, kādi 80% nobalsos par.

Un patiesībā, šāds rezultāts ir visai biedējošs, jo grozījumi nestāsies spēkā nevis tāpēc, ka nobalsoja PRET, bet tāpēc, ka norāva kvorumu. Un tiem 400 000, kas balsoja par, ir pilnīgas tiesības censties panākt savu mērķi ar citiem līdzekļiem. Vēsturē jau ir piemērs - 1934.gada 15.maijs.

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 13:58

wow, a lielaakaa dalj sheit iraid gatav iet pensijaa tikai 80 gados. nepopulaars leemums buus, bet nu laikam jau tomeer shitiem tiikams. mazohist.

Gravatar newage

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 14:04

Lai kā arī nebalsotu, rezultāts būs slikts.. tāpēc labāk neiet vispār..

Gravatar bocha

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 14:26

ZBH: A kāds 2 augusta referendumam sakars ar pensiju 80 gados ? Ir kāda korelācija starp iespēju atlaist saeimu un penzijas vecumu ?

Gravatar lolz

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 14:30

es gan balsošu "par". iemesls tam ir mūsu stulbās tautas politiskā atmiņa, kas ir apmēram 20 minūtes ilga. piekrītu, ka ir jādomā pirms vēlēšanām, nevis akli jābalso (bieži vien atkārtoti bļ!@#) par visādiem idiotiem - cilvēkiem traktoriem, zirgu vārdotājām, akmentiņu mētātājiem vai po ļubomu acīmredzamiem liekuļiem. karoč, tad, kad ļautiņiem pielec, ka savēlējuši baigos maitas, tad ir tomēr laba sajūta, ka nebūs jāgaida tie 4 gadi līdz deputātiņi sāks "rūpēties" par valsts interesēm un biš piedomās par savu rīcību arī termiņa viducī. bet balsot "pret" ir vnk debīli, jo kādēļ gan atteikties no papildus tiesībām kaut ko ietekmēt. ja nu nākotnē gadīsies šāds atlaišanas referendums, tad tak arī būs iespēja baslot "pret", un tad hu*u mazākuma vara iznāk. domāt vajag!

Gravatar kukumeku

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 14:32

2archaic. Paldies - tiehsam sapratu ko teici, un paldies par sho viegli uztveramo textu..;) Jaa par to nebij uiedomajies, ka mums ka neka gadijies taa - ka liels tas ipatsvars tomer balsoshana. mhm. Japadoma. bet nu, zopaa ir tapatas grozi ka gribi, un tur rferendumi tadi vai shitadi, par vai pret - es TOMER sliecos uz ideju ka jaamaina VISS totali un pavisam, ka - majas, gjenerala tirishana, vai vel labak : EIRO REMONTU vajag .. MUUSU valstij... sisteemaa!

Gravatar kas

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 14:38

Tikai "PAR".

No Zatlera komisijas atzinuma: "Komisija secinājusi, ka kopumā parlamenta priekšlaicīgas atlaišanas regulējums ir parlamentārajā demokrātijā nepieciešams un atzīts konstitucionāls mehānisms. Apkopojot ārvalstu pieredzi, komisija norāda, ka mūsdienās parlamenta priekšlaicīgas atlaišanas mehānisms ir paredzēts daudzu Eiropas valstu konstitūcijās. Kad nepieciešams, tas tur arī tiek efektīvi izmantots praksē." http://www.president.lv/pk/content/?cat_id=3739

No Kalnietes raksta apollo: "2. Ja tautai būs tiesības rosināt Saeimas atlaišanu, galīgā lēmuma pieņemšanai vienalga būs nepieciešama daudzpakāpju procedūra:

  • 10 000 notariāli apliecinātu pilsoņu parakstu;
  • tad 1/10 daļa (gandrīz 150 tūkstošu) vēlētāju parakstu;
  • tad balsojums Saeimā;
  • ja Saeima noraida savu atlaišanu, tiek rīkota tautas nobalsošana, kurā jāpiedalās vismaz pusei no pēdējās Saeimas vēlēšanās piedalījušos vēlētāju skaita; *ja vairākums no viņiem nobalso «par», tikai tad Saeima ir atlaista."

Paskaties panarāmu, palasi ziņas, visas vadošās partijas sabijušās, Godmanis uztaisa grumbu un stāsta, ka būs slikti. Paši zin, ka TP ievēlēs vienmēr, ja nebūs jauns spēks kā JL bija 2002 gadā, tad TP netiks izmēzta no Saeimas, kā tika izdarīts ar LC. Un tā nu 10. Saeimā šiem darboņiem būs grūti strādāt, ja būs bažas, ka nevar darīt lietas nekaunīgu, kā pieņemts no 90mitajiem un izmest miljonu pirms vēlēšanām, lai uzreklamētu sevi kā Kolgeitu tai daļai, kuri atceras par vēlēšanām, kad redz reklāmu pa tv.

Esmu 'PAR' valsts varas lēmumu caurspīdīgumu un korupcijas apkarošanu, kas TP un LC/LPP ir vienaldzīga.

Gravatar hmm

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:01

Sry, bet laacz tu ir politiski tuvredziigs. Tautai jabuut tiesiibas ieveeleet un arii atlaist. Buutu mums tautas veleets prezidents, varbuut shadam jautaajumam, pat nevajadzeetu pieskarties. Un nejau runa ir par sho saemu vai nakamo, cik labi vai slikti tie 100 + 1 draugi tur ir. Runa ir par mehanismu un tiesiibaam.

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:06

:archaic doma laba. Bet man liekas, ka, ja kvorumu noraus, tad letiņi, kā parasti, idejai atmetīs ar roku un nopūtīsies: "a, ko nu mēs tur varam izdarīt ..." Šo diskusiju vajadzēja veikt daudz, daudz agrāk, un domāju, ka būtu savādāk.

Vispār problēmas risinājumā vajadzēja iesaistīties Mr. Prezidentam, kuram jau tagad Satversmē ir paredzētas Saeimas atlaišanas ierosināšanas tiesības. Bet onka bez mugurkaula un pielipis pie krēsla.

Tā kā esošā sistēma buksē, tad tauta cenšas paņemt stūri savās rokās. Pieci šoferi pie stūres vienlaikus, protams, ir sliktāk kā viens. Problēma jau ir tāda, ka mums nekas nenotiek ilgtermiņā, tik vien hipotekārie kredīti karājas ilgtermiņā. Ekonomikas problēmas lika cilvēkiem aizdomāties par savu idevumu struktūru, par reālu, pārdodamu vērtību radīšanu, nevis pērc/pārdod darījumiem. Es ceru, ka šīs izmaiņas, liks politiķiem aizdomāties par savu atbildību.

Jebkurā gadījumā šai situācijai ir nepieciešamas izmaiņas. Koalīcija un 'pret'inieki kategoriski noliek šo risinājumu - saprotu -, bet alternatīvas piedāvā labi ja rudenī, pēc "kārtējo komisiju izveidošanas un izpētes veikšanas" - parasti beidzas ar neko. Es ar labprāt ticētu mūsu politiķu ilgtermiņa godprātam, bet iepriekšejie 18 gadi man šādu pamatu nav devuši.

Gravatar hmm

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:09

Onka bez mugurkaula ir tapeec, ka vinjam tads nevar buut peec likuma un taisniibas. Vinju ieveel tie tie pashi 100. Reaali 2-3 cilveeki. Tad kaads mugurkauls gaidaams no onkas?

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:11

bocha : jaa, http://www.delfi.lv/news/national/Referendums/article.php?id=21489848 otro rindkop izlas. visaadaas jevrolandees jau saak muldeet par nepieciesamiib paaugstinaat pensioneesanaas vecum uz 72-76 gadiem. kaukaa jau jaauztur shiis legaalaas finans piramiids (sociaalos budzets).

Gravatar spridis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:13

@ Jeremy: "Mūsu tauta jau neskaitāmas reizes ir pierādījusi savu akūto nespēju pieņemt adekvātus lēmumus ievēlot Saeimu. Dot tai vēl kādas pilnvaras lielāka haosa radīšanai ir noziedzīgi. Es esmu PRET, vienīgais domāju, ka adekvātāk tomēr šoreiz ir ignorēt to pasākumu."

Nezinu, kas tā par 'mūsu' tautu, kuru tu uzskati par debīlu. Cik saprotu, tad tu būtu tas, kurš spēj pieņemt adekvātus lēmumus un tev var dot šādas pilnvaras - atlaist/neatlaist Saeimu? Ja 'tauta' nepieņem tādu lēmumu, kas sakrīt ar tavu viedokli, nevajag uzreiz norakstīt viņu mēslainē. Necik jau tajā demokrātijā neesam padzīvojuši, tāpēc notiek rūgts mācīšanās process. Domāju, ka tiesības atlaist Saeimu tautai vajag dot. Cita lieta, ka es galīgi neesmu pārliecināts, ka kūtrais latvietis nu tik steigs tās izmantot.

'PAR'

P.S. nevajag aizmirst, ka 2. augustā mēs nebalsojam par/pret Saeimas atlaišanu, bet gan par/pret šādu iespēju.

Gravatar RedStar

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:14

PAR. Par haosu, atlaižot Saeimu nevar būt nekādas runas. Jo haoss jau ir un ilgi, mēs tikai pie tā esam pieraduši un neredzam. Ja vien par kārtību neuzskata mērķtiecīgu nekā nedarīšanu un valsts prihvatizāciju. Arī Staļina laikā bija kārtība. Katrs gadījums būtu jāvērtē individuāli. Manas personīgās domas ir, ka šobrīd šī Saeima kā nelikumīgi ievēlēta būtu jāatlaiž. Par pārējām - nu, tad jāskatās. Turklāt Saeimai būs sekojošie 10 mēneši, lai visas steidzamās lietas sakārtotu.

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:16

:hmm

vispār laba doma: "Tautas vēlēts prezidents." Ja šī sistēma būtu kā nākas + prezidentam neparāda durvis pēc neveiksmīga Saeimas atlaišanas, es sestdien balsotu 'pret'. Jo vairāk lasu dažādus rakstus, diskusijas par šo tēmu, tad ir viens liels secinājums - Saeimas neaizskaramība, lai arī ko tā darītu. To arī viņi veiksmīgi izmanto, lielākoties savu savtīgu interešu labā. Attiecīgi reāli nedarbojas mehānisms pašas Saeimas kontrolei.

Gravatar brutalis-vertikalis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:17

Balsošu PAR, jo - tas sabotēs partiju biznesu, kurš balstās uz savu sponsoru lobiju, ekspluatējot valsts resursus (vairs nebūs stingri garantētie 4 gadi)! Turklāt šādi politiķi lolo naudaskāru un negodīgu ierēdņu slāni, kurš labprāt pakalpo savu labvēļu labā, pretī saņemot indulgenci valsts resursu izsaimniekošanā (ir bijis pazīstams cilvēks, kurš strādājot valsts iestādē, tuvplānā novēroja kā varas maiņa valdībā iespaido treknākos ierēdņus-priekšnieciņus negausībā. Ļoti sinhrona "dabas" parādība!).

Gravatar lettiņš

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:18

Taisnība, normālā situācijā es ar balsotu pret, bet, ir viens bet, pēdējos divus gadus, kopš sekoju līdz politikai, viss ir piegriezies tā, ka tomēr palikšu pie principa "ja nav kazai piens, ta nav, pacel asti un atlej atpakaļ". Ja referendums izdosies, tad vismaz būs iespēja, ka viņus tur vairāk pabaidīs un patramdīs, nevis mierīgi uz 4gadiem kā nieres pa septiņiem trekniem gadiem šie dzīvoties varēs. Visa politika lettiņu izpildījumā ir tikai demogoģija un spēlēšana uz popularitāti, nevis domāšana un darīšana kā būtu labāk un efektīvāk (kā daudzi pret referendumisti tic), vēl viena svira šajā spēlītē padarīs visu tikai interesantāku.

Gravatar hmm

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:32

Jaa tieshi taa, ja viss buutu kaa nakaas, ij nevienam nerastos doma tereet budzheta lidzekljus rikojot referendumus. Vaakt parakstus, skriet, etc. Tauta vareetu mieriigi straadaat, maksaat nodokljus, just stabilitaati beidzot. Bet ja 8/10 tautas sliikst nabadziibaa, tad domaaju ka kaut kas nav kaartiibaa ar sho valsti, ja alga aiziet 3/4 tikai par komunaliem pakalpojumiem un turpina pieaugt, ziniet taa jau ir cuuciiba. Kaut vai ar to pashu uzspiesto valsts reketu un tarifiem, pasha valsts ljauj savus liidzcilveekus apzagt. Paprovee atteikties no siltuma.

Gravatar kas

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:36

Man tiešām kļūst skumji par cilvēkiem, kuri ir tikuši pārliecināti, ka jāignorē vai jābalso PRET tiesībām atlaizt Saeimu. Jo šie cilvēki ir kā laba demagoga apstrādāti un tikuši pārliecināti, ka cilvēkam nav vajadzīgas vairāk tiesības, bet vajag mazāk tiesību! Bet taču pietiek ar to niecīgo varu kas Tev ir reizi četros gados, kāpēc Tu gribi likt mums svīst un baidīties, nuu nēvajag taču Tev tās tiesības - visādi sliktumi Tev būs, ja Tev būs tās tiesībās. Tu piedzersies, nospiedīsi ne to pogu, un izšaus Tevi kosmosā, kur liks runāt svešā valodā un staigāt uz rokām. Tu gribi staigāt uz rokām visu mūžu?... Reizi 4 gados mēs Tev atgādīnāsim, ka ir jāvēlē, un iztērēsim miljonus latu, lai parādītu par ko ir jābalso. Tu zināsi kuru pogu spiest! Bet tās tiesībās katru dienu mūs bakstīt? Nu nevajag taču Tev viņas! Ko nu Tu bāzies ar tām tiesibām.

Gravatar Didulis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:41

Un tagad visi Par bļāvēji, pastāstiet, ko darīsiet, kad būs atlaista kārtējā Saeima, prezidenta amata termiņš beidzies un Krievija paziņos, ka Latvijas teritorijā ievedīs savus radiaktīvos atkritumus? Ko darīsiet, kad nepārtraukti pārvēlot Saeimu pāris gadus no vietas nebūs pieņemts neviens svarīgs politisks lēmums, jo esošā Saeima to savā darbības laikā nebūs paspējusi? Pieņemsim, ka šis lēmums varētu būt minimālās algas vai pensiju palielināšana.

Jā, es naivi ticu Zatlera <a href="http://www.apollo.lv/portal/news/72/articles/133276" rel="nofollow">solījumam</a>, jo uzskatu, ka tie grozījumi tiks izstrādāti daudz pārdomātāk nekā šajā referendumā vērtējumie.

Gravatar kas

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:53

Didulis: Zatleram Tu vari ticēt. Prezidentam ir tiesības ierosināt likumu. Saeimai ir tiesības to nepieņemt. Zatleru ir iecēlusi šī Saeima un tādu redzamu politisku mugurkaulu viņš nav parādījis, to pat ir pamanījis Jeremy. Latvijas iekārta ir demokarātija. Likumus var grozīt, bet kā mēs nupat redzējām - Saiemas vadošās partijas neatteiksies nedos ne milimetra no varas atpakaļ tautai un Zatlers par to varēs tikai rokas noplātīt.

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 15:56

:Didulis

Taisnīgi pateikts: "... naivi." Es gan viņam neticu.

Par tām n-tām sakritībām - esoša Saeima strādā līdz laikam, kad darbu uzsāk nākošā versija. Tā nenotiek, ka referendumā Saeima tiek izbalsosta, un nākamā dienā viņi nenāk vairs uz darbu. Ar prezidentu ir līdzīgi. Turklāt, ja Saeima strādā labi, tad nav iemesla to atlaist. Taču, ja gadās kādi ekstrēmisti, kuriem izdodas ierosināt atlaišanas procesu, tad sabiedrība referendumā pateiks "Nē". Attiecīgi Saeima strādās kā strādājusi.

Gravatar hmm

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 16:08

Didulis, a kaads sakars saemai un prezidentam ar krievijas radioaktiiviem atkritumiem? Otrkaart, kas teicis ka notiks nemitiigas saemas paarveeleeshanas? Treshkart, saemai ir jabuut politiski atbildiigai pret tautu, un jaazin ka vara pieder tautai, tas ka tauta ir delegjejusi savus deputaatus lai izpildiitu taas gribu, ko politiskie speeki ir deklareejushi savaa priogrammmaa, ja politiskie speeki nodarbojaas tikai kaadu zinaamu ekonomisku grupeejumu intresees, ir jabuut instrumentam, kaa atsaukt sho politisko speeku no saemas. ja taada instrumenta nav, tad tauta nevar operatiivi riikoties un ir nolemta 4 bezdarbiibas gadiem. Un ir kjiilnieku lomaa. Tikai taapeec.

Cilveekiem vienkaarshi ir apnicis justies kjilnieku lomaa.

Gravatar Jeremy

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 16:24

@ spridis. Es nebūt neapgalvoju, ka man vajadzētu piešķirt tiesības iecelt vai atlaist Saeimu, man pietiek ar saviem darbiniekiem. Bet es apgalvoju un turpināšu apgalvot, ka vairākums cilvēku pēc definīcijas ir aitas, kuras iet turp, kur gans tās dzen. Un jo vairāk aitām tiesību, jo vairāk iespēju vienam prasmīgam ganam tās izmantot savās interesēs.

Redzi, sagadīšanās pēc man ir prestižā ārzemju augstskolā iegūta politologa izglītība un līdz ar to nāk arī kaut elementāras zināšanas par demokrātisku valsts pārvaldi un to, kā tā tiek realizēta lielākajā daļā pasaules valstu. Nez kādēļ tiesības nebeidzamos, relatīvi viegli iniciējamos referendumos mēģināt par valsts naudu gāzt parlamentu tur tautai netiek dotas.

Gravatar lettiņš

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 16:40

@Didulis: Krievija ir labs bubulis ar kuru baidīt lettiņu tautu, atceramies ka ar krieviju baidīja arī pirms referenduma par iestāšanās ES. Cik lettiņi izlasīja līgumu par iestāšanos ES un tad vilka savu ķeksi, cik vienkārši nobijās no textiem, ka pēc pāris gadiem tad krievu tanki pa rīgu braukās, cik vilka ķeksi tāpēc, ka pa televīzoru rādīja treknu vācu zemnieku. Ja vēl atceras cik % piedalījās vēlēšanās pirms tā referenduma un cik % vajadzēja lai nobalsotu par, vispār bļaut gribās :)

Tāpēc lūdzu nepiesauc Krieviju, lai risinātu iekšzemes problēmas.. izņemot mūžīgo karu čečenijā, kam vēl Krievija ir pieteikusi karu pēdējo gadu laikā?

Gravatar KKTK

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:01

Datorprātiņam saprotamāks analoģisks teksts būtu tāds: Jābalso par iespēju biežak kā četros gados pārinstalēt Windows. Vai tad tev tādas tiesības nekaitētu :D

Gravatar brutalis-vertikalis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:09

>>93. Didulis

Didulis, tas ko tu pateici ir reāla demagoģija! Pirmkārt - laikam nebūsi pamanījis, ka, piemēram, gāžoties valdībai, tās ministri uzreiz neskrien uz mājām! Viņi turpina strādāt līdz nākamās valdības noformēšanai. Tāds ir likums. Tas pats attiecas uz Saeimu. Otrkārt Krievija tādā gadījumā ievestu radioktīvos atkritumus nevis vienkārši vientuļā Latvijā, bet gan Eiropas savienības un NATO teritorijā! Treškārt pirmkārt: ierosinājums atlaist Saeimu līdz tā realizācijai nenotiek pārsi dienās; otrkārt, jau pie tautas nobalsošanas par referendumu balstiesīgie var pateikt NĒ referenduma rīkošanai.

Gravatar spridis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:12

@ Jeremy

Tavas tiesības ir uzskatīt lielāko cilvēku daļu par 'vadāmām aitām', kamēr es tomēr saglabāšu iekšēju ticību, ka 'atbildīgos brīžos' šīs aitas tomēr sāk domāt, nevis truli vadīties no reklāmu saukļiem par raķetēm un buldozeriem.

Kas attiecas uz tavu 'nejaušo' diplomu - man ne silts, ne auksts. Esmu atskatījies cilvēkus ar visādiem papīriem (t.sk. 'prestižiem') un uz viņu 'intelektuālo' pieeju lietām un spriestspēju. Bet gods kam gods, teoriju viņi pārzina perfekti!

'par valsts naudu gāzt parlamentu' - diez kam tad tā 'valsts' nauda pieder, ja ne pašai tautai?

'viegli iniciējams referendums' - nu, nu, vēl jau elektroniskā balsošana nepastāv.

Gravatar kas

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:18

Jeremy: Hmm. Tu teicies, ka esi izlasījis prezidenta komisijas rosinātos grozījumus. Kādēļ ir tā, ka secinājums, ar visu Tavu politologa diplomu un aitu teoriju, ir pretējs tavējam?

"Komisija secinājusi, ka kopumā parlamenta priekšlaicīgas atlaišanas regulējums ir parlamentārajā demokrātijā nepieciešams un atzīts konstitucionāls mehānisms. Apkopojot ārvalstu pieredzi, komisija norāda, ka mūsdienās parlamenta priekšlaicīgas atlaišanas mehānisms ir paredzēts daudzu Eiropas valstu konstitūcijās. Kad nepieciešams, tas tur arī tiek efektīvi izmantots praksē."

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:39

yess! paraadiijaas kaarteejais kretiins, kurs muus biedee ar laaci (bruuno, Austrumpuss). pamosties, Daunuli, mees iram jevropaa un NATO, muus nekas vairs neapdraud bla bla no 2003./04. maaciib gad aviizeem.

Gravatar ulzha

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:40

Ernesti n' Džeremiji: īsā "ilgtermiņā" tauta aizbrauks no šejienes. Cik var komunisma aborta paliekas, ainteliģentos tautas priekšstāvjus izturēt? Citās valstīs arī ir citi korupcijas/šķiru plaisu rādītāji, nevarētu tā būt, politologi?

Didulis: tādas fantāzijas... Tev ir jautājumi par to, kam ir pilnvaras līdz jaunas Saeimas/Prezidenta ievēlēšanai? Palasi Satversmi, nav sarežģīti.

Gravatar ZBH

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 17:45

kas : nu taapee, ka Jeremy pats teic, ka to izgliitiib ieguvs sagadiisanaas peec :) mozj logs mazgaaj attieciigaa maaciib iestaadee, vot i noklausiijaas kurs :) es, kad lazaretee guleej, ar sagadiisanaas peec rots sanitaar kurs apguv (turpat vien viniem vis maaciij) :)

Gravatar ThA-B

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 18:33

Es lasu un brīnos. Līdzīgi PRET bļāvēji bija pirms iestāšanās eiropā. Neies analizēt labumus/sliktumus, bet galvenais, ka ar ierobežotiem pretargumentiem tauta iet un uzkāpj uz graabekļa. Te runa ir par TIESĪBĀM atlaist Saeimu. Neatceros nevienu Saeimas sasaukumu, kas buutu pelniijis seedeet visus 4 gadus. Nozombētā tauta tik sēž, auro cik visi korumpēti un zagļi un laupītāji. Un kad ir reāla iespēja kaut ko mainīt (nahren patriekt to koaliiciju par kuru ne es ne jebkaads man paziistamais nebalsoja). Shitādi kā Jūs iebalsoja Lembergu (tjipa "Ventspili sakārtoja, sakārtos Ļatviju"), šitādi kā Jūs Iebalsoja Šlesertraktoru, Kalvīti un Marsiešus. Vai varbūt Jūs esat no tiem, kas 9.Saeimā nebalsoja (tjipa 'ko tad es ar savu vienu balsi'). Nu ja nebalsoja, ta nebalsojat arī tagad. nav tiesību! Es balsoju. Man ir tiesības teikt, ka man nepatīk un es gribu citu Saeimas sastāvu, it īpaši ņemot vērā pēdējo gadu notikumus (aklums uz nekustamā īpašuma spekulantiem, gāzi grīdā, loskutovs, lietussargi, lagzdiņš, zatlers, plutuplaksta ruksis, Medņa un Latvja podraide), es par to nebalsoju. Un Jūs? Balsojāt? Nu tad balsojat arī PAR tiesībām atlaist saimu un referendumā par saeimas atlaišanu nobalsojiet PRET. Un beidziet čīkstēt par miļoniem. Ne jau Slakterim vai Cimdaram tie tiek.

Gravatar APOC

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 19:29

"Te runa ir par TIESĪBĀM atlaist Saeimu. Neatceros nevienu Saeimas sasaukumu, kas buutu pelniijis seedeet visus 4 gadus."

Drošivien ceri, ka tāda parādīsies. :) Rodas jautājums, kad tev līdzīgie būs gāzuši saeimu, kas būs tie jaunie ko ievēlēsiet? :D

Gravatar /dev/null

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 20:20

KKTK: windows nav jāpārinstalē, windows ir jānahrenizē vispār, šeit par laimi, atšķirībā no partijām, jau ir alternatīvas

Gravatar micro

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 20:31

@Jeremy Man prieks par tavu izglītību, bet tā kā laiks būtu jau apjaust, ka pie mums reti kad kas notiek, kā rakstīts grāmatās! ;) Starp citu, komunismu un fašismu jau ar pēc grāmatas stutēja, tik sanāca kā parasti! ;)

Gravatar /dev/null

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 20:39

Nez kam tās reklāmas visās malās paredzētas? Kādam/kādiem laikam nav kur naudu likt.

Gravatar pāķis

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 22:12

Palasiet par to, kā tika rakstīta Latvijas satversme un kapēc tur vispār ir paredzēta iespēja rīkot referendumus. Tiešajai demokrātijai nav nekāda skara ar bezatbildību. Pilsonim ir jābūt atbildīgam visu laiku, nevis tikai reizi četros gados...

Gravatar Jeremy

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 23:04

Cienītie, es neapšaubu, ka ir nepieciešams mehānisms, kas ļauj vajadzības gadījumā priekšlaicīgi atlaist Saeimu un piesauktajai komisijai ir taisnība, ka šāds mehānisms pastāv lielākajā daļā Eiropas valstu. BET.. tāds pastāv arī Latvijā un ir skaidri atrunāts Satversmē - šādas tiesības rosināt atlaist Saeimu ir Prezidentam. Un tāds vai līdzīgs mehānisms arī pastāv tajās Eiropas valstīs. Iespējams, ka tas ir pilnveidojams, bet ne šādā veidā.

To, ka man ir taisnība un pozitīva referenduma iznākuma rezultātā (esmu gan gatavs saderēt uz visu savu necilo īpašumu, ka referendums izgāzīsies) iespēja atlaist Saeimu nekavējoties tiks izmantota populistiskos nolūkos, šodien apliecināja LSDSP, paziņojot par savu nolūku pēc pozitīva referenduma nekavējoties uzsākt nepieciešamo parakstu vākšanu. Likumprojekts, kas neparedz nedz cik bieži, nedz kādos brīzos šāda ākstšanās ir pieļaujama, ir ārkārtīga muļķība, jo 10000 parakstus, kas nepieciešami lai uzsāktu pirmsreferenduma procedūru - 1/10 vēlētāju daļas parakstu vākšanai, pat visnepopulārākie opozicionāri var savāk ik pārdienas. Un to nešauboties darīs, jo tas ir veids kā ieriebt pozīcijai. Vai mums tāds cirks ir vajadzīgs?

Gravatar APOC

2008. gada 31. jūlijā, plkst. 23:39

Tak jau ir sākuši ar savām muļķībām nodarboties. Vakar vēl bija tik 16'000 http://www.beregijazik.lv/

Gravatar ZBH

2008. gada 1. augustā, plkst. 00:06

ThA-B : btw, Cimdaram tiek gan, katrs kuls kasiisans paartraukums = preemij beigaas.

Jeremy :mums, pirmkaart, vaig Saeims veeleesans katr gad, ibo vairumam atmin nesniedzs taalaak par 3 meenesiem, otrkaart, vecajai Saeimai pilnvars izbeigt uzreiz ar veeleesan iecirkn sleegsan. sav mehaanism caur uzvelkamo prezident Tu var iebaazt sev vienaa vietaa un pagriezt liidz raksturiigam klikskim, 4. maij rezhiim apstaaklos tas nekad neir darbojies, neviens pat neir proveejs palaist, dekoraacij. a zocikj ne pirmo reiz kaukaads paraksts vaaks un nesavaaks. par jaun Satversm jau vaac vienreiz, da i veel pa kauko, neapmekleeto gald pie Milds aceros.

Gravatar ZBH

2008. gada 1. augustā, plkst. 00:16

Jeremy : pasak man, politolog, nafig tik nievaajos attieksm pret populism pie it kaa demokraatisks valsts iekaarts? populi un demos iraid buutiibaa peec noziims viens un tas pats vaards - taut, tikai vai nu romies, vai nu griek valodaa. itogo - jebkas nepopulaars peec definiicijs iraid antidemokraatisks. nevar demokraatisk pienemt nepopulaar leemum, vai nu leemums neir nepopulaars, vai nu pienemts tiek nedemokraatisk. jebkas populistisks automoticno iraid demokraatisks. vaig vienreiz taadiem kaa Tev beigt maskeeties un atziit, ka demokraatij iraid garaam valsts paarvalds form, ko atzin veel esjauaizmirskurs seno griekj filosofs.

Gravatar Dunduks

2008. gada 1. augustā, plkst. 10:48

neskatoties uz neiespeejamiibu kaadam kaadu paarliecinaat komentaari ir sarazhoti, bet tas ir nieks, jo rezultaataa ir tikts pie 2008. gada Gada Citaata

  1. archaic @ 2008.07.31. 13:53, teica:

"... Nu kurš gan balsos par jaunlaicēniem, kuri kā ienāca pirms 6 gadiem Saeimā pliki un nabagi, tā arī tagad turpina pārtikt no deputātu aldziņām. Nemāk."

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gravatar hmm

2008. gada 1. augustā, plkst. 10:49

Jeremy, ja jau tu esi paarliecinaats ar visu savu iipashumu ka referendums izgaaziisies jau tagad, tad kapeec uztraucies. 10k parakstu savaakt arii ir probleema, un arii peec to savaakshanas, tas nenoziimee ka saema tiek atlaista, notiek referendums, kuraa taapat kaa tagad ir jaasavaac vismaz puse no balstiesiigiem veeleetaajiem, un tikai tad saema tiek atlaista. Un tas process nau no aatrajiem, vismaz paiet pusgads no ierosinashanas briizha.

Protams, satversmee ir rakstiits ka saemu var atlaist prezidents, bet ir viens BET. To pashu prezidentu apstiprina amataa saema. Nu juus ko draugi njirgaajaties, bet kaa lai tas prezidents atlaizh saemu, ja vinju apstiprina taa pati saema amataa. Prezidentam Latvijaa nav nekaadas varas kaa zinaams, vinsh ir tikai reprezentacijas persona un viss. Mana risinaajums shai probleemai buutu tautas veeleets prezidents pirmkaart, otrkaart ja prezidents ierosina atlaist saemu, tad saema par sevi balso, un pie nelabveeliga rezultaata notiek referendums, kuraa 51% balstiesiigo noteiks kas paliek amataa prezidents vai saema. Probleemas: saema pie katras izdeviibas meginaas gazt prezidentu. Lai tas taa nenotiktu, kad katrs kad peec garstavoklja gaazh viens otru un lai prezidents pats uz savu galvu atlaist saemu nevareetu, jabuut tautas savaaktiem 10000 parakstiem, pirmkaart. Otrkaart, lai saema negaaztu prezidentu pie katras izdeviibas, saema drikst ierosinaat referendumu prezidenta atlaishanaa kuraa buutu jasavaac tie pashi 51%, lai atlaistu prezidentu. Manuprat ideala sisteema.

Gravatar hmm

2008. gada 1. augustā, plkst. 10:55

tautas 10000 parakstiem pirmkaart, un tad saema par sevi balso un tikai tad referendums pie nelabveliiga rezultaata. p.s. kaut doma pamuka.

Gravatar la

2008. gada 1. augustā, plkst. 14:02

Es balsotu PAR, ja nebūtu izlasījusi satversmes pantus, kurus ieteikts mainīt. Tas 78. pants ir galīgi sabojāts. Izlasot pirmo reizi izmainīto pantu, pat nevar saprast tā jēgu (kolēģiem tā gadījās) - putra sanāk ar "...Satversmes grozījumu projektu, likuma projektu, lēmuma projektu par Saeimas atlaišanu...". Tagadējā versijā pa vidu ir "vai". Un līdz ar to skaidrs ka jāiesniedz viens no nosauktajiem variantiem. Bet piedāvātajā variantā ir komati, kas paver interpretācijas iespējamību. Varētu padomāt, ka jāiesniedz visi 3. Un tādā gadījumā tauta vispār neko normāli nevarēs iesniegt, jo Satversmes pants ir greizs.

Gravatar Uldis

2008. gada 1. augustā, plkst. 15:35

Latvijā ir nepieciešama stabilitāte.

  • 18g. laikā ir bijušas 9 saeimas (~2 gadi saeimai)
  • Cilvēkiem principā nepatīk politiķi (nu, bet tā ir - kura valsts ir apmierināta ar savu valdību? ok, varbūt Dānija, kurā dzīve vairāk līdzinās pasakai)
  • Ir nepopulāri likumi, kuri jāpieņem, lai dotu labumu ilgtermiņā.
  • Parastā tauta (tajā skaitā arī es) tomēr nav politiķi un šajā ziņā ar viņiem ir viegli manipulēt.

Nemāniet sevi - ja rīt visi nobalsos PAR, tad dzīve nepaliks labāka, kāds noteikti mēģinās šīs tiesības izmantot, jo kadam tas būs izdevīgi. Par saeimas atlaišanu tiks domāts visu laiku. Vai Tu pats vari normāli strādāt savā darbavietā, ja zini, ka tiklīdz pateiksi kaut ko, kas kādam nepatīk, tā tūlīt kāds ieteiks Tevi atlaist?

Gravatar ulzha

2008. gada 1. augustā, plkst. 15:37

la: komatu, iekavu, saikļu divdomība visos likumu tekstos ir tādā pašā daudzumā. Juristiem tak vajag, lai būtu ko izstrādāt, nesaprast, pilnveidot un analizēt :) Komats daudzviet jālasa kā "respektīvi"; absurdi tu dari (pieklājīgi izsakoties), ja pēc tā spried.

Un beidziet te sludināt nepārtrauktu haosu gadu garumā! Ja jūsu pesimistiskā prognoze iestājas, tad jebkurā brīdī var savākt parakstus un pieņemt uzlabotos grozījumus!

Gravatar ulzha

2008. gada 1. augustā, plkst. 15:40

Uldis: jā, es labāk jūtos tādā pozīcijā, kur man ir jādomā, ko daru un kā labā, nevis tādā, kur aiz neko domāt $$ jau līdz acīm sakāpis ak vai.

Gravatar lol

2008. gada 1. augustā, plkst. 15:44

Iešu un balsošu par. Kur kāds ir teicis, ka Saema tiks atlaista? Ja arī referenduma rezultāts būs "pozitīts", neviens netiks atlaists. Un arī pēc katra, tautai nepatīkāma, lēmuma pieņemšanas, neviens netiks atlaists. Es tev iesaku padomāt vēlreiz.

P.S. "Ai.. Nu ko tur daudz? Jānopērk sev jauna mašīna, jāuztaisa jauns restorāns un kāda superīga dzīves arī derētu!" - saproti kā gribi

Gravatar Reinis

2008. gada 1. augustā, plkst. 16:09

Es par! Sakat ko gribat, bet man nepatīk ideja, ka dažš labs var 4 gadus pie siles uzvestied kā grib un nedomāt par sekām. Bet pēcāk pielabot situāciju ar kādām pārsimts štukām reklāmas budžeta. Vienvārdsakot lai apzinās, ka var notriek no siles arī agrāk;)

Gravatar skatītājsX

2008. gada 1. augustā, plkst. 18:45

Neesmu pārsteigts par laacz lēmumu. Man vienmēr ir bijusi pārliecība, ka politka nav laacz stiprā puse - šis ir tikai kārtējais tā pierādījums :)

Tur nevar nemaz būt divu domu, ka jābalso ir PAR.

Gravatar ZBH

2008. gada 1. augustā, plkst. 21:53

Uldis : klau, kuraa shulee maac par politikj? incant, kas ta mums tai Saeimaa iraid, ja ne bijusie baarmenj un basketbolist? un sarakst pa gadiem un Saeimaam, kaa tev 9 Saeimaam 18 gad sanaak, fufels kaukaads. skaitiit nemaaki?

Gravatar 8th Prophet sar pielabos stilu

2008. gada 2. augustā, plkst. 00:37

pret, viennozīmīgi. kāda tauta tāda valdība, un pie mūsu attieksmes pret lietām, pat notiekot 20 ārkārtas vēlēšanām ir naivi domāt, ka kaut kas uzlabosies. Sākt ar sevi vajag un tad bakstīt acī valdībai. Cik no jums labprāt nemaksā nodoklīšus ja var, izmanto savu radu/draugu/paziņu kontaktus un iespējas jeb "blatu", ja var? vēl piemērus?

Gravatar hmm

2008. gada 2. augustā, plkst. 00:53

MMM man kaa godiigam nodoklju maksataajam ir radies iespaids ka manus nodokljus shii valdiiba ar saemu vienkaarshi noeed. Tapeec es ieshu un balsoshu PAR. Varbut nakamaa saema izdomaas kaa apgriezt sev kompensaacijas. Un veel ieshu balsot PAR, tapeec ka partijas netur priekshveeleshanu soliijumus, piedodiet, bet man nau tik daudz naudas ko maksaat tiem meljiem. Labaak lai naak citi, varbuut tie kas turees vaardu. Ieshu balsot PAR , jo pirmo reizi muuzhaa man publiski partijas priekshseedeetaaja pa TV pazinjo , ka redz neejot balsot buus labaak. Tas ir splaviens katram Latvijas pilsonim sejaa. Pilsonja pienaakums pret valsti ir tieshi iet un balsot, tikai taa var izpaust tautas demokratisko gribu.

Gravatar just me

2008. gada 2. augustā, plkst. 11:36

"Sasodīts, kāda ledaina roka pie pau...iem!"

http://apollo.lv/portal/news/articles/133435

Un komentaars nr. 127. - kaads sakars Latvieshu tautas politiskajam briedumam ar sho referendumu?! Tas ir kaut kaads blakus arguments, kas nekaadi nepasaka vai ir vajadziigas tiesiibas vai nav. Tas viss izklausaas apmeeram taa - "mees esam tik tupi, labaak turiet muus kjeedee, lai kaut ko sliktu neizdaram". Tipiskaa latvieshu pakalpinju un d**saa liideeju domaashana..

Gravatar just me

2008. gada 2. augustā, plkst. 11:45

"Nu un, ka jaunas vēlēšanas izmaksās pāris miljonus - tas vienalga būs lētāk, ka deputātu tūrisma braucieni, ministriju sporta svētki vai bezjēdzīgu karu finansēšana."

http://apollo.lv/portal/news/articles/133435

Gravatar Inita

2008. gada 2. augustā, plkst. 20:36

sabalsos krievu pilsonji naakamajaas veeleeshanaas krievu partijas, un nevarees vinjas nonjemt .o0