✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Vāzes statistika: lietotāji

2013. gada 17. aprīlī, 36 komentāri

Man nevedās ar tiem solījumiem publikai par lasāmvielu. Vāzes statistiku vācu, bet, ja vienā brīdī ir iedvesma, nav laika. Ja ir laiks, nav iedvesmas rakstīt. Un es, saprotieties, esmu tāds baiss iedvesmas cilvēks. Ar gadiem, tiesa, rodas iespaids, ka spēju sevi piespiest kaut ko izdarīt arī bez iedvesmas. Bet, ne visu. Tagad pamēģināsim nobrieduša cilvēka piegājienu, kuru plašāk pazīst kā ja-vajag-tad-vajag principu.

Tātad, ierakstā ieskicēšu savus secinājumus par Waze lietošanas paradumiem Latvijā, pamatošu ar skaitļiem, mazliet izklāstīšu metodiku, kā arī pašās rakstu sērijas beigās pasniegšu mazu dāvaniņu. Šis būs ieraksts ciparofīliem. Nekādu atbildību par interpretācijas un koeficientu izvēles pareizību neuzņemos. Kā arī, šis raksts nav domāts vāzes lietošanas attaisnošanai, gļuku un nepatikas izrādīšanai. Šī ieraksta mērķis ir aptuveni aplēst to, cik daudz jamo lieto pie mums.

TL;DR

Šis ir rakstu sērijas pirmā daļa, kurā parunāsim tieši par lietotāju skaitu un tā dinamiku. Kad tikšu galā ar ierakstu sērijas nākamo daļu, runa jau būs par ziņojumiem, kur tie tiks uzlikti uz kartes, kā arī paanalizēsim tos kvalitatīvi un kvantitatīvi.

Pašlaik vāzi visā pasaulē lietojot 44 miljoni lietotāju. No tiem 70 tūkstoši esot veikuši labojumus vai papildinājumus kartēs. Mans apgalvojums (izvērstāk tālāk) ir tāds, ka pašlaik Latvijā ir 90 tūkstoši aktīvu vāzētāju, ja rēķina tos, kas lieto vāzi vismaz reizi mēnesī.

Zinu, ka cipars varētu šķist pārlieku liels, it sevišķi, ja uzmet aci šim rīkam. Tāpēc vēlos atskaitīties, ka veicu arī mazu rezultātu pārbaudi. Kādu laiku glabāju arī tā dēvēto gpstrack informāciju, kas tehniski ir katras sesijas noapaļotas koordinātas ik pēc noteikta laika intervāla. Beidzu glabāt, jo datu apjoms bija skarbs, kā arī koordinātas bija noapaļotas ar precizitāti līdz daždesmit kilometriem (snapped to grid). Taču, tas man ļāva saskaitīt pieglabātās sesijas, kuras ir Latvijā (vismaz viens punkts ir Latvijas teritorijā), kā arī tās, kuras ir ārpus Latvijas (neviens punkts nav Latvijas teritorijā). 2012. gada decembra griezumā šādu uzskaitīto nelatvijas sesiju skaits nepārsniedza pāris procentus, kas ir pieļaujama kļūda.

Pāris definīcijas un aksiomas. Vāzi lieto lietotāji. Katram lietotājam, ieslēdzot vāzi, tiek izveidota tā dēvētā sesija. Vienam lietotājam dienā var būt vairākas vāzes sesijas (man tās parasti ir divas - uz darbu un vakarā mājup). Lietotāji vāzi lieto ar dažādu regularitāti. Es to lietoju ik dienas, bet citi varbūt reizi nedēļā vai retāk. Attiecīgi, saskaitot ikdienas lietotājus mēs iegūsim mazāku skaitli, nekā saskaitot tos, kas lieto vismaz reizi nedēļā.

Mēs vēlamies gūt atbildi uz jautājumu par faktisko vāzes lietotāju skaitu Latvijā. Atbildes ir vairākas, jo jautājums ir pārlieku universāls. Lietotāju skaits, kas vāzi lieto regulāri (vismaz reizi noteiktā periodā). Unikālo lietotāju skaits noteiktā periodā (dienā, nedēļā).

Kopumā kopš 2012. gada 15. maija esmu saskaitījis piecus miljonus sesiju vismaz 80 tūkstošu unikālu vāzētāju lietotāja vārdu izpildījumā. Ir maza ķeza - manai datu vākšanas metodei nav pieejams lietotāja identifikators. Tas nozīmē, ka visi "Andris", sakarā ar iespēju būt vairākiem lietotājiem ar vienu nickname, tiek skaitīti kopā. Bet, neskatoties uz to, viņi visi ir automātiski vai manuāli veikuši 1,1 miljonu ziņojumu. Tas nozīmē, ka vidusmēra Latvijas vāzētājs ir bijis vai arī pašlaik ir regulārs šī produkta lietotājs. Labi, vidējais neeksistē. Tas nozīmē, ka aktīvākie lietotāji ir nejēgā aktīvi, bet pasīvie nemaz tik pasīvi tomēr nav.

Paveroties uz datiem, augšējā daļa izskatās apmēram sekojoši. Visā pārskata periodā visaktīvākais ir bijis lietotājs "guest", kurš ir reģistrējis 690 tūkstošus braucienu. Protams, ka ar "guest" tiek apzīmēti visi vāzētāji, kas nav izrādījuši vēlmi reģistrēties. Savukārt, ņekijs "laacz" ir veicis teju 700 braucienu ar kopējo ilgumu 500 stundas (kļūda ir ±1min katrai sesijai).

Tagad sekos amatiera piegājiens mistiska koeficienta aprēķināšanai. Lai arī aiz muguras sekmīgi absolvēta pirmā ģimnāzija, nevarētu teikt, ka es esmu baigais ķeneris visā šajā ciparu padarīšanā.

Lai gūtu aptuvenu priekšstatu par lietotājiem, tad nācās no pirksta izzīst koeficientu, ar kuru pareizinot unikālo lietotājvārdu skaitu, mēs iegūtu aptuveno faktisko lietotāju skaitu. Sakārtojot lietotājus pēc to sesiju skaita, izlēmu novilkt robežu pie 2010 sesijām, jo nākamajam lietotājam ir puslīdz sakarīgs lietotājvārds. Šādu "anonīmo" sesiju skaits kopā ir apmēram 900 tūkstoši. Pārējo sesiju skaits ir 4.2 miljoni. Izdalot 4.2 miljonus ar 74 tūkstošiem (lietotājvārdu skaits), mēs iegūstam, ka vidusmēra vāzētājs ir lietojis vāzi ~57 reizes. Piemērojot šo vidējo sesiju skaitu anonīmajiem un, pieņemot, ka viņi uzvedās tieši tāpat, iegūstam 16 tūkstošus anonīmu lietotāju. Tātad, vienpadsmit mēnešos vāzi Latvijā ir lietojuši apmēram 90 tūkstoši lietotāju. Noignorēsim ierīču maiņas, jo šis faktors nozīmīgu lomu varētu sākt spēlēt divu gadu griezumā. Varam secināt, ka, pareizinot lietotājvārdu skaitu ar 1.22, mēs iegūstam faktiskos vāzētājus. Tad, nu, šo koeficientu pieņemsim kā dotu. Pieņemsim arīdzan to, ka šis koeficients ir konstants laikā.

Laiks grafikiem! 2012. gada maiju un šī gada aprīli mēs neapskatām, jo tie nav pilni. Interesanti, ka pagājušā gada izskaņā (ziema, sastrēgumi?) lietotāju skaits auga, bet sesiju skaits kritās. Tas varētu nozīmēt, ka daudzi vāzi izmēģināja. Kā arī, interesanta ir tendence, ka ikmēneša lietotāju skaits gada laikā ir pieaudzis par trešdaļu un pārsniedzis 60 tūkstošus.

Vāzes lietotāju un sesiju skaita dinamika mēneša griezumā.

Kas attiecas uz vidējo brauciena ilgumu, tad tas no 22 minūtēm pagājušogad ir pieaudzis līdz 32 minūtēm martā. Janvāris, tiesa, izceļās ar vidējo braucienu 39 minūtes. Zemāk, savukārt, grafiks ar vāzes lietotāju skaitu ikdienā.

Vāzes lietotāju un sesiju skaita dinamika nedēļas griezumā.

Kā pēdējā parādīsies, lai arī ne pati noderīgākā bildīte kopējā skatījumā, tad mazliet parāda interesantas tendences par lietotāju piebirumu un atbirumu, mērot tos dienas griezumā. Pirmais sniegs, Ziemassvētku un jaungada iepirkšanās drudzis, kā arī salīdzinoši radikālais (un man pagaidām neizskaidrojamais) kāpums februāra beigās.

Vāzes lietotāju un sesiju skaita dinamika dienas griezumā.

Interesanti, ka dienas griezumā sesiju skaits diez ko neatpaliek no lietotāju skaita, kamēr nedēļas un mēneša garumā sesiju skaits vairākkārtīgi pārsniedz lietotāju skaitu. Tas nozīmē to, ka lielākais vairums vāzētāju tomēr ir regulārie. Ja ne katru dienu, tad gana bieži. Dienā vienam braucējam ir ~2 sesijas, nedēļā - 5-6 sesijas, kamēr mēnesī to skaits vidēji ir 14.

Secinājumi? Paši domājiet ;) Es varu teikt, ka lietotāju skaits diezgan konsekventi aug gan ikdienas, gan nedēļas, gan mēneša griezumā. Ja mēnesī tie ir ~60k, bet pēdējo 10 mēnešu laikā bijuši pavisam 90k, tad lielākā daļa ir puslīdz regulārie lietotāji.

Pēc šīs relatīvi bōring lasāmvielas kā nākamo gaidām to, ko solīju sākumā - bildītes, grafikus un cipariņus par vāzes ziņojumiem. Tas gan varētu prasīt vairākus aizraujošas datu analītikas pārpildītus vakarus :)

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Raivis

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:24

Klau, varēji ar šādu statistiku paklusēt. Ir ļoti nesmuki, ka LMT vāc informāciju par lietotāju paradumiem, aplikāciju lietojumiem un veic trafika analīzi. Vēl nesmukāk, ka lielas kompānijas darbinieks to atļaujas darīt publiski.

Gravatar laacz Autors

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:34

Muļķības. Statistika tiek vākta no Waze livemap. Nekāda sakara ar LMT.

Gravatar Raivis

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 15:12

Pastrēbu karstu. Lūgums pieņemt manu atvainošanos :)

Gravatar Instigater

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:42

Raivi, kāds suns Tev iekodis? Nespēju savilkt publiski pieejamas informācijas apkopošanu ar kaut kādas kompānijas darbinieka esību.

Gravatar guncha

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 15:09

Labi, ka fakts par trafika analīzi no kompānijas puses netiek noliegts (cita runa, ka šājā pētījumā, ar to nav nekāda sakara), tu dzīvotu iedomu pasaulītē, ja domātu ka tā nav :)

Gravatar KKTK

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:35

Izstāstiet kāpēc jāvāzē ir elementāros ceļa posmos? Teiksim tu laacz - vai tev kaut reizi ir ieteikts cic maršruts ierastās un manliekas vienīgās Rīga-Jelgava šosejas vietā? Vai tiešām tu brauc nepārtraukti pārkāpjot ātrumu, lai tev interesētu policjas atrašanās vietas? Tāpat nesaprotu ko man, stāvot salu tilta sastrēgumā, dod ziņa ka uz salu tilta ir avārija? Kas es viņu nepamanīšu? :D Man nav iespējas nolēkt no tilta vai aizbraukt atpakaļ. Vienu vārdu sakot neredzu lielo vāzētāju jēgu braucot nemainīgus ikdienas maršrutus. Tikai sociāls štruntiņš? Kā obligāti ieiet draugos vai iečekoties kafejnīcā? Ar adresēm arī vāzē ir gaužām švaki - pat Rīgā. Tātad īsta navigācija tā arī nav. Jaunā gūgles navigācija viņu sit pušu. Vienīgā vieta kur es redzu vāzes jēgu ar tāli braucieni, sliktos apstākļos - sniegs/ledus/nakts. Un kad esi vienīgais uz ceļa un nav priekšā kāda, kas bremzējot tevi pabrīdinās. Tad gan ziņojums, par avāriju, vai ceļa malā pamestu tumšu fūri, tādos apstākļos tiešām ir ļoti noderīgs! Cipari mani neinteresē, bet vai februārī nebija tās baumas ka vāzi kāds pirks? Šiem varbūt sanāc laba reklāma un tāpēc cilvēki "palecās".

Gravatar Instigater

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:44

Jēga arī īsos braucienos ir tāda, ka pat tad, ja Tev tas praktiski neko nedod, toties tava atrašanās uz ceļa un pārvietošanās ātrums sniedz informāciju citiem Wāzeriem, lai, piemēram, būsi iekūlies sastrēgumā, citi Wazeri par to uzzinātu automātiski un tikpat automātiski tiktu aizmaršrutēti pat citām ielām apkārt, tā mazinot tieši šo sastrēgumu un palīdzot citiem nokļūt galamērķī ātrāk.

Gravatar Ansis

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 12:22

Nepiekrītu bezjēdzībai. Ļoti pat dod labumu. Ikdienā pārvietojos no Spices līdz Saktai. It kā ļoti viennozīmīgi Vanšu tilts, taču laiku pa laikam Waze aizved uz Akmens tiltu (šai gadījumā maršrutu variācija liela uzbraucot Akmens tiltam) un vienu reizi aizveda caur Salu tiltu (toreiz visādiem valstsvīriem par godu aiztaisīja Akmens tiltu).

Gravatar KKTK

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 13:06

Aha, tad kādam tomēr strādā tā cita labāka ceļa algoritms. Domāju, jo lielāka pilsēta un vairāk ceļu jo tas strādā labāk. Bet Rīga-Sigulda 5dienas vakarā sēžot uz Brīvības ielas korķa izvēles nav un nebūs nekādas, lai arī cik wāzeru tur brauktu...

Gravatar Jānis

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 13:59

KKTK: ļoti iespējams, ka piektdienas vakarā izvedīs nevis pa Brīvības ielu, bet apkārt pa Čaka, Ieriķu, Biķernieku ielu un ārā no Rīgas. Man pašam reizēm ir grūti uzticēties Waze ieteiktajam maršrutam, jo ir gadījies, ka tomēr ātrāk pa "ierasto", bet toties citas reizes atkal atliek vien nobrīnīties cik ātri apbraukts sastrēgums.

Gravatar Normunds

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 16:22

piekrītu, nav Rīga nekāda maskava kur korķī var apprecēties, radīt bērnus un palaist skolā :) ja kādu tiešām tik ļoti interesē kā izbraukt savādāk tas jau sen ir šos variantus izstrādājis, no kurienes tad waze ņem apbraucamos ceļus caur pagalmiem un mazajām ieliņām? kāds tur iepriekš ir izbraucis. sastrēgumu info ir atrodams arī balticmaps.eu, neredzu lielu starpību kur apskatīt savu maršrutu pirms izbraukšanas. operativitāte pieklibos gan vienam gan otram. cik reizes nav gadījies pirmajam iestrēgt un tikpat reizes ir gadījies pirmajam izbraukt kur sastrēgums sen jau ir beidzies.

Gravatar Iks

2013. gada 18. aprīlī, plkst. 18:57

Kā blakussēdētājs es bieži izmantoju Waze informāciju par situāciju uz Rīgas ielām. Maršrutu izvēlos es, izmantojot savus navigācijas algoritmus. Kā vadītājam Waze tiek lietots pasīvā režīmā, jo prioritāte paliek satiksmes drošība :)

Gravatar Papuass

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 11:50

Kur izpalika plāni par Vikipēdijas statistiku? Tviterī vismaz kāda aktivitāte bija.

Gravatar laacz Autors

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 12:17

Aptrūkās iedvesma. Datu apjoms gigantisks. Bet, labi, ka atgādināji.

Gravatar emozo

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 12:00

Instigater, precīzi. Jā, Waze kā navigācija gan ir štruntīga, esmu mēģinājis ārzemēs, bet ar laiku noteikti kļūs labāk. Latvijā gan navigācijas funkcija ir nepieciešama retajam. Kā es lietoju Waze - ārpus Rīgas - policijas ziņas, fotoradari (jā, pārkāpju ātrumu, braucu 110-120), Rīgā - reti, bet šad tad ieslēdzu lai kontributētu un informētu citus.

Gravatar PiRX

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 12:32

Sesiju grafikā varēji vai nu izmest brīvdienas ārā, vai arī kā savādāk nogludināt. Savādāk tas zāģis traucē saprast, kas tur notiek, lai gan parāda, ka lietošanai ir zināms periodiskums nedēļas griezumā.

Gravatar regy

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 13:00

baigi daudz burtiņu un maz bildīšu

Gravatar parasts puisis

2013. gada 19. aprīlī, plkst. 11:32

Agrāk, kad bija daudzie FR, tik ļoti bieži slēdzu Wazi, ka pats sāku saskatīt absurditāti visā procesā. Tāpēc līdz ar FR beigām manā dzīvē pienāca arī Wazes beigas. No sastrēgumiem visvieglāk izvairīties nebraucot pīķa stundās, no briesmām - uzmanīgi skatoties uz ceļu.

Gravatar Gints Plivna

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 13:04

Wazi lietoju apmēram gadu, tas ir vienīgais toolis, manuprāt, kura dēļ smartphone ir vispār noderīga :) Nezināmi ceļa posmi reāli ir bijuši ne vairāk kā 1%, domāju, ka kopsummā esmu ietaupījis vismaz savas smartphones izmaksas, ja ne pat pāris reizes vairāk, it sevišķi vēl tais tālajos laikos, kad radari vairumā apkārt mētājās :) Bet spriežot par kopējo lietotāju skaitu, ja ņem vērā, ka pie ranka ~1200 es iekļuvu iekš waze royalty un tiek teikts, ka tas nozīmē, ka es esot vienā procentā savā valstī, tad it kā būtu ticami, ka LV wazeri (vai droši vien drīzāk dažādas smartphones), kas vismaz reizi ir to palaiduši, ir ap ~120 štukām. Ja neskaita pāris reizes man mazzināmā LV pilsētā, tad es wazes ieteikumus diezgan nikni ignorēju un braucu, kā pašam liekas pareizi, reiz mēs par to paņirdzām, ka wazes programmētājiem vajadzēja uztaisīt nafigatoru, kas pēc trešās reizes, kad viņu ignorē pasaka, ka nu tad tālāk brauc pats, man tu esi apnicis :)

Gravatar Atoms

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 13:50

Katru dienu braucu uz darbu un atpakaļ ~10km itkā nekas traks uz centra pusi pa Dienvidu tiltu, tad pa krasteni un hopā esi jau centrā, tik tā nelaime, jātiek centra otrā pusē un tur tad nu waze riktīgi nāk talkā, precīzu ciparu nepateikšu, bet uz darbu waze mani ir vedusi aptuveni pa kādiem dažādiem 8 maršrutiem, un tas man laiku ir ietaupījis, jo nepaklausot pāris pirmās reizes wazei es iekūlos lielos korķos :)

Gravatar jcx

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 14:16

Esmu neregulārais lietotājs - pāris vispār tikpat kā nelietoju (uz darbu staigāju kājām, tad arī citas vajadzības ar auto paliek arvien mazāk), tagad atkal lietoju ikdienā, parasti vairāk kā divas sesijas dienā. Labumi -

  1. Tiešām maršruti mainās atkarībā no korķiem.
  2. Labāk tomēr zināt, kur policisti slēpjas.
  3. Precīzāks spidometrs.
  4. Waze ir parādījis maršrutus, kuri man nav nākuši prātā - sīko ieliņu izmantošana neikdienišķos rajonos.
  5. Galā nonākšanas laiks ir diezgan precīzs.

Gravatar cyxob

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 14:57

interesanti! pats vāzi izmantoju tikai tālajiem braucieniem (Ozolnieki - Alūksne, Ludza). aktīvi fiksēju zaļos vīriņus, jo braukt 3 vai 4 stundas tomēr ir liela starpība :) un navigācija ir tīri OK - man Rīga ir mella bilde, un tikai pateicoties vāzei esam aizbraukuši kur vajag vairākas reizes.

Gravatar lslackware

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 15:18

es vāzi lietoju katru dienu, 2x dienā, principā, vienos un tajos pašos maršrutos. Kapēc? Jo jā, reizēm pārkāpju ātrumu, reizēm visai derīgi paziņojumi ir par kādu noplīsušu auto ceļmalā, vai kas līdzīgs. Neizmantoju vāzes čatu, jo tomēr esmu pie stūres :) Principā, vāze man ir ieslēgta vienmēr, kad esmu pie stūres... Vāzes navigāciju arī izmantoju reizēm pa Rīgu. Ērta un sakarīga bezmaksas programmiņa.

Gravatar yo

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 15:48

Waze lietoju jau sen, un ieslēdzu vienmer par prieku sev un citiem. Tik neesmu sapratis kā tas nakas ka uz ielas auto neredzu bet citi wazeri attēlojas uz telefonā?! Kāds var paskaidrot, paldies.

Gravatar andyqp

2013. gada 18. aprīlī, plkst. 15:01

@yo: wazerus rāda ar vairāku minūšu aizkavēšanos. Tas esot ar nolūku, privātuma dēļ.

Gravatar ppp

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 16:03

Izmantoju Rīgā, kad nezinu kā nokļūt noteiktā adresē. Vienreiz naktī ļoti palīdzēja, jo biju nokļuvis vietā, kur nebija būts un nācās ar auto atrast ceļu atpakaļ uz mājām :) Palīgs kā navigācijas rīks, praktiski neizmantoju socializēšanās opcijas. Vienu reizi noziņoju gan par policijas ekipāžu :p

Gravatar mo

2013. gada 17. aprīlī, plkst. 18:51

RDSD drīz vispār nebūs vajadzīgs, dīkdieņi. Labs materiāls, cepuri nost

Gravatar Mr. Serge

2013. gada 19. aprīlī, plkst. 15:52

Atgādini, lai nākamreiz, kad tevi satieku, iešauju tev kājā par šādām grafikām. Citādāk, paldies par darbu.

Gravatar laacz Autors

2013. gada 19. aprīlī, plkst. 16:19

Tu esi laipni gaidīts talkā. Pirmām kārtām - ko man vajadzēja savādāk? Idejas. Un par nākamo daļu pakonsultēsos pie Tevis. Nekādā sarkasma.

Gravatar Storms

2013. gada 20. aprīlī, plkst. 22:57

Kautkad paampelējos ar Wazi. Jēdzīgs rīks, ja dotajā apvidū to lieto daudzi un regulāri. Pirmkārt jau jēga to vienkārši ieslēgt, ir ziņas par maršruta "izbraucamību" kā arī potenciāli noslogotību. Kā no šiem datiem izzīmēt sastrēgumu jau ir programmētāju darbiņš. Pilsētu pašpārvaldes maksā bargas naudas lai vāktu informāciju par satiksmes intensitāti un analizētu potenciāli šaurās vietas pilsētas satiksmē. Pēc tam maksā bargu naudu lai šīs šaurās vietas rekonstruētu un uzlabotu, pēc kā atkal vāc statistiku... Waze daļu no tā visa izdara par velti. Un arī sastrēgumus samazina bez ielu rekonstrukcijas - uz to wazistu rēķina, kuri aizbraukuši pa citiem maršrutiem nebarojot sastrēgumu ar savu klātbūtni. Reizēm pietiek tikai ar dažiem auto lai pārvarētu caurlaidības kritisko punktu.

Kopumā štelle laba, bet onkuļiem neinteresanta. Izsludinot konkursus un maksājot naudu par statistiku un pēc tam par būvdarbiem, onkuļiem vismaz ir iespēja aizbāzt aiz zeķes pāris ļimakus. A šeit - nekādu bonusu un tautsaimniecībai absolūti destruktīvs serviss, jo nevairo darbavietu skaitu valstī (mašīnu skaitītāji uz ielām, ceļu meistari... u.t.t.). :c)

Gravatar Maad

2013. gada 22. aprīlī, plkst. 12:30

Biju aktīvs lietotājs, līdz kaut kādā brīdi pēc viena no programmas atjauninājumiem tā padarīšana uz mana ne pārāk jaudīgā telefona sāka bremzēt un nepārtraukti krešot. Kaut kā ar laiku piebasija un atradinājos no lietošanas. Par to gan fui izstrādātājiem.

Gravatar VST

2013. gada 23. aprīlī, plkst. 11:01

Nelietoju. Nav uz kā. Kā nafigācija patīk Osmand+ uz Android tabletes. OpenStreetMaps.org bāze, offline vektoru kartes. Pilsētu detalizācijā maz konkurentu.

Varētu būr tāds apps tiem, kam viedtālruņi un neta trafiks po: anonīmi analizē braukšanas datus un rezultātā jo vairāk jūzeri, jo lielāka, ticamāka statistika par pudeļu korķiem pilsētās.

Gravatar Miķelis

2013. gada 20. maijā, plkst. 15:10

Cilvēki, kuri Waze lieto aptuveni ikdienā, visticamāk būs reģistrējušies (vai cilvēki, kuri lieto to reti, visticamāk, nereģistrēsies), tādēļ varbūt to reģistrēto lietotāju vidējo sesiju skaitu attiecināt uz anonīmajiem varētu būt pārāk pesimistiski. Vienīgi neko labāku ieteikt gan nevarēšu. Turklāt, anonīmajos droši vien ir arī cilvēki, kuri izmantojuši retāk kā reizi mēnesī, tā kā gan jau +- kompensējas.

Gravatar Taka

2013. gada 4. jūnijā, plkst. 09:57

Cik esmu piefiksējis, pie mums galvenais wazes pielietojums ir brīdināt vienam otru par policiju uz ceļa, paziņot kur uz ceļa kas noticis - korķi utml. Kā arī reportēt katru ceļa malā esošu čiekuru, pēc punktiem dzenoties. Ja daudzi lieto wāzi, tad viņa ir ļoti informatīva, savukārt dziļos laukos no tās jēgas nav, piedevām ārpus galvenajiem ceļiem tā karte paliek nekāda. Man telefonā esošo wāzi regulāri nomoka kartes segmentu "pārbīdes" kad viens kartes gabals ir nobīdīts attiecībā pret otru. Esmu pārinstalējis, resetojis - nelīdz.

Gravatar KKTK

2013. gada 25. jūnijā, plkst. 10:46

Pacelšu augšā vecu tēmu. Varbūt kāds lasa :) Vairākas reizes pilsētā esmu redzējis ielas atzīmētas ar nereāliem ātrumiem. Piem. Brīvības iela pie alfas 112km/h - pic.twitter.com/w7fE3SmGa7 Kā tādi rodas? Vai vāze no tā arī aprēķina izdevīgāko ceļu un ierašanās ātrumu - tas tak sanāk pilnīgi garām.

Gravatar laacz Autors

2013. gada 25. jūnijā, plkst. 10:54

Dažādu apstākļu sakritības rezultātā šāda lieta var tikt novērota. Piemēram, ja kāda braucēja GPS nogļuko (nezinu, kāpēc vāze šādus datus neignorē), tas var uzvilkt nenormālā kosmosā vai noraut podā vidējo ātrumu kādā ceļa segmentā. Taču, ir diezgan droši uzskatīt (atsaucoties uz <a href="http://www.waze.com/wiki/?title=How_Waze_calculates_routes#Outdated_and_abnormal_road_speeds" rel="nofollow">citu vāzētāju pētījumiem</a>), ka vāze šo abnormālo info neņem vērā, rēķinot ETA un plānojot maršrutu.