✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Ceļu satiksmes problēmas

2013. gada 13. novembrī, 36 komentāri

Diemžēl, šī gada rudens ir sevi atzīmējis tajā grāmatā, kur atzīmē traģiskus rekordus. Mediji diezgan plaši ir atspoguļojuši vairākus ceļu satiksmes negadījumus, kuru sekas ir bijušas vairāk nekā traģiskas.

Visi taurē viens par otru skaļākj, ka traģiskās sekas nebūtu tik traģiskas vai nebūtu vispār, ja netiktu pārsniegts ātrums. Un aizmirst par pārējo. Jo vieglāk ir pieķerties vienai tēzei. Vieglāk ir risināt problēmu, kurai ir viens cēlonis. Šodien publiskotie statistikas cipari ir absolūti bezjēdzīgi un neko nepasaka.

Neviens nesaka, ka traģiskās sekas nebūtu arī tad, ja netiktu apdzīta kolonna pa pretējo joslu vai šis manevrs tiek veikts vietā, kur to nedrīkst. Par to sodus neviens netaisās palielināt.

Neviens nesaka, ka traģiskās sekas nebūtu arī tad, ja uz riskantajiem ceļiem ieviestu papildus ieskriešanās un nogriešanās joslas, nevis uzstellētu luksoforu un let's call it a day.

Neviens nesaka, ka traģēdiju varētu novērst, ja psihiski mazāk līdzsvarotie autovadītāji nebūtu nomocīti pie bezsakarīgi saregulētajiem luksoforiem, kuri uzlikti bez smadzenēm. Vai arī šķietami bezgalīgos sastrēgumos vietās, kur tos var samazināt ar relatīvi nelielu kreativitāti un saprātu. Teiksiet - lai jau sitās. Diemžēl, sitoties viņi paņem līdzi citus, ieskaitot divgadīgu bērnu un topošu māmiņu.

Nevienam pat prātā nav ienācis, ka milzīga daļa automašīnu pa Latvijas ārēm pārvietojas neadekvātā tehniskajā stāvoklī - riepas, gaismas, logu tīrītāju slotiņas, piekare. No tiesas - man nav skaidrs, kā daļa no viņiem vispār tiek pie TA uzlīmes. Viņi nevar apstāties, nevar ierakstīties līkumā, kā arī viņus vai nu neredz, vai arī viņi žilbina visus pēc kārtas. Un arī tie, kas pastiprināti smirdina, principā veicina tikai to, ka viņus pēc iespējas ātrāk gribās apdzīt.

Nevienam pat prātā nav ienācis, ka uz jaunuzbūvētā Kokneses ceļa derētu arī kāda mazizmēra atpūtas vietiņa (© Serge).

Un, ko darīt ar tiem, kas vazājas vai brauc ar velosipēdu bez atbilstošiem atstarotājiem un lampiņām? Šķiet, ka neko. Ja secināt pēc pieejamās informācijas, tad viņus mēs izglītosim un viss.

Vienīgais, ko piedāvā valsts, ir fotoradari (piekrītu daļēji), netrafarētas policijas automašīnas (piekrītu) un palielināti sodi (piekrītu, bet tas nerisinās problēmu). Vai rezolūcijā ir minēts kaut kas par to, ka vajadzētu intensīvi strādāt pie ceļu stāvokļa uzlabošanas? Piemēram, ka maģistrālā Daugavpils šoseja jau sen ir pārslogota un pie esošās satiksmes intensitātes ir nedroša? Ka daudzviet citur Latvijā gājējiem gribot negribot ir jāiet pa brauktuvi?

Es neesmu speciālists, taču uzskatu, ka satiksmes drošības uzlabošana ir kompleksu pasākumu kopums, kas nedrīkst aprobežoties tikai ar represīvām metodēm. Neviens nav publiski uzstājies ar pasākumu kopumu, kurš uzlabotu satiksmes drošību kopumā. Jā, tas prasa līdzekļus, protams. Tos, manuprāt, var meklēt un atrast. Bet nav jau pat saprātīga plāna, lai sāktu runāt par finansējumu.

Es, protams, nezinu, kādā formātā CSDD izsniedza statistiku šodienas sapulces dalībniekiem. Bet diez vai tur bija apkopojums par negadījumu vietām, un to faktiskajiem iemesliem. Varbūt atrastu kādas kopsakarības, kas nav tikai tups ātruma pārsniegums, diennakts tumšais laiks pēc darbadienas beigām?

Piedāvātais plāns vairāk izskatās pēc cita scenārija. Ziniet, mums te serveris lēns. Tā vietā, lai uzlabotu lapu un mainītu serveri, mēs ierobežosim to, cik cilvēki drīkst dienā reizes to apmeklēt.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar wh

2013. gada 14. novembrī, plkst. 08:35

Neesmu šoruden vēl pamanījis nevienu gājēju bez atstarotāja. Man pat šķiet, ka gandrīz vispār nevienu gājēju neesmu manījis. Bet nav jau arī laika, skatiens vislaik 3-7m mašīnas priekšā, mēģinot pamanīt bedres un aprēķināt izdevīgāko izvairīšanās trajektoriju.

Gravatar btw

2013. gada 14. novembrī, plkst. 08:45

Klāt vēl nāk slikti apgaismoti ceļu posmi. Un nevar noliegt atsevišķu autovadītaju pārgalvīgu braukšanu.

Gravatar Mr. Serge

2013. gada 14. novembrī, plkst. 09:22

Tev tam tvītam links ir nepareizais.

Gravatar laacz Autors

2013. gada 14. novembrī, plkst. 09:27

Salabots. Dīvaini. Šādu tvītu redzēju pirmo reizi :>

Gravatar verdi

2013. gada 14. novembrī, plkst. 11:49

Samērā regulāri braucu pa Pleskavas šoseju. Sajūta, ka ļaudis tomēr ir sākuši braukt ātrāk, nekā laikā, kad bija radari. Pats gandrīz vienmēr lietoju kruīzu un vienu un to pašu ātrumu un tiešām ir sajūta, ka apdzinēju ir pamanāmi vairāk, nekā bija agrāk. Gan divjoslu posmā, kur tas būtu, iespējams, mazāk bīstami, gan arī tālāk aiz Siguldas. Par tumšajiem gājējiem uz šosejām laikam lieki rakstīt, par to raksta visur. Taču atstarotāju vajag arī pilsētā - tiešām vajag. Neapgaismotā vietā pilsētā cilvēku (ne)redz tieši tikpat slikti kā ārpus pielsētas. Tas jo īpaši attiecas uz gājēju pārejām.

Gravatar Krotow

2013. gada 14. novembrī, plkst. 12:08

Uz normāliem maģistrālajiem 2-joslu ceļiem galvenajos virzienos Rīga-[Alūksne, Daugavpils, Ventspils, Liepāja, Valmiera, Ainaži], kur var braukt ar 110-130 vismaz sausajā laikā. pat vairs neceru. Taču sakārtot krustojumus un apzīmējumus uz ceļa taču var, vai ne? Var palaist netrafaretētās CP patruļas, kas nofilmē ērgļus, kuri uz 2-joslu ceļa apdzen padsmit auto kolonnu, pie kam vietā, kur uzstādīta zīme 282.19 (uz Vidzemes un Valmieras šosejām tādi kadri regulāri rada avārijas situācijas meža līkumos, kur aiz līkuma nekas nav redzams un apdzīt kategoriski aizliegts) un pēc tam mierīgākā vietā paņem viņus pie dziesmas. Lai noņem no trases ākstus, kuri pārī rīko sacensības uz Vidzemes šosejas svētdien 19 vakarā, kad šoseja pārpildīta (parastie aktieri: balts BMW + balts Lexus). Turpat lai pilsētās beidzot sāk ņemt ciet ielīdējus, kuri apdzen sastrēgumus pa tramvaja sliedēm un trotuāriem. Tie parasti ir defaultie lidotāji arī citur. Obligāta CP patruļu rotācija, laikam nav jāsaka kāpēc. Starp citu lai neaizmirst CP-stiem samaksāt, lai viņiem nav jāmeklē papildus ienākumi citur. Pilsētās izbūvēt vairāk veloceliņu (piemēram tepat blakus ir Stokholma un Helsinki) un tad kontrolēt, lai velosipēdisti nebrauc pa auto paredzētajām brauktuvēm, ja veloceliņš ir turpat ielas malā. Taču lai veloceliņu būvē pareizi, ne ar stabiem vidū, kā pie mums pierasts. Un papildus sabiedrisko transportu vakaros, lūdzu, lai tantēm nav tumsā jābrien N+1 km pa ceļmalu uz mājam.

Problēmu ar gājējiem tumsā ārpus apdzīvotām vietām pasliktina arī tas, ka jābrauc ar tuvajām gaismām, jo tālās ļauj saskatīt gājējus ātrāk, taču žilbina pretīm braucošos. te gan prasās pēc autoražotāju iejaukšanās. Bija taču ideja ar pretējās polarizācijas stikliem (auto lukturiem un priekšējam stiklam sava polarizācija). Bet kaut kā nav attīstījusies tālāk. No uz ceļiem tumšajā laikā redzamā viens ir skaidrs - mums ir ļoti daudz auto ar slikti noregulētiem lukturiem un kreisās ķīniešu lampas arī ir cieņā.

verdi, tev kruīzs uz cik uzlikts?

Gravatar verdi

2013. gada 14. novembrī, plkst. 14:23

parasti 101 uz spidometra, kas ir kādi ~95 pēc GPS

Gravatar Storms

2013. gada 17. novembrī, plkst. 19:26

Par veloceliņiem vot negribu piekrist. Vairāk čakarē prātu, nekā jēga. Jaunā Juglas iela - paralēli ideāls veloceliņš, bet idioti brauc pa braucamo daļu un jūtas ērgļi ka fūras dēļ viņiem nevar samainīties.

Ir jāizglīto sabiedrība. JĀIZGLĪTO, nevis jāmēģina piespiest pakļauties dēļ lielajiem sodiem. No skolas sola jau ir jāizglīto par to ko var un ko nevar darīt. Kā ir labi un kā slikti. Regulāri (ne tikai rudeņos kad pirmie 10 jau ir kapos) jārīko reidi un jāskaidro gan gājējiem, gan velosipēdistiem viņu rīcības sekas pat vēl pirms kāds ir atbrīvojis ceļu no viņiem. CIK CSN ir notikuši DĒĻ pārgalvīgiem gājējiem un velosipēdistiem neiesaistot pašu vaininiekus. Bet vaininieki fiksi notinas it kā neko nebūtu ne redzējuši ne dzirdējuši. Tipa - kamēr elpoju tikmēr pie d***s...

Gravatar Emīls

2013. gada 1. decembrī, plkst. 02:37

Par to Valmieras šoseju piekrītu. cik nav bijis jāskatās kā pie Raganas, uz Valmieras pusi, meža līkumos atsaldētie apdzen citus.

Runājot par atstarotājiem, Iepirku pārīti depo... ja laicīgi pamanu cilvēku bez atstarotāja apstājos un iedod viņam. Lai piekabina, vismaz citi redzēs viņu.

Gravatar Ansis

2013. gada 14. novembrī, plkst. 13:07

Kārtējo reizi gribas pateikt "paldies" Repšem par speciālo budžetu lividēšanu!

Gravatar Evalds

2013. gada 14. novembrī, plkst. 13:30

Par Daugavpils maģistrālo šoseju - tieši jaunajam Kokneses ceļam vajadzētu paņemt visu plūsmu, kas brauc tālāk par Aizkraukli - vieglos, kas brauc uz Jēkabpili, Madonu, Latgali (Rēzeknes un Daugavpils virzieni) + visas fūres. Jautājums tikai, kad tās tranzīta fūres sapratīs, ka ir šāds jauns ceļš, un ka viņiem tā braukt ir ātrāk un lēnāk. Kad tas notiks, Ogres, Ķeguma, Lielvārdes, Skrīveru iedzīvotājiem dzīvei vajadzētu palikt daudz mierīgākai, klusākai, gaisam labākam.

Gravatar mpls

2013. gada 16. novembrī, plkst. 06:52

Vakar vakaraa izbraucu so jauno posmu, fuuru jau papilnam, bet diivainaa kaartaa vairums riigas virzienaa, varbuut taapeec tas bija 5dienas vakars. Celjs, labs tikai tikshana uz vinja no tallinas apvedcelja puses bija 20-25min vismaz, visa iespejamaa laika ekonomija pa d$rsu. Debili organizeets krustojums ar luksoforu un ljjoti iisu caurlaidiibu uz apvedcelja. Tas celjs kaa saakas nekurienes viduu un taa arii beidzas nekurienee ... Kaa braucu liidz shim uz depili pa daugavas otru krastu, taa arii turpinaashu.

Gravatar ctrnz

2013. gada 14. novembrī, plkst. 14:14

CSDD varētu pašpikot no austrāļiem dažas idejas kā apkpot datus par negadījumiem: http://www.theguardian.com/news/datablog/interactive/2013/oct/27/interactive-safest-time-to-drive

Gravatar verdi

2013. gada 14. novembrī, plkst. 20:23

Vēl vienu lietu par atstarotāju lietošanu tomēr gribu uzrakstīt. Atstarotājus ir jānesā tā, lai tos var redzēt!!! Pie somas piestiprināts kareklis vai ap tās rokturi apliktā lenta ir bezjēdzīga, ja soma ir padusē! Ap labo roku apliktā lenta ir bezjēdzīga, ja šķērso ceļu virzienā no labās uz kreiso pusi, raugoties no automašīnas puses. (šādu atstarotāja pielietojumu pats piedzīvoju uz gājēju pārejas Līgatnē. Pamanīju zibsni brīdī, kad gājēja roka mazliet bija ārpus ķermeņa ēnas). Atstarotājs, kuru nevar redzēt, ir sliktāks par atstarotāja nelietošanu! Ja ne savādāk, tad es varbūt ieteiktu tās apliekamās lentas (DIVAS, katrai rokai savu) virs plaukstas locītavas. Tad ejot un kustinot rokas tās pievērš uzmanību. Pa dienu tās var nēsāt ap somu, bet tumsā tās ir jāliek uz rokas. Cita starpā tās ir ļoti noderīgas ar riteni braucot - gan satur bikšu galus, lai neķerās zobratā, gan ir labi pamanāmas auto gaismās.

Gravatar e-remit

2013. gada 14. novembrī, plkst. 23:06

Par atstarotāju nelietošanu - paša pieredze. Tumšs, lietus, vājš ielu apgaismojums, pie pārejas nometu ātrumu zem 40, uzmanīgi skatos, bet pretī arī mašīnas ar tuvajām gaismām. Tad nu baltās botes pamanīju tikai pēdējā brīdī un apbraucu to džeku tumšās drēbēs. Tieši apvienojums - tumsa, lietus, pretimbraucošā gaismas ir pietiekami, lai nepamanītu tumšu gājēju, pat pie neliela ielu apgaismojuma. Tāpēc kopš tā laika visiem pazīstamajiem stāstu, ka viņus viegli nepamanīt bez atstarotājiem.

Gravatar Uh

2013. gada 16. novembrī, plkst. 22:36

Varu tik piekrist par tām bezsmadzenēm. Kaut vai ar piemēru pie Dalbes stacijas. No Rīgas puses braucot tur, kur tas līkais posms aiz gājēju tilta. Pirms viss apgaismots, pēc arī, bet tieši tur, kur divjoslu šoseja pēkšņi maina savu taisno virzienu, nav nevienas lampas. Smalki. Uz naktī, lietū pavisam droši.

Gravatar Vitālijs

2013. gada 17. novembrī, plkst. 10:33

Fotoradari i nepieciešami. Protams, ar nedaudz labāku izpildījumu. Ar zīmi 500m pirms un 2 radari pēc kārtas... ar 500-600m atstarpi. pirmais brīdina, otrais knipsē. Tas samazinās plūsmas ātrumu un papildiās budžetu. Es nesaprotu, kur dzīvē noder tās iegūtās 1-5 min, ko iegūst lidojot pa pilsētu uz 80... Tā pat pie kāda luksīša dabūs sēdēt un nekur diži tālāk netiks. Un ja tiešām jāskrien, tad arī samaksās radara. Bet ideālais variants ir Krievijā... tur radars piefiksē likumpārkāpumu un tad pēc 500m vai 1km uz trases nostopē policijas ekipāža un izraksta sodu, tad arī šoferis saprot, ka nebūs vienkārši naudu nolikt, tad arī ārzemniekiem neizsprukt (ok, tagad vienotā DB būs). Bet par skriešanu sodi ir jāceļ. Pārkāp par 15 km/h pilsētā, maksā 50ls... vairs neskriesi. Kāpēc Lietuvā cilvēki iemācījušies braukt ārpus pilsētas uz 89 un pilsētā uz 49? Tas viņiem netraucē mūs apdzīt dažādās uzņēmējdarbības un ekonomikas jomās... tas pats arī Igaunijā. Tikai letiņam kaut kur jālido. Ir tak dažādas slēgtās trases, kur reizi nedēļā, mēnesī var izskrieties. Labāk iefulda naudu tur, nevis sodos. Vienkārši valsts cīnās ar acīm redzamāko problēmu. Un es uzskatu, ja esi pārsniedzis ātrumu x2, tad tiesības uz mūžu nost, jo transportlīdzekļa vadītāja apliecība ir privilēģija, tātad pret to ir jāizturas ar pienākošos cieņu un piesardzību. Neproti izmantot privilēģijas, tad Tev nav tās vajadzīgas. Tam domāts sabiedriskais transports. Un būs zaļāka vide. Neviens neliek apdzīt nepareizā vietā, nav jāstreso par luksīšiem, jābūt mierīgākam un nosvērtākam. Net Tu vienīgais kavē, visi kavē, vai vienkārši, ja jau zini ka viss tā sūkā un nepareizi saregulēts, tad vienkārši ieplāno savā maršrutā papildus 10-20 minūtes neparedzētiem gadījumiem. Valsts nav vainīga, ka ir atsaldētie, bet valsts peinākums ir ierobežot, iebiedēt pārējos, lai padomā 3x vai tiešām pa pilsētu vai kur citur būtu jālido ar +20 un vairāk km/h.

Gravatar Antuanete

2013. gada 19. novembrī, plkst. 11:49

Lietuvā cilvēki iemācījušies braukt ar atļauto?! Kopš kura laika? Es pēdējās divas vasaras esmu ļoti daudz laika pavadījusi Lietuvā (gan braucot pa šoseju, gan lauku ceļiem); braucot ar atļauto ātrumu jūtos kā satiksmes plūsmas traucēklis.

Gravatar Uh

2013. gada 17. novembrī, plkst. 14:02

Ui kāds sludinātājs Vitālijs. Laikam no fotoradaru draudzes ;)

Gravatar Kikirii

2013. gada 17. novembrī, plkst. 15:02

NO FOTORADARIEM IR JĒGA TAD JA IR SATAISĪTA CEĻU INFRASTRUKTŪRA UN SODU SISTĒMA!!! Ja notiek tāds murgs kā pie mums ta fotoradari ir kārtējais naudas zīmju pelnītājs jo tie tiek negodīgi krūmos slēpti tur kur cilvēks varētu 'ieskrieties' jo beidzot nav ceļš kas sastāv no bedrēm nevis asfalta un ta būtībā FR pie mums strādā lai pēc iespējas vairāk kadrus uzņem nevis lai disciplinētu autovadītājus!

PASAKIET MAN LŪDZU Kapēc dzīvojot 2013 gadā tur kur atjauno šosejas vēljoprojām pie mums atjauno uz 1virziena nāves šoseju? Saprotu krievu laikos, Ļeņins vai Staļins ta gribēja savā prātā un uzblieza! Bet sen jau ir pierādīts ja ir 1 joslu šoseja klasificējas kā 'nāves ceļš' jo lielā ātrumā tev ir jaapdzen auto kuru vēlies apdzīt un tev ir jāiebrauc pretī braucošā auto joslā rezultātā ir iznākumi kurus skandina pa ziņu portāliem zem 'ātruma' slogana.... C'MON! Pats esmu piedzīvojis avāriju... braucu mierīgi ciemos pie radiem uz savu 100 ... Uzsitu uz bedri(jo citas iespējas nav uz mūsu ahūnajām šosejām) un riepa kura nopirkta gadu atpakaļ un klasificejas pēc protekta kā 'jauna' plīsa.... PALDIES DIEVAM, ka biju viens masīnā un nepaņemu savu 3 gadīgo meitu līdz ciemos jo tā arī netiku līdz vēlamajam galapunktam un sazin kā tad būtu................. Riepas plīšanas rezultāts sekojošs - lidojums nost no ceļa, kūlenis un 3 dienas slimnīcā.... Labi ka smagāk necietu un neko nelauzu... Paradoksāli ir tas ka vēljoprojām tā bedre nav salāpīta! kaut vai tas notika pagāšvasar! un bedre ir dziļa un tāda hitrija!... Gan jau kamēr kāds nenositīsies uz tās bedres tikmēr šinī sistēmā - IR OK!

  1. SATAISIET CEĻUS!
  2. SATAISIET TA NOTEIKUMU UZBŪVI!
  3. SATAISIET SODU NOTEIKUMUS!
  4. UN TIKAI TAD VAINOJIET ĀTRUMU! <- Šeit ietilpst FR pret ātruma parsniegšanu!

Gravatar Normunds

2013. gada 17. novembrī, plkst. 17:35

es tikai nesaprotu vienu, palabojiet, ja es kļūdos.

  • pašlaik radarus nedrīkst likt tāpēc, ka tos uzliek salabotos ceļu posmos kur cilvēki mīl iespiest pedāli grīdā. pareizi?

kur tad drīkstēs likt radarus, kad būs salaboti visi ceļi?

:)

Gravatar Oto

2013. gada 17. novembrī, plkst. 19:18

Tur, kur ir bīstamie posmi loģiski. Tā arī nesapratu kādam mērķim, piemēram, bija uzstādīts radars uz jaunizbūvētā posma starp Gustava Zemgala ielas pārvadiem. Ne tur gajēji, ne arī varēja ieskrieties, pie tam brauktuves atdalītas. Tas bija labs indikators FR mērķiem. Protams pilsētā nav jāskrien, bet to radaru varēja izvietot arī piemērotākā un bīštamākā vietā.

Gravatar Normunds

2013. gada 17. novembrī, plkst. 23:26

vai tu vēlies teikt, ka konkrētajā ielas posmā nav jāievēro atļautais braukšanas ātrums?

Gravatar scope

2013. gada 18. novembrī, plkst. 11:12

Ātrums ir jāievēro visur, bet prioritārāk tomēr būtu kontrolēt to vietās, kur tā pārsniegšana tiešā veidā ietekmē satiksmes drošību. Iepriekšējā komercprojekta laikā nez kāpēc radari bija taisnos pārskatāmos ceļu posmos, nevis vietās, kuras atzīmētas kā "melnie punkti". Tas pats jau notiek arī ar CP ekipāžām - ķer tur, kur vienkāršāk un vairāk formālu pārkāpēju, tajā pašā laikā reāli bīstamās vietās notiek apdzīšanas līkumos, pret kalnu utt., bet tas jau mūsu grūtgalvīšiem pārāk sarežģīts uzdevums.

Gravatar Normunds

2013. gada 18. novembrī, plkst. 14:35

es jau varētu pajautāt kāpēc radarus kādaprāt nedrīkst/nevar likt taisnos pārskatāmos ceļu posmos, kur tie darīs savu primāro daru - izķers ļaužus, kam taisni un parskatāmi ceļu posmi liekas kā radīti ātruma pārsniegšanai, bet lai paliek.

interesantāk ir apspriest melnos punktus kuros tiek paģērēts likt radarus. Rīgā. vismelnākais punkts varētu būs Brīvības/Pērnavas ielas krustojums. kāds spēs pateikt ko tieši tur palīdzēs fotoradars, kas fiksē āturmpārkāpējus? Ko ātruma radars palīdzēs Stacijas laukumā? Pērnavas/Čaka ielas krustā? pareizi - pilnīgi neko, tāpēc FR pilnīgi pamatoti stāvēja vietās kur to esamība nodrošināja pirmkārt ātruma samazināšanos un kā sekas no ātruma samazināšanās - vieglāku pārkārtošanas (krasta ielā zem salu tilta, pie lido/statoil), mazāku stresu kājāmgājējiem, kas šķērsoja Ulmaņa gatvi pie Spices.

Gravatar Armands

2013. gada 19. novembrī, plkst. 08:25

Nopietni - FR Rīgas centrā-krustojumos? Drizāk satiksmes regulēšana un luksoforu ciklu sakārtošana varētu būt primārais centram, tad domāt par FR izvietošanu tālāk Rīgā. Ir daudz dažādu paņēmienu, kā samazināt ātrumu gan ar, gan bez sidīšanu unFR var būt kā galējs mērķis pilsētā. Jā, uzskatu, ka FR jābūt uz galvenajām šosejām, kur reāli diebj tajās vietās, kur tas ir reāli bīstami, nevis knipsēt +15 braucošos taisnā ceļa posmā, kur redzamība ir krietni laba. Starpcitu, ja par sodīšanu, tad jāsāk atbalstīt sodīšana par distances neievērošanu - samazinās iespēju iediebt kādam pakaļā un laicīgi pie oranžā apstāties, nevies diebt pāri un izbraukt no krustojuma jau pie sarkanā.

Gravatar Normunds

2013. gada 19. novembrī, plkst. 10:42

tā tikai bija mana piezīme par FR uzstādīšanu mellajos caurumos. sekojot lōģikai Rīgā FR ir jāsaliek krustojumos :)

Gravatar scope

2013. gada 19. novembrī, plkst. 23:20

Nevajag jau līdz absurdam novest. Man, piemēram, patīk ārzemju pieeja ar gājēju luksoforiem apdzīvotās, un ne tikai, vietās, kuros ir radars, kas ieslēdz sarkano gaismu, ja tuvojies tam pārāk ātri. Daudz labāk nekā naudas mašīnas un panāk galveno mērķi - momentāni samazināt ātrumu tur, kur tas var būt bīstams gājējam, kurš iet pāri ceļam (var apvienot ar sarkanās gaismas kameru, kas tad jau pamatoti pelna naudu). Pie viena pastāvēsi, pie nākošā arī, pēc tam jau apniks un sāksi ievērot ātruma ierobežojumus. Piemēram, uz tās pašas Jelgavas šosejas sākumā bļāva, ka kaut kāds murgs, arī tagad gadās pa kādam apdāvinātajam, bet pārsvarā pamanās nepārkāpt +-70 km/h pirms gājēju pārejas.

P.S. Arī ārpus Rīgas ir melnie punkti, kuri bieži ir krustojumos, pirms kuriem ir zīme "70 km/h" un kuru bieži ignorē. P.P.S. Pa centru pašlaik vispār var nēsāties daudz brīvāk (no noķeršanas viedokļa), nekā uz maģistrālajām ielām vai iebraucot/izbraucot no Rīgas.

Gravatar Krotow

2013. gada 17. novembrī, plkst. 20:53

Lāci, tavu blogu laikam lasa arī no CP. Šovakar uz Vidzemes šosejas uz Rīgas pusi stāvēja CP patruļas: aiz Amatas tilta, aiz kameras pirms Siguldas un 2 km aiz Vangažiem.

Gravatar kautkas

2013. gada 18. novembrī, plkst. 14:35

Tas būtu tas pats kas attaisnot slīkoni kas principiāli gāja pāri daugavai vietā kur tilts būtu derīgs bet tilta nav.

Par tilta nēsamību var protestēt bet iet pāri principa pēc pār tiltu kura nav, jo īpasi ar divgadīgu bērnu padusē ir vienkārsi slimi un robezojas ar vajadzību vest uz psihiatrisko slimnīcu.

Braukt uz 170 principa pēc pa ceļu kas tam nav derīgs, bet gribētos ka būtu derīgs arī ir vienkārši slimi.

Gravatar Vitālijs

2013. gada 18. novembrī, plkst. 15:03

Eh nja. Nu bet nav enkur jāskrien. Vienkārši vajag iemācīties saplānot sava diena un varēsi lēnā mierīgā prātā čučināt ar savu auto.

Atsaldētie vienmēr kaut kur skrien, vienmēr ir kaut kādi ūber svarīgie

Gravatar Krotow

2013. gada 20. novembrī, plkst. 15:59

Pats arī VIENMĒR savu dienu saplāno? :)

Gravatar Vitālijs

2013. gada 23. novembrī, plkst. 19:32

Nu jā, viedtālrunī ir tāda aplikācija, saucas kalendārs. 35 minūtes iepriekš pabrīdina kur jābūt. Ja rodas neparedzētas situācijas, neskrienu, neesmu mediķis, policists vai glābējs, tikai datoriķis. Neviens nemirs, ja laikā ieradīšos, sliktākajā gadījumā uzņēmumam būs zaudējumi par dīkstāvi, bet normālā firmā ir atrunāti dažādi scenāriji, lai viss nebūtu atkarīgs no vienas iekārtas (izņemot pāris CNC). Protams, gluži uz 50 neripoju pa maģistrālajām ielām, tur 60 km/h , bet tas tā, lai iekļautos plūsmā daudz maz. Jo pārāk lēnie šoferi nez kā provocē godīgos skrējējus...

Gravatar Gundars

2013. gada 23. novembrī, plkst. 00:12

Kārtējais pareizās dzīves sludinātājs. Diena, redz jāsaplāno esot. Tā vietā, lai mazinātu satiksmes bīstamību viens te sludina, ka CPisti un radaristi ir domāti tikai naudas iekasēšanai. Diez kādēļ man šādu kretīnu dēļ ir jābaidās laist savu bērnu uz ielas. Jo vienam liekas, ka iekasēts desmitnieks taisnā posmā ir svarīgāks kā reāli sakārtota satiksme.

Gravatar Vitālijs

2013. gada 23. novembrī, plkst. 19:38

Tad pasaki man, ko ceļiniekiem darīt, ja ne stāvēt uz ceļa un nesodīt galvā sistos? Likumi visi sarakstīti, visus esi lasījis un iegaumējis, kad kārtoji tiesības. Ko vēl vairāk vajag? Ja neesi nobriedis cilvēks un vēl nez kas jādara, lai Tu varētu skriet uz 70 un vairāk pa pilsētu, tad vadītāja apliecību neesi pelnījis un jāpārbauda morālais stāvoklis. Kāpēc kāda atsaldeņa valstij būtu jātērē vēl pāris ļimoni, jo īpaši zinot mūsu "ideālo" iepirkuma sistēmu? Vieglāk ir noķert aiz škvarkas, ierubīt normāli ciparu, lai saraujas tas virtuālais krāns vismaz uz nedēļu, vai kamēr nenomaksā sodu un nenodzēš punktu skaitu līdz viencipara skaitlim...

Cik esmu pamanījis, zīmes pa lielam ir, maks ātrums ir atrunāt, ko vairāk kārtot, ja to esošo sistēmu nejēdz ievērot un domā, ka ir gudrāks apr visu sistēmu? Nu ja esi gudrs, dienā uzraksti ar saviem domubiedriem attiecīgām iestādēm pamatotu un argumentētu vēstuli, ignorē, vienmēr var aizrakstīt vēstuli valsts prezidenta kancelejai vai kādam beztabu veidīgajam. Vieglāk ir kunkstēt , nīdēt un aiz muguras gānīt virtuvē pie galda, bet reāli neko nepakustināt, ja nu vienīgi anonīmi komentāru sadaļā tvnet un apollo

Gravatar isgla

2013. gada 10. decembrī, plkst. 10:21

'" bet normālā firmā ir atrunāti dažādi scenāriji, " - ahā. Te nu mēs nonākam pie Lāča domas, par pasākumu kopumu. Cik tad mums ir tādu " normālu firmu" ? Saplānot savu dienu - tā ir ekstra. Mums ir maksimas ( kurā ja tu esi norīkots kasē, tad vari piekraut apenes līdz bortiem, bet vietu pamest nedrīskti), gateri ( kurā tev visu dienu jāstaipa baļķi lietu un dubļos), Baļķvedēju šoferi ( kuram priekšnieks zvana un bļauj: "man par mašīnu līzings jāmaksā, tu ko mauk... gulēt tur sataisījies, tulit atradīšu vietā citu kas brauks!!! " , ja tas ir ceļa malā apstājies pačurat, vaia ievērot savus likumā paredzētos atpūtas laikus) . un vēl daudz un daudz. Visi nevar strādāt par datoriķiem - vakanču nepietiktu fiziski. Tāpēc arī sākas ķedes reakcija - visi skrien, lai kaut nedaudz, lai mazliet atlicinātu laiku arī sev un ģimenei. Protams steidzoties var zaudet visu. Un tomēr - ja tevi bremzē tur kur to varētu nedarīt, nogurušajam cilvēkam sākas histērija un jau ir vienalga..