✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Jaunais vecais auto: iegāde

2015. gada 8. decembrī, 53 komentāri

Tātad, kā jau rakstīju, visa padarīšana nolemta un nolemts par labu Octavia. It kā runāju par eksceli, par ekonomisko izdevīgumu, bet es neesmu tik racionāls. Patīk/nepatīk, sava un citu pieredze, kāja, ar kuru izkāpts no gultas - tas viss spēlē milzu lomu. Var provēt no tā norobežoties, bet vai vajag? Galu, galā, nedzīvojam sausiem cipariem :)

Varbūt maza atruna jums, kas Normundi un co :) Eksceļa metode nebūt nebija "atrast visizdevīgāko", kā dažs labs sociālajos tīklos minēja. Eksceļa metode ļāva atrast auto, kurš man patīk, kurā es jūtos labi, un kuru es varu atļauties. Ja kritērijs būtu ekonomiskais izdevīgums, tad es brauktu ar mehānisko kārbu, 1.6l dīzeli vai 1.2l benzīnu, un bez nekādām ekstrām. Kritērijs bija sabalansēt vēlmes un iespējas, kas patiesībā vienmēr reducējas uz rocību. Un tādos gadījumos, manuprāt, vispiemērotākais ir ekscelis, nevis ņuhs, čujs un poņa.

Ak, jā. Ja par iepriekšējā auto pārdošanu. Lai gan sivika pircēji bija normāli tipiņi, grūti bija saprast procesu, lai visi justos droši. Bez darījuma konta bankā, kas šķiet mazliet overkill, citu opciju īsti nespēju izdomāt, kas nodrošinātu abām pusēm pārliecību, ka nauda tiks atdota, nauda tiks saņemta, tā būs riktīga, automašīna tiks pārrakstīta, neviens nevienam naudu neatņems, neviens nevienu nepiečakarēs. Kāda ir normāla prakse, ja neskaita drošības zīloņu līdzi paņemšanu, kas otrai pusei varētu likt atteikties no dīla vai arī paņemt divus zīloņus?

Atpakaļ pie pirkšanas.

Aprīkojumu es pielasīju pēc sekojošiem kritērijiem. Pirmām kārtām, kā jau iepriekšējā ierakstā minēts, kopējais ikmēneša izdevumu slogs. Otrām kārtām - obligāti gribētās lietiņas (klimata kontrole, apsildāmi priekšējie beņķi, kruīzs, lietus sensors, bluetooth, utt). Trešām kārtām - opcijas, kuras būtu forši, bet ne obligāti (automāts, 220V rozete, apsildāms vējstikls). Ceturtām kārtām, lietiņas, kuras palielinātu auto vērtību pie tālākpārdošanas (piemēram, ksenoni ar AFS, automāts). Visu to saliekot kopā iegūstam auto, kuru ņemam.

Viss, kas pielika tajā procesā nepatika, bija komunikācija ar pārdevēju. Diezgan ilgi nevarējām sarunāt demo izbraukšanu ar 2.0 TDI DSG automātu. Pēc milzu gaidīšanas beigās ienāca prātā sarunāt testa braucienu otrā "Karlo motors" kantorī, kurš Kleistu ielā. Tur tas bija un bija pieejams braukt kaut tūlīt. Kā divas republikas...

Nevarētu arī teikt, ka pārdevējs bija pati atsaucība un laipnības kalngals, bet norakstu to uz savu ilgo vilcināšanos. Lai gan, paga. Vai tad tas ir arguments? Beigu beigās, kad vienojāmies par automašīnas aprīkojumu un papildlietām (garantija 5 gadi vai 150k km, krāsa, utt), sagaidīju pēdējo piedāvājumu. Nevarētu teikt, ka es biju dikti gatavs pirkt. Jā, noskatījis biju. Jā, simboliski vēl svārstījos. Jā, siviks pārdots un nauda kontā. Palūdzu tomēr atlaidīti vēl lielāku, jo tomēr varētu tā kā pirkt, nauda jau kabatu deldē, bet bik par daudz šķiet. Dabūju mazliet nost un tecēju uz salonu.

Pirms visas padarīšanas nepieciešams iepazīties ar visiem iespējamajiem papīriem. Mazā druka pie aprīkojuma ir svarīga. Es netiku informēts, ka līdz ar iPhone savienojumu automašīnā pazudīs USB. Man tā bija tāda diezgan grandioza vilšanās, lai gan pārdevējs pie auto saņemšanas teica - "nu, jā, prottams, tā ir".

Atsevišķi jāpaprasa garantijas nosacījumi, jo var būt lietas, kuras uz pagarināto garantiju vairs neattiecas. Krāsojumam garantija, piemēram, Škodai ir trīs gadi (netkarīgi no tā, cik ir pagarinātā garantija). Bet rūpnīcas mobilitātes garantija (palīdzība uz ceļa, utt) - divi gadi.

Un jau iepriekš minētais - apkopju izmaksas. Ak, kā es apstulbu, ieraugot zemāk redzamo pozīciju. Tie ir lati bez PVN. Taču, tā kā biju visu iekļāvis ikmēneša izdevumos un, saskaldot pa mēnešiem, nekas tik traks nerādījās, tad sapratu, ka vienīgais, kas jānodrošina, ir savlaicīga līdzekļu atlikšana šim "priekam". Tas nozīmē, ka, lai arī ikmēneša griezumā apkopju summa ir samērojama (cik nu var būt samērojama apkopju summa, ja tās jāveic ik pa 15k...), ir atsevišķi brīži, kad vajag uz sitiena tā pavairāk naudas...

120k apkope, summas ir latos bez PVN
120k apkope, summas ir latos bez PVN

Vēlams izlasīt arī līgumu, kuru paraksti, bet tas attiecas uz jebkuru dzīves situāciju :)

Ja par līzingu, tad, lai cik man dikti gribējās to neņemt swedbankā, beigās sarēķināju, ka pie līdzīgiem nosacījumiem lielākais summārais ieguvums visā līzinga periodā (pieci gadi) būtu ... 70€. Vai maz ir jēga dēļ tā skriet? Tas ir apmēram 1€ mēnesī.

Izvēlējos finanšu līzingu, jo operatīvais galu galā atstāj mani bez auto un bez naudas. Pie kam, pie mana ikdienas nobraukuma mikro traumas automašīnai rodas (akmentiņi, utt). Par to visu piemaksāt pēc līzinga beigām, lai beigu beigās savu auto dabūtu sev, arī negribējās. Un, protams, iespēja pēc līzinga beigām uzreizi pārdot auto un tikt pie jauna, nevis pārkreditēt un turpināt maksāt, vai atstāt bankai un meklēt pirmo iemaksu, arī spēlē lielu lomu.

Pirkšanas procedūra principā ir diezgan bōring. Slēdz līgumu, formē bankas lietas (vai arī ļauj to izdarīt salonam), samaksā pirmo iemaksu (apmaksā rēķinu). Un tikai tad, kad viss ir kārtībā, tiek veikts automašīnas pasūtījums. Tik vien kā tā skraidīšana - salons, banka, salons.

Un pats būtiskākais. Vismaz no manas Škoda un Karlo Motors pieredzes.

Iespējams, tā ir ar visiem Volkswagen grupas auto, ja vien neņem jau salonā stāvošu auto, bet pērkot Škoda pēc visu papīru sataisīšanas tiek veikts pasūtījums rūpnīcā. Un tad ir divu vai vairāk mēnešu gaidīšana. Tie ir divi vai vairāk mēneši, kad tev ir jādomā - kā pārvietoties. Tie ir divi vai vairāk mēneši, uz kuru beigām sāk iestāties "nu-kur-ir-kad-būs-vai-jau-ved" :) Es visu samaksāju 10. jūlijā. Auto saņēmu 1. oktobrī.

Jāatzīst, ka līdz ar līguma parakstīšanu beidzās arī aktīvā komunikācija no pārdevēja puses. Gan uz jautājumiem par zemāk esošā uzskaitījuma trešo punktu, gan uz interesi par to, kad auto tiks saražots.

Otra būtiskākā lieta sākas ar "nekad". Nekad nepērciet modeli tiklīdz tas tiek anonsēts. Pagaidiet vai nu kādu gadiņu, vai arī ņemiet modeli, kurš "uz ielām" ir vismaz gadu. Octavia gadījumā tas bija fakts.

Kāpēc, jautāsi? Atbildēšu.

  • Daudz bērnu slimību (abi ksenoni ir paspējuši izdegt, utt.). Detaļu uz vietas nav (piemēram, priekšējo stiklu gaidu jau divus mēnešus). Gļuki, kurus nevar novērst. Labi, garantija ir, bet vis tas liek lieki čakarēties, zaudēt laiku, utt. Piemēram, tie paši ksenoni, izdegot ziemā, rada lieku stresu dēļ CSN 329.3.. Bet par to nākamajā daļā.
  • Aprīkojuma pieejamība. Būtu es zinājis, ka jāpagaida tikai gads un būs iespējams pasūtīt auto ar CarPlay/Android Auto, kā arī citas foršas fīčiņas, es būtu pagaidījis. Bet, protams, kas man to teiks? :)
  • Cena. Tā pēc visas springtnes, cīkstēšanās par atlaidēm un ņemtnes var šķist kā smalks uzmetiens no salona puses. Mēnesi pēc papīru parakstīšanas un naudas samaksāšanas iestājās pēkšņais superpiedāvājums, kura ietvaros tika piedāvāta bonusa paka, kas manai komplektācijai pat bez atlaidēm būtu bijusi zem faktiskās cenas ar visu atlaidi.

Šo to no te rakstītā var uzskatīt par manu cimperlīgumu, piekasīšanos vai ampelēšanos. Ko lai saka. Tādi tie klienti ir, kas ir izdevuši diezgan nopietnu naudu, lai ar relatīvu prieku pārvietotos no punkta A uz punktu B.

Pagaidām pietiks. Gaidiet nākamo daļu, kurā tad būs īstā dzīve divu gadu garumā ar Oktāviju. Garantijas čaļi mani pazīst, priekšējais stikls jāgaida ilgāk nekā divus mēnešus, kā arī ne visu viņi spēj novērst. Bet par to nākamreiz :)

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Sandijs

2015. gada 8. decembrī, plkst. 11:22

Well ... man ir VW, kurš atbalsta CarPlay, bet salonā teica, ka viss neesot tik gludi un ieteica pagaidīt ar aktivizēšanu.

Par cik CarPlay aktivizēšana ir maksas pakalpojums, sāku domāt, vai ir tā vērts - Apple Maps navigācijai neizmantoju un vienīgā reālā aplikācija, ko lietotu, būtu Spotify, bet tas jau tagad caur Bluetooth labi darbojas, tāpat kā telefona integrācija utt.

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 11:23

Kā tas ir - maksas? Kam jāmaksā? Cik jāmaksā? Un pats galvenais - par ko jāmaksā? :D Ir kaut kur apraksts?

Gravatar Sandijs

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:14

Jāmaksā VW servisam ap 250 EUR. Kad auto mēģina CarPlay aktivizēt, konsole saka, ka jādodas uz servisu. Aprakstīts nekur tas nav.

Apple gan ir pateikuši, ka oficiāli CarPlay ir pieejams tikai dažās valstīs.

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:20

Nais. So much for carplay. Kā ir ar android auto?

Gravatar Sandijs

2015. gada 8. decembrī, plkst. 13:04

Android Auto arī tāpat jāaktivizē - tas viss ir zem sadaļas App-Connect, kur iekļauts arī MirrorLink. Internetā esmu redzējis aktivizācijas kodus (šķiet, pat Amazon.com bija), cena arī bija ap 250EUR.

Android Auto šķiet drusku jēdzīgāks priekš lietošanas mašīnā, kaut vai tikai dēļ Google Maps.

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 13:10

Omg. Cipars ir omg. Tā ir kaut kāda, diez, vendora figņa? Tipa, licencēšanas maksa, kuru tiešā veidā sedz auto pircējs, vai ražotāja iniciatīva?

Gravatar Sandijs

2015. gada 8. decembrī, plkst. 15:46

Izskatās pēc ražotāja iniciatīvas, dzirdēju, ka citiem esot viss iekļauts. Neticu, ka, piemēram, Pioneer AVH-4000NEX par 500 EUR puse no summas aiziet par CarPlay licencēšanu :)

Gravatar Hronists

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:23

moš šito var aktivizēt jebkurš serviss, kam ir pieejams TECH2 tūlis?

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:23

Moš nevajag, ja negribi garantiju zaudēt?

Gravatar Hronists

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:36

pirms servisa apmeklējuma deaktivizē :)

Gravatar Hronists

2015. gada 8. decembrī, plkst. 11:37

Laacz, es jau tev reiz teicu, ka pirms diviem gadiem par tādu carplay neviens pat ne zināja, ne sapņoja. šis noteikti nav godīgs arguments :)

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 11:39

Zinot, cik ilgu laiku prasa auto fīčas izstrāde un ieviešana, noteikti zināja.

Gravatar Edgars

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:02

Gadās, ka dīleri neko nezina... :)

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:03

Protams, ka gadās, bet patērētāja izpratnē dīleris ir tas pats ražotājs, jo viņš ir vienīgais starpnieks. Pie kam, tieši viņam tu atdod visu savu naudu :)

Gravatar Edgars

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:06

Nu tad ir vērts zināt, ka Latvijas tirgus ir mazs un dīleri pašu "lielais dīleris" mēdz reāli čakarēt.

Gravatar Edgars

2015. gada 8. decembrī, plkst. 11:48

Kas attiecas uz cenu, kaulēties var un vajag. 3-5% atlaide skaitās norma. Ar īpašajiem piedāvājumiem tā ir. Viens variants ir sēdēt un gaidīt, kad nāks piedāvājums. Mani interesēs viedoklis par dīlera servisa čaļu kompetenci. Mana pieredze ar citu dīleri negatīvi pārsteidza.

Gravatar Aldis

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:06

Galvenais, nepirkt pirmo 2-3 mēnešu laikā saražoto jauno modeli. Bet ja var, tad protams, jāpaciešas gads. Ideālā variantā - jāpērk facelift, ja nav kauns braukt ar "vecu" auto, kad jaunais modelis jau klauvē pie durvīm.

============= http://faculty.chicagobooth.edu/chad.syverson/research/learningbydoing.pdf

Figure 1 plots the average number of defects per car by week. When production begins in mid-August, average defect rates were on the order of 75 per car. Eight weeks later, they had fallen by two-thirds, to roughly 25 defects per car. These strong initial learning effects are consistent with findings in the broader literature on learning by doing. The absolute pace of defect reductions noticeably declined after that, with the remainder of the model year seeing a downward drift in defect rates to a final level of around 10 per car.

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:13

Tieši mans viedoklis. Es tagad to zinu, pārbaudījis uz savas ādas. Savukārt, kad ilgi un dikti diskutējām tviteros un citur par jauna auto iegādi (uzsvaru liekot uz oktāviju), neviens par to pat neiepīkstējās....

Gravatar Smic

2015. gada 8. decembrī, plkst. 17:59

No otras puses, pērkot jauno modeli, kas tikko iznācis, tas būs jaunais modelis arī pēc pieciem vai pat 7 gadiem, kad no tā būs jātiek vaļā... un tie ir vismaz pāris tūkstoši pie auto cenas, salīdzinot ar veco modeli.

Gravatar Aldis

2015. gada 8. decembrī, plkst. 18:10

Personīgi man tagad, pēc 7 gadiem ar 3-gadīgu (sākumā) 5-to BMW un 6 mēnešiem ar 10-gadīgu Outback, ir viedoklis, ka optimāla kombinācija (cena-kvalitāte-komforts) ir benzīna dzinējs, lietots auto ~5 gadi, ļoti labi nopakots. Lielais mīnuss (ja neskaita to, ka brauc ar lietotu auto, ai ai ai) ir neziņa par tehnisko stāvokli, ko daļēji var novērst ieinvestējot priekšpārbaudē servisā, un arī pasēžot forumos un palasot tipiskās problēmas. Atrastos defektus var piekoriģēt ar cenu + apzinātu rezervi tipiskākajiem remontiem (arī dēļ nobraukuma, kas lietotai auto neizbēgami kaut ko nodara). Protams, lietots auto vienmēr būs lielāka laimes spēle nekā jauns, bet, ja "ielido", tad vismaz zini, kāpēc :D

Gravatar Māris

2015. gada 8. decembrī, plkst. 12:44

Nja. Tik ļoti piekrītu tam, ka abi saloni ir kā atsevišķas republikas. No manas puses tas gan vairāk attiecas uz servisu. No pirmā tūkstoša nobraukto kilometru ziņoju servisam, ka it kā granāta būtu beigta (tādu skaņu raksturīgu izdala). Tad nu pie 35k km beidzot otra republika Kleistu to sadzird/konstatē. Tikai nu apgalvo, ka esmu salocījis auto ģeometriju, tādēļ tā granāta beidzoties nost. Cool

Gravatar Mr. V

2015. gada 8. decembrī, plkst. 13:29

"Ak, kā es apstulbu, ieraugot zemāk redzamo pozīciju."

Apstulbi par ko? Par to, ka ~4 gadus pēc auto iegādes būs jānoloka 850 naudiņas par lielo apkopi?

Pareizāk būtu teikt, jāpiemaksā šoreiz X naudiņas klāt parastajai mazajai apkopei (eļļu tak maina daudz biežāk; cena izskatās parastā apkope x2) vēl par zobeni un DSG.

Gravatar martinsoz

2015. gada 8. decembrī, plkst. 15:46

par darījumu kontu (cash/non-cash) - principā CSDD vajadzēja piedāvāt šādu maksas pakalpojumu - ātri, ērti, uz vietas, utt. Esmu par to kādreiz izteicies kaut kur, bet tik mazu balstiņu kā manējo, neviens nedzird.

Gravatar versatile

2015. gada 9. decembrī, plkst. 11:09

Viena bēda - darījuma konts pie csdd nozīmēs, ka visiem būs skaidrs, par cik auto esi pārdevis un/vai cik no tās summas jāmaksā nodokļos.

Gravatar laacz Autors

2015. gada 9. decembrī, plkst. 11:19

Un? Kur ir problēma nomaksāt nodokļus, ja tas ir jādara?

Gravatar versatile

2015. gada 9. decembrī, plkst. 12:45

Būsi pārsteigts, bet dauziem varētu būt iebildumi, diemžēl. Tāpēc, ja arī viena puse gribēs/neiebildīs pret darījumu kontu, otra spurosies. Vai darīs kā ar NĪ - darījumu kontā ieskaitīs daļu, pārējo pie kambara naļikā. Esmu lasījis ka citi dara un pats darījis vienkārši - kabīnītē procesa laikā aploksni ar nolīgto summu atdodu. Tieši procesa laikā, kad pārreģistrācija ir uzsākta. var sastādīt arī līgumu ar p/n aktu, kur līgumu noslēdz pirms kambarīša, p/n aktu paraksta un naudu pret atslēgām samaina pēc.

Gravatar Mr. V

2015. gada 9. decembrī, plkst. 13:27

Kāds vēl nodoklis, pārdodot savu personīgo lietoto auto?

Nerunājot par gadījumiem, kad to dara aizdomīgi bieži. :)

Gravatar versatile

2015. gada 9. decembrī, plkst. 14:19

Nu par tiem gadījumiem kā reiz tiek runāts.

Gravatar PITER'S

2015. gada 8. decembrī, plkst. 16:18

Es atkal ar savu Kia Sportage... apkope ik pēc 30 tūkstošiem un nav zobsiksna, bet gan ķēde. Tā kā no tāda viedokļa, pats labākais variants.

Gravatar kk

2015. gada 8. decembrī, plkst. 16:32

Kopumā no Kaspara tāda baigā sāpe tajos tekstos, bet es viņu atbalstu, jo nagu maukšana notiek afigennākā. Ja Tu pats nepaprasīsi apkopoju grafiku ar plānotajām izmaksām, tad būs pārsteigumi. Tikai ne jau visi pircēji ir guru, kas prot pareizos jautājumus. Tas tiek nekaunīgi izmantots.

Manas epizodes no pēdējiem gadiem ar auto dīleriem:

  1. Noskatījām kantorim auto (4 gab), taisām iepirkumu. Dīleris iepirkumu noguļ. Taisām atkal, šoreiz piezvanam dīlera lielajam bosam, lai droši, ka kantora bezdeļi nenogulēs atkal. Šoreiz nenoguļ. Braucot pakaļ pirmajiem diviem auto, piesakām, ka tūlīt būs iepirkums par busu, lai šamie piedāvā. Kad braucam otrajiem diviem auto pakaļ, prasām, kāpēc neiesniedza piedāvājumu? - Nogulējuši.
  2. Taisam iepirkumu vienam vieglajam, ir noskatīts, salonā uz vietas utt. Specenē, par cik auto jau noskatīts, ieliekam formālas prasības. Auto dabonam, bet čaļi ravējuši ārā visu, kas nav uzskaitīts specenē, kaut gan pirms tam sarunāts bija, ka nevajag pārāk sīki aprakstīt, ka viss sarunāts un košer. Cūkas.
  3. Taisam iepirkumu krosoveram. Piesaka minivenu un vēl strīdās, ka tas ir krosovers. (konkrētie krosoveri bija beigušies).
  4. Ņemam līzē auto. Vienojamies par 5 gados nobraucamajiem kilomeriem, par atlikušo vērtību utt. Līgums no bankas atnāk par pavisam citiem nosacījumiem. Varētu padomāt tam dīlera darbiniekam kā pie Maximas kases jāformē tie līzingi, ka nespēj izsekot darījumiem līdzi. Moška mēģina uz muļķi ķert, jo kļūdas, protams ne jau klientam par labu.
  5. Prasam piedāvājumu vienam dīlerim par vienu mazo auto. Palūdzam uz e-pastu. Pēc 4 dienām atgādinām, ka joprojām nav uz e-pastu. Pēc 3 nedēļām vēlreiz atgādinām, ka joprojām nav nekā. Aizejam uz blakus kantori, nopērkam citu auto nedēļas laikā. Jau 4 mēneši, joprojām piedāvājums nav atsūtīts, bet solīts visas reizes tika, ka līdz dienas beigām būs.
  6. Dabonam jaunu auto no dīlera, rati nav nobalansēti, mizas tikai uzliktas uz diskiem un viss.
  7. Dabonam jaunu auto no dīlera, metāla diski ar ļitaku skrūvēm pieskrūvēti.
    8.Pasūtam jaunu auto pie dīlera, prasība parkinga sensori. Dīleris salicis kaut kādus no ebaja, pats saurbis bamperos, panelītis uz ļipučku uz paneļa uztupināts.

Gravatar Mr. V

2015. gada 9. decembrī, plkst. 13:34

Kas ir tās īpašās ļitaku skrūves?

Skrūvēm ir dažādi veidi, bet tas nu galīgi nav no diska veida (bleķinieks vai ļitaks, vai kaltais), bet skrūvju caurumu uzbūves atkarīgs, ar kādām jāskrūvē.

Gravatar Garamgajejs

2015. gada 9. decembrī, plkst. 18:06

Nav bleķa disku ar konusu tik dziļu kā lietajiem.

Gravatar xxx2

2015. gada 8. decembrī, plkst. 18:28

Lasot šos rakstus rodas doma, ka jaunus auto pērk vai nu ļoti bagāti, vai ļoti stulbi cilvēki! Škodai gaidīt vējstiklu 2 mēneši... Jūs ko nopietni??? Es pagājušā gadā mainīju savam dranduļetam vējstiklu - 100 eur, 2h un lieta darīta! 600ls par zobsiksnas nomaiņu - šo pavasari pa 300eur nomainīju. Defekti kurus nevar novērst? Tas ir kas? Kāpēc manam lūznim visu var novērst? Šāds gemorojs par savu naudu tikai dēļ sajūtas ka jauns auto un jauna auto smaržas???

Gravatar Trio

2015. gada 8. decembrī, plkst. 19:59

nopirkt škodu nevajag būt dikti bagātam..:) gemorojs ir tad, ja taisi kaut kādu īpašu komplektāciju un čakarējies ar neatsaucīgiem pārdevējiem, bet, ja ņem kādu no tipiskajām ražotāja piedāvātajām komplektācijām, tad čakars mazāks.

Gravatar xxx2

2015. gada 8. decembrī, plkst. 18:48

Un tajos 2,5 mēnešos kad auto tika gaidīts bija jau kredīts jāmaksā? 100% priekšapmaksa?

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 19:01

Nē, protams. Kredītu maksā un tā līgumu slēdz tikai tad, kad ir ķīla - automašīna. Pirmo iemaksu varēja nemaksāt visu. Minimālais, šķiet, bija kaut kas nedaudz. Tāda kā drošības nauda.

Gravatar Trio

2015. gada 8. decembrī, plkst. 20:01

btw pie kura dīlera siviks bija ņemts? kāda pieredze ar hondas dīleri, ja salīdzina ar karlo?

Gravatar laacz Autors

2015. gada 8. decembrī, plkst. 21:41

Siviku ņēmu divgadīgu ar 14k nobraukumu no rokas. :) Apkope Austrumu auto. Foršs, bet dārgs. Dārgāk ir tikai pie dīlera.

Gravatar Andis

2015. gada 8. decembrī, plkst. 20:11

Tā ir, kad IT sfēras cilvēks, saskaras ar Auto sfēru... :) Auto sfērā pilnīgi citi likumi un attīstība. Par sliktu auto sfērai, kurā valda 2000. gada interfeisi, necaurspīdīgi pārdošanas paņēmieni un cenu lapas, neelastīgi dīleri, kas ieinteresēti peļņas maksimizēšanā, nevis servisa uzlabošanā. Visa tā "pieslēgšana pie kompja", "diagnostika", u.c., kas maksā kā minimums vairākus desmitus EUR... tam visam būtu jābūt par brīvu, bez gaidīšanas un čakara. Manuprāt auto industrija ir lielu pārmaiņu priekšā, gan ar Tesla, gan auto-piloting, gan car-as-a-service...

Gravatar KKTK

2015. gada 8. decembrī, plkst. 22:48

Salona filtra un dzinēja gaisa filtra maiņa katra aizņem 1h? :o Tas tiek darīts caur izpūtēju? :D Hondai salona filtru var nomainīt ātrāk kā bērnu aizmugurē piesprādzēt ;)

Gravatar Mr. V

2015. gada 9. decembrī, plkst. 13:38

Nu tas pēc grāmatas stundām noteikti... un stundu skaits nemainās, ja dara vairākas lietas vienlaicīgi, bet gan summējas. :)

Gravatar kt315b

2015. gada 9. decembrī, plkst. 09:53

“Ak, kā es apstulbu, ieraugot zemāk redzamo pozīciju.”

Tu pērc JAUNU auto un cepies par šo???

Cilvēk, esi godīgs pret sevi - ar tādu attieksmi Tu vienkārši neesi izaudzis līdz jauna auto pircēja statusam. Maka/bankas konta saturam nav nozīmes.

Gravatar imo

2015. gada 9. decembrī, plkst. 13:13

CSDD ir tāda laba fīča, kā attālinātā reģistrācija. Respektīvi tu aizej uz csdd un pasaki ka gribi atdot auto personai x. Personai x nav obligāti jābūt kopā ar tevi. CSDD atzīmē to savā sistēma un tad persona x dodas uz csdd ar tehnikso pasi un reģistrē auto uz sava vārda. Vienīgi nezinu, vai to var izdarīt ja ir noņemts no uzskaites. Repektīvi tad ar personu, kas pērk kauto aizej uz csdd, viņa klātbūtnē uzliek atzīmi par attālināto reģistrāciju. Pēc tam iziet laukā un apmaina naudu pret tehnisko pasi un atslēgām. Nevajag nekādus kontus uttt.

Gravatar Oto

2015. gada 21. decembrī, plkst. 14:50

Un ko tas maina atšķirībā no naudas atdošanas kabīnē? Attālinātai reģistrācijai ir cits mērķis.

Gravatar Rolis

2015. gada 9. decembrī, plkst. 15:52

Ko tad tu gribēji Škoda = skāde

Gravatar foobar

2015. gada 9. decembrī, plkst. 16:41

Strādājošiem nabagiem jāņem Dacia. Škoda un VW ir priekš Executive (piedodiet, ņirgājos). Paņēmu tādu pirms gada. 13k eur. Darījums aizņēma 2 dienas - iegāju , ieraudzīju un slāju uz banku. Pārējos papīrus banka ar dīleri savā starpā sabīdīja. Pēc 2 dienām gāju pakaļ un braucu prom. Gadā 20k+ nobraukts. Dīzelis reāli (pēc čekiem) ēd 4.8/100. Neplānotu incidentu nav bijis. Ziemenes pa 40 eur gab. Apkopes ik pa 20k. Cenas 150 eur (fakts) - 200 (prognoze) - 150 (p)-200 (p)- 700 (p) -. Octa 20-(individuāli) eur gadā. Kasko 360-(individuāli) eur gadā. Visa šī rezultātā ir vāģis, kas tiktāl uzticami ir nogādājis no A uz B par TCO = 0.28 eur/km, komforta ziņā ir kā jebkurš moderns bulku vāģis - lēta apdare, dzird kā vējš ārā svilpj, klimatkontrole nav, kondicionieris ir, kruīzs ir, BT ir, parkošanās sensori nav, lietie ir, piekare forša (braucas labāk kā Audi A6, bet sūdīgāk kā VW Passat), reņa dīzelis apbrīnojami kluss, bagāžnieks liels (500 cik tur tie litri), ksenoni vai ledi - da jūs ko. Tālāk - visi tic, ka tūdaļ, tūdaļ ir jāsāk lūzt. Būs interesanti atskatīties uz šo visu pēc 4 gadiem. Vērtības kritums 5 gados? VW no 23k->13k, Dācia no 13k->3k.

Gravatar Edgars

2015. gada 9. decembrī, plkst. 17:08

Pēdējais teikums ir sejā tiem, kas pīkst par strauju vērtības kritumu. Kam tad skaitliski tas kritums lielāks sanāk?

Gravatar Jānis

2015. gada 9. decembrī, plkst. 23:22

Vislabāk man patīk pirmā rindkopa - jā, var rēķināt, var meklēt izdevīgāko, bet bieži tieši patīk/gribu nospēlē lomu. Ir cilvēki, kam vienalga ar kādu auto braukt, ka tik iet, knapi elektriskie logi priekša, aizmugurē manuālie, etc. Ir cilvēki, kam patīk noteiktas lietas un komforts (kas saprotams maksā gan pie iegādes, gan apkopē). Tas arī noved pie izvēles.

Gravatar jam

2015. gada 10. decembrī, plkst. 14:06

Labi, ka nopirku 7 gadus vecu XC90. Vismaz brauc kā cilvēks, nečakarējies pa servisiem gaidot detaļas :D

Gravatar Oto

2015. gada 21. decembrī, plkst. 14:52

Sagaidi, kad luktutus nospers un varēsi kā cilvēks gaidīt un gaidīt...

Gravatar xc

2015. gada 11. decembrī, plkst. 10:57

Secinājums - izdevīgāk braukt ar vecu auto nevis jaunu.