Avārija
Sasodīti neuzmanīgais lācis satraumēja nabaga stabu šodien iekš Domina Shopping stāvvietas. TB - stabs nepaspēja pamukt malā. Man pašam dusma uz sevi ir ne pa jokam.
✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.
Sasodīti neuzmanīgais lācis satraumēja nabaga stabu šodien iekš Domina Shopping stāvvietas. TB - stabs nepaspēja pamukt malā. Man pašam dusma uz sevi ir ne pa jokam.
Vilx-
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 14:46
Jūtu līdzi. Man arī ar viņiem regulāri gadās kāda epizode. :D
Bet neķer kreņķi - tas ir neizbēgami, ka pirmā mašīna vienmēr tiek mazliet apskādēta. Tas tā ir visiem. Ar laiku paliks labāk, ja regulāri braukāsi. :)
laacz Autors
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 14:47
Vilx-, ja regulāri un bieži parkosies atpakaļgaitā visneiedomājamākajās vietās, lai uzdzītu skillus :)
Vilx-
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 14:51
Ā, un šitais jau nav nemaz tik liels skrāpis. Ja neiepētīs, nepamanīs. :)
Vilx-
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 14:53
Jā, parkošanās atpakaļgaitā ir arī mana vājā vieta. Taču, jāatzīst, ka tā tomēr ir daaaudz ērtāka nekā parkošanās "ar priekšu". Galvenais, kas jāatceras - jābrauc lēni lēnītiņām (lai arī gribas tā žigli un veikli), un jāskatās uz <b>visiem četriem</b> mašīnas stūriem. Nu, un, protams, spoguļi rullē šajā pasākumā. :)
Guigo
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:14
vai ta Laacz dabūjis tiesības? :D
laacz Autors
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:18
Guigo, pagājušopirmdien. Jau vairāk nekā nedēļu braukāju uz darbu ar a/m.
Smirnoff
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:21
Vajag atpakaļgaitas sensoriņus, ne? ;)
Nezinu, kātagad māca autoskolās parkošanos atpakaļgaitā, bet 90's vidū bij pilnīgs "čau" - neatceros jau vairs, bet kaut kas ķipa - skaties, kad tavaauto labais spogulis ir tur, tag greiz stūri pa 125% pa kreisi, tad kad Tava auto kreisais aizmugurejais ritenis būs pret kaut ko, tad greiz stūri dikti fiksi pa 190 grādiem pa labi... nu murgs. To nevar atcerēties, kur nu vel pielietot dzīvē.
Kā parkoties uz izjūtam?
Elementāri!
Lien tam, kas tev sanak aizmugurē, precīzi tieši purnā ar sava auto pakaļu! Kad paliks kāds pusmetriņš, tad tik samet stūri līdz galam, lai Tava auto prieks paslēpjas. Viss. Māksla rokā! :)
Smirnoff
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:22
:) "Tava auto prieks" = "Tava auto priekša"
Vilx-
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:25
Tas, kā māca parkoties, IMHO ir atkarīgs no instruktora. Manējais par stabiņiem stāstīja tikai pie paralēlās parkošanās (lieta, ko <b>vispār</b> neprotu, tikai uz eksāmenu sanāca). Pakaļējā parkošanās gan uz izjūtām ir elementāra, it sevišķi tāpēc, ka spoguļos var <b>ideāli</b> redzēt, kur paliek Tava auto pakaļējie stūri.
nazis
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:41
Šitos, kas paralēlo parkošanos neprot, man dikti patīk čakarēt. Piemēram, ja man pie mājas kāds nostājas tā, ka pakaļa līdz pusielai, tad sadarbībā ar kādu kaimiņu "sabloķējam" viņu tā, ka vairs viņš nekur izbraukt nevar. Pēc tam ir jautri skatīties, kā viņš sauc mentus un no viņiem vēl dabūn sodu par nepareizu parkošanos :D Vilx, nesaprotu - kā tas ir - "tikai uz eksāmenu «sanāca»"? Sanākt var neuzčurāt uz pirkstiem, nevis šādas lietas. Piedod, vienkārši mani tracina cilvēki, kuri uzskata, ka prot braukt, bet patiesībā neprot tik vienkāršas lietas (kuras arī ietilpst brauktprasmē un ir svarīgas).
Zwobot
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:52
Gadījās dažas reizes pēc braukšanas atpakaļgaitā un apstāšanās gadījās ieraudzīt, ka aizmugurē ir autiņš, kurš tur agrāk nebija un līdz tā korpusam palikuši tikai daži cm. Tas mani iemācīja parkoties atmuguriski un skatīties VISOS spoguļos uz visiem laikiem... (tfu tfu tfu).
Bet pirmo autiņu vajadzēja ņemt kkādu drapaku - pabraukt kaut pus gadiņu, pamācīties, saprast, un tad paņemt ko sakarīgu.
Jebkurā gadījumā lai tā pirmā un pēdējā reize Tev ;)
Vilx-
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 15:59
Nazis - paralēlā parkošanās ir viena lieta, kuru ļoti maz nākas darīt, tāpēc arī to esmu aizmirsis. Uz eksāmenu mācēju pēc "stabiņu" metodes - zinot, kurā brīdī kā stūre jāsagriež. Bet ar īstām mašīnām kaut kā nesanākm ja vien nav ļooooti daudz vietas uz abām pusēm.
Visi pārējie manevri puslīdz sanāk - nu vismaz tādā līmenī, lai citi netaurētu uz mani. Nekur neesmu teicis, ka esmu dižs autobraucējs. Pašam tiesībām augusta beigās tikai gadiņš paliks, tā kā pagaidām jūtos priecīgs par to, ka sanāk nokļūt no mājām uz darbu un atpakaļ, neizraisot avārijas. :P Bet, nu, pamazām jau paliek labāk - gan jau pēc pāris gadiem varēšu arī paralēli ieparkoties. :)
oscuba
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:00
Zwobot: Spoguļi ne vienmēr palīdz. Tad kad auto ir tieši aiz tevis, saprast cik tad liela atstarpe ir starp tevi un to otru ir pagrūti, sevišķi ja aiz tevis ir teiksim vecais zemais Civic vai tamlīdzīgs ;)
Visdrošākā metode ir kā Gazik'a šoferim - atvērt durvis un paskatīties.
piu
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:01
Parkings pirmajā laikā pēc tiesību nolikšanas ir tāda kutelīga lieta. Nav jau tā ka nemācētu noparkoties, bet cilvēks nokoncentrējas uz kaut ko vienu un kko citu nepaskatās. Pēc pāris buktēm aizmugurē - vēl nāks bukte sāna priekšpusē (atmuguriski griežoties un skatoties tikai uz auzmuguri). Un tad jau parkings būs apgūts ((:
Bet tas neļauj atslābināties. Es gadus 8 neko nebiju nevienam auto izdarījis - pirms pāris mēnešiem iešāvu svaigam Lexus RX400 stūrī. Atpakaļgaitā. Vienkārši tur mašīnas nekad nestāv un runājos ar meitu braucot apakaļgaitā no parkinga laukā.
Rihards
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:04
Labi, ka stabs nepaspēja aizskriet, nevis kāds "ķeglis" - garāmgājējs!
BlackHalt
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:12
Bildē var redzēt interesantu atspuldziņu.
Zwobot
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:14
oscuba: Tev protams taisnība - ir pagrūti noteikt attālumu, bet ja neskatās visos spoguļos/virzienos "vienlaicīgi", tad perimetrā parādās objekti, kas "pirms tam tur nebija" un tu jūties kā no jauna piedzimis redzeot cik maz trūka līdz nelaimei. Tobiš pārskati un pārdomā visus savus parkošanās ieradumus lai tas tā vairs nenotiktu. Un tas protams attiecas uz visu braukšanas mākslu un bīstamajām situācijām. Nu, IMHO...
Armands
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:17
http://www.mobileauto.lv/katalogs/parkosanas_sensori 40-80 LVL preventīvi šādu situāciju nepieļautu! ;)
oscuba
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 16:29
Zwobot: Tas gan. Pēc katra "gandrīz, gandrīz" gadījuma tā ir :)
P.S. Gabarītu jušanas ziņā apskaužu fūru un autobusu šoferus.
jurciks
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 17:08
bampers jau ir arii domaats lai parkotos :) nenem pieree peec daziem gadiem taadiem sikumiem uzmaniibu nepieveersiisi, vai arii padziivo pusgadu Pariizee un shitas liksies kaa ziedinji... un vispaar mashiinu nav ko taupiit, jaataupa veseliibu, taapat dazas ziemas ar saaliitiem celiem un ruusa leenaam paarnemt tavu auto :D
Glupais
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 17:10
Atzīsti, tam agri vai vēlu bija jānotiek. Praktiski neviens nav izdzīvojis bez sīkām avārijām.
Mārcis
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 17:37
Tieši tā, pilnīgi normāls gadījums jaunajam braucējam. Būs vēl, kāds sāns visticamāk. Man pašām šis tas no sākuma gadījās. Tāpēc pirmo auto vajag vecu un ne pārāk dārgu, lai skāde nav tik liela un sirds nesāp tik ļoti. Man bija Mitsubishi Colt 15 gadus vecs :)
MC_
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 18:10
Nebēdā - vakar arī es, ar savu 3 gadu stāžu, nepaskatoties spoguļos (pārliecībā, ka neviena nav) , atpakaļgaitā, iebraucu businjaa. Aimugures (5tās durvis) tagad būs jāšpaktelē.
Zh
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 18:37
+1 par Parīzi un USA arī... izslēdz audio, brauc atpakaļgaitā, kamēr dzirdi krakšķēšanu, tad vai griezt stūri uz otru pusi un izlīdzināt auto paralēlajā parkojumā... tip bamperi tieši tam esot domāti... :)
jj
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 19:23
stabs, stabs, stabs, koks, koks, koks, žogs, žogs, žogs, logs, logs :D
asiic
2009. gada 15. jūlijā, plkst. 20:31
nobraucu 50-60k jau kuro gadu pa provinci, bet paralēlā parkošanās bez sensoriem tāpat liek saspringt :-)
Krist2ps
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 01:30
Sh!t happens... lai neteiktu ko vairāk ;)
deni2s
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 03:32
Pa manam Rīgas centrā bez paralēlās parkošanas iemaņām vispār nav ko darīt. Jo īpaši Vecrīgā, ja negribas par autostāvvietu 5-8 Ls stundā maksāt (ir daži spoti ;) ). Provincē varbūt var arī iztikt...
:))
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 08:25
nu ko palasot komentus izskataas teoriju esi apguvis veiksmiigi ^^ atliek piestraadaat pie prakses gl hf
valcha
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 08:34
Man, kad es noliku tiesības, sanāca no parkošanās braukt ārā atmuguriski. Kamēr es stūrēju ārā un griezu stūri pa kreisi, priekša, protams, izdomāja pabīdīties attiecīgi pa labi un iemīlēties stabā [nebiju gaidījis, ka tā varētu notikt ar tā laika pieredzi un entuziasmu]. Kopš tā laika iemācījos sekot visiem 4 auto stūriem vienlaicīgi, kā arī, parkojoties skatīties visos spoguļos, kuri, savukārt, ir labi noregulēti. Bet gadās sākumā 75% vadītāju, tas skaidrs.
marexz
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 08:52
Ar degunu nekur noparkoties nevaru, atpakaļgaitā elementāri, atceros divas babkas Imantā, kad iedzinu savu govi starp mašīnām ar cm precizitāti. Izkāpu un nevarēju saprast ko tās tantes uz mani tā skatās. Uz jautāju čo ja sdelal? sekoja atbilde - ņihuja sebe, tut odin pacan s golfikam nemog priparkavatsja, a ti svajim avtobusam priparkavalsja. Tā lūk
Atoms
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 09:28
man pirmais stabs bija 5tajā dienā pēc auto parādīšanās manā dzīvē, tikai man skāde bija drusku lielāka (aptuveni uz 600 latiem) http://tups.lv/blog/2007/01/17/atkal-dzivs/ un jā, piekrītu tiem kas saka ka par dzelžiem nav jāuztraucas, ir jāuztraucas par sevi, ja pašam viss kārtībā, tad ir ok, nav ko stresot par dzelžiem.
silent1
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 09:48
He, gadījās tieši dienā, kad nopirku savu nepārāk jauno hondu - neaprēķināju cik tuvu biju piestājies sienai (stāvēju paralēli sienai), un noberzu priekšējām bamperim stūri, braucot atpakaļgaitā un skatoties uz aizmuguri. Tie bija tikai viegli krāsas skrāpējumi (nebija nekādi locījumi vai buktes), bet tāds stress bija... Bet tas vēl bija ziediņi - divus mēnešus vēlāk bamperi ielocīju uz priekšā braucošā piekabes āķa. Nebija laikam lemts man to bamperi paturēt, un pie reizes iespēja izbaudīt cik tad tieši maksā tāds remonts. Nu... tagad ir cits bamperis un mācība visam mūžam. Rēķinies ka visdrīzāk pirmajā gadā pēc tiesību nolikšanas sūdi sanāks, ja vien tev nav milzīga pieredze bijusi jau pirms tam.
ikdienas braucejs
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 10:20
Laacz - to sauc par mašīnas personalizāciju. tagad toč nesajauksi autostāvvietā savu opeli ar citu :)
Eddy
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 10:53
Viss normāli, ar aizmuguri vismaz pāris reizes vēl kaut kur atsitīsies. Tāpat pāris reizes apskrāpēsi priekšējos stūrus. +1 par Parīzi! :D
vatever
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 11:22
tu esi vienkārši tizls =)
xxx2
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 11:35
Bojājums sīkums! :) , neķer kreņki!
Un parkošanās sensori pret stabiem nepalīdz! Esmu to pārbaudījis uz savas ādas...
Mateo
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 13:25
Domāju, ka Parīze (šeit ir būts) un USA ir nieks salīdzinājumā ar Neapoles apkārtni Itālijā, vot tur visi brauc kā idioti. Tie, kas ir bijuši, sapratīs, tie, kas nav, izmēģiniet!!! :)))
Mazās buktes (kas netraucē braukšanu) ir un būs. Neķer kreņķi, ja pats esi sabuktējies (tā ir pieredze), kreņķis būs tad, kad kāds cits uztaisīs švīku un būs nozudis tālēs zilajās. Tad gan ir šķrobe!
NezinKas
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 13:32
Varu ieteikt iepirkt parkošanās sensorus, atmaksājas ļoti ātri http://www.sensori.lv/
LA
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 13:41
Paralēlā parkošanās 9 gadu laikā ir bijusi vajadzīga ~10 reizes, nepārspīlējot. Man štruntīgāk iet ar aizmugures attāluma noteikšanu no cita objekta. Pie kājas parkošanās, dēļ tā korķi uz ceļiem nerodas. Daudz drūmāk ir ar tizleņiem slāvu aplī, kuriem iebraukšana, izbraukšana pārskatāma par 600 metriem visos virzienos, ceļš tukšs bet tāpat nomet līdz 3 km/h un skatās riņķī pastardienu gaidīdami, jo taču pagrieziens un jābūt uzmanīgam. Besī bremzes, a parkoties vari kaut uz jumta.
M
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 14:47
Man arī ir gadījies minimāli aizmuguri parkojoties apskādēt. Tam ir jāiziet cauru visiem un nav ko par to satraukties. Tas bija viens no iemesliem, kāpēc es kā pirmo mašīnu izvēlējos visai pavecu bet izturīgu un ar detaļu cenu 5ls/spainis :D
hvz
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 16:53
āķi vajag uzlikt pakaļā. pret stabu nepasargās, bet pret citu bamperi gan.
Tvinky
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 18:49
Pēc viena atgadījuma, kad atpakaļgaitā braucu iekšā pagalmā un iesmērējos kokā - braucot atpakaļgaitā esmu palicis diezgan liels pro. Pats brīnos, kā tas atgadījums neiedzina bailes vai vēl kaut ko.
noisex
2009. gada 16. jūlijā, plkst. 22:56
iesaku uzstadit PDC ;)
nu jau gan
2009. gada 17. jūlijā, plkst. 01:52
te komentē kaut kādi jaunās paaudzes pārstāvji, kas uzskata, ka iemācīties var tikai salaužot??? 16 gadu kopš man ir tiesības. ne reizi nav gadījies kaut ko ieskrāpēt, novietojot mašīnu stāvvietā (jā, tā latviski ir "parkoties", ja kādam tas ir par grūtu saprotams). ir bijuši divi būkšķi karjerā. pirms daudziem gadiem. uz ledus abi. kārtīga, plika ledus. Moskviču ieliku betona apmalē, uz kuras bija degvielas sūknis, pagriezienā DUS-ā slaidi iebraucot. otrreiz bija tā- redzu, mācībnieks griežas, es slaidi turpinu braukt. bet kundzei noslāpa, nenogriezās nekur, es ieskrēju 'pakaļā'.
Uldis
2009. gada 17. jūlijā, plkst. 09:08
Te gribas piekrist 45.komentāram- nu nav tik traki, ka pieredze tikai nāk ar buktēm! Šāda tipa attaisnojumi drīzāk rāda uz šofera neveiklību. Skaidrs, ka pirmie soļi ir trīcošāki un var sanākt uzrauties uz sīkķibeles, bet uzskatīt to par normu nevajadzētu.
KBI
2009. gada 17. jūlijā, plkst. 09:48
Lūgšu piedomāt vienu lietu. Pirms gadiem 16, 20 vai 40 plūsma bija krietni vien mazāka un mierīgāka. Logično, ka tad arī varēja braukt bez sadursmēm, un laika gaitā plūsma auga pamazām, reizē ar skillu. Mūsdienās sanāk pa tiešo lekt uzreiz iekšā diezgan aktīvā satiksmē - un tur arī skarbi gadās. :) Es savā 1,5 gadā esmu paguvis iemīcīt Vectras spārnu pret Corollas pakaļējo stūri, 1x iemest pakaļējos ratus grāvī (bet tikai ratus, pats paliku uz ceļa smuki) un kādas reizes 3 ar bamperi pieskarties kādam kaimiņam. Tie, kas par sensoriem runā - sensori drīkst būt palīglīdzeklis, bet ne tā, ka bez viņiem vairs cilvēks pats nespēj neko izdarīt. Un parkošanās jau nav tikai parkošanās - tā ir viena no telpas izjūtas, auto izjūtas un navigācijas izpausmēm. Cilvēkam, kurš pasaka, ka negrib un nemāk paralēli noparkoties, es savu autiņu nedošu - neticu, ka viņš māk braukt pārāk labi vispār.
nu jau gan
2009. gada 18. jūlijā, plkst. 13:28
nu jā, tikai nesaprotu, kāds sakars mašīnas novietošanai stāvvietā pie veikala ar intensīvu satiksmes plūsmu :) mans brālis tiesības dabūja vēlāk, kad jau bija intensīva satiksme. nav neko saskrambājis ne stāvvietās, ne kur citur. par to, ka uz ielām biežāk "šaize" var sanākt nekā pirms 16 gadiem- tas, protams, nenoliedzami.
mrh
2009. gada 22. jūlijā, plkst. 02:02
-> 6 golfs laikam pats parkojās atpakaļgaitā :))
Krotow
2009. gada 22. jūlijā, plkst. 14:43
Laaci, tev aizmugurē metāla bamperis? Plastmasas bamperi ar mazu ātrumu tā iesist vēl nav izdevies :) Pirms Jāņiem pie Imantas Maxima, no stāvvietas atmuguriski ārā braucot, kāds žīds ļoti steidzās garām un dabūja sev bukti durvīs. Pirms 2 nedēļām, sēņojot, atmuguriski atspiedos pret priedi. Abos gadījumos mans bamperis necieta.
Andrejs
2009. gada 26. jūlijā, plkst. 02:45
Taa gadas kad laacis pie stures sezhas...