laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Krustojums ar luksoforu, bet bez luksofora #2

Atvainojos, ka šo tēmu neslēdzu. Atvainojos visiem, kas ir viedi, gudri visādi citādi erudīti. Jums gandrīz izdevās mani pārliecināt, ka esmu stulbs un neko nesaprotu no ceļu satiksmes noteikumiem. Taču, jautājums tika atkal aktualizēts, jo sarkanā gaisma ir viltīga. Īsumā – Normunds atrāvās 20 latus par iebraukšanu krustojumā pie aizliedzošā signāla. Kamēr man šis krustojuma izbraukšanas kārtība rada šaubas normatīvajos aktos atrodamā regulējuma nepilnību dēļ, tad mani dārgie lasītāji spēj argumentēt visu tikai ar bet visur takš ir tā, tad tā arī jābrauc. Cerēsim, ka atbildīgie dienesti sniegs kādu skaidrību šajā jautājumā vai arī uzstādīs luksoforu/uzzīmēs nepieciešamās līnijas.

Esmu nosūtījis sekojošu e-pastu (nespringu ar oficiālo kārtu) CSDD (uz biroja e-pasta adresi), Rīgas Domes Satiksmes departamentam (uz sd@riga.lv), kā arī Jurim Jančevskim kā VP RRP KPP SAPIB (tik tiešām: Valsts Policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes administratīvo pārkāpumu izskatīšanas biroja) priekšniekam. Ceru uz viņu sapratni un e-pasta nepazušanu birokrātisko prasību un likuma burtu labirintos. Atvainojos par komatu iztrūkumu.

Sveicināti! Vēlējos painteresēties un gūt atbildi uz sevi interesējošu jautājumu. Kāda ir kārtība, kura jāievērom izbraucot Brīvības, Šarlotes un Miera ielas krustojumus, ja brauc pa Šarlotes ielu un vēlās nogriezties uz Brīvības ielu pa labi? Būtībā jautājums ir viens – vai ir jāgaida luksoforā zaļā gaisma, pirms veikt manevru, vai arī nav jāgaida? Ja tā ir jāgaida, tad kur ir jāaptur automašīna, ņemot vērā, ka nedz luksofora, nedz gājēju pārejas nedz stoplīnijas pirms krustojuma nav? Situācija ir diezgan bēdīga, jo lielākā daļa autovadītāju negaida luksoforā parādamies zaļo gaismu, kas rada būtiskas neērtības un potenciāli arī briesmas tiem, kas to dara. Es atvainojos, ja e-pasts nav nosūtīts pēc piederības. Ja tā, tad, lūdzu, to pārsūtīt atbildes sagatavošanai atbilstošajam darbiniekam. Jau iepriekš liels paldies. Ceru, ka tas, ka šis nav elektronisks iesniegums vai fiziska vēstule, nekavēs atbildes sniegšanu :) —Kaspars Foigts

Šim ierakstam komentēšanas iespēju slēdzu līdz iespējamo atbilžu iespējamajai saņemšanai, lai nejauktu gaisu.

+1 diena. Atbilde no RDSD. Nezinu, vai šo var uzskatīt par oficiālu atbildi uz manu neoficiālo e-pastu, taču RDSD viedoklis tviterī ir šāds:

Pamatluksoforam jābūt brauktuves labajā pusē, ne tālāk kā 2m no braukt.malas. Ja nav – javadās pēc ceļa zīmēm.

+1 diena. Atbilde no CSDD.:

Labdien! Atbildot uz Jūsu jautājumu atbilstoši CSDD kompetencei, skaidrojam, ka šajā krustojumā uz Šarlotes ielas pirms Brīvības ielas ir uzstādīta 207.ceļa zīme „dodiet ceļu” un šīs ceļa zīmes prasības ir noteiktas Ceļu satiksmes noteikumu 281.4 apakšpunktā – transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kur brauc pa šķērsojamo ceļu, bet, ja papildus uzstādīta 840.zīme – jādod ceļš transportlīdzekļiem, kuri brauc pa galveno ceļu, kā arī transportlīdzekļiem, kas tuvojas pa vienādas nozīmes ceļu no labās puses, izņemot tramvaju vadītājus, kuriem saskaņā ar šo noteikumu 148. punktu šajā gadījumā ir priekšroka. Luksofors neattiecas uz Šarlotes ielu, ceļš ir jādod pirms šķērsojamās brauktuves malas. Nogriežoties pa labi ir jādod ceļš arī gājējiem. Savukārt, ja Jums ir, piemēram, kādas lietas saistībā ar iespējamām situācijas izmaiņām, ar tiem būtu jāvēršas pašvaldībā. Lai veicas!