Betmena Beina suns
Tā kā ir klāt ikgadējā krāniņu mērīšanās, par ko liecina ieraksti pie Kristapa un Arta, tad, mazliet padomājot, nolēmu pacīnīties un parādīt šādu topu bezjēdzību. Protams, ka reklāmdevējus interesē blogu potenciāls un auditorija, taču ar vienu mēnesi ilgu mērījumu neko tādu iegūt neizdosies. Ideja ir uzraut vienu tādu kā blograkstīšanas mēnesi, kad ar lielāku vai mazāku regularitāti kaut ko ierakstu. Atvēlēt tam laiku un enerģiju. A, ja nu izdodas?
Par Beina suni clickbait labākajās tradīcijās lasiet pašās beigās.
Ja par blogu topu kā pierādījumu tam, ka blogos reklāmas rūl vai nerūl, tad esmu skeptisks. Masveidā visus blogus ķert nevajag. Ir nišas, kurās darbojas atsevišķi rakstoņi, ar kurām jāstrādā. Mans uzskats ir, ka ar blogiem, čivinātājiem, utt ir jāizveic darāmais individuālā kārtā vai ņemot priekšā katru nišu individuāli. Nepieciešams atrast kopsaucēju kopīgu mērķu, interešu vai ideju līmenī.
Argumentācija par nišām nav tālu jāmeklē. Piemēram, uzplaukumu ir pieredzējuši dažnedažādi gāmatu blogi. Lieliska vieta, kur popularizēt izdevniecībām savus fiziskos vai elektroniskos labumus. Savukārt, jau ilgāku laiku ar milzīgiem panākumiem darbojas kinoblogeru sindikāts. Pēdējais gan ir veiksmīgs arī tādēļ, ka piedāvā iepriekšējus seansus filmām ar lieliskām prezentācijām un konkursiem pirms tām.
Pirmais ieraksts pēc publikas lūguma (diemžēl, čīviens tviterī ir slēgts publiskai apskatei) būs ar Beina suņa bildi. Tie, kas uzmanīgi seko seriālam par Betmenu, zin, kas ir Beins. Nezinīšiem - ignorējot komiksus, tas bija galvenais ļaunais Betmena pēdējā iznācienā uz kino ekrāniem. Izrādās, ka viņam, iespējams, ir suns.
P.S. Vajadzētu uzrakstīt par ļoti garu saistītu pakārtotu teikumu bezjēdzību un nelasāmību internetā (kā arī par to, ka iekavas kā palīgteikumus vai paskaidrojošas konstrukcijas nevajadzētu lietot). Ka zi
, varbūt arī pats sākšu pievērst uzmanību.
P.P.S. Atminos, ka kāds teica, ka P.S. ir slikta karma bloga ieraksta kontekstā. Par to arī jāuzraksta.
P.P.P.S. Varbūt Tev, mans dārgais lasītāj, ir kāda ideja kāda raksta kādai tēmai?
Skazis
2012. gada 30. oktobrī, plkst. 21:48
Pilnīgi piekrītu par to īslaicīgo uzspodrināšanu. Tāpat jau ir zināms tas pirmais topa divdesmitnieks, jo cik nu gan te LV ir tie populārie blogi, kuru tēmas ir interesantas pietiekami lielai auditorijai, lai blogi par tādiem kļūtu.
Atis
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 08:38
Kāds ir tas divdesmitnieks? Es to nopietni prasu, jo kādus pirmos 5-8 top blogus gan jau zinu, bet tie pārējie padsmit būtu interesanti.
Beins
2012. gada 30. oktobrī, plkst. 22:40
Suņuks foršiņš padevies!
cuu508
2012. gada 30. oktobrī, plkst. 23:49
Man būtu interesanti lasīt laacz komentārus par vēsmām tīmekļa tehnoloģijās--kas ir jauns un foršs, kas aizies, kas neaizies.
Angular, Batman, Knockout, ..., ... - kurš? CoffeeScript--jā/nē? Cik drīz un vai vispār sāksim čubināt Dart? Kurš ir foršākais Bootstrap mockupu darināšanas rīks? Heroku vs Dotcloud vs AppEngine? Ja Tu tagad sāktu taisīt dari-pats blogu kā senos laikos, kāds būtu tavs technology stack? Nu un tamlīdzīgi. Un vēl usesthis.com tipa ierakstu!
Jy
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 10:00
Par tiem datiem vienā mēnesi - ja vien blogeris īpaši neizravēja, tad Gemius kodi blogos stāv joprojām. Attiecīgi dati ir pieejami par pusgadu vai cik nu tur.
Par to, ka "vienu mēnesi saraut" - kāpēc ne. Varbūt kādam tas atgādinās, ka blogs ir forši/bezjēdzīgi un tam kādam tas noderēs nākotnes plānu saprašanai.
Normunds
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 12:03
imo tops tiešām bezjēdzīgs. pirmais desmits ir skaidrs, otrais-piektais desmits dzīvo uz diviem-trim ierakstiem, kas izlec nekur topā.
viens nav skaidrs. kāpēc tiek mērīts apmeklējums? vai no tā izriet kāda būtiska jēga?
krizdabz
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:15
Varbūt iesaki ko tādu citu pamērīt. Nu, tā, lai ir kaut kāda būtiska jēga.
laacz Autors
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:17
Manuprāt, neviens kvantitatīvais mērījums nebūs gana labs, jo dalībnieku skaits ir smieklīgi mazs un periods ir īss.
krizdabz
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:52
Kur labāka risinājuma piedāvājums?
laacz Autors
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:58
Bļin, Kristap. Ja man būtu atbildes uz šo un citiem jautājumiem, es būtu mēreni turīgs :) Mans apgalvojums par šāda mērījuma defektiem nenozīmē, ka azotē man ir priekšlikums kam labākam. Un tas, ka man priekšlikumu nav, nenozīmē, ka man tagad par stulbībām ir jāsēž klusi kaktā un jāklusē :)
Normunds
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 16:03
es neko neiesaku, es uzdevu jautājumu - kāpēc tiek mērīts apmeklējums privātam blogam? kas no tā izrietēs? atmetot vienīgo acīmredzamo spalvu pulējamo - vietu sadalījums.
vai šie skaitļi kaut ko liecinās par bloga kvalitāti? auditoriju? aktuālām tēmām?
krizdabz
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 17:14
Apmeklējums (Gemius gadījumā svarīgāki ir demogrāfiskie dati) ir vienkāršākais un universālākais veids kā aptvert kāda situācija valda t.s. blogosfērā. Spalvu pucējamais aspekts šoreiz ir otršķirīgs vai vispār neaktuāls. Man ir sajūta, ka šādu blogu topu par spalvu pucējamo instrumentu uzskata tikai cilvēki, kam pašiem savu resursu (blogu) nav.
Gemius zinās labāk kamdēļ to vajag, bet es pieņemu, ka šis pasākums veidots ar domu noskaidrot kādas auditorijas (ne tikai skaitliskā ziņā) spēj aptvert vietējie dažādu nišu blogeri un šie dati būs (kaut kādā mērā) noderīgi arī dažādiem uzņēmumiem vai reklāmas aģentūrām, kas plāno kur un kādas reklāmas izvietot.
Normunds
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 17:55
vo! ar šo arī vajadzēja sākt.
viss pārējais ir nevajadzīgs troksnis. nevienu neinteresē bloga auditorija, kas reāli ir vienīgais tā kvalitātes rāditājs. blogs kurā tiek samērīts apmeklējums pārvēršas par instrumentu reklāmas cilvēku rociņās - reach, share, clicks, CPC, TDL, TDS, jptv, utt.
es nesaku, ka tas ir slikti. viss stāsts bija par to kāpēc tiek mērīts tieši skaitliskais apmeklējums.
HIGH-Zen
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:32
Topi ir topi. Visu mēnesi drukāt blogā kā grafomānam? Labāk mazāk, bet kaut ko saturīgu un interesantu. Īsāk sakot - Less Is More. Tāds piemērs, kā http://zenhabits.net/.
Internetā un vispār mūsdienās visapkārt ir tik daudz informācijas, reklāmu kalnus ieskaitot, ka cilvēks ar to var uzspridzināt sev smadzenes.
laacz Autors
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 14:34
Es piekrītu, bet šādai drukāšanai patreiz ir mērķis, kurš ir izskaidrots pašā ierakstā. Pēc tam visam vajadzētu atgriezties parastajās sliedēs.
ilarions
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 20:59
varbūt esmu kaut ko palaidis garām, bet kāpēc Latvijas blogi ir "jāmēra" tikai vienu mēnesi, nevis visu laiku? blogeriem kaut kāds gabals kritīs, ja tas Gemius kods tur būs visu laiku?
e-remit
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 21:40
Laacz, vari uzrakstīt par Googles attieksmi pret Apostrofu; uzraksti savas pārdomas par iOS vs. Android vs. Blackberry vs. Windows Phone... Galu galā, vari aprakstīt par dažādām aplikācijām, ko esi sev atklājis.
usinss
2012. gada 31. oktobrī, plkst. 22:35
Ja nebūtu spalvu pucēšana 1. vietā, tad mums parastajiem dotu rezultātu aptuveni tā:
no 100 vērtētajiem blogiem 10 savāc virs 60% trafika, 10 nodrošina 45% komentāru 30% raksta reklāmrakstus, utt. Bet Mums reāli pasaka konkrētus linkus, tātad mēra krānus, nevis statistiku. Man gribēts zināt, kur vairāk komentē, kur vairāk abonē, un ko, komentārus vai rakstus. Kā cinās ar spameriem, cik % no komentiem vidēji ir SPAM, ja ir. Nevis, kuram vairāk kliku kaut kādā īsā periodā. Tur var arī botu armiju sasūtīt par 50ls....
krizdabz
2012. gada 1. novembrī, plkst. 07:03
Tūlīt laacz arī bez botu armijas pa 50 Ls (ak, jā, kāpēc tieši 50 Ls?) parādīs kā var apjāt šo topu un cēli paņems pirmo tā vietu.
Bet ar visiem pārējiem punktiem būs problēmas. Ja gribi rēķināt visu procentos, tad no kā vilkt tos procentus? No visa LV Interneta? Tad visi blogi kopā aizņems pāris procentus. No topa dalībnieku summārā apmeklējuma? Arī neder, jo ko darīsi nākamā topa veidošanas brīdī, kad būs mainījies topa dalībnieku sastāvs? Par reklāmrakstiem tu nekad neuzzināsi, jo pie mums tādi ir retums un tie daži kas raksta, neatzīst, ka tā dara. Komentāru skaitu var mēģināt skaitīt, tas ir labs parametrs, tomēr uz to jāraugās kontekstā ar citiem datiem. Abonēšana arī ir labs parametrs, tomēr, piemēram, RSS abonentu skaits pirms 2 gadiem bija nozīmīgāks rādītājs nekā tas ir tagad. Ar spameriem cīnās vienkārši, izmantojot Akismet servisu. Un basta, spama nav, tātad nav arī ko pētīt.
Tā visa ir feina, taču baigi specifiska informācija, kas varbūt interesē pāris cilvēkus (kam ir savi blogi). Visādi citādi tiek veidoti pētījumi, kurus var veikt "parasti" cilvēki un kuru rezultāti (ar mazu vai necik skaidrošanu) būtu saprotami "parastiem" cilvēkiem.
Protams, pētījums ne tuvu nav ideāls, taču tā raugos, ka neko labāku te neviens nespēj piedāvāt un būs jāstrādā ar to, kas ir.
Ivars
2012. gada 3. novembrī, plkst. 17:23
Uzraksti par desktime.com, latviešu manta un ar potenciālu. Cienītājiem patiks. ;)
laacz Autors
2012. gada 5. novembrī, plkst. 22:01
Nekad mūžā. Manuprāt tā ir tāda herņa, ka maz neliekas.
e-remit
2012. gada 6. novembrī, plkst. 19:57
Lai draugiem.lv paši reklamē savu produktu.
Jautājums
2012. gada 17. decembrī, plkst. 09:46
Un kādi ir rezultāti?
laacz Autors
2012. gada 20. decembrī, plkst. 11:32
Rezultāti būs tuvākajā laikā kopā ar <cite>Gemius Audience</cite> ikmēneša datiem. Tad arī būs ieraksts ;)