Nepaliec apčakarēts - kopāpirkšanas portāli
Šķiet, ka V. I. Ļeņins folklorā palaida frāzi “Доверяй, но проверяй”. To vēlāk aktualizēja Ronalds Reigans, šādi raksturojot uzlaboties sākušās attiecības ar PSRS (“Trust, but verify”). Apgūt krievu izteicienus viņu mudināja kāda tuva rakstniece, sakot “The Russians like to talk in proverbs. It would be nice of you to know a few. You are an actor – you can learn them very quickly”. Tas tāds interesants fakts no vikipēdijas (Izrādās, ka ne Ļeņins; lasīt zemāk). Un no šīs liriskās nots mēs pārejam pie mūsdienām un kopāpirkšanas portāliem.
Ne reizi vien ir dzirdēts, ka iepirkšanās kopāpirkšanas portālos ir forši. Un nereti ir dzirdēts, ka tā ir krāpšana. Ja par pakalpojumiem (pirtiņa ar atlaidi, brauciens uz kaut kurieni, spa procedūras, utt) vairāk vai mazāk pietiek ar loģisko domāšanu, tad preču pirkšana ar atlaidi ir mazliet komplicētāks pasākums. Un te nu es sniegšu pāris padomus, kā izvairīties no vilinošā piedāvājuma, kurš patiesībā ir vienkāršs uzmetiens un tur nav nekādas dižās atlaides.
Pamatlikums ir vienkāršs. Lietojiet gūgli. Ja neko par preci neatrodat, tad pārdevējs apzināti kaut ko slēpj. Ja atrodat, apskatiet cenu. Nepērciet, ja ir kaut mazākās aizdomas par izcelsmi - nav ražotājs, nav zināms precīzs modelis. Nopietni. Beigās problēmu būs vairāk nekā labuma.
Sācēt ar meklēšanu pēc nosaukuma - ražotājs vai modelis. Ja izdodas, tad lieliski. Pietiek pēc tam aptuveno cenu pārvērst mūsu naudiņās, pierēķināt ievedmuitas un PVN (ja attiecināmi) un rezultātā iegūsiet lielisku gala cenu, ja pirksiet citviet. Starp citu, pārvērst mūsu naudiņās var, piemēram, ierakstot gūglē “19.99 usd in lvl”. Tā var pārvērst gandrīz jebkuru naudiņu gandrīz jebkurā. Vēl viens triks, kuru dažs varēja nezināt :)
Augstāk redzamajā piemērā, tiesa, tirgotājs ir pacenties noslēpt visu, kas noslēpjams. Tipisks nezināma ražotāja nezināms piedāvājums. Bet vai tad tas mūs var atturēt? Izmantosim to, ka dzīvojam mūsdienās un pameklēsim līdzīgus attēlus visā plašajā internetā.
Saglabājam bildīti pie sevis uz datora. Atceramies, kur to esam izdarījuši, protams ;) Kā to izdarīt? Ar labo peles klikšķi vai arī, latviski sakot, ekrānšāviņskrīnšotprintskrīnu uztaisot. Protams, ka saglabājam tikai to daļu, kur ir bildīte redzama, ja nu taisam printskrīnu.
Aizejam uz saiti images.google.com. Uzspiežam uz fotoaparātiņa. Izvēlamies upload image un ielādējam sava darba augļus. Spiežam meklētpogu un gaidām.
Ja nerēķinām to, ka prece nav baisi populāra visā plašajā internetā (lasīt - nezināma ražotāja sūds), tad pavērojot rezultātos redzamās cenas, ir pavisam noteikti skaidrs, ka tā nekad nav varējusi maksāt 136 latus. Jo pirkuma cena bez piegādes, nodokļiem un nodevām ir ap 50 (jā, piecdesmit) latiem.
Kopārpārdevēji nodarbojas ar biznesu. Viņu mērķis nav labdarība. Tā ir elementāra peļņa. Rakstā minētais piemērs var neattiekties uz visiem. Bet esi uzmanīgs un māki sevi pasargāt no klajiem uzmetējiem. Psiholoģiski cilvēkiem jau ir iegājies, ka masveidā kaut ko pērkot viss ir lētāk. Diemžēl, uz tā vārās milzums pārdevēju. Nekļūsti par upuri viņiem. Ja par kaut ko neesi pārliecināts, nepērc.
Papildināts mazliet vēlāk. Pirmā rindkopa par citāta avotu neatspoguļo patiesību.
ДОВЕРЯЙ, НО ПРОВЕРЯЙ.
«Первое правило: доверяй, но проверяй» — фраза из кинофильма «Большая жизнь», 2 я серия (1946; на экраны вышла в 1958 г.), сцен. П. Ф. Нилина, реж. Л. Луков.
В англоязычных справочниках выражение «Доверять, но проверять» обычно приписывается Ленину. Возможно, это контаминация различных высказываний Ленина и Сталина, напр.: «Не верить на слово, проверять строжайше – вот лозунг марксистов-рабочих» (Ленин , «Об авантюризме», 1914); «Проверять людей и проверять фактическое исполнение дела – (...) в этом теперь гвоздь всей работы» (Ленин , «О международном и внутреннем положении Советской республики», речь 6 марта 1922 г.); «Здоровое недоверие – хорошая основа для совместной работы» (Сталин в беседе с Б. Куном; фраза приводится в книге А. Барбюса «Сталин» (1935).
Normunds
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:40
argh, šitā ir sērga. būtībā tas ir vēl viens veids kā notirgot sūdu cilvēkiem kas pavelkās tikai uz to, ka ierauga mītisku 50-70% atlaidi.
jam
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:50
Man šajos gadījumos liekas dīvani, ka paši kopaletak.lv nav veikuši šādu pārbaudi, ka var iebāzt viņu mortālā jebkuru mēslu un čakarēt cilvēkus, pēc tam dabūjot pa galvu un riskējot ar reputācijas zaudējumu.
laacz Autors
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:50
Vienīgais, ar ko viņi riskē, ir mazāks piedāvājumu skaits. Cilvēki pirks tāpat.
budzis
2013. gada 24. janvārī, plkst. 11:28
Ir dzirdēts, ka portāli pieprasa, lai atlaide būtu >30%. Tad nu tiek izdomātas nereālas vecās cenas. Līdzīgi darbojas arī parastās bodes (Rimi, Maxima uc),kur izbazūnē 30% atlaidi, bet reāli cena samazināta labi ja par 5% pret to, kāda bija pirms nedēļas. Raksturīgs piemērs i Jysk, kur batutam mainās atlaides, bet pārdošanas cena paliek 99 LS nemainīgi :)))
jam
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:56
Patiesībā pat screenshotu nevajag taisīt. Var labo peles pogu uz attēla un paņemt attēla URLun tad googlē zem images-> kameriņa iemest url. Tāpat atrod.
laacz Autors
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:56
Ne vienmēr. Gadās, ka Gūgle paziņo, ka attēls ir pārāk liels, lai to apstrādātu.
Cipans
2013. gada 24. janvārī, plkst. 10:57
Šito jau pagājušā gada septembrī piefiksēju :) https://twitter.com/cipanss/status/243303778768535552/photo/1
22Ls(no37) vs 20$
uzzy
2013. gada 24. janvārī, plkst. 12:09
A ko tu gribēji?? Lai atdot par brīvu? jebkuram pārdevējam ir jāuzliek cena, lai nosegtu darba izmaksas. Un nebrīnies Ķīnas (nejaukt ar brendu precēm, kuras ražo arī lielākoties Ķīnā) preces ķīnā visas maksā kā minimums 4 reizes lētāk. Bet parasti vēl vairāk
Cipans
2013. gada 24. janvārī, plkst. 13:09
Nē, tikai to ka tas nav nekāds kopā lētāk. Pamatideja pasākumam - ja normāli preces cena ir teiksim 10 Ls, tad pie noteikta apjoma jau ir izdevīgi tirgot arī pa 7 Ls tīri uz apgroījuma rēķina (visādi kebabi, picas, biļetes, preces ko iepērkot lielos apjomos tirgotājs dabuj lētāk)
Konkrētajā gadījumā - pārdevējs vienkārši savāc 2x lielāku piķi un izdara tieši to pašu ko jebkurš var izdarīt pats, respektīvi - pašam nopirkt pat sanāk lētāk nekā "ar atlaidi pirkt kopā" Pie tam tirgotājs ir mistisks, kurš uzraksta - maksājiet, prec ir ķīā , dabūsiet kad atsūtīs. Normāli ir - nopirku > dabuju kuponu > saņemu preci. Primārais jau ir minētais "Доверяй, но проверяй". Ne jau visi piedāvājumi ir čakarēšana, ir arī sakarīgas lietas.
Mārtiņš
2013. gada 24. janvārī, plkst. 11:26
Liels paldies par šito rakstu! Šo vajadzētu "izlīmēt uz visiem afišu stabiem"! Es tos kopāpirkšanas piedāvājumus raksturotu kā prastu krāpšanu, kur tiek izmantota cilvēku lētticība.
tiri-piri
2013. gada 24. janvārī, plkst. 11:30
Pirkšana caur jēbaju gan pati nāk ar saviem riskiem... Bet kopumā taisnība -- būt gudram ir izdevīgi! :)
Lidotājs
2013. gada 24. janvārī, plkst. 11:43
Esmu bijis klāt šāda veida kopāpirkšanas portāla izveidē un zinu, ka viņi čakarē nu ļoti. Un es nezinu, kā gan pārdevējs spēj nopelnīt, ja portāls prasa, lai nosit 50% nost no cenas un vēl tur kādus 5% no summas iedod viņiem, reuzltātā pārdevējs saņem ~45% no summas, kādu viņš būtu saņēmis, ja pārdotu par pilno cenu.
Šādas atlaides spēj izturēt tikai preces/pakalpojumi ar augstu pievienoto vērtību - apskates objekti, picas - kur nav vajadzīgas dārgas izejvielas/resursi. Jo ātrāk to sapratīsi, jo labāk!
Vai nu pārdevējs tev pārdos draņķi par pilno cenu (labākajā gadījumā), vai nu pats piemaksās, ka tik šī akcija viņam nodrošina labu reklāmu.
Tagad ir 21. gs. Nesaskatu problēmu ražotājiem/uzņēmumiem pašiem atvērt savus interneta veikalus un rīkot izpārdošanas ar normāla apjoma atlaidēm (10%, piemēram) - tad gan paši varētu visu piķi paturēt sev, nebūtu jāšmaucas ar izejvielām. Pircēji arī nebūtu tik aizdomīgi, bet priecātos, ka saņēmuši preci pa tiešo no ražotāja, turklāt par zemāku cenu, un noteikti iepirktos vēl.
Jāiepērkas gudri un jāsaprot, ka ne viss ir tāds, kā izskatās, un, ka varbūt ir vērts vairāk salīdzināt preču kvalitāti un izvēlēties labāko, ne vienmēr to lētāko variantu.
Nu tāds man domu lidojums par šo tēmu...
imādžsērčinieks
2013. gada 24. janvārī, plkst. 12:55
chrome store ir lielisks search image pričendālis, kas atbrīvo no ekrānšaviņošanas>seivošanas>izgriešanas>sērčošanas procedūras, novienkāršojot to visu uz 2 klikšķiem-uz jebkuras bildes netā labo un search image
evin
2013. gada 24. janvārī, plkst. 13:01
http://www.zizu.lv/t/35345/deal/pinokkio4213_?lang=lv
vs
http://www.ranok-creative.com.ua/2563/
145 grivnas sanāk ap 9.50 Ls...
Pēča
2013. gada 24. janvārī, plkst. 13:28
Tajos portālos pārdod arī labas lietas par ok cenām kā reklāmu - parasti pakalpojumiem (restorāni, skaistumkopšana). Nav tur viss slikts :)
vobla
2013. gada 24. janvārī, plkst. 16:21
Es pirms pāris dienām apvainojos uz vienu tādu portālu un pasūdzējos PTAC, šie bija 24h laikā izlabojuši visas madinošās neprecizitātes :)
Vispār jau daudz maz paļauties var tikai uz lielākajiem (cherry+ citylife un perkamkopa). P.S. sūdzība gan bija par citylife (bet kopumā tas man ir "iemīļotākais" no šiem portāliem
Kirils
2013. gada 24. janvārī, plkst. 19:23
Par cenu rēķināšanu. Iesaku te: http://hop.02.lv/1Kg piereizinam 1.25 un PVN, muitas nodeva un komisijas ieskaitītas (nedaudz neprecīzs uz augšu).
Ir vēl tāds http://www.muitaspaligs.lv/
Bananija
2013. gada 24. janvārī, plkst. 20:07
Nu gan detektīv. Vai tiešām grūti saskatīt atšķirību starp ebay un veikals te pat? Tie ir divi dažādi pārdevēji ar saviem plusiem un mīnusiem. Un tie ir divi dažādi biznesi.
Protams, ka vietējie veikali liek uzcenojumu, pat x2 un vairāk. Tas ir pilnīgi normāli. Lai nodrošinātu servisu, tad jāmaksā par veikala uzturēšanu, pārdevējiem, jānodrošina garantijas apkalpošanas laiks, jānomaksā nodokļi utt.
Ja jau tik gudrs, tad vari izpētīt kādi un cik lieli ir pārējiem cenu uzkrūvējumi. Pirkt ilgi neko negribēsi.
Lafriks
2013. gada 24. janvārī, plkst. 21:47
Bananija, nav jau runa par to, ka lv cena ir dārgāka, bet ka ar smagu varku mēģina notirgot visādus štruntus atlaižu portālos, kurus normāli par "pilnu" cenu vispār nemaz nekur netirgo
Normunds
2013. gada 24. janvārī, plkst. 22:36
vispābā - neviens jau tā kā nespiež pirkt.
Rozā_Sivēns
2013. gada 24. janvārī, plkst. 23:30
Nu daiļ"runātājs" laacz jau varēja painteresēties, cik daudzām precēm ir iespējams iedot 40-50% atlaidi, apmaksāt komisiju un izlīst pa 0 :) 20-30% atlaide nevienu te sen jau nevienu nevilina ko pirkt, katrā ziņā ne vairāk kā parasti.
Vai arī laacz ir daiļrunātājs, kas tic 1000% uzcenojumiem un 300% peļņai....?
Vigants
2013. gada 25. janvārī, plkst. 09:21
Man pašam bija pieredze ar kopā pirkšanas portāliem. Lietas tur tirgot ir ļooooti neizdevīgi, bet ja kāds to dara, tad automātiski varat secināt, ka standarta peļņa ir kosmiska.
Matemātika vienkārša: Pieņemsim, ka prece Ķīnā maksā 10$ Atsūtīšana (vedot pāris kastes kopā) izmaksā 2$ par vienību Importējot jāsamaksā PVN ~2,3$ Lai pārdotu tev jānopelna vismaz kādi 5$ lai atmaksātos Kopā: Nedrīkst pārdot lētāk par 19,30$ ja gribi izvilkt savu dzīvību.
Tagad paskatīsimies, no otras puses. Tirgotājs izdomā ielikt šo preci kopā pirkšanas portālā. Parasti portāli saka, ka jābūt 50% atlaide no standarta cenas veikalā. Portāli savāc sev 30% no apgrozījuma.
Ja mēs zinām, ka nekādi nevaram pārdot lētāk par 19,30$, bet tirgotājiem mums jā dot 30% un vēl cenai jābūt par 50% lētājai par standarta, tad vienkārši sarēķinām standarta cenu: 19,30 /0,7 /0,5 = 55,14 $
Te mēs dabūjam kādēļ kopāpirkšanas portālos preces "standarta cena" ir 5 reizes dārgāk kā "interneta veikalā" no Ķīnas.
Ieteikums - neskatieties uz standarta cenu, atlaides procentu un citu mārketingu - skatieties uz preci un cenu par kuru to nopirksiet un vai tā Jums sniegs vērtību, kas atbilst samaksātajai naudai.
Aivars
2013. gada 25. janvārī, plkst. 09:27
Visur, kur ir aitas, atradīsies cirpēji. Manuprāt lielais "FUI" jāsaka nevis uzņēmējiem, kas piedāvā to (un tādā veidā), ko pircējs pieprasa, bet pašiem pircējiem, kas tupi pavelkas uz jebkuru "akciju" vai milzu atlaižu procentiem. Tad jau var paturpināt tēmu, paanalizējot, kāpēc cilvēki degvielu uzpilda Statoilā, pārmaksājot par to pašu preci, kas 300 metrus tālāk dabūjama lētāk. Kāpēc kosmētikas veikali ir pilni ar pretcelulīta līdzekļu sērijām, kaut arī sen zināms, ka tās dod tikai īslaicīgu un kosmētisku efektu. Utt. Ja ir aitas, kas maksā, tad lai tikai cērpj :)
Normunds
2013. gada 26. janvārī, plkst. 10:20
piedod, cenu starpība statoilā un nestē (lukoil, dinaz, whatever) ir tik simboliska, ka tās praktiski nav. man un pilnu bāku starpība nesanāk pat lats.
es
2013. gada 27. janvārī, plkst. 16:05
Manuprāt bija domāts, nopērkot čipšhs vai aliņu Statoil nevis blakusesošajā SuperNetto
Normunds
2013. gada 28. janvārī, plkst. 15:47
es nezinu, kas bija domāts, es izlasīju konkrēti par degvielu.
Magone
2013. gada 25. janvārī, plkst. 09:27
Protams cena nav lēta, bet neuzskatu ka portāls ir krāpies!!! Tu reāli nesaproti portālu darbību, bet vienkārši bļausties un tādi paši nezinīši piebalso. Kopaletak.lv nepārdot lētāko produktu visumā, bet atlaidi konkrētā veikalā http://www.chinawall.lv/ Ja salīdzināsi cenas, portāls neko nav pārkāpis, bet tas nenozīmē ka citur preci nevar dabūt lētāk... Vienmēr pirms pirkšanas jāpārbauda vai prece kaut kur nav lētāk, prece var būt pieejama arī lētāk, bet tas nenozīmē ka portāls ir kādu centies apkrāpt. Padomā...
es
2013. gada 25. janvārī, plkst. 09:49
Vai kāds ir arī pamanījis to kas rakstīts zem tā sludinājuma?
"Piegāde sāksies 10 dienas pēc akcijas noslēguma. Tā notiek tikai ar pasta starpniecību 15-22 darbadienu laikā (preces atrodas Ķīnā). Saņemot preci pastā, papildus būs jāmaksāaptuveni 13,- Ls;"
Viņš pat tās preces nav pasūtījis un vienkārši pa taisno pasūtīs no ķīnas uz pircēja dzīvesvietu pie tam vēl liekot samaksāt sūtīšanas izmaksas. www.carcameradvr.com saitā ja pasūta vienu vienību tā kamera maksā $82, ja 10 tad $77.
Par kādām darba izmaksām te iet runa?
Vigants
2013. gada 25. janvārī, plkst. 10:21
Es saņēmos un uzrakstīju garāku atbildi ar grafisku aprēķinu par to kā veidojas "standarta cena" kopā pirkšanas portālos no savas pieredzes. http://piezimes.lv/2013/01/25/no-ka-sastav-kolektivas-iepirksanas-portalos-noradita-standarta-cena/
Ju
2013. gada 25. janvārī, plkst. 14:07
Protams, ka tur tas maksā lētāk. Mūsu tirgū ar visiem PVN utml. tā cena laikam tāda arī sanāk http://www.gpspro.lv/products/lv/158/1303/sort/1/filter/0_0_0_0/SMART-2209-Dual-Camera-DVR-Smart.html
Andrejs
2013. gada 25. janvārī, plkst. 17:05
Dažreiz man ienāk vēstules no ķīniešu veikaliem ar jaunumiem, tipa rakstaini cimdi ar touch pirkstgaliem vai āķīši sieviešu somiņām ar «akmentiņiem». Pēc kādas nedēļas absolūti tas pats parādās kuponos ar 2x lielāku cenu un apgalvojumu, ka īstā cena ir vēl 2x lielāka :)
Kirils
2013. gada 28. janvārī, plkst. 14:51
Palasīju Viganta rakstu un nolēmu pārbaudīt dažus faktus. attaisu portālu, un ko es ieraugu pašā augšā? http://www.kopaletak.lv/lv/aktivas-akcijas/ierice-fuel-shark-auto-degvielas-taupisanai-no-sikumi.lv-par-4.90-ls
tas tā.. runājot par krāpšanu. ja kāds nav draugos ar fiziku, rekur: http://www.eevblog.com/forum/suggestions/teardown-of-a-%27fuel-saver%27-gimmick-gizmo/msg56029/#msg56029 http://blog.caranddriver.com/fuel-doctor-finale-no-it-really-doesnt-work-at-all/
afgigel
2013. gada 7. februārī, plkst. 20:49
ja es pardodu mantu ar nepieklaajiigu navaru - taa ir kraapshana? imho nav vis...
normaals cilveeks pirs piedaliities tajaa kakaaa, izpeetiis kas notiek tirguu ar konkreeto piedaavaajumu.... aciimredzot ir gana daudz neapteestu ljautinju, kuriem ir nepiecieshams shaads manuaalis :D