laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Interaktīvā intervija

wwwwweeeeewl... Apmēram tādi taustiņi (un enters) tika spaidīti kādreiz 1. ģimnāzijā mazajā datorklasē. Olafs bija monstrs. Viņš aizvērtām acīm tikai pēc atmiņas varēja caur telnetu pieslēgties MUD’am, aiziet un visus atskaldīt, izpildīt pāris kvestus, notirgot laupījumu un atslēgties. Tolaik man tā bija absolūta mistika un tumša bilde.

Runa ir par tā dēvētajām multi-user dungeon spēlēm, pasaulēm, sauc kā gribi. Olafs spēlēja Muddy Waters. Tu teksta režīmā rakstīji komandas, serveris tās interpretēja un izpildīja. Varēji staigāt ar w, dodoties uz rietumiem, apskatīties ar l, kas ir apkārt, kaut ko pacelt, savākt, izkauties, utt. Iespējams, ka mana izpratne ir pašaura, jo pats šo padarīšanu mēģināju pavisam mazliet. Raksta galvenā fiška ir tuvāk tā beigām, tā kā pacietību :P


Netipiska spēles vai grāmatas daļa izskatījās kā zemāk:

> look
You find yourself in a room with a door and table. There is a package.
> open package
Package contains letter and a key.
> get key
Got it.
> read letter
Hello, my precious!!
...
> open door
The door is locked.
> open door with key
Door is now open.
....

Lai viss nebūtu vienkārši un parasti, astoņdesmito gadu vidū popularitāti iemantoja šāda paša veida stāsti, grāmatas, sauc-kā-gribi figņas. To dēvēja par interactive fiction. Tā nebija vienkārša lasīšana, bet gan aktīva piedalīšanās un iejušanās varoņu ādā. Tajā laikā tas bija cutting edge un viss pārējais atpūtās. Protams, ka to visu saprata tikai gīki :) Un viens no leģendārākajiem kantoriem, kas tādas veidoja, bija Infocom.

Sakarā ar to, ka šī kantora veidotājiem ir piešķirta kaut kāda tur interaktīvās mākslas balva, Wired nolēma vienu no viņiem nointervēt. Lai viss būtu daudz elegantāk, intervija ir izveidota tieši tāds kā interaktīvs stāsts. Un nopublicēts internetā (uz kasetēm vai disketēm pie nākamā Wired numura nebūs, nez?)

Starp citu, pirimitīvs piemērs šādam drukātam interaktīvajam stāstam ir Harija Harisona sērijas par nerūsējošā tērauda žurku grāmata “You Can Be The Stainless Steel Rat“, kur katras nodaļas beigās lasītājam bija jāizvēlās – kuru lasīt tālāk. No tā mainījās sižets. Gamebook žanrs visā visumā man ir svešs, bet šo Harisona grāmatu es izgāju ar baudu.

Vecs pliks zirgs

laacz, labāk pasaki, cik tu savos 33 gados esi spējīgs reizes piepumpēties, cik presītes un cik pievilkties? Jā, mēs zinam, ka esi gīks un viduvējs programmētājs, bet ko tu vēl vari?

Vilx-

IMHO “mud” bija mūsdienu mmorpg priekštecis (tas pats jau bija, tikai teksta režīmā), bet “adventure” tipa spēles ir mūsdienu single-player RPG un Quest (jeb joprojām adventure) priekšteces. Grāmatas diezi vai kāda aizstāja. :)

Starp citu – tam pašam Infocom, pēdējās 3 Zork epizodes bija grafiskas. ;)

Iesniegt savu viedokli

Atruna par moderāciju. Daži vārdi, var gadīties, ka ir iz melnās listes (viagra and stuff). Tādi komentāri tiek aizturēti, pirms parādās lapā. Ja Tavs komentārs neparādās uzreizi, būs vien jāpagaida, līdz es jamo izlasīšu. Protams, ka paturu tiesības sev netīkošos komentārus dzēst, iemeslu neminot.