✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Kā Nissan ieguva bezmaksas reklāmu

2014. gada 29. aprīlī, 5 komentāri

Pirms dažām dienām visi, kam nav slinkums, pārpublicēja video, kurā Nissan reklamēja savu "pašattīrošos krāsu". Protams, ka tie to darīja bez konteksta un elementāras izpētes. Kas rezultējās fantastiskā reklāmā gan pašam Nissan kā uzņēmumam, tā arī Leaf kā mašīnai, kurai šāda opcija būšot pieejama. Bet, kas tad patiesībā tas viss ir?

Sāksim ar to, ka Nissan neko nav izgudrojuši. Dažādi avoti diezgan pārliecinoši apgalvo, ka konkrētais pārklājums ir tas pats vecais labais hidrofobiskais un holeofobiskais pārklājums Ultra Ever Dry. Diezgan labs apskats savulaik izdevās Ars Technica: "The Internet-demanded, partially scientific testing of Ultra-Ever Dry (in HD!)".

Un ir ne viens vien iemesls, kāpēc šādu pārklājumu nepiedāvā citi autoražotāji. Tas, lai arī reklāmā izskatās lieliski, ilgtermiņā tomēr nav noturīgs pret ultravioleto starojumu (saule), ūdeni (ilgs lietus vai mitrs laiks), mehāniskiem bojājumiem (akmentiņi, skrāpītes, utt). Kas nozīmē, ka auto ir jāatrodas garāžā un ar to ir jābrauc mazi attālumi pa tīriem ceļiem. Papildus visam, kā jau minēt Ars Technica apskatā, pārklājums ar laiku nolietojas. Tas nozīmē tikai to, ka nākamajā apkopē tā atjaunošana būs obligāta un neba nu par velti.

Uz stikla tādu uzklāt nevar, jo tā optiskās īpašības to neļauj darīt - pazemināts caurspīdīgums, izteikti atspīdumi un samazināta logu tīrītāju slotiņu efektivitāte. Auto mazgāšana arī ir cita opera. Automātiskās automazgātuves apmeklēt nebūtu ieteicams, bet ar rokām tas jādara ļoti uzmanīgi, lai gan pārklājuma nodilums, protams, būs.

No otras puses, Nissan video ir aplidojis visu pasauli. Tehniski, protams, auto pats ne no kā neattīrās, bet gan pie šī pārklājuma teju nekas nepieķeras. Kas, savukārt, noteikti viņiem ir devis milzīgu produkta un zīmola (vai ir jau laiks šo vārdu sākt lietot?) ekspozīciju ar relatīvi vienkāršu lietu, kas būšot pieejama tikai kā opcija. Un, protams, neba nu visā pasaulē. Lielisks piepārdošanas piemērs - ekstra, kura specifiskos gadījumos tiešām varētu būt patīkama, kā arī garantē regulārus papildus ienākumus pie apkopēm.

To pašu efektu var panākt ar regulāru auto mazgāšanu un vaskošanu. Un tas būs daudz noturīgāks un arī lētāk ;)

Patiesībā, es ar diezgan lielu līdzjūtību skatos uz to auto īpašniekiem, kuru transportlīdzekļi ir pārklāti ar tām smukajām matētajām krāsām. Tiem nepieciešama sevišķa rūpīga pieeja ekspluatācijā, kas ne vienmēr ir atkarīgs no tevis kā šāda auto lietotāja.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar vimba

2014. gada 29. aprīlī, plkst. 11:44

Es balsoju tikai un vienīgi par bulletproof pārklājumu (salīdzinājumam line-x ir mēsls). Netīrumi līp klāt 3x vairāk, bet toties kaitējuma nav nekāda :) Kaut brikšņos brauc iekšā.

Gravatar kaalis

2014. gada 22. maijā, plkst. 20:52

Var nopirkt komplektā ar vergu, kas pa kluso auto nomazgā.

Gravatar RGJ

2014. gada 3. jūnijā, plkst. 17:29

Line-x neko tāpat neatšķirās no Buletproof, tikai lieki uzskrūvēta cena, jo tipa "jauna tehnološija", tas viss tikai galvā un $:)

Gravatar Artis

2014. gada 8. novembrī, plkst. 11:31

Ja dzīvo vietā, kur zemes ceļš vai sanāk uz tādām vietām braukt, tad šāds auto pārklājums neko daudz nepalīdzētu. Pilsētas putekļiem varētu būt ok.

Gravatar MIZ

2016. gada 3. maijā, plkst. 17:56

Labāk video parādītu džipu, kurš ir domāts bezceļiem, būtu daudz jēdzīgāks video.