laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Lēnāk pa ceļiem, draudziņ

Pēdējās dienas uz Latvijas ceļiem ir bijušas skarbas.

Sestdienas vakarā pārsimts metrus priekšā (baisi sniga) kundzīte nospieda bremzes, saslīdēja, un iepazinās ar autobusa šoferi, pasažieriem, kā arī Mercedes džipu un izpalīdzīgiem garāmbraucējiem.

Vakar no rīta braucu garām traģiskajai avārijai, kurā pie Medemciema uz Jelgavas šosejas tika notriekti neapdomīgi gājēji. Vēl ilgi atcerēšos bērnu kreisajā joslā un izmētāto somas saturu…

Šodien visā Latvijā bija sevišķi traki. Uz tās pašas Jelgavas šosejas pie Dalbes pretīmbraucošais pamanījās pavirpuļot pa gaisu, kupenām un tomēr neapmest kūleni. Ceļa otrā galā fūre bija saslaucījusi vairākas mašīnas un pilnībā likvidējusi iespēju tikt no Rīgas uz Jelgavu. Citviet Latvijā gājis vēl skarbāk…

Gribot negribot sāc domāt un apsvērt – kāpēc tā notiek?


Kā tur ir ar mūsu valsts ceļu apsaimniekotāju? Uz ātru roku pameklējot internetā, izskatās, ka atkarībā no laika apstākļiem ceļus apstrādā līdz 160 tehnika vienībām, kas neietver tikai šķūrus un kaisītājus, bet arī dažādu citu tehniku. Uzturēšanas kārtību nosaka atbilstošie MK noteikumi.

Valsts galveno un reģionālo autoceļu uzturēšanas klases 2014./2015. gada ziemā

Mūsu valstī ceļi tiek iedalīti četrās kategorijās, no kurām faktiski saprātīgā laikā tīra tikai A, A1 un B. A klase laika posmā no 06:00 līdz 22:00 jānotīra trīs stundu laikā, pārējā laikā var klasi samazināt. Sanāk, ka A klase kļūst par A1 klasi un ir jāsaved kārtībā četrās stundās. Ja samazina uz B, tad sešās. Piemēram, ja snigt vai piesalt sāk ap četriem, ir iespēja, ka uz astoņiem A kategorijas ceļi būs nosegti, bet P gaidīs rindā. Es, tiesa, esmu pa Jelgavas šoseju braucis aiz sniega šķūra un kaisītāja gan piecos no rīta, gan vienos naktī. Gan pirms apledojuma, gan pēc. Jāņem vērā, ka Jelgavas šoseja savā platajā versijā ir apmēram 20km gara, bet, pateicoties joslu skaitam, apstrādājamās brauktuves kopgarums ir četras reizes lielāks.

Protams, var lamāt uzturētāju, bet pieejamie līdzekļi un uzturēšanas kritēriji tiek noteikti likumā. Raugi, demokrātiskā valstī, ja tu kā sezonālais ceļu uzturēšanas eksperts esi kompetents uzstāties tviterī un zināt visu labāk par profesionāļiem, tad tev ir varianti iesaistīties likumdošanas procesā. Sāc ar iniciatīvu – ir lieliska platforma mabalss.lv. Tālāk, ja nu tiešām izrādīsies, ka tautai rūp, aizies. Jo ideju jau tu noteikti spēsi argumentēt.

Ko es ar šo vēlos teikt? Ja neesi apmierināts ar ceļu uzturētāju darbu, tu vari to mēģināt ietekmēt un mainīt. Bet, diemžēl, ir viena lieta, kuru mainīt tu tā vienkārši nevarēsi.

Tas ir autovadītājs (protams, ka ne tu), kurš ir daudz vairāk atbildīgs par notiekošo uz ceļa. Braucot pa ceļu ir vienkārši konstatēt, ka tas ir sasnidzis – dažkārt balts, dažkārt ne pārāk, bet uz tā atrodas sniegs. Brauc ar galvu, neskrien, ieturi distanci, lieki nebremzē, ja automašīna nu nekādi neklausa – nebrauc. Ja pārmērīgi baidies – iekāp vienu dienu sabiedriskajā transportā un izbraukā tādā vīzē. Esi iecietīgs pret tiem, kas velkās – viņiem ir bail. Sanāks kā sestdienas kundzītei – gribēsi kā labāk, bet beigās nepieredzējušo braucēju savas uzstājības dēļ iedzīsi sūdos līdz ausīm.

Tieši tāpat jūs man varat stāstīt, ka melnais ledus ir tā kā tāds bērns, kurš pēkšņi izlec no pagaldes nolūkā savus mīļos vecākus pārsteigt nesagatavotus. Mašīna tev mazliet vairāk spolē, sliktāk stājas, stūre paliek “mīkstāka”. Ja neviena nav aizmugurē, pie neliela ātruma mazliet uzspied uz bremzēm un turpini braukt – ja nebremzējas kā gribi, tad varbūt esi vēl uzmanīgāks.

Kā ar sniegputeni, tā ar ledu – vienā vietā tas tiek likvidēts (ne uzreiz – tas pazūd tikai labu laiku pēc apstrādes), bet citā atkal jau uzrodas, jo tiek piebraukts. Rēķinies ar to. Pat, ja ceļu apsaimniekotājs ir nohaltūrējis vai vienkārši nav paspējis, tas nekādi neatbrīvo tevi no pienākuma sekot līdzi brauktuves stāvoklim pašam.

Noteikti noziedo tos vairākus desmitus eiro un izej drošas braukšanas skolu ar savu auto. Un arī ar savu nākamo auto. Refleksus neiedzīs, bet vismaz sapratīsi, kas notiek. Nebrauc ar sūdīgām riepām (četrus gadus vecas, bet izskatās OK, jo es jau maz braucu – tā nevajag). Ziemā uz riepām nedrīkst taupīt.

Lai gan ceļu apsaimniekotājs vienmēr var strādāt labāk, vēlējos šoreiz parunāt par to, kas atrodas starp automašīnas sēdekli un stūri. Mēģināju bez pārspīlējumiem (gāzt uz 150, apdzīt pa nomali, braukt ar lisām riepām, utt). Pieņemsim, ka visi uz ceļa ir puslīdz normāli autovadītāji, kas brauc ar sezonai atbilstoši aprīkotiem transportlīdzekļiem un ir domājoši. Tāpēc arī aicinu būt kritiskiem ne tikai pret vienu pašu uzturētāju, bet arī pret sevi un citiem.

Tu pats esi atbildīgs par to, ko sadari uz ceļa – kā brauc, cik ātri, cik lielu distanci ieturi. Ceļa seguma novērtēšana ir viens no taviem primārajiem uzdevumiem kā autovadītājam. Tev ir ierīce, ar kuru var nodarīt neiedomājamu skādi kā pašam, tā sašam un citiem – iemācies ar to apieties gan labos, gan sliktos apstākļos.

Un, protams tu esi korekts, pieredzējis, drošs un brauc ar izcilu auto. Uz ceļa ir visādi. Tava pieredze neko nepalīdzēs pret kādu citu, kuram pieredzes nav, jo teju vienmēr avārijās ir vainīgais un nevainīgais. Tas otrs mierīgi vari būt arī tu.

Krotow

Tapēc, ka skrien kā apdauzīti, neskatoties uz ceļa stāvokli. Latvijā diemžēl vēl ir daudz krutuma kompleksu nepārdzīvojušo. Ja ceļš ir slidens un nepārredzams, tad brauc kaut ar 60, vismaz dzīvs un nesasists paliksi. Uz gājējiem attiecas tas pats. Pilns ar maziem pelēkiem bojāgājējiem bez atstarotājiem, bez nekā. Diez no kurienes rodas pārliecība, ka tādu pelēku čāpotaju krēslā, tumsā un putenī uz braucamās daļās var laicīgi pamanīt. Labi, ka pēdējā laikā laukos daži sākuši nest līdz ieslēgtus lukturīšus mirgojošā režīmā – par to tiešām paldies. Ome ar mazmeitu, kuras vakar aizskrēja pie Pētera, ir šīs ziemas kronis. Tur vienkārši nav ko teikt. Žēl meiteni, kura aizgāja bojā ne par ko. Starp citu turpat blakus atrodas gājēju tunelis. Pašvaldībai būtu jāprotas un šoseja tajā vietā 50m uz abām pusēm jānorobežo ar divmetrīgu žogu. Ja jau divkājainie auni citādi nesaprot.

KKTK

Tu sūtītu savu (ja būtu) sievu ar meitu neapgaismotā tunelī kurš lietus laikā aplūst, bet citā laikā ir bijuši daudz uzbrukumi (vai mēģinājumi) sievietēm laupīšanas vai pat izvarošanas nolūkā?
Protams vecs civlēks, tā ir cita kategorija un cita, iesīkstējusi domāšana. Bet ja infrastruktūra būtu droša, tad tā nenotiktu. Galvoju. Redz Jelgavas šoseju sataisīt var, bet lampiņu tunelī ieskrūvēt nevar. Savādas prioritātes, jo par infrastruktūru maksā visi, arī tā vecmāmiņa ir maksājusi, taču tiek iegrūsta tumšā tunelī, bet auto vadītājiem tur pat radaru neuzliks.

gp

Kur problēma ir paņemt līdzi lukturīti un tunelis vairs nav tumšs?

Tas ir no tās pašas sērijas, kad uztaisa gājējiem tiltiņu pāri ceļam un saliek žogu, bet pēc laiciņa pie žogiem parādās kāpnītes/riepas vai caurumi.

iuz

Zini… ok, atkal būs nepopulārā frāze. Es dzīvoju UK 2 gadus… bāc, tur ziema tiešām ir parādība, lai gan tik cik tur dzīvoju tik tā bija tik pat liela parādība kā šeit un vēljoprojām katru gadu tā tur ir anomālija, neskatoties uz to ka vecie kaimiņi stāstija ka bērnība durvis nav varēts atvērt dēļ tā cik ļoti piesnidzis… bet ne par to…
Tad kad ir tādi laikapstākļi kā mums, tad tur satiksme nepārspīlēti ir Veery SLOW. Vienīgie ceļi ko tīra ir autobāņi, ja līdz tam tiec, tad super, bet tāpat visi brauc lēnām.
99,9% nākas braukt pa Rīgu, 6dien naktī braucu uz Baldoni, auto atļauj braukt cik sirds vien kāro un piedziņa ar… bet es braucu max 70km/h, pārsvarā 55-65km/h .. jo…. ledus/šlura un mirdzošs asfalts… baigi gribējās aizbraukt gan turp gan atpakaļ. Tagad neaizmirstiet mani nolikt par to ka vilkos (nevienam gan netraucēju, jo mašīnu praktiski nebija, vienu palaidu garām, otra ar distanci palielu ripināja nopakaļ) :D bet 2 gadi UK un 6 gadi vnk pa eiropu braukājot ir disciplinējusi. Gribas skriet, braucam uz trasi – 333 vai Biķernieki, atkarīgs no rocības. No zvēriem un melnajiem cilvēkiem, kas liek sanest auto nav pasargāts neviens… Un uz auto elektroniku paļauties nedrīkst.

hronists

līdzko līdzīgā vietā (zīme 70 pirms krustojuma) uzliks radaru, viss twiteris sašūtīs par to kāda suņa pēc tur ir uzlikts radars. cilvēki rakstīs televīzijas raidījumiem, tie intervēs visus divus ceļu satiksmes drošības “ekspertus” un viss vārīsies pāris gadus. iemesls tam būs pavisam vienkāršs – lielākajai un skaļākajai internāta karotāju daļai nojausma par faktoriem kas ietekmē drošību uz ceļa līdzinās apaļai nullei.

Anna

Katru dienu braukājam pa P80. Brīžiem man gribas, lai tur radari un policisti būtu salikti no vienas vietas, jo tur tādi džigiti lido! Braucot uz 90 jūties kā tāds baltais zvirbulis, jo tevi apdzen pat smagie. Par ceļu tīrīšanu vismaz šajā posmā nevaru teikt nevienu sliktu vārdu. Tīra, kaisa godam.

Mazais pagasta ceļš līdz observatorijai gan šorīt bija kā spogulis, bet nu pagasts nav tas pats, kas Latvijas Valsts ceļi.

Man jau ļoti gribētos, lai cilvēki kļūtu saprātīgāki un domātu ne tikai par sevi, bet arī par citiem, atcerētos, ka viņi uz ceļa nav vieni. Ar nejaušu kļūmi var paraut līdzi veselas ģimenes, radīt traģēdijas, kas sagrauj cilvēku dzīves. Vai tas ir vajadzīgs – atstāt sērojošus cilvēkus uz Zemes, kur jau tā pietiek problēmas?

Tas pats attiecas uz trakajiem gājējiem, kas bliež pāri ceļam ar cerību, ka paspēs, kas tēlo “tumšos rēgus”. Juridiski autovadītājs varbūt nebūs vainīgs, bet garīgi tā trauma vilksies līdzi gadiem, varbūt pat visu mūžu.

Žēl, ka saprāts un atbildība daudziem tā arī neuzrodas, vai arī uzrodas tad, kad jau ir par vēlu.

Hz

Varu tikai priecāties, ka esmu sevi apgādājis ar radzēm. Manuprāt, daudz kas no satraukuma ir gājis secen. Senāk braucu ar parastajām, bet mainot vecās ziemenes nolēmu pamēģināt – un turpmāk tikai radzes lietošu. Pat ja tikai 1 diena gadā, dzīvība tomēr ir svarīgāka…

xxx2

Laacs, te tu kļūdies – labas ražotās riepas tikai nedaudz atpaliek savā sniegumā uz asfalta no līdzīgām neradžotām. Apskaties uz riepu testiem. Es šogad braucu ar Nokian hakkapeliitta 7 – jā dārgas, bet nu te tu jūti par ko maksā!

versatile

Kaspar, es Tev varu lieliski piekrist. Nebūsim stulbi, nespiedīsim pedāli, liksim zemākā robā, lai, ja kas, pietiek jaudas “izvilkt” (vismaz priekšpiedziņu), brauksim prātīgi. Tas IR svarīgi. Tas IR primāri.
BET.
Statistika ir statistika. Šis rīts ar avārijām uz teju VISĀM lielākajām šosejām skaidri parādīja, ka problēma ir arī citur. NETICU, ka pēkšņi uz visām šosejām saradās džigiti, NETICU, ka visiem tiem džigitiem pēkšņi sanāca avarēt. NETICU. Jo, lai gan džigitiem ir lielākas iespējas avarēt, tik un tā, avarē tikai niecīgs procents no visiem tiem, ko redzam ikdienā. Toties es ticu, ka visas šosejas bija neadekvātā stāvoklī. NAV normāli pieņemt lielākās valsts maģistrāles klātas ledū par normu. Jā, gadās sasalstošie lieti un citas stihijas, tur grūti iebilst, bet vakar bija parasts atkusnītis ar piesalšanu pa nakti un pakušanu vaļā šodien no rīta. Es nerunāju par sniegotajiem mazajiem P ceļiem. Tur skaidrs, ka jābrauc ekstra prātīgi. Bet tur, kā reiz, šorīt nedzird par masveida stihiskām avārijām. Un nevajag par to, ka tur nav mašīnu. Ir, jo neba nu visi dzīvo pie A un A1 šosejām, līdz tām tāpat brauc pa visiem P ceļiem.
Ja reiz mums nav naudas, lai šīs lielās šosejas izbūvētu ar atdalītām pretējā kustības virziena joslām un vismaz divām katrā virzienā, tad ir jāatrod nauda, tehnika un menedžments, kas nodrošina šo pašu “nabadzīgo” ceļu kaisīšanu intensīvāk. Jo plūsmai ir jābūt, labi, ja ne uz 90, tad 70 vidējam ātrumam ir jābūt. Es pērn uz Valmieras šosejas esmu braucis ar 40. Ātrāk bija bail, un arī nemaz tik daudz neapdzina, kā varētu domāt – pat posmos, kur varēja. Jaungada naktī braucu uz Tallinu. Posmā Salacgrīva-Pērnava – avārijas, melnais ledus, slīd vājprātā. Arī, vietām ātrums zem 40, maks. – 65. Pērnava-Tallina, toties – pretim brauca 5 ceļu kaisītājmašīnas. Braucams ceļš. Ne ideāls, bet braucams.
Es saprotu, kāpēc pilsētā kaisa tikai ar sāli. Smilts aizdambē notekas. Ok. Bet ārpus Rīgas, kur gar šosejām to noteku nav tik daudz un ir grāvji, bet, ja arī ir, tad ir kārtīgas un ilgam laikam paredzētas? Dārgi? Noteikti. Bet sāls iedarbojas tikai pēc kāda brīža, toties smilts dod saķeri uzreiz. Varbūt jālemj par prioritātēm? Es neticu, ka visas 160 mašīnas šorīt bija ārā uz ceļa. Piedodiet, neticu. Ja arī bija, tad slikti izplānotas. Avārija uz vienas šosejas – iespējams, tikai pārgalvība. Bloķētas teju visas, jo slīd visur – piedodiet, bet tā jau ir sistēma…

Es esmu par droša braukšanas ātruma izvēli. Bet es neuzskatu, ka par normālu situāciju ir uzskatāma tāda, kurā drošs braukšanas ātrums ir 0 km/h.

Mr. V

Ja runājam par vidējo plūsmas momentāno ātrumu – vari pamatot, kāpēc jābūt vismaz tieši 70 km/h?

Ja runājam par vispārīgo vidējo plūsmas ātrumu – tu vispār zini, cik ātri un kur ir jābrauc, lai dabūtu vidējo 70 km/h?

Evalds

Piekrītu versatile!
Protams, ir džigiti, slikts aprīkojums, braukt nemācēšana utt.
Bet nu šitā, ka uz visām šosejām vienlaicīgi..
Tie ugunsdzēsēji, kas Ķegumā uzkrita opelim, tai brīdī neesot braukuši ātri – var paskatīties “Panorāmu”, kur klātbijušie stāstīja. O.K., smagajiem nav ziemas riepas, bet viņi taču māk braukt, auto un riepas jaunas.
Tāpat visas fūres, kas šķērsām, pa grāvjiem – viņi taču māk braukt!
Šobrīd LAU (Latvijas autoceļu uzturētājs) neatzīst savu vainu ne par kapeiku.
Viņi tikai runā, ka labāka tīrīšana = vairāk naudas.
Kā jau Versatile minēja, šis nebija sasalstoša lietus gadījums, parasts atkusnis, atbilstošs laika prognozei.

Anna

Mums acīmredzot kaisa ar smiltīm, visticamāk granti (ceļš Ķegums-Sigulda), jo stiklos tā vien lido akmeņi.

Man nav ne mazākā iemesla teikt sliktus vārdus par ceļu sakopšanu. Tie ceļi, kurus mēs braucam katru dienu, ir sakopti.

Toties neko labu nevaru teikt par braucējiem. Vakar smagais apdzina, pretī brauc mašīnas. Mums nācās bremzēt, lai viņš ielocītos ar savu cisternu. Un uz P80 (E22) tādi ir vairumā.

Reinis

Es pa P80 braucu katru darba dienu no aptuveni Lēdmanes krustojuma līdz Rīgai un atpakaļ, bet nekādas īpašās problēmas ar braucējiem neesmu ievērojis. Varbūt pats esmu tas problemātiskais braucējs. :D

Smagajiem ir ierobežotājs uz 90Km/h. Ja tāds smagais iet garām, tad cik ir Tavs ātrums?

Ja nejūties droši uz tiem 90, tad varbūt var tomēr vēl nedaudz piebremzēt un tādu smago palaist normāli garām? Jā, tas nav obligāti, taču tas būtu ļoti forši, jo tiem cilvēkiem ir jāstrādā un apdzīšana ar tādu masu un ierobežotu ātrumu nav nekādi lielie prieki.

Bet par konkrēto ceļu runājot – pēdējās dienas tur apstākļi ir pilnībā piemēroti, lai kurinātu uz tiem pašiem 90. Pēdējais problemātiskais brīdis bija svētdien puteņa laikā.

Anna

Jā, tā vietā, lai smagais pagaidītu brīdi, kad manevrs ir drošs, man vēl ir jābremzē, lai viņš varētu apdzīt… Tā ir spoža loģika. Man šis ceļš katru dienu ir daļa no darba, es braucu uz un no darba, nejūtos tādēļ sliktāka par tālbraucējiem. Ar prieku apsveikšu teleporta izgudrotāju, lai braucējiem atkristu šī vēlme pabraukt mazliet ātrāk, jo redz spidometram ir kļūda, radaram ir kļūda un vēl policija nestādina tos, kas nepārsniedz pieļauto ātrumu par noteiktu skaitu km.

http://www.lvceli.lv/traffic/Daily.php – paskaties, kādi ir vidējie ātrumi uz šī ceļa.

Mājās parasti braucu ap 20-22. Un braucu ar kruīzu, kas uzlikts uz 90km/h.

Reinis

Un cik pie tiem “kruīza 90” rāda kāda GPS ierīce?

Ātrumi atbilstoši ceļa stāvoklim, viss ir okei. ;) Protams, ka pa kādam loham tur parādās, bet kopumā es nevaru piekrist, ka tur kaut kas būtu sistēmiski slikti.

Anonymous

Vidēji 85-87 km/h.

Ja balstamies uz to, ka ņemam vērā spidometra kļūdu, pēc tam ņemam vērā radara kļūdu, tad vēl policistu nevēlēšanos ķēpāties ar sīkumimem, tad var mierīgi braukt uz 110. Vasarā uz P80 pat uz 120.

Apskaties vidējo ātrumu uz P80 un izsecini pats, cik lēni brauc tur plūsma. Piemēram: 114.0 km/st, kur 88,6% sastāda smagās mašīnas (35 kopumā). Ja reiz smagajiem ierobežojums ir 90 km/h, tad jāsecina, ka vieglie tur lido kā Terrafugia.

Un nevajag stāstīt, ka ceļš ir tik labs, ka var braukt ātrāk nekā atļauj likums, ka likums sax utt. Pēc šādas loģikas uz ceļiem Latvijā viss ir kārtībā – gājējiem atstarotāju nav, gājēji brien pāri ceļam, kur iepatīkas, autovadītāji pagrieziena rādītājus nerāda utml. Likums ir likums. Ja liekas stulbs, strādā pie tā, lai to mainītu. Kamēr nav mainīts, ievērojam pašreizējā redakcijā.

Uldža

Viela pārdomām šajā rakstā ir!Paldies autoram…Gribēju gan aizskart vēl vienu sāpīgu tēmu-AUTO RIEPU IZVĒLE. Redz lielākai daļai Latviešu tautiņas naudiņa ir tik cik tā ir un riepu izvēle ir sāpīga tēma ik rudeni Latviešu autobrāucējiem. Pieļauju iespēju ka diezgan liela daļa autovadītāju savu finanšu dēļ ir spiesti izvēlēties lietotu auto riepu piedāvājumus, kas LIELĀKAJĀ daļā ir ļoti liels risks, jo riepu termiņi,gumijas sastāvs ir galīgi nepiemērots lietošanai VISPĀR!Esmu redzējis klātienē šīs riepas VĀCIJĀ sakrautas kaudzēs-saulē cepjoties, vācieši piedāvā tās aizvākt par brīvu velti, jo utilizācija tām maksā bargu naudu.Tās riepas Vācijā ir braukšanai NEDERĪGAS!!!Viņu TUV servisi tās ir noņēmuši nost kā lietošanai nederīgas!Tākā draugi mīļie vajag nedaudz padomāt – vai šo pāris desmitu eiro starpība starp jaunām un lietotām būs tā vērta!Šī tēma noteikti būs aktuāla LIELO izmēru īpašniekiem kur viena riepa maksā tik cik mans auto..;)))Runa arī noteikti iet par šipotājām riepām arī, jo arī šo šipu darbība sen vairs nav darbība, bet gan vairāk kā vizuāla butaforija kas dod lieku skaņu un māna auto šoferi-ES GRABU—TĀTAD ESMU DZĪVA RIEPA…;))) Dzīvē diemžēl arī šie nobrauktie šipi slīd pa ledu tā itkā tie nemaz nebūtu!!!

asiic

teikšu kā cilvēks, kas pieredzējis padomju grants ceļu burvību – netīriet vispār. agri vai vēlu visi sapratīs, ka ir sniegs un slidens. ja reizi nedēļā mazliet uzkaisīja smiltis ar kūtsmēslu piekabi-ārdītāju no tuvējā karjera, tad bija svētki. mazāk slīd piebraukāts sniegs, nekā sasalis pusatkusušais ledus.

Andris

Pilnībā piekrītu laacz. man bija līdzīgi secinājumi vienu sniegotu vakaru izbraucot Rīga – Sigulda – Rīga.
Tā vien likās, ka daudziem tas ir goda jautājums gāzt tāpat kā vasarā.
īpaši patika viens kēkss, kurš apdzina mani, lai uzreiz nogrieztos pa labi. nu nekādi nevarēja paciesties tās dažas sekundes, lai varētu nogriezties bez apdzīšanas manevra…

p.s. lai savārītu sūdus un “uztaisītu” statistiku pietiek arī ar dažiem džigitiem.

Fedja

Pievienojos par riepām. Nekad neesmu redzējis, ka policija pārbaudītu protektoru. IMHO tiem, kam nav noteikto 4mm (kas jau tā ir stipri par maz drošai braukšana) auto būtu jākonfiscē un jāpārdod izsolē.

Ilmārs

Vēl pie drošības pasākumiem, kas slidenu ceļu gadījumā ir ļoti svarīgi, vēlos pievienot to, ka vajadzētu tomēr ļoti savlaicīgi parādīt pagriezienu, ja nepieciešams nogriezties. Man pašam ir gadījies daudzkārt redzēt kā vadītājs “lido” lielā ātrumā, tad diezgan strauji bremzē, bet pagrieziena rādītāju ieslēdz praktiski dažus metrus (sekundes) pirms nogriešanās, absolūti nedomājot par tiem, kas brauc aiz viņa.

kk

Laacz, šoreiz Tu aizšāvi baigi garām un palīdzi vairot to bezpriģelu un beatbildību, kas notika, un no kuras cenšas tikt laukā sausām kājām ceļu uzturētāji, tāpēc katru rakstu, kurā tiek kaut daļēji vaina novelta uz autobraucēju viņi ceļ gaisā ar ovācijām!

Īsais rezumē ir tāds, ka preventīva ceļa apstrāde ir pieļaujama un laika prognoze šīm dienām bija ļoti precīza. Problēma bija tāda, ka ceļu uzturētājs, tāpat kā Tu, atļaujas nākt uz darbu plkst 8.00. Ja Tu to drīksti, tad ceļu uzturētājs tā nedrīkst. Āmen!

Tie, kas šajās dienās mira, nebija ne pārgalvīgi ne mazpieredzējuši, tie bija parasti iedzīvotāji, kuri nevarēja paredzēt, ka viņiem uzkritīs uz auto virsū piemēram ugunsdzēsēju auto, kuri arī šajā gadījumā nebija pārgalvīgi un neko nepārkāpa.
Tas likuma pants, ka vienmēr vainīgs autobraucējs, jo redz nav izvēlējies pareizu braukšanas ātrumu, ir noziedzīgs, un daudzās valstīs tāda nav.

Par ceļa kvalitāti atbild ceļa uzturētājs! Protams, ne jau līdz galējībai. Ja es zvanu ceļu uzturētājam, stāstu, ka satiksmes autobusi, skolēnu autobusi neiet maršrutā, cilvēki pa ceļu nevar ne tikai pabraukt, bet arī paiet, bet viņš man pretī smejas un pat nevar pateikt aptuvenu laiku, cikos braukt to ceļu kaisīt, tad kaut kas šai valstī nav kārtībā, jo neviens tādu ceļu uzturētāju pietiekoši neuzrauga un viņam nekas nedraud, ne par slikti paveiktu darbu ne par līķiem uz ceļa. Un tad vēl gaisu jauc ne tikai tevis pieminētie twiteristi, bet puslīdz populāru blogu autori, kas, pabraukājot pāris gadus no Jelgavas uz Rīgu sākt sevi uzskatīt par wannabe satiksmes drošības un ceļu kvalitātes speciem un liek savas pārdomas savos blogos. Protams, aizliegts jau tas nav.

pikc

nu jau nu jau )) sacepas par riepam (ka 3 gadi un kaput). pasen kadas 4 ziemas nobraucu ar atjaunotam (master) shipenem un ne reizes problemu nebija, gaja ka traktors visur, tik jocigi, ka nedila ) .
vai tik problema nav visos esp,asc utt., jo cilveki vairs braukt nemak vienkarshi, nejut autinju.

asiic

kur nu atjaunotās … bija vissezonas un ja nu sasniga stipri – žīdu tanki. tas nekas, ka gaudoja dikti un auto norakās līdz asīm ar 2 1/2 apgriezieniem
p.s. masteram nav ne vainas, tikai nobalansēt neviens nemāk ;)

Atstarojošā veste

Pie negadījuma parasti ir vainīgs ir viens, bet līdzvainīgos parasti atrod ļoti daudz.
Sāksim paši novērtēt savu rīcību.
Brucam ar nepiemērotu ātrumu apledojušam ceļu segumam.
Auto apauts ar nepiemērotām riepām.
Autovadītājs pie auss piespiedis mobilo.
Autovadītājs noguris.
Gājēji iet pa braucamo daļu.
Gājēji tumšajā laikā nav pamanāmi – “maskējas”.
u.t.t.

Iesniegt savu viedokli

Atruna par moderāciju. Daži vārdi, var gadīties, ka ir iz melnās listes (viagra and stuff). Tādi komentāri tiek aizturēti, pirms parādās lapā. Ja Tavs komentārs neparādās uzreizi, būs vien jāpagaida, līdz es jamo izlasīšu. Protams, ka paturu tiesības sev netīkošos komentārus dzēst, iemeslu neminot.