← Uz sākumu

Nekas nestrādā

2004. gada 12. maijā, 23 komentāri

Kādā lielā Latvijas kompānijā eksistē tā teikt - datorproblēmu pieteikšanas sistēma. Cilvēks, aizpildot pieteikumu, nodod to IT daļai, kas attiecīgi novērš problēmu, ja tāda eksistē.

Vienu dienu IT daļā tiek saņemts visu laiku lakoniskākais pieteikums: "Nekas nestrādā". Protama lieta, ka pēc zināmas izsmiešanās apskatīt, kas par lietu, tiek nosūtīts tehniskais speciālists.

Ierodoties kabinetā, kurā, kā zināms, nekas nestrādā, liels bija izbrīns, ka pieteikuma aizpildītājs sēž pie datora un diezgan uzkrītoši neliekas ne ziniz par tehniskā personāla klātbūtni. Secinājums viens - šis tas strādā. Izrādījās, ka nu jau strādā viss.

Izrādās, ka apkopēja (visa IT personāla bieds un šausmas) bija izrāvusi barošanas kabeļa dakšveida spraudni no attiecīgās pieslēgumvietas.

It kā jau nekas traģisks. Taču, cilvēks, kuru šī problēma skāra, ilgu laiku nespēja skatīties acīs IT daļai un lika tai svētu mieru.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar CyHex

2004. gada 12. maijā, plkst. 07:19

Izklausaas pēc Latvenergo

Gravatar lasītājs

2004. gada 12. maijā, plkst. 08:32

reiz viena sieviete rakstīja kaut ko tādu: "Ieeju sistēmā un nevar norādīt parametru. Ko darīt?" tas nekas, ka mums ir vairāki desmiti inf. sistēmu.

Gravatar MMK

2004. gada 12. maijā, plkst. 09:40

Action request system - Remedy? ;)

Gravatar Ivars Tenters

2004. gada 12. maijā, plkst. 10:13

A/S "Rīgas Siltums" ? :P

Gravatar Janekuss

2004. gada 12. maijā, plkst. 10:15

Man gadījās tā: Atnāk meils ar subject: "Visu laiku!". Meila teksts: "Visu laiku rāda kļūdu!" :o)

Gravatar Kuģis

2004. gada 12. maijā, plkst. 10:19

ūūū... viegli varu iedomāties par kuru uzņēmumu ir runa:) labs!:)

Gravatar DimanC

2004. gada 12. maijā, plkst. 10:50

imho, mums ir vislabāk:

"viņš kaut ko teica, es kaut ko nospiedu un tad kaut kas notika..."

Gravatar Pink

2004. gada 12. maijā, plkst. 12:20

Nu visaas iestādes kur i apkopējas un datori, pirmās ir ļaunuma iemiesojums, vienreiz jamās pamanījās ar birsti kā ar nazi nogriezt monitora izvadu no datora.

Gravatar Juris

2004. gada 12. maijā, plkst. 12:26

Paņem ar slapju un netiiru lupatu vēsi notīra visus monitorus.

Gravatar Smejmoon

2004. gada 12. maijā, plkst. 14:26

Šeit arī IT nodaļa ir pie vainas. Vadus varēja ielikt drošā kastē, vai arī apkopēju apmācīt. A to, nedod dies', večiņa dabūs ar strāvu!

Gravatar e-remit

2004. gada 12. maijā, plkst. 14:29

Mani agrāk ir izbrīnījis - pazvana un saka: "Gribēju printēt, un tad man tā tabuliņa parādījās". Beigās izrādījās, ka tabuliņa ir paziņojums, ka printerī papīrs beidzies.

Gravatar Qued

2004. gada 12. maijā, plkst. 14:36

Mums reiz bija gadījums, kad klientu zālē tīkls pazuda; izrādās, tantes gribēja tēju uzvārīt, un, tā kā visi elektrības kontakti bija aizņemti, vienu izrāva. Tas izrādījās habs...

Gravatar peeciss

2004. gada 12. maijā, plkst. 15:10

Mums reiz apkopēja izrubīja visu server telpu labi ka UPS bija dokos

Gravatar Biku-Beku

2004. gada 12. maijā, plkst. 16:48

:) Katru otro vakaru apmēram ap 21.00 serveris pazūd no tīkla un tad pēc 10 -15min atkal ieslēdzās! Izrādijās, ka apkopēja izmanto putekļusūcēja iespraušanai kontaktu, kur isprausts "kaut kādu" cits elektrības vads, kuru izrauj un pēc tam godīgi atsprauzj atpakaļ!

Tagad visi vadi ir noslēpti (un apkopējai atņemts putekļusūcējs) patiesībā - apkopējai tagad ir speciāls kontakts putekļusūcējam :)

Gravatar kaads

2004. gada 12. maijā, plkst. 19:00

:) nu mūsējās apkopējas, par laimi, ir iedresētas, ka neko raut un spiest nedrīkst nekādā gadījumā.. nu tikai reizēm, pavisam nejauši:), nolidina zemē ejošu PC (un cietnim iestājas kirdik), vai ar slotu (pavisam, pavisam nejauši) izrubī kādu pagarinātāju... bet tā kopumā - viss mierīgi :)

Gravatar Delfins

2004. gada 12. maijā, plkst. 20:36

mums gan viens vecis dabuuja raxtiit paskaidrojumu lielajam priekshnieciibai. vairs netraucee.

Gravatar Rukicc

2004. gada 12. maijā, plkst. 23:22

Besīgākais variants izgāzts no sienas Jet Direct printservera baroklis.... Protams printera lampas visas deg i uzmini kāda x pēc neviens uz doto printeri nevar izdrukāt....:)

Gravatar Uibis

2004. gada 13. maijā, plkst. 00:13

80% no visām IT problēmām rodas neprofesionalitātes kā tādas dēļ; savukārt 80% no šīm problēmām (64% no kopskaita, tātad) rodas ne IT personāla, resp. jūzeru un apkopēju zemās izglītības/informētības dēļ. Secinājums: lai ietaupītu finansu līdzekļus, laiku un nervu šūnas (pēdējie 2 neatjaunojas), ir:

  1. jāveic visa veida darbinieku izglītošana un instruēšana;
  2. visas standartprocedūras ir jādokumentē, t.i., piemēram, lai uzliktu kādai programmai patchu, ir jābūt dokumentētam pamatojumam - instrukcijai, kas nosaka patchošanu kā vajadzību un kārtību, kā to darīt. Turklāt šai kārtībai jābūt visā uzņēmumā vienādai - lai rastos mazāks //jeopardy//;
  3. par katru darbību, kas tiek veikta, ir jāveic atskaite žurnālā (log'ā)- jābūt izmaiņu kontrolei.

Gravatar Uibis

2004. gada 14. maijā, plkst. 00:44

IMHO 2)-3) tā ir utopija :(

Gravatar hQuse

2004. gada 14. maijā, plkst. 00:45

tfu, nevis autors Uibis, bet bija domāts 2Uibis

Piedodiet.

Gravatar Druu

2004. gada 14. maijā, plkst. 14:52

Man ir gadījies saņemt ziņojumu "jaunā sistēma dezorganizē darbu"

Gravatar Uibis

2004. gada 15. maijā, plkst. 16:10

  1. & 3) - tā ir realitāte. Mūsu uzņēmumā tas tā ir. Labums no tā ir viens - to visu radot tiek ielikts milzu darbs - it infrastructure development, pēc tam tikai jābauda šī darba rezultāti un mazliet jāpapildina. Tas tiešām biznesam dod pienesumu.