✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Radikālisms

2004. gada 22. septembrī, 23 komentāri

Ir tomēr viena tendence, kura mani biedē. Mūsu mazajā valstelē uzrodas (sāk paust savus uzskatus) aizvien vairāk Gardas un co tipa ekstremāli nacionāli noskaņoti ļaudis. Ceru, ka tas ir pārejoši, jo kā zināms, nekur un nekad šādi spēki, esot pie varas, ne pie kā laba nav noveduši.

Teiksim, ja es būtu krievu skolu aizstāvības štāba dalībnieks (pie kam - miermīlīgā tipa, kuram ir vēlme tikai paust protestus, nevis kādam savu taisnību ar dūtēm pierādīt), sajustos maksimāli stulbi, ieraugot šādu, lai arī infantīlu, bet tomēr aizskarošu klipeli.

Es aizvien uzskatu, ka radikālisms vienmēr un visur sniedz stipri vairāk ļaunuma, nekā demokrātija - labuma.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Despacho

2004. gada 22. septembrī, plkst. 21:37

īstenībā šitais klips ir tur jau sen. un man ir visulatvijai.lv t-krekls, uz vienu protestu biju aizgājis ;)

Gravatar Pecis

2004. gada 22. septembrī, plkst. 21:58

laacz: tev ir taisnība, jo radikālisms nemeklē ne vidusceļus, ne arī grib dzirdēt otras puses viedokli. Taču nejauksim arī te iekšā tādu apstākli, ka praktiski otra puse izprovocē uz radikālismu oponentus. Piemēri nav tālu jāmeklē - ASV vs. Islams, Krievija vs. Čečenija.

Es varu saprast "Visu Latvijai" pārstāvjus, jo viņiem daudz kas ir piegriezies, tāpat kā cilvēkiem - un viņi meklē izmisīgi risinājumu - kaut vai vienkāršu - visus krievus izlikt ārā no valsts, utt. utjpr. Protams, ka tas neatrisina neko. Bet diemžēl viņi ikdienā dzird tikai stulbu štābistu prasības, kas tuvojas ņirgām par latviešiem kā tautu (tas tā, ir es jūtos tāpat un domāju, lielākā daļa latviešu tā jūtas), iespējams, ka viņiem pat regulāri ir saskarsme ar uzdirsošiem krievu tautības pārstāvjiem - vai vēl skarbāk, nenosakāmā tautība jeb tā saucamā PSRS pilsoņu kasta -izraisa pretreakciju.

Kāds būtu risinājums? Manuprāt, no malas nekāds. Cilvēkiem pašiem jāsaprot ir daudz kas, ka nav balts un ka nav melns. Paldies dievam, pie mums tikai dūres māk vicināt, nevis kādam sist - protams pašiem radikālākajiem publiski ir bikses jānovelk un jānoslāna par muļķību runāšanu. Es domāju - norims tas viss un būs ok. Mēs īstenībā kā valsts tiekam ar to visu apbrīnojami viegli galā - laikam tomēr materiālie stimuli un labāka dzīve daudzus interesē vairāk par iespēju izviloties un uz kādu novelt vainu par neizdevušos dzīvi.

Bet zini kas mani vairāk riebjas par Gardu? Bušs. Gardu nekad nekur neievēlēs un viņš to zin. Viņš pārstāv savu, kaut ļoti radikālu, viedokli. Toties Bušam rokās ir reālā vara un viņš to izmanto tā, ka jebkuri Gardas vārdi nobāl Buša reālo darbu priekšā.

Labi, mājup, nav ko sviestu dzenāt :)

Gravatar Pecis

2004. gada 22. septembrī, plkst. 22:00

laacz: un jā, radikāļi ir visur, bet guli mierīgi, pie mums viņi ir salīdzinoši maz :)

Gravatar laacz

2004. gada 22. septembrī, plkst. 22:01

Pecis: Tu ļoti labi zini, ka darot atpakaļ tāpat, kā dara tev, nekad nekur nepalīdzēs :)

Gravatar Vistu Zaglis

2004. gada 22. septembrī, plkst. 22:30

Neaizmirsīsim jau nu arī Gardu, Gedroicu un citus latviāņus. No vienas puses - staigājošas anekdotes, bet no otras - viņiem ir sekotāji un tas dara aizdomīgu.

Kā arī fakts, ka viņi asociē krievus tikai un vienīgi ar šovinistiem, kā arī paši izstāda latviešus kā tādus, tādējādi nevajadzīgi maitājot gaisu; otra puse jau nekad nepiedomā, ka gan vieni gan otri ir tikai margināļi.

Bet vienkārši no malas vērojot / palasot - smieklīgi un aizkustinoši naivi!

Gravatar Vistu Zaglis

2004. gada 22. septembrī, plkst. 22:32

Oj, tu kāreiz par viņiem, ja? Patiesībā jau, cik nopratu no viņu "elitāri politiskajiem kuluāriem", Garda un itamie visulatvijai ir tipa konkurēti, kas vēl savā starpā villojas. Ja nekļūdos.

Gravatar wiiii

2004. gada 22. septembrī, plkst. 23:22

Pilniigi normaala pretreakcija. Laacz aciimredzot nav redzeejis antireformistu klipu, saucaas laikam 'melnais kaarlis' vai kaa taa. Un galu galaa, par ko tur apvainoties? Jaabuut drosmiigam, lai apstriideetu, ka tas breekaajoshais tiinju bars nav ~ tik pat stulbs kaa zaabaks, kaut gan nacionaalistiska praata aptumsuma briidii ne to vien var izdariit.

Gravatar Janekuss

2004. gada 22. septembrī, plkst. 23:28

Lieki popularizēt tos infantilos ķērcējus :P

Gravatar Analgiins

2004. gada 22. septembrī, plkst. 23:53

nu bet laacz, tu jau ar šito postu arī popularizē radikslismu, ne :)

Gravatar Analgiins

2004. gada 22. septembrī, plkst. 23:55

tb radikālismu (nē, nu pašam ņirga uznāca par rakstību :D)

Gravatar Helmārs

2004. gada 23. septembrī, plkst. 08:28

Mani bišķi biedē šitie āksti - http://pretspars.hardcore.lt/. Es nezinu, cik stulbam jābūt, lai nopietni uztvertu viņējos tekstus, bet ja viņiem kāds klausītāju bariņš ir, tad savā aklajā paštaisnumā šie varētu izstrādāt visu ko. Pie tam tie tā saucamie anarhisti savus tekstus izstrādā tiešām ļoti cītīgi, tāpēc varbūt šiem tie nolūki nemaz tik anarhistiski nav.

Gravatar laacz

2004. gada 23. septembrī, plkst. 08:34

wiiii: Es esmu redzējis to klipu :) Un tieši tas klips man likās vairāk vai mazāk saprotams un baudāms. Tas man tiešām patika. Bet šis ir tāds tipa "ai, karoč, dēliņ, paņem no noliktavas pārdesmit pārus kirzas, paņem līvu zābakus un uzmakarē kaut ko neinteliģentu, bet nu, lai būtu. Ato kaut neko citu jau mēs nespējam..."

Gravatar Dunduks

2004. gada 23. septembrī, plkst. 11:42

es pieljauju "Zaabaku" un "Kaarlja" kvalitatiivaas atshkjiriibas ir saistiitas nevis ar lielaaku/mazaaku radikaalismu, gaishaakaam galvinjaam vai veel nezin ko, bet gan tikai ar dotajam meerkjim iedotaa $$$ daudzumu ...

un galu galaa, ja liekas, ka zhults paaraak vaaji izstraadaajas, tad vienmeer var apmekleet rus.delfi.lv, aarstniecisks pasaakums, dazhreiz :-)

Gravatar ns

2004. gada 23. septembrī, plkst. 12:03

pasā sākumā - es neesmu radikālists:), bet kas tiek šajā klipā tāds šausmigs sakatīts? es gaidīju tiešām ko Gardas cienīgu, bet te taču bija tikai dokumentālie kadri plus tie tanki, kas varbūt bija mazliet par daudz, bet tajā pašā laikā uz tiem pašiem plakātiem ik pa brīdim parādījās uzraksti no sērijas "neņemsiet mūs vērā, Krievija jūs izdrāzīs), tad tieši kur ir problēma šī klipa ideoloģijā un saturā?

mani drīzāk interesē jautājums par Līvu un LNT (respektīvi, Baigās vasaras īpašnieku) autortiesībām...

Gravatar es pac

2004. gada 23. septembrī, plkst. 16:46

visulatvijai maajas lapaa skaidri un gaischi uzrakstiits, ka autortiesiibas netiek paarkaaptas (vajag saakumaa izlasiit un tad klaigaat) bet klipam nav ne vainas.

Gravatar ManInBlack

2004. gada 23. septembrī, plkst. 17:16

Dunduks: tev taisniiba, VL klipam vispaar nebija nekaadi $$$ un tika samonteets maajas apstaakljos par pliku paldies. Klips par Kaarleenu gan tika finansiaali pabalstiits.

Gravatar Scorpion

2004. gada 23. septembrī, plkst. 23:35

Ai Laacz, tu kādreiz aizej pie tik nīstajiem Gardas piekritējiem, vai pie pasha Aivariņa, parunājies (pirms tam sevi morāli nenoskaņojot apd!ršanai), un peec tam spried kas ir postoši - radikālisms, vai pa purnu dabūšana no krieviem peec kroga apmeklējuma :/

Gravatar es_pac

2004. gada 24. septembrī, plkst. 09:58

It kā jau par visiem šādiem "brīnumdariem" varētu neuztraukties, jo saprātīgi domājošu cilvēku tomēr arī ir gana daudz. Bet... Tieši pateicoties šādiem indivīdiem (no abām pusēm), kuri bļauj(bet tie, kas grib kaut ko saklausīt, dzird taču pārsvarā tos, kuri bļauj) par otras tautas pārstāvju nelietību, augstainīgo cinismu un pārdomātajām represijām, liek domāt, ka veidojas situācija latvieši vs. krievi (krievvalodīgie), kas, patiesībā, ir vairāk nekā briesmīgs scenārijs. Un ideāli, ja atrodas atrast vēl kādu piemēru "iz dzīves", ar kuru pamatot savus radikālos uzskatus, aizmirstot par trīs citiem, kas šo teoriju varbūt apgāztu... Nu vajag taču ik pa laikam izdarīt ko tādu, lai neļautu spriedzei atslābt un dotu iemeslu otrās puses radikāļu nometnei pamatot savu eksistenci. Gebelsa izstrādātie informatīvās manipulēšanas principi jau vairākkārt ir pierādījuši savu efektivitāti. Līdz ar to, arī nelielas radikāļu "šūniņas" ar vadoņiem un to sekotājiem var "savārīt" gana lielus sūdus...

Gravatar Jānis Iesalnieks

2004. gada 24. septembrī, plkst. 19:20

Skatos, ka daudzi mūs (Apvienību "Visu Latvijai!") sauc par ekstrēmistiem. Tie kritēriji, pēc kuriem vērtēt, vai kāds spēks ir ekstrēmistisks vai nē, katram būs savādāki, tāpēc iesaku katram pašam izvērtēt, vai mēs patiešām esam "ekstrēmisti". To vislabāk izdarīt, aplūkojot mūsu rakstus un paveikto, tāpēc, pirms izdarīt spriedumu par mums, pārliecinieties paši: www.visulatvijai.lv

Ja kādam slinkums rakņāties pa visu arhīvu, šeit ir saites uz rakstiem, kas varētu jums dot ieskatu mūsu apvienības "ekstrēmismā":

Tas, ko mēs saprotam ar "dekolonizāciju": www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=248 Par to videoklipu un autortiesībām: www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=191 www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=192 Ne jau krievi ir mūsu ienaidnieki, bet gan, cilvēki, kas nīst Latviju un latviešus: www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=126 Mūsu īstā (nevis propagandēti - naidīgā) attieksme pret krieviem: www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=121 Kas ir tie, kas kurina naidu: www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=119 Pārmetumi un atspēkojumi: www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=82 Un te daži foto, lai atgādinātu, ko latviešiem nozīmēja okupācija: http://www.visulatvijai.lv/index.php?kat=n&id=69

Jānis Iesalnieks, Apvienības "Visu Latvijai!" mājas lapas redaktors

Gravatar Latvis(Jānis)

2004. gada 24. septembrī, plkst. 22:47

Bieži vien tā sauktā "radikālā" publika stipri atpaliek "ekstrēmismā" no "pareizajiem" tautiešiem... pārlasot komentārus par to var kārtējo reizi pārliecināties:):)

Gravatar Nacionālists

2004. gada 26. septembrī, plkst. 22:32

Bāc, esmu šokēts! Līdz šim par šīs lapas veidotāju biju labākās domās. Lasot, sajutos kā riebīgā Staļina izmeklētāja sasmakušā kabinetā, kur katru nekrievu sauca par nacionālistu suni vai fašistu. Kauns, ka šim cilvēkam ir saistības ar brīnišķo Liepāju- latviešu nacionālisma šūpuli!

Gravatar Druu

2004. gada 29. septembrī, plkst. 09:45

Lācz, tu esi iebraucis auzās! Klipam ar radikālismu nav nekāda sakara. Radikālisms = "sitam visus krievus" Šis klips = "rekā krievi ālējas" Piekrītu, ka aizskaroši, bet kas gan šodien nav aizskarošs? Man aizskaroši mēdz būt daudz mazāki nieki, bet vai tāpēc es vāros?

Gravatar BigUgga

2004. gada 29. septembrī, plkst. 15:16

vai latvieshiem viens klips jau skjiet radikaalisms? tas pat klips, uz ko bija sis atbildes gabals, manupraat, ir krietni vien "radikaalaaks" (ja te vispaar var runaat par radikaalismu)