Ultravieglas automašīnas
Vai, cenšoties padarīt automašīnas pašmasu pēc iespējas mazāku, nepienāks brīdis, kad tās masa kļūs pārāk maza, lai:
- Tā normāli turētos uz ceļa.
- Legal noticēs neparādītos punkts, ka a/m tādā un tādā režīmā, ja tajā neatrodas pasažieri un ir tukšs bagāžnieks, patērē optimālo degvielas daudzumu.
jealousy
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 10:09
aiz kam tev tādas domas? visas jaunās mašīnas paliek ar vien smagākas. jo ir piebāztas ar visvisādām drošības sistēmām, papildus ribām utt. vieglāki paliek vienīgi ūberkūlie sporta auto. bet arī nosacīti. samazinās virsbūves svars lai dabūtu iekšā lielāku un smagāku motoru...
Peeteriz
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 10:49
Aha... 40 gadus atpakaļ ar tā laika tehnoloģijām uz ielas varēja laist vieglākas mašīnas, nekā šobrīd - jo lai drīkstētu sērijveida mašīnas tirgot Eiropā, tām ir jāiztur diezgan skarbi crashtesti, un tas viss tomēr prasa dauz skarbuma.
Bet CSN skaidri arī pasaka, ka pašmasa ir bez pasažieriem un ar tukšu bagāžnieku, bet ar x kg svarīgu vadītāju un pilnu bāku...
ulzha
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 11:47
Pienāks arī tāds brīdis, kad automašīnas vietā izdomās kaut ko labāku, tā ka nerūp.
zveers
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 13:25
Es ceru sagaidīt tādu brīdi, kad vismaz daži pārvietosies ikdienā ar tādiem brīnumiem, kādus redzējām filmā " 5. elements". Tas būtu interesanti. Bet tagad - gan jau viedie kungi iekš tām auto kompānijām māk rēķināt. Pats neesmu ne auto vadītājs, ne īpašnieks, tālab man atliek cerēt, ka kāds tukšāks trolejbuss neaiziet pa gaisu... :)
zveers
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 13:25
Es ceru sagaidīt tādu brīdi, kad vismaz daži pārvietosies ikdienā ar tādiem brīnumiem, kādus redzējām filmā " 5. elements". Tas būtu interesanti. Bet tagad - gan jau viedie kungi iekš tām auto kompānijām māk rēķināt. Pats neesmu ne auto vadītājs, ne īpašnieks, tālab man atliek cerēt, ka kāds tukšāks trolejbuss neaiziet pa gaisu... :)
e-remit
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 15:03
laaczim nu gan ir fobijas... ;)
Montello
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 16:03
Kāds laikam te TVNETā par ultravieglo Volvo salasījies būs =))))
das killa
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 16:04
Ieliec bagāžniekā 2 sabus un 2 +1 pastūžus, būs tev svars lai turētos uz ceļa :)))
Viesulis
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 16:30
Ir tāds sporta virziens Latvijā, saucas Off-road. Tur tiešām vajag panāk lai mašīna būtu pēc iespējas vieglāka, citādi var notikt "pizdecj podkralsa nezametno v bolote..."
sīkāka infa http://mazozoli.lv/mazozoli/
riexc
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 17:28
teu tur krutas bildes:) aš sagribējās piedalīties:)
Peeteriz
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 18:17
A 5. elements notiks tikai pēc tam, kad būs mašīnām 100% obligāts un strādājošs autopilots - nevar lielākajai daļai ļaut vienkārši lidināties, pārāk asiņaini tas beigsies...
Mr.T.
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 19:05
Ahā, gribi drusku no teorijas? Jo vieglāka mašīna, jo tā labāk turās uz ceļa. Kāpēc tad, pēc tavām domām, sprta mašīnas cenšas pēc iespējas atvieglināt? Protams, arī tāpēc, lai būtu vieglāk tās paātrināt, bet galvenokārt tāpēc, lai labāk "ierakstītos līkumā". Riepu saķeres grafiks (īpatnējais spiediens uz riepu /g force) rāda, kad palielinoties svaram uz riepu, palielinās arī saķeres koeficients, taču mazākā mērā, kā masas pieaugums. Tas pierāda, ka, jo mazāka masa, jo labāka saķere. Cik zinu, tad tos "oficiālos" vidējos degvielas patēriņus nosaka braucot pa speciālām trasēm ar kautkādu procentuālo noslodzi no mašīnas pilnas masas. Mašīnas jau nekļūst vieglākas - paskaties, Scirocco MK2 un Golf MK1 sveera drusku virs 700 kg, un neteiksim, ka tās ir baigi mazas mašīnas. Tagad Smarts sver tikpat, bet ir teju uz pusi mazāks. Es te strādāju vienu brīdi kopā ar kolēģiem no ASV, un viņi bija ļoti izbrīnīti par Smartiem. Izteica tādu frāzi: "This can not be legal in States". Īstenībā tuvu tam ir, tur smartus sāk tirgot tikai no šā gada rudens...
Mef
2004. gada 18. oktobrī, plkst. 19:07
Ummm ... Lācim pēdējā laikā tā pavairāk topiki ir parādījušies saistībā ar auto. Uz ko tas diez vedina domāt?
MpT
2004. gada 19. oktobrī, plkst. 02:33
Jo vieglāga mažšna jo lielāka iespēja ka tā ir lidmašīna :D
ToBish problēma kāpēc netiek ražotas mašīnas kas lidotu ir tas ka svars pa lielu/nav pietiekami jaudīgi motoru - tāpēc Mr Lāčā izteikumiem par pavieglajām mašīnām neatbilst patiesībai. viņam tikai gribējās palekties.
e-remit
2004. gada 19. oktobrī, plkst. 10:51
laacz droši vien raksta diplomdarbu, un šeit iegūst gudras domas.