← Uz sākumu

Tarifikācija

2005. gada 16. septembrī, 27 komentāri

Ņemoties ar LMT notikumu tarifikāciju, ienāca prātā doma, ka agrāk vai vēlāk, veicot jebkura veida zvanu, mēs maksāsim par zvanu, nevis par sarunas ilgumu. Un galu galā, viss reducēsies uz flat rate. T.i. - fiksēta samaksa mēnesī par neierobežotu zvanu skaitu. Tas tā - skatoties, kā savu uzvaras gājienu sāk VoIP.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar čačeris

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:22

Thats future. Neko padarīt.

Gravatar Arturs

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:36

Īsti nesapratu, kāpēc operatoriem varētu rasties vēlēšanās pāriet uz //flat rate//. Ja nu vienīgi tā fiksētā samaksa ir tik augsta, ka mazāk kā puse norunā tik ilgi, lai pēc iepriekšējā tarifa būtu fiksētās samaksas līmenī.

Vai //flat rate// nestimulēs mežonīgu telefonu tīkla noslodzi? Tipa, ja jau par sarunu nav jāmaksā, tad zvanīsies par katru sū**.

Gravatar laacz

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:41

Arturs: Kāpēc Interneta provaideri Latvijā pārgāja uz //flat rate// ārzemēm? Kāpēc ZZ un LTK veic akcijas (aizvien biežāk), kur maksa ir par savienojumu, bet norunātais laiks ir pofigā? U.t.t. Piemēru ir daudz. Tā jau ir tendence. Konkurence spiež pazemināt cenas. Bet pienāk brīdis, kad cenas vairs nav kur pazemināt. Tad arī tiek radīti jauni tarifikācijas veidi.

Gravatar Arturs

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:54

laacz: Internetam droši vien vada platums ir pietiekami liels, kā dēļ es piemēram ārzemju baitus neskaitu un velku uz velna paraušanu. Bet ja es iedomājos, ka LMT tīkla noslodze pastāvīgi varētu būt kā Ziemassvētku vakarā... Galvenais ierobežojums, manuprāt, pagaidām ir tehnoloģiju jauda.

Gravatar e-remit

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:54

Vispār UK ir sistēma, ka maksā par runāto laiku, bet veselās stundās. Tie, kam gadās pārrunāt stundu, cenšas maksimāli vārīties pa telefonu, lai kaut kā kompensētu samaksu par otru stundu. Vēl gan viņi dod par brīvu krutos telefonu, un ja gadās pazaudēt, šim mērķim ir paredzēta apdrošināšana pie abonēšanas maksas - tad viņi iedod jaunu telefonu.

Gravatar atis

2005. gada 16. septembrī, plkst. 15:59

es gan neticu, ka tas novedīs pie tā, ka šie pakalpojumi lētāki paliks, jo peļņu gan jau gribēs iepriekšējā līmenī paturēt. uzliks nežēlīgus tarifus visiem papildpakalpojumiem - visādiem pieslēgumiem utjp.

kā atceros savam vācu O2 lētajam operatoram (patiešām riktīgi lēti sakari jau pirms vairākiem gadiem, kad uz LV pirms 4 gadiem 38 centi zvanīt bija, otrādi no LV bija pāri latam; nerunāju par vietējo sarunu gandrīz bezmaksas līmeni), ar kuru man vēl kaut kāds ilgtremiņa kontrakts ir - pazaudēju SIM karti pirms 2 gadiem. Tad tikai panesās - 17 eiro par kartes bloķēšanu, ap 50 eiro par jaunas SIM izgatavošanu + vēl ap 25 eiro pieslēgt man jau iepriekš pieslēgtos papildpakalpojumus (mājas zonu un mājas pilsētu). tas viss līgumā esot teikts.

tagad jāturpina līgums - izrādās, ja es 3 mēnešus pirms līguma termiņa beigām to neatsaucu, līgums automātiski turpinās uz vēl diviem gadiem un ja gribu kancelēt, tad samaksāju abonēšanas maksu (5 vai 6 eiro mēnesī), ko viņi zaudē tajos 2 gados :))) smalki

Gravatar mikii

2005. gada 16. septembrī, plkst. 16:02

..flatrate pamatojums balstās cilvēku psiholoģijā - parasti jau nevajag stundām ilgi runāt, bet gan veikt vairāk zvanu. līdz ar to - operators tāpat dabūs savu, jo cilvēki, kas veic īsus zvanus viņiem maksās. Tīkla noslodzijau rada vienlaicīga abonentu pūļa mēģināšana kādam piezvanīt. ar flat rate - zvanīs retāk, bet ilgāk

Gravatar Arturs

2005. gada 16. septembrī, plkst. 16:04

mikii: man gan liekās, ka zvanīs gan biežāk, gan nekautrēsies runāt ilgāk. Es teiksim diezgan bieži nekritiskās situācijas izlemju nezvanīt, jo žēl santīmu. Ar flat rate gan es zvanītu gan svarīgās situācijas, gan ne tik svarīgās.

Gravatar atis

2005. gada 16. septembrī, plkst. 16:17

Artur, bet tu pavadītu tādā gadījumā visu dienu tikai pa telefonu runājot? necik jau sevišķi ilgāk gan jau nesanāktu. nu tas gan ļoti individuāli

vienīgais, ka jebkāds flatrate (kas parasti būs ievērojami lielāks kā parasta abonēšanas maksa) piesaista vienam operatoram, kuram atstāj visu savu naudu. ja tagad man var būt 2 telefoni un 2 operatori, tad varbūt vēlāk es negribēšu dubultu flatrate maksāt un no viena operatora atteikšos. summa, ko iztērēšu mēnesī būs aptuveni tā pati - tikai tas aizies vienam, nevis tiks sadalīts.

un tagad jau arī visiem operatoriem LV vairāk vai mazāk izteikti parādās, ka tīkla iekšienē zvani ir ievērojami lētāki, domāju, ka šīs tendences tikai pieaugs. iespējams, ka nākotnē arī vairāk spiedīs uz to, ka līgumiem būs darbības termiņi ar lielām soda naudām, ja atsakās - nu tas, lai nekrīt pēkšņi konkurentu kārdinājumā. :)

Gravatar Livingston

2005. gada 16. septembrī, plkst. 16:26

Zinu cilvēkus, kas var norunāt pa telefonu vairākas stundas no vietas. Ārprāts!

P.S. laacz, priecājies, ka pagaidām jātarificē zvani uz tik maz virzieniem :D

Gravatar Kirils

2005. gada 16. septembrī, plkst. 16:48

@ laacz(#3): kaa tad, ka nav kur pazeminaat. Tu zini, cik maksaa saruna starp LMT abonentiem plst 2vos naktii? Tu zini cik maksaaja vieteejaas fixeetaa telefona sarunas pirms gadiem >10? un es nesuudzeejos par kvalitaati.

veel IR iespeeja samazinaat tarifus "bezgaliigi" daudz.

Tiem, kas tankaa, atbildes: apm 3 sant / minuutee. 0 sant / min, 0 sant / par sarunu.

Gravatar Kāds

2005. gada 16. septembrī, plkst. 17:07

Nezinu, kā Tev, laacz, bet man ļoti nepatīk LMT NTS :/ .. Tele 2, lai arī vēl nav publiski pieejama, daudz vienkāršāka un patīkamāka lietošanā.

Gravatar laacz

2005. gada 16. septembrī, plkst. 17:11

Kāds: Diemžēl, man var patikt, var arī riebties LMT NDS realizācija. Galalietotājam ir pilnīgi vienalga ;)

Gravatar Kewl

2005. gada 16. septembrī, plkst. 17:19

e-remit: Kaut kas līdzīgs tagad sāk notikt ar mDSL - ja grib vēl lētāku internetu mājās, līgumu jāslēdz uz 18 mēnešiem, bet ja gadījumā tu izdomā atteikties pirms laika, tad soda nauda - 99Ls. Visu laiku bija līgums uz 18 mēnešiem ar ~40Ls soda naudā, tagad soda naudas apjoms mazliet ir progresējis ;)

Gravatar kingpin

2005. gada 16. septembrī, plkst. 18:03

Ne pa tēmu bet ideja kā atri iznīcināt , vai vismaz paspīdzināt biti ... :D Viņiem tak ir iedalīti tikai 100 000 nr. tas ir 75 000 Ls par sākumkomplektiem ... Tele 2 un LMT sametas un organizē uzpirkšanas punktus bites sākumkomplektiem teiksim par dubultcenu ... Un tad piem. tos sadedzina :) Par šiem nieka 150 k šie sagādatu pamatīgas galvassāpes bitei ... :D

Vispār tas ir viens no iemesliem kapēc Tele2 padzirdējis par konkurentiem nometa savu komplektu uz 0.49 ls ... Resursus ta tas drošvien noēda nepajokam ...

Gravatar ...

2005. gada 16. septembrī, plkst. 18:25

Kiril, atvaino, bet Tu esi dumjš, jo citādi tādas muļķības nerakstītu. Nevar salīdzināt padomju režīma laikā valsts iestādes sniegto pakalpojumu cenas un kvalitāti ar šābrīža Latvijas pakalpojumu cenām un kvalitāti. Nu vienkārši nevar. Vienkārši tad sistēma strādāja vienā veidā, tagad absolūti citādākā. Varbūt būsi vēl erudītāks un salīdzināsi Latvijas situāciju ar Ziemeļkoreju?

Gravatar ..

2005. gada 16. septembrī, plkst. 18:38

pimrs 10 gadiem nebija padomju režīms

Gravatar ...

2005. gada 16. septembrī, plkst. 18:40

  1. uzstādījums bija nevis pirms 10 gadiem bet pirms > 10 gadiem (neredzu vienādības zīmi)
  2. jā, nebija arī pirms desmit gadiem, toties bija postpadomju bardaks

Gravatar lasītājs

2005. gada 16. septembrī, plkst. 19:05

laacz, beidz rakstīt par visām šitām kapitālistu blēņām. Uzraksti par diviem lācēniem, kas aizvakar atrasti Limbažu rajonā. Kā ziņo http://www.leta.lv/news.asp?NewsID=2005091612333000B241D47684B26AE4, lācīši pēdējā laikā arvien biežāk par mītnes vietu izvēlas Latviju.

Gravatar kintu

2005. gada 16. septembrī, plkst. 19:58

Nu ko jūs uzbrūkat Kirilam. Jā, PSRS laikā bija ekonomiskā sistēma, bet toreiz tehnoloģija nebija tāda, piemēram, vēl nebija interneta. Ja VoIP principā var strādāt uz flat rate principa, tas ir, tikai par interneta pieslēguma maksu, tad kāpēc par flat rate nevarētu būt fiksētais vai mobilais telefons.

Domāju, ka telekomi no tā neko nezaudēs. Teiksim, ja vidējais patērētājs maksā mēnesī 10 Ls, bet taupa katru minūti, tad viņam var piedāvāt flat rate par 20 Ls. Lielākā daļa to arī paņemtu, jo uzskatītu šo paaugstināto maksu par saņemtā pakalpojuma vērtu. Nu runātu nedaudz vairāk, it īpaši sākumā, bet pēc tam jau tāpat zvanītu tikai tad, kad vajag. Varbūt vajadzētu arī nedaudz palielināt jaudas, teiksim iztērējot investīcijās papildus 5 Ls uz abonementu. Bet beigās peļņa arī būs par 5 Ls lielāka. Galvenais ir pareizi biznesa aprēķini, labs mārketings un bargi līgumsodi par līguma laušanu. :)

Gravatar Livingston

2005. gada 16. septembrī, plkst. 20:22

Kādēļ kaut kas jāmaina, ja nauda nāk? Bez tam, cilvēki ir ar īsu atmiņu - pārāk ātri aizmirst atlaides un ar tām viņi jābaro visu laiku. Ja cenu nometīs uzreiz par 90%, tad pēc mēneša tas jau būs aizmirsts un visi atkal brēks par nenormāli augstajiem tarifiem :)) Vispār jau tas darbojas arī otrā virzienā - ja degvielas cenas dubultotos vienā dienā, tad vēlme vizināties samazinātos daudz straujāk nekā, ja cenas dubultojas mēneša laikā :)

Gravatar karlis

2005. gada 16. septembrī, plkst. 21:00

Flatrate ir samērā neizbēgams, kā jau Laacz pareizi atzīmēja. Operatoru izmaksas ir praktiski fiksētas, neatkarīgi no sarunu apjoma -- iekārtas ir nopirktas un kredīti par tām jāmaksā, darbinieki ir noalgoti un algas jāmaksā neatkarīgi vai tīklā ir viens zvans vai viens miljons zvanu. Kapacitāte, protams, ir ierobežojums, bet to jau arī visu laiku audzē. Galarezultātā operatori vienkārši lielāku peļņas daļu sāks gūt no citiem pakalpojumiem, tipa tur kaut kāds īpašs saturs, utml...

tikai tādas manas pārdomas.

Gravatar buu

2005. gada 17. septembrī, plkst. 16:42

Kiril:

  1. Varbūt tad padalīsies informācijā par LMT sarunas minūtes/savienojuma pašizmaksu? Un kādu īpatsvaru tur veido fiksētās un kādu mainīgās izmaksas? Varbūt kaut uz pirkstiem piemet kāda ir sarunu ilguma/skaita attiecība dienā un naktī?
  2. "0 sant / min, 0 sant / par sarunu" gadījumā nav flatrate?

Gravatar valdiic

2005. gada 18. septembrī, plkst. 12:46

karlis: Operatoru izmaksas nemaz nav tik fiksētas. Viņiem ir jamaksā par starpsavienojumu. Lielākoties tas tomēr tiek tarificēts kā naudiņas minūtē nevis kā fiksēta maksa.

Gravatar kkktt

2005. gada 18. septembrī, plkst. 16:10

Cik daudz var svārstīties maksa par starpsavienojumiem (vienam operatoram, rēķinot mēnesī)?

Gravatar Memento

2005. gada 18. septembrī, plkst. 23:59

Nu lielos vilcienos tas atkariigs no bezvadu interneta aatruma un cenas.. tikko buus izdeviigaak paarraidiit sarunu kaa datus (pa to pashu EDGE vai tml.), radiisies arii telefoni, kas to visu atbalstiis, kaut vai smartphoni ar skype vai kas liidziigs.. lielaakaas pilseetaas vareetu laikaa gaitaa arii apvienoties WiFi tiikli.. resp. tikko visur buus pieejams leets bezvadu internets, sarunu tarifikaacijai peec norunaataa laika ardievas un mobilie operatori paarveershas par caurulvadiem datu paarraidei.. nevajadzees varbuut vairs pasuutiit un uztureet sarezgiitas noreekinu sisteemas miljonu veertiibaa

Gravatar Krysits

2005. gada 19. septembrī, plkst. 17:04

Kā Tev patīk LMT NT, es ar viņu ņēmos pagajušo gadu ap šo pašu laiku...