✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Ideja bestsellerim

2005. gada 21. novembrī, 27 komentāri

Būtu manim kāds rakstīšanas talants, knipucītis brīva laika un iekāre, varētu uzrakstīt feinu grāmatu par to, kā palikt maksimāli anonīmam, lietojot web servisus (gūgles, yahoo, dažnedažādus blogošanas rīkus, u.c.), neierobežojot sevi tīmekļa lietošanā. Būtu bestselleris, ne?

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar x-f

2005. gada 21. novembrī, plkst. 11:52

Umm.. Kaut kur jau bija PDF formātā viena grāmata no "Žurnālisti bez robežām" organizācijas (varu iedot linku), kur tieši tas arī bija aprakstīts. Tiesa gan, ne pārāk kvalitatīvi. Bet tomēr bija interesanti vismaz pāršķirstīt. Es gan vairāk esmu par anonimitātes pazudināšanu internetā. (Ar gadiem nākusi atziņa.) Sākumā man bija tikai niks, tagad ir niks, vārds, mana pilsēta, .. – tas viss par mani ir uzzināms, jo es to tā izvēlējos. Tas esmu es. Ja es ko saku, tad parakstos zem maniem vārdiem. Tāda man pārliecība.   Starp citu, laiku jau nu vienmēr var atrast, tikai nevajag, Kaspar! ;)

Gravatar laacz Autors

2005. gada 21. novembrī, plkst. 12:04

Kristap, es gan vairāk vēlējos uzsvērt to, ka viņi zin, ne tikai Tavu vārdu un dzīvesvietu. Viņi zin, kas Tevi interesē, ar ko un par ko Tu saraksties, ko Tu raksti, ko Tu lasi, kādas ir tavas slēptās vēlmes (if any), u.t.t. Ar to informāciju tīri teorētiski var ar gana lielu precizitāti paredzēt to, kur Tu būsi, ko Tu darīsi un kā Tu reaģēsi dažnedažādās situācijās.

Gravatar karlis

2005. gada 21. novembrī, plkst. 12:45

Pilnīgi droši (99.99%) nebūs bestselleris... Patiesībā par bestselleriem kļūst tik niecīgs skaits jauno autoru grāmatu, ka grāmatas rakstīt ir vērts tikai tad, ja tas tiešām patīk. Nevis potenciālās naudas dēļ...

Gravatar normunds

2005. gada 21. novembrī, plkst. 13:29

Es te tā padomāju, ka skuju kādam interesēs tā grāmata. tb - tie, kurus tas interesē, sen jau zina kā apslēpt pēdas. Būsim godīgi - cik ir tādu? 0.1% no interneta lietotājiem? Lielākā daļa jūzeru paši internetā atklāj tik daudz info - tel.no., adreses, skolas etc, ka būs neiespējami tādam āzim iestāstīt, kapēc šo info vajag sēpt :) . Daudz labāki panākumi, es domāju, būtu grāmatai - kā tikt iekšā draugos, ja maita priekšnieks ir piegriezis pieeju, vai kā draugos savākt pēc iespējas vairāk draugu :)

Gravatar Arturs

2005. gada 21. novembrī, plkst. 13:33

karlis: ne no IT lauciņa, bet tomēr: Dens Brauns - ar "Da Vinči kodu", J.K. Roulinga - ar "Hariju Poteru", kāds ducis ebreju ar "Bībeli". Tie visi bija autori, kas jau ar pirmo uzrakstīto grāmatu panāca bestsellera statusu.

Gravatar e-remit

2005. gada 21. novembrī, plkst. 13:40

Nav iemesla tik ļoti stresot. Pirmkārt par manām interesēm zina piemēram googles bots, nevis piemēram Kaspars Foigts. Tad nu lai jau tas bots zina par manām interesēm - viš centīsies man parādīt reklāmas par tēmām, kas man varētu interesēt, nevis kaut kādu jaunāko allways reklāmu. Ja es daudz maz atbildu par to, ko rakstu, tad arī nav iemesla uztraukties, ka par mani kāds sliktu uzzinās. Par dziļi privātām lietām, kas man būtu slēpjamas, tāpat inetā neviens neizlasīs.

Gravatar Rumpis

2005. gada 21. novembrī, plkst. 14:20

Gribi apmācīt digitālos partizānus? ;-)

Gravatar asdf

2005. gada 21. novembrī, plkst. 14:34

Vēl var uzrakstīt labāk kā lietot bankas karti, lai bankā nezin, kur tu esi bijis, kur iepircies utt. :))

Gravatar skatītājsX

2005. gada 21. novembrī, plkst. 15:00

Dens Brauns ar pirmo grāmatu nekļuva slavens. Man ir divas lieliskas 2000 un 2001 gadā sarakstītas viņa grāmatas (da vinči kods ir 2003 gada grāmata). Un šī grāmata man liekas negūtu lielu popularitāti - populāras kļūst visāda veida "fiction" grāmatas. Jo lielāks "fiction" jo labāk.

Gravatar uga

2005. gada 21. novembrī, plkst. 15:24

kapēc par to vispār jāsatraucās? lieliem kungiem un bandītiem varbūt arī ir jāsatraucās, bet nespēju iedomāties, ka kāds varētu tā pat vien vākt info par Kasparu F... cilvēku ir pārāk daudz, lai aizrautos ar tādas info baigo vākšanu.

Gravatar parasti

2005. gada 21. novembrī, plkst. 20:01

Ahhh, <a href="http://www.penny-arcade.com/comic/2004/03/19" title="Internet Fuckwad Theory" rel="nofollow">anonimitāte</a>.

Gravatar ingus

2005. gada 21. novembrī, plkst. 20:56

naudas del to tiesam nav verts darit.. bet prieka gan....tapat agri vai velu googleprint visu saskanes un atdos tapt par brivu :).. nu kas to lai zina... bet vispareeja googlizaacija sakot no search blogsearch map money gmail etc.etc... domajams to bus izdarit arvien grutak :)

Gravatar karlis

2005. gada 22. novembrī, plkst. 02:09

Arturs: es arī runāju par jaunajiem autoriem un pilnīgi noteikti ne tikai no IT lauciņa. Tavs piemēr tikai apstiprina manu statementu, tā sacīt, izņēmums apstiprina likumu. Savukārt mans izteikums par to, ka par bestselleriem kļūst tik niecīgs skaits jauno autoru grāmatu, ka grāmatas rakstīt ir vērts tikai tad, ja tas tiešām patīk bija balstīts uz kādu case stady ekonomikā, kur bija salīdzināts cik liela daļa no jauno autoru grāmatām kļūst par bestselleriem un cik liela daļa no jau zināmajiem autoriem. Starpība bija nesalīdzināma, tāpēc arī apgalvoju, ka jaunam autoram, lai izsistos vajaga to lietu mīlēt tik ļoti, ka ir pilnīgi vienlaga vai to grāmat kāds lasīs vai nē. Plus veiksmi lielās devās. Tā piemēram to pašu daVinčiCode autoru sākotnēji neviens negribēja izdot, kamēr viņš kādam Bonniera venture uzņēmumam "neietirgoja" vienu savu manuskriptu pa 5000 zaļajiem eiropas dolāriem.

Gravatar karlis

2005. gada 22. novembrī, plkst. 02:10

case stady = case study

Gravatar Gustavs

2005. gada 22. novembrī, plkst. 09:56

uuu, būtu intresanti! Uzraksti vismaz īsu tutoriālīti ;]

Gravatar Mukadillij_doo

2005. gada 22. novembrī, plkst. 18:22

pēc vārda uzvārda mani var atrast tikai olimpiāžu rezultātiem, bet pēc nickiem tikai šādos komentāros un lapās, kur man nav izvēles nebūt, piemēram čata statos utt. pētīju pamatīgi un saistību ar vārdu un uzvārdu neatradu. īpaši pēdas neslēpju, bet speciāli ar nereklamējos.. Who's paranoid?

Gravatar markelis

2005. gada 23. novembrī, plkst. 12:06

nu nebuus gan bestselleris jo aarpus "gūgles, yahoo, dažnedažādus blogošanas rīkus" ir veel sasodiiti liela pasaule un nospiedosho vairumu cilveeku ieprieksh mineetais absoluuti neinteresee.

Gravatar Lauraiss

2005. gada 23. novembrī, plkst. 16:12

Bāc, tikko ielīdu draugiem.lv ar sievas accountu. Tur ir sadaļa - īpašie piedāvājumi. Ieeju iekšā - tur reklāmas banera ietvaros jau uzģenerēta kredītkarte ar viņas datiem. Neomulīgi palika. Pat nevis par to ka nav slepenības un privacy kā tāda, bet tas ka tos datus kā netīras zeķes apkārt vazā un izmanto jebkādiem mērķiem.

Es varu dabūt mazus R un TM burtiņus aplīšos pie sava vārda?

Gravatar karlis

2005. gada 23. novembrī, plkst. 20:13

Lauraiss: kāds sakars uzģenerētam attēlam ar privacy? Tev ko, neērti palika, ka tavus datus kaut kāds GD library ieraudzīja? Tad jau varēji uztraukties, ka tos arī MySQL un C++ redz, nemaz nerunājot par failu sistēmu -- tās taču lielas un nopietnas programmas, ka tik kādam neizpļāpā.

Bļa! Atvainojiet!

Gravatar Lauraiss

2005. gada 23. novembrī, plkst. 20:26

karlis. Neārstē mani par librarijiem un softiem, izlasi vēlreiz komentu. Mani pilnīgi nešokē, ka tādi demigodi kā tu, jēdz kā šis banneris tika veidots, kā arī ka spēj izrunāt C++, GD un PHP. Tici, arī man šīs lietas nav svešas. Es runāju par to ka nožēlojama banka kuras klientu lokā es neesmu un nekad nebūšu brīvi raksta šādu skriptu. Moš es pats izvēlēšos kur un kādos apstākļos gribu redzēt savu vārdu lasāmu? Vispār tādu pamuļķa iespaidu atstāji. "Tad jau varēji uztraukties, ka tos arī MySQL un C++ redz, nemaz nerunājot par failu sistēmu — tās taču lielas un nopietnas programmas". Ko par mani zin C++ un failu sistēma? Failu sistēma ir liela un nopietna programma? Tu vispār lasi (arī savus) burtiņus, vai tikai raksti?

Gravatar chromel

2005. gada 24. novembrī, plkst. 08:16

Katrai medaļai ir divas puses - ikvienu labu lietu var izmantot ļaunos nolūkos un otrādi. Galvenais ir ētikas jautājums...

Gravatar karlis

2005. gada 24. novembrī, plkst. 10:39

lauraiss: Kā tu man ieteici, rūpīgi pārlasīju tavu sākotnējo ziņu: <i>Bāc, tikko ielīdu draugiem.lv ar sievas accountu. Tur ir sadaļa - īpašie piedāvājumi. Ieeju iekšā - tur reklāmas banera ietvaros jau uzģenerēta kredītkarte ar viņas datiem. Neomulīgi palika. Pat nevis par to ka nav slepenības un privacy kā tāda, bet tas ka tos datus kā netīras zeķes apkārt vazā un izmanto jebkādiem mērķiem.</i> Joprojām nesparotu, par ko palika neomulīgi? Tev paliek neomulīgi, ja ieraugi parastu reklāmas banneri? Tagad iztēlosimies, ka parastajam reklāmas bannerim vidū parādās uzraksts "Hei, Lauraiss WhateverTavsUzvards", lai piesaistītu tavu uzmanību un tu uz šī bannera uzklikšķinātu. Iztēlojies? Labi! Tagad iztēlojis, ka šis uzraksts uz šī bannera tiek ģenerēts automātiski tieši priekš tevis, tajā brīdī, kad tiek attēlota tevis pieprasītā lapa. Iztēlojies? Joprojām neomulīgi? Un tagad lūdzu paskaidro, kāpēc tad pēkšņi tavus datus kā vecas zeķes vazā apkārt un izmanto jebkādiem mērķiem un kāpēc tad pēkšņi nav slepenības un privacy? Tikai lūdzu atbildi pēc būtības un nesauc mani par <i>demigodu</i>, jo tas skan pārāk briesmīgi un ja tu vēlreiz mani tā nosauksi, tad es vairs laacza lapu nekad nevēršu vaļā un vispār interneta kabeli ar [neasām] šķērēm pārgriezīšu!!!

Gravatar Lauraiss

2005. gada 24. novembrī, plkst. 14:30

Redzi, tad kad es atveru accountu draugos, es apzinos ka visa Latvija redz manu personu un jebkurā laikā var apskatīt gan foto, ja tāds ir, gan draugu draugus utt. Protams veidojot šo akkountu es ar to rēķinos. Papildus tam, es apzinos ka tiklīdz šim pasākumam beigsies piķis, tad kā jau daudzkārt ir ticis apspriests, visa datubāze nonāks izplatītāju rokās. Tadi Krafts Jacobs utt sūtīs savu spamu uz visām malām. Protams draugiem apsolījās (lai gan tīri mutiski) šo bāzi netirgot. Ok, tik tālu miers mūros. bet sākot ar šo baneri šis mazais akmentiņš sāk velties no kalna. Es ļoti labi zinu ka šādā izpildījumā šo banneri redzu tikai es, konkrētāk ņemot par pamatu manu login informāciju, šis teksts uz kartes tiek veidots. Šoreiz par šo loginu ieinteresējās Parex banka (ja nemaldos), konkrētāk izmantoja savā bannerī. Tak loģiski ka nākamais ies tālāk. Šodien GD, rīt SQL pieprasījums no cita autorizēta avota, parīt savas meitenes foto redzēsi asv pornosaitā ar pilnīgi nepareizu vārdu un tautību. Šodien tavs vārdiņš tika izmantots lai uzceptu bannerīti tev pašam. Rīt tas būs kara komisariāts. Parīt nodokļu inspekcija. Es pilnīgi nesatraucos par šo konkrēto banneri, ne arī par to ka redzu savu vārdu internetā. Mani biedē tendence šo vārdu pielietot biznesā. Tie šakāļi robežas nezin. Iztēloties nevar kādas rupucības mārketinga burvji var izstrādāt lai tikai notirgotu produkut. Šodien kartiņa ar uzraukstu Lauris XXX. Rīt tev atnāks kartiņa - pēc šito sūdu jo Lauris XXX, Zane XXX, Liene XXX, Karlis XXX arī to nopirka. Tev nav ne mazāko tiesību uz savu vārdu. Pilnīgi neaizsargāts esi.