✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Autobraukšana

2006. gada 14. augustā, 50 komentāri

Šodienas braukšanas praktiskā nodarbība man paliks ilgi atmiņā...

Sāksim ar to, ka mašīna nebija pirmā svaiguma, protams. Tam gan es biju gatavojies. Aizvēsturisks Renault 21 ar kustīgām salona detaļām.

Aizvizināja mani instruktors līdz Jelgavas Statoilam un teica - tad nu maināmies. Man jau nu gluži tāda pārliecība nebija, ka varētu braukt satiksmē. Bet, nu, ja jau maināmies, tad maināmies. Līst lietus. Jamais pamanās ielikt drošinātāju. Sak, ar drošinātāju slotiņas strādās īstajā režīmā. Bez jamā - tikai tā vai nekā. Es pasmīkņāju.

Vienā brīdī jamais parauj malā. Izrādās, ka šofera puses slotiņa nolūzusi. Jamais kaut kā to piemakarē klāt. Braucam tālāk. Uz Iecavas ceļa sākas nenormāls gāziens (lietus, tipa). Logi aizsvīduši, nekā neredzu. Jamais tik saka - kaut mazliet redzi? Tad braucam. Es paralēli cīnos ar stresu saistībā ar pretīm braucošiem smagajiem, kurus sevišķi labi neredzu.

Pēkšņi ar izmisumu saprotu, ka šofera puses slotiņa ir atdalījusies no turienes, no kurienes tai atdalīties nevajadzētu. Pavisam skaidrs, ka nekā neredzu nu nemaz. Nometam malā. Jamais pēc kāda laiciņa ne pārāk sekmīgas ķimerēšanās noņem slotiņu savā pusē un pieliek manā. Tipa - “tu būsi manas acis”. Paldies.

Braucam tālāk uz Emburgu. Lēnām jau esmu sapratis ātrumu pārslēgšanas metodoloģiju, kā arī to, kurā brīdī spiest sajūgu, kad bremzi un cik daudz gāzes dot. Ducinu uz 70. Kamēr instruktors bija ārā, jamais salija. Līdz ar ko arī logi ir aizsvīduši. Vaļā svīdināt nedrīkstot, jo izsitīšot drošinātājus. Braucot uz tiem pašiem 70 un skatoties uz ceļa marķējumu caur stūri, viņš ar lupatiņu gādīgi patīra man deguna priekšā vējstiklu.

Protams, ka no Emburgas (apgriežoties) devāmies uz Iecavu, jo laiks vēl bija dafiga. Apgūstu izvairīšanos no peļķēm un šādu tādu akvaplanēšanas prieku. Visjautrākais ir tad, kad instruktors pasaka, nu tad ejam garām šitām divām fūrēm. Jamās brauc viena aiz otras bez atstarpes.

Sāku manevru (neko neredzot, kā jau ierasts), esmu ticis līdz vienai. Domāju, ka pēc noteikumiem man tagad vajadzētu līst starpā. Bet jamās nelaiž. Kamēr drudžaini prātoju, vai dzīt garām arī otrajai, ieraugu, ka pretim nāk trešā. Mazliet aptecējās dūša. Un tad pamanīju, ka tā pakaļējā fūre padod atpakaļ. Izmisīgi paskatījos uz instruktoru, bet viņš tikai viszinoši smaida.

Atpakaļ ceļā jau nestresojot braucu, izvairoties no bedreem, nebaudoties no pretim braucoshajiem un laizhot tos, kas no aizmugures brauc un izraada veelmi apdziit. Tālāk jau apvedceļš Rīgas virzienā un atpakaļ caur RAFu.

Un tad nāca pats jautrākais. Griežam pie Nestes uz Rīgas ielu. Skatos, kaut kāds BMW lido pa pirmo joslu. Es, neko daudz nestresodams, griežu otrajā. A instruktors pēkšņi sāk purpināt - pirmajā, brauc pirmajā joslā. Es saku, ka tur jau viens brauc. A instruktors rauj stūri pa labi. Es turos pretim. BMW piebremzē, nojausdams ko nelāgu. Es mazliet palaižu stūri, lai ietu tomēr labajā, pa kam instruktors vēl vairāk jamo rauj uz to pašu pusi. Rezultātā - gandrīz apmali paņēmām.

Shematiskais nenotikušās avārijas attēlojums
Shematiskais nenotikušās avārijas attēlojums

Nu, neko. Jamais pa visu nosmīkņā, kā rezultātā pirmdien ar viņu braukšu atkal. Ja nu kādu interesē, kad jāmūk no Jegavas - 07:00 - 09:00 no rīta.

Tālāk jau līdz Mustanga pagalmam tiku bez starpgadījumiem. Vienreiz noslāpu (pavisam - otro), bet citādi viss OK.

Visā visumā gana pozitīva pieredze. Ekstremālā braukšana par visiem simts procentiem.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Mukadillij_doo

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:10

njā.. neatceros, kā sauca tos divus jelgavas instruktorus, kas iecavas visusskolā mācīja braukt, bet nu apraksts pēc viena no tiem izskatās. :D

Gravatar faq

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:13

Nu interesants tev actioonis bija :). Laacz, vai tad tu agraak nearko nebiji braukaajis? Parasti jau jauniibaa ar visaadiem rekordiem bez slotinjaam iznaak braukaat. Labi pasmeejos par visziniigo instruktora smaidu :)))

Gravatar laacz Autors

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:21

faq: Nebiju gan. Kaut kā vienmēr man stingri ir galvā stāvējis tas, ka braukt ar a/m bez teorētiskās un praktiskās gatavības klātesamības ir trulākais, ko cilvēks var darīt.

Gravatar Vilx-

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:21

Nu, peec sakariiga instruktora neizklausaas... Varbuut padomaa, vai nav veerts tomeer nomainiit - vinji tomeer ir visdazjaadaakie.

Gravatar laacz Autors

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:23

Vilx: Kamēr man jamais nekādu buļļkaku nesāks mācīt, braukšu ar viņu. Ibo, jo grūtāk mācībās, jo vieglāk kaujā, kā saka :)

Gravatar Vilx-

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:32

Itkaa jau, bet, nu, shitais, kaa izklausaas, maaca konkreeti bezatbildiigu braukshanu...

He, atgaadina, kaa Knagjim reiz bija gaajis ar instruktoru. Varbuut driizaak vinjam sho staastu dereetu staastiit, bet... meele niez, un vinjsh shobriid neizskataas paaraak ieintereseets shajaa teemaa. :D

Vinjam bija taa, ka vienam no instruktoriem, ar kuru iznaaca braukt, bija... tuvas attieciibas ar spirta skjiidumiem. ;) Rezultaataa reiz, kad Knagjis brauca, instruktors vinjam blakus saaka saldi snaust. Nu, taa, diezgan cieshi. :D Knagjis to, protams, pamaniija, tomeer modinaat arii kaut kaa negribeejaas... Nu, tad vinjsh izmantoja izdeviibu un vienkaarshi briivi pabraukaajaas shur un tur, lai pierastu pie mashiinas. Kad beidzot beidzaas benziins, tad vinjsh piezvaniija autoskolai, kura atbrauca un savaaca vinju un instruktoru. Naakamajaa reizee, protams, jau bija cits instruktors... :DDD

Gravatar krizdabz

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:34

Tagad šo visu lasot, smaidu, bet savā laikā tas man bija ļoti aktuāls temats.. :)

Gravatar Makenrojs

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:35

kas ir kustīgas salona detaļas? Stūre, ātrumkloķis un pedāļi?

Gravatar laacz Autors

2006. gada 14. augustā, plkst. 14:50

Makenrojs: ar domu - tās, kurām nevajadzētu kustēties. Teju vai visi paneļi, drošības siksnu nevarēšana piesprādzēt blakussēdētāja pusē, utt :)

Gravatar mf

2006. gada 14. augustā, plkst. 15:18

pesec :) cik maksaa jelgavaa braukshana? Vanagaa patreiz prasa 8LVL par 90 min!

Gravatar giblet

2006. gada 14. augustā, plkst. 15:25

Mācībās ir visādi gājis, bet pirmajam (1.) privātajam auto, sauktam par VAZ 2105 arī vienreiz nokrita slotiņa vadītāja pusē, braucot negantos slapdraņķa apstķļos. Paspēju tikvien pamanīt, ka slotiņa atrodas uz kapota un nav ne jausmas kurā vietā uz ceļa atrodos pats, turklāt pirms neilga brīžu tiku manījis pretim braucošu fūri, vai ko tamlīdzīgu.

Gravatar cx

2006. gada 14. augustā, plkst. 15:30

Nu normaala pieredze! Tikai auto tomeer vareja veleties labaku. a tas, ka instruktors parasti dumji(viszinosi) smaida, tas ir normaali, taadel brauc peec izjutaam it kaa dzuka tur nebuutu.. man taa bija. Peec brauksanas laukumaa tad kaadas 10 min klausijos kur un kas bija ne taa.. man skiet labaak nekaa realtaimaa Tev chakaree ausii.

Gravatar adm

2006. gada 14. augustā, plkst. 15:40

nu man gan lieka ska labak ir realtimee uzzinaat, ko izdariiju netaa. a to hren peectam tik precizi situaaciju iztelosies. a palikt bez slotinja sir "patiikami" - gadiijaas ziemas vakaraa slapdranjkjputenii uz magjistraalaas ielas 1 briidii redzet kaa slotinja nozuud sev vien zinamaa virzienaa un logs momenta aizkjiip...

Gravatar Didulis

2006. gada 14. augustā, plkst. 15:53

Ņā. Pirmajā mācību braukšanā man sanāca vizināties pa Zaķusalu, par laimi putenis sākās, kad nodarbība beidzās. Otrajā braukšanā pavizinājos pa pārdaugavu un trešajā vajadzēja no Centrālās stacijas (toreiz vēl tur bija normāla izmēra taksometru piestātne) korķu laikā tikt līdz pārdaugavai, pavizināties pa to un tad atpakaļ līdz Centrālstacijai. Taču, kā redzams, ir arī tādi, kam pirmajā mācību braukšanā iet emocionāli smagāk. Un tajā tavā bildītē izskatās, ka arī "drift`u" esi apguvis (nedaudz ieslīps Renault un trajektorijas sākumdaļa skaista). ;-D

Gravatar dadzis

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:00

varu piedāvāt tiešām sakarīgu vanaga instruktoru! pats kārtoju un nesen pirms auto iegādes 2-3x izbraucu sirdsmieram.

Gravatar bux

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:02

Man arī nesen instruktors 2 braukšanās no vietas aizmiga, bet pēc tam uz reiz tiku pielaists pie skolas braukšanas eksāmena :)

Gravatar -----

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:19

mazs staastinjsh: maacoties braukt laiciigi nepanjeemu pareizo joslu aiz kam nevareeju attieciigi nogriesties, kas savukaart radiija sitaaciju, ka instruktors netiek uz toleti kas bija nogriezhoties, benziintankaa. Tad gan dabuuju niknus vaardus un mest steigshus rinjkjii un nesties atpakalj, kaa rezultaataa nokljuvu policijas redzeslokaa, bet jamie tika atshuuti, jo instruktors teica, ka es pie visa vainiigs, bet es teicu ka man nav tiesiibas un lai jamie iet pupaas...

Gravatar BH

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:20

Kad instruktors aizmieg, tad jau esi gatavs eksāmenam :)

Gravatar BH

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:23

Ā, un gandrīz apmale ir 5 m. Pretim nāk ir 1 km :)

Gravatar Storms

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:26

dadzis: Kā to Vanaga instruktoru sauc? Uzvārdā gadījienā nebija Bukšs vai kas tamlīdzīgs? Viņš mani savulaik mācījā ar Ford Focus. Ilgi dresēja pa Pārdaugavu teikdams - "Kamēr tu raustīsies tikmēr mēs turpināsim vizināties". :P Bet, thnx viņam par to - pēc tam vismaz ar savu autiņu nebija lielas raustīšanās. ;)

Gravatar Archijs

2006. gada 14. augustā, plkst. 16:36

mf - kurā grupā esi?! :) tieši tagad es ar vanagu pabeidzu, tagad braukšanu čakarēju./

Gravatar vimba_zlobnaja

2006. gada 14. augustā, plkst. 17:05

Gandrīz perfekts mans gadījums ar fāterīti kad šamais mācija man braukt. Vienīgi viss beidzās mazliet grāvī, jo es nebiju tik spēcīgs salīdzinājumā ar šamo, lai pagrieztos pilnībā līdz galam krustojumā.

Gravatar Piu

2006. gada 14. augustā, plkst. 17:11

Imho instruktoram vajadziigs jauns autinjsh un no shitaa vecaa kraama grib par visaam variiteem tikt valjaa.

Gravatar Gross

2006. gada 14. augustā, plkst. 17:28

Man pirmajā reizē (pa Tērbatas ielu pašā kvēlākajā satiksmē) instruktors prasa vai man kaut kāda braukšanas pieredze ir, piemēram, Golfa kauss :) Uz noliedzošu atzīmi sekoja kliedziens, lai sstājos nost, ka nav ko visus dzīt pa stāvvietai paredzēto joslu :))

P.S. braucis biju un uz ielas orientējos notikumos ;) bet drošs paliek drošs no instruktora viedokļa

Gravatar Glupais

2006. gada 14. augustā, plkst. 17:34

Grūti mācībās, vieglāk kaujā :) Es mācījos braukt ar pirmo žiguli! :)

Gravatar Aidus

2006. gada 14. augustā, plkst. 17:42

Wlcome to the club. Es liku tiesības ar aizvēsturisku mosīti :) Taka renault jau vēl ūberkruta. :)

Gravatar n3on

2006. gada 14. augustā, plkst. 18:55

waa, es ar pie taa dzeka maaciijos braukt :D ir ok !

Gravatar velns

2006. gada 14. augustā, plkst. 19:21

labs piedzīvojums tev bijis.

Gravatar Mr.Ku

2006. gada 14. augustā, plkst. 20:39

Šitais viss ir bulshits, vot kad maajaas jaavlaalee no Polijas bez straadaajoshiem dvornjikiem pa tumsu ... bet peec minuuteem 10 pierod un viss chiki. 120km/h un vaaleejaam! Es savaa laikaa maaciijos bruakt ar moskvichu un man principaa ir po ar ko braukt un kuras salona detaljas kust vai nekus. CCCP skola!!!!!

Gravatar fest

2006. gada 14. augustā, plkst. 21:19

Kad es pirmo reizi braucu ar mammas Audi arī gadījās interesants atgadījums: uz 80 braucot caur Pļaviņu loku nedaudz sajaucu tos kloķīšus pie stūres, kā rezultātā tieši pirms pagrieziena nevis ieslēdzu pagriezienu, bet izslēdzu gaismas. Lieki piebilst, ka bija 12 naktī, un ar mašīnu braucis biju maz. Nedaudz pietrūka, un ceļazīmes, kas norādīja Madonas virzienu, tur vairs nebūtu ;-)

Gravatar fest

2006. gada 14. augustā, plkst. 21:19

btw laacz uztraukumā dažus teikumus translitā uzrakstījis ;)

Gravatar prātvēders

2006. gada 14. augustā, plkst. 22:45

Es mācījos braukt ziemā ar šito <a href="http://www.izh-auto.ru/models/past/412/" rel="nofollow">tanku</a> ar vasaras riepām pa ledu. Eksāmenā pārsēsties uz CSDD limuzīniem bija vienkārši ekstāze. Tā kā grūtības norūda.

Gravatar dadzis

2006. gada 14. augustā, plkst. 22:47

Storms: tieši tā :) Aigars Bukšēvics ir viens labākajiem vanaha instruktoriem, nav arī lētākais.

Gravatar Viktors

2006. gada 14. augustā, plkst. 23:25

tas viss, laacz, ir pupu mizas! Man gan bija vieglāk, jo pirmajā reizē pa Rīgas centru nācās vizināties iekš KAMAZ 4310 (smagais visurgājējs ar CCCP armijas numuru), bembuki un merši turējās pa gabalu. Bet pēc tam ar Moskviču braucot sajūta bija kā no kirzas zābakiem laka kurpēs iekāpjot :)

Gravatar moonlight

2006. gada 14. augustā, plkst. 23:59

Piemetīšu "fleimam": Laacz, palasi ko esi sarakstījis pēc ~ 1 gada, kad būsi ticis pie B kategorijas. Viss Tavs aprakstītais liksies nereāls sīkums ikdienas ritumā.

Gravatar laacz Autors

2006. gada 15. augustā, plkst. 00:10

moonlight: palasīšu. esmu jau uzlicis atgādinājumu :)

Gravatar Rainis

2006. gada 15. augustā, plkst. 09:59

man braukšana bija ar tādu auto,kuram akseleratora pedālis ar aizturi darbojās - tobiš spied kādu brīdi-nekādas reakcijas, tad pēkšņi ierēcas kā dragreisā. paldies dievam,ka pēc 3 stundu braukšanas lika mani mierā un ieskaitīja, pat uz eksāmenu nebija jāierodas. citādi liktu man vēl riepu nodilumu kompensēt:D

Gravatar A

2006. gada 15. augustā, plkst. 10:39

Citi par extrēmās braukšanas kursiem vēl maksā atsevišķi. =o)

Gravatar kastrolis

2006. gada 15. augustā, plkst. 12:02

izskatās pēc totālas mērīšanās ar pirmās braukšanas pieredzi. nu, labi, es pirmo reizi braucu 6 gadu vecumā pēc tam, kad biju nedaudz uzpīpējis zālīti, vadīju ceļa rulli apkārt Brīvības pieminekliem, man neviens nebija pateicis, ka braukt virsū cilvēkiem nav labi, man blakus (tas bija divvietīgs ceļarullis) kā instruktors atradās komas stāvoklī esošs sērijveida slepkava. un pats būtiskākais - es kopš dzimšanas esmu kurls un akls.

Gravatar helvijs

2006. gada 15. augustā, plkst. 12:43

nu jaaa.. instruktors tev riktiigi labais!!:) atceros kaa man bija kad kaartoju tiesiibas.. instuktorus 4 pamainiiju. bet iisteniibaa tagad jau ik peec laicinja izdeviigi pamainiit mashiinu jo csdd eksaamenaa taapat cita buus un iisteniibaa vajag iemaaiities arii aatri pierast pie citas mashiinas:)

Gravatar mf

2006. gada 15. augustā, plkst. 22:41

to: Archijs @ 2006.08.14. 16:36 1056

Gravatar Storms

2006. gada 16. augustā, plkst. 11:46

Nja. Tā i nesapratu kāpēc Laacz izvēlējās tieši Mustangu kurš jau ir iekūlies melnajos sarakstos... :) http://www.iauto.lv/article.php?sid=10844&amp;id=35

Gravatar karlis

2006. gada 16. augustā, plkst. 13:09

#24 Gross un #39 Kastrolis -- ideāli komentāri! Es sēžu bez iekšām. :)

Gravatar Illumine

2006. gada 24. augustā, plkst. 19:51

Jā, es arī nobrīnījos kam Tev Mustangs, jo tur man liekas tik traki, cik vien var būt.

Gravatar minminmin

2010. gada 27. septembrī, plkst. 19:17

Skatos, esat kaut ko par Bukševicu rakstījuši. Gribēju tikai dalīties UN IETEIKT.. tiešām. Vēl tagad ar smaidu atceros mūsu nodarbības. Pārsmieties var. :D Un, protams, prakse, prakse, prakse - nodresēja perfekti. Ok, mācēju jau braukt, 1.un2.reizē jau pa ielām un Rīgas centru vizinājos, taču pašai pārliecība nebija. Toties iedzina manī šo visiem tik vajadzīgo drošības sajūtu un māku kontrolēt, novērtēt, redzēt un paredzēt. Varbūt izklausos pēc kaut kādas aģitantes :D bet tiešām - neejiet kkādos *@%#!& naudas vilcējos, bet ņemiet ciet a/skolu Vanags... Un Buksi. JAaaaaa... Vēl tagad gribētos viņam piezvanīt un sarunāt kādu tāpat pabraukāšanos - vajadzība nekāda, bet būtu forši :) P.s. arī teorijas pasniedzējs (Juris L. (par uzvārdu neesmu droša) - nez, vīrietis gados, ar brillītēm) :D visu cieņu! labāku taktiku, kā iemācīt teoriju caur stāstiem un atgadījumiem no dzīves - ģeniāli! Un kopumā izmaksas par visu ar ne tik daudz, salīdzinoši ar citām a/s...

Gravatar A1

2016. gada 23. februārī, plkst. 10:13

Šitādu braukšanu manos gados nevarēja pieredzēt, jo vienkārši nebija tik daudz mašīnu uz ielas.