Sastrēgumi
Es pavisam noteikti piekrītu agresīvam satiksmes ierobežošanas stilam. Tiesa, nevajag aizmirst vienu lietu - mūsu pašvaldībā un valdībā ir gana daudz finansiāli ceļu un inženiertehnisko būvju izveidē ieinteresēto, lai neko tādu neakceptētu. Un nevienu neinteresē, ka uz to laiku, kad izbūvēs visus solītos objektus un štrāses, automašīnu skaits būs dubultojies.
Kirils
2006. gada 6. septembrī, plkst. 20:04
briiviibas ielu vienvirziena? nespeeju iedomaaties. kaa uz valmieru brauksim? caur bausku?
Jealousy
2006. gada 6. septembrī, plkst. 23:07
Mjā, absurdas idejas birst ka no pārpilnības raga. Aber viss ko vajag ir pagarināt (laika ziņā) zaļos luksoforus uz maģistrālajām ielām.
Edijs
2006. gada 6. septembrī, plkst. 23:50
Laacz: kad tu kādu laiku pabraukāsi ar mašīnu, dziedāsi citu dziesmu. :) Es nezinu, kādam būtu jābūt sabiedriskajam transportam, lai man būtu vēlme ar to pārvietoties. Un pat ne pašam transportam ir vaina - bet tiem cilvēkiem, kas tajos pārvietojas. Es vienkārši dažkārt nespēju izturēt viņu sabiedrību. Man nepatīk uzmanīt visas savas kabatas, ka tik kaut kas nepazūd (ir bēdīga pieredze). Man nepatīk pārbāztā trolejbusā atrasties starp vairākām apaļām uz tirgu braucošām tantēm un iedzērušiem onkuļiem. Vai ir reāli palaist uz vienas līnijas tik daudz trolejbusus, lai tie nebūtu pārbāzti? 15ais trolejbuss tak nāk ik pa 2-3 minūtēm no rītiem un tāpat ir pilns kā zeķe.
Sastrēgumi - viena lieta ir sēdēt savā mašīnā, klausīties mūziku, dziedāt, kārtot lietas pa telefonu, utt. Un tu tomēr sēdi uz sava krēsla, neviens svešs cilvēks tev ar savu klātieni netraucē. Sabiedriskā transportā ne tu pa telefonu parunāsi, ne padziedāsi. Stāvi tik kā idiots, kamēr tiec no vienas tilta puses otrā.
Līdzi ņemamās mantas. Ok, ja man ir soma ar portatīvo, tad varu turpat samest arī citas vajadzīgās lietas. Un tomēr - nav nekāda prieka vazāties garus gabalus apkārt ar to smago somu. Un ja man somas nav? Ikdienā man ir līdzi pārbāzts maks, krietns atslēgu saišķis, telefons. Ja šīs trīs lietas sabāž bikšu kabatās, paskats ir varen smieklīgs. Uzvalka biksēs priekšā vispār neko tādu lielu neieliksi, aizmugurē tik viena kabata parasti. Tad vēl kāda disku mapīte līdzi, kāda datordetaļa or smth. Vārdu sakot - ērtāk ir savu mantību nomest mašīnā uz blakus beņķa, nevis nēsāt līdzi politilēna kulītē.
Zonas un iebraukšanas cenas. Absurds. Pilnīgs. Rīgas centrs ir tik mazītiņš, ka te nav ko īsti dalīt. Tā nav Maskava, nav arī Ņujorka. Un pat ne Berlīne. Ir idejas, kādas varētu būt aptuvenās zonu robežas? Viena zona Vecrīga, otra viss centrs un trešā - viss pārējais?
Un vienvirziena ielas arī - mani māc aizdomas, ka tad būs korķi tur, kur noritēs uzbraukšana/nobraukšana no šīm ielām. Domā kā gribi - nespēju iztēloties Brīvības un Valdemāras ielas kā vienvirziena. Viņas taču neiet nenormālos gabalus pilnīgi paralēli, bet katra savā virzienā. Taču par dažādiem apvedceļiem gan varētu padomāt, lai mazinātu satiksmi caur centru. Kaut ko jau Dienvidu tilts atrisinās. Bet kad tas vēl būs.. Mašīnu tik tiešām paliek ar vien vairāk un vairāk.
Mario
2006. gada 7. septembrī, plkst. 00:34
Pilnīgi piekrītu Edijam.. sab. transportā tu vari pārvietoties tikai ja esi cilvēks, kuram darbadiena sākas 9os pie galda un beidzas 18os pie tā paša galda.. Cilvēks, kuram ikdiena paiet pārvietojoties no viena punka otrā, sab. transports kā pārvietošanās līdzeklis ir pilnīgi garām.. Pats, kad pārdevu auto un meklēju citu, uz nedēļu paliku kājāmgājējos.. vienīgā doma ar kuru no rītiem cēlos un vakarā gūlos bija, kaut ātrāk tiktu pie auto.. atkarība no sab. transporta grafikiem un spiešanās starp tirgus tantēm un citiem subjektiem bija vnk neizturama..
Vistu Zaglis
2006. gada 7. septembrī, plkst. 00:45
Katram savs, katram savs. Kad parādās gabali, ko tiešām, tiešām lauž iet kājām — uzkāpju uz veļļuka un ar aizkustinājumu raugos uz pilsoņiem, kas garlaikotām sejām sēž savās mašīnās uz, teiksim, Valdemāra ielas. Un atceros šādu pilsoņu apgalvojumus par to, ka "auto dāvā viņiem brīvību".
Bet katram savs, kā jau teicu.
Surr
2006. gada 7. septembrī, plkst. 00:52
Erm, Vistu Zagli, lietus? sniegs? aukstums? neciešams karstums? ...velosipēds?...
Apmēram 100 mūzikas CD mašīnā, ļaunākajā gadījumā vēl kompis ar GPRS un sastrēgumus pavadu nebūt ne slikti.
zzc21
2006. gada 7. septembrī, plkst. 08:17
Es arī ļoti baidījos no 1. septembra, taču jāatzīst, ka manā pārvietošanās grafikā ir notikušas patīkamas pārmaiņas attiecībā uz tiem sastrēgumiem. To nav! :o)
pljerdaks
2006. gada 7. septembrī, plkst. 09:24
tas viss pie dirsas rupji sakot, pilniigi viss! riigaa vajag metro kas savieno taalaakos punktus, un paareejaa latvijaa vilcienus, kas ir muusdieniigi nevis katrs brauciens kaa etnograafisks piedziivojums. punkts
Batwork
2006. gada 7. septembrī, plkst. 09:24
Nē, nē - vienkārši būvēsim ielas šaurākas, tad pietiks asfalta uzbūvēt vairāk ielu, un tad nebūs sastrēgumi, jo būs dahrena ielu! Jesss!
karlis
2006. gada 7. septembrī, plkst. 09:52
Sastrēgumi ir un būs tikai sliktāk. Jebkuri mēģinājumi tos mazināt ir naivi. Kāpēc? Jo mašīnu skaita pieaugums ir krietni lielāks nakā to pašu ielu & tiltu kapacitātes pieaugums. Un tā tas ir visur pasaulē. Tagad katrs muļķis var iegādāties mašīnu. Vienalga vai izrūsējušu lūzni no Vācijas, vai plastmasas tosteri, atvainojiet, mašīnu, tepat vietējā salonā "uz līzinga". Lielajās pilsētās sastrēgumstundās normāli pārvietoties var tikai trīs veidos: ar sab. transportu, ar kājām, ar velo. Ja Rīgas guru atradīs citu veidu -- malači. Bet drīzāk jau pašlaik vienkārši rada aktīvas darbības iespaidu, lai nesaņemtu pārmetumus par nekā nedarīšanu. Līdz ar to es šī tukšā bullshita vietā sagaidītu, ka:
Pats ikdienā arī pārsvarā trīs transporta veidus lietoju -- a/m, sab. tr. & velo. :)
gaajeejs_paarsvaraa
2006. gada 7. septembrī, plkst. 11:03
Uzvalkaa uz veljuka suudiigi. A nafig Teerbatas ielu par gaajeeju? Vai ta tik resni gaajeeji, ka uz trotuaara netiek viens otram garaam?
karlis
2006. gada 7. septembrī, plkst. 11:17
Tērbatas iela braukšanai vienalga ir pretīga. Brrrrrrrrruģis! Pārtaisot par gājēju, izveidosies foršs shopping street ar veikaliņiem, kafejnīcām utml. Businesam labi. :)
PolarLācis
2006. gada 7. septembrī, plkst. 11:22
risinājums ir bezluksoforu maģistrālās štrāses - panākams tas vis ir ar tiltiem un tuneļiem, maksā daudz, bet atrisina vēl vairāk problēmas tagad sanāk tā ka jebkurš lielveikals var nopirkt luksoforu(s)
Lauraiss
2006. gada 7. septembrī, plkst. 11:57
Piekrītu PolarLācim, šito mazo Artilērijas, Bruņinieku, Stabu, Tallinas, utt ielu krustojumu ir par daudz, Var kautkādus tiltiņus uztaisīt. Es pats te dzīvoju, un jāatzīst ka šitajā downtownā nav vajadzīgi tik daudz regulējami krustojumi. Ja reiz jāvelkas pāri ielai, var paiet gabaliņu līdz tiltiņam vai tunelītim.
Rumpis
2006. gada 7. septembrī, plkst. 13:01
Man sabiedriskais transports patiktu, ja būtu, piemēram, 1.klases vagoni tramvajos, trolejbusos un autobusos. Ar wi-fi, ar mīkstiem sēdekļiem, ar braukšanas biļetes cenu 50+ santīmi, lai tajos iekšā nelien tie, kas visvairāk maitā patikšanu braukt ar sabiedrisko :)
giblet
2006. gada 7. septembrī, plkst. 13:27
man sekojošs risinājums - rīgas dome nopērk ceļa rulli - lielu un platu, bet tādu, kas ātri brauc. Un brauc. Jo īpaši brauc rīta un vakara stundās pāri rīgas tiltiem.
Antuanete
2006. gada 7. septembrī, plkst. 13:39
Kā tad, caurlaides un ierobežojumi bla bla bla. Ja VISPIRMS izveido park&ride sistēmu un tad domā par caurlaidēm, vēl kaut kā. Bet parasti jau pie mums notiek otrādi :) Kamēr Rīga ir administratīvais centrs, uz kuru visiem ik pa laikam (un daudziem - bieži) jābrauc, ir vienkārši nehumāni ierobežot iebraukšanu. Un sabiedriskais transports arī visai tālu iepaliek no iespējamā pieprasījuma gadījumā, ja tiktu ierobežots autotransports. Tāpat ar veloceliņiem. Vārdu sakot, sistēmā, kur problēmas ir gadiem krājušās, "kardinālu" un tūlītēju risinājumu nav un nevar būt. Tādus ieviešot, radīsies tikai lielākas problēmas. Plānošana un uzlabošana ir jāveic stratēģiski un ilgtermiņā, domājot vismaz 20gadus uz priekšu.
danila
2006. gada 7. septembrī, plkst. 14:59
imho risinājums būtu, izmest VISAS ministrijas, aģentūras, padomes utjp uz rāmavu, ulbroku, rumbulu (lai tuvāk iebraucējiem, kas regulāri spiesti turp doties papīru lietās) pie štrāsēm e22, e67,a2 utt. un tad jau likt caurlaides/ceļamaksas.
Paranoia
2006. gada 7. septembrī, plkst. 16:09
Man visbiežāk centrā vajag kārtot kaut kādas administratīvas formalitātes. Ideja izmest visas ministrijas un valsts iestādes uz Rīgas nomalēm ir apsveicama, bet nereāla. Varbūt tiešām vismaz daļējs risinājums būtu attīstīt e-pakalpojumi/digital signature? Tikai efektīvāk to vajadzētu attīstīt, biku straujāk.
Mr. Skepse
2006. gada 7. septembrī, plkst. 16:24
Paranoia: kāpēc tad nerāla?
tested
2006. gada 7. septembrī, plkst. 18:37
Paranoia: e-paraksts drīz būs ..tik protams nejau par velti
hQuse
2006. gada 7. septembrī, plkst. 22:09
Domāju, ka ceļu nodokļa un maksas stāvvietu cenu desmitkāršošana un visu iespējamo bezmaksas stāvvietu likvidēšana atrsinātu šo problēmu vismaz par 50%. Vēl varētu par tiltu šķērsošanu iekasēt kādu 1Ls par katru pārbraucienu bez mēneša/gada abonēšanas iespējām. Vēl ideja iazliegt iebraukt Rīgas centrā automašīnām, kas vecākas par piem. 8 gadiem. Skumja ironija.
Suns
2006. gada 8. septembrī, plkst. 00:42
manupraat, pie teiksanas vaig tikt kadam domaajaashojam perosnaazjam.
Kirils
2006. gada 8. septembrī, plkst. 10:30
rumpi, kaa tad. wifi pirmajaa klasee. un norobezhot ar 2m betona sienu, lai standarta klase nesnifo un nejuuzo bez atljaujas.
nestaipam jau ikdienaa tik daudz mantas, lai nevareetu taas visas salikt mugursomaa un prom uz ritenja (var ar visu uzvalku). neviens nemaitaa gaisu un arii kustas pat aatraak par sabiedrisko.
Droom
2006. gada 8. septembrī, plkst. 23:19
to Edijs. Zin, laikam Tev baigs kreņķis sakrājies, respect raksta garumam. Manuprāt liela problēma ir cilvēku attieksmē vienam pret otru. Jau 1,5 gadu netieku prom no Londonas un braucu gan ar mašīnu, gan sabiedrisko. Dienas laikā un ja pa centru, tad viennozīmīgi aizmirstu par car un izmatoju tube vai bus. Starp citu nebūt ne tukši.. es pat teiktu krietni pārbāzti iraid. bet tā attieksme ir savādāka. Es braucot sabiedriskajā mācos, atpūšos, sakārtoju domas. Biju LR pirms pāris nedēļām un tiešām, izbraucu bik ar vilcienu un sabiedrisko, pēcāk sazvaniju čomus un braukājos ar mašīnu.. nafig. Kaut kā LR ir cilvēki nedraudzīgi palikuši. (vai vienmēr bija, bet es to nemaniju?) Šeit dzīvojot mans ir apdomājis bik un salīdzinājis dažas lietas, piem. kā pašvaldība (council) strādā ar sabiedrību. Uz katra stūra ir kādi plakāti ar kopējo domu policists = draugs un tas nostrādā abos virzienos. Poliči šeit ir tiešām čomi. Tas pats ar sabiedrisko, respektīvi es vēlējos teikt, ka ja mūsu pašvaldība sāktu domāt un piestrādāt pie tā, ka mēs esam viens vesels, nevis tie "tur un mēs te"'; policija/autobraucējs... utt utt, bet ka viens vajadzīgs otram, tad arī nebūtu ļoti daudzas problēmas. Sastrēgumi? Ja šoferi domātu vairāk par citiem un kopumā, tad arī traffiki nebūtu tādi. nu tā kaut kā.. respektīvi, katram jājūtas mazliet par visu atbildīgam, nevis jācer, ka onkulis Birks or whatever ko atrisinās..
0_o
2006. gada 9. septembrī, plkst. 13:56
Par to kultūru sabiedriskajā transportā jāpiekrīt Droom. Padzīvojot kādu paprāvu laiciņu citur, es arī sāku pamanīt līdzīgas nejēdzības. Tantes, kuras nevis pieklājīgi palūdz, lai viņas palaiž izkāpt kādā pieturā, bet vienkārši rupji ar elkoņiem grūžas cauri baram. Trolejbusa vadītāji- stāvi tu tāds gaidot pie priekšējām durvīm. Šis piebrauc, bet durvis priekšā nevienam nezināma iemesla dēļ neatver, kaut arī es un vēl citi cilvēki stāv un gaida. Ikdienā braucu ar to pašu sabiedrisko, pašam mašīnas nav, bet nekāda prieka arī nav. Atliek tikai noplātīt rokas un cerēt, ka ar laiku varbūt tomēr savstarpējā cilvēku cieņa un vienkārša elementāras pieklājības normu lietošana uzlabosies. Arī šī lieta nekādā ziņā nepopularizē braukšanu sab. trans.