Radari
A pie mums nevienam no pašvaldības (valdības) nav ienācis prātā uzstādīt divus automātiskos fotoradarus? T.i. - vienu tiltam vienā galā, otru - otrā un mērīt laiku, kurā tiek veikts attālums starp abiem punktiem (vidējo ātrumu)? Varētu būt stipri efektīvāka metode par standalone radariem.
Jurčiks
2006. gada 23. novembrī, plkst. 09:29
Likums nav sakārtots, lai šo darbību veiktu oficiāli.
pods
2006. gada 23. novembrī, plkst. 09:32
un tad ar numura atpazishanu? vai mashinu skaitishanu (ja kads tevi apdzina, pats vainigs)?
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 09:33
pods: Automātiska numuru atpazīšana jau vairāk nekā desmit gadus nav nekas jauns :)
Batwork
2006. gada 23. novembrī, plkst. 09:37
Es pats jau vairāk kā 25 gauds neesmu nekāds jaunums.
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 09:38
Batwork: Kāds apgalvo pretējo?
esuntu
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:00
Vai tad <i>standalone</i> radari nespēj noteikt automobīļa ātrumu?
Papuass
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:03
Portugālē šī fīča tika izveidota, bet likumdošanas dēļ neko nevarēja padarīt. Un arī auto numuru atpazīšana nav nekļūdīga. Londonā to ieviešot, bija 40% kļūda, tagad nodzīta līdz 5%.
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:10
esuntu, šādā veidā var "pasargāt" visu ceļa posmu. <cite>Standalone</cite> radara gadījumā - tikai īsu posmu pirms paša radara.
eldberg
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:14
Un braucot nomaini braukshanas joslu un radars neko nefikse :P
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:14
eldberg: jo?
Samokats
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:20
Un ja man tilta vidū saplīst riepa?
rem
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:23
varbūt uz reizi ieviešam automašīnās "melnās kastes", kas visu laiku reportē kur tu brauc, cik ātri un ko tu (sliktu) runā salonā?
asdf
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:27
Out of sync un uzreiz 100% pārkāpumi visiem :D :D :D
aaxc
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:42
Vai tik Latvijā tas neskaitīsies cilvēktiesību pārkāpums? Respektīvi, tava mašīna netiek fixēta konkrētā punktā, bet reāli izsekota konrētā laikā un attālumā. Šaubos, vai tas ir legāli ..
IMAGin
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:51
Un? Jeega ta kaada? Tie kas ir tie lielaakie paarkaapeeji un gribees paarkaapt vienmeer atradiis veidu kaa to dariit :)
Prieksh fotoradariem ar nummura atpaziishanu ir taadas jaukas uzliimes VN kuras zem lenkja no augshas visu nummuru padara melnu vai baltu :)
Taapat ir arii taadas lietas kaa antiradari kas kombinaacijaa ar iepriekshmineeto vispaar ir kas interesants :)
etc etc...
Homer
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:51
Pārlido vienā galā, tad brīdi velcies, un otrā galā arī vari pārlidot. Kopējais laiks palielinās => vidējais ātrums samazinās, radars neko nefiksē. Q.E.D.
Normunds
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:52
<i>Vai tik Latvijā tas neskaitīsies cilvēktiesību pārkāpums?</i> Tev ir visai dīvaina izpratne par cilvēktiesībām :) Tad jau sanāk, ka katrs policists, kas pavērš radaru pret tavu auto un fiksē tā ātrumu, pārkāpj tavas cilvēktiesības :D
Maris
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:53
Un neaizmirsīsim sodies arī tos kas velkas... - līdz ar to bremzē satiksmi, tādu Rīga arī netrūkst...
Maris
2006. gada 23. novembrī, plkst. 10:54
tb sodīt :)
Rumpis
2006. gada 23. novembrī, plkst. 11:01
Cik zinu, Latvijā likumdošana esot sakārtota. Ja atmiņa neviļ, kaut kādi Ministru kabineta noteikumi esot pieņemti gada pirmajā pusē. Intereses pēc esu arī palasījis par tiem radariem. Katrs var pagooglēt ar vārdiem "speed trap" vai līdzīgi. Kā saprotu, tās uzpariktes diezgan stacionāri tiek uzstādītas, jo tām ir vajadzīga elektrība, un attiecīgi diezgan reti tāpēc tiek pārvietotas. A tauta uz to reaģē tā, ka internetā ir lapas, kur tiek vairāk vai mazāk aktīvi updatēta infa par to ierīču atrašanās vietām, līdz pat tam, ka var dabūt failus, kurus pēc tam var ielādēt visādos TomTomos un citās navigācijas ierīcēs, un tad tās laicīgi brīdina par tuvošanos radara darbības zonai.
ulzha
2006. gada 23. novembrī, plkst. 11:12
Homer: īsta Simpsonu loģika :D
MrProxy
2006. gada 23. novembrī, plkst. 11:42
tatad rekjinam videejo aatrumu respektivi pustiltu velkamies uz 10km/h un pec tam otru pusi atvelkam zu 150km/h? (nu attieciigi apreekjinot kaa kru vajaga ieverot lai videejais anaaktu atljautajas robezjaas!
hh
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:01
Kur sleepjas saape? kapeec shis jautaajums ir aktuaals? :))
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:04
hh: Tik vien kā sportiska interese. Tā vietā, lai ieviestu saprātīgus risinājumus, naudas kāšanas nolūkos notiek tā - taisām pa vienam radaram. Tad, kad redzam, ka tas nepalīdz, taisām šitādu risinājumu. Dubults kāposts :)
esuntu
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:22
laacz: Nu tīri filosofiski šāda risinājuma radari arī fiksē auto ātrumu tikai noteiktā posmā, kas tiesa gan ir mazliet garāks par <i>standalone</i> radara posmu, taču tas ir un paliek tikai posms, kas sevī neietver visu automobīļa veikto distanci un iespējamo pārkapumu diapozonu. Vienīgais labums no šādas sistēmas būtu jau vadītājs tilta sākumā baruktu ar atļauto ātrumu, tilta vidū pārsniegtu un tilta beigās atkal brauktu ar atļauto ātrumu. Tilts tomēr nav 3km garš, lai vidējais ātrums mums pavēstītu, ka braucējs ir pārsteidzis ātrumu kautkur posma vidū.
Cik liela ir varbūtība, ka izvietojot trīs <i>standalone</i> - radarus abos tilta galos un pa vidu, mēs noķertu vairāk pārkāpējus nekā izveidojot šādu sistēmu, kas, pēc manām domām ir gana dargāka</i>?
Teorētiski, tad šāda veida radari būtu jāizvieto visos iespējamos krustojumos un ceļa atzaros.
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:25
esuntu: Trīs standalone radari varētu būt dārgāki par šādu divu radaru sistēmu, jo šai gadījumā nav nepieciešams noteikt a/m ātrumu. So, faktiski, pietiek ar attiecīgas precizitātes fotoaparātiem, kas padod divus attēlus softam, kurš OCRo, izmet bildes, kuras neģeld, izrēķina ātrumu, utt. Protams, ka nav izslēgtas kļūdas, bet tam jau ir domāta iespēja pieprasīt attēlus no attiecīgās institūcijas.
laacz Autors
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:25
P.S. Laikam jau arī viena radara gadījumā tiek bildēti divi attēli, pēc kuriem tiek aprēķināts ātrums...
Rumpis
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:26
Ja kas, tad citās valstīs liek automātiskās foto kameras arī krustojumos, lai ķertu tos, kas pie sarkanā brauc.
hu_ha
2006. gada 23. novembrī, plkst. 12:44
eeee, laba ideja, tad varēs taisīt street race, t.i., aizbraucam aiz pirmā radara, pastāvam tur minūtes 5 un tad stiepjam.. Varētu gadīties, ka vidējais ātrums nebūs nedz ko liels :)
rem
2006. gada 23. novembrī, plkst. 13:00
protams galvenais jautājums - ir NAFIG? tāpat satiksmes drošību tas ietekmēs ļoti margināli, it sevišķi jau uz tiltiem, kur vispār ir taisns gabals, nožogots gājēju celiņš un nav uz ceļa izlecošu dzīvnieku.
uzskatu, ka ātruma nozīme (ar domu pārspīlēti uztraucoties par dažiem pārsniegtiem km/h) ir stipri pārspīlēta. un šodienas moderno auto spēja bremzēt/izvairīties no šķēršļa stipri pārsniedz tos rādītajus, kas doti pamācošajās noteikumu grāmatās.
manuprāt pamatoti ir vērts iespringt uz ceļa seguma kvalitāti, ceļu norobežošanu, paplašināšanu, apgaismošanu un pareizu krustojumu izbūvi.
čačeris
2006. gada 23. novembrī, plkst. 13:39
Nez vai tāds radars mācētu piečekot, ka es tilta vidū apgriežos un braucu atpakaļ.
archaic
2006. gada 23. novembrī, plkst. 13:50
Mašīnas numurs ir laba lieta, bet kā radars zinās, ka pie stūres esu es nevis mans brālēns. Man atsūtīs rēķinu, bet es ar lieciniekiem pierādīšu, ka tajā laikā esmu bijis citur.
noisex
2006. gada 23. novembrī, plkst. 13:55
Un nahuj tas ir vajadzigs? Paradi man lacz kadu kursh pilseta brauc uz 50kmh
Glupais
2006. gada 23. novembrī, plkst. 14:06
Velkam vilcieniņā pa 3. joslu uz 120 km/h ieturot 1 - 2 m distanci un pēdējam autiņam nosmērējam ar dubļiem numuru :)
wadims
2006. gada 23. novembrī, plkst. 14:07
Em, a ko dar'it tad, kad cilveece uzzina, KURI IR TIE TILTI? :D
Jumanji
2006. gada 23. novembrī, plkst. 15:02
Ir jau līdzīgas sistēmas. Kaut vai ar tiem pašiem uz asfalta izvietojamiem sensoriem (kas ir kā vadi pāri ceļam). Tādi ir jau vairākās vietās un nosaka arī a/m ātrumu, tikai nefotografē numurus.
Kā reiz vienā no Zebrām (TV prog) bija runa par pārkāpumiem un attiecīgais kekss teica, ka lūk pēc šīs statistikas, vismaz 80% braucēju pārkāpj ātruma ierobežojumus un soda tikai apmēram 10%. Tā kā viņiem esot kur vēl izplesties savās regulējošajās darbībās.
Tās sistēmas atpazīst auto pēc masas un attālumiem starp riteņiem un nez ka vēl, bet esot visai precīzas. Līdz ar to pat nevajadzētu divas kameras/numuru atpazīšanas sistēmas, lai varētu sodīt pārkāpējus. Lai gan - vai visa tā uzparikte ir lētāka par radaru, nav nekāda priekšstata.
noisex
2006. gada 23. novembrī, plkst. 16:48
wadims, es jau tev tagad varu pteikt, kur ir radari :)
Muulis
2006. gada 23. novembrī, plkst. 17:39
Arhaic: Nu tad pats vainīgs, ka brālēnam mašīnu būsi devis. No viņa tad arī piedzīsi pats.
Muulis
2006. gada 23. novembrī, plkst. 17:41
Bez tam tāda sistēma, kas piestāda rēķinu pēc mašīnas numuru, liktu savākties tiem auniem, kuri mašīnu pārdod/atdod citam, bet nepārreģistrē.
Whiskas
2006. gada 24. novembrī, plkst. 10:23
Diskusija par neko. Jelgavas šoferu ievērojama daļa ir nelabojami āpši, nekādi radari tur nelīdzēs. Ar šausmām gaidu 2013.gadu, kad pēc Šlesera plāniem A8 ceļam jābūt pārbūvētam par maģistrāli ar atļautajiem 130 km/h. Kamēr automašīnas vadītājiem nebūs par neapstrīdamu un ievērojamu patiesību iepotēta braukšanas kultūra un poņa (pagriezienu rādīšana, apdzīšana tikai par kreiso joslu, braukšana pa ceļu un nevis pa jebkuru vietu, pa kuru var mēģināt pārvietoties sev vēlamajā virzienā), bet gājējiem pieleks, ka uz maģistrāles tiem nav ko darīt - tikmēr varam sagaidīt tikai vēl lielāku statistiku par sasistiem bembjiem un nobrauktiem cilvēkiem.
Vaards
2006. gada 25. novembrī, plkst. 21:38
Reizi paaris gados ienaaku sheit un secinaajums radaas viens: Taatad Laacz veeljoprojaam no Jelgavas uz Riigu braukaa ar mikrinju.
laacz Autors
2006. gada 25. novembrī, plkst. 21:55
Vaards: Tas neatbilst patiesībai :) Ja neskaita dažas reizes mēnesī.
Aleksejs
2006. gada 29. novembrī, plkst. 22:59
Nu... Iespējams, ka arī tie radari kaut ko mainīs lietas labā, līdz neatradīs kādu skaistu juridisku gājienu, kā apiet to padarīšanu.
Bet manuprāt uz visiem tiltiem pilsētās (ar retiem izņēmumiem) vispār varētu atļaut pārvietoties ar ātrumu 70 km/h.
Kasics
2006. gada 6. decembrī, plkst. 23:06
Tev par tādu ideju naglu galvā vajadzētu iedzīt!!!