✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Reklāmas

2007. gada 31. janvārī, 24 komentāri

A kas notiks, kad visi mūsu un citzemju reklāmdevēji, kuri šobrīd tērējās Interneta reklāmai (kā arī tie, kas eventuāli to plāno darīt) sāks izmantot AdSense AdWords? Vai koneptuāli šī sistēma nesāks veidot kaut ko līdzīgu reklāmdevēju rindām uz konkrētiem atslēgas vārdiem un reģioniem? Vai, varbūt, tas notiek jau tagad? Kā tur ir, ko? Kā tur būs, a?

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar ELs

2007. gada 31. janvārī, plkst. 19:04

Tas jau notiek. Rindas un cenas uz atslēgvārdiem ir neadekvāti lielas. Tā vien šķiet, ka jau tagad ir AdSense reklāmu izvietotāju deficīts.

Gravatar utax

2007. gada 31. janvārī, plkst. 19:08

manuprāt reklāmDEVEEJI izmanto AdWords. AdSense izmanto tie kas grib nopelniit no reklaamu izvietšanas savās lapās

Gravatar Māris

2007. gada 31. janvārī, plkst. 19:25

Es domāju tas būs šoks reklāmdevējiem, jo viņi beidzot redzēs, ka par nesalīdzināmi mazāk naudām var iegūt daudz lielāku atdevi. Beigsies arī laiks, kad par baneri, kam atdeve ir 50 kliki mēnesī, var prasīt 100Ls. Daudzi aplauzīsies - daudzi uzvārīsies - kā parasti! ;)

Gravatar shljaktichsh

2007. gada 31. janvārī, plkst. 19:47

kas ir adsense un par ko vispār ir runa???

Gravatar prātvēders

2007. gada 31. janvārī, plkst. 20:04

Te ir tas pats vecais labais stāsts par to, ka televīzija izkonkurēs presi un radio, bet internets visus iepriekšminētos. Katram reklāmas veidam būs sava auditorija. Tieši tāpat kā šobrīd ir ar medijiem.

Gravatar Pretinieks a.k.a. Beregu

2007. gada 31. janvārī, plkst. 20:15

drošākais līdzeklis pret rindām ir izsole. neesmu pētījis, ko Google, bet konkurenti jau tādas, šķiet, organizē.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 31. janvārī, plkst. 20:26

utax, pardon. Sajaucu terminus.

Gravatar Benvenuto

2007. gada 31. janvārī, plkst. 23:15

Atliek vienam keywordam kļūt lētākam par 1 centu un būs rinda :) Katram jau tagad ir iespēja par keywordu solīt savu cenu un keyworda cena ir mainīga. A kā būtu ja būtu... hwz...

Gravatar Vilx-

2007. gada 1. februārī, plkst. 01:25

Naz, cik gara rinda ir uz vārdu "viagra"? :P

Gravatar Suns

2007. gada 1. februārī, plkst. 02:08

Man ir 1000 click/day un par to tikai 85 USD/dienaa. Pirms gada par to buutu kaadi 150 USD. Kautkaa tam visam veertiiba kritusies....pff

Gravatar mmk

2007. gada 1. februārī, plkst. 10:12

kamēr google nepalaidīs adsense latviski, tikmēr nekā sakarīga zem adwords nebūs priekš Latvijas. Jo ja tavs saits ir latviski, tad sakarīgas reklāmas dabūt savā saitā nav reāli. Un arī reklāmdevējiem nav īsti jēgas baigi tārgetot kaut ko.. Pagaidām google suportē tikai biki pār 20 valodām. Tā kā līdz lv valodai un bumam kāds gadiņš noteikti ir jāpagaida.. :)

Nu kas tad sāksies, hvz :) Lielie portāli tāpat jau lielāko kāpostu ievāks. Kaut vai paši piereģistrējoties AdSensē. Un cenu jau tomēr nosaka pieprasījums / piedāvājums eventually. Tā ka cenas diez vai kritīsies baigi. Vienīgi iespējams sākotnēji, jo parādīsies vairāk iespēju izvietot savu reklāmu (dažādi mazie saiti..)

Gravatar funs

2007. gada 1. februārī, plkst. 10:58

suns, tev hujova nisha ja par 1000 klikiem $85. man par 850 ir $300 keyword research, baby

Gravatar Kaspars

2007. gada 1. februārī, plkst. 12:52

Labi (lasi- populāri) keywordi kļūs dārgāki un AdWords izmantotāji agri vai vēlu būs spiesti meklēt līdzīgus, bet lētākus atslēgvārdus.

Tieši tāpat kā angliskajā AdWordā - tiklīdz gribi reklamēties pie populāriem atslēgvārdiem, tā cena (CPC jeb "Cost Per Click") kāpj nesamērīgi.

Gravatar Suns

2007. gada 1. februārī, plkst. 15:20

Kaspar, vai pieregistreejoties AdWordaa var redzeet listi ar populaarakajiem un daargaakajiem atlseegvaardiem?

Gravatar aaxc

2007. gada 1. februārī, plkst. 15:24

Es kautkaa atpalicis esu, var man paskaidrot kaa taa sisteema par tiem atsleegvaardiem notiek? Zinu, ka paraadas daudzaas lapaas "Adds by Google" jeb tas ir pilniibaa kas cits... :?

Gravatar laacz Autors

2007. gada 1. februārī, plkst. 15:25

Suns, nezinu. Neesmu tur reģistrēts.

Gravatar mmk

2007. gada 1. februārī, plkst. 18:37

aaxc: jā, ads by google ir tieši tas.

Gravatar ingus

2007. gada 1. februārī, plkst. 18:43

starp citu.. aizvakar uzgaju sarakstiņu ar pašiem dārgākajiem keywordiem - augsgala bija keywordi cenaa ap 85$

Gravatar kas

2007. gada 1. februārī, plkst. 21:45

#18 cik lasiits, tad daargaakie keywordi ir simtos dolaaru. #14 nee, nevar redzeet daargaakos, bet, protams var teiksim ierakstiit via-gra pie sava ADa, nospiest, lai paraada kuraa vietaa tas ads tiek estimeitots un attieciigi saprast kaadas ir cenas. ja ievadot 5 dolaara esi 100ajaa vietaa, tad ievadot 150 esi treshaajaa, tas kaa piemeers.

Es neesmu drosh ka ir baigaa atdeve latvijaa. Jo man liekas, ka parasti tie kas LV lieto google maak atrast to ko meklee pashos rezultaatos, nav vaadziiga aa reklaama malaa, un pat nespiezz uz to. Es parasti uzspiezzu uz visaam jaunos tabos ;) Biju drusku shokaa par loceklla palielinaashanas reklaamaam sietWords, tas k-kaa parasti saistaas ar spameiliem.

Gravatar noisex

2007. gada 2. februārī, plkst. 00:08

Tiek izmantots gan Adwords, gan Adsense...gan Yahoo ADS, gan Microsoft advertise, gan saviem merkjiem, gan ar citu cilveku merkjiem - esmu ar to iepazinies itin veiksmigi. Visos vinjos ir ljoti daudz "fiitchu", lai saprastu, kadi keywordi ir popularakie, cik daudz tie tiek mekleti dienaa utt utjp...viss smuki liknites redzams un ne tikai. Daudzos vinjos var noradit pat lidz potenciala klikotaja atrashanas vietai...mazums, ka jus varat noradit, ka mekletajs ieraudzis reklamu no latvijas, no plkst 10:00 AM lidz 12:00 AM, bet ari daudz vairak lietas var definet :) Jautajums ir cik maxaa par 1 CPC vai arii CPM, vai ari radijumu skaitu, bet tas viss ir atkarigs no keyworda. Man tas intresee, gan ka no reklamdeveja puses, taa ari no reklamizvietotaja puses. teiksim taa veiksmigi izvietojot reklamas var nopelnit tik daudz, lai nestradatu algotu darbu ;) A no reklamdeveja puses...nu noradam ikmenesha budzetu, naudinju par kliku :) un viss notiek, bet nu jamak keywordi izveleties. Profesinalji shaja lietaa, nekad neatklaj savu tehniku, un kads ir revenue per click.

Gravatar moonlight

2007. gada 2. februārī, plkst. 09:46

Laacz: Nekādas rindas nebūs. Būs tas pati AdWords atslēgas vārdu izsole, kas darbojas jau tagad- vai nu maksā ragā attiecīgu maksu par klikšķi vai meklē citus atslēgas vārdus un veidus kā strādāt efektīvāk. Uz daudziem atslēgas vārdiem arī google.lv šobrīd jau ir normāls pieprasījums un vidējā klikšķa cena tuvojas vai pat pārsniedz vidējo klikšķa cenu par "klasisku" reklāmu.

Bet te ir vēl daži aspekti par ko ir vērts aizdomāties:

  1. Pat pie lielākas klikšķa cenas (CPC) kampaņa ir prognozējamāka, jo maksa ir nevis par ekspozīcijām (kas nozīmē zīlēšanu pieredzē un vēsturiskajā statistikā kāds būs vidējais klikšķu skaits kampaņas periodā konkrētam p(v)ortālam un reklāmas formai un attiecīgi - CPC; 2) Teksta reklāma nekad par 100% neizpiedīs citas formas - tām ir virkne priekšrocību. Un konteksta reklāmai ir arī virkne trūkumu. Ir virkne pētījumu, kas izvirza apgalvojumu, ka efektīvāk strādā reklāma, kas izvietota, bez konteksta. Manuprāt (bez lielas matemātiskas analīzes) tas varētu būt pareizi un "trigeris" ir brīdis, kad teksta reklāma kļūst neefektīvāka par citām formām dēļ augsta CPC. Varētu būt, ka biznesa modelis (vairumā gadījumu) varētu mainīties. Piemēram pārejot tikai uz CPC nevis uz maksu par ekspozīcijām, kas šobrīd ir vispārpieņemta prakse; 3) LV zonā ir vēl ļoti daudz iespēju un darāmā un būs daudz pārmaiņu un dažādos aspektos - nevar būt savādāk ar mediju kanālu, kas gadā aug par 100%; 4) Kas attiecas uz AdSense - nekas to neliedz šobrīd izmantot un targetēt Latvijas teritoriju. Lūdzu - GMAILa ietvaros tergetējat. GMAIL arī ir Google Partner Network ietvaros piedāvāts "partneru" serviss. Bet ar to ir par maz. Domāju, ka šiet AdSense tīkls neattīstīsies bez proaktīvas bīdīšanas no Google puses. Jautājums vai viņi to darīs jo tirgus (salīdzinoši) ir mazs un noteikti nav prioritārs.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 2. februārī, plkst. 09:51

moonlight, man šķiet, ka Google varētu pievērsties mums visas Baltijas kontekstā. Katra no valstiņām ir par mazu (tiesa, arī ar mazu naudu neviens nemētājas un no tās neatsakās), bet kopā jau kaut kas ir.

Gravatar Maxoud

2007. gada 2. februārī, plkst. 10:06

#19 <blockquote cite="kas">parasti tie kas LV lieto google maak atrast to ko meklee pashos rezultaatos, nav vaadziiga aa reklaama malaa, un pat nespiezz uz to. Es parasti uzspiezzu uz visaam jaunos tabos ;) Biju drusku shokaa par loceklla palielinaashanas reklaamaam sietWords, tas k-kaa parasti saistaas ar spameiliem.</blockquote> Tev ir taisnība. Vena no manām lapām paradas gan top5 Googlā, gan Adwordos, vairāk par 95% trafika ir no meklēšanas rezultātiem. Par SietsWords - izmeģināju, nekādas jegas to lietot nav. Šausmīgi nekorēkti meklēšanas rezultāti, smieklīgs pieprāsījumu skaits. Smart.delfi un Apollo arī izmanto Siets, bet rada savu reklāmu. Turpretim Google, kurš rada savus AdWords arī partneru lapās. Sietā par 4 mēnešiem nebija neviena klikšķa.

Gravatar www.mekletbildi.lv/gamble/

2007. gada 5. februārī, plkst. 16:24

Man gan pagaidām tikai 3 dolāri sakrāti...;)