✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Londona #3

2007. gada 14. martā, 14 komentāri

Viesnīcu bijām nobukojuši (starp citu, rekomendēju - booking.com; bez ierunām) pirmajā zonā (iela saucās Glouchester terrace), vienu ielu virs Haidparka robežielas - Bayswater road.

Tā kā viesnīcas atrašanās vietu kartes veidā nebijām pacentušies izdrukāt, nācās paļauties uz atmiņu un rekomendācijām. Neesot nekādam priekšstatam par metro sistēmu, tika iegādāta vienreizējā braukšanas biļete līdz Bayswater metro stacijai. Ja arī jums kādā brīdī ienāk doma iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti, aizmirstiet. Nekā dārgāka Londonas transporta sistēmā nav. Tā maksāja četras mārciņas. Katram. Vienīgais, ja ir skaidri zināms, ka tai dienā brauksiet tikai vienu reizi.

Izkāpām Beisvoteras stacijā. Šit. Mēs dikti ilgi tirdījām apkalpojošo personālu. Patiesībā ne sūda. Apkalpojošais personāls pats tirdījās. Iesaistot arī aiz stikla sēdošu palielu onkuli. Kurš nolēma mūs iepriecināt, norādot uz adresē esošo vārdu Westminster un bilstot - “wrong city”. Tas nekas, ka Westminster city skaitās Londonas apgabals (pareizi pateicu?). Savā ziņā, iespējams, gribēja mūs izāzēt. Galu galā lielākā kartē tika atrasta mums vajadzīgā iela - Glouchester terrace. Un mēs devāmies. Nogājām ellīgo gabalu ar ellīgu līkumu. Pienākot pie attiecīgās ielas, apstulbām. Numurs uz mājas durtiņām bija 200. A mums vajadzēja 33.

Noskaidrojām virzienu un devāmies. Liels mums bija atvieglojums, ka viņiem ir numurētas nevis mājas, bet to daļas. Durvis. Attiecīgi, pēc aptuveni piecpadsmit minūšu gājiena nonācām galamērķa.

Iečekojāmies viesnīcā, samaksājot pienākošās 200 mārciņas par 4 naktīm. Gana patīkams cipars par tīru kārtīgu double ar visām ērtībām (labierīcības, duša, ledusskapis, televizors, elektriskā tējkanna ar tēju un kafiju) numuriņu pirmajā zonā. Tiesa, trešais stāvs (viņiem stāvi skaitās kā -1, kas ir pagrabs, G, kas mums skaitās kā pirmais, 1, 2, un 3). Bez lifta. Bet tas jau dzīves sīkums.

Mīļie cilvēki. Saprotu, ak gribās visu redzēt, visu apjaust. Bet, ja vien neesat profesionāli sportisti, aizmirstiet. Esiet racionāli. Ja negribat braukt ar metro, kas saprašanas ziņā ir visvieglākais, tad brauciet ar autobusu. Autobusu kustības karte ir stipri sarežģītāka, tajos nesaka pieturas, utt. Bet, atšķirībā no metro, var visu redzēt. Pieturas ir gana tuvu viena otrai, lai varētu izkāpt un, mazliet paejoties atpakaļ, detalizētāk aplūkot ieinteresējušo objektu. Mēs to nezinājām. Jau pirmajā vakarā sabeidzām kājas, nostaigājot nejēdzīgos gabalus. Pavadiet pāris liekas minūtes, lai iepazīstos ar metro sistēmu. Tas tik tiešām ir varonīgakais, ko londonieši ir izveidojuši.

Turpinājums sekos pēc 24 stundām.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar moonlight

2007. gada 14. martā, plkst. 21:29

LON tiešām ir grūtības ar ielu / numuru atrašanu, kaut kā viss tas viņiem tur savādāk. Toties, Google Maps ir gandrīz perfekta karte šai pilsētai. Tas palīdz pat tādiem topogrāfiskiem idiotiem kā man.

Gravatar KAC

2007. gada 14. martā, plkst. 22:26

laikam daudz ko interessantu redzeejaat, ja kaajas sabeidzaat :)

Gravatar lalala

2007. gada 14. martā, plkst. 23:42

kas gan vispār var būt labāks par metro!! Lai svētīts tas, kurš to izdomāja!

Gravatar Kaspars

2007. gada 15. martā, plkst. 01:32

Tas bija labs britu joks par to "City of Westminster? Wrong city!" :)

Gravatar Sarky

2007. gada 15. martā, plkst. 02:55

• "Lai svētīts tas, kurš to izdomāja!" Briti jau rii to izdomaaja. Kaa nekaa Londonaa - Pasaulee pirmais metro. Nu jau gandriiz 150 gadu...

Gravatar Analgiins

2007. gada 15. martā, plkst. 08:35

Parīzē ar nav nekāds mazais metro, bet var nokļut kur vien vajag, javadās tikai pēc bultiņām :)

Gravatar mmk

2007. gada 15. martā, plkst. 08:48

vakar kā reizi pētīju viesnīcas Londonā, bookings.com tiešām labākais piedāvājums, jo tas saits tieši uk ir reģistrēts.. par ielām un adresēm, njā, AutoRoute man parādījā ka 1 un tā pati adrese var būt 2ās attālās vietās, atšķirība ir tikai kaut kādā apakašrajonā - SW, NW, N, etc.. ir ok kašamars :) no metro domāju izvairīties, jo braukšu ar auto! :D

Gravatar Krišs

2007. gada 15. martā, plkst. 08:58

gps+pda/mob+tomtom un "visas adreses londonā māku atrast" ;-)

Gravatar Spliter

2007. gada 15. martā, plkst. 09:36

Ar pabiju Londonā pagājušo vasaru. Pavadīju vineu dienu kamēr iebraucu visā metro sistēmā, bet kad iebrauc. Bāc..tas ir kaut kas perfekts. Un par tām vienreizējām biļetēm ;) njā...mani brīdināja, ka ja sanāk kaut divas reizes braukt dienā, tad lai uzreiz Travel card pērku :) Tad normāli...brauc gandrīz kur gribi. Tik uzrāvos baigi pēdējā dienā. Pamēģināju Travel Card nopirkt automātā. Es dzīvoju laikam 4tajā zonā. Aizbraucu uz pirmo un nelaiž mani ārā. Izrādās ka automāts iedevis man no 6-2 zonai. Nācās vēl vienu kartiņu pirkt. Tā kā, ja pērkat automātā, skatieties līdzi... :)

Gravatar Normunds

2007. gada 15. martā, plkst. 11:22

gege, Lon autobusi ir sarežģiti? Iesaku aizbraukt uz Romu, nostāties pieturā un pzmēģināt izsecināt 1) kur tu atrodies, 2) uz kurieni brauc katrs no 3-5 autobusiem, kuru saraksts ie pakārts uz stabiem un 3) izdomā ar kuru no visiem tev jābrauc :DDD To pat ar karti rokās ir gandrīz neiespējami izdarīt. . Lon autobusu pieturās taču ir sīka apkārtnes[centra] karte un tajā tu vari nesteidzīgi izpētīt ar ko un uz kurieni jābrauc.

Gravatar Fanfatāns

2007. gada 15. martā, plkst. 13:36

Londonas metro tiešām ir viens liels atradums. Tajā pilsētā kāru nevajag. ja nu vienīgi vīkendam izbraukt uz skotijas plašumiem padzenāt bumbiņu. Es gan, kad meklēju savu viesnīcu diezgan ātri to atradu jo bija sīks apraksts kur un ar ko jābrauc no katras konkrētās lidostas + melnbalta karte ko drošības pēc izdrukāju. ar autobusu braucu tik vienreiz un arī veiksmīgi. ar kabu ar vienreiz ar veiksmīgi. un klubā ar tiku veiksmīgi, tur gan gandrīz atrāvos pojebalu tik dēļ tā vien, ka man bija zaļš krekls. paši saprotiet kapē

Gravatar CiemaAidzins

2007. gada 15. martā, plkst. 14:40

Riktīgi intresanta lasāmviela. Tā turēt.

Gravatar Syriana

2007. gada 15. martā, plkst. 16:15

Londonu esmu apmeklējis trīsreiz.

Klasisko centru, kuru var redzēt standarta tūristu kartēs, izstaigāt VAR, tas ir apmēram 10(garumā)x5 km liels. Ar vienu nosacījumu - patīk DAUDZ staigāt.

Gribas mazliet ārā no centra - uz Greenwich park, Canary Wharf, Wimbledon utt. - te varianti atšķiras, jo metro iet ne visur, vietām jāizmanto dzelzceļi un autobusi.

Noteikti iesaku apmeklēt Greenwich park - vecākais karaliskais parks Londonā, Karaliskā observatorija, Pasaules Nulles meridiāns (starp citu, arī GMT un Interneta laika centrs). No observatorijas smuks skats uz Canary Wharf (mana mīļākā vieta Londonā). Lejā pie parka, Temza, vecais gājēju tilts uz otru krastu (Suņu salu), Cutty Sark burinieks, muzeji.

Gravatar javens

2007. gada 15. martā, plkst. 19:38

man pagājšvasar izdevās labi norezervēt caur venere.com. 3 naktis par 3-vietigu izstabu iznāca pa 150 GBP. Viesnīcas vestibilā norādītā cena bija 100 par single room un reception bija stipri izbrīnīts, kad uzrādīju rezervāciju. Skatījos to pašu viesnīcu caur citiem rezervāciju saitiem - bija dārgāk. A viesnīca pie Haidparka, tieši blakus latviešu namam.