✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Lietotāji

2007. gada 28. maijā, 9 komentāri

Vēlaties mazu ekskursu divos interesantos faktos iz pieredzes? Nekādus secinājumus neveikšu. Tikai izstāstīšu.

Iedomāsimies balsošanu. Lai nesarežģītu, tā tiek veidota kā divas pozīcijas: “patika” un “nepatika”. Un, velns un elle, tā neatbilst patiesībai. Šāda izvēle, kā izrādās, liek nobalsot arī tiem, kuriem ir pavisam vienaldzīgs ij pats balsojums, ij viss, kas ap to ir saistīts. Tas viņam liek domāt - emm, tad man patika vai nepatika? Un, lai cik tas nebūtu skumīgi, diezgan liela daļa no tādiem piespiestiem balsojumiem nav adekvāta. Ko varētu darīt? Rakstīt garu penteri - ja nezini, tad nebalso? Nē.

Starp abiem pirmajiem pievienojam trešo variantu - “vienalga” un šīs balsis vienkārši neskaitīt (ja neapskatam socioloģiskos pētījumus). Rezultātā būs gandarīts arī tas lietotājs, kuram tik tiešām ir vienalga. Pieredze rāda, ka vidusmērā opciju “vienalga” izvēlās 10% (jauniešu auditorija).

Otrais ir pavisam skaisti. Iedomāsimies, ka mums ir lapa, kurā notiek norēķini ar kartēm vai jebkas, kurš gala rezultātā samazina lietotāja konta bilanci. Izrādās, ka pat tad, ja lietotājam nav prasīts ievadīt nekādus personu identificējošus vai norēķinu datus, viņš jau ir satraucies, ka ir automātiski uzņēmies kaut kādas saistības, par kurām viņam var to naudu bez jautājumiem atņemt, neatgriezt vai ieturēt daļu no neizdarītā pirkuma vērtības. Tas, tiesa, ir raksturīgs vairāk vecāka gadagājuma cilvēku vidū.

Šādās situācijās, kā izrādās, palīdz poga “atcelt” vai “nē, nevēlos”. It kā nekas, to nospiežot, nenotiek, kā tikai lietotājs tiek pāradresēts atpakaļ uz kādu nekaitīgu lapu. Bet, ticiet man, viņam uzreizi iestājas tāda kā pabeigtības sajūta. Apziņa, ka nekas nekur nav palicis karājoties gaisā.

Tādi ir tie divi stāstiņi no pieredzes. Viens par indiferentajiem, otrs par determinētību mīlošajiem.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Analgiins

2007. gada 28. maijā, plkst. 17:21

izlasīju tikai pusotru rindkopu :)

Gravatar Agzas

2007. gada 28. maijā, plkst. 18:59

otrajai situācijai pilnīgi piekrītu. Es gan parasti "spaidos" droši līdz brīdim, kad prasa ievadīt personas info, jo kas zina, kas tur var būt tālāk...

Gravatar mmk

2007. gada 28. maijā, plkst. 19:46

otrā situācija nav nemaz tikai vecāka gada gājuma cilvēkiem raksturīga. arī jaunākiem, kas nav vēl ne reizi maksājuši ir lielas bailes! :)

Gravatar APOCALYPSE

2007. gada 28. maijā, plkst. 21:37

un ja vēl pogai "Atcelt" piešķirt vērtību "Apstiprināt", tad tik sākas lielie prieki :)))

Gravatar Kaitnieks

2007. gada 29. maijā, plkst. 00:40

"Apziņa, ka nekas nekur nav palicis karājoties gaisā" kā reiz saitam, kurš vēlas iekasēt naudiņas ir izdevīgas. Bieži vien gadās, ka cilvēks nobīstas, atceļ, paskatās, ka nekas traks nenotika, pārdomā, un beigās izdara maksājumu.

Gravatar Kaitnieks

2007. gada 29. maijā, plkst. 00:42

Ā, tfu, ne tā izlasīju... Jāiet gulēt. Anyway, jāpanāk, lai paliek šī nepabeigtības sajūta. Un to var panākt šī nekaitīgā lapa, uz kuru lietotājs tiek pāradresēts, ar savu saturu.

Gravatar Boldrix

2007. gada 30. maijā, plkst. 13:41

Pašam jau droši vien liekas, ka raksts ir baigi saprotamais.

Gravatar edGars

2007. gada 15. septembrī, plkst. 12:28

Par pirmo, piekrītu. veids kā samazināt (statistisko vai kādu tur citu) kļūdu vērtējumam. Pirmais gan ko atcerējos bija ass.lv :) bet nu, līdz ar to ideja bij skaidra. Par otro neņemos spirest.