Labi dzīvojam (Dienvidu tilts)
No ziņām: Atbalsta 313 miljonus latu vērtā līguma slēgšanu par Dienvidu tilta otrās kārtas būvdarbiem
Salīdzinājumam:
- Tilts Ķīnā, 36 km kopgarumā, arī sešas kustības joslas, 50 metru augstumā virs upes.... $700 miljoni...
- Milzu tilts Francijā pāri Tarnas upes ielejai, viens no pasaules augstākajiem tiltiem, €394 miljoni:
Vismaz cenas ziņā esam viņus pārspējuši.
Labi dzīvojam ;)
murmulis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 10:44
mees, kaa tauta, tak varam atljauties nosponsoreet tiem, kas pie teikshanas villas francijaa un kjiinaa, vai ne?
bet nu suudiigi.. tev mosh ir pieejama pilna taame arii?
lasu
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 10:46
visas latviešu tautas vārdā sveicam Aināru!! būs i maizītei, i sviestiņam.
Arnolds
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 10:56
Ķīnā par korupciju nupat vienam šmulim piesprieda nāves sodu. Mūsu domnieki tur jau sen būtu apšauti.
Valts
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 10:59
Īsti tam tiltam nesekoju līdzi, bet pa ausu galam dzirdēju, ka izmaksas pēdējo gadu laikā pieaugušas 25x??? Un viss tikai tāpēc, ka sākumā neviens nepadomāja kas vēl ir nepieciešams, lai no tilta būtu jēga.
Kādam galvu nost...
brutalis-vertikalis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 11:05
Vot redzēsiet, kā pēc šī tilta uzbūvēšanas, atsevišķai cilvēku grupiņai no zemes izaugs tortveida mājas un uzkrītoši dārgi autiņi! :) \m/
kartona_kaste
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 11:19
313 mil. ir tikai par otro kārtu. Bija vēl pirmā un būs vēl trešā.
Dzhonijs
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 11:26
Varbūt mazliet offtopic, bet par to pašu korupciju runājot. Nesen Japānā pieķertais ministrs uztaisīja sev "kirdik" aiz kauna. Žēl ka pie mums tā nav :).
Puuks
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 11:35
DDOOOOHHHHHHH... Kleigt gribas! Ja vēl pirms neilga laika notika šādas lietas, par tām kaunējās un tās slēpa. Tagad tas pat netiek slēpts. Nav kauna mūsējiem tautas penetrētājiem. Nu nav!
Taustiņklabeklis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 11:39
Vai kāds nevēlas padomāt par to, pirms cik gadiem cēla šos tiltus un pēc cik gadiem sāks mūsēja celšanu. Moš fiška tāda, ka viss paliek dārgāks, ne? DoooH!
Rumpis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 12:07
Franču tilts, kā Vikipēdijā var izlasīt, pabeigts ir 2004. gadā.
Toms
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 12:44
Piekrītu, ka cenas ir augušas visam. Taču ne jau tik ļoti (Ķīnas tilts ir pabeigts 2005 gadā un franču - 2004) izmaksas ir augušas pa 2-3 gadiem. Vēl var pieskaitīt klāt to, ka Francija ir lielākas algas nekā mums Latvijā.
Kur loģika? Loģika ir tajā, ka atkal kāds atbildīgais vienkārši dažus miljonus iebāzīs kabatā (kas tur 2-3 miljoni uz 313 milj. fona) un neviens nepamanīs tāpatās...
minprezis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 12:51
mūsu tilts izcelsies ar nesmukumu un cenu.
Kaposts
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 13:45
Man liekas, ka musejais maksas tikai ap 150 miljoniem, parejo sastada kredita procenti. Tas izmaksas tiltiem Francija un Kjinaa ir rekjinatas bez kredita procentiem. Turklaat lielaakas musu tilta izmaksas sastada pievadcelju buvnieciba un infrastrukturas sakartoshana ap tiltu (komunikacijas, lietus udens novadishanas, drenazhas utml.), bet nav zinaams vai tajos kjinas un franchu tiltos shitaas izmaksas arii tika rekjinatas klaat.
Jebkura gadijumaa diezgan saliiti. Sakumaa solija par ~80 mill un taa bija normala cena.
Jons Plunts
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 14:49
ir,. ir zināms Kāpost.... ķīniešu tiltu izvēlējos apzināti...2005 gads.... un tu taču neticēsi, ka tas ir 36 km !!!!! garš... tas ir ar visiem pievedceļiem.
Madis
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 16:27
Un pats labākais, ka kvalitātes ziņā, varu saderēt, tas tilts būs kādas 10x sliktāks par tiem ārzemju tiltiem. Pēc 2 gadiem jau būs bedres....
un
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 16:49
te prasās pēc kārtējās tautas balsošanas un referenduma, un revolūcijas
archaic
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 17:35
Bezcerīga valsts. Un vēl jau būs trīs brāļi, kur varēs miljardu eiro atsist no valsts. Morāle - tautieši, optimizēsim nodokļus. Atteiksimies no algas un ienākumiem, dzīvosim no pateicībām.
Zog, maitas. Un jo vairāk zog, jo grūtāk būs no viņiem atkratīties, jo viņiem ģenerējas kāposts, ar ko pārņemt mēdijus, kontrolēt tiesas un algot visādus pakalpiņus.
weedy
2007. gada 13. jūnijā, plkst. 18:56
Tiem, kas mēgina visus mierināt, ka nav jau tik traki, ieteiktu paskatīties uz tiem piedāvātajiem wikipēdijas linkiem originālajā raxtā. Tie ir pavisam cita līmeņa projekti - pasaulē pazīstamas būves! Vien paskatoties, uz plānoto būvniecības ilgumu kā arī to, ka tur pat ļaudis ir ātrāk pabeiguši, ataust gaisma, kur ir spēks un kur ir tikai naudas izgāšana.
Un damn, kādi procenti, wtf? Vai valstij nav naudas atvēlēt vienkārši 200milj bez kreditēšanas. Skaidrs, ka ir, bet jaukāk taču tos miljonus TAGAD iebāzt kabatā un likt maksāt tiem, kas būs PĒC TAM, tāpat jau Kalvīšbandai ir skaidrs, ka sasmērējušies ir diezgan un nākamajās vēlēšanās diezvai viss būs tik gludi. Pēc mums kautvai ūdensplūdi, tā teikt..
Taustiņklabeklis
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 00:25
weedy, u.c. līdzīgie pīkstuļi - jums vienreiz neapriebjas čīkstēt par to, kā kāds kaut kur bāž naudu kabatā? Nu tak pofig, lai bāž, Tev tak nost neviens neņem? Būtu Tu tur pats, i bāztu divtik stipri un dziļi, tfu, vairāk.
Ko var cepties. Tak lai viņi tur ņemās :) Ir nauda, ir varianti. Ka tik to tiltu uzbūvē kā nākas, a pārējais pofig.
coolman
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 02:57
Taustiņklabekli - nepiekriitu!
es sanjemu algu, samaksaaju visus sranos nodoklus 25%ienak+9%soc+18%pvn+24,4%darb.deveejs!!!
nee nemaz, es peec tam nejuutos taa, itka to tiltu buuveetu par manu naudu, un taa itkaa man kkas buut atnjemts - zini - es esmu vnk laimiigs, ka varu shaadi ruksiiti pabarot un uzbarot - taa ir manas dziives misija kalopt vinjam :@
archaic
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 03:51
Taustiņkabekli - runa ir par manu naudu, ko es samaksāju valstij nodokļos. A es nebāztu valsts naudu kabatā. Iespējas ir bijušas, bet man nevajag. Man pietiek ar to, ko es pats nopelnu. Mūsu lielākā bēda ir alkatība. Nu nafig obligāti vajag to Lexus, nevar ar Toyota braukt?
elfz
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 04:28
Tautiešu ignorances spējas ir apbrīnojamas. Pie projekta, kura viens no posmiem izmaksās no pilsētas/valsts kabatas Vienu MILJARDU Dolāru, un rezultātā pilsētai dos VIENU tiltu pār Daugavu, atmest ar roku - "nu ko var vislaik cepties", man liekas naivi.
Kaut gan vispār, dirsas. Ar šādām spējām tik ātri sadabūt rokā miljardu, varētu pafantazēt par utopiju, ja šitik žigli sagrabinātu naudu un ieguldītu, teiksim, bērnudārzu izveidē, savedot kārtībā slimnīcu sistēmu, un tā, atrisinot visai reālas un jūtamas problēmas.
Rumpis
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 09:16
Taustiņklabekli - tā naudiņa, ko kāds iebāž sev kabatā, nenonāks citām kopīgām vajadzībām, kuru Rīgā ir milzums. Un ne tikai Rīgā. Tās pašas ielas, bērnudārzi, skolas un vēl daudz kas cits - viss prasa naudu, un visam jau tā nepietiek. Šodien avīzē lasīju ziņu, ka Loginovs, nu tas kas Rīgas brīvostas šefs (OK, par viņu atsevišķs stāsts citai reizei) ir satraucies, ka līdzekļu trūkuma dēļ jaunais Ziemeļu šķērsojums varētu vairs nesanākt ne tunelis, ne augstais tilts, bet jau tikai zemais tilts, un tās jau būs nopietnas probzas Rīgas ostai, kurā vairs nevarēs ienākt lielie kuģi. Šobrīd izskatās, ka valdošā kāmīškoalīcija un viņu līdzinieki Rīgas Domē uzsāk milzu projektus, par kuriem maksās tie, kas nāks pēc viņiem un vienkāršā tauta, protams. Paskaties to pašu Dienvidu tilta finansēšanas modeli, un viss kļūs skaidrs. Maksās nākošie, bet tagadējie jau būs savas kabatas piepakojuši un tikai smīnēs. A par to pofig - kad valdošie pieķersies kādai tev personīgi svarīgai jomai, un tu satrauksies ka tieši tava kabata cieš, labāk varēsi saprast, kāpēc apkārtējiem tad būs pofig. Jo tev pirms tam bija pofig ;-)
Normunds
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 11:53
par to Ķīnas tiltu vajag lasīt uzmanīgāk - tur ir divi tilti, viens ir 1490m un otrs 406m garš. Un cena, ja es saprotu pareizi [The bridge cost 5.8 billion Yuan (about US$ 700 million)] ir par tiltiem nevis visa 36km garā kompleksa būvniecību. Un pat tad, ja šī summa ir par visu kompleksu, tad 34km no šī kompleksa ir šoseja pāri Siyezhou salai un asfalta kilometrs maksā +/- 1miljonu.
Fanfatāns
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 12:56
nu nevar būt tas tik dārgi. nu nevar vienkārši tas nav iespējams. pus valsts budžets? Njaaa. Kā teica kāds prātīgs cilvēks - mainīt šeit ko var tikai un vienīgi ar spēku.
murmulis
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 14:25
hehe buutu kaa kjiinaa... tur vienaa reizee 10k korumpeetos valsts iereednjus publiski noshaava un miers - korupcija -95%, skaisti, vai ne? bet pie mums "cilveektiesiibas" vairaak ir "cuuktiesiibas" -> jo resnaaks un augstaak, jo vairaak tiesiibas... vai amerikaa - paraadi kur nopelniiji legaali naudu, lai uzbuuveetu maaju. nevari? nu tad mees jamo konfisceesim un tevi ieseedinaasim... skumji...
Normunds
2007. gada 14. jūnijā, plkst. 14:57
<i>buutu kaa kjiinaa</i> . Jā, pafantazēsim. Ienākumus negribi kā Ķīnā?: in 2005 the average anual income is $1,290.
Vaards
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 10:13
> nu nevar būt tas tik dārgi. nu nevar vienkārši tas nav iespējams. pus valsts budžets?
Seezh savos kaktos taadi datortaarpi ar lielaam brilleem un izbijushu hipiju shkjidraam baardaam, un skaidri apzinaas buuvnieciibas procesu un ar to saistiitaas shtelles. Var jau vinjus saprast - vinjiem pietiktu ar virtuaalo tiltu Paardaugava-purchiks - vadinjsh par latu metraa.
weedy
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 10:17
Taustiņklabekli, vai nu tu nestrādā vai strādā saņemot aplokšņu naudu.
Kad pēdējoreiz paskaitīju cik daudz es nodokļos samaksāju gada laikā, oioioi ko tur varēja par to nopirkt, kāda jēga man no tā, ka kalvīšbanda stumj māgā gandrīz aizrīdamies to manu naudu?!
weedy
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 10:20
Un lielākā problēma ir tieši šie vienaldzīģie ("ko čīkstat") un aprobežotie ("viss tur ir ok, mēs ticam godīgumam") ļaudis, kas padara šādu valsts mēroga ākstīšanos iespējamu.
Vaards
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 10:30
Manas domas par tiltu.
Tilts ir labi. Tas jaacelj. Krovj iz nosa, bet jaacelj.
Netiik pasaakums ar krediitu. Redz, pasaakums ir sadaliits kaartaas - tak buutu finanseejushi arii kaartaas - paardesmit milj par Stahanovieshu tilta aplja pasaakumu, paardesmit par otras puses apljiem, paardesmit miljoni apvedelju savienoshanai ar tiltu, paardesmit citu ielinju pievienoshanai. u.t.t. Protams - uzceljot tikai tiltu un konstateejot, ka abaas pusees ir privaatas apdziivotas teritorijas un nekaada satiskmes puuusmas novadiishana neizdodas - tas buutu skarbi.
Netiik zhurnaalistu formuleejums - Sleedz liigumu ar Sia Dienvidu tilts par projekteeshanu(!) un buuvnieciibu. Domaaju, ka zhurnaalisti (atsevishkji) ir paarcentushies rakstiibaa - tas ir kriminaali sodaams pasaaciens. Pa pashvaldiibas/valsts naudu projekteeshanai jaanotiek pilniigi neatkariigi no celtnieciibas. Taadejaadi riiko konkursu projekteeshanai, tad izveic projekta ekspertiizi, tad peec projekta riiko konkursu celtnieciibai - un tad celtnieks arii celj par taadaam poziicijaam un izmaksaam kaadas iesniedzis konkursaa un uzvareejis. Celshanas procesu uzrauga treshaa pieaicinaataa pasuutiitaaju paarstaavoshaa puse - buuvuzraudziiba, kas seko katram buuvnieka solim, seko lai tiktu veikti testi katram veiktajam darbam, seko lai visi sertifikaati, buuvdarbu, autoruzraudziibas u.c. papiiriishi tiktu pildiiti.
Par liela projekta celshanas buutiibu. Lielos objektus celj gjeneraalis (speciaali izveidota sija - shajaa gadiijumaa), kura pakljautiibaa straadaa kaudziite ar apakshuznjeemeejiem, kas parasti tiek izveeleeti konkursa kaartiibaa. Zem apakshuznjeemeejiem specifiskus darbus veic veel visaadi apakshuznjeemeeji - taadejaadi tas pikjis nenoseezhas kauchkaadu domnieku kabataas, tas izshkjiist visaa lielajaa latvju buuvnieku, celjubuuveetaaju, uuudenssaimnieku un daudz,daudz dazhaadu citu kantoru kabataas - tas ir labi - lielos projektos mazie uznjeemeeji lieliski guust pieredzi kaa pareizi jaastraadaa. Jo parasti lielajiem straadaataajiem ir jau zinaama skaidriiba un kaartiiba kaa tam jaanotiek, taadejaadi shamie arii mazos pavelk liidzi.
Zheel, ka pasaakumam nav piesaistiita ES nauda - Jevropas projketos visaadi inspiceetaaji uz pirkstiem skataas tikai taa, shaada tipa projektos muusu uznjeemeeji visai labi speej piesist roku kaa jaaroganizee darbs.
Vieniigais patiesais zheelums - Vaacu bankas nopelniijiens.
Bet no otras puses - prognozeejot to, ka energoresursi paliks daargaaki (tuveejaa desmitgadee - stipri), algas mums turpinaas izliidzinaaties ar jevropu, buuvmateriaalu cenas pieaugs. Iespeejams 50% paarmaksa uz naakotnes reekjina ir izdeviiga.
Normunds
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 11:19
<i>Zheel, ka pasaakumam nav piesaistiita ES nauda</i> . Ja atmiņa neviļ, tad RD padirsa ES naudu, jo pārāk vēlu attapās iesniegt pieteikumu. Iespējams tas varētu būt zināmā saistībā ar <i>Jevropas projketos visaadi inspiceetaaji uz pirkstiem skataas tikai taa</i>
Vaards
2007. gada 15. jūnijā, plkst. 17:43
> Iespējams tas varētu būt zināmā saistībā ar: "Jevropas projketos visaadi inspiceetaaji uz pirkstiem skataas tikai taa"
Iespeejams. Iespeejams tad nevareetu tik smuki saveejiem pasaakumu uzdaavinaat - Jevropaa tak kapitaalisms nav pirmodienu. r jau atstraadaajushi variantus kaa ar primitiivaakajiem sheemotaajiem jaariikojas, jaaplaano, jaaveic iepirkumi un jaaapaarrauga pasaaciens.
veesais
2007. gada 16. jūnijā, plkst. 09:53
pieveersiet uzmaniibu abu tiltu uzcelshanas gadiem ! otrkaart tas francijas tilts ir maksas tilts .bet citaadi - taa rupji reekinot kaadus 15 km var par pusmiljardu uzcelt , bet vai tad cilveekam kaadreiz ir gana ?
Gi
2007. gada 20. jūnijā, plkst. 20:31
Da ko jūs tur stresojat? Kaut kādus skaitļus izrāvuši, pat īsti nav skaidrs, par ko tieši tās summas tiek maksātas, un tad klaigā. Vajag taču padomāt valsts mērogā. Miljoni mums ir liela nauda, valstij miljons ir kā mums viens Ls. vai 300Ls ir liela nauda?
Kungs
2007. gada 28. jūnijā, plkst. 19:29
Valdības džeki nav stulbi viņi ir gudri un saprot ko dara - ja tauta ļauj sev kāpt uz galvas, tad kādēļ neuzkāpt? Lielākā tautas daļa ir lēticīgi ir aprobežoti muļķi, un nekad Latvijā nebūs nekādas revolūcijas vai citi pasākumi, kuri ļautu iedzīvotājiem lemt Latvijas likteni, jo mūsos nav vienotības. Ir pielikti daudzi pūliņi lai iznīcinātu inteliģenci( paskatieties uz mācību cenām augstskolās), kura lielākoties izprot situāciju valstī un kuru nav tik viegli ietekmēt, ražošana ir iznīcināta - fabrikas ir ciet, jaunas gandrīz netiek celtas, vienīgais ar ko Latvija labi pelna eksportā tas ir mežs - jeb izvestie koki. Un runājot par tiltu, tur nav ko runāt - tilts ir vajadzīgs, bet ne par tik nežēlīgi augstu cenu... Valdība nekad nepārstās čakarēt tās edzīvotājus un zagt naudu, jautājums tikai kādos apmēros... Mūsējās valsts valdības korumpētības un parasto cilvēku apzagšanas līmenis ir fenomināli augsts. Kamēr iedzīvotāji ļaus kāpt uz galvas tikmēr nekas nemainīsies, un pēc kāda laika latvijā būs mazāk par 10 % latviešu, jo normāli un spējīgi cilvēki aizbrauks(jo palikt nav jēgas), un pārējie 90 % būs cittautiešu sajaukums no vairākdesmitu tautām... Tad jau būs pa vēlu... Latvija iznīcina pati sevi, lēnām bet vienmērīgiem lēcieniem..
Neko jau sev...
2008. gada 3. maijā, plkst. 23:43
Šokējoši fakti par Dienvidu tiltu un apkrāptajiem nodokļu maksātājiem: http://www.dienvidutilts.ueuo.com