✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Satiksme

2007. gada 19. jūnijā, 42 komentāri

Ienāca prātā problēma. Ja nu ofiss tiek pārvietots uz to Rīgas galu, kurš atrodas no centra uz Vidzemes pusi, iestājas kakas. Vilciena satiksme - ar pārsēšanos tas ir mega diskomforts. Laikam vienīgais variants ir braukt no Jelgavas ar sabiedrisko līdz Rīgai (pavisam forši būtu tikai līdz Pārdaugavai) un tālāk jau ar velosipēdu.

Tam būtu nepieciešama stabila un droša velosipēda novietne Rīgas centrā ar pieejamību 24x7. Pa ausu galam šodien un vakar dzirdēju, ka tādi plāni esot. Internets deva info, ka novietnes būšot ciešā tuvībā Vecrīgai.

Varbūt ir vērts izskatīt iespēju izrakt kādu autostāvvietu, kura ir tiešā tuvumā Jelgavas mikriņa maršrutam (gan turp, gan atpakaļceļā).

Vēl viens moments - ar šiku felli nesanāks braukt, jo kā rāda pieredze arī ārzemēs (it sevišķi Amsterdamā, kur velobraucējs ir dievs), prātīgi ir lietot tikai un vienīgi apsūbējušu un grabošu daikti.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar kastrolis

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:25

Lietus velo braukšanai nav šķērslis.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:25

asdf, tādos gadījumos var vai nu ietērpties kulītē vai doties tomēr uz sabtransu.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:25

kastrolis, ja tev ir jābūt darbā, piemēram, uzvalkā, tad tomēr var gadīties, ka arī ir gan šķērslis :)

Gravatar giblet

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:28

entuziasti.. labāk izvēlos moci.

Gravatar spd

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:42

nu, ok, lietus nav problēma.

abet sniegs?

uzvalks - nav problēma. turi uzvalku darbā un vadā līdzi tikai kreklu un šlipsi. pārģērbies točā. ir tā darīts. izdzīvoju :)

Gravatar laacz Autors

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:42

Sniegs nav tik traki kā lietus.

Gravatar DD

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:55

Ja ir dušas tad nekādu problēmu... laaci, a moš kājām var aiziet? ar felli 2km nav jēgas braukt.. pats esmu staigājis kādreiz katru dienu 2..3km (stacija->osta)

Gravatar mmk

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 15:59

ir jau vilcieni, kuriem nav jāpārsēžas lai izrbauktu cauri centram. vēl ir skrituļslidas.. :)

Gravatar mf

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 16:02

no Jelgavas caur hesu (neatceros nosaukumu) un varēsi iebraukt Rīgā no otra gala :)

Gravatar kastrolis

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 16:11

Sniegs IR tik traki kā lietus, jo to parasti pavada vēl viena ekstra - aukstums, kas savukārt nodrošina galveno bonusu - slidenus ceļus, kuri vēl papildu ir nokaisīti ar sāli. Tādējādi ir ne tikai laba iespēja nomaukties uz acīm, bet var arī forši sačakarēt zobratus, ķēdi utt.

Gravatar blinker

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 16:28

nu es jau gadus 7 ikdienā braucu ar 2riteni, no tiem gadus 3 ikdienā uz darbu un atpakaļ no pārdaugavas (darbs centrā). Lietus reizēm ir tiešām ir nepatīkams. Sniegs nav tik nepatīkams kā lietus. Bet ziemas sezona Latvijā pēdējos gados iet 3-4 nedēļas :) uz to laiku tu vari nolikt 2riteni 'ziemas guļā'. Savukārt par tām stāvvietām nebūtu tik optimistisks, drīzāk likt riteni biroja tukšajā kaktā vai kāpņu telpā pie biroja. BET: ja tavs scenārijs ir braukt no Jelgavas uz Rīgu ar mikriņu līdz pārdaugavai, tālāk ar 2riteni, tad jau tev vaig kādu velonovietni meklēt tieši pārdaugavā, nevis centrā. Lai tu no rīta tur varētu to richuku savākt un aizvīlēt lidz darbam un pēc tam atpakaļ un atstāt novietnē līdz nākamajam rītam. es jau tad ieteiktu tomēr izvēlēties dzelzceļu, jo tad tu vari 2riteni vadāt sev līdzi. Un vispār, kādēļ neizvēlēties tikai dzelzceļu?

Gravatar cu

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 16:40

apsūbējušā un grabošā tāpēc, ka nozagšanas risks? Jāskatās, kādas iznāks tās slēgtās glabātuves, varbūt būs drošas..

Gravatar spd

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 17:16

#11 tieši tā - sniegs sev līdzi nes lielisku slīdamību un citas NaCl-veidīgas ekstras, kas prasa nopietnus papildus ieguldījumu ekipējumā. lietus - arī nekas seksīgs, protams, nav, bet nav tik bīstams, imho. duša nav obligāta - ja nenesies (ir jau grūti gan, sevišķi vasarā), tad tas ir tas pats, kas iet kājām normālā tempā.

Gravatar hQuse

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 17:34

Nākamo rakstu iesāc ar "Ienāca prātā". Trīs lietas labas lietas :)

Gravatar Shadowbird

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 18:08

A kāpēc apsūbējušu un grabošu daiktu?

Gravatar haa

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 18:26

ir tāds 40 autobuss, kurš izgriež no zepas uz salu tilta un tad līdz pat juglai pa brīvībeni. ja no rīta vajag neaktuālā virzienā (uz vefu piemēram) tad var nonākt galā diezgan ātri un pustukšā sabtransā. velo tomēr nav universāls vissezonas pārvietošanās līdzeklis tādam vidusmēra braucējam.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 19:48

Neaktuālie virzieni neaprobežojas ar Juglas virzienu (par autobusu zināju, kādreiz pats to izmantoju regulāri).

Gravatar haa

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 21:37

nu no centra var tikt praktiski dajebkur

Gravatar rrr

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 21:57

Latvijā "visi" braukā ar kalnu un \m/ ričukiem. Tajā pašā Amsterdamā tie ričuki ir sagrabējuši, jo tur \m/ faktors pie kājas - galvenais ir pārvietoties no punkta A līdz punktam B. Un ar to sagrabējušo pa pilsētu ir daudz ērtāk pārvietototies, nekā ar kalnu velosipēdu. . Vispār Amsterdamas velosatiksme ir unikāla. Ir pabūts tur. Un, ja tur zog riteni, tad tikai tapēc, ka nevar atrast savu, jo ir iepīpēta zāle, bet tik uz punktu C ta vajag :D

Gravatar Chebureks

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 22:17

Incanti, kāds te pa ziemu reāli arī braucis? Fuflo par to ka ziemā slīd vai bīstamāk neies cauri - ir atkalas brīži, kur, jā, ir dīvaini, bet pārējā laikā saķere ar ceļu ir visnotaļ ok.

Gravatar drum

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 22:32

mocis, velo - sezonas prieks. ko ziemā? tad šipus jāliek :)

Gravatar hvz

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 22:53

40 autobuss :) ar kājām ir ātrāk tikt pāri saliniekam no rīta, nekā ar 40. autobusu vai 19. troli no ziepja. Man no ziepja uz darbu centrā velo ir ātrākais transports. Izmēģināju visus iespējamos variantus. Akmens tilta korķi cancelē jebkādus autotransporta priekšrocības. Tramvaja priekšrocības atkal kancelē ībļi, kas lien priekšā vai nejēdz iekārtoties pēc gabarītiem savā joslā.

Gravatar hvz

2007. gada 19. jūnijā, plkst. 22:56

P.S. M&A vienmēr nes līdz kaut kādas nepatikšanas :)

Gravatar piu

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 00:03

Pats ikdienā braucu ar velo pa Rīgu. Arī ziemas periodā. Nav problēmu, ja ir sauss. Bet ja sākas visādi atkušņi, slapjdraņķi un ar sāli nejēgā sakaisītas ielas, tad nav nekāda patīkamā braukšana.

rrr - nepiekritīšu, braucu ar pēc tava teiktā \m/ kalnu ričuku. Un situācijā, kad esi labs braucējs, bet veloceliņu nav - ir kaudzēm jāforsē ielu apmales. Un tad nu ar parasto, sarūsējušo riteni atjēdzies, ka to nemaz nav tik vienkārši izdarīt. Es ar savu ričuku būšu jau sen gabalā. + ja ritens ir labs - ar viņu arī ir viegli braukt, daudz mazāk jāpiepūlas kā ar sarūsējušu salieķi. Daudz braukājot tas ir svarīgi. Varbūt ka uz kilometriem 2 nav, bet no vecrīgas līdz juglai tomēr ir, ko vilkt.

Gravatar Atis

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 01:01

Par ierūsējušiem un sagrabējušiem - nav ne vainas, tik jāizvēlās kāds ar biezāku riepu. 2 mēnešus nobraukāju ar vecu sieviešnieku (tik tapēc ka tam ātrumi bij), bet tomēr kad uzsēžos uz Kijev - apmales traucē daudz mazāk. Kapēc sagrabējušu - tapēc ka tādus nezog. Ja eju veikalā, bieži vispār neķēdēju, darbā lieku aiz elektroniskām atslēgdurvīm, šad tad pieķēdēju pie ķinīša vai vēl kur, ja atstāju tā ilgāk. Un ja ar nozags, nebūs īpaši žēl.

Gravatar TrZ

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 09:13

Vēl viens risinājums - auto, kurā var iekrāmēt velo, aizbraukt līdz Pārdaugavai, noparkot vāģi un tālāk ar velo ;) Atpakaļ - otrādi. Verī eko utt. :D

<i>Tad jau piektdien sapazīsimies, hehe ;)</i>

Gravatar laacz Autors

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 09:30

TrZ, ienāca prātā tāda doma. Pie kam, šim variantam ir fallbacks - ja līst vai pēkšņi baisie sniegi/ledus, ceļu var turpināt ar auto.

Gravatar simss

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 09:34

Bet vai šis velosipēdu novietnes plāns vel ir aktuāls? Pieejams jau šovasar nav piepildījies, jo raksts tomēr ir no: Publicēts: Latvijas Vēstnesis > 15.07.2005

Gravatar Lauraiss

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 10:04

Es katru dienu braucu no purvciema uz pārdaugavu uz darbu ar riteni un darbā man jābūt uzvalkā. Risinājums ir ērta soma un kreklu locīšanas skils - uzvalks stāv darbā, somā līdzi sieriņi, krekls un vēl kaut kas ja vajag, uzvalks kabinetā skapī. Aizminos uz darbu un pārģērbjos. Šorti, zandales un vecais krekls pa dienu karājas skapī. Pārģērbšanās prasa apmēram ~10 min katram virzienam, bet tieši manā maršrutā viss kopsummā tāpat ir 20-30min ātrāk kā ar 2 trolejbusiem katrā virzienā.

Gravatar Indzha

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 10:36

Šodien pirmo reizi (šogad) braucu ar riteni uz darbu - Mežciems - Vecrīga = 25min un nemaz neskrienot - 14 trolis tajā pašā laikā iet pa 20 min ilgāk - daudz ātrāk un ērtāk nav nekas jāgaida pieturās nekas kāp un brauc... No Jelgavas uz Rīgu - Vilciens + 2ritens ja nepieciešams nu tas atkarīgs Rīgā kur jāiet ja 2km tad jau K2, bet ja tālāk 2ritens nekad problēmu... arī man ir uzvalkā jābūt ... Lauraiss pareizi saka uzvalks darbā un vis ir OK - man darbā ir duša tā kā arī tas ir + Kādreiz no Mārupes braucu ar riteni uz vecrīg - ritīg ātri varēja atbraukt..

Gravatar Dzertnis

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 12:32

Arī es katru dienu braucu uz darbu ar riteni (pēdējo mēnesi) un saku ka braucot ar riteni iesvīst/jeb nemaz neiesvīstu krietni mazāk kā iekāpjot 3. trolejbusā, kur dažreiz tāda pirts ka maz neliekās. vienīgais pāris min pirms braukšanas beigām atmest tempu, savādāk kamēr minies, ar dzesēšanu viss okey - vējiņš, bet kad apstājies tad sāk karst augšā.

Gravatar KID

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 13:42

Phe, savu felli nemuuzham nekur neatstaashu bez savas uzraudziibas, ja arii taa saucamaas "novietnes" tiktu apriikotas ar 24h apsardzi.

Gravatar meitene

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 16:27

2005.gada infa? reāli cool. tā mēs velostāvvietas nesagaidīsim nekad. :(

Gravatar Sarky

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 21:28

meitene:

skabarga un baļķis? Tu jau pati arī vēl meitene... :DDD

Gravatar karlis

2007. gada 20. jūnijā, plkst. 23:48

Jau vairākas sezonas braucu ar velo uz darbu un visur, kur nepieciešams. Gan vasarā, gan ziemā. Vissliktākais viennozīmīgi ir tieši slapjais laiks -- visādi atkušņi, lietus. Velobraucējam, protams, arī jārēķinās ar gājēju idiotismu un autovadītāju veloaklumu, bet ja to dara, tad pārvietoties var pat ļoti labi. :-) Bet tāda maršruta dalīšana, kādu Tu vēlies izveikt, izklausās pēc baigām loģistikas mokām. Reālākais variants tiešām braukt ar auto uz kura velobagāžnieka ir velo. Kaut gan es ieteiktu samainīt dzīvesvietu uz Mežaparku. Skaists, zaļš rajons, nevajaga vairs nekādu baigo čakarēšanos, lai tiktu uz darbu.

Gravatar enigma

2007. gada 21. jūnijā, plkst. 07:08

tas ir lieliski, ja var aizbraukt uz darbu ar velo. es arī labprāt tā darītu, bet pa dienu ik pa laikam ir vajadzīgs šur tur izbraukt tuvāk vai tālāk... tad nu bez auto nekādīgi. braukt uz to "tuvāk vai tālāk" ar velo? pa dienas vdu ātrāk būs ar auto kaut vai tas pats centrs - jugla...

Gravatar Atis

2007. gada 21. jūnijā, plkst. 18:41

Tas laikam ir drausmiigi ja darbaa jaabuut uzvalkaa.. Man pat skjiet - cilveektiesiibu paarkaapums.

Gravatar Kirils

2007. gada 21. jūnijā, plkst. 19:37

laacz, sniegs ir gan trakaak kaa lietus. saiet bremzees un "labriit, gauja!". lietus neko sliktu nodariit nevar. tikai sliidamiiba palielinaas, kas notiek arii sniega laikaa.

bet kaapeec nav praatiigi lietot normaalu riteni?

Gravatar laacz Autors

2007. gada 21. jūnijā, plkst. 19:47

Kirils, atkarīgs no braukšanas manieres, vietas un bremzēm (ar disku bremzēm nekādu problēmu nebija:)

Gravatar karlis

2007. gada 22. jūnijā, plkst. 15:18

Kirils -- pilnīgas muļķības, acīmredzot ziemā nekad neesi braucis. Bremzēs (v-brake vai disku) nekāds sniegs neiet. Un ja iet, tad tas neietekmē bremzēšanas efektivitāti. "Vājais posms" vienmēr ir riepu saķere ar ceļu, ne bremzes. Vienīgie apstākļi, kad kādas no šīm bremzēm pārstāj funkcionēt ir dubļos, kuri tādā apjomā pilsētā nav sastopami.

Gravatar kintu

2007. gada 27. jūnijā, plkst. 18:39

Ideāls būtu variants, ja vari braukt ar velosipēdu, bet ja gāž lietus, tad ar autobusu. Man patīk, kā ASV lielākā daļa pilsētas autobusu ir aprīkoti ar velosipēdu statņiem. Rīgā vismaz tramvajiem to lietu varētu ieviest. Skatīt: http://www.kcata.org/bikenbus.html