Jelgavas šoseja
Ziniet, kas mani fascinē šai valstī? Cilvēku trulums.
Sāksim ar labo. Izbraukājām atvaļinājumā mazliet Latviju. Ceļu no Iecavas līdz Jelgavai remontē. Vairākos posmos. Skaisti luksofori. Lai arī sagādā neērtības tos visus izbraukt, pabeigs gan jau ka ātri. Tas pats attiecas uz Kuldīgas - Ventspils šoseju. Un Veģu pagriezienu uz Talsiem no Kuldīgas šosejas. Cilvēki strādā, satiksme tiek regulēta. Tā ir Eiropas nauda. Tās ir gana. Visu var.
Un tagad bilde.
Iedomāsimies, kas notiek no rīta. Kad lielākā daļa Jelgavas darbspējīgo dodās ikdienas gaitās uz Rīgu. Braukšana notiek dažbrīd pat trijās joslās. Plūsmas ātrums 110-120. Protams, ir arī ātrāki braucēji. Mazāk ir lēnāku. Vārdu sakot - no rīta virzienā uz Rīgu un vakarā - atpakaļ tur ir Satiksme. Attiecīgi, no rīta korķis, kurā nācās piedalīties, bija sirdi reti sildošs.
Labi. Korķis ir korķis. Vismaz kust. Taču, uzburtajā brīnumainā paprovēsim nogriezties virzienā uz Rīgu, braucot no Olaines puses. No rīta vēl kaut kā varbūt var iekļauties, liberāli stumdamies pāri tai vienai joslai. Bet, kad visi no Rīgas ducina uz Jelgavu un ierasto divu joslu vietā šai melnajā punktā ir tikai viena, varētu rasties problēmas ar šā plāna izpildi. Ja nu vienīgi griezt uz Jelgavu un tuvākajā vietā, kura paredzēta, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, to arī darīt.
Lai gan pats šo prieku baudīju tikai šorīt, vietējie stāsta, ka ierobežojumi tika izveikti jau piektdien. Lieki piebilst, ka vēl šodien tur nebija ne smakas no strādniekiem un/vai tehnikas.
Lieki piebilst, ka Latvijas Valsts ceļi nav ne pušplēsta burta bilduši par šiem remontdarbiem. Vienīgā atsauce uz kaut ko, kas tur varētu būt, ka notiek, ir divi melni rimbuļi uz E77 šā gada autoceļu remontdarbu kartē. Kaut kad šogad. Vai varbūt nākamgad. Ļauts minēt.
Ja nemaldos, tad daļēja E77 pārveide par ātrgaitas ceļu notiek kā privātās un valsts partnerības projekts. Ja tā, tad nafig man tādus projektus. Protams, ja pie vainas ir finansu jautājums (kas gan cits varētu būt pie vainas, a?)...
Redzēs, kādi brīnumi būs notikuši, kad došos mājup.
Un redzēs, kad būvdarbi, lai transformētu šo ceļu par 130 km/h paredzētu, tuvākajos gados pieņems draudīgi šturmveida apmērus. Tas viss vēl komplektā ar jauno biroja atrašanās vietu (Duntes iela) no šā gada beigām mani ne pavisam nepiegādās uz darbu un atpakaļ ātrāk :)
Aigars
2007. gada 13. augustā, plkst. 22:32
Tā shēma ir bikuc citāda. :)
No Rīgas puses līdz Olaines krustam patiešām ir viena josla (tālāk divas), bet no Jelgavas - līdz krustam viena, pēc krusta divas (lai var izgriezties cilvēcīgi), tālāk atkal viena un jau atpakaļ tradicionālajā brauktuves daļā. Bez tam, pārkārtošanās uz pretējo joslu notiek stipri pirms olaines krusta - stipri nesakarīgi noasfaltēta zaļā josla (20 metrus pirms noasfaltētā ir sensen stāvējis asfalts tur jau...). Tādi tie pīrāgi.
Klusībā ceru, ka šajā vietā uzsāks celt daudzlīmeņu krustojumu. Naivi. Vismaz redzētu kādu progresu pirms ziņotā 2013. gada.
Glupais
2007. gada 13. augustā, plkst. 22:46
Sāku rakstīt komentāru, bet beigu beigās tas sanāca pagarš, tamdēļ iemetu to pie sevis. http://glupais.info/2007/08/13/jelgava-riga/
Whiskas
2007. gada 14. augustā, plkst. 09:36
Laacz, lad mājas lapā ir iespējams uzdot jautājumus par šo un citiem tematiem. Pārsteidzošā kārtā jamie arī diezgan korekti uz tiem atbild.
Cita lieta - un tiešām diskusijas vērta - ir A8 pārbūve par autobāni un tās "pagaidu" uzfrišināšana līdz pārbūves sākumam. Nākamgad notiks arī A8 un P100 krustojuma remonts (Ozolnieku ceļš pie Dalbes), un izrādās, ka paredzamos 1,5 milj tur nometīs tikai tāpēc, ka autobāņa projektā P100 ar A8 vispār nesavienojas, tāpēc nav iemesla uzreiz izbūvēt pārbrauktuvi pār dzelzceļu un 2-līmeņu krustojumu. Šis pats iemesls skar arī visus darbus Jaunolainē. Cik noprotu, esam tik bagāta valsts, ka varam atļauties nomest dažus 10 miljonu "pagaidu" risinājumiem, kuriem 2013.gadā (vēlākais) brauks pāri buldozers.
Par mūsu autobraucējiem labāk vispār nerunāt. Laikam autoskolās vairs neatgādina, ka apdzīšana ir atļauta TIKAI pa kreiso pusi un ka braukt pa ceļa "pleca" joslu NAV BRĪV. Par distances ievērošanu un nogriešanos pa labi vai kreisi, kur tik ienāk prāta, labāk vispār nerunāsim.
Hurry
2007. gada 14. augustā, plkst. 10:49
Īstenībā jau tās sastellētās barjeras jau arī bija satiksmes drošības uzlabošanas darbi! Vairāk nekas tur netiks darīts - tas tāds pagaidu risinājums! :)
krivik
2007. gada 14. augustā, plkst. 19:30
Kā jau teici - griezt pa labi un pēc 200m jau ir apgriežšanās pretējā virzienā, es vismaz tā darītu.
BeatMaster
2007. gada 15. augustā, plkst. 09:15
Murgs. logiski domajosh sapratis. ja ir ikriita intensiva plusma 3 joslas. kas notiek ka to visu paversh vienaa josla? bremze un smaga. labi vel ka kustas uz priekshu. bet ta ka pats planoju ka 120videjais un tieku noteiktaa laikaa darbaa, tad taga japlaano citadi.
p.s shkrobe par to ka stradniekus tiesam nekur neredz. p.p.s Jelgava - Iecava ari bik iebremze bet nu jau mazaak. Var redzet ka viss notiek un tik patikami jau braukt pa jauno pikji
hQuse
2007. gada 15. augustā, plkst. 17:18
pibilde pie pirmā teikuma: http://www.apollo.lv/portal/fun/articles/101890
hQuse
2007. gada 15. augustā, plkst. 17:19
piebilde pie pirmā teikuma: http://www.apollo.lv/portal/fun/articles/101890
Dacia
2007. gada 15. oktobrī, plkst. 23:12
Tagad tas krustojums ir neizturams! Man liekas, ka līdz J-Olainei no Olaines ir kādi 5km. Nu cik ģeniāliem jābūt, lai 5km garā distancē sataisītu 7awārijas! Un ne jau tādu knapu pabakstīšanos, bet reālas awārijas, diwi pa grāwjiem, 2 zem smagajiem, bet pārējie wnk pašķaidīti! Turklāt tur ir mūžīgie ''korķi'' ir wai naw awārijas! Diemžēl netā par awārijām un bildēm naw informācijas.... Lai gan tagad tas pārsniedz wisus mērus!