✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

NY Times par brīvu

2007. gada 18. septembrī, 40 komentāri

Neskatoties uz to, ka New York Times weblapa ir viena no visapmeklētākajām drukāto mediju lapām pasaulē (to pamatojošu skaitļu gan nebūs), viņi tomēr ir nākuši pie secinājuma, ka daudz lielāks labums būs tad, ja viss webā pieejamais saturs nu būs par brīvu. Līdz šim daļa no tā bija par maksu (kaut kādi tur desmit zaļie mēnesī vai 50 gadā).

Ja ticēt viņu teiktajam, tad gadā viņu ienākumi no Times Select programmas vien bija savi desmit miljoni dolāru. Apbrīnojami, ja godīgi. Jāpiemin tik vien tas, ka diez vai te ir ierēķinātas satura izmaksas, jo tas, visticamākais, optimizācijas un lielu peļņas ciparu nolūkos tiek rēķināts pamatavīzes budžetā :)

Pieņemu, ka šis solis ir ne tikai vienkāršs SEO gājiens, kā viņi to pasniedz, bet arī sekas tam, ka programmā investētais ir atpircies.

Interesanti ir arī tas, ka šāds modelis darbojās nebūt ne visiem. Piemēram, Wall Street Journal ir miljons maksas versijas lasītāju Internetā. Un ienākumi esot ap sešdesmit pieciem miljoniem. Nav gan minēts, vai šis cipars ir gadā vai arī pavisam kopā 11 gadu ilgā laikā, kopš viņi to sāka darīt. Savukārt, Los Angeles Times maksas satura ieviešana nenostrādāja.

Varētu būt, ka tas ir skatiens nākotnē un statistikā - maksas saturs internetā sāk kļūt par oksimoronu.

Un tagad atiet fleims par lokālo presi.

Interesanti, cik daudz zaudēs Diena, truli stagnējot un nokavējot visus iespējamos vilcienus?

Mūsu valstī pašlaik no medijiem flagmanis (neskatoties uz dažiem lietojamības trūkumiem, coolynx:) ir Dienas Bizness (kā zināms, vienīgā saistība nekādi nav saistīts ar lielo Dienu tikai caur īpašniekiem) ar savu interneta versiju.Te gan ir jāpiebilst, ka tā nav 1:1 drukātā medija kopija, bet gan atsevišķa nodaļa ar savu redakciju, savu vīziju un savu pārdošanas daļu. Izskatās, starp citu, ka te ir nostrādājis arī tas, ka projektu uzsākot jau pašā sākumā tika uzstādīti smieklīgi augsti mērķi, kuri, starp citu, kā izskatās, tiek arī lēnām sasniegti.

Kaut kā nesaistīti atcerējos neveiksmīgo atpakaļsoli no Boot puses, provējot izdot savu drukāto žurnālu, kurš diezgan ātri arī beidzās.

Apsveicama ir Dienas (šoreiz - akciju sabiedrības) uz vienotas platformas uzstutēt Reģionālā reģionālos laikrakstus. Taču, sakarā ar to, ka tas viss ir tik mežonīgi decentralizēts (ieskaitot arī specializētās l-dienas un v-dienas), es neredzu tādu spožu uzvaras gājienu šim projektam, ja neskaita to, ka nav alternatīvu.

Jauki, ka internetā ir pieejama arīdzan Neatkarīgā rīta avīze. Taču, neizskaidrojamā veidā viņi ir apstājušies savā attīstībā, nesekmīgi mēģinot iesprausties mūsu valstī neeksistējošajā pilsoniskās žurnālistikas lauciņā ar savu Horizontu.

Visā visumā skats uz mūsu medijiem internetā ir diezgan pašvaks. Jā, lielākā daļa ir par brīvu, taču tehniski tas viss ir atpalicis. Mani pārsteidz, ka cilvēki neskatās uz to, kas notiek apkārt un gaida, ka saturs viens pats visus "nopirks". Ar drukātās preses domāšanu internetā neko daudz neiesāksi.

Šai ziņā es gribēju reiz likt lielas cerības uz Lursoftu. Taču, kā skarbā dzīve parādīja - tur, kā izskatās, nav neviena paša cilvēka ar kaut vienu rievu smadzenēs, kurš varētu nodarboties ar interneta produktiem.

Kāds ir rezumējums? Nekāds. Nulle. Nada. Mūsu mediji aizvien vēl ir tuvredzīgi un domā tikai par to, kā izpatikt savām mammām un papiem, un kā iegrābt pavairāk kāpostu ar senilu pieeju.

Ja mēs paskatamies uz to visu mazliet vispārinot un neieslīgstot detaļās (idealizējot), tad ideāls variants lielam laikrakstam, lai izietu internetā, ir sava mini-redakcija, kura cieši sadarbojas ar esošo, integrēšanās internetā jau esošajos procesos (blogi, memes, utt), veiksmīgs dizains un draudzīgums visos iespējamajos veidos. Un, pavisam noteikti, ir nepieciešama sava [labu] izstrādātāju mini-komanda. Tas gan ir diezgan dārgs solis, bet netieši atmaksāsies pavisam noteikti. Manuprāt pietiktu, ja būtu viens vai divi labi, komunikabli un saprātīgi programmētāji un viens dizaineris (lapa, baneri, kampaņas). Kā arī tam pa virsu ļoti labs vadītājs, kurš nav tik tikko pieslēdzies internetam, bet gan tajā ir "iekšā", ja ļausit tā izteikties.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar chester7

2007. gada 18. septembrī, plkst. 17:21

Lieliski. Beidzot būs ko palasīt.

Gravatar purvainais

2007. gada 18. septembrī, plkst. 17:29

> ... tad ideāls variants lielam laikrakstam, lai izietu internetā ...

Interesanti, Laacz'i, kad Tu tam jutīsies nobriedis un realizēsi šo domu?

Gravatar laacz Autors

2007. gada 18. septembrī, plkst. 17:38

purvainais: es neesmu liels laikraksts.

Gravatar tiri-piri

2007. gada 18. septembrī, plkst. 18:11

Internets ir kā liels ceļa rullis, kurš norullē skaisto drukāto mediju puķu dobi. Ļoti interesants raksts par šo tēmu (un kā reizi analizē NYT) -- <a href="http://www.internetoutsider.com/2007/08/paint-by-number.html" rel="nofollow">Running the Numbers: Why Newspapers Are Screwed</a>.

Gravatar e-remit

2007. gada 18. septembrī, plkst. 18:28

<blockquote>Manuprāt pietiktu, ja būtu viens vai divi labi, komunikabli un saprātīgi programmētāji un viens dizaineris (lapa, baneri, kampaņas).</blockquote> Laacz, ir vēlme darbu nomainīt?

Gravatar mehdi

2007. gada 18. septembrī, plkst. 18:30

Klau, Diena šajā jomā mazliet savulaik, protams, ir iebremzējusi, bet nu šobrīd par to visu teikt "truli stagnē"? Ir kāda konkrētība par to ko tu tur jūti iztrūkstam?

Gravatar purvainais

2007. gada 18. septembrī, plkst. 18:50

Laacz, biju domājis teikt - realizēt <em>priekš</em> liela laikraksta.

Gravatar Gvido

2007. gada 18. septembrī, plkst. 18:56

Dienas biznesa saits ir tik nelietojams, ka nespēju to lasīt, pat ja kontents liekas interesants. Nu kā tā var taisīt saitus, tāda sajūta, ka tur pilnīgi idioti strādā.

Dienai visas net lietas arī ir galīgi garām, steidzami jāmaina atbildīgie darbinieki.

Un boots pēc kāda laika arī nosprāgs, jo īpašnieks Zigis vienreiz piečohnīs, ka tā ir pārāk dārga un nejēdzīga reklāma viņa kantorim. Neveicina tirdzniecību, tikai tāda tukša burbuļošana. Kantoris jau šodien ir pievēries, paskatīsiemies vai vispār izvilks.

Gravatar hvz

2007. gada 18. septembrī, plkst. 19:58

Lietojamības ziņā debīlāku lapu par DB vēl vajag pameklēt. Tas nu ir konkrēts sūds un tāpēc nodzen jebkuru vēlmi to palasīt.

Gravatar hvz

2007. gada 18. septembrī, plkst. 20:01

Diena ir sūds, jo tu nekad nesaproti kurā saitā un kāpēc pēkšņi esi nonācis. Visādi redirketi uz citiem urliem, dizainiem, pēkšņi izlec kaut kāda 1999. gada navigācija, utml...

Gravatar Kristabs

2007. gada 18. septembrī, plkst. 20:45

Vai Laacz ir informēts par la.lv un, ka digitālo versiju Latvijas avīzei varēja abonēt jau vismaz gadu atpakaļ?

Gravatar Pretinieks a.k.a. Beregu

2007. gada 18. septembrī, plkst. 21:04

Šajā zemē nekad nenotiks tā, ka "liels laikraksts iziet internetā". Iemesls ir ārkārtīgi prozaisks – nekādu "lielu laikrakstu" vairs nav un visticamāk nekad nākotnē arī nebūs. :)

Gravatar pikc

2007. gada 18. septembrī, plkst. 21:11

vai tik diena nav tomeer ieksh boniera ?taapataas kaa DB ?

Gravatar laacz Autors

2007. gada 18. septembrī, plkst. 21:55

e-remit, nav vēlme. Jūtos ļoti labi tur, kur esmu.

mehdi: atsevišķs stāsts. Varbūt kādreiz, kad atkal sajutīšos slikti, un vēlēšos izgāzties uz kādu, uzrakstīšu :)

purvainais: nope. Es vēl nav vadītājs. Es mācos. Un kāds ceļš vēl ejams esošajā vietā.

Kristabs: Jā, esmu informēts. Bet piemirsu pieminēt. Piegājiens oriģināls, taču domāts tikai tiem, kas internetā sagaida to pašu klasisko avīzi.

pikc, pardon. Nepiečoknīju. Es uzrakstīju tā, tad atcerējos, ka tā nav, bet nenodzēsu :)

Gravatar krišs

2007. gada 18. septembrī, plkst. 23:54

laacz: manuprāt, LA publika nav tā, kas gaidīs kaut ko citu. Un LA arī nav nepieciešamības orientēties uz citu publiku, jo esošās ir gana ;-)

Gravatar Artūrs

2007. gada 19. septembrī, plkst. 00:40

Hmmm... nu pieņemsim, ka šo ierakstu izlasa kāds patiešām pozitīvas izmaiņas ieviest gribošs liela laikraksta redaktors... Ko viņš no tā priekš sevis iegūst? Ka laikrakstam vajag krutu lapu? Aha... Bet kāda ir tā krutā lapa? Nu tipa, saturs par velti, vai kur tā sāls? Moderns dizains? Blogi? Web 2.0? Mani kaut kā tas viss vairs neiekustina... Lasīju ļoti uzmanīgi un tā arī nesapratu... vai arī, citādi izsakoties, sapratu, ka "ir sūdīgi - vajag labāk!" Bet nu tādu morāli var attiecināt uz da jebko...

Gravatar TrZ

2007. gada 19. septembrī, plkst. 08:13

Vai tad NYT līdz šim bija par maksu? Nebija sanācis saskarties ar maksas rakstiem, tikai tādiem, kas pieejami tikai reģistrētiem lietotājiem, un reģistrācija bija par velti...

Gravatar Daini

2007. gada 19. septembrī, plkst. 09:24

Db.lv no dizaina/usability viedokļa nav tas labākais risinājums, toties saturs ir labs. Acīmredzot viņiem platforma ir vienāda visās valstīs - kā rezultātā nav iespējas kaut ko diži mainīt.

Ņemam par piemēru Republika.lv - maziņš žurnāliņš, kas iznāk tikai tagad internetā. Es viņu nelasu tikai tādēļ, ka nav RSS feeda - nespēju izstaigāt pa visām lapām.

Ar to gribēju pateikt, ka avīzēm dažkārt nevajag daudz investēt, lai padarītu mājas lapas labākas - veicinātu apmeklētāju pieaugumu. Acīmredzot pat tik daudz petrūkst ... Labi, ka db.lv strātā Artis ;)

Gravatar crabis

2007. gada 19. septembrī, plkst. 09:35

db.lv ir RSS. To izmantojot, pilnīgi nejūtu nekādas tur dizaina neērtības.

Gravatar Barnolds

2007. gada 19. septembrī, plkst. 10:00

"Un ienākumi esot ap sešdesmit pieciem miljoniem. Nav gan minēts, vai šis <b>cipars</b> ir gadā vai..."

Domāts bija <b>skaitlis</b>, vai ne?

Gravatar uldis

2007. gada 19. septembrī, plkst. 10:19

Diena.lv nu gan nestagnē - ja neskaita mazliet apgrūitinošo navigāciju, tad ir daudz lietderīgāka par taustāmo dienu. par db.lv gan nevaru dalīties sajūsmā - krāsaini, haotiski un vizuāli neuztvreami, kā arī mikss stapt avīzi un savu, kas nozīmē, ka jālasa avīzii + portālu, ja gribi visu. Trūkums - karās man tā masa ar ar virsrakstiem. la.lv - nav skaidrs kam viņiem tas, jo viņu auditorija internetu nelieto, ja nu vienīgi, lai pieasistīti papidlus auditoriju, bet nu tam es neticu. nra.lv dzīvs mironis, ko gan palasu, jo nataisos pirkt nra kioskā

Gravatar TrZ

2007. gada 19. septembrī, plkst. 11:05

Aah, sōrre, tiešām bija tāda lieta :)

Gravatar j

2007. gada 19. septembrī, plkst. 13:58

db gan nevajadzēja minēt kā flagmani, kautgan īstenībā vajadzēja gan - kā pierādījumu, ka pie mums šai jomā vissirslikti. kas arī veiksmīgi tika izdarīts :) un par dienas stagnēšanu es nez - vdiena un ldiena ir ok, bet ne ideāli. tomēr liels uzņēmums, kamēr visu iekustina, paiet laiks ;)

Gravatar mmk

2007. gada 19. septembrī, plkst. 15:48

lai cik skumji nebūtu, db.lv ar savu absolūti kreiso lietojamību tomēr ir veiksmīgākais piemērs. par dienu dzirdēju, ka viņiem tur diez vai kas labs dienas beigās sanāks..

Gravatar haha

2007. gada 19. septembrī, plkst. 17:47

lapas labajaa pusee kaa reiz diena meklee web programmeetaaju - visas iespeejas kautko mainiit jebkuram no mums :D

Gravatar Roze

2007. gada 19. septembrī, plkst. 18:24

Laacz tu aizmirsi LA www.la.lv kas savas pēdējās 7 dienas jau samērā sen liek tīklā.. cits jautājums protams par tā pasākuma popularitāti un popularizēšanu..

Gravatar Arturs Mednis

2007. gada 19. septembrī, plkst. 21:38

Laaci, nu beidzot kaads garaaks un sakariigaaks analiitisks raksts :). Pat sapriecaajos.

Gravatar pofig

2007. gada 20. septembrī, plkst. 12:46

Nē, nu es jums teikšu - KO VAR DIRST??? "Dienai visas net lietas arī ir galīgi garām, steidzami jāmaina atbildīgie darbinieki." "Lietojamības ziņā debīlāku lapu par DB vēl vajag pameklēt..." "Diena ir sūds..."

Bet tiklīdz kāds piedāvā - ej, piesakies, dari, tā uzreiz: "Nav vēlme. Jūtos ļoti labi tur, kur esmu.." "Es mācos. Un kāds ceļš vēl ejams esošajā vietā..." Nu ko tad es, es jau neko...

Nu, bļins, bēdīgi paliek lasot šitos delfistu komentārus... Ja nav ko teikt, tad davai turiet to savu žauniņu pievērtu, nevis pļūtat zaļu, lielie atbildīgo darbinieku mainītāji!!!

No malas apriet var ikvienu darbu - arii juuseejo un arii maneejo. Tās visas ir privātā sektora lapas līdz ar to neviens jums viņas nespiež lasīt! Lasiet savu NYT un citus šedevrus!

Biju biš labākās domās par Lāci un viņa armiju... :o(

Gravatar laacz Autors

2007. gada 20. septembrī, plkst. 13:19

pofig, man bēdīgi paliek, lasot Tavu viedokli. Viens - mans viedoklis. To es varu paust par visu un ikvienu. Un tas man neuzliek kā pienākumu atsaukties katram aicinājumam vērst to visu par labu, bitīt matos! Man ir jau esoša dzīve, esošs izcils darbs, utt. Kāpēc lai es tagad skrietu un visu mainītu? Un es nevienam neliedzu apriet savu darbu. Uz priekšu. Ar to atšķirību, ka es, visticamākais, pievērsīšu tam visam uzmanību un darīšu kaut ko lietas labā, ja šķitīs, ka tas ir tā vērts.

P.S. Kas ir mana armija? Komentāru kultūra visur ir slikta. Ja neskaita šaurus sociālus blogus draugiem un paziņām.

Gravatar korporatīvs

2007. gada 20. septembrī, plkst. 13:33

laacz, tu esi mazas telekomunikāciju firmeles darbinieks, nevis lielas mēdiju firmas, kuras pamatuzdevums ir avīze. tb, tavā firmā viss (IT) ir atkarīgs no tevis viena, bet (izrādās) ir vietas, kur viss tik ātri nenotiek un nebalstās uz viena-divu cilvēku iniciatīvu. un mazliet tev tomēr tie teksti ir tādi virspusēji un subjektīvi (piemēram, slēpta mīlestība uz db). bet tas ir normāli jebkuram viedoklim.

Gravatar korporatīvs

2007. gada 20. septembrī, plkst. 13:35

btw, Streips kā reiz par komentāru kultūru ierakstījis savā blogā vienā no decentralizētajiem dienas "portāliem". http://www.vdiena.lv/lat/politics/comblog/streips/ceturtdien_paldies_ditai_paldies_sorosa_fondam

Gravatar laacz Autors

2007. gada 20. septembrī, plkst. 13:48

korporatīvs, tur, kur es strādāju nav gan viss atkarīgs no viena vai divu cilvēku iniciatīvas. Tas ir viens. Bet par lielajiem medijiem - jādomā ir uz priekšu un jāsaprot, ka avīze nav viss, ka pasaule iet uz priekšu. Protams, var koncentrēties uz esošo - t.i. papīra versiju, taču tas ir diezgan tuvredzīgi. Galu galā, ja nemaldos, gada sākumā bija cipari (diemžēl, precīzi nepateikšu, kur), ka papīra avīzes pērk aizvien mazāk. Lasa arī. Lielāka un lielāka daļa tās izlasa darbavietā. Un aizvien lielāka daļa vispār papīra laikrakstus vairs nelassa. Labākajā gadījumā bez portāliem tiek vēl iemesta acs tv vai radio ziņās.

Man šķiet, ka tā ir tā problēma mūsdienu drukātajiem medijiem (lielākajai to daļai) - viņi mēģina pārnest vienkārši saturu uz webu, nedomājot - ko iesākt ar to pašu saturu, tā lasītājiem un iespējām, kuras tīmeklis vispār piedāvā un/vai plāno piedāvāt.

Gravatar mmk

2007. gada 20. septembrī, plkst. 15:03

tātad vajag cenzēt visus kritiskos viedokļus? :) dienas problēma ir vīzijas trūkums. db vismaz ir kaut kāda vīzija kopējā.

btw, apskatīju la.lv. popupi griež vēnas! back in 90ties!! :)

Gravatar pofig

2007. gada 20. septembrī, plkst. 18:27

Nu redzi, Lāci... Atkal Tu taisnojies... Dīvaini lasīt tekstu ar domu - es varu uzdir$t visiem, jo es tā domāju. Feel free, lai tagad uzdir$stu arī man un es to momentā ņemšu vērā... :o) Man tas liekas mazliet muļķīgi. Tāpat kā salīdzināt NYT ar Dienu... Nu tur - lasītāju skaits, budžets u.t.t. :o)

Gravatar Gvido

2007. gada 20. septembrī, plkst. 18:40

pofigam: Tu tāds smagi aizskarts izklausies, laikam darbojies kādā no minētajiem izdevumiem. Diena, kā noprotu? Nekas, nekas, pastrādāsi kādus gadus un tad sapratīsi, kāda tava avīze ir sūdu bedre īstenībā. Un atļaujas maksāt mazāk, kā vidēji industrijā, jo "Tu taču strādā DIENĀ, DB, UNIBANKA !!! (lieko svītrot)" Bet izdarīt neko vairs nevarēsi, jo būs jau bērni, kredīts, vajadzīga stabilitāte. Vietas sliņķiem, sēnēm un vidēji statistiskajiem nejēgām. Attiecīgi arī iet ar jauno tehnoloģiju ieviešanu.

Nosprāgs drukātās avīzes, tāpat kā skaitāmkauliņi veikalos. Un paliks tikai tie, kas savlaicīgi pāries uz webu.

<a href="http://www.wired.com/techbiz/media/magazine/15-08/ff_gannett?currentPage=1" rel="nofollow">Palasi, šeit ir Tava nākotne!</a>

Gravatar zb

2007. gada 21. septembrī, plkst. 08:47

Gvido ir taisnība, ar lielajiem uzņēmumiem tiešām viss ir slikti stagnēšanas ziņā. un tur parasti tādi paši stagnāti nolasās pie darbiniekiem :( un tie daži, kas cenšas ar kautko cīnīties, beigās atmet ar roku un aiziet..

Gravatar pofig

2007. gada 21. septembrī, plkst. 13:42

Gvido - man Tevi jāapbēdina, bet ne ar vienu no Tevis piesauktajiem man nav pilnīgi nekāda sakara. Pat ar medijiem un finanšu iestādēm kā tādām nē. Pat ja arī būtu - vai es atzītos? :o)

Es pamatā gribeju teikt 2 lietas:

  1. neapliec citus, kamēr pats neesi uztaisijis ko labāku.
  2. nesalīdzini LV ar USA.

P.S. Pēc Tevis teiktā sanāk, ka šeit tusējas tikai kreatīvi un superveiksmīgi inovatori, kas čakli izmanto pašas laikmetīgākās metodes, lai pretstatā parastajiem mietpilsoņiem kāstu lielo piķi un noteiktu vadošās tendences savā nozarē... :o)

Gravatar Gvido

2007. gada 21. septembrī, plkst. 19:48

pofigam:

  1. Esmu uztaisījis kaut ko labāku, šis mans projekts ir pirmajā vietā LV apmeklējuma ziņā savā sfērā (pēc 4 gadu izmisīgiem pūliņiem), ar ļoti labu finansiālu atdevi, ar labu atpazīstamību, var pat teikt, ka brandu, un ar vēl labākām nākotnes perspektīvām.

  2. Tieši no USA vadošajiem projektiem mums arī ir jāmācās. Viss veiksmīgais jau ir izdomāts, un to vajag tikai adaptēt (facebook-draugi, amazon-euroshop utt.). Es galvenokārt runāju par finansiāli veiksmīgiem projektiem. Pie mums viss notiek un notiks ar 2 - 3 gadu nokavēšanos. Tāpēc arī uzskatu, ka Dienai un DB nav ko marinēt, bet ir jārīkojas precīzi kā NYT. Tici man, viņi tur ir pasēdējuši un padomājuši. Iespējams, ka šī lēmuma pamatotību ir noteicis pētījums, kur izmaksas ir tik pat lielas kā Diena gada apgrozījums. Nu nevaram mēs ar to sacensties.

Vēlos piezīmēt, ka Dienai dienā ir tikai +/- 7000 apmeklētāju, t.i. 4x vairāk kā šim blogam. Te nu pat zirgam jāsmejas! Apollo, tvnet, delfiem ir padsmit reizes vairāk par Dienu.

P.S. Kur esmu kaut ko teicis, par to, kas šeit tusējas? Es vienkārši lasu šo lapu katru dienu pēdējos 6 gadus.. Pa vidu visam sviestam un ūdenim, te ir arī īstas pērles. Ļoti patīk autora domāšanas veids.

Gravatar profils

2007. gada 25. septembrī, plkst. 21:52

--> Gvido:

----1. Esmu uztaisījis kaut ko labāku, šis mans projekts ir pirmajā vietā LV apmeklējuma ziņā savā sfērā (pēc 4 gadu izmisīgiem pūliņiem), ar ļoti labu finansiālu atdevi, ar labu atpazīstamību, var pat teikt, ka brandu, un ar vēl labākām nākotnes perspektīvām.---

Hmmm...

Būtu nenoliedzami tik pat interesanti, cik lietderīgi, ja palaimētos ievērtēt to "projekts ir pirmajā vietā LV apmeklējuma ziņā savā sfērā (pēc 4 gadu izmisīgiem pūliņiem), ar ļoti labu..." u.t.t. Vai nevēlies iemest linku (protams - ja tu neblefo sev šādi komplimentēdams) uz savu superprojektu? Citādi varētu sanākt (tev) līdzīgi, kā tajā sakāmvārdā par "tukšo mucu" / "tālo skanēšanu"... :)