✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Transporta cenas

2007. gada 22. oktobrī, 98 komentāri

Ziniet, kas mani fascinē. Kādu laiku atpakaļ oponēju kolēģim, kurš par katrām varītēm mēģināja man iestāstīt, ka pie mums vispārējais cenu līmenis ir tāds pats, ja ne augstāks, kā Londonā. Sākot no plaša patēriņa precēm un beidzot ar paēšanu parastā krogū. Savā ziņā sāku viņam piekrist. Protams, tas neattiecas uz pilnīgi visiem gadījumiem, taču, ja kā koeficienu paķer dzīves līmeni un vidusslāņa neesamību, tad paliek mazliet šķērmi.

Un tagad tam taisās pietuvināt arī sabiedriskā transporta cenas. Skaidrs, ka tur tai tējas dzērāju zemē transports ir dārgākais pasaulē (vismaz man tā šķiet). Taču tur tu arī var teju vai 15 - 45 minūšu laikā izbraukāt lielākoties visur, kur nepieciešams. Ar visu pārsēšanos, ja nepieciešams.

Un tagad, iedomājamies, kas notiks, ja pacels sabtrans cenu līdz latam (par vienu braucienu!). Korķi jūs nomāc? Padomājiet, kas būs tad, kad cilvēks sapratīs, ka lētāk ir braukt pašam un smakt savā vecajā sagrabējušajā bembītī, nekā izmest divus latus (turp atpakaļ, ja nav nepieciešams pārsēsties) saspiestam, netīram un velnsviņzinkad kursējošam sabiedriskajam transportam.

Iestarpināts vēlāk. Ziņa par latu ir veca. Tiesa, pa radio vai televīziju neviens necentās piebilst, ka šis lats tiek plānots 2020. gadā. Precīzāks info.

Jā, esmu dzirdējis skaistos plānos par sabiedriskā transporta attīstīšanu. Taču, diez vai tas tuvākajā laikā notiks. Piemēram, Vienības gatve, kur var uztaisīt perfektu sabiedriskā transporta joslu virzienā uz centru. Vai tad kādam tas ir ienācis prātā? Tas jau vien liecina, ka šī ir elementāra atrunāšanās. Pretējā gadījumā, šķiet, visu attiecīgā RD satiksmes departamenta par satiksmes organizāciju atbildīgo kolektīvu vajadzētu atlaist, jo viņi neredz tālāk par saviem logiem.

Es Rīgā lietoju sabiedrisko transportu. Jo nav citu variantu, kā pārvietoties. Bet maksāt par to latu? Pie kam, šis lats jau nu nenokļūs satiksmes optimizācijas plauktiņā. Tas paliks TTP RS. Lai labotu esošos transportlīdzekļus, pirktu jaunus, uzturētu infrastruktūru, utt. Braukt divas stundas uz darbu, lai arī ar spīzdīgā trolejbusā... Pie kam, ja palielinās cenu līdz latam, brauks stipri mazāk cilvēku. Ja brauks stipri mazāk cilvēku, reisu skaitu samazinās. Un saspiestība paliks gandrīz tā pati. Tas trolejbuss par to latu nemaz ij ātrāk nekur neaizbrauks.

Un man, kā ārrīgā dzīvojošam, šķiet interesants vēl viens moments. Palielinot Rīgas sabtrans biļešu cenas, tam sekos arī starppilsētu pārvadātāji. Un tagad parēķinām. Pašlaik attiecība starp Jelgavas braucienu un Rīgas trolejbusu (ņemot par pamatu 90 santīmus kā vidējo starp vilcienu, autobusu un mikriņu) ir 1:3. Saglabājot šo proporciju, vienā virzienā ideālā gadījumā man nāksies iztērēt 4 latus. Dienā tie ir astoņi. Un cik man izmaksās degviela maršrutā Jelgava - Rīga (Duntes iela) - Jelgava ar visu sēdēšanu korķos?

Es saprotu, ka mēs īdam pēc subsīdijām, par kurām kāds apzināti ir aizmirsis. Es saprotu, ka izmaksas aug. Bet, nu, mīlīši - pa solīšiem. Pa maziem solīšiem. Un ar domāšanu uz priekšu, noņemot no acīm klapes. Kur bija tas Rīgas attīstības plāns?

Gadu no gada tiek solīts šis, tiek solīts tas - plāni, idejas, attīstība, miers, draudzība, čivene. Bet rezultātā tāpat katrs velk to deķīti uz savu pusi un čiks vien sanāk. Tiesa, nākamajās vēlēšanās ir laba augsne, lai tos, kas vilka uz nepareizāko pusi, padarītu par sava elektorāta kaunināmajiem.

Man vairs nav ilūziju. Ir skaidrs tikai viens - vēl pāris mūsu valdības sasniegti mailstouni un es atdalos no šīs valsts. Nejau tāpēc, ka besī. Bet tāpēc, ka nav pārliecības par savu un savas ģimenes nākotni. Paldies.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar actek

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:02

RS ir gan klienti vairāk nekā spēj apkalpot, gan valsts subsīdijas, bet izbraucot kādu līkumu ar sbatransu, liekas ka viņi ir uz bankrota robežas.. pat nez ar ko tur sākt, varbūt ar dusmīgu un neatkarīgu auditu.

Gravatar Funbot

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:10

Vidusslāņa neesamību gan nevajag pieminēt. Manuprāt, tieši tas vidusslānis ir ieņēmis agrāk neapdzīvoto Pārdaugavu (arī ārpus Rīgas) un cienījamajam blogotājam čakarē ikdienas pārvietošanos. Pats pēdējo gadu vairs ikdienā uz centru ar automašīnu nebraukāju, jo uzskatu, ka tas ir tīrs mazohisms. Bez tam tas neeksistējošais vidusslānis arī nejēdz braukt, jo lietus laikā satiksme virzās tieši 2x lēnāk. Kurš var izskaidrot to?

Gravatar buddhaed

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:16

Cenas Latvijā tiešām daudz vairs neatšķiras no cenām Nīderlandē. Elpa aizraujas skatoties :)

Gravatar Sergejs

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:19

Es domāju, ka jāsak ar administratīvo aparatu parbaudi, vai tiešām tur visi amati ir nepieciešami un samaksa ir atbilstoša.

Pilnīgi piekrītu ka Londona, Berlīne cenas ir augstas (viena pilsētas Eiro, otra marciņas), bet tur sabtransports piedava ertības, kuras nezinu pēc kada laika bus pieejamas Rīgā, atrumu, vienota biļete, etc.

Nevaru saprast kada veida var izrākt 1Ls par braucienu (tas gan pēc baumam projekts uz 2010.-2011), pagaidam bija runa par 0.4Ls.

Jau tagad dzīvojot ārpus Rīgas, sabtansports (452 + 302) diviem cilvēkiem maksa tikpat ka braukt ar auto, degvielas ziņā.

Gravatar baltais runcis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:41

Hmm, tad jau izdevīgāk būs nemaksāt par biļeti- ar sodu (ja noķer) sanāks lētāk. Vai varbūt arī sodus ir pacēluši? Man atmiņā vēl sēž Ls2...moš atpalicis esmu...

Gravatar Jurz

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:43

Pēdējā rindkopa raksturo precīzi manas šī brīža izjūtas.

Kas attiecās uz sab.trans tad to nelietoju, jo pagaidām no Mārupes līdz Kr.Valdemāra/Lāčplēša krustam ar auto nonāku vidēji 40 min, ar sab.trans vidēji 1.5h plus publika, saspiestība utt.

Utopija, ka pie mums sabiedriskais transports kādreiz varētu but normāls man ir izzudusi jau kā gadus 3

Gravatar putnis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:46

baltais runci, pēdējo reizi, kad maksāju sodu, un tas bija kādu nedēļu atpakaļ, šķīros no 2.00 LVL. principā sanāca krietni lētāk, nekā, ja es iepriekše'jās dienas un to dienu būtu pircis biļetes.

Gravatar b77

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 15:59

jā, ... labi, ka ka tajos tālajos astoņdesmitajos atradās gaiši cilvēciņi, kas uzvarēja cīņā pret metro tīkla izveidi zem Rīgas. Paldies jums.

Gravatar afigel

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:01

tā ir visas latvijas pārvaldes bēda - uzpūsti štati, visi grib saņemt pēc iespējas vairāk, kadam apdalītajam vajag siltu vietiņu, kur nav īpaši daudz jāpiepūlē smadzenes - rezultātā viss šis liekēžu bars, kuri reāli neko nespēj darīts, jo ir nekompetenti, velk uzņēmumus uz dibenu.

Gravatar JIB

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:08

Hmm, Metro?

bet, tos, kas bija pret metro 80os nevar uzskatit par sliktajiem.

A ko darit? Kadi varianti (tehniski)? Atrgaitas tamvajs? Vai saba joslas?

Gravatar Papuass

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:25

b77 - tā bija politika. Ja celtu metro, Rīgā latvieši būtu 30%.

Gravatar HP

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:35

es pilnībā piekrītu ka mīlu šo zemi bet riebjas ši valsts. es dzīvoju centrā. un ir auto. ja vajag pārvietoties centra virzienā ted tikai ar tramvaju.tas gandrīz vienmēr ir tukšs un biļeti izmantoju vienā reizē no trim. ja cits virziens tad braucu ar auto. Bet!!! nekad nebraucu sastrēgumstundās. tas ir laikaposmā līdz 10 un no 17 līdz 19-30. tad jau labā palieku kur esmu jo pārvietoties pilnīgi neiespējami , ar auto es domāju. ja cenas pacels sabtransam tad patiešām nav variantu kā braukt par zaķi. jo ja tev ir stabila nervu zistēme konduktoru var pasūtīt trīs beņķus tālāk nesasprindzinoties. bet... tikko raksts ka grib pacelt ikgadējo transporta nodevu. par Ls100!!! nu vai zin. toč jālūko kur doties jo man nav pieņemama situācija ka jāmaksā ir nodeva ap 150, tad apdrošināšana octa 100, kasko vēl 400 un vēl kaut kas droši vien uzreiz neatceros.un degviela eiro litrā... nu tad domājam ko darīt. es migrēšu Niderlandes virzienā un nemaz par to nekaunos.

Gravatar kic

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:35

novērojumi:

  • jaunās biļetes trolejbusos - sāksim ar to ka nav skaidrs kādēļ vēl nav vienotas biļŗetes visam sab.tr., kas jau samazinātu to izgatavošanas izmaksas. Bet ok, par jaunajām biļŗetēm - tām ir, ja nemaldos, 3 aizsardzības līmeņi (izmantotas sarežģītas un diezgan dārgas drukas tehnoloģijas) līdz ar to to izgatavošanas cena pieļauju ir vismaz 2x daargaaka nekā būtu nepieciešams.
  • reklāma transportā - cik saprotu SIA pilsētas līnijas pieder visas tiesības uz reklāmu sab.tr., kas vēl būtu daudzmaz ok, jo lieta nodota profesionāļiem, bet nu :
  1. reklāmas ir maz
  2. reklāma ir lēta! līdz ar to ienākumi no reklāmas RS ir salīdzinoši niecīgi, kas ņemot vērā resursus un iespējas ir jocīgi. kā piemēram, par reklāmas iespēju uz biļ†ēm (otrā pusē šobrīd nav nekā) PL sāk runāt tikai pirms 2 mēnešiem, šāda reklāma ļautu "nogrūst" biļēšu izgatavošanas izdevumus uz reklāmdevēju un iespējams pat labi nopelnīt... es redzu vairākus šādus piemērus, kur PL nav savos uzdevumu augstumos un līdz ar to RS negūst sev tik nepieciešamos ienākumus.

uz kopējā fona, manis minētie novērojumi, ir tikai sīkumi, bet man liekas tie ilustrē šī uzņēmuma kopējās tendences - viņi ir pieraduši dzīvot uz subsīdijām un īpaši nesatraucās ka vajadzētu mēģināt pašiem sākt pelnīt.

tas viss protams ir tikai mans subjektīvais viedoklis.. :)

Gravatar Rectab

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:43

Esmu padzīvojis anglijā kādu laiciņu un tur sabieriskais transports ir daudz dargāks (par 2km samaksāsi 1Ls) , tāpat kā visas pārtikas preces :) Lētāka tur ir elektronika, MP3, PC utt. Bet nu algas viņiem ir nesalīdzināmi augstākas!

Gravatar guntisdk

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:44

Jo ilgāk pie varas turēsies Tautas partija, jo dziļākā mēslu bedrē mēs iebrauksim. Te nav vainīgs automašīnu skaits, bet gan atsevišķas valsts struktūras un organizācijas, kas aiz tā visa stāv. Vienalga - tuvāk vai tālāk. Galvenais jau ir tie cilvēki, par kuriem ikdienā mēs neko nedzirdam, bet kuri to visu vada.

Gravatar Utopia

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:47

Labi pateikts, it sevišķi pēdējā rindkopa!

Gravatar laacz Autors

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:48

Gunti, pie varas ir bijušas teju vai visas partijas un kustības. Un vienmēr ir bijis slikti. Kamēr nebūs paaudžu maiņas valdībā, nekas nenotiks.

Gravatar janni

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 16:51

jāgaida kad kāds gudrāks prāts iekš RD izdomās ka var arī sabtransu pacelt VIRS Rīgas ielām.. bet tas ir maz ticams..

Gravatar b77

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:12

....Ja celtu metro, Rīgā latvieši būtu 30%....

Varbūt būtu 30%, varbūt 42,6%. Es nezinu, kā būtu, ja būtu. Toties tie atlikušie latviešu procenti kopā ar pārējiem varētu 20 minūtēs nokļūt no/uz jebkuru vietu Rīgā + pagarinot metro līnijas, kaut vai virszemē, kam nebūtu nepieciešamas tik lielas investīcijas, varētu tīklam pievienot Jelgavu, Ogri, Jūrmalu utt. Arī es no Jelgavas labprāt uz darbu brauktu ar sabiedrisko, tikai tāds sīkums, ka lai nokļūtu no manām mājām Rumbulā, man katrā virzienā ir trīs reizes jāpārsēžas. Kāpēc gan man jāziedo 2 stundas sabtransā, ja ar mašīnu es varu tikt līdz darbam nepilnas sundas laikā? Savukārt ātrgaitas tramvaji un sabtransa joslas ir tukša muldēšana. Pirmkārt, Rīgā ir tik šauras ielas un blīva apbūve, ka ir ļoti maz tādu vietu, kur varētu izbūvēt atsevišķu joslu sabiedriskajam. Savukārt nodalīt jau no tā šaurajām ielām pa vienai joslai sabtransam, tādējādi to vēl vairāk sašaurinot būtu pilnīgi muļķīgi, jo ja šodien simtiem autobraucēju bez jebkādiem sirdsapziņas pārmetumiem apbrauc sastrēgumus pa zāli/trotuāriem/iekšpagalmiem/autobusu pieturām utt., tad kāpēc gan man domāt, ka sabtransa joslas būs tukšas? Tāpat atradīsies gudrinieki, kas visus pa tām apbrauks un tad žēlām teļa acīm blenžot ubagos vietu atpakaļ savā joslā, bakstīsies, rīvēsies un bremzēs visu satiksmi. Braukšanas kultūra mums te tāda. Un policija jau nu būs pēdējā, kas kontrolēs satiksmi sastrēgumu laikā.

Gravatar Rukicc

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:16

Kopsh paceela uz 0,30 LVL es ar tramvaju esmu braucis labi ja 10 reizes, ar velosipeedu un auto, un uz darbu kaadu reizi dodos arii kaajaam, sanaak nedaudz ilgaak kaa ar sabiedrisko. J atas sabiedriskais ietu taadaa virziienaa kaa vajag, bet nee ar jaapaarseezhas vai jaakaato baiss gabals.

Ja veel vakaraa ir haltuura tad dienas laikaa sanaak 20.3 no riita + 20.3 uz haltuuru un 2*0.3 uz maaju. Ja pacels liidz latam tad buus vaaks. Labi ka veel tie virzieni paaraak nesakriit ar sastreegumu virzieniem.....

Mani mazliet izbriiniija ka Riigas satiksme nevar piekert tos kontrolierus kas ar konduktoriem un vadiitaajiem vienojas un biida sheemas lai apietu Rigas satiksmes kasi.

Gravatar niekalbis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:19

šitas gan ir tipiski. auto ir, dzīvoklis centrā arī ir, bet samaksāt 30 saņus par tramvaja biļeti kaut kā lauž.

un par to auto būšanu tāds retorisks jautājums. vai kāds no jums ir rēķinājis auto realās izmaksas gadā / mēnesī / gadā? un nevis naudu benzīnā turp un atpakaļ. auto pirkums / līzinga izmaksas, OCTA, KASKO, benzīns, apkopes, remonti, riepas, ... ... ... vai tur nesanāk krietni savādākas summas nekās tās, kas tiek ņemta par pamatu frāzēm "eu, ar auto ir braukt stipri lētāk nekā ar smirdīgo sabiedrisko".

p.s. paga, paga. vai tie protesti par metro nebija tikai formālā padarīšana? jo rīgā metro izmaksas uz 1 km bija absolūtais rekords padomju savienībā. āāā, un formāli metro pienācās pilsētām, kurās ir vismaz 1 mlj cilvēku. rīga tāda nebija.

Gravatar xlt

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:20

Rīgā braukšu ar velo (tik nez kā būs ziemā), ārpus Rīgas - ar auto. Gan jau kaut kā.

btw - nez, kad strādāšana (braukšana uz darbu un atpakaļ, ēšana centrā utt.) kļūs tik dārga, ka strā'dat varēs atļauties tikai bagātie? ;)

Gravatar Raikons

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:26

man jau tagad ar savu škoda fabia ir gandrīz lētāk braukt nekā lietojot vilcienu un RS transportu... (dzīvoju Ikšķilē)

mani vairāk nevar motivēt braukt ar rs transportu (varbūt vienīgi ar tramvaju, bet tos ar pēdējā laikā pārāk ietekmē sastrēgumi), tikpat ielej degvielā un regulē sevi pie stūres sēžot...

Gravatar laacz Autors

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:31

Ja atmiņa neviļ, metro izmaksas palielināja (un līdz ar ko arī kā oficiālais iemesls tika minēts) tas, ka nedrīkstēja būvēt zem Vecrīgas un vēl daudziem objektiem, jo tie varēja būvdarbu laikā nahrenizēties. Ja nenahrenizētos, tad būtu jāiegulda fantastiski resursi to nostiprināšanā. Un šī problēma arī tagad nekur nav pazudusi. Starp citu, ātrgaitas tramfaju arī plāno laist zem zemas atsevišķos centra posmos.

Bet viss ir nokavēts. Nav ko cepties. Pateicoties tam, ka neviens nebija laicīgi padomājis uz priekšu, mums vairs nav nekādu sevišķu iespēju trafika optimizācjiā.

Izdzīs tranzītastiksmi uz ārējo apli, kā lepni dēvē paredzēto maģistrālo ielu tīklu ap Rīgas centru, kā arī pēc dažiem gadiem plānoto rekonstruēto Rīgas apvedceļu. Labi. Ko tālāk? Kādas tieši problēmas tas atrisinās? Transports nepaliks mazāk. Aizvien vairāk cilvēkiem būs aizvien biežāk kaut kur jātiek. Starp citu, mani mulsina tas, ka nav noteiktas konkrētas teritorijas, kurās izvērst administratīvos centrus. Šobrīd it kā tiek runāts par torņakalnu un vēl šādiem tādiem rajoniem. Taču, manuprāt, nekas nav dzirdēts par grandiozajām satiksmes izmaiņām, lai jaunizveidotie daudzsološie jaunie centri neaizrītos automašīnu plūsmās.

Viss ir slikti, trīs vārdos pasakot. Bez drosmīgiem lēmumiem (visiem nekad neizpatiksi) cauri mēs vairs netiksim. Protams, līdz Maskavai vēl ir tālu. Taču Korku (sanāca Īrijas ceļojuma laikā ieklīst šai pilsētelē) mēs lēnām jau sadzenam. Ja nu vienīgi - mums ir par kārtu mazāk tiltu pār likteņupi Daugavu.

Gravatar upsednieks

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:35

Mans gadus 5-7 viedoklis, ka Rīga kā Latvijas ūdeņgalva drīz plīsīs, sāk piepildīties straujā paātrinājumā. Kas tad pie tā ir vainīgs, ja ne valdība (valdības - arī bijušās), ka ārpus Rīgas nopelnīt nevar? Ka ne tikai jelgavnieki, ogrēnieši un cēsinieki brauk ik dienas šurp strādāt? Es - liepājnieks būdams - kāpēc te dzīvoju? Tāpēc, ka ir noorganizēta valstiska situācija, ka mums ir Rīga un "lauki". Tāpat to kladzināja televīzija, tapat Godmaņpaps, Gailis un visa tā varza, kas pie varas bija 90to vidū. Tāpat tas turpinājās arī tālāk. Kad ir uzcelta kāda celtne ārpus Rīgas ar valstisku nozīmi? Kad Bērziņs bija premjers, izbrauca no Ventspils uz Liepāju un a-hu-*** ka tur ne visā ceļa garumā asfalts. Ventspils rajonā. Naftas magnātu pārvaldījumā... Par ko mēs te varam spriest? Par Šleseru- cilvēku-armiju? Atliek vien ar sāpēm sirdī piekrist Krištopanam - muļķu zeme.... Jo tā mēs rīkojamies un atļaujamies.

Gravatar Shadowbird

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:37

Vai kādam ir kāda norāde uz kādu puslīdz autoratīvu avotu? A to pagaidām tikai baumas vien dzird...

Gravatar Majors Viesulis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 17:44

būtu RS labāk ķerušu savus šoferus - konduktorus, kas iebāž kabatā biļešu naudu, un korumpētos kontrlierus

Gravatar wh

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:03

Shkjiet, naakamais milestone par sevi atgaadina - db.lv raksta, ka Vaacija tikko uzceelusi savu garaako tiltu par 125milj. eur. Bish leetaak nekaa muuseejais dienvidu :)

Gravatar Bambam

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:05

Laa, a no kurienes Tev šādas baumas/ziņas?

Gravatar chebureks

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:07

nu, taa ka divus gadus jau esmu ieksh UK varu piebilst - nenozheeloju ne mirkli. Videejais cenu liimenis sadziives lietaam ir apmeeram 1.5 reizes latvijas cena, dziivesvieta un transports protams pamatiigi atskjiraas cenaa (50 lvl meenesii par autobusu kartinju), kaa arii ir zinaamas neertiibas (kriit uz nerviem) ar vieteejaas jaunatnes maskachkas liimeni (un tas te ir simptomaatiski visur, ne tikai ieksh konkreetiem rajoniem - nu, varbuut iznjemot Eton), bet par visu paareejo var tikai priecaaties. Un protams finansiaalie liimenji mazliet citi, it seviskji ja zini ko dari un vari atrast atbilstoshu kantori kas attieciigi maksaas.

Gravatar Puika

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:30

Labi rakstiits, Laacz, shis ir arii viens no tiem daudzajiem iemesliem kaadeelj kaa naakosho darba vietu izveelejos firmu, kas atrodas kaadu gabalinju aarpus LV robezhaam. Kad buus palikushi pietiekoshi maz cilveeku, lai vienkaarhsi fiziski nerastos sastreegumi un paarpildiits sab.trans., tad vadoshie cilvji varees sev lepni uzklapeet pa plecu, ka nu "re kaa mees 'atrisinaajaam' satiksmes probleemas!"... Skumij, bet uz to pagaidaam te viss velk.

Gravatar saldais

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:38

pēdējā rindkopa.. arī mani ši doma moca, bet es neredzu izeju.. vairāk gaidu nākamo katalizātoru, kas liktu arī man aktivizēties..

Gravatar Didulis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 18:56

Runājot par nākošajām vēlēšanām, tad man patika <a href="http://www.tvnet.lv/onlinetv/lnt/900_sekundes/article.php?id=292019" rel="nofollow">Repšes komentārs</a>, ka pirms vēlēšanām valdība sāks uzvesties atkal zolīdi, izvērtīs milzu pozitīvisma kampaņas un viņu sliktie darbi būs aizmirsti. Runājot par transportu, tad sabiedriskā transporta tarifi nav <a href="http://www.tvnet.lv/auto/zinas/online/article.php?id=4865999" rel="nofollow">vienīgie</a>, ko grasās palielināt. Varbūt mūsu valdība vēlas popularizēt strādāšanu no mājām (neatceros to gudro vārdu, kā šo pasācienu lamāja)? Cilvēki nespēs nomaksāt transporta līdzekļa nodevu, nespēs nomaksāt sabiedriskā transporta biļešu cenu. Ielās mazāk auto un tie paši būs luksus auto, tāpat ielās mazāk sabiedriskais transports. Protams vēl pastāv velo un slēpes ziemā (varētu būt amiziants skats, kā cilvēki rindiņā, katru rītu slēpo 20km uz darbavietu).

Gravatar spoo

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 19:06

Atcerēsimies kā iznāca ar iepriekšējo sabtransa biļetes cenas pieaugumu. Pateica vienu cenu, bet pēc tam, lai sabiedrību nomierinātu, ar domu "mēs" domājam par "jums", samazināja cenas pieaugumu uz pusi. Tātad var rēķināt, ka 1 Ls biļete nebūs, bet kādi saņi 60 tocna. Par satiksmes uzlabošanu vel alternatīva doma rodas sabūvēt vairāk vairākstāvīgas autostāvietas tieši Rīgas centrā, kas atbrīvotu ielas segumu no stāvošajiem auto un šādā veidā atbrīvojot aizņemto 1-2 satiksmes joslas. Par park&go risinājumu pierīgas robežās būs stipri par maz. Kaut ko dzirdēju, ka ātrgaitas tramvaja līnijas atliek uz vel gaišāku nākotni.

Gravatar bomzis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 19:09

Gudri d*rst jau visi maak, bet dariit kaut kaa negribaas :) Ko Juus esat dariijushi, lai korkji paliktu mazaaki ? Vienreiz iekaapaat sabiedriskajaa un viss - tas ir netiirs suuds utt? Un tagad tik vaaleejam ar mashiinaam nejeegaa - ertaak jau ir, bet nu par kaajaam/riteni/whatever neviens pat neiedomaajas. Lab riteni visi neizmantos vai to var nozagt, bet nu taas ir atmazkas. Reaali taapat jau neko nemaz nevar izdariit Riigas centraa, kaa vien samazinaat mashiinu skaitu - ielas paplashinaat nevar/zem zemes parakties nereaali/metro nebuus/apkaart neviens nebrauks, jo redz caur centru taisnaak... Kameer cilveeki nedomaas pashi un neko nedariis, kaa tik gaidiis, kad kaads cits izdara, tikmeer nekas nemainiisies, lai arii par ko balsotu :D

Gravatar Ingus

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 19:21

Bomzi, jau nez cik gadus runā, ka centrā būšot velonovietnes. Drošas velonovietnes. Šogad iegādājos velo un godīgi sakot ilgāk par 5 minūtēm es nekur viņu neatstāju, turklāt visu laiku paturu redzes lokā. Pat hansabankā vienreiz iestiepu vestibilā iekšā. Vai tiešām tik elementāru lietu, kā velonovietnes Rīgas centrā ir sarežģīti izveidot? Tas pats ar veloceliņiem. Paskatoties Eiropā esošos veloceliņus pilsētā viss, kas ir vajadzīgs Rīgā ir krāsa un vēlme sadalīt ietves divās daļās. 90% vietu ietves ir pietiekami platas, lai pa tām brauktu arī ar divriteni un netraucētu gājējiem un otrādi. Nu nevajag velosipēdistiem 4m platu veloceliņu būvēt katrā vietā.

Gravatar jansi

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 19:47

Braucu ar auto, jo jau šobrīd ar 2 cilvēkiem tas izmaksā tik pat cik sabiedriksais vai arī drusciņ lētāk. Ja cilvēku skaits ir 3 tad jau braucu ar varenu ekanomiju.

Gravatar bomzis

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 19:51

Ingus taa jau ir taa probleema, ka vispirms taisam megaprojektus, bet par maziem, vienkaarshiem, leetiem risinaajumiem neviens nedomaa, jo uz taadiem neko nevar uzvaariit :) Bet nu latviesha dabaa ir iepirkt daargas lietas, bez kuraam var arii iztikt, bet redz gribaas un vajag :D

Gravatar jippo

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 20:54

Te ir dimbā, un arī man besī ārā, kāpēc tagad jāmaksā par 3-4 pieturām 0,30 Ls a tiem kuriem jābrauc cauri visai pilsētai - tik pat? Jāsadala pilsēta pa zonām, kā tas ir darīts citās eiropas pilsētās - gaiši zaļā, zaļā, sarkanā - gaiši zaļā - 0,20, zaļā - 0,30, sarkanā kaut 0.50, protams jāievieš elektroniskās biļetes un citi pribambasi, taču pie mums ir tā, ka po.uj kā, galvenais lai nāk piķis.

  • Vilcieni lēni, auksti, smirdīgi,
  • Autobusi arī smirdīgi ( ja ne pats autobuss, tad blakus stāvošais)
  • Tramvajā tāpat kā bundžā
  • Trolejbusā kā ķerrā

Ir arī jaunā tehnika - protams, tikai lielākā daļa konduktori un vad;itāji ir zem visas kritikas

Gravatar Scorpion

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 21:16

Doma par atdalīšanos no valsts arī mani pēdējā laikā uzmācīgi vajā. es-sieva jau tin sierus, es vēl kautkā velku ..., bet nu vairs nepalīdz pat alkohols lai atbrīvotos no uzmācīgās domas. Laacz, ja vieta atrodas laba, pašvilp, būs tev vismaz ar ko kopā padzert alu un parunāt izmirstošā bauru valodā, ko tā īsti neviens vairs sen neprot :D

Gravatar spoo

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 21:20

bomzi, vairāk jau izskatās, ka tu pats vairāk dirs un visu kritizē, un nemaz nepiedalies vietēja mēroga brainstormingā :) Neviens šeit līz šim nav pieminējis ka ir tāda lieta kā mikriņi, kas savā ziņā ir efektīvs veids kā ātri un kompakti pārvietot zināmu daudzumu braukt gribošos un varbūtība, ka tev tuvākajā apkārtnē būs vairāk par 1 pārdzērušu jēgu ir visai maza. Interesanti, ka pirms braukšanas uz Kaļiņingradu, pilsētas domes mājas lapā aptaujā atradu rezultātus, ka viskonfortablākais sabiedriskais transports ir tieši mikriņš.

Gravatar uika

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 21:29

skaistuļi, kad jūs esat pēdējo reizi kādu savu ieteikumu nosūtījuši attiecīgai institūcijai? kur ir Jūsu pilsoniskā iesaistīšanās veidojot organizācijas, izsakot viedokli arī konkrēti kritizējot kādus slaistus?

ir tač tik vienkārši aizbraukt citur un turpināt nekustināt savu pakaļu.

Gravatar sakins

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 21:32

Mani laikam ir apkrāpuši. Agrāk arī vienmēr bija tie 2Ls, bet pirms nedēļas jau 3Ls nokāsa par braukšanu bez biļetes. Es jau domāju, ka inflācija, bet nē, laikam pārāk naudīga sejas izteiksme vienkārši bija :D

Gravatar Shark

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 22:23

Biežāk vajag piestaigāt pie Saeimas un pārliecināt stulbos līdzpilsoņus, ka kaut kas jāmaina. Ko tad, jūs, muļķi (ļoti atvainojos, bet nu patiesība) cerat, ka parādīsies kaut kāds Betmens un visu fantastiski nokārtos?! Vai, ka daži politiķi paši nožēlos grēkus un dosies uz ieslodzījuma vietām?! Šlesers taču jau priekšā pateica labu domu: "Kurš gan cits, ja ne ... tu pats!"

Gravatar sensors

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 22:24

"es atdalos no šīs valsts" <- gluži mana doma lately

Gravatar JustMe

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 22:29

Scorpion (#41) i second that! ;)

Gravatar docenc

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 22:59

"Man vairs nav ilūziju. Ir skaidrs tikai viens - vēl pāris mūsu valdības sasniegti mailstouni un es atdalos no šīs valsts." laacz

(pievienojos...)

p.s. skaties, laacz, ka tev nav jaataisa memorials ar sho textu un cilveeku vardiem iegraveetiem, kas buus devushies prom...

Gravatar kintu

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 23:13

Man par cenu palielināšanu daudz svarīgāka šķiet tieši kvalitātes nodrošināšana. Nedomāju, ka pat 1 Ls par biļeti ir kaut kas pārmērīgs, tomēr maksāt par sliktu servisu ir stulbi. Ja esi pieradis pie labi organizētas satiksmes, tad sāc novērtēt sabiedriskā transporta ērtības, bet ja tas ir slikts, tad, gluži otrādi, tas liek visu ienīst.

Gravatar Edijs

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 23:46

Niekalbis tur austāk izmeta jautājumu, vai cilvēki, runājot par izmaksām braucot ar mašīnu, rēķina klāt arī nodokli, apkopes, riepas, apdrošināšanu, etc. Vot i es sāku rēķināt...

OCTA - pieņemsim, ka 100 gadā, tas ir 28 sant. dienā. Nodoklis 24, dienā 0.07. TA - pieņemam, ka ar pirmo reizi neiziet, tād dienā kādi 5 sant. Eļļas un citu šķidrumu papildināšana - max 10 santīmi dienā. Un tālāk aprēķini nedaudz nojūk, jo ir lietas, kuras ne vienmēr ir tik viegli saskaitīt. Teiksim remontizmaksas - vienu gadu praktiski nekas nenoplīst, citu gadu kaut kādi sīkumi salasās uz latiem 50-100, var gadīties, ka arī krietni vairāk salasās. Riepas - ne jau katru gadu jaunas jāpērk, bet ej nu sarēķini. Ok, es aptuveni zinu - ar tagadējām ziemenēm izskatās, ka braukšu tagad jau trešo ziemu un viņas joprojām ir tīri ok stāvoklī - tika pirktas praktiski jaunas savulaik. Dabūju pa lēto toreiz, bet principā 25 lati gabalā tādām vajadzētu maksāt. Teorētiski gan jau arī ceturtai ziemai derētu, bet ok, ņemam trīs gadus - sanāk 9 santīmi dienā. Vasarenes - pērku lietotas katrai vasarai jaunas, 20-25 lati gabalā - tātad vēl kādi 25 santīmi dienā.

Vārdu sakot - lats dienā salasās elementāri. Gan jau pusotrs arī. Ja atradīšu beidzot kāroto vāģi un paņemšu līzingā, tad būs vēl kādi 2.5ls dienā, tad vēl kasko varbūt arī lats dienā... Un tam visam klāt vēl degviela - ja pašlaik ar dīzeli vizinoties ir līdz 1.5-3ls dienā (šad tad uz LU arī jābrauc), tad ar ar w124 3.2 motoru būs bik dārgāk.

Secinājums - ar sabiedrisko ir lētāk. Taču laiks ir nauda. Arī par ērtībām jāmaksā. Arī par ieekonomēto enerģiju jāmaksā, kura tiktu patērēta lēkājot no viena transporta uz otru - baigais prieks gan tev lekcijā vairs ir sēdēt, ja esi pirms tam izmīcījies pārbāztā autobusā korķī. Arī darbaspējas krītās. Ok, dienās, kad es uz LU nebraucu (Jūrmalas gatvē), varētu arī ar tramvaju kratīties - tas ir vienīgais sab.trans., kuru minimāli kavē sastrēgumi. Pie mājām iekāpju, netālu no darba izkāpju. Bet, ja man dienas vidū jātiek uz fakultāti... tad ar diviem transportiem un laika ziņā visas 40-50 minūtes sanāk. Ar mašīnu 15 max. No LU uz mājām - ar mašīnu pa pusstundu sanāk visai vēsi arī plkst. sešos atbraukt (jūrmalas gatve -> ķengarags), savukārt ar diviem tramvajiem pusotra stunda. Un pa to ieekonomēto laiku es varu nopelnīt tik, lai segtu starpību un vēl paliktu pāri.

Gravatar Mad182

2007. gada 22. oktobrī, plkst. 23:57

Man jau patīk, kā Rīgā cīnās ar transporta problēmu. Vispirms kārtīgi pacelt sab. cenas un tad cerēt, ka cilvēki izvēlēsies pārvietoties pa Rīgu ar sabiedrisko transportu.

Nu labi, ja vēl būtu tiešām ērti un ātri ar to sabiedrisko, bet tagad - iekāp tramvajā - vietas protams nav, dodies uz aizmuguri un pieķeries pie stieņa, kas nopuņķots/nospļaudīts/bail pat domāt, kas vēl izdarīts tik biezā kārtā, ka roka līp klāt. Blakus piespiežas pāris kaimiņslāvu izcelsmes, manāmi iestiprinājušies vīri, kas visu ceļu lok alu, skaļi bļaustās un pūš tev sejā elpu, kuras smaka droši vien neatšķiras no pūstoša zirga smakas. Labi, ka vismaz var skatīties pa puscaurspīdīgo, apsūnojušo logu. Kad beidzot esi laimīgi pārvarējis visus sastrēgumus un brīnoties, ka maks tomēr vēl ir kabatā, kāp ārā no tramvaja, tevi gandrīz notriec mašīna. Pārspīlēju? Nemaz. Pavisam reāla situācija.

Tur pat ja Tev piemaksā negribas braukt.

Gravatar spoo

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 00:25

No kresās puses skatoties ir patīkami, ka tie piesmakušie sadzērušies ģīmji brauc ar sabiedrisko transportu nevis ar savu auto

Gravatar dusk

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 00:54

Vispār visur darbojas aksioma: tu aizņemies, pacel pakalpojuma vai preces kvalitāti un tad paaugstini cenu. Pie mums eksperti izgudro jaunu divriteni, kas nedarbosies, nu paceļot cenu nesāks braukt vairāk. Kādi iepirkumi, shēmošana. Sāciet ar to, lai izbeigtu tramvajos, autobusos tirgot biļetes. Tramvajos veikt ķebļu materiālu pārvilkšanu un regulāri mazgāt tos! Nu nepalīdzēs mums zemie grīdas tramvaji, kuri kustas tikai biki ātrāk un visa ekonomija lielākoties tiek vinnēta uz iekāpšanas un izkāpšanas raitumu.

Gravatar dusk

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 00:59

Un par metro ir fufelis, jo mums cauri Rīgai vijas dzelzceļš. Pievienot tur tramvajus izdalīt ātros dzelzceļa vagonu un voala megaātra pārvietošanās starp rajoniem, ar mazām izmaksām. apvienojot pašu centru tikai elektrisko transportu, ārpuses park and ride un voala. Rīga plaukstoša pilsēta.Tiikai nekad nekas tāds te nenotiks.

Gravatar kintu

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 01:55

Edijs: Man gan braucot (ne Latvijā) ar sabiedrisko sanāk ietaupīt arī laiku, jo pat ja tajā jāsēž 1,5 stundu, es varu mierīgi lasīt, izglītoties un pat strādāt ar piezīmjdatoru. Reizēm es pat speciāli sēžos pilsētas metro, lai pastrādātu, jo birojā vienmēr cilvēki nāk un staigā un es nevaru koncentrēties, bet vilcienā tev nekas cits neatliek kā darīt savu darbu. Dažos vagonos zem sēdekļa ir pat kontaktligzda, no kuras var uzlādēt aķi, ja tas nosēdies.

Gravatar redX

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 02:37

Loti labi Tevi saprotu, Laacz. Brizhiem ari mani parnem tadas domas (notities, ta patalak no shejienes, vairaku iemeslu del)

Gravatar imisss

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 07:44

a a metru palika, ta ka to deriks ceelt, jo Riga ir celta uz koka paliem (seviski vecriga) , kas atodas zem udens un ja celtu metro tad nāktos atsūkneet ūdeni un līdz ar to pali vairs nebutu udeni un varetu sakt bojāties!

Gravatar Mr.T.

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 08:44

Interesanti apreekjini, ka "leetaak braukt ar auto". Pareekjinaasim cik man sanaak... Degviela 60l ~10 dienaas=> 3.9 Ls/dienaa OCTA+KASKO ~600Ls/Gadaa=> 1.6Ls/dienaa Vasaras riepas 400Ls + ziemas riepas 400Ls, tur videeji 3 sezonas = 800/3*360 => 0.74 Ls dienaa Remontus nereekjinaasim, jo tur cipari var stipri mainiities. I tavo 6.24 Ls/dienaa Jaa, noteikti ar savu mashiinu sanaak LEETAAK :D Un tas nereekjinot mashiinas amortizaaciju. Protams, kapeikpi$eeji ciparu var nosist zemaak braucot ar vecaam riepaam un shrotu bez apdroshinaashanas, bet anyway pat ja biljete maksaas 1 Ls, sabiedriskais buus leetaaks...

Gravatar eermaniitis

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 09:39

gygygy - taa jums arii vajag chiiksteetaaji!

viss iet uz vienu konkreetu meerkji:

  1. sagatavot augsni naakotnes sab trans paarvadajumiem (tikpat daargiem kaa Londona)
  2. aizliegt izmantot pers autinju /vai stingri to ierobezhot/ riigas tuvumaa /ar keshu/

shaubies Laaci ka tev sanaaks leetaak ar pers autinju ;-) teikshu kaa tev buus: 2-3 lvl bendzhaa - 5 LVL par iebraukshanu centraa - 18LVL par staavvietu darba laikaa ;-)

nu ko man veel peiskaitiit plaanus no citurienes? - aha luudzu - auto registraacijas maksa - uz GPS baazeeta celju nodoklju maksa (lietosi no riita un piebaaztos celjos - pikjosi vairaak) .... autostaavvietu maksa utt utjp...

tas viss ir vecajaa labajaa teejas dzeeraaju zemee - un 10 gadu laikaa buus arii she - tieshi uz to briidi kad sab trans cena buus 1lvl par paarbraucienu!

**** esmu informeets par ko ljurkstu - paseezh un paelpo pirms brauc augumaa***

Gravatar Antuanete

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 09:41

Pie mums viss kā parasti ir otrādi - nevis vispirms uzlabot sabiedriskā transporta kvalitāti, ieviest park&ride un tad tikai ierobežot privātā autotransporta plūsmu, bet vispirms paaugstināt cenas un ierobežot pārvietošanās iespējas. Attiecībā uz jaunajiem centriem, piemēram, Torņakalnu, tāpat arī Daugavas kreiso krastu - nav tik traki, plānošanas gaitā notiek arī transporta plūsmu analīze un risinājumu izstrādāšana. Jautājums tikai, kad un kā šos risinājumus varēs realizēt.

Gravatar Vaards

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 09:45

<i> Piemēram, Vienības gatve, kur var uztaisīt perfektu sabiedriskā transporta joslu virzienā uz centru. Vai tad kādam tas ir ienācis prātā? </i>

Laaci, nezaimo! Uz vienības gatves tāpat knapi var pabraukt, vēl vēlies to nobloķēt ar pāris mikriņiem lēnās un tukšās rindās, kas tur pa retam gādās. Absurds!

Sabtransports no vienības gatves vispār jāizvāc, padarot šo ielu par maģistrāli, kas savieno vairākas joslas, nevis čakarējas ar višadiem ik-pa-pieci-metri-jāapstājas transportiem - lai nerada avārijas situācijas. Sabtransportu lieliski varētu izvizināt cauri ziepītim, tur savācot visus papildus uz centru gribēt nokļuvējus.

Ja sbtransports paliek uz vienības ielas, tad tranzīts muļājas pa mazajām ielām, zālieniem, u.c. piestrēdzinot visu apkaimi. Maģistrālēm ir jātaisa maksimāla caurplūde - tikai tā lācis ātri varēs tikt ar starppilsētu autobusu rīgā iekšā.

Gravatar Vaards

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 09:49

Bet vispār. Izlasot augšminēto, nenācās noprast autora domas - a ko darīt? Moš lācis varētu sākt strādāt Jelgavā un nenoslogot Galvaspilsētu ar savu klātbūtni ;)?

Nesaprotu - kamdēļ IT industrijas darboņi nevarētu dzīvot laukos un žurnalēt no turienes. Kamdēļ viņiem jāceļas 2h agrāk un jābrauc uz to lielo Rīgu?

Gravatar Master

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 10:16

Jelgavu varetu attistit par otro lielako IT centru LV :)

p.s laacz ari mani mac lidzigas domas ka pedeja Tava rindkopa. Bet vai nesi domajis par isto biznesu un $ kas merami miljonos? Tad Tev uz visu bus po :P {dreaming}

Gravatar Leila

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 10:16

Njaa, piem., Itālijā vienvirziena biļete sabiedriskajā transportā maksā 1 EUR, t.i., 0,70 Ls. Vai mēs jau būtu sasnieguši tik augsti attīstītas valsts līmeni, ka biļetei jau būtu jāmaksā vairāk, nekā vecajās ES dalībvalstīs???

Gravatar uga

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 10:46

  1. vai var iedot atsauci par to 1ls biļeti?

  2. es labāk dzīvoju vidē, kurā man ir draugi,ģimene un saņemu mazāk, nekā mētājos viens pats sūda londonā un priecājos par vāverēm haidparkā. padomājiet par to. nu, protams, ja draugu nav... tad - laimīgu ceļu, laimes meklētāji vienmēr ir bijuši un būs.

  3. kā te viens pareizi teica - hei, ja esi gudrs un kaut kas neapmierina, tad iesaisties, cīnies. tikai tā tie "skaistie rietumi" ir savu sasnieguši. ar cīņu un darbu, nevis vāvuļošanu.

  4. rīgā ir visai problemātiski kaut ko sakārtot transportā bez dienvidu un ziemeļu šķērsoumiem, turklāt ar visiem pievadceļiem (brīvības dublieri, austrumu maģistrāli, u.c.). sastrēgumi gan mazāki īpaši nekļūs (kāds ir braucis ar auto londonā ap sešiem?) - galvenais ir radīt iespēju sab.transportam brīvi braukāt - kas nozīmē arī vienības gatves un daudzu citu ielu (čaka, brīvības, valdemāra, avotu) atdošanu sabam, bet bez tiltiem to īsti nevar izdarīt - kamēr tranzītam nav iespējas centru apbraukt.

  5. gudri cilvēki dzīvo tuvu darbam un iet ar kājām. veselīgāk un patīkamāk :)

Gravatar eermaniitis

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 11:37

a emmm .... a ko Laacis nebrauc ar vilcienu? no Jelgavas tak kursee? un centraa iekshaa - turpat kur mikrinji staajas!

ne tev sastreegumi, ne satiksmes negadiijumi .... pasazhieru vilciens ar kautko vagonos liek taa ka lopu vaagjii iisti nav jaabrauc .... imho atliek atrisinaat piebraukshanas probleemas

Gravatar Sarky

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 12:20

Jā - paties` - kapēc? Varbūt līdz stacijai 'vesels kilometrs'? Vilcieni kursēt 'tikai' ik pa 19min vidēji? beŗns ap ceļam ~Olainē bērnudārzā atstājams?

Gravatar CAP

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 12:36

tas 1ls labi ja būs ~2010-2012. gadā.. ne jau nākošgad.. un līdz tam var daudz kas mainīties.. tā kā.. neķeriet kreņķi.. man kopā izmaksas uz/no darbu(a) dienā sastāda tikai 0.65ls :)= 0.35ls mikriņš (no Sarkandaugavas - Lāčplēša/Avotu)+0.30ls trolejbuss (Valdemāra iela-Sarkandaugava). Mana dāma gan uz darbu brauc ar auto.. no Sarkandaugavas-Teikai.. +/- sanāk tas pats kas ar autiņu tikai 3-4x ātrāk.. 15-25min.. 1h-1.5h vietā.. ar bāku 50l var izbraukāt principā mēnesi..

Gravatar DD

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 13:50

Viss labākais ir tas vienkāršākais - velo :D

Gravatar mad gremlin

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 14:39

ā-ha. man ar bail paliek kad visu sāk likt pa plauktiņiem. sajūta varētu būt līdzīga kā NEO atjēdzoties ka esmu dzīvojis līdz šim matrikā. tikai te situācija ir visreālākā un pagalam sūdīga.

Gravatar BiM

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 15:53

Jāpiekrīt autoram par rakstu. Daži te komentāros rakstīja, ko darījuši lai mazinātu sastrēgumus. Mana atbilde ir gaužām vienkārša. Pārvietojos ar velo. Maršruts Āgenskalns-Cēsu iela. Sanāk 25-30 min, ar sab ~1h. Ziemā nekas cits neatliks, kā ar trambuli. Protams jāpiekrīt rakstītājiem , ka velo celiņi un velo novietnes katastrofāli trūkst (darbā pieslēdzu dzelzs rumaku pie ceļazīmes), bet cenšos nevienu netraucēt un lēnā garā mīties galamērķa virzienā. Ko es varētu ieteikti, gluži vienkārši, kam ir iespējas un nav jābraukā biznesa darījumos apkārt, bet tikai uz darbu un atpakaļ, pārvietoties ar velo.

Gravatar RedStar

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 15:58

Patlaban uz ilgāku laiku viesojos Nīderlandē un esmu mērenā šokā, ka ieejot veikalā, gribas daudz ko nopirkt, jo tas maksā lētāk nekā LV. Un tā ir gan ar atsevišķiem pārtikas produktiem, gan elektroniku un sadzīviskiem sīkumiem. Šajā gadījumā ir rakstīts par transporta problēmām. Labs piemērs, jo tas rāda, ka LV par cilvēku un viņa intersēm domāts netiek. Atceroties LV nesenos notikumus un palasot ziņas, secinājums ir viennozīmīgs - droši LV justies nav iespējams. Pēc pusmēneša LV atgriezīšos, padomāšu un visticamāk pieņemšu lēmumu emigrēt. Iespējams, uz visiem laikiem.

Gravatar Skricelis

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 15:58

manuprāt lieliska ideja bija dusk! to vajadžetu pakladzināt kādam tur augšā. gan jau arī LDz būtu priecīgāks taču kāds piķis atlektu un manuprāt ne mazais vien.

Gravatar Grrr

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 16:00

>>> Un tagad, iedomājamies, kas notiks, ja pacels sabtrans cenu līdz latam (par vienu braucienu!).

Elementāri, Vatson. Pacels stāvvietu cenu. Nu tā, zonās A-C kādas reizes 10.

Faktiski vienīgās 2 lietas, kas vēl jāizdara:

  1. jāpaceļ stāvvietu cenas
  2. jāpaceļ sods par neatļautu stāvēšanu, jo tagad uz dienu nolikt mašīnu neatļautii ir gandrīz vai lētāk nekā maksāt par stāvvietu.

Gravatar jeckih

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 16:03

Par to laacz pēdējo rindkopu... Es vienmēr biju tāds kā nosodošs pret aizbraucējiem, bet nu pat jau arī pats sāku apsvērt, vai nedoties prom. Pēdējais piliens bija brālēna un viņa bēbja apciemošana Amerikzemē pirms nepilna mēneša. Izrēķinājām, ka, strādājot vienā profesijā un līdzīgos darba apstākļos, es Latvijā saņemu teju 10 reizes mazāk kā viņš. Bet cenas...elektronika, apģērbi, nekustamais īpašums Latvijā daaaudz dārgāki kā tur. OK - pārtika tur dārgāka, bet ne visa. Pica (80cm diametrā), ar kuru piestumt punci 5 pieaugušajiem maksā 14$ un piegāde uz mājām bezmaksas, turklāt garantē, ka piegādās ne vēlāk kā pēc 20min. Kino biļete piektdienas vakarā 4,50$, neesmu kino fans, bet man šķiet, ka Latvijā, konvertējot uz latiem, Forumcinemas par biļeti vakarā ņem vairāk. Bet visvairāk tur man iepatikās sabiedriskais transports - metro. Cilvēku tajā mazāk kā mūsu tramvajos, sēdvietu var dabūt teju vienmēr. Un no punkta A uz punktu B aizved mežonīgā ātrumā. Es nežēlojos, ka tagad Latvijā dzīvoju slikti. Bet zinu, ka gribu, lai mani bērni dzīvo labāk, kad izaugs. Un diemžēl šobrīd, skatoties, kas te darās, nav pārliecības, ka tā būs. P.S. Ja esi pietiekami komunikabls un nebrauc ar mērķi lasīt kartupeļus, tad problēmām sapazīties un iegūt jaunus draugus/paziņas nevajadzētu būt.

Gravatar wanags

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 16:57

ņjā, neviens jau nespiež te palikt. Nezinu kā būtu ģimenie tai pašā Londonā, bet man tā pilsēta ar visu burzmu un vājprātu liekas mājīgāka un tuvāka nekā Rīga. Sorry. Da lieciet to latu par braucienu, bet tad lai tas transports velk uz Londonas sabtrans pusi. ja es pa latu tieku uz darbu 10 min (tagad 50min pārdaugava-centrs) tad ok, maksāju.

Gravatar Gvido

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 17:48

Laaci, takš savāc savas parpalas un trin miglā. Tava argumentācija par sastrēgumiem ir pilnīgi līka, jo Neviens taču neliek tev dzīvot Jelgavā. Ar tavu algu vari īrēt dzīvokli 5 min. attālumā no darba. Ja navari, aizej pie priekšniecības un saki, lai pieliek pāris simtus, viņiem nekas cits neatliks.

Tieši tādi tā kā tu arī taisa tos sastrēgumus. Dzīvo Ogrē, Siguldā, Mārupē, Tukumā utt. utjp. Man dēļ tādiem tirliņiem dienas vidū nav kur auto pie mājas nolikt, vakarā jā, viss tukšs.

Gravatar Gremlins

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 18:10

Nekas personisks ne pret vienu, taču pāris argumenti - ja neapmierina darba vietas atrašanās, tad vai nu jāmaina darbs, vai arī jādzīvo tuvāk darbām, vai arī ''jāspiež'' no darba devēja kompensēt. Vēl ir variants likt mīksto visam iepriekšējam un būt darbā tikos cikos ir iespējams.

Protams var sūtīt visus naf... un pašam doties naf.. ir vieglākais no grūtakajiem veidiem.

Kurš teica, ka būs viegli ;)) ?

Gravatar DD

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 18:37

Problēma ir pašā saknē... Visi grib tikai peļņu.. Nu par biznesmeņiem skaidrs. Bet valsts arī (lasi valdība, personīgi sev, jo dabū atkatu).

Man māsas vīrs brauc uz Rus pēc degvielas, pārdod te lētāk nekā tankos un vēl nopelna.. ka pat nav jāstrādā nekur! Tā lūk... LV pilnīgi visās nozarēs cenas ir pārspīlētas līdz neprātam...

Gravatar dusk

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 18:37

to Skricelis: tā nav vispār mana ideja, to jau bija dadomājušies PSRS funkcionāri, plānus izstrādājuši. Alternatīva metro. Tjipa kā tagat, piemēram, Berlīnē, bet bišku advancētāk. Ideja LV nevar pārbūvēt visas ielas, ar to jāsadzīvo. Darbošanās un iesaistīt dzelzceļu, stacijas, pievadus prasa pārbūves, tomēr tas ir daudz, daudz mazāk nekā metro un vienkāršāk. Jo ja paskatās dzelsceļš ideāli iet uz visiem guļamrajoniem. Pirms ķerties šādam projektam ir n lietas ko var izdarīt uz reiz! Gan te par reklāmām minēts (gan uz biļetēm, gan audio vizuālās, pluss salona kameras var uzstādīt), tīrību, aizliegt šoferiem tirgot biļetes, biļešu automātu uzstādīšanu ļaužu populārākās pulcēšanās vietās, sakarīgāka zaķu ķeršana (ne tantiņas kuras no tīņiem 2 ls iekasē), sadarbību ar domi un maršrutu izstrāde un vēl visko. Protams saistībā ar domi sadursies, jo, piemēram, satiksmes plānošana, krustojumu izbūve lv ir :D Karoč var te rakstīt ko grib, teikt kādam. Nekas nemainīsies, jo lv 99% gadījumu gan valsts, gan privātie nav ieinteresēti izdarīt darbu effektīvi. Vienīgais ko vēlas ir lai nāktu nauda, to iekasēt. Un sistēma darbojas, neviens nemainīs to.

Gravatar Gremlins

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 18:52

Nu jā var ļoti piekrist 81, ka daļa problēma ir celtniecības biznesa praksē raut sev 100-200% peļņu, kuru attiecināja pārējie uz sevīm. Rezultātā vairs neviens negrib strādāt, ja nav kā minimums 50 % pelņa un vienkāršākais protams ir tik skrūvēt cenas...

Gravatar ze

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 19:00

Vajag dzīvot Rīga, ja darbs ir tur, nevis dziļos laukos un sūdzēties, ka ir problemātiski nokļūt.

Gravatar [cx]

2007. gada 23. oktobrī, plkst. 19:58

ze: ne visiem gribas tajaa riigaa dziivot es ar labpraat dziivotu laukos, no kuriem esmu naacis, bet nu tad ir jaaizveelas, vainu braukaa uz riigu, vainu straadaa no maajaam otrais variants, straadaajot kaadam citam, praktiski nav iespeejams atliek vainu dziivot tur, kur veelos, un braukaat, vainu dziivot tur, kur tuvaak darbam un taapat abiem variantiem ir gan savi miinusi, gan savi plusi

Gravatar Zhu

2007. gada 24. oktobrī, plkst. 03:17

  1. nu ja pacels sab transp uz 0.4 tad iisti nebuus Londonas cenas, bet pie 0.6 jau sanaak Londonas cena (ar oyster card) loti jau nu tuvu esam nonaakusi. Tikai atskjiriibaa no riga.lv par shiem 0.6 lvl ir iespeeja izmantot visnotalj "optimaalu" transporta sisteemu, kas lauj nokljuut saliidzinaamas distances .. Londonaa ~20-25 min .. Riigaa 40 min bez sastreegumiem, un nu jau ar ikdienas sastreegumiem ~1h20. Man personiigi nava skaidrs kapeec jaamaksaa par transportu "civilizeetas" cenas, tanii pat laikaa sanjemot servisu kaa .. nu jaa .. kaa Latvijaa.

  2. vieniibas gatvi neaiztiec plz .. labaak dienvidu tilta pievadu un Jegavas shoseju savieno, tas atvieglotu daudziem dziivi. Par sliktu tas nenaaktu visu sho jauko dziivojamo rajonu iemiitniekiem. Varbuut kaadaa praata apgaismiibas mirklii pietiktu izdomas liidz Maarupei aizvilkt shos apvedceljus taadejaadi samazinot nevajadziio pluusmu caur pilseetas centraalajiem mezgliem lielaakai iedziivotaaju pluusmai. Protams ja cels peec Latvijas zelta roku izmaksaam sanaaks tikai apvedceljiem, Vaacijaa gan sanaaktu diviem tiltiem ar visiem apvedceljiem, bet te jau Latvijas specifika.

  3. alternatiiva celosanai pa sastreegumiem ir "taaldarbs". Protams tas prasa investiicijas tehnologijaas, darba specifikas izpratni, utt utjp. Tacu vairumam shejienes lasiitaaju darbs no maajaam ir vairaak kaa reaals. Seedi savaaa jaukajaa Jelgavaa/Ogree/Salaspilii un straadaa no maajaam.

  4. kameer esosais sabiedriskais transports izsauks kungja konvulsijas no iekaapsanas vinjaa (smakas vien ko ir veertas) pielauju ka sabiedriskais tikai zaudees.

Ko dariit esosajaas situaacijaa .. veidot speciaalas sabiedriskaa transporta joslas, strikti ieveerot taas prioritizeet transporta pluusmu taa lai sabiedriskaa transporta izmantosana ir + nevis -.

Protams nedriikst aizmirst ka atstaat staavietaa Juglaa mashiinu pa 8ls/darbadienas laiks un cereet ka cilveeks brauks taalaak ar sabtransu ir pas...^H^H^H^Hnaivi, bet to jau mees sapratiisim veelaak.

Gravatar ze

2007. gada 24. oktobrī, plkst. 14:08

Transports jau nesmird, cilveeki smird. Nu labi, vecie trolejbusi tieshaam pashi par sevi ozh, bet arii jaunie autobusi smird tikai tapeec, ka tu visaadas vecas tantes ar uriinpuushlja probleemaam un alkoholikji paarvietojas. Bet tur jau neko nevar dariit. Ne jau riigas satiskme ir vainiiga pie taa, ka riigaa ir daudz smirdiigu cilveeku.

Gravatar lauraiss

2007. gada 24. oktobrī, plkst. 23:57

Neizteikshos par shamo tekstu, man tikai patīk tie kas sludina to "a ko tu esi darījis? Ej un cīnies!". Tipa vot ša paņemšu lāpstu, un rakšu fums friggin tuneli pa ko ar skeitu uz Rīgu braukt. Oratori ibiom. Ja tev ir piķis priekš metro - uzsauc, es uzsitīšu uz pleca! Ja domā ka vajag iet un baurot lai Kalvītis rok tuneli - tu izskatīsies pēc klauna un vēl vari nokļūt latgales ezerā ar betona tupelēm. Kas īsti ir tas, ko jūs piedāvājat darīt? Man uzvilkt fucking t-kreklu "Dajoš tiltu"? Uzpūst ar flakonu uz Alfas "Korķī sēdētāji - apvienojaties!!!" Tiešām sākt iepirkt zaparus, lai uzmetinātu "jaunu" trolejbusu lai brauktu uz Saules pilsētu? Es dzīvoju purvciemā un šancēju vienības gatvē. Ir tā pasūdīgāk. Kad vairs nevarēs izbraukāt - tīšos prom "za bugoram". Sēdiet te paši, darītāji hujevie.

Gravatar pikc

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 08:51

dzivoklis riga?:) ka jau lidz 2020 rekinam. #10 zini galveno iemeslu pret metro? Tev kaiminos dazu krievvalodigo vieta nav vel paris majas pilnas ar siem.

Gravatar ZBH

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 09:58

a atdaliities no buutiibaa IT kantor, kursh liek saviem darbiniekiem webcam, VoIP un IM laikmetaa dziities katr dien uz biroj, slabo? :)

Gravatar mehdi

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 12:18

Par krievvalodīgajiem kā pretargumentu pret metro runājot, man vislielāko ņirgu rauj ka tagad pie tā paša rezultāta laipni vien PAŠI būsim nonākuši - mums vairs nav kas strādā, aicinām melnos. Anyway - pēc gadiem 100, 200 visi uz šīs planētas tāpat būs viegli dzeltenbrūnā nokrāsā sapārojušies.

Gravatar pikc

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 16:28

mehdi, tas bija LOTI cits laiks!

Gravatar mehdi

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 17:49

Es zinu ka tas bija cits laiks, bet tu pamēģini iedomāties kā tagad jūtas tie cilvēki, kam toreiz izdevās to visu nolikt uz bremzēm, un tagad mēs paši savu valsti izpārdodam.

Gravatar Agzas

2007. gada 25. oktobrī, plkst. 23:37

Nu ir, ir tā, ka LV metro būtu ļoti dārgs prieks - drošivien tāpēc jau šamie arī vilcinājās viņu būvēt. Tagad gan Amsterdamā būvē - viņiem esot līdzīgas problēmas, tāpēc sadārdzinājums arī, bet nu - tomēr būvē. Pie mums - godīgi sakot, man neliekas, ka šobrīd sākt domāt par metro būtu laba doma, jo esmu diezgan pārliecināta, ka reālās izmaksas tiks pareizinātas ar 1.5 un tas 0.5 aizies par jaunām vasarnīcām jūras krastā un kārtējiem parketniekiem. Braucu no Ogres - katru otro dienu mani ved līdz ķengaragam, kur pārsēžos tramvajā un pēc 20min esmu centrā. Un dienās, kas pa starpu braucu uz savu darbu pie VEF ar savu auto, jo vienkārši tā sanāk 2x ātrāk nekā vilciens+tramvajs, savukārt nevienā no šiem transportiem laptopu strādāšanai nu galīgi negribas vilkt ārā. Vienkārši bail.. No darba uz universitāti dodos ar tramvaju, jo nav īpaši prātīgi bāzties centrā iekšā ar mašīnu dienas laikā. Vispār dienas laikā ar mašīnu cenšos nepārvietoties, šī iemesla dēļ arī priecājos, ka pagaidām nav nepieciešamības doties mājās 5os, bet varu to mierīgi darīt 7os vai 8os, kad ielas tukšākas (mācības pabīda darba stundas, tā ka tas sanāk dabiski) Iepriekš bija komentārs par 400Ls riepām. Diez, kas tad tā ir par mašīnu, kam riepa maksā 100Ls/gabalā. Džipam saprotu, bet nu - džipi jau ir vairāk apvidus nekā pilsētas auto pēc manām domām. Manas mašīnas cipari vairāk pielīdzinās pirmajā komentārā aprēķinātajiem. Kas teica, lai IT strādā no mājām - jā, arī man kādreiz likās varena doma, ka IT var strādāt no mājām. Bet reāli esmu sapratusi, cik liels spēks slēpjas netiešajā komunikācijā - t.i. atnāk kolēģis no blakustelpas pie kolēģa manā telpā un es izdzirdu dažus teikumus no tā, ko viņi runā. Šīs informācijas dēļ, ko tādā veidā uzzinu un kas man palīdz gan darbā, gan ārpus tā, labāk kratos sabiedriskajā uz darbu nekā strādāju no mājām, pat ja man tādu iespēju piedāvā. Un godīgi - gandrīz neesmu manījusi, ka sabtransports smirdētu. Kādreiz dzeltenie ikarusi -jā. Visvairāk man nepatīk, ja cilvēks, kas iekāpj sabtransportā ir nupat smēķējis, smēķi atstājis aiz durvīm, bet smirdīgo elpu atnesis līdzi. Tas arī ir vienīgais, kas reāli traucē. No LV prom bēgt negribu, taču no otras puses, neliekas, ka pie šī korumpētības bardaka cilvēks vulgaris varētu tur ko daudz ietekmēt. Jau redzu kā draudzene cīnās valsts iestādē, lai tā rūpētos par cilvēkiem, nevis par savu bagātību(viņas priekšnieki par viņu pasmejas). Man ir žēl viņu - es saprotu, ka firmas cenšas palielināt savus ienākumus, kā vien prot, jo skaidrs, ka tie ir tām augstākā prioritāte, bet man liekas, ka valstij augstākajai prioritātei būtu jābūt tās cilvēkiem nevis tam, kā no tiem izspiest pēc iespējas vairāk nudas. Tāpēc, ja kādam ir reālas idejas, ko varētu darīt daudz cilvēku kopā situācijas uzlabošanai, es labprāt paklausīšos un centīšos pēc izvērtēšanas manuprāt labākās idejas īstenošanā iesaistīties. Citādi sevi neuzskatu par pietiekami kompetentu šādos jautājumos, lai organizētu krustagājienu. Un tad beidzot par lietu - transporta cenām. Piekrītu, ka paceļot cenas, būtu jāpaceļas arī ātrumam vai komfortam. Piekrītu, ka RS ir pieradusi dzīvot no subsīdijām (reklāmas izmantošanas neefktivitāte). Domāju, ka ātrgaitas tramvaji neko neatrisinās, jo lielākais laiks paiet pieturās un pie luksoforiem, kā arī esot taču notriekti cilvēki uz tramvaja sliedēm - značit bīstami ātri braukt. Domāju, ka situāciju varētu risināt satiksmes regulēšanas pakārtošana sabtransportam, kā arī park&ride sistēmas ieviešana.

Gravatar pikc

2007. gada 26. oktobrī, plkst. 10:52

Agzas, no cik var kunkstet kas kuram aizies.metro nebuveja, jo bija METRO-NĒ pret parsimtstuksosiem jaunu "darbinieku".jauki,ka dzivo sabiedriba, kur Tevi nemegina hmm. Man atkal prieks, ka musu pagalma nenotika latis-ruskij gajienu,baidijas, no latviesiem no krieviem.

Gravatar Rado

2007. gada 27. oktobrī, plkst. 01:41

tas kopumā ir ņirdzīgi ... :)

  1. mums toreiz vajadzēja teikt METRO - JĀ! mums deva miljardu zelta rubļu no vissavienības fondiem (ķipa ES struktūrfondi), teica ka jāieved 200 MosMetroStroiķeļ speciālisti. DĪvāns un ko to parubīja saknē. Bet tagad mums būtu moderna mazas metropoles satiksme.

  2. tagadējais sabtrans smird - tiešā un pārnestā nozīmē. Tos brīžus, kad auto ir remontā es atceros kā murgu un atziņu - ja tu brauc te, tad tu esi lūzeris. Pirms 10 gadiem es izalsīju visus PC Magazine, PC Week, tagad es domāju, bļāviens, kad ir mana pietura un es varēsu izkāpt.

  3. man vajag sakarīgus maršrutus (neatkarīgi ar ko braucu), kopēju laika (attāluma) taksāciju un komfortu.

  4. automātisku taksāciju. sabtransa atsevišķu plūsmu pa izdalītām joslām

  5. tagad es piemērojos laikam - pāri Daugavai līdz septiņiem, pēc 11, līdz 12, u.t.t.

Gravatar Printbox

2009. gada 28. aprīlī, plkst. 23:33

He, gan jau izdomās arī pie mums uzbūvēt (neuzbūvēt) metro. Kādau naudu varētu nogrābt... :)