✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Autobraucēji

2007. gada 3. decembrī, 75 komentāri

Sveiki, šoferīši. Esmu no tiem kretīniem, kuri iet pāri gājēju pārejai diezgan brutālā veidā. No sākuma palaižu garām tās mašīnas, kuras pavisam noteikti nav pamanījušas manu vēlmi iet pāri ielai (teiksim, tikko esmu pienācis pie pārejas, bet autokrāms ir tieši pirms tās). Lai neradītu avārijas situāciju. Un tad, kad redzu, ka visas mašīnas, kuras nepaspēs sabremzēties, ir šķērsojušas nolādēto zebru, speru savus visuvarenos gājējiskos soļus, būdams gatavs likt lietā veco paņēmienu ar apstāšanos vai spēju tempa (ja nepieciešams - arī virziena) maiņu, ja situācija kļūtu kritiska.

Šodien nolēmu šķērsot Upes ielu pie visu Rīgas vīriešu kādreizējā bieda - tagadējā mūsu aizsardzības ministrijas “Rekrutēšanas un atlases centra”. Pietuvojos pārejai, izvilku no kabatas apputējušo atstarotāju, palaidu tās mašīnas, kuras manu pienākšanu nebūtu pamanījušas un uzkāpu uz zebras pirmās baltās svītras.

Sperot pirmos soļus diezgan skaudri nopratu, ka esmu ieberzies. Daždesmit metru attālumā esošie auto nolēma nejusties traucēti - viens no tiem pārkārtojās tuvāk tālākajai brauktuves malai, kamēr otrs, paredzot, ka es būšu paspējis pārvietot savas miesas otrajā joslā, pārdislocējās uz to brauktuves malu, kura ir tuvāk manam izejas punktam. Lieki piebilst, ka ātrums 60-70 (+/-) netika koriģēts.

Tad, nu, es atrados diezgan ikdienišķas un gājējiem pazīstamas problēmas priekšā. Pirmā no tām - nogaidīt, kad pirmā mašīna būs uz pārejas, sākt skriet, lai otrā mašīna, kad nokļūst līdz gājēju pārbrauktuvei, ar savu priekšnojautās neapmierināti ņurdošo kapotu tur mani vairs nesastaptu.

Otra iespēja bija ieslēgt atpakaļgaitu un tādos pašos tempos atlikt brauktuves šķērsošanu uz vēlāku laiku.

Trešā iespēja bija - nekustēties ne no vietas. Ibo, man nebija līdz galam skaidrs, vai kāda no iepriekšminētajām opcijām neizraisīs panikas lēkmi nebremzējošajās mašīnās, kura komplektā ar mitro asfaltu un izmisīgi izspiesto deakselerācijas pedāli nerezultētos samīcītā braucējā, mazliet tālāk uz priekšu gar malu esošajos auto, kādā stabā un pasažieros.

Atzīšos, ka izvēlējos pirmo variantu. Tas šķita vispareizākais un drošākais (cik nu droša var būt skriešana pāri brauktuvei).

No otras puses, mani jau bija ieradinājuši, ka vismaz otrā vai, sliktākajā gadījumā, trešā mašīna tomēr piebremzēs un palaidīs mani pāri tam lemtajā vietā. Šeit es ar šādu pieredzi gandrīz ieberzos un teju vai nenonācu tuvīnajās traumās.

Un nevajag man te fleimu par tiem gājējiem, kas tik tiešām izlec priekšā pēdējā brīdī. Nevajag man fleimu par melnajiem bojāgājējiem. Es ne pie viena no šiem nepiederu.

Morāle principā ir vienkārša - pēdējos gados novērojamā vispārējās satiksmes dalībnieku un kājām gājēju attiecību uzlabošanās mazliet degradējas agrās rīta stundās, kad liela daļa no šiem vēl nav lāgā pamodusies vai arī ir jau gana iedziļinājušies darba nedēļas spožumos un postos, lai nespētu piefiksēt to, kas neveiksmes gadījumā vienus ievietotu slimnīcā vai morgā, bet otrus - cietumā.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar pofig

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:10

Tev tiešām ir TIK ĻOTI svarīgi pierādīt kādam, ka TU esi kungs un ķēniņš uz gājēju pārbrauktuves? Es uzkāpju uz pārbrauktuves pirmās strīpas un gaidu, kad mašīnas apstāsies. Ja neapstājas trešā - gan apstāsies ceturtā, bet demonstratīvi skriet ārā uz brauktuves manuprāt nav gudri.

Gravatar laacz Autors

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:11

pofig, jā, ir brīži, kad man kļūst obidna. Un tad es daru stulbas lietas :)

Gravatar kazlens

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:22

Kad veel nebraucu ar masiinu es dariiju tiesji taapat!

Gravatar baltais runcis

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:42

Kad es vienreiz atrados uz gājēju pārejas (viena no četrām joslām bija noieta), bet man apkārt un visrinķī brauca mašīnas, es sapratu, ka nākamreiz jāizvēlas cita stratēģija (uz gājēju pārejas uzkāpu pat ļoti laicīgi un tas notikās diennakts gaišajā laikā). Galīgi nav patīkami, ka tevi uz gājēju pārejas apbrauc 0,5m attālumā un redzi, ka neviens netaisās bremzēt, par ātruma samazināšanu pat nerunājot. Sajūta tāda, ka jau sveicinātu kaulaino... Var jau teikt, ka viņi visi būs vainīgi, bet sāpēs (labākajā gadījumā) ta man.

Gravatar Master

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:47

laacz jaa es ar tapat esmu darijis,kad nebraucu pats. taga vienemr megjinu palaist, ja redzu pie parejas gaajeju.

nu nesanaks Tev labot situaciju LV meginot padarit kulturalakus braucejus. arzemes protams savadak

Gravatar dooh

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:50

šo es arī nesaprotu. nu vai tad ir tik grūti piespiest to pedālīti pa kreisi no iemīļotā akselerācijas pedālīša? nav pat kājās jāceļas, šoferim vispār nekāds darbs nav jādara.

vēl mani fascinē tas, ka ir dažas vietas Rīgā, kur visi šoferīši pēkšņi kļūst civilzēti un ļautiņus laiž pāri ielai bez liekām aizturēm. Piemēram, uz Basteja un Aspazijas bulvāra. ok, cilvēku plūsma dara savu, bet nu precedents tomēr ir - viduvējais latvietis zin, kur atrodas bremzes pedālis.

dažkārt mani sāk fascinēt, cik ļoti braucēji ignorē gājējus un tad pēkšņi rodas "viņš nez no kurienes man izleca priekšā". kā tad.

Gravatar sn

2007. gada 3. decembrī, plkst. 09:51

hehe, es kā autobraucējs vienmēr apstājos, ja redzu, ka cilvēks taisās iet pāri. arī tad, ja lidoju uz 70 un gājēju pie pārejas pamanu tad, kad citi būtu turpinājuši braukt, es tomēr sabremzēju un palaižu. kā gājējs es ar esmu diezgan vienaldzīgs pret tiem kretīniem, kuri netaisās bremzēt. atceros to gadījumu, kad pretī kongresu namam izkāpu no trolejbusa un tur blakus ir tā lielā gājeju pāreja pie kuras stāvēja 3 vecas tantiņas un visi vadītāji vienkārši turpināja braukšanu liekot mīksto. tā kā es kā vienmēr steidzos uz darbu, tad ierastajā ātrajā solī aizgāju līdz pārejai un sāku šķērsot to. bija patīkami dzirdēt kaucošās riepas un straujo bremzēšanu, bet nu pāreju šķērsoju un tantiņas arī sāka iet pāri, jo auto bija spiesti apstāties. neesmu nekāds potenciālais pohujists vai bojāgājējs, bet nu kretinē tie cilvēki, kas nevar ziedot sekundes desmit, lai palaistu pie zebras tantiņas, kuras varētu minūtēm stāvēt un gaidīt tukšu ceļu "karstajās stundās".

Gravatar Inita

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:00

Kameer kaajaamgaajeejs necieniis autovadiitaaju, arii no autovadiitaaja nesagaidiisi cienju; arii kaajaamgaajeeji shkjeerso brauktuvi pie sarkanaas gaismas, neparedzeetaas vietaas utt.. Nu nav mums taas kultuuras un cienjas vienam pret otru, liidz tam veel augt un augt.

Gravatar Req

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:05

Tieši tas ir tas pats labākais veids. Iet pāri tai sasodītajai gājēju pārejai. Šoferim taču vienkāršāk ir mazliet piebremzēt braucot, kamēr tu pāriesi pāri, nekā pavisam apstāties, redzot, ka viens stulbs stabs tur ir nostājies un nezin ko gaida. Šoferis taču rēķinās ar to, ka tu iesi pāri, nevis apstāsies ielas vidū, tāpēc arī nesamazina ātrumu uzreiz, pirmajās sekundēs.

Gravatar asmo

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:30

Jā, iešana ar kājām Rīgā ir adrenalīnu uzdzenošs pasākums. Man gan ikdienā līdz darbam ar kājām iet sanāk minūtes 15 un Dzirnavu iela kā maršruts ir visnotaļ drošs, džigiti minimāli un krāsas luksaforā ar lielākā daļa pazīst, gājēju pārbrauktuve (pāreja) gan jāšķērso uzmanīgi, bet kā notriec cilvēku, gan 3 gadu laikā esmu redzējis vienu reizi un pietiek.

Šodien gan virzīšanos uz darbu apgrūtināja peļķes un dažu mašīnu vēlme izbraukt tām cauri maksimāli ātri, bet kā saka ne jau pirmo reizi ar pīpi uz jumta, zinu jau kuras zonas jāšķērso maksimāli ātri.

Bet ja salīdzina, kas ekstrēmāk lidot ar deltaplānu vai šķērsot gājēju pāreju pie Spices piemēram, tad gājēju pārejas šķērsošana valda.

Gravatar Mārcis Balodis

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:38

Man pa ceļam uz darbu braucot ar auto ir jāšķērso aptuveni 8 gājēju pārejas vienā virzienā. Beigu beigās esmu tendēts apstāties tikai, ja pārejas luksofors ir sarkanā krāsā vai ļautiņi jau kārtīgi velk pāri..

Gravatar spd

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:57

Šoferis taču rēķinās ar to, ka tu iesi pāri, nevis apstāsies ielas vidū, tāpēc arī nesamazina ātrumu uzreiz, pirmajās sekundēs.

Nu lūk, te arī tas šoferīts kādā brīdī aplauzīsies un dabūs kautķermeni uz kapota - es braucienu turpinātu (un palēninātā ātrumā) tikai tādā gadījumā, ja redzētu, ka gājējs jau principā ir sasniedzis otru ielas pusi. Vienkārši paļauties uz to, ka gājējs izpildīs vingrinājumu 'action: cross the street; type: non-stop', nevajadzētu - ja nu aizmirsis pienu uz plīts un jājož atpakaļ?

Gravatar mcenroy

2007. gada 3. decembrī, plkst. 10:59

viena lieta ir gājēji, kuri šķērso ielu pa gājēju pāreju, un tos ka autobraucējs vienmēr palaižu, bet ir arī tādi, kuri rauj pāri kur pagadās, vai vēl labāk kādus desmit metrus uz vienu vai otru pusi no tās pārejas. no sērijas - tepat taču blakus, ir, kas grūti apstāties?! tādiem gan gribas braukt pāri. vismaz divreiz.

Gravatar gusc

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:08

Es kaa shoferis tevi pilniibaa atbalstu. Esmu gan piekjeris sevi dazhkart aiz neuzmanibas nepalaist kaadu vai aizskriet "gar muguru", bet pectam ieksheji kautkas sit man pa pirkstiem. Parasti tas gadaas pec neguleetaam naktiim.

Gravatar Arnolds

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:17

Hā - laipni lūdzam Brasā. Tā seksīgā pāreja ir tieši blakus manām mājām un bremzējošu riepu skaņa ar līdzīgu būkšķi, kas rodas sakratot kasti ar dakšiņām, ir ikdiena. Tā kā katru rītu jāiet pār to pāreju ar sunīti - daru vienkārši - izeju uz pārejas pašā vidū - un izstiepju abas rokas plecu augstumā. Tad sunītis žmiedz pāri man gar mugurpusi un misija pabeigta.

P.S. Tie vadītāji arī nav 100% nelieši.

Gravatar Satirs

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:29

Tā nav laba vieta, kur šķērsot gājēju pāreju jebkurā diennakts laikā. Vienu gājēju pāreju iepriekš vairāk ievējo, jo bieži vien nepaspēj ieskrieties.

Par cieņu necieņu runājos - tā globāli nemaz neslēpju necieņu pret autovadītājiem. Jāteic tā pat kā pret cilvēkiem kā massu vispār. Stāsts jau patiesībā nav par autobraucējiem vai kājāmgājējeim. Cilvēks vai nu ir idiots vai nav. Ja tu brauc pēc noteikumiem, un tev sāk taurēt vai signalizēt, ka tu esi muļķis - kāda tur vēl kultūra?

Gravatar Krauklis

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:36

Labprāt laižu kājāmgājējus - redzu, stāv pie gājēju pārejas, pieklājīgi apstājos. Tomēr pieķeru sevi kādreiz nepamanam gājēju gaidam savu kārtu, un riskēt strauji bremzēt pie intensīvas satiksmes parasti neizvēlos. Šo pāreju labi zinu, katru rītu braucu blakus tai, tomēr nudien neuzskatu, ka tā būtu bīstamākā - divas joslas - abas viena virziena, trakāk jau ir kaut pār to pašu Krasta ielu ejot.

Gravatar Maix

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:38

Kamēr gājēji necienīs autovadītājus, tāda attieksme būs abpusēja. Tracina ka gājēji izjoņo no veikala un mauc uzreiz pāri pārejai, pat nepaskatatoties. Jo, viņiem taču priekšroka!! Bet ja viņi zinātu kā jūtas autovadītājs pie stūres tādos gadījumos, tad bišķiņ padomātu. Es pats kad tuvojos pārejai, izvērtēju situāciju vai autovadītājs spēs normāli apstāties, ja nē, tad palaižu pats.

Gravatar viuks

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:56

Zini, mani atkal tracina tie stāvētāji uz pārejas. Es braucu un laicīgi nometu, lai tas cilvēciņš mierīgi, bez bēdu tiktu pāri. Bet nē, viņš gaida kamēr es piebraukšu pie pārejas un apstāšos pilnībā. Nu johaidī, ja redzī, ka es samazinu ātrumu, domā kad būsi gājēju pārejas vidū, es uzbēršu un lai ierēcot tevi nobrauktu? Tāpēc arī bieži tā lēnām pārripinos pārejai. Nu ja esi tāds igaunis, tad nekas nenotiks pagaidot arī ilgāk.

Gravatar Jurz

2007. gada 3. decembrī, plkst. 11:59

Respect Laacz, mana attieksme kad esmu gaajeejos ir pilniigi identiska. Taa saciit princips: "be quick or be dead". Gaajeejs ir kungs un kjeeninjsh uz gaajeeju paarejas sapraata robezhaas (konkreeti atkariigs slapsh/sauss slidens/neslidens utt). Ciest nevaru tos kretiinus, kas lai arii pamaniijushi gaajeeju neliekaas trauceeti. Pirmaa komentaara autoram var pieziimeet tikai to ka Riigaa ir vietas, kur shaadi staavos uzstriibas var staaveet ilgi un dikti. Cieni pats sevi un cieni citus gan esot automašīnā, gan gājēja lomaa. P.S. Elementi kas lec aara uz paarejas 3 metri no mashiinas purna slidenaa laikaa sheit netiek apskatiiti, taa shtjiet ir stjira kurus izaarstees tikai viesošanās "traumās" vai citā saulē.

Gravatar hurry

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:00

Nevajag te autovadītājiem/kājāmgājējiem attaisnot sevi ar tekstu - "kamēr viņi necienīs mūs, tikmēr mēs necienīsim arī viņus"! Jāsāk katram pašam ar sevi, vismaz jāmēģina izrādīt cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem! Pretējā gadījumā visi viens otru necienīs un situācija neuzlabosies! Pats piedalos satiksmē gan kā braucējs, gan kā gājējs, tāpēc man ir nedaudz vieglāk saprast abas puses! Bet kā ar vecu tantuku, kurš visu mūžu tik ar sabtransportu ir braukalējis? Viņai tak nekādas nojausmas nav par bremzēšanas ceļu!

Gravatar Koijots

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:04

Ne gluži par par tēmu - apstājoties, lai godīgi palaistu gājēju, ir neliela iespēja, ka blakus joslā braucošais auto notrieks Tevis palaisto gājēju, bet Tev pašam aizmugurē ienesīsies kārtējais distances neievērotājs :)

Gravatar Velko

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:07

Jautrākais jau ir, ja uz pārejas 1. joslā apstājas kautkāda "būda", aiz kuras ne vella nevar redzēt (ne gājējs, ne arī braucēji). Visai nervus kutinošs pasākums iekāpt 2. joslā - vai kāds nenesīs pilnā ātrumā tai "būdai" garām.

Gravatar DimanC

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:08

skriet gan nedrīkst, tas pat CSN rakstīts. lēnām un uzstājīgi jāiet, skatoties braucošo mašīnu vadītāju acīs. ja redzi, ka Tevi točna neredz, tad piebremzē savu gaitu. ja redzi, ka redz, bet grib 'izšmaukt', paskties niknāk un ser soli uz priekšu. ja nu būs crash, viņam būs sad...ta visa dzīve - 'kā tas cilvēks man skatījās acīs...' :-s

bet nopietni - acu kontakts ir svarīgs. man ar patīk braukt un mēdzu neievērot tās gājēju pārejas.

Gravatar BlackHalt

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:12

Es arī esmu gajis pāri pārejai vicinādams atstarotāju, lai iedarbojas. Bet no otras puses - tos gājējus, kas neiet pāri, bet runājas ar otru tādu pašu uz zebras vai gaida trolejbusu uz zebras arī vajadzētu mazliet atšaut.

Gravatar acer

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:14

Mana šofera attieksme pret gājēju pārejām: ja redzu, ka cilvēks ir sācis iet pa pāreju, tad es apstājos un viņu palaižu (ja vien viņš neizlec pēkšņi, dažus metrus pirms manis, tad mēģinu viņu apbraukt), bet ja viņš stāv kā stabs pārejas galā - lai tak stāv kamēr vecs paliks. Tā ir gājēju, nevis stāvošo pāreja. Tā lūk.

Gravatar Normunds

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:20

Es

no kājamgājēja viedokļa - ja ir pāreja, tad to izmantoju tam paredzētajam mērķim - eju pāri ielai. Un dažreiz pat speciāli paātrinu/palēninu gaitu, lai tas īblis, kurš ir izdomājis ka viņš jau nu nestāsies, būtu spiests vismaz piebremzēt :D

no autovaditāja viedokļa - laižu tikai tos kas iet vai grasās iet pāri. Tos kas stāv un urbina degunu laižu reti - pārsvarā vecus cilvēkus. Šitas niķis man ir no Purvciema laikiem - tur gājēju pārejas bija vietas kur ļauži tusē lai gaidītu mikroautobusu, so, stājies vai nestājies - viņi pāri neiet, viņa GAIDA! A ja cilēks iet - stājos un vēl mazliet parauju uz kreiso pusi ja tur es manu duriku kurš nedomā apstāties.

A ko mēs te čīkstam - Itālijā redzēju ka vienīgā iespēja škersot ielu pa gājēju pāreju, kad ar auto brauc itālieši bija tad kad uz ielas nostājās karabinieri un noštopēja visus auto :-)

Gravatar Master

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:22

piekritu acer. ja kaja nav uz parejas - aizmirsti - tas nav gajejs bet stavetajas. cik esmu iz besijies tikai tadelj, ka luk vecenite pastaves malinjaa pie paarejas, bet es kaa mulkjis sabremzeju un domaju shama pari ies. njih*** vina tur staves un vis :P

Gravatar nu ja

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:39

Iebraucot Rīgā Ziepniekkalnā pirmais luksofors ir piesaistīts gājēju pārejai un trolejbusam... :) Tad lūk nesaprotu vienu lietu - vai tik tiešām tik daudz autovadītājiem ir grūti pagaidīt, nevis braukt pie sarkanās gaismas, ja virzienā uz centru pēc 100m ir nākamais luksofors, un tur neviens tāpat priekšā nepielīdīs un būs tāpat jābremzē, bet ārpus Rīgas tā 1minūte vairs neko neiespaidos - tikai labāku skatu uz ceļu.

Gravatar pikc

2007. gada 3. decembrī, plkst. 12:54

latvijiesiem vienkarsi nekadigi nepielec, ka cilvekam,kurs skerso ielu utt. ari var but auto. laizu smagos un neintensiva satiksme pagaidu kamer briva iela (dazreiz pat japamaj, lai brauc,pagaidisu). #28 njeljaljakai ja,cik tadu vecenisu Tev gadas?viena 5 gados,ne?man trisgadigu puiku jamet uz cela, lai tads vecenisu bieds piebremzetu? smadzenes baka ieleji?

Gravatar Shz

2007. gada 3. decembrī, plkst. 13:15

būtu vismaz paņēmis akmeni...

Gravatar tiri-piri

2007. gada 3. decembrī, plkst. 13:26

laacz: tā Upes ielas pāreja tiek relatīvi reti lietota, tāpēc arī daudz šoferīši par tās eksistenci ir piemirsuši. Nesen braucu garām un varēju vērot tipisko ainu, kur kāds ir iemaucis pakaļā braucējam, kurš ir palaidis gājēju uz tieši šīs nelaimīgas pārejas. Kā šoferītis cenšos būt maksimāli draudzīgs pret gājējiem, kas šķērso ielu atļautās vietās. Savukārt tie, kas to dara, kur pagadās, var to droši darīt, kamēr tas netraucē man veikt savus manevrus. Tieši tāpat cenšos dzīvot arī kā velosipēdists un gājējs. T.i. nekautrējos izmantot savas CSN paredzētās tiesības. Savukārt, ja uz attiecīgo manevru (piemēram, ielas šķērsošanu pie sarkanā vai vietā, kur nekādas pārejas nav) man tiesību nav, tad veicu to, apzinoties darbības nelikumīgo dabu :) un tā, lai netraucētu pārējai satiksmei. Vizītes dienvidu valstīs man ir iemācijusi, ka mūsu satiksmei nav nekādas vainas un latvieši droši ir ierindojami ziemeļnieku braukšanas skolas piekritējos. Vienkārši jāmāk sadzīvot! Un acu kontakts! Acu kontakts!

Gravatar e-remit

2007. gada 3. decembrī, plkst. 13:42

Parasti gājējus palaižu, bet tajās reizēs, kad braucu pa Rīgu, bieži notiek tā, ka plūsmā braucot pāreju pamanu stipri vēlu, kur nu vēl gājēju, kurš gaida... Tad nu ne vienmēr var normāli sabremzēties, lai palaistu... Tur problēma drīzāk ir satiksmes organizācijā.

ja runā par ekstrēmiem gājējiem, tad ekstrēmākie tomēr ir riteņbraucēji, kuri pamanās lidot pāri pārejām.

Gravatar Kaitnieks

2007. gada 3. decembrī, plkst. 13:46

Laacz: es arī laižu gājējus, bet man ir gadījies, ka tumsā, mazam lietelim rasinot (tas ir vissliktākais laiks - logs ne sauss, ne tīrs, visi uguņi izspīd un izsmērē attēlu pa visu stiklu), pusmiegā nepamanīju gājējus pārejas malā. Tb pamanīju tik vēlu, ka, ja viņi būtu gājuši, nekāds abs nepalīdzētu. Es pieņemu, ka arī apzinīgākiem par mani autovadītājiem gadās kļūdīties. Principi ir laba lieta, bet nu uzmanies.

Gravatar Master

2007. gada 3. decembrī, plkst. 14:20

#30: pikc: pabiezi gadas, ka vnk mala staav, ka neredz ka pie parejasstav. nesaku ka tas ta ir biezi "apdzivotas " parejas.

izlasi manu komentu #5 un tad brauc auguma. arii man ir siikais. un visi nav viena katla bazami kaa Tu iedomajies

Gravatar rozaa

2007. gada 3. decembrī, plkst. 14:27

nu man reizēm sanāk iet pāri 6 joslām pie spices - tur visi labi vēl ja uz 70 lido. neriskēju - stāvu malā un skatos uz visiem kas brauc - kāds vienmēr apstājās. laikam negrib justies kā kretīni :)

Gravatar usver

2007. gada 3. decembrī, plkst. 14:50

  1. u.c tramvaju pieturās, kur sliedes ir ielas vidū, reizēm gadās līdzīgi momenti - tramvajs apstājas, durvis atveras, cilvēki kāpj ārā, bet auto mierīgi nobrauc gar pašām durtiņām, radot asas izjūtas. tad sāk prasīties uzmest somu uz stikla - lai saprot, ka auto nav spalvas svarā, bet ir ar lielu risku nonest gājēju, ka nemetas.

ceļu policija par šādiem gadījumiem nošķaudās, ja paziņo ( sak, ne1 nav cietis) vai arī atgādina šoferim, ka viņš nav neredzams?

Gravatar Taai

2007. gada 3. decembrī, plkst. 15:23

Starpcitu, biju Holandē un tur ar satiksmi viss kārtībā - pieeju pie zebras un dodos pāri pat neskatīdamies. Holandē dzīvojošā māsa bija izbrīnīta, ka es apstājos un skatos uz automašīnām vai tās mani palaidīs... Viņa apgalvoja, ka man nav jāskatās ka tik mani nenobrauc, jo braucēji Holandē ir ļoti apzinīgi. Bet varbūt viņi baidās no bargajiem sodiem. ja tiek notriekts gājējs, tur nav ko spriest - autovadītājs vainīgs. ;) Es pajokoju, ka būšu pieradis pie Holandes satiksmes un Rīgā mani notrieks... :D Fū! Es ātri adaptējos un skatos, kur eju :)

Kādus sodus Latvijā vajadzētu, lai braucēji kaut mazliet aizdomātos?!

Gravatar Normunds

2007. gada 3. decembrī, plkst. 15:25

<i>Kādus sodus Latvijā vajadzētu, lai braucēji kaut mazliet aizdomātos?!</i>

paprasi iauto forumā :-D tur vidējais puņķutapa zinās teikt ka sodi ir jāsamazina nevis jāpalielina. Un vislabāk būtu ja CP nesodītu, bet izteiktu brīdinājumu...

Gravatar cits fords

2007. gada 3. decembrī, plkst. 15:38

Diendienā šķēŗsoju to vietu. Tā gājēju pāreja nezināmu iemeslu dēļ nekrīt acīs. Bieži pieķeru sevi pie domas, ka nepalaidu ilgi gaidošu gājēju. Tur tikai vajag spēcīgāku apzīmējumu, stabu, zaļo zīmes rāmi vai ko taml. Laikam dēļ drūmās apkārtnes un kreisajā malā stāvošiem auto tā gājēju pāreja pazūd.

Gravatar pofig

2007. gada 3. decembrī, plkst. 15:43

Un vēl - redzot ka uz ielas ir intensīva satiksme, es labāk pagaidu kaut pus minūti nekā skrienu pāri pārejai. Labi saprotu, ka fūrei un 3 vieglajiem ir grūtāk nobremzēt un atkal uzsākt, nekā man pagaidīt pus minūti. Ir, protams, vietas kur to ir grūti realizēt un bez līšanas uz pārejas nekas nenotiek, taču domāju, ka pus minūte bez stresa nekā piecas stresainas sekundes ir veselīgāka ne tikai man, bet arī autobraucējiem.

Gravatar Master

2007. gada 3. decembrī, plkst. 16:28

pofig, piebilstot, ka intnsiva satiksme nevari iznat, vai tas nav Tavas pedejas 5sek. jo, protams, ka vaditajs bus vainigs, ka kads gajejs izkries tam teisi prieksha uz parejas, kur nevar paspet vairs sabremzet

Gravatar atis

2007. gada 3. decembrī, plkst. 16:41

Nevar jau teikt, ka tikai Rīgā visi rupji, bet ārzemēs...tur nu gan pieklājīguma etalons. Protams, noteiktās Eiropas valstīs ir pieklājīgi autovadītāji, īpaši Vācijā, bet nevaru to teikt par Eiropas dienvidiem. Dzīvoju Spānijā un tāpat kā Latvijā visu laiku jāraustās, lai kāds nesabrauc uz gājēju pārejas. Turklāt te samērā iecienīta nodarbe, īpaši motocikliem, takšiem un satiksmes autobusiem ir braukt pie sarkanās, kas ir vēl baisāks pasākums.

Gravatar MZM

2007. gada 3. decembrī, plkst. 16:45

  1. viuks @ 2007.12.03. 11:56 :: Pēc tam, kad tev būs kāds džigits uz vismaz 70 vietā kur atļauts max 50 garām panesies mazāk kā pus metra attālumā, tu arī stāvēsi līdz būsi drošs, ka autiņš šoreiz apstāsies. No pieredzes saku.

Gravatar DD

2007. gada 3. decembrī, plkst. 17:13

laacz, tu tiko pamanīji? imo tā bija vienmēr... un visticamāk būs, kamēr nebūs cietumsods vienalga pie kādiem apstākļiem.

Gravatar ImissimI

2007. gada 3. decembrī, plkst. 17:27

neliekas diezko jauka pāreja pārdaugavas pusē, kas iet caur gaajeeju tuneliiti pa tilta apakšu, nuja, turpat pie brīnišķīgā mūkusalas apļa... kā arī uz valmieras ielas, starp valmieras ģertrūdes un valmieras kurbada, sanāk taisni līkumā..

bet īstenībā šķības_smadzenes.dll un sajātas prioritātes pie visa vainojams... gan pie stūres gan ar kājām, protams, sist tos, kas apdzen/apsteidz uz gājēju pārejas...

Gravatar mehdi

2007. gada 3. decembrī, plkst. 17:44

Neizvērsīšos plaši, bet nu mehāniski noteikumus visi ievēros tikai tad, ka pie stūres cilvēkam sēdēt būs aizliegts un visus transporta līdzekļus kustinās matrix. Galu galā "sargā pats sevi" & ja mēs tā tīri pēc noteikumiem gribētu braukt, tad Aspazijas bulvārī pretī makdonaldam/br.piemineklim satiksme vispār apstātos.

P.S. Privāti es gājējus uz pārejām vairāk laižu kā nelaižu - 80/20, bet nu ir konkrēti nācies pieredzēt situācijas, kad es apstājos, bet pārējie aiz manis nesas pa labi un kreisi, līdz ar to gājēja dzīvi apdraudot vairāk, nekā ja viņš vienkārši būtu brīvu brīdu nogaidījis...

Gravatar Krotow

2007. gada 3. decembrī, plkst. 18:33

Atkarīgs no smadzeņu kvalitātes, ne apjoma :) Valdemāra ielas un Raiņa bulvāra krustojums pirms 40 min. Pie sarkanās visi bremzē, priekšā braucošais taksis laikam bija pārāk ieskrējies un apstājas jau aiz strīpas ar purnu pie gājēju pārejas. Nu dievs ar viņu... Pēc brīža malējā joslā jau stāvošais autiņš ar Latio firmas uzlīmēm iznesās taksim garam un nostājas pārejas vidū. Iekšā sēdošies divi mūļi izskatījās varen apmierināti. Prasījās bietē iedot.

Gravatar afigel

2007. gada 3. decembrī, plkst. 19:20

ja ar tevi biezhi shaadi gadaas, tad labak kabataa atsatrotaaja vietaa glabaa akmeni.

Gravatar vāks

2007. gada 3. decembrī, plkst. 19:56

Par akmeni kabatā taisnība. Vienu rītu centrā apstājas tramvajs, vecas tantes knapi iet uz tramvaja vaļējām durvīm, nu un es arī no muguras. Bet viens džeks mierīgi ar savu mašīnu brauc garām, tante nemaz nevar iekāpt pa pirmajām durvīm tramvajā (kad tramvajs apstājās, viņa mašīna bija aiz tā). Nu es speciāli nostājos viņam priekšā, lai viņš apstājās, parādīju pirkstu pie deniņa. Viņš man parādīja dūri. Kad es arī viņam dūri parādīju, viņš jau demonstrēja, ka kāpj ārā no savas mašīnas kauties. Super, ne? Lai es kaut vienu smirdīgu autovadītāju cienītu. Nekad, esiet nolādēti! Pirms dažiem gadiem viens cits džeks gandrīz manu sievu notrieca, kad viņa uz krustojuma gāja pāri uz zaļās gaismas. No dusmām uzsitu ar somu pa viņa mašīnas motora pārsega. Šis arī līda ārā kauties. Beidzās gan tikai ar asu vārdu pārmaiņu. Autovadītājiem (šķiet, ka visiem ir tāda diagnoze) ir gan īsi krāniņi, gan seksuālas problēmas, gan maziņš intelekts. Neapšaubāmi.

Gravatar hvz

2007. gada 3. decembrī, plkst. 20:07

Es esmu vispār maniaks. :)

  1. Man patīk bremzēt pie gājēju pārejām. āķis jau 3 reizes salocīts.
  2. kā gājējs arī speros pāri tiklīdz ir iespēja, līdzīgi kā šajā gadījumā gan. vairāks reizes ir gadījies, ka braucēji noskrāpē gar manu lietussargu sānu savam dranduļetam. kad piedāvāju saukt policiju un pieminu, ka šis man uz pārejas tā kā virsū brauca, tad pretenziju nevienam nav.
  3. vecrīgā eju vispār neskatīdamies (tur 20km/h max) un uz gājēju ielām reizēm sasienu kurpju šnores. bmw gaida :)

Gravatar x-f

2007. gada 3. decembrī, plkst. 20:38

<em>..un kad beidzot kājāmgājējs..</em>

hvz, Vecrīgā nu gan nav nekāds 20 km/h max. Daži malači tur spiež, cik var. Vispār pat ne daži. O.o

Gravatar hvz

2007. gada 3. decembrī, plkst. 21:07

Atļautais ir 20. Un raustās. tā stāvi ielas malā, kasi kājstarpi; ieraudzi džipu nesamies un liec kāju uz ielas. a šis kā pa mēmajiem.

Gravatar desperado

2007. gada 3. decembrī, plkst. 21:11

labrit!

daudz to komentāru, varbūt kāds jau minēja. bet - pelēkajās rīta stundās nav tik viegli pamanīt tikpat pelēkos kājāmgājējus, jo zebras nebūt nav visur tā apgaismotas kā zoo-dārzā ;)

p.s. es ari esmu reizēm gājējs, un ari reizēm čortojos pie zebras :)

Gravatar churka

2007. gada 3. decembrī, plkst. 22:03

Shito var risinaat

  1. Saliekot pie nereguleejamaam paarejaam guljoshos policistus
  2. Tur kur gaajeeju intensivitaate ir zema uzliekot luksaforus (reguleejamaas paarejas)

Vakaraa braucot pa lietu - pat apgaismotaas gaajeeju paarejaas nevienaa cii tos melnos staavus nebvar redzeet...

Un veel CSN ir rakstiits, ka paareju var izmantot peec paarliecinaashanaas, ka auto tevi laizh ;)

Gravatar Iewar1jumZ

2007. gada 3. decembrī, plkst. 22:46

Hz.. trakais esi ka riskē.. :) Nav to vērts, ir gadijies būt notriektam. Un vispar ari pie luksoforiem katru reizi kad stāvu pie sarkanaa.. 5 - 10 % cilveku skrien pāri. Mašinas %entuāli apstājas biežākšķiet.

Gravatar Val

2007. gada 3. decembrī, plkst. 23:15

divos vārdos "gājēju pārbrauktuve"...

Gravatar es

2007. gada 4. decembrī, plkst. 00:38

civilizētās valstīs šoferi pazīst un respektē gājēju pārejas un cilvēkus uz tām, bet Latvijā kamēr kārtējam šūmaheram nav ceļu satiksmes negadījumā notriekts kāds tuvs radinieks, nemaz neizdomājas par kājām gājējiem

Gravatar Labais

2007. gada 4. decembrī, plkst. 09:11

Izvilkumi no CSN (manuprāt viss skaidri ir pateikts):

  1. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.

  2. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

  3. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai tad, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji.

Gravatar pofig

2007. gada 4. decembrī, plkst. 09:54

vāks @ 2007.12.03. 19:56, teica: "Nu es speciāli nostājos viņam priekšā, lai viņš apstājās, parādīju pirkstu pie deniņa."

Ja durvis tramvajam vaļā un tas stāv - ok, Tava rīcība ir 100% atbalstāma. BET ja tramvajs vēl lēnām ripo un cilvēki (piem. uz Aspazijas bulvaara, pretim operai) jau tešas bariem pāri ielai, tad gan palieku niknis un ar auto tauri neskopojos...

Gravatar Normunds

2007. gada 4. decembrī, plkst. 10:56

<i>Bet viens džeks mierīgi ar savu mašīnu brauc garām, tante nemaz nevar iekāpt pa pirmajām durvīm tramvajā</i>

Nja, šito esmu novērojis. Kad es mācijos [un tas bija dikten sen] dažas lietas mums vienkārši iedauzīja galvā - ja tramvajs stāv pieturā, tam garām braukt nedrīkst. Un punkts. Un besī mani tie kretīni kas domā ka cilvēki kas kāpj laukā no tramvaja pārleks viņam pāri vai pagaidīs kamēr ārkārtīgi steidzīgais kundziņš aizbrauks savās ārkārtīgi steidzamajās darīšanās ;-/

Gravatar kintu

2007. gada 4. decembrī, plkst. 12:02

Jā, Latvijā kaislības sit augstu vilnu. Man vienmēr ir licis (bet varbūt vienkārši kā ieradums no dzīves ASV), ka ja tu gribi iet pāri, bet mašīnas nestājas, tad nevajag ne lamāties, ne kā, bet vienkārši iet ar paceltu roku, kas pavērsta pret mašīnu, tā norādot, ka tai jāapstājas. Beigās vēl vari pamāt – paldies, ka palaidi.

Gravatar kintu

2007. gada 4. decembrī, plkst. 12:07

labojums: "licies" nevis "licis".

Gravatar ImissimI

2007. gada 4. decembrī, plkst. 12:53

ideālākās gājēju pārejas - zebra/zīmes un prožektori no abām pusēm uz gājēju pāreju...

a tās super fosforizējošās zīmes - ta bišku pasliktinātos redzamības apstākļos ne vella naktī neredz jo tās zīmes abās pusēs dod pa acīm..

kā arī kretinizē tie mirgojošie oranžie luksofori - itsevišķi naktī un ja ir migla..

Gravatar rediiss

2007. gada 4. decembrī, plkst. 16:38

man tāda melnā pāreja ir pie kongresu nama. vienmēr tuvojos tai ar bailēm. tomēr jāatzīst, ka esmu itin bieži arī rātni palaista. dažkārt pat ir bijis tā, ka aizsapņojusies stāvu un gaidu, kad tad visi pabrauks man garām, bet šamējie tikām izrādās apstājušies :)

Gravatar Antuanete

2007. gada 5. decembrī, plkst. 09:06

Pie Kongresu nama tās ir bērnu izklaides, lielākās jautrības ir uz krastmalas pretim Triangula bastionam. Brīnos, ka mana priekšniece vēl ir dzīva, viņai tur katru dienu jāiet pāri.

Gravatar bim

2007. gada 5. decembrī, plkst. 11:37

Kamēr nebija baigais slapjums un vēsais laiks, regulāri vizinājos ar velosipēdu. Sanāca šķērsot arī gājējupārejas jeb pārbrauktuves, prātīgi nokāpju no velo un dodos pāri, velo pieliekot sev priekšā. Negribīgi, bet šofrīši stājās, negrib tomēr noskrāpēt savu spekratu. Bet tos kamikadzes, kas nesās ar velo pāri gājēju pārejai toč neatblastu.

Gravatar KKTK

2007. gada 5. decembrī, plkst. 13:38

Autobraucējiem vienkārši ir nepārtrauktas sacensības, gan par 1sek. gan par 1 apsteigtu mašīnu, gan par dārkāku tačku, gan par +1 peņpunktu. Rezultāts ir tas kas patreiz valda uz ielas. Kad psiholoģiski autobraucēji sapratīs, ka auto nav mazvērtības kompleksu kompensēšana, bet gan transporta līdzeklis (citiem pietamvēl bīstams), tad arī mainīsies braukšanas kultūra. Nu protams vienmēr būs urlu suga, kas kopš akmens laikmeta neko nerubī...

Un ieteikums gājējiem - pie gājēju pārejas vienmēr ir jārīkojas pilnīgi skaidri un nepārprotami. Vainu stāvi, vai ej - nekādu raustīšanos un domāšanu/pārdomāšanu - skriešanu. Atnāc pie pārejas, apstājies uz malas vai jau uzkāp, nogaidi, lai pabrauc garām tie kas jau ir tuvu, tad pietiekošā bremzēšanas atālumā noskati kādu "upuri" kam būs jābremzē un skaidri gaiši ej pāri viņu vērojot (tava bālā izbiedētā seja noteikti būs saskatāmāka par kkādu karājošos atstarotājtirliņu :D

Gravatar KKTK

2007. gada 5. decembrī, plkst. 13:45

P.S. Nekad ar velo neesmu nokāpis pie pārejas. Tākā spēju stāvēt uz vietas nenokāpjot, tad vienmēr sagaidu brīdi kad neviens nebrauc, vai kad kāds palaiž. Kad redzu ka viss ceļš tīrs - 4minieni/2sek un esmu pāri. Parasti pamāju arī paldies. NEKAD neesmu redzējis neapmierinātu šoferi, jo pārbraucot pāri es konkrēti ietaupu viņa bremzēšanas laiku, nevis ja es 15sek. vilkos pāri kājām...

Nesaprotu arī tos kas šūmējas par tādu gājienu. Tie ir vainu tupi burta kalpi, vai saskārušies ar uz pārejas uzlidojušiem tīņiem (tad sorry - ir tādi gadījumi redzēti)...

Gravatar PiRX

2007. gada 5. decembrī, plkst. 14:06

"Negribīgi, bet šofrīši stājās, negrib tomēr noskrāpēt savu spekratu." Aha, visiem šoferiem tā vien gribās kādu kamikadzi paņemt uz kapota un viņi stājas tikai nobijušies no tava vellapēda...

"tava bālā izbiedētā seja noteikti būs saskatāmāka par kkādu karājošos atstarotājtirliņu" Runā kājāmgājējs. Kad pats būsi pāris reizes metis pa mēmajiem tikai tāpēc, ka kartējais "melnais" pēkšņi parādās pie/uz pārejas, sapratīsi kāda jēga ir atstarotājam.

Gravatar Skallija

2007. gada 5. decembrī, plkst. 16:37

Tikai tad, kad tu pats regulāri brauksi ar auto jrb pārtapsi no gājēja par autovadītāju, tev viss būs skaidrs....es agrāk ar domāju, ka tā mašīna tak nebrauks man virsū, viņa tak var nobremzēt, viņa tak mani redz, man tak ir priekšroka, jo te ir pāreja un tamlīdzīgas muļķibas :)))

Gravatar Jancis

2007. gada 9. decembrī, plkst. 23:54

Daudziem tādiem pidariem vajadzētu akmeni vnk iemest logā.. tā priecājos ka nedzīvoju rīgā... fuuu.. :/

Bet policijai vajadzētu padežūrēt pie pārejām, uzlikt normālus sodus pāris 100 apmērā, tad nu lai tie kas tik ļoti steidzas uz darbu, citreiz aizbrauc pāris stundas ātrāk un sapelna vairāk naudas soda atmaksai

Gravatar Agzas

2007. gada 10. decembrī, plkst. 04:53

piekrītu daudziem ;)

Kā autobraucējam ir gadījies reizēm neapstāties, kad gājējs jau ir sācis malā iet - t.i. nepietiekmi laicīgi pamanīju, tomēr parasti visus pāri ejošos(pazīme - kāja uz pārejas) laižu. stāvošos (malā) nē, arī vecas tantes. Vienu brīdi raustījos strauji bremzēt, jo baidījos par aizmugurē braucošo manā bagažniekā, bet tad sapratu, ka labāk man beigts bagažnieks nekā beigts bagažnieks un beigts gājējs(t.i. gājēja triekšanas brīdī jau tāpat liks pa mēmajiem)... Kā gājējs piederu pie atsaldētajiem un uzskatu, ka uz pārejas esmu Dievs ;) T.i. pirmā lieta - nostājos uz pārejas pašā malā, tad pagaidu tos, kas nepaspēs nobremzēt, un tad speros pāri, pie tam diezgan demonstratīvi, lai mazāk būtu rausteklīgu gājēju, kas ne ta ies ne ta neies.

A par tramvajiem - man besī 2 lietas - viena jau minētā autovadītājos, kas vēl brauc/jau brauc, kad tramvajam durvis vaļā (šitā ir gadījies palaist tramvaju gar degunu, jo mašina visu laiku bija starp mani un tramvaja durvīm, kaut gan jāatzīst - mainīt virzienu nemēģināju); otra - gājējos, kas sāk iet uz tramvaju, kad vēl tam nav durvis vaļā. Teorētiski tā darīt nav atļauts. Es tā daru tikai tad, ja redzu, ka kādi jau visu mašīnu plūsmu šādā veidā apturējuši.

Par sarkanajiem luksoforiem - jāatzīst, reizēm eju pāri, īpaši ja tur nav nevienas tuvojošās mašīnas līdz pat iepriekšējam krustojumam. Tomēr, ja blakus zaļo gaida kāds bērns, ļoti cenšos gaidīt kopā ar viņu :)

Gravatar Soma

2007. gada 16. decembrī, plkst. 01:41

viuks, ar tādu attieksmi par ripināšanos tu CSDD eksāmenu braukšanā nenoliktu. noteiktumos rakstīts ka ir jāpastājas un ja eksāmenā mēģina ripināties, 10 punkti gatavi (tas tā, pāris dienas atpakaļ nosvinēju pāris gadus savām tiesībām). un starp citu, mašīnām no priekšpuses bremžu uguņi nav, ja nepamanīji, un tāds vidusmēra ne-braucējs bieži vien nemaz nevar noteikt vai tu bremzē vai nē.

Gravatar viuks

2007. gada 16. decembrī, plkst. 08:51

Man po. Eksāmennā tāpet neviens nebrauc kā reāli uz ielas.