✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Un ko tu vari izdarīt ar savu R/C helīti?

2008. gada 22. janvārī, 26 komentāri

Kad skatījos šo klipiņu, nešķita, ka tas ir reāli. Tad, kad piespiedos noticēt, helikopteris vairāk pēc spāres izskatījās. Vienmēr ir bijusi aizdoma, ka visādas tur mušas un citi kukaiņi ar savu manevrētspēju pārkāpj vismaz septiņdesmit sešus aerodinamikas likumus. Izrādās, ka ņefiga. Vajag labu proporciju starp motora jaudu un masu (ierēķinot nepieciešamo izturību:) Nez, cik radiovadāmos helikopterīšus visa sava mūža laikā pilots ir sašķaidījis...

Savā ziņā šis klips papildina savulaik iekštelpās redzēto lidmašīnu. Via: IRC un Geekologie.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Mr.Ex

2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:23

Iespaidīgi... viņš varēti piestrādāt pļaujot krūmājus.. :D

Gravatar mono

2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:39

Kautkā pavisam nereāli likās, nezināju ka helītis var lidot otrādāk!!

Gravatar laacz Autors

2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:51

Man šķiet, ka te uzsvars ir uz tik tiešām relatīvi jaudīgu dzinēju un ļoti (arī relatīvi) izturīgu konstrukciju.

Gravatar DD

2008. gada 22. janvārī, plkst. 09:22

njā, kaut kā nereāli.. gribās tuvāk apskatīt konstrukciju.

Gravatar Rumpis

2008. gada 22. janvārī, plkst. 09:52

Heh, es negribētu būt pasažieris lidaparātā, kas šādus trikus gaisā taisa ;-)

Gravatar DimanC

2008. gada 22. janvārī, plkst. 10:08

laacz - ne jau aeorodinamikas likumi tur ir šķietami pārkāpti (jo ātrumi tomēr ir relatīvi mazi...), bet gan gravitācijas.

bet iespaidīgi ir :)

Gravatar HP

2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:07

varbūt bilde atpakaļgaitā?

Gravatar jcx

2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:17

Nu, nē, gaisā svārstīties stāvot uz astes ir pretdabiski. Tad vajadzētu maināmo lāpstu stiprinājuma leņķi, bet, lai stāvētu uz astes, vēl vajag to leņķi mainīt viena propellera apgrieziena laikā. Pat, ja tas viss maināms, tad tur jāiebūvē procesors un pults tādā gadījumā ir pulka savādāka. Jābūt montāžai.

Gravatar nelien

2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:42

manuprāt, svārstoties uz astes, lielais propellers maina griešanās virzienu.

Gravatar ulzha

2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:50

Griešanās virzienu viņš toč nemaina :) (Iedomājies, kādu jaudu tur vajadzētu bremzei un paātrinājumam?) Lāpstu mainīšanas leņķis ir helikopteru ābece. Jebkurš helikopters tikai tā tiek uz priekšu - nosverot degungalu uz leju - pateicoties lāpstu leņķa izmaiņai attiecīgajā pusapgriezienā.

Gravatar Puuks

2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:06

Man liekas, ka ar pagriežamām lāpstām vajadzētu pietikt šādiem trikiem

Gravatar Luudzu

2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:08

Wow, ar šitādu varētu kādam biznesmenim Garkalnē galvu nošķērēt

Gravatar The_REX

2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:13

Helikotera masas un motora jaudas attiecība manuprāt ir visa pamatā, turklāt daļu no trikiem var norakstīt uz inerci un dažādiem to saistītiem mehānikas ( ne-areodinamikas ) likumiem, jo helikopters <b>VISU</b> laiku bija kustībā.

Gravatar eerms

2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:41

un tagad iedomājaties, ka šis cilvēks grib jūs nogalināt...

Gravatar DD

2008. gada 22. janvārī, plkst. 13:25

Nu bets, kā viņš vienreiz dejoja + salto pa abām asīm...

Gravatar tv

2008. gada 22. janvārī, plkst. 13:36

Eh.. Būtu šāds helītis bijis Hičkokam, kad uzņēma North by Northwest

Gravatar Suns

2008. gada 22. janvārī, plkst. 17:24

No iistaa helja, shis atskjiras tikai ar to, ka var tikt mainiits galvenaa propellera laapstinju lenkji. To labi var redzeet pashaa saakumaa, kad helis leekaa no augshas uz leju. Vienaa briidii propellers celj uz augshu bet naakamajaa jau spiezh uz leju.

Gravatar rv

2008. gada 22. janvārī, plkst. 17:36

no mazo (kabiinee sedosho) ruukjiishu viedoklja lidaparats bij baigi nepraktisks - lielakas triku daljas laikaa notika mezhoniiga korpusa grieshanaas ap galvenaa rotora asi... spaarveidiigie insekti shai zinjaa lidojumaa izskataas daudz iespaidiigaak...

Gravatar KKTK

2008. gada 22. janvārī, plkst. 18:14

Njā čalis ilgus gadus trennējies un arī helītis nav no parastākajiem. Tur jau tā sāls un fans, ka iesācējs tikai ar iesācēja helīti knapi spēs palidot, bet augot pirkstu veiklībai, jāupgreido helītis, pultis, žiro ierīces, līdz šitādam monstram. Liekas 3D triki tie saucas. A trennēties vajag ar dziļu zāli apaugušā pļavā, tad kritiens nebūs sāpīgs - tik pēc pļautas zāles smaržos ;)

Gravatar eermaniitis

2008. gada 23. janvārī, plkst. 11:32

ej nu cilveeki - beidziet par tehniku - lidojosha veljas mashiina vai helikopters - kaada starpiiba, ja tehnika to visu atljauj

viens gan ir apbriinojams - taa CILVEEKA 3d pasaules uztvere - manupraat taada ir tikai meekakjiem, kas katru dienu pa zariem dziivojas - a sheit aatrumaa taadas /saliidzinoshi/ milenes taisiit gar pashu sevi un zemi utt

un veel kas - shim dzhekam aatruma pedaalis ar bremzi nu tochna nesajuks nekaadaa variantaa apstaajoties ar autinju krustojumaa

Gravatar ulzha

2008. gada 23. janvārī, plkst. 14:04

Es domāju, ka scenāriji noteikti varētu būt ieprogrammēti. (Ja es tehniku šādu mācētu saskrūvēt, tad vadības automatizācija/zemes un sevis sensori nebūtu pēdējā vietā vajadzības/neiespējamības sarakstā :))

Gravatar Anderson

2008. gada 23. janvārī, plkst. 15:40

Nu nez.. tad padomaajiet cik ilgi operatoram vajadzeeja treneeties lai izsekotu shim te verkjim lidojot. Turklaat visa video garumaa helis kadra centraa..

Neticu!

Gravatar Kirils

2008. gada 23. janvārī, plkst. 15:54

pusee kljuva garlaiciigi.. :/ un kaapeec RC ar / pa vidu, laacz?

Gravatar Jancis

2008. gada 25. janvārī, plkst. 01:06

iedomājaties vēlreiz: šis cilvēks grib jūs novākt

Gravatar z

2008. gada 31. janvārī, plkst. 19:01

Jancis, nu, iedomājos. Tāpēc jau nēsāju līdz sniega lāpstu, ar to tādā gadījumā varēšu atgaiņāt šitādu lidojošu brīnumu!