Un ko tu vari izdarīt ar savu R/C helīti?
Kad skatījos šo klipiņu, nešķita, ka tas ir reāli. Tad, kad piespiedos noticēt, helikopteris vairāk pēc spāres izskatījās. Vienmēr ir bijusi aizdoma, ka visādas tur mušas un citi kukaiņi ar savu manevrētspēju pārkāpj vismaz septiņdesmit sešus aerodinamikas likumus. Izrādās, ka ņefiga. Vajag labu proporciju starp motora jaudu un masu (ierēķinot nepieciešamo izturību:) Nez, cik radiovadāmos helikopterīšus visa sava mūža laikā pilots ir sašķaidījis...
Savā ziņā šis klips papildina savulaik iekštelpās redzēto lidmašīnu. Via: IRC un Geekologie.
Mr.Ex
2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:23
Iespaidīgi... viņš varēti piestrādāt pļaujot krūmājus.. :D
x-f
2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:35
Fotošops!
mono
2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:39
Kautkā pavisam nereāli likās, nezināju ka helītis var lidot otrādāk!!
laacz Autors
2008. gada 22. janvārī, plkst. 08:51
Man šķiet, ka te uzsvars ir uz tik tiešām relatīvi jaudīgu dzinēju un ļoti (arī relatīvi) izturīgu konstrukciju.
DD
2008. gada 22. janvārī, plkst. 09:22
njā, kaut kā nereāli.. gribās tuvāk apskatīt konstrukciju.
Rumpis
2008. gada 22. janvārī, plkst. 09:52
Heh, es negribētu būt pasažieris lidaparātā, kas šādus trikus gaisā taisa ;-)
DimanC
2008. gada 22. janvārī, plkst. 10:08
laacz - ne jau aeorodinamikas likumi tur ir šķietami pārkāpti (jo ātrumi tomēr ir relatīvi mazi...), bet gan gravitācijas.
bet iespaidīgi ir :)
HP
2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:07
varbūt bilde atpakaļgaitā?
jcx
2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:17
Nu, nē, gaisā svārstīties stāvot uz astes ir pretdabiski. Tad vajadzētu maināmo lāpstu stiprinājuma leņķi, bet, lai stāvētu uz astes, vēl vajag to leņķi mainīt viena propellera apgrieziena laikā. Pat, ja tas viss maināms, tad tur jāiebūvē procesors un pults tādā gadījumā ir pulka savādāka. Jābūt montāžai.
nelien
2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:42
manuprāt, svārstoties uz astes, lielais propellers maina griešanās virzienu.
ulzha
2008. gada 22. janvārī, plkst. 11:50
Griešanās virzienu viņš toč nemaina :) (Iedomājies, kādu jaudu tur vajadzētu bremzei un paātrinājumam?) Lāpstu mainīšanas leņķis ir helikopteru ābece. Jebkurš helikopters tikai tā tiek uz priekšu - nosverot degungalu uz leju - pateicoties lāpstu leņķa izmaiņai attiecīgajā pusapgriezienā.
Puuks
2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:06
Man liekas, ka ar pagriežamām lāpstām vajadzētu pietikt šādiem trikiem
Luudzu
2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:08
Wow, ar šitādu varētu kādam biznesmenim Garkalnē galvu nošķērēt
The_REX
2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:13
Helikotera masas un motora jaudas attiecība manuprāt ir visa pamatā, turklāt daļu no trikiem var norakstīt uz inerci un dažādiem to saistītiem mehānikas ( ne-areodinamikas ) likumiem, jo helikopters <b>VISU</b> laiku bija kustībā.
eerms
2008. gada 22. janvārī, plkst. 12:41
un tagad iedomājaties, ka šis cilvēks grib jūs nogalināt...
DD
2008. gada 22. janvārī, plkst. 13:25
Nu bets, kā viņš vienreiz dejoja + salto pa abām asīm...
tv
2008. gada 22. janvārī, plkst. 13:36
Eh.. Būtu šāds helītis bijis Hičkokam, kad uzņēma North by Northwest
Suns
2008. gada 22. janvārī, plkst. 17:24
No iistaa helja, shis atskjiras tikai ar to, ka var tikt mainiits galvenaa propellera laapstinju lenkji. To labi var redzeet pashaa saakumaa, kad helis leekaa no augshas uz leju. Vienaa briidii propellers celj uz augshu bet naakamajaa jau spiezh uz leju.
rv
2008. gada 22. janvārī, plkst. 17:36
no mazo (kabiinee sedosho) ruukjiishu viedoklja lidaparats bij baigi nepraktisks - lielakas triku daljas laikaa notika mezhoniiga korpusa grieshanaas ap galvenaa rotora asi... spaarveidiigie insekti shai zinjaa lidojumaa izskataas daudz iespaidiigaak...
KKTK
2008. gada 22. janvārī, plkst. 18:14
Njā čalis ilgus gadus trennējies un arī helītis nav no parastākajiem. Tur jau tā sāls un fans, ka iesācējs tikai ar iesācēja helīti knapi spēs palidot, bet augot pirkstu veiklībai, jāupgreido helītis, pultis, žiro ierīces, līdz šitādam monstram. Liekas 3D triki tie saucas. A trennēties vajag ar dziļu zāli apaugušā pļavā, tad kritiens nebūs sāpīgs - tik pēc pļautas zāles smaržos ;)
eermaniitis
2008. gada 23. janvārī, plkst. 11:32
ej nu cilveeki - beidziet par tehniku - lidojosha veljas mashiina vai helikopters - kaada starpiiba, ja tehnika to visu atljauj
viens gan ir apbriinojams - taa CILVEEKA 3d pasaules uztvere - manupraat taada ir tikai meekakjiem, kas katru dienu pa zariem dziivojas - a sheit aatrumaa taadas /saliidzinoshi/ milenes taisiit gar pashu sevi un zemi utt
un veel kas - shim dzhekam aatruma pedaalis ar bremzi nu tochna nesajuks nekaadaa variantaa apstaajoties ar autinju krustojumaa
ulzha
2008. gada 23. janvārī, plkst. 14:04
Es domāju, ka scenāriji noteikti varētu būt ieprogrammēti. (Ja es tehniku šādu mācētu saskrūvēt, tad vadības automatizācija/zemes un sevis sensori nebūtu pēdējā vietā vajadzības/neiespējamības sarakstā :))
Anderson
2008. gada 23. janvārī, plkst. 15:40
Nu nez.. tad padomaajiet cik ilgi operatoram vajadzeeja treneeties lai izsekotu shim te verkjim lidojot. Turklaat visa video garumaa helis kadra centraa..
Neticu!
Kirils
2008. gada 23. janvārī, plkst. 15:54
pusee kljuva garlaiciigi.. :/ un kaapeec RC ar / pa vidu, laacz?
Jancis
2008. gada 25. janvārī, plkst. 01:06
iedomājaties vēlreiz: šis cilvēks grib jūs novākt
z
2008. gada 31. janvārī, plkst. 19:01
Jancis, nu, iedomājos. Tāpēc jau nēsāju līdz sniega lāpstu, ar to tādā gadījumā varēšu atgaiņāt šitādu lidojošu brīnumu!