✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Par SEO

2008. gada 27. maijā, 25 komentāri

Atgūstot nokavēto, klausījos trīs nedēļas vecu Радио-Т ierakstu, un par vienu definīciju nosmējos. Aprunājot to, cik labs vai slikts ir SEO amats, viņi nonāca pie elementāras definīcijas: “SEO nodarbojas ar to, lai, meklējot to, kas jums ir nepieciešams, jūs atrastu to, kas jums nav vajadzīgs”. Atļaušos teikt, ka desmitniekā.

Un vispār, esmu saskumis, jo TWiT pēdējās epizodes ir absolūta nulle no informatīvā viedokļa. Ar katru podkāstu tiek apskatītas aizvien mazāk un mazāk tēmas, to aizvietojot ar parastu ļurināšanu. Žēl.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Māris

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:21

SEO zināšanas var izmantot gan labiem gan ļauniem nolūkiem.

Gravatar Pipuks

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:29

No šāda skatu punkta raugoties tīkla administrators nodarbojas tikai ar to, lai cilvēks netiktu klat pie tā, kas admina prāt viņam nav nepieciešams? Domāju, ka šim apgalvojumam Tu nepiekritīsi tāpat, kā cilvēki, kas vairāk vai mazāk nodarbojas ar SEO, nepiekritīs Tavam desmitniekam.

Ar SEO ir tāpat kā ar urķiem - ir tādi, kas ar to nodarbojas, lai pagarinātu krāniņu, bet ir tādi, kas to dara, lai padarītu informāciju pieejamāku.

PS Labprāt redzētu kādu patiešām labu piemēru, kur meklējot to, kas ir nepieciešams, tiek atrasta tas, kas nu nemaz nav vajadzīgs.

Gravatar laacz Autors

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:35

Pipuks, SEO kā tīmekļa sanitāri un sētnieki, kārtotāji un masieri? :) Visi, kas ar to nodarbojās, to dara to naudas vai krāna dēļ. Un jebkurā gadījumā tā ir mākslīga meklētāju rezultātu pārkārtošana. Principā dziļākajā būtībā tā ir meklētāju reversā inžernierija.

Gravatar haa

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:49

SEO amats? vai arī tu domāji CEO (chief executive officer) kā amatu?

Gravatar Pipuks

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:55

laacz, atļaušos nepiekrist. SEO speciālista pamatuzdevums, kuru daudzi pārprot ir nevis uzģenerēt trafiku, bet gan paaugstināt "conversion rate" piegādājot kvalitatīvus un pakalpojumus/preces pirkt gribošus apmeklētajus.

Gravatar laacz Autors

2008. gada 27. maijā, plkst. 15:55

Pipuks, kas lielos vilcienos ir viens un tas pats:)

Gravatar vigants

2008. gada 27. maijā, plkst. 16:16

SEO ir kā puisis, kas pārgērbies par kailu meiteni un mēģina ievilināt uz kafiju... it kā tas ko tu meklē, bet uzduries komerclapām. Visvairāk man besī tie, kas izmanto tādas lietas kā free, software, iphone un citus. Tu cilvēks meklē free DVD player, bet uzraujies uz maksas produktiem vai trial. Tu pleklē iPhone support bet tiec kaut kādā bezjēdzīgā reklāmas lapā, vai arī šodienas " ātruma polise" kur tu vispār neko sakarīgu atrast nevari.

ar SEO pārsvarā nodarbojas "krānu" pagarinātāji, kas nezināmu iemeslu dēļ vēlas popularizēt savu blogu vai mistisku reklāmas lapeli.

Nau jau māksla uztaisīt web lapu ar lielu bildi - pērc manu preci, taču tālāk tekstā haotiski salikt "populārākos" atslēgas vārdus, lai tikai pēc iespējas vairāk ievāktu tautu.

Gravatar vigants

2008. gada 27. maijā, plkst. 16:21

Ceru, ka meklēšanas rīki nākotnē kļūs advancētāki un patiešām spēs piedāvāt sakārtot rezultātus vairākos veidos: visvairāk minēts, populārākais pēc novērtējuma, visvairāk "linked", visvairāk samaksājušie, vissliktāk novērtētie utt...

Es noteikti izvēlētos" Populārākais pēc novērtējuma (tās lapas, kurās ir šis meklējamais produkts un ir augsti novērtētas no lietotāju puses)

Gravatar Pipuks

2008. gada 27. maijā, plkst. 16:22

Visu salikt vienā maisā var tikai vai nu Santaklauss, vai cilvēks, kam ir ļoti virspusēja izpratne par atsevišķiem procesiem un darbību jēgu.

Atzīšos, ka tas par ko Tu te smejies ir tas ar ko es pelnu maizīti diendienā nu jau apmēram gadu un līdz šim brīdim neesmu strādājis ne pie viena projekta, kuru uzskatītu par interneta piemēslošanu vai bezvērtīgas informācijas apkopošanu. Drīzāk gan pārītis ir bijuši tādi, par kuriem esmu stāstījis citiem, kā par vērtīgas informācijas avotu.

Bet nu labi ... Arguing on the internet is like running in Special Olympics - even if You win, You're still retarded. :)

Gravatar ulzha

2008. gada 27. maijā, plkst. 16:53

Pipuks: neviens nepiesauca piemēslošanu vai bezvērtīgas informācijas celšanu saulītē. Ir runa par informācijas/produkta, droši vien laba un vajadzīga, celšanu saulītē ar līdzekļiem, kas nav tieši saistīti ar pašas kvalitātes celšanu, bet gan ar citu, iespējams, kvalitatīvāku produktu apdzīšanu meklētājos. Nebāzīsi produkta kvalitāti vienā maisā ar tā reklāmas kvalitāti. Citētā frāze to pašu pasaka galējībā.

Gravatar Pipuks

2008. gada 27. maijā, plkst. 17:03

Ulzha - citēju citātu: "SEO nodarbojas ar to, lai, meklējot to, kas jums ir nepieciešams, jūs atrastu to, kas jums nav vajadzīgs"

Gravatar ulzha

2008. gada 27. maijā, plkst. 18:00

"jums nav vajadzīgs" != "mēsli" vai "bezvērtīga informācija"... Varbūt tā ir vērtīga informācija, bet Tu esi ar SEO pievilinājis klientu, kuram visvairāk no viņa viedokļa visvairāk būtu noderējis ("bijis vajadzīgs") Tava konkurenta produkts! Neizslēdzu iespēju, ka SEO gadījuma pēc sasniedz arī to, ka mēs atrodam tieši mums optimālo rezultātu. Bet uz to tiešāk virzīta ir PageRank u.tml. izstrādātāju darbība. Viņu interesēs ir, lai viņu meklētājs rumpjiem dod tieši to, kas viņiem ir vajadzīgs, nepakļaujoties SEOptimizētāju arbitrāžas mēģinājumiem. SEOptimizētāja interesēs savukārt ir, lai meklētājs rumpjiem dod viņa produktu (par to viņam maksā). Ir atšķirība, saskatīt atšķirību manuprāt ir labi, utt. filosofija.

Gravatar Pipuks

2008. gada 27. maijā, plkst. 19:13

ulzha, saskatīt atšķirību ir apmeklētāja uzdevums. Ja es pārdodu raibas somas, tad es gribu, lai mani meklētājā atrastu pēc atslēgas vārda "raibas somas" un tad jau tā tiešām ir apmeklētāja lieta vai patīk viņam manas raibās somas vai ne. Un kāpēc šāda lieta būtu nosodāma, nepareiza, maldinoša vai jebkādā citā veidā slikta es nesaprotu un diez vai man kāds spēs paskaidrot.

PS Tam, ka optimizētājiem ir ko darīt liecina kaut vai tas, ka meklējot pēc atslēgas vārda "mobilo sakaru operators" vai "mobile operators in Latvia" Google pirmajā lapā neparādās nedz LMT, nedz Tele2, nedz Bite. Un vai tad tas būtu kas ļauns, ja pēkšņi kāds darītu šo to lietas labā un pavirzītu minēto uzņēmumu lapas nedaudz augstāk?

Gravatar Oskars_M

2008. gada 27. maijā, plkst. 19:44

SEO pats pa sevi ir laba lieta (ja tas nozīmē pievienot bildēm 'alt' tagus, sakārtot lapas keywordus atbilstoši lapā piedāvātajiem pakalpojumiem, whatever). Taču, tajā brīdī, kad es raibo somu tirdzniecības lapā bezsakarā salikšu vārdus iPhone unlocker, warez, pr0n un citu bieži meklētu, bet ar konkrētās lapas saturu absolūti nesaistītu drazu, Laacz minētais citāts sevi parādīs pilnā spožumā.

Gravatar laacz Autors

2008. gada 27. maijā, plkst. 21:50

Pipuks, kamōn. Un tavuprāt būtu jāparādās tele2/lmt/bite uz šādu kveriju? Man domāt, ka būtu jāparādās vai nu mobilo sakaru situācijas aprakstam Latvijā vai arī vispārējai informācijai par to, kas ir mobilo sakaru operators. Ja tur parādīsies TELE2/LMT/BITE, tad kurš būs pirmais? Nu, pēc godīguma principa, kuram būt otrajam?

Gravatar deni2s

2008. gada 27. maijā, plkst. 22:16

Ir black hat un ir white hat SEO. Nevajag jaukt kopā.

Gravatar laacz Autors

2008. gada 27. maijā, plkst. 22:20

deni2s. Jā, un ir labs lācis un ir ļauns lācis. Nevajag jaukt kopā.

Gravatar Pipuks

2008. gada 28. maijā, plkst. 14:24

laacz, šeit jau parādās tas, ka esam slinki izdomāt un uzrakstīt pareizu meklēšanas kveriju. Ja es meklēju mobilo sakaru operatoru es rakstu "mobilo sakaru operatos", ja es meklēju mobilo sakaru operatoru salīdzinājumu vai apskatu tad meklēšanas kverijam pielieku papildus vārdu "salīdzinājums". Vispirms es vēlos atrast produktu un tad novērtēt tā īpašības, nevis izlasīt novērtējumu tam, kas man patiesībā nav vajadzīgs, vai nav pa kabatai.

Vai ne tā?

Gravatar Ātruma Polise

2008. gada 28. maijā, plkst. 15:38

Reklāma nodarbojas ar to, lai, pērkot to, kas jums ir nepieciešams, jūs nopirktu to, kas jums nav vajadzīgs.

Blogi nodarbojas ar to, lai, lasot to, kas jums ir nepieciešams, jūs izlasītu to, kas jums nav vajadzīgs.

Velns nodarbojas ar to, lai, meklējot to, kas jums ir nepieciešams, jūs atrastu to, kas jums nav vajadzīgs.

Kaut kādā dumja tā frāze.

Gravatar Peeteriz

2008. gada 28. maijā, plkst. 15:57

Es atkal ļoti gribētu specifiski atrast lapas, kur NAV produkts X - ar domu, īpaši meklējot informāciju par raibām somām, izņemot lapas, kuras pārdod raibās somas. Es gribu lapas, kas raksta par raibām somām. Es gribu blogus kur lietotāji ir rakstījuši par savu raibo somu. Es gribu rakstus par to, kā cilvēks ir pats sev raibo somu šuvis. Es gribu foruma ierakstus par problēmām, kas ir bijušas ar raibajām somām.

Es negribu pilnu google pirmo lapu ar lapām 'Pērc raibo somu par $9.99', pat ja es īpaši ar mīnusa zīmi salieku visus iedomājamos pirkšanas vārdus kā izslēdzamus.

Gravatar Pipuks

2008. gada 28. maijā, plkst. 16:39

Peeteriz, un kāpēc neder meklēšanas frāzes "kā uzšūt raibu somu", "raibo somu blogs", "raksti par raibām somām" vai "raibas somas -pirkt"???

Gravatar laacz Autors

2008. gada 28. maijā, plkst. 16:44

Pipuks, tāpēc, ka tā ir relevance, loģika un elementāra cilvēku nečakarēšana. Tavuprāt Tu vienīgais zini, kā pareizu kveriju ierakstīt. Savukārt, citiem šķiet, ka viņi zin. Un lielākā daļa rakstīs "mobilo sakaru operatori Latvijā" (kas ir tas pats, kas "mobilo sakaru operators Latvijā"), lai iegūtu apkopojošu informāciju.

Gravatar noisex

2008. gada 29. maijā, plkst. 00:37

tieshi desmitniekaa fraaze...tagad es zinashu, ko teikt SEO gribetajiem ;)

Gravatar Peeteriz

2008. gada 29. maijā, plkst. 09:27

Pipuks, es tak teicu "pat ja es īpaši ar mīnusa zīmi salieku visus iedomājamos pirkšanas vārdus kā izslēdzamus."

Tieši profesionālo SEO dēļ mēdz gadīties, ka googlē ierakstot 'Raibās somas free apskats -pirkt' ir pirmā lapa pilna ar internetveikaliem, ne jau google cenšas to panākt.