Debīlie plānotāji
Principā, pilnībā piekrītu šamajam Glupā ierakstam.
Lieki piebilst, ka pa Ozolnieku ceļu brauc reti kurais, līdz ar ko - izgriešanās intensitāte no Ozolniekiem (tur Iecavas tilts ir slēgts ar ķieģeli) nule luksaforizētajā krustojumā ir smieklīga. Neskatoties uz to, uz Jelgavas apvedceļa, pa kuru visi tiek sūtīti braukt ar dažādu zīmju un īslaicīgu apļu palīdzību, rodās superfeins sastrēgums.
Tad, nu, man ir jautājums. Vai tas luksofors ir saistīts ar dzelzsceļa pārbrauktuvi? Jo tad, kad normālā situācijā atverās šlakbaums, šis krustojums ir jāšķērso kaudzītei tur nostāvējušu automobiļu.
Kāda sūda pēc tā krustojuma konfigurācija ir tik sajāta? Braucot no Rīgas, viena josla iet pa labi ("laicīgi" uzzīmētie apzīmējumi gan liek cilvēkiem braukt autobusa pieturā un tad pēdējā brīdī apmulsušiem no tās ārā, bet pārkārtošanās pēdējā brīdī nepalīdz, jo tur ir fiziska saliņa), aber šošeja pašā krustojumā satur nu jau vienu joslu katrā virzienā.
Vai tiešām projektētājiem, plānotājiem un visas Latvijas luksoforizētājiem pietrūkst elementāru zināšanu, saprašanu un spēju izdomāt, ka a) luksofora slēgāšanās jāpielāgo esošajai situācijai b) ja no tā nav jēga (un, ja atmiņa neviļ, tiltu remontēs GADU - tas NAV nekāds jaunums), tad nafig vispār vajadzēja to darīt tagad? It sevišķi, ja pēc dažiem gadiem tur domāšot pavisam ko citu?
Faktiski Rīgas - Jelgavas šoseja pēdējo dažu gadu laikā ir aprīkota ar četriem (!) sarkandzeltenzaļajiem briesmoņiem. Un ar katru no tiem ir bijušas pēcuzstādīšanas paģiras. Vai tas neliecina par kāda kantora cilvēku smadzeņu apjomu vai elementāru nevēlēšanos/nespēju tās likt lietā? Vai arī kopumā - par industrijas stāvokli un to, cik ļoti liels "a man uzdirst" tur ir sastopams kā no pasūtītāja tā no izpildītāja puses?
xor
2008. gada 10. septembrī, plkst. 13:17
Es tik nesapatu kapēc braucot no Rīgas Ozolnieku virzienā tajā krustojumā jāstājas pie luksafora - nevienam ta4u brauktuvi nešķērso izdarot labo pagriezienu! Varēja uzlikt ka zaļā papildsekcijas deg visu laiku. Lai gan pretējā virzinā ir vēl briesmīgāk! :)
Bonkajs
2008. gada 10. septembrī, plkst. 13:38
bleh.. uzradaas veel viensblogeris-projekteetaajs!!! :(
Jealousy
2008. gada 10. septembrī, plkst. 14:24
Luksoforu uzstādīšana ir ienesīgs bizness... Nolobē tik atbildīgo personu domē un iedirs luksoforu kur vien gribi. Padomā, tas verķis izmaksā pārdesmit tūkstošus latu, kurus kāds bāž kabatā...
Bonkajs
2008. gada 10. septembrī, plkst. 14:36
to jealousy
nevajag buut tik LATVISKAM un visaa saredzeet kautkaadas sazveerestiibu teorijas un paarestiibas tad arii praatinsh apskaidrosies!!!
FaLcoN
2008. gada 10. septembrī, plkst. 14:53
Dažas reizes Zebras komandai adresēju problēmsituācijas Rīgā, neesmu sižetos redzējis Timrota bažas vai RDSD atbildes. Diemzēl pat šis, it kā šoferiem allaž gādīgais resurss, visas nejēdzības pieliek <em>todo</em> sarakstā.
Jealousy
2008. gada 10. septembrī, plkst. 15:11
>Bonkajs Dod dies kaut es kļūdos, bet es nespēju noticēt, ka atbildīgie cilvēki būtu tādi idioti vārda vistiešākajā nozīmē, ka liktu luksoforus pa labi-pa kreisi. Jebkuram ir skaidrs, ka plūsmas saraustīšana tikai rada problēmas. Pasaulē arvien populārāka paliek prakse atteikties no luksoforiem un ceļazīmēm kopumā, jo izrādās, ka tad cilvēki brauc daudz prātīgāk un satiksme uzlabojas. Bet pie mums luksofors ir uz katra stūra un sastrēgumi stpiejas jau ne vairs tikai cauri visai Rīgai, bet jau pat ārpus tās un drīz viss Rīgas rajons būs viens liels sastrēgums... Tikai tāpēc, ka visa plūsma tiek nepārtraukti raustīta gabaliņos ar neskaitāmiem luksoforiem.
Mārcis
2008. gada 10. septembrī, plkst. 15:35
Jealousy: exactly! Viens mazs aplītis tai vieta un visas problēmas butu atrisinātas.
micro
2008. gada 10. septembrī, plkst. 15:37
interesanti, ka daudzi joprojām ignorē zīmi, ka Ozolniekiem priekšā kirbulis. Aizbrauc līdz pārbrauktuvei un fiksi atpakļ, laikam domāja, ka būs tāpat kā Jelgava-Ozolnieki ceļa remonta laikā, kad zīmes tika ignorētas! ;)
Bet luksaforu toč ziepēs, un tam pagaidu aplim naktī spožākas gaismas! Ļoti šaubos vai stiprā sniegā vispār kāds to varēs saredzēt, bet ilgi jau nav jāgaida... cerams, ka visi saredzēs.
Normunds
2008. gada 10. septembrī, plkst. 15:40
> Jealousy
pirms izteikt savas pārdomas par luksoforu, ceļazīmju vai kā cita nelietderību, es ieteiktu aiz Jaunolaines izkāpt laukā no auto un pamēģināt šķērsot šoseju kā to pirms dažiem gadiem darīja simtiem un tūkstošiem cilvēku – mēģināt pārskriet šoseju cerībā ka kāds īblis nepaņems viņus uz kapota.
<i>Viens mazs aplītis tai vieta un visas problēmas butu atrisinātas.</i>
:) Pabrauc nedaudz apkārt, Polija ir labs piemērs kā aizdirst plūsmu uzliekot "mazu aplīti".
laacz Autors
2008. gada 10. septembrī, plkst. 15:52
Normunds, savukārt, Lielbritānija un Īrija ir izcili piemēri, kā UZLABOT satiksmi ar apļiem.
hu_ha
2008. gada 10. septembrī, plkst. 16:31
2 micro : "Ļoti šaubos vai stiprā sniegā vispār kāds to varēs saredzēt, bet ilgi jau nav jāgaida…"
Jau otrajā dienā pēc tā apļa parādīšanās dzeltenais satiksmes(?) busiņš bij izvēlējies aplī nebraukt, bet braukt tam cauri. Paveicās gan šamam, jo betona apmale palidoja zem busa. Vēl tagad tur apļa vidū viņa bampera gabals mētājas.
Bet nu toč, kas ar tiem cilvēkiem. Lai noliek luksofora uzstādītājus stāvēt tur visu dienu un pieregulēt to luksoforu. Tak kādam jādod pa pakaļu par šitādiem izgājieniem!
Bet vispār šorīt nopriecājos - pie luksofora strādāja policija! Jā, jā, nevis ķēra, bet gan regulēja satiksmi, kas gan izpaudās, kā stāvēšana ar sānu Rīgas-Jelgavas virzienā, bet ar to bij gana daudz, lai sastrēgumu izbrauktu vien? 10 min laikā..
KAC
2008. gada 10. septembrī, plkst. 18:46
Ne jau tev vienam sāpe. Man savukārt sāpe, ka uz Bauskas šosejas (kur krustojums ar ceļu, kas iet uz Dienvidu tiltu) tikko notika remontdarbi un nevis izveidoja apli (kas būtu loģiski), bet tikai papildus joslas izveidoja, kur cilvēkiem nākotnē sēdēt pie luksafora. Gan jau pēc gadiem atkal visu pārbūvēs, bet kas par to - galvenais, lai cilvēkiem darbs. Vēl jautri bija pagājšpiektdien, kad rīta sastrēguma stundās tika slēgta viena josla uz Salu tilta, lai aizlāpītu pāris mazas bedrītes. Laikam jābūt izcili stratēģiski ģeniālam plānotājam, lai neiedomātos, ka vienas joslas slēgšna izraisīs korķi visa tilta garumā.
JustMe
2008. gada 10. septembrī, plkst. 20:20
abet, ja <i>out of context</i>: [...] Vai tas neliecina par kāda kantora cilvēku smadzeņu apjomu vai elementāru nevēlēšanos/nespēju tās likt lietā? Vai arī kopumā - par industrijas stāvokli un to, cik ļoti liels “a man uzdirst” tur ir sastopams kā no pasūtītāja tā no izpildītāja puses?
ir iespējams pateikt par KURU tieši LV 'industriju' iet runa? imo - der jebkam ;)
afigel
2008. gada 10. septembrī, plkst. 21:06
bonkajam-"projekteetaajam" kapeec netiek apskatiits taads variants kaa apakshzemes gaajeeju tunelis?
Mārcis
2008. gada 10. septembrī, plkst. 21:33
Par apļiem arī iedomājos pēc Anglijas piemēra. Nedēļas laikā nobraucu 800 jūdzes, apļi bija piebesījuši nejēgā. Ļoti daudz to. Taču ar viņu 50 miljoniem iedzīvotāju, tikai Londonā bija korķi. Citur nekur nebija.
Bonkajs
2008. gada 10. septembrī, plkst. 22:53
to afigel
es tikai strādāju ceļu/tiltu projhektēšanas firmaa.. pats ar to projektēšanu nenodarbojos, jo esmu specializēts derīgo izrakteņu projetku bīdīšanā.. karoče smilts-grants karjeri, dīķi utt...
vai Tu zini kāds ir gruntsūdens līmenis Olaines, Jaunolaines apkārtnē un kādi ir ūdens noteces rādītāji, ka tik gudri runā par pazemes tuneli??? varbūt ieteiksi arī pleznu un peldkostīmu nomu tuneļa abos galos uzbūvēt? :D lol
Bonkajs
2008. gada 10. septembrī, plkst. 22:56
to afigel
ir iespējams gājēju tiltiņš pāri šosejai pa gaisu! tāds kāds jau ir uzbūvēts jaunolainē pretī pionieru ielas rajonam... tikai jēga pamaza, jo vislielākā cilvēku plūsma ir tieši jaunolaines luksafora vietaa!
Aleksejs
2008. gada 10. septembrī, plkst. 23:48
He, he... Mūsu ceļu uzturētājiem nu baigi patīk tie luksofori. Smukas tāda lapiņas mirkšķinās. :)
noisex
2008. gada 11. septembrī, plkst. 01:26
Pat afrikaa ir sapratushi, ka satiksmes optimizacija ir apljveida kustiba...bet nee sheit latvijaa viss notiek caur dirsu...ja nevar kaut ko sataisit, uzliek atruma samazinoshas zimes, ja nevar atrisinat krustojuma problema, liek luksaforu...jelgavas shoseja ir sapista nejegaa, bauskas shoseja lidz kjekavai tapat, apvadceljs pie ulbrokas,papirfabrikas ir sapists ar tiem suda luksaforiem :x :x :x ...welcome to BANANIA
afigel
2008. gada 11. septembrī, plkst. 08:57
bonkajs: nu piedod, neesmu informeets par gruntsuudenju liimeni. starp citu olainee vai jaunolainee man liekas ka dzelzcelja stacijaa bij gaajeeju tunelis. pareiz - tur tac cits gruntsuudenju liimenis.
Uldis
2008. gada 11. septembrī, plkst. 09:21
come on Bonkaj - necepies! Risinājums ir vienkārš - komunikācija. Ja neviens vienkaršiem cilvēkiem tādas lietas neizskaidro, tad viņi (mēs) izdomā savus variantus, kas lielākoties ir pret viņiem... Līdzīgi ir arī ar valdību, kura nevar saprotami paskaidrot, kāpēc kas tiek/netiek darīts. Es domāju, ka daži Tavi komentāri un Tavs raksts paskaidro ļoti daudz. He un kā gan Tu iedomājies, ka mēs varētu zināt kaut ko par gruntsūdeņiem jaunolainē? :D
sn
2008. gada 11. septembrī, plkst. 09:49
par apļiem vēl viens labs piemērs ir Spānija, konkrētāk esmu braukājis Barselonas apkaimē. tiešām uzlabo satiksmi, Anglijā arī bij oki, bet šķita, ka fotoradari ir izlikti ik pa 300m :D
afigel
2008. gada 11. septembrī, plkst. 10:39
Arī Italijā ir apļi - kur vien vieta atļauj, tur ir aplis.
po_lacis
2008. gada 11. septembrī, plkst. 11:18
viss labākais uz jelgavenes šosejas būtu nevis kaut kādi tupi apļi vai luksofori, bet gan viadukti, ar nobraucamiem un uzbraucamiem ceļiem, tad arī nomāli varētu gāzt no jelgaavas uz Rīgu neraustot satiksmi.
po_lacis
2008. gada 11. septembrī, plkst. 11:23
to Bonkajs: nu beidz par augsto grunts ūdeni- ir dafiga visādas tehnoloģijas un materiāli, lai nepieļautu ūdens iekļūšanu tunelī un citās vietās. Tikai kārtējo reizi neiraujot nenormālu peļņu neviens neko negrib darīt un attīstīt- un pie vainas ir gan valdība, gan mūsu pašu biznesemeņi-objebisznemeņi
kma
2008. gada 17. septembrī, plkst. 21:53
...nu, jelgavčaņe - uzdāviniet debīlajiem kreju - ar modelēšanas softu.
Orians
2008. gada 24. decembrī, plkst. 12:03
Lai jau arī posts ir vecs kā māja, mani tā izbesīja šitas čalis, ka es viņam degunu gribētu pārsist:
" Ja neviens vienkaršiem cilvēkiem tādas lietas neizskaidro, tad viņi (mēs) izdomā savus variantus, kas lielākoties ir pret viņiem…"
Visiem šitiem te projektiem tiek rīkotas publiskās apspriedes, tāda mēroga projektiem pat divas - uz sat. org priekšlikumiem un skičeniekiem. Lielākoties pagasta domēs, pilsētu domēs uz tām apspriedēm atnāk viena ome un viss. Gandrīz visi cilvēki šito laiž gar ausīm. Sakiet, ka nebija nekur rakstīts, neviens neko nezin - tāpēc, ka neinteresējās un viss. Kad jau ir uzcelts, tad tikai sākās diršana.