Nauda, bauda un izdoma - jaunās Apple reklāmas webā
Dažas dienas atpakaļ pamanīju klipiņu ar Apple reklāmu iz New York Times lapas. Izrādās, ka tas nav nekāds svaigums, jo specifiski video klipi baneru vietās šim duetam ir jau diezgan ilgu laiku un dažādu veidu. Tie ir atdzīvināti, jo tajos realizētais scenārijs ir specifisks katram ne tikai izvietojumam, bet pat pielāgots banera formai :) Izdomas ziņā neko fantastiskāku neesmu redzējis. Uzskaitīšu tos, kurus esmu atradis.
- Mazais banerītis par šaurību
- “Stop switching to Mac”
- “Leopard is better than Vista. NOT.”
- “An emergency refresh”
- “PC Newswire”
- “Don't Give Up on Vista”
Sākumā mana attieksme pret šīm reklāmām neko cildinoša nebija. Protams, ideja interesanta, bet ļoti jau nu agresīva (kas Apple nav neierasts) attiecībā uz Microsoft. Tagad jau uz to skatos kā uz noslāņojušos kampaņu, kura ir amizanta un nereti ellīgi oriģināla. Šīs baneru reklāmas to pierāda ar uzviju. Pieņemu, ka jau tagad daudzās skolā mārketinga un PR cilvēkiem tiek stāstītas lekcijas par šo kampaņu, tās tiesiskajiem aspektiem un citām lietām, par kurām normāls cilvēks nemaz neiedomājas, bet tas varētu būt ellīgi interesants pētījums. Žēl, ka man tā laika nav tik daudz.
Starp citu, podkāsta “This Week in Tech” ieprekšējā epizodē pēdējās 45 minūtes ir intervija ar PC lomas atainotāju Džonu Hodžmenu (John Hodgman). Izrādās, ka konkrētais tēls ir dikti runātīgs, manai gaumei perfekti asprātīgs un visādi citādi interesants cilviņš. Tas ir pateicoties tam, ka jau kopš neatminamiem laikiem viņš ir ASV ļoti atpazīstams jokplēsis. Starp citu, Mac lietotājs kopš 1984. gada :)
Par otro džeku neko daudz nevaru pastāstīt, jo viņš ir tipisks holivudas aktierelis un bijušais Drū Berimoras draudziņš.
martinc
2008. gada 12. novembrī, plkst. 12:58
Skatoties tavu pēdējo iedoto linku ievēroju, ka ir vēl viens: http://uk.youtube.com/watch?v=PxLgBx3W9Ss&feature=related (Apple Get a Mac Ad: Choose a Vista, gadījumam)
laacz Autors
2008. gada 12. novembrī, plkst. 13:23
martinc, jep, bet tie ir klasiskie. Mani vairāk interesēja tie kas webiskie :)
zz
2008. gada 12. novembrī, plkst. 13:42
Vakar (11/11/2008) visu dienu NYTimes bija jaunākā divbanneru reklāma, kas (šķiet) nav šajā sarakstā. Skat: http://zz.typepad.com/lv/2008/11/click-for-sound-ratio.html
paranoia
2008. gada 12. novembrī, plkst. 15:10
Nezinu, kā tur Makam, bet NY Times lažo - meklēju gan "Mac OS X", gan "Windows Vista", bet nevienu āboladvertu man tā arī neiedeva.
Vai nu nemāk rādīt reklāmas lietotāja interešu kontekstā, vai arī līgums ar Mac beidzies. A moš LV iedzīvotājiem Makus nereklamē?
marcis
2008. gada 12. novembrī, plkst. 16:22
gr33n
2008. gada 12. novembrī, plkst. 17:08
aptuveni reizi nedeeljaa hodzhmans paraadaas arii ieksh The Daily Show ... te aatrumaa paaris linkus samekleeju: http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=102586&title=keys-to-success ... http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=174801&title=quit-it ...
ieksh boingboing ari mazs video (par jauno graamatu): http://tv.boingboing.net/2008/09/08/john-hodgman-more-in.html ...
weedy
2008. gada 12. novembrī, plkst. 18:16
Dažas no šīm ir pat labākas nekā tās, kas viņu lapā kā atsevišķas filmiņas ir pieejamas. :)
zz
2008. gada 12. novembrī, plkst. 18:52
NYTimes nelažo - viņi apzināti šīs reklāmas padara pieejamas tikai uz 1-2 dienām. Toties tajā dienā, kad tā reklāma ir ētērā, buzz līmenis ir ļoti liels - cilvēki sūta viens otram, publicē blogos (arī es :)), jo zina, ka rīt vairs apskatīt nevarēs - un ne tikai Apple reliģijas pārstāvji vai reklāmas aģentūru cilvēki - un no tā iegūst gan Apple, gan NY Times. Jo neviena filmiņa pēc tam nevar aizstāt to dzīvo iespaidu.
zz (@ http://zz.typepad.com)
m.
2008. gada 12. novembrī, plkst. 23:41
http://www.fubiz.net/blog/index.php?2008/11/10/2385-iphone-ocarina
xff
2008. gada 13. novembrī, plkst. 12:08
nujaa neviens jau nav teicis ka katrai nakamajai Windows versijai jabut labaakai par ieprieksheejo, vai ne?
8th Prophet
2008. gada 13. novembrī, plkst. 12:53
Tagad vairs nevaru atrast, bet youtubē bija lielisks klips par šo tematiku, tikai no cita skatpunkta t.i. tika norādīts, ka visi unikālie un neatkārtojamie maki ir vienādi... kamēr PC katrs ir dažāds. Eksperimenta kārtā varat ieiet kaut kur kur tirgo makus un kur tirgo pc un salīdzināt cik daudz dažādus dizaina risinājumus un komplektācijas piedāvā vieni un cik otri. PAtiesībā diezgan pārliecinošs arguments pietiekami daudziem cilvēkiem - ir taču lietotāju kategorija, kas izvēlas pēc izskata nevis pēc būtības.
zz
2008. gada 13. novembrī, plkst. 18:07
Apple komanda ar efektivitātes banneriem (tiem pašiem, kas pirms pāris dienām NYTimes) šodien viesojas @ http://www.businessweek.com
weedy
2008. gada 13. novembrī, plkst. 21:23
8th Prophet - tavs arguments ir kaut kāds kreiss, jā - PC ir vairāk konfigurāciju, bet izskatā Apple uzvar bez variantiem, konfigurācijas opcijas ir tās, kurās Apple zaudē, bet reāli neko īsti nezaudē, jo 95% lietotāju nemaz īsti neinteresē kāda tieši tā konfigurācija ir, galvenais, lai strādā un pavelk vajadzīgās progas.
mhh
2008. gada 14. novembrī, plkst. 13:20
Apple nav zīmols, bet gan reliģija :>
Bu
2008. gada 14. novembrī, plkst. 16:03
forši
x-f
2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:14
Hodžmenam pavisam nesen iznākusi grāmata – <a href="http://www.amazon.com/More-Information-Than-You-Require/dp/0525950346/" rel="nofollow">More Information Than You Require</a>. Spriežot pēc atsauksmēm, man liekas, ka es to gribu. :)
8th Prophet sar pielabos stilu
2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:30
weedy - Apple izskatā uzvar bez problēmām? Nu nu nū... salīdzinot ar kaut kādu lēto vidusmēra noname keisu varbūt, bet tu laikam neesi redzējis normālus dizaina risinājumus PC un to patieso izvēli, kas tiek piedāvāta, salīdzinot ar kuru apple plastmasas kaste ir tikai apple plastmasas kaste. Bet šajā gadījumā droši vien jautājums ir par gaumi, par kuru nestrīdās (tiesa cik esmu novērojis, strīdās TIKAI un VIENĪGI par gaumi). Ar konfigurācijām Apple tieši zaudē, tikko mēģināju viņu saitā atrast lēnāko/lētāko konfigurāciju priekš sekretāre/ierēdņa vulgaris, - inetam un ofisiem, atradu kaut kādu verķi ar 250gb, neintegrēto video, 2,4ghz c2d utt, kas ir pilnīgi un absolūti nevajadzīgi priekš tiem 95% lietotāju, kuriem pietiktu ar 1,6ghz sempronu/celeronu 80gb hdd, integrēto dajebkuru video utml. Jā bez šaubām ir vēl mac mini, bet tas jaunu nepavisam nav domāts ofisam ar savām multimēdiju iespējām un tālvadības pultīm. Un kā te tika norādīts, apple ir reliģija, tāpēc nav jābrīnās par tādām reliģiskā tipa reklāmām, kad visi neticīgie tiek nostādīti zaudētāju vietās.
laacz Autors
2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:59
x-f, jep, es aju esmu noskatījis
Normunds
2008. gada 15. novembrī, plkst. 19:57
<i> tikko mēģināju viņu saitā atrast lēnāko/lētāko konfigurāciju </i>
Izskatās ka tu neko nemeklēji. Par mac mini neko neesi dzirdējis?
8th Prophet sar pielabos stilu
2008. gada 16. novembrī, plkst. 07:36
Normunds tev ir uzmanības deficīta sindroms, ka nespēj līdz galam izlasīt komentārus uz kuriem atbildi?
weedy
2008. gada 17. novembrī, plkst. 21:43
8th prophet:
1.Ja gribi argumentēt par Apple, vispirms parādi, ka kaut ko par to zini. Šoreiz esi izgāzies kā veca sēta. Salīdzinājumā ar vairumu citiem ražotājiem Apple savos produktos izmanto vismazāk plastmasas, it īpaši izceļas jaunie macbook un nu jau par klasiku kļuvušais mac pro.
2.Uzmanības deficīts ir tev pašam, es neredzēju Apple lapā nevienu uzrakstu par to, ka viņi ražo datorus grāmatvežiem vai kam tur.
3.Reliģija ir tieši anti-Applisms, kā tu pats spoži to pierādi (neko nejēdzam, tik muldam, Apple lapā vispār iegājām tikai tāpēc, ka no galvas nevarējām izdomāt, cik tad āboli maksā); patiesība ir tāda, ka vairums PC zealotu piemīt tāda interesanta īpašība, ka par āboliem tie nezina praktiski neko, tajā pašā laikā vairums to cilvēku, kas saka, ka āboli rullē vairāk, ne tikai zina, kas ir PC, bet to lieto vai ir lietojuši ikdienā.
8th Prophet sar pielabos stilu
2008. gada 18. novembrī, plkst. 15:28
nezaale:
weedy
2008. gada 18. novembrī, plkst. 21:36
Nav runa ne par reliģiju ne par plastmasu, bet par kādu, kurš izliekas, ka kaut ko zina un izspļauj kaut ko kas atklāti parāda, ka viņš tomēr neko nezina. Tieši šajā gadījumā tā bija Apple produktu sasaiste ar plastmasu.
Jā, Apple lapā tādi netiek piedāvāti un kā jau norādīju, Apple arī nekad nav teicis vai kaut kādā veidā norādījis, ka šī niša (dators-rakstāmmašīna) ir viņiem aktuāla.
Kā, jau teicu, vairums anti-applistu tikai domā, ka zina, kas ir Apple un kādus produktus tas ražo.
8th Prophet sar pielabos stilu
2008. gada 19. novembrī, plkst. 01:26
Paldies, tavs komentārs man visu paskaidroja. Apple ir mašīna noteiktai lietotāju grupai un šie lietotāji ir lepni par to, ka tai pieder, un kā jau parasti tas notiek, citu grupu pārstāvji viņus saprast nevar principā. Grupa, protams, ir izcili atšķirīga no visiem citiem, bet grupas ietvaros visi ir vienādi kā ūdens pilieni podā. 3. maza piebilde, lietotājiem tik tiešām ir piedirst cik viņu kaste ir konfigurējama, viņiem interesē lai viss iet, un par to būtu pēc iespējas mazāk jāmaksā, ko apple nekad nav piedāvājis un es neredzu kā tas varētu būt iespējams jeb bang for buck kategorijā apple zaudē vienos vārtos. Pie kam es neesmu anti applists. Mani piedur cilvēki kuri domā, ka viena ražotāja salodēta kaste ir kaut kas labāks par cita ražotāja kasti - un to cik aktīvi ar putām uz lūpām viņi ir gatavi aizstāvēt SAVU ražotāju, tas nozīmē tikai to, ka mārketings strādā un labi strādā. Šajā gadījumā triks ar mac lietotāju izredzētību strādā tik labi, ka mac lietotāji neredz to cik ir vienādi savā starpā. Lai veicas.