✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Nauda, bauda un izdoma - jaunās Apple reklāmas webā

2008. gada 12. novembrī, 24 komentāri

Dažas dienas atpakaļ pamanīju klipiņu ar Apple reklāmu iz New York Times lapas. Izrādās, ka tas nav nekāds svaigums, jo specifiski video klipi baneru vietās šim duetam ir jau diezgan ilgu laiku un dažādu veidu. Tie ir atdzīvināti, jo tajos realizētais scenārijs ir specifisks katram ne tikai izvietojumam, bet pat pielāgots banera formai :) Izdomas ziņā neko fantastiskāku neesmu redzējis. Uzskaitīšu tos, kurus esmu atradis.

Sākumā mana attieksme pret šīm reklāmām neko cildinoša nebija. Protams, ideja interesanta, bet ļoti jau nu agresīva (kas Apple nav neierasts) attiecībā uz Microsoft. Tagad jau uz to skatos kā uz noslāņojušos kampaņu, kura ir amizanta un nereti ellīgi oriģināla. Šīs baneru reklāmas to pierāda ar uzviju. Pieņemu, ka jau tagad daudzās skolā mārketinga un PR cilvēkiem tiek stāstītas lekcijas par šo kampaņu, tās tiesiskajiem aspektiem un citām lietām, par kurām normāls cilvēks nemaz neiedomājas, bet tas varētu būt ellīgi interesants pētījums. Žēl, ka man tā laika nav tik daudz.

Starp citu, podkāsta “This Week in Tech” ieprekšējā epizodē pēdējās 45 minūtes ir intervija ar PC lomas atainotāju Džonu Hodžmenu (John Hodgman). Izrādās, ka konkrētais tēls ir dikti runātīgs, manai gaumei perfekti asprātīgs un visādi citādi interesants cilviņš. Tas ir pateicoties tam, ka jau kopš neatminamiem laikiem viņš ir ASV ļoti atpazīstams jokplēsis. Starp citu, Mac lietotājs kopš 1984. gada :)

Par otro džeku neko daudz nevaru pastāstīt, jo viņš ir tipisks holivudas aktierelis un bijušais Drū Berimoras draudziņš.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar martinc

2008. gada 12. novembrī, plkst. 12:58

Skatoties tavu pēdējo iedoto linku ievēroju, ka ir vēl viens: http://uk.youtube.com/watch?v=PxLgBx3W9Ss&feature=related (Apple Get a Mac Ad: Choose a Vista, gadījumam)

Gravatar laacz Autors

2008. gada 12. novembrī, plkst. 13:23

martinc, jep, bet tie ir klasiskie. Mani vairāk interesēja tie kas webiskie :)

Gravatar zz

2008. gada 12. novembrī, plkst. 13:42

Vakar (11/11/2008) visu dienu NYTimes bija jaunākā divbanneru reklāma, kas (šķiet) nav šajā sarakstā. Skat: http://zz.typepad.com/lv/2008/11/click-for-sound-ratio.html

Gravatar paranoia

2008. gada 12. novembrī, plkst. 15:10

Nezinu, kā tur Makam, bet NY Times lažo - meklēju gan "Mac OS X", gan "Windows Vista", bet nevienu āboladvertu man tā arī neiedeva.

Vai nu nemāk rādīt reklāmas lietotāja interešu kontekstā, vai arī līgums ar Mac beidzies. A moš LV iedzīvotājiem Makus nereklamē?

Gravatar gr33n

2008. gada 12. novembrī, plkst. 17:08

aptuveni reizi nedeeljaa hodzhmans paraadaas arii ieksh The Daily Show ... te aatrumaa paaris linkus samekleeju: http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=102586&title=keys-to-success ... http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=174801&title=quit-it ...

ieksh boingboing ari mazs video (par jauno graamatu): http://tv.boingboing.net/2008/09/08/john-hodgman-more-in.html ...

Gravatar weedy

2008. gada 12. novembrī, plkst. 18:16

Dažas no šīm ir pat labākas nekā tās, kas viņu lapā kā atsevišķas filmiņas ir pieejamas. :)

Gravatar zz

2008. gada 12. novembrī, plkst. 18:52

NYTimes nelažo - viņi apzināti šīs reklāmas padara pieejamas tikai uz 1-2 dienām. Toties tajā dienā, kad tā reklāma ir ētērā, buzz līmenis ir ļoti liels - cilvēki sūta viens otram, publicē blogos (arī es :)), jo zina, ka rīt vairs apskatīt nevarēs - un ne tikai Apple reliģijas pārstāvji vai reklāmas aģentūru cilvēki - un no tā iegūst gan Apple, gan NY Times. Jo neviena filmiņa pēc tam nevar aizstāt to dzīvo iespaidu.

zz (@ http://zz.typepad.com)

Gravatar xff

2008. gada 13. novembrī, plkst. 12:08

nujaa neviens jau nav teicis ka katrai nakamajai Windows versijai jabut labaakai par ieprieksheejo, vai ne?

Gravatar 8th Prophet

2008. gada 13. novembrī, plkst. 12:53

Tagad vairs nevaru atrast, bet youtubē bija lielisks klips par šo tematiku, tikai no cita skatpunkta t.i. tika norādīts, ka visi unikālie un neatkārtojamie maki ir vienādi... kamēr PC katrs ir dažāds. Eksperimenta kārtā varat ieiet kaut kur kur tirgo makus un kur tirgo pc un salīdzināt cik daudz dažādus dizaina risinājumus un komplektācijas piedāvā vieni un cik otri. PAtiesībā diezgan pārliecinošs arguments pietiekami daudziem cilvēkiem - ir taču lietotāju kategorija, kas izvēlas pēc izskata nevis pēc būtības.

Gravatar zz

2008. gada 13. novembrī, plkst. 18:07

Apple komanda ar efektivitātes banneriem (tiem pašiem, kas pirms pāris dienām NYTimes) šodien viesojas @ http://www.businessweek.com

Gravatar weedy

2008. gada 13. novembrī, plkst. 21:23

8th Prophet - tavs arguments ir kaut kāds kreiss, jā - PC ir vairāk konfigurāciju, bet izskatā Apple uzvar bez variantiem, konfigurācijas opcijas ir tās, kurās Apple zaudē, bet reāli neko īsti nezaudē, jo 95% lietotāju nemaz īsti neinteresē kāda tieši tā konfigurācija ir, galvenais, lai strādā un pavelk vajadzīgās progas.

Gravatar mhh

2008. gada 14. novembrī, plkst. 13:20

Apple nav zīmols, bet gan reliģija :>

Gravatar x-f

2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:14

Hodžmenam pavisam nesen iznākusi grāmata – <a href="http://www.amazon.com/More-Information-Than-You-Require/dp/0525950346/" rel="nofollow">More Information Than You Require</a>. Spriežot pēc atsauksmēm, man liekas, ka es to gribu. :)

Gravatar 8th Prophet sar pielabos stilu

2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:30

weedy - Apple izskatā uzvar bez problēmām? Nu nu nū... salīdzinot ar kaut kādu lēto vidusmēra noname keisu varbūt, bet tu laikam neesi redzējis normālus dizaina risinājumus PC un to patieso izvēli, kas tiek piedāvāta, salīdzinot ar kuru apple plastmasas kaste ir tikai apple plastmasas kaste. Bet šajā gadījumā droši vien jautājums ir par gaumi, par kuru nestrīdās (tiesa cik esmu novērojis, strīdās TIKAI un VIENĪGI par gaumi). Ar konfigurācijām Apple tieši zaudē, tikko mēģināju viņu saitā atrast lēnāko/lētāko konfigurāciju priekš sekretāre/ierēdņa vulgaris, - inetam un ofisiem, atradu kaut kādu verķi ar 250gb, neintegrēto video, 2,4ghz c2d utt, kas ir pilnīgi un absolūti nevajadzīgi priekš tiem 95% lietotāju, kuriem pietiktu ar 1,6ghz sempronu/celeronu 80gb hdd, integrēto dajebkuru video utml. Jā bez šaubām ir vēl mac mini, bet tas jaunu nepavisam nav domāts ofisam ar savām multimēdiju iespējām un tālvadības pultīm. Un kā te tika norādīts, apple ir reliģija, tāpēc nav jābrīnās par tādām reliģiskā tipa reklāmām, kad visi neticīgie tiek nostādīti zaudētāju vietās.

Gravatar laacz Autors

2008. gada 15. novembrī, plkst. 13:59

x-f, jep, es aju esmu noskatījis

Gravatar Normunds

2008. gada 15. novembrī, plkst. 19:57

<i> tikko mēģināju viņu saitā atrast lēnāko/lētāko konfigurāciju </i>

Izskatās ka tu neko nemeklēji. Par mac mini neko neesi dzirdējis?

Gravatar 8th Prophet sar pielabos stilu

2008. gada 16. novembrī, plkst. 07:36

Normunds tev ir uzmanības deficīta sindroms, ka nespēj līdz galam izlasīt komentārus uz kuriem atbildi?

Gravatar weedy

2008. gada 17. novembrī, plkst. 21:43

8th prophet:

1.Ja gribi argumentēt par Apple, vispirms parādi, ka kaut ko par to zini. Šoreiz esi izgāzies kā veca sēta. Salīdzinājumā ar vairumu citiem ražotājiem Apple savos produktos izmanto vismazāk plastmasas, it īpaši izceļas jaunie macbook un nu jau par klasiku kļuvušais mac pro.

2.Uzmanības deficīts ir tev pašam, es neredzēju Apple lapā nevienu uzrakstu par to, ka viņi ražo datorus grāmatvežiem vai kam tur.

3.Reliģija ir tieši anti-Applisms, kā tu pats spoži to pierādi (neko nejēdzam, tik muldam, Apple lapā vispār iegājām tikai tāpēc, ka no galvas nevarējām izdomāt, cik tad āboli maksā); patiesība ir tāda, ka vairums PC zealotu piemīt tāda interesanta īpašība, ka par āboliem tie nezina praktiski neko, tajā pašā laikā vairums to cilvēku, kas saka, ka āboli rullē vairāk, ne tikai zina, kas ir PC, bet to lieto vai ir lietojuši ikdienā.

Gravatar 8th Prophet sar pielabos stilu

2008. gada 18. novembrī, plkst. 15:28

nezaale:

  1. Statistiku lūdzu par ražotāju izmantoto plastmasu un tās procentiem ražotajā tehnikā. Jeb tas ir vienkārši apgalvojums? Pie kam ir interesants novērojums, ka reliģiskie fanātiķi piesienas vienam konrētam vārdam un uz tā būvē visu savu tekstu. Šajā gadījumā esi izvēlējies vārdu "plastmasa". Lai būtu, pieņemsim, ka plastmasas apple produktos nav necik, viss ir māls un keramika, tas nemaina faktu, ka ir daži apple korpusi un simtiem tūkstošu pc korpusu starp kuriem vari sameklēt ko sirds kāru un/vai modificēt kā gribās. No šejienes, neplastmasas maki ir visi vienādi, kamēr katrs pc unikāls.
  2. Uzmanības deficīts ir aktuāla problēma, piekrītu. Bet palabošu tavu acu lenķi: pirmajā komentārā minēju, ka apple lapā netiek piedāvāti modeļi ar piezemētiem parametriem, kas būtu piemēroti vidēji statistiskā ierēdņa/sekretāres darba vajadzībām, mazliet tālāk minēju, ka ir, protams mac mini, bet tas ar savu tendenci uz multimediju atskaņošanu un fīčām tipa tālvadības pults neiderās minētajā vidē ar piezemētām prasībām. Nākamajā komentārā augsti godājamais normunds norādīja, ka laikam es neko neesot meklējis jo par mini mac es neko neesmu dzirdējis, neskatoties uz faktu, ka šo pašu mac mini es pieminēju, kas nozīmē, ka cienītais normunds NEPAMANĪJA, ka es to rakstīju vai NEIZLASĪJA līdz galam, no šejienes arī uzmanības deficīts. No kuras vietas tu izrāvi tekstu, ka apple mājas lapā būtu rakstīts par datoriem grāmatvežiem nezinu, bet protams, ja pie jūsu reliģijas pieder pārliecība, ka visi vienādie apple ir noteiktas sfēras lietotājiem un nav domāti visiem mirstīgajiem, tad ar prieku piekritīšu un atzīšu, ka tev ir pilnīga taisnība, lai ko tu arī neteiktu par makiem.
  3. Strādāju datortehnikas tirdzniecības sfērā 7 gadus, gan vairumtirdzniecībā, gan mazumtirdzniecībā, esmu pārdevis gan mac, gan pc, esmu strādājis arī avīžu izdevniecībā ar mac, tāpēc domāju, ka apvainot mani nezināšanā būtu mazākais nekorekti.

Gravatar weedy

2008. gada 18. novembrī, plkst. 21:36

  1. Nav runa ne par reliģiju ne par plastmasu, bet par kādu, kurš izliekas, ka kaut ko zina un izspļauj kaut ko kas atklāti parāda, ka viņš tomēr neko nezina. Tieši šajā gadījumā tā bija Apple produktu sasaiste ar plastmasu.

  2. Jā, Apple lapā tādi netiek piedāvāti un kā jau norādīju, Apple arī nekad nav teicis vai kaut kādā veidā norādījis, ka šī niša (dators-rakstāmmašīna) ir viņiem aktuāla.

  • ja tu tiešām tik daudz zinātu par datoriem, tad redzētu, ka Apple produktu klāsts ir diferenciēts tieši tā, lai nosegtu nepieciešamību pēc konfigurācijas tajās nišās, kur tas mēģina konkurēt.
  • ja tu tiešām tik daudz datoru būtu pārdevis, zinātu, ka 90%+ lietotājiem ir piekāst, ka viņu dators ir "konfigurējams", viņiem ir svarīgāk, lai uz tā "iet windows un office" un/vai "spēles ar krutu grafiku".

Kā, jau teicu, vairums anti-applistu tikai domā, ka zina, kas ir Apple un kādus produktus tas ražo.

Gravatar 8th Prophet sar pielabos stilu

2008. gada 19. novembrī, plkst. 01:26

Paldies, tavs komentārs man visu paskaidroja. Apple ir mašīna noteiktai lietotāju grupai un šie lietotāji ir lepni par to, ka tai pieder, un kā jau parasti tas notiek, citu grupu pārstāvji viņus saprast nevar principā. Grupa, protams, ir izcili atšķirīga no visiem citiem, bet grupas ietvaros visi ir vienādi kā ūdens pilieni podā. 3. maza piebilde, lietotājiem tik tiešām ir piedirst cik viņu kaste ir konfigurējama, viņiem interesē lai viss iet, un par to būtu pēc iespējas mazāk jāmaksā, ko apple nekad nav piedāvājis un es neredzu kā tas varētu būt iespējams jeb bang for buck kategorijā apple zaudē vienos vārtos. Pie kam es neesmu anti applists. Mani piedur cilvēki kuri domā, ka viena ražotāja salodēta kaste ir kaut kas labāks par cita ražotāja kasti - un to cik aktīvi ar putām uz lūpām viņi ir gatavi aizstāvēt SAVU ražotāju, tas nozīmē tikai to, ka mārketings strādā un labi strādā. Šajā gadījumā triks ar mac lietotāju izredzētību strādā tik labi, ka mac lietotāji neredz to cik ir vienādi savā starpā. Lai veicas.