Ētalons
Kamēr es slimoju, biju piemirsis painteresēties. Kāda hera pēc trolejbusos ir viens ētalonu nolasītājs? Es saprastu, ja pie mums būtu ierasts kāpt iekšā tikai pa priekšējām durvīm (un tās būtu gana platas, lai to darītu komfortabli) un šis nolasītājs atrastos pie tām (kā to novēroju autobusā). Bet nē. Trolejbusā šis lasītājs ir novietots tieši pa vidu un ir viens pats. Es jau tagad stādos priekšā, kā cilvēki stumjas turp, lai novicinātu savu maciņu, kamēr citi stumjas prom, jo maciņu jau ir novicinājuši. Tā ir tā pārdomātām miljonus vērtā sistēma? Un kā tas izskatās tramvajos? Un garajos trolejbusos/autobusos?
vilhelmsm
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:48
Man šķiet, ka tas ir tikai pagaidām.. Pēc tam liks arī kompostieru vietās, domājams. :) Tramvajos arī tikai vidū uzlikts pagaidām.
Oskars_M
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:48
Mans pieņēmums ir, ka pagaidām tas lasītājs ir tikai tādēļ, lai cilvēki pie viņa pierastu. Un 1. martā (vai kad nu tā sistēma sāks darboties) šobrīd esošos taloniņu kompostrētājus nomainīs tādi paši lasītāji.
Paraziits
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:49
autobusos viss ir štokos.
laacz Autors
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:50
Man nav gluži pārliecības, ka tas ir vienkārši - overnight nomainīt visam parkam parastos dzeltenos kompostierus ar elektroniskajiem devaisiem.
Kontrolieris
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:53
Mani interesē kādā veidā kontrolieri domā pārbaudīt biļetes. Bet nu par šo e-talonu pasākumu varu teikt tikai Prieks:Nr 10 (tas pēc http://izteikumi.com piedāvātajām iespējām) :)
mobix
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:57
Nu transporta maiņas laiks jau nesākas un nebeidzas visiem viena un tajā pašā laikā. Dažs uz depo iet tiek ātrāk, dažs vēlāk un no rīta tas pats, ne jau visi izbrauc pilnīgi viena un tajā pašā laikā. Tā kā tur ir mazliet ilgāks laiks, kā overnight :)
laacz Autors
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:58
Pārbaudīšana ir vienkārša. Neesmu, protams, 100% informēts, bet domāju, ka tas notiek, kontrolieriem nolasot visu novicināto kartiņu datus un pēc tam ar to pašu iekārtu, kas uz rokām, nolasot pasasžieru kartiņas.
Kontrolieris
2009. gada 26. janvārī, plkst. 16:59
Jautājums cik izmaksā vienreizējā lietošanas biļete
Glupais
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:00
Ja tev ir bļēTalons, kāp iekšā vidū. Ja tev nav ne biļete, ne bļēTalons, kāp priekšā (iegādāties biļeti), bet ja tev jau ir biļete - kāp aizmugurē! Ja tev ir mēnešbiļete, kāp kur gribi, kaut uz jumta! :D
Velko
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:01
Kad mainīja sistēmu no tantēm uz dzeltenajiem ņurdētājiem, bija vienkāršāk. Aparāts tantei strādāt netraucēja, varēja skrūvēt klāt lēnā garā. Pēc tam visas tantes reizē patrieca un gatavs.
A tagad - viens aparāts jānoņem, cits jāuzliek vietā. Naktī uz 1. martu tak visus reizē nomainīt nav iespējams.
Tad nu šie tagad pieskrūvē vienu. Nāks tuvāk marts - iespējams arī otru. Bet pēc 1. marta aizvāks atlikušos dzeltenos ņurdētājus.
laacz Autors
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:02
mobix, aizvien man šķiet, ka tas nav vienkāršs darbs. Protams, krīzes apstākļos, kad tiek samazināts reisu skaits, tas, iespējams, ir izdarāms vienkāršāk. Pie kam, es nesaprotu, kāda hera pēc tad bija jāveic dubults darbs. No sākuma uzliekam vienu un kaut kad uzliekam pārējos. Kāpēc nevarēja kaut kad uzlikt visus un miers?
laacz Autors
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:02
Glupais, AFAIK konvencionālās mēnešbiļetes tiek nahrenizētas. Neko nekur neesmu lasījis par pārejas posmu, kad varēs braukt arī ar tām.
marexz
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:20
laacz tu saslimis biji, es jau domāju ka esi kaut kur atkal aizbraucis :-)
normunds
2009. gada 26. janvārī, plkst. 17:59
<i>Es jau tagad stādos priekšā, kā cilvēki stumjas turp,</i>
Ai nu nevajag šito. Tikpat labi var sākt stāstīt cik neērti ir tagad talonus apzīmogot, ja gadās iekāpt pa priekšējām durvīm.
imo vajag ieviest kārtību kā Amsterdamā: tramvajā ir četras durvis, no tām iekāpšanai ir domātas tikai vienas. Un lai viss būtu vēl interesantāk, pie tām ir konduktora būda kurā konduktors apzīmogo biļetes un pārdod talonus. Un pavisam intresanti, ka nevienam ar to problēmas nerodas, visi sakāpj, sazīmogo biļetes [tas ir obligāts pasākums], atrāda mēnešbiļetes un tikai pēc tam dodas sēdēt. Pie mums viss notiek otrādi - iesēžas un tikai pēc tam domā kā nokompostrēt talonu vai nopirkt biļeti.
asdf
2009. gada 26. janvārī, plkst. 18:54
Pag pag.. vai tad AMS kondutors apzīmogo biļetes? Vai tad tur nav tās "stripenkart" un tad pats saskaiti cik zonas būs jābrauc un pats kompostrē zonu skaitu+1?
wiii
2009. gada 26. janvārī, plkst. 19:43
tas viens lasītājs šobrīd varētu būt pielikts, lai paskatītos, cik ātri viņu var nolauzt vai sabojāt
normunds
2009. gada 26. janvārī, plkst. 20:15
<i>vai tad AMS kondutors apzīmogo biļetes? </i>
Jā, konduktors [vai vadītājs] apzimogo nepieciešamo biļešu skaitu. Es gan godīgi teikšu - neizprotu kāpēc minimālā maksa ir divi [laikam] stripi.
OreMan
2009. gada 26. janvārī, plkst. 20:19
Vai, cik man ērti savā auto, nekādu problēmu.. :D
scope
2009. gada 26. janvārī, plkst. 20:34
<i>Ja tev ir mēnešbiļete, kāp kur gribi, kaut uz jumta!</i> Nepareizi. Jāvicina būs arī E-mēnešbiļetes. Džeki laikam statistiku grib ievākt.
binary
2009. gada 26. janvārī, plkst. 21:17
Un kas būtu darāms tiem, kas reizi mēnesī sadomā piedalīties sabiedriskā sponsorēšanā? Ja jau tos dzeltenos plāno ņemt nost...
Btw, par lasītājiem - šomēnes, ja atmiņa neviļ, redzēju vienā garajā autobusā divus (priekšā un "priekšējās daļas vidū")
Tiewz
2009. gada 26. janvārī, plkst. 21:24
Paklau tauta vai kāds nav manījis kaut kur Jāzepu Baško, viņa lapa jau kādu laiciņu kā slegta?????????? Bija interesanti sekot viņa gaitām.
dooh
2009. gada 26. janvārī, plkst. 21:27
Es dikti, dikti ceru, ka papīra mēnešbiļetītes joprojām varēs iepirkt. Pašlaik braukāju ar studenta katīti, taču ar to personalizēto plastmasas figņu nemūžam nebraukāšu. Par parasto vēl padomāšu - to vismaz var ik pa pāris mēnešiem izmest laukā un paņemt jaunu. Jebkurā gadījumā - šis viss pasākums ir solis atpakaļ - cilvēkiem braukt ar transportu būs sarežģītāk (arī meneškarti jāpīkstina, kamēr pašlaik nekas nav jādara). Jaunām tehnoloģijām vajadzētu uzlabot nevis pasliktināt cilvēku dzīvi.
Tas viss sūkā. Pat nepieminot vējā izmestos 50 miļjonus...
scope
2009. gada 26. janvārī, plkst. 22:07
binary: Paliks iespēja oie vadītāja pa 50 saņi papīra biļeti nopirkt.
dooh: Papīra mēnešbiļetes toč nebūs!
coolman
2009. gada 27. janvārī, plkst. 00:14
Grrr
2009. gada 27. janvārī, plkst. 00:37
Mani drusku vairāk interesē cik izmaksāja esošo kompostieru iegāde -- kas galu galā taču būs nostrādājuši cik(?) -- vienu gadu? Divus max? Un tagad atkal tiks mainīti. Neko sev cost-efficiency. Kāds izdomāja parastos papīra talonus, varu saderēt, ka tika ieguldīts diezgan neslikts piķis, un pēc gada risinājums tiek mests miskastē.
kuulaps
2009. gada 27. janvārī, plkst. 01:54
dooh - ja vēl neesi pieteicies personalizētajai e-kartei, no marta brauksi par pilnu cenu. Un mēnešbiļetes arī būs jāvicina - ar gaišo lozngu, ka tā iegūšot statistiku, lai uzlabotu pakalpojuma sniegšanu. Un ar 1 maršruta mēnešbiļeti vairs nevarēs braukt cita maršruta attiecīgajos transportlīdzekļos, lai ari maršruts sakritīs. Un pēdējais ir tas punkts, kas kaitina mani...
Ledins
2009. gada 27. janvārī, plkst. 07:21
kurirjazeps.blogspot.com
$$$
2009. gada 27. janvārī, plkst. 07:58
Pie tam ... visur ārzemēs esmu redzējis, ka tie verķi ir durvju pusē (resp. pie pašām durvīm) - kā kāp iekšā tā nobrauc garām un aizmirsti. Pie mums viņi ir otrā pusē, tā, ka pēc iekāpšanas tev vēl ir jāizgrūstās, lai tiktu pie aparāta.
Vienk. liecina par mūsu tautiešu attapību, stūrgalvību un negribēšanu mācīties no gudrākiem.
x-f
2009. gada 27. janvārī, plkst. 09:13
Mani interesē, kā tiks kontrolēts, vai es nejauši divreiz nenovicinu savu karti gar lasītāju. Un arī – vai es varu izdarīt tieši otrādi – tīši samaksāt divreiz, ja vēlos lepni izmaksāt kādam braucienu?
scope
2009. gada 27. janvārī, plkst. 09:46
x-f: izmaksāt kādam nevarēsi, diemžēl
kuulaps: Par to maršrutu sakritību - ja nemaldos, Rīgas Dome pieprasīja, lai šo fīču saglabā, neatkarīgi no tā, ka Rīgas Satiksme sākotnēji ziņoja, ka nevarēs to izdarīt.
Vilis007
2009. gada 27. janvārī, plkst. 09:54
Neredzu juridisku pamatu vicināt e-mēnešbiļeti. Samaksāts ir. Un viss. Punkts. Lai pierāda pretējo. Nepiedalīties privāta kantora statistikas vākšanā ir tiesības.
laacz Autors
2009. gada 27. janvārī, plkst. 10:00
Vili, ja pakalpojumu sniegšanas noteikumi ir Rīgas pašvaldības un citu institūciju apstiprināti, Tu vari nepiedalīties, bet tad arī maksā sodu :)
Vilis007
2009. gada 27. janvārī, plkst. 10:12
Pašvaldības likumus var pārsūdzēt. Tas nav likumdošanas orgāns. Tie ir tikai noteikumi.
Vilis007
2009. gada 27. janvārī, plkst. 10:13
Tieši tas pats attiecas arī uz pašvaldības policijas soda kvītīm.
laacz Autors
2009. gada 27. janvārī, plkst. 10:44
Vili, tad Tu taisies tos pārsūdzēt vai ignorēt?
Kontrolieris
2009. gada 27. janvārī, plkst. 10:48
PP soda kvītis var pārsūdzēt, bet tie http://izteikumi.com/dusmas-10 sadarbojās ar tiem kas lemj par to vai tev ir taisnība vai nav un galu galā tu izrādies http://izteikumi.com/neveiksme-9 un dabon tiem http://izteikumi.com/neveiksme-26 samaksāt. Es vienreiz pārsūdzēju, un tur neviens tevī pat neklausās- vienkārši tu atnāc un tev pasaka- tu vainīgs un viss :(
aigars
2009. gada 27. janvārī, plkst. 12:17
Par to maršrutu braukšanu, kā var arī 3 braukt arī 6. RD riktīgi samejiem uzbrauca...tie tur taisnojas, ka sarezgiti relizet un taa. Bet beigas izdeva rikojumu lidz 1.martam noverst nepilnibas un lai butu ta ka tagad. Principa tas bija viss lielakais stulbums, kas mani tracinaja. Etalona vicinasanu varetu parciest :) Un jaa menesbilets ir parejosa suga un nakotne būs zonu tarifikacija, ka visas citas attistitas valstis ;)
ulzha
2009. gada 27. janvārī, plkst. 12:45
x-f: pa radio viena (nekompe)tante stāstīja, ka būs pāris minūšu delay :/ Tātad, ja izkāpjot piestumsies klāt, noskaitīs otrreiz :/
ulzha
2009. gada 27. janvārī, plkst. 12:49
coolman 2: kuru vietu valodas likumam pārkāpj? Vai arī tev ir problēma, kas izpaužas, vārdus "jābūt Valsts valodā" u.tml. uztverot kā "jābūt tikai Valsts valodā"?
deni2s
2009. gada 27. janvārī, plkst. 12:50
Laacz, tev ko, darīt nav ko? Nav problēmu savu ko risināt? Ko tu ņurdi un puksti par lietām, par kurām neesi kompetents? Pacieties, pagaidi 1.martu, un ja kaut kas būs galīgi garām tad arī uzrakstīsi atmaskojošo rakstu.
laacz Autors
2009. gada 27. janvārī, plkst. 12:52
deni2s, a ja nu man tiešām nav ko darīt?
ZBH
2009. gada 27. janvārī, plkst. 13:51
AFAIK jee-meenesbilets jaavicin nebuus.
x-f
2009. gada 27. janvārī, plkst. 14:05
ZBH, būs jāvicina visiem. Arī tiem, kam pienākas bezmaksas brauciens – invalīdi un kas vēl. Neesmu sajūsmā par e-talona weblapu, taču izlasīt to varēju. Lielākoties jau šī diskusija izklausās pēc <cite>книгу не читал, но мнение имею</cite>. <em>:)</em> ulzha un scope, paldies par atbildēm!
dadzis
2009. gada 27. janvārī, plkst. 16:48
Barselonā ar bij tāpat - kāpj tik pa priekšējām durvīm, tur gan ir 2 aparāti kuros bāž kartes iekšā (ar magnētisko joslu). Biļetes pietirgo (pa sīknaudu!) šoferis, kuras vairs nevajag nekur bāzt iekšā. Un visi tiek iekšā bez problēmām. Par mūsui to 1 nakti ... pieļauju domu ka tieši tapēc jau tagad visur ir salikts pa 1 aparātam. Tobiš, ja kādam transportam ar nepaspēs visu pa 1 nakti nomainīt, tad vismaz 1 aparāts strādā katrā transportā un tad pakāpensiki nomainīs visus dzeltenos uz jaunajiem. Manuprāt visai loģiski un labi izdomāts, redzēs gan kā tas viss strādās 1. datumā :D Bet gan jau ka būs iztestējuši un pavisma viss nenoklāsies.
Ģirts
2009. gada 27. janvārī, plkst. 17:43
Lēma galvaspilsētas cirks, Kura priekšgalā stāv Birks: Tagad mūsu etalons Būs sabiedriskais ētalons.
Tiewz
2009. gada 27. janvārī, plkst. 18:19
Paldies <b>Ledins </b>
Bu
2009. gada 27. janvārī, plkst. 19:09
nu vot, a es vel vispār nepamanīju... Braukšu - pieversišu uzmanību
Evalc
2009. gada 28. janvārī, plkst. 11:00
Par mēnešbiļetēm - cik es sapratu, doma ne tik daudz par statistiku, bet lai pārējie pasažieri redzētu, ka kāds brauc "pa zaķi", resp., ja kāds "nenovicina", tad tas ir zaķis.
N.R.
2009. gada 29. janvārī, plkst. 19:56
trolejbusos visur ir nolasītāji, acīmredzot autors "pieķēra" šos kad vēl nebija uzlikts līdz galam
ZBH
2009. gada 31. janvārī, plkst. 15:46
x-f : es nelasiij, es no iesaistiitaam personaam uz preciiz Q dzirdeej preciiz A. ok, kaukaads nedeels pagaajuss.