✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

E-talons

2009. gada 26. februārī, 42 komentāri

Sakarā ar to, ka tūlīt tūlīt būs pirmais marts, un es kā tipisks gīks vēlos ar otro datumu jau sākt izmantot e-talonu, ir mazliet mulsinoši daži momenti.

Izplatīšana. Kāpēc es vēl šobaltdien nevienā narvesenā nevaru iegādāties šo jauko plastikāta vai kartona kartiņu? Nekur arīdzan nav uzskaitītas vietas un automāti (to atrašanās vietas), kurās var iegādāties e-talonus. Kur nu vēl - papildināt. Tikai cipars - vairāk kā 300 tirdzniecības vietās Rīgā un nezināmā skaitā RS biļešu automātos.

Kuram smadzeņpodam ir prātā ienācis tas, ka papildināt internetā varēs tikai personalizēto e-talonu? Visur viņu lapā ir minēts, ka e-talonu vulgaris varēs papildināt tikai ar rociņu, dodoties pie automāta (kurš vēl ir jāatrod) vai noslēpumā turētajās tirdzniecības vietās. A jūs, maitas, kuri negribat tapt izsekoti, varat vienkārši atšūties.

Kāpēc nav iespējas pieteikties e-talonam tiešsaistē? Eksistē takš dažādi personu identifikācijas mehānismi webā. Sākot no internetbankām un beidzot ar nolāpīto un reti kuram nepieciešamo e-me. Fotogrāfijas vaina? Kamōn. Mūsdienās bildes un to augšupielāde (pateicoties draugiem) takš nav nekas nenormāli komplicēts...

Papildus tam, izskatās, ka pārejas posmā tomēr būs tas viens pats nabaga lasītājs uz vagonu. Vai nav superīgi? Stumdne par rubli. Vienīgais, jācer, ka sistēma ir gana komplicēta, lai šajā pārejas posmā nebūtu daudz e-talona lietotāju. Pēc pārejas posma, visticamākais, būs daudz vairāk bezbiļetnieku. Vēl man ir žēl nabaga to veco cilvēku, kuri jau tā ir ar kustību traucējumiem. Viņiem tagad tā vietā, lai iekristu pie durvīm tuvīnajā benķī, būs jāaizklumburē līdz aparātam, jāizrakā somiņa, lai atrastu viedkarti, jāpaprovē tā noskanēt, un jāklumburē atpakaļ. Nafig? Ja jau viņiem ir 100% haļavnā braukšana, tad atšujaties no viņiem! Nepieciešamība pēc t.s. statistikas ir kaut kāds marazms.

Es būtu licis tos lasītājus (jā, vairāk, nekā vienu, RS!) pie durvīm. Tie, kas sagatavojuši savu kartiņu, jau uzreiz to var arī novicināt un nesatraukties vairs ne par ko. Savukārt, tie, kas nav sagatavojuši, ieiet transportā, atrod karti un tad jau jebkurā brīdī pieiet pie ierīces un arīdzan novicinās. Jo esošais risinājums gandrīz izskauž iespēju reģistrēties braucienam pārpildītā transportlīdzeklī.

Tas takš ir kaut kāds 19. gadsimts, sasodīts. Izskatās, ka cilvēki Rīgas Satiksmē ir saņēmuši piedāvājumu, izvērtējuši to, un tālāk jau visur piekrītoši mājuši ar galvu, nemēģinot iedziļināties tajā visā pasākumā. Kur nu vēl padomāt par tā uzlabošanas iespējām.

Uz klientu orientēti pakalpojumi my ass.

P.S. kinda komentāros minēja, ka e-talonu pieejamības termiņš ir atlikts uz marta beigām. Tas, visticamākais, tāpēc, lai realizētu (vai pierādītu, ka to nevar izdarīt) saprātīgo prasību par iespēju ar vienu un to pašu mēnešbiļeti pārvietoties dažādos viena tipa transportos, kuru maršruts kādā posmā sakrīt.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar versatile

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:32

piedrāzt. Uz darbu izvēlos braukt ap pus 10iem, un no darba - pēc 7iem. satiksme normāla. vasarā bieži eju kājām. 2,5h gājiens, un no Vecrīgas esi Mežciemā. ja jāizvēlas vai stundu spiesties piesvīdušā trolejbusā, vai 2.5 stundas izvingrināt kājas svaigā gaisā - viennozīmīgi otrais.

Gravatar vimba_zlobnaja

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:40

Sanāca ievērtēt kāda sistēma ir venēcijā ar tām plastmasas figņām, tāpēc radās jautājums - cik vispār ir pasaulē šādu e-talonu ražotāju un kāpēc mums vienmēr ir jāpērk pašas F*&^($ krutākās iekārtas, kuras nevaram atļauties!!!

Gravatar kkas

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:46

izpildiijums tocna bez komentariem. taadas iespeejas sasoliija sākumā uz 1. martu. tagad man liekas 100% viss buushot uz vasaru. par tiem lasiitaajiem kko dzirdeeju, ka tomeer vairaaki buushot uz transportliidzekla. es domaaju par to ak izpildiijums tik slikts ir 2x varinati:

  1. RS noskopojās ar fimamsējumu projekta komandai, jo terminji izskataas kaveejas smagi.
  2. iedeva projektu ''savējiem'', kuriem ne pieredzes, ne arī resursu nav. korupcija tā teikt.

Gravatar Simply

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:47

Da tas viss ir vienkārši kādam projekts, kur var nopelnīt naudiņas, kaut kādu tur sūda pasažieru ērtības nevienam neinteresē, jo praktiski ir monopols un kur ta cilvēki liksies.

Gravatar kinda

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:54

Pirms celt brēku un iet meklēt e-talonus Narvesenā, palasi kas rakstīts rigassatiksme.lv "e-taloni tirdzniecībā būs pieejami pēc 20. marta."

Gravatar laacz Autors

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:55

kinda, a vai tad projekta palaišanas termiņš nebija 1. marts?

Gravatar laacz Autors

2009. gada 26. februārī, plkst. 13:58

kinda, OK. Termiņi bīdās, visticamākais, dēļ loģiskās prasības par viena maršruta ietvaros braucošajiem viena tipa bet dažādas numerācijas transportiem. Bet vai tad tā visa informācija nebija publicējama etanola lapā? Bija mazliet neskaidrība, jā.

Gravatar kastrolis

2009. gada 26. februārī, plkst. 14:13

Brīnišķīgā e-talona dēļ apņēmos no 1.marta sākt velosezonu; ja RS nespēj savu e-kaku savlaicīgi ieviest, no plāniem neatkāpšos.

Gravatar lapsa

2009. gada 26. februārī, plkst. 14:29

Lai arī visa tā e-talona ieviešana ir murgs un sviests, tā pat pēc kāda laika pieradīsim un nekurnēsim...līdz nākamajai reizei, kad RS izdomās kā vēl savādāk pasažieriem viņu pakalpojumus padarīt "ērtākus".

Gravatar ivanZ

2009. gada 26. februārī, plkst. 14:51

Piedodiet par manu franču valodu - kādam dolbaebam jābūt, lai nevarētu uztaisīt online reģistrācijas sistēmu? Vai tad ir bļegj dārgi cietie? Vai arī 170 000 pieteikto visi darītu to internetā? Kārtējo reizi valsts iestāžu (arī pašvaldību sia) IT sistēmas vienkārši iespārda.

Un vēl viens jautājums - kādā rakā man jāiet reģistrēt savu braucienu, ja man ir mēnešbiļete? Atnāks kontrole - pārbaudīs. Es personīgi nespiedīšos cauri visam tramvajam, lai tik uzpīkstinātu kādam kontrolierim par prieku.

Gravatar vimba_zlobnaja

2009. gada 26. februārī, plkst. 14:52

ērtāks RS nozīmē dārgāks :P Kāpēc mums nav alternatīvas Rīgas Satiksmei??? Stokholmā ir divas firmas, kas nodrošina autobusus. Kāpēc RS nevar pabīdīties??? Es arī gribētu katru gadu no RD saņemt MILJONUS dotācijās + pašus autobusus gandrīz pa velti :D

Gravatar zirenz

2009. gada 26. februārī, plkst. 15:17

Idioti!

Tagad tipo var papīra biļetītes pasūtīt internetā? Tagad tipo nav jādodas cauri visam autobusam nopirkt biļeti (nē tas nav biļešu pārdevēja pienākums iet pie jums kāt)?

Ar huiņu nodarbojaties te... ja pat viss būtu kārtībā, tad tikpat garš teksts būtu, ka redz nevar pasūtīt biļetes baltā vai sārtā krāsā...

Un vispār sabiedriskais transports, sabiedriskais tansports... negribat izvēlaties velosipēdus vai 2.5 stundu gājienu uz mežaparku, kā tev viens umņiks teica...

Gravatar Vilx-

2009. gada 26. februārī, plkst. 15:31

Tantēm varētu būt vienkāršāk, jo būs tikai jāpiebāž somiņa pie tā verķa, nebūs jāmeklē taloniņš un jātrāpa šaurā spraudziņā. Tiesa gan, mani interesē, cik braucienus pakāsīs cilvēks, kurš pārbāztā trolejbusā stāvēs tieši blakus šim aparātam. :D

Gravatar laacz Autors

2009. gada 26. februārī, plkst. 15:52

Sivns, a šitais neattiecas uz to pašu grupu?

Ar jauno etalonu mainās kārtība visiem sabiedriskā transporta lietotājiem. No 1. marta katram braucējam būs jāpietuvina savs etalons elektroniskajam kartes lasītājam. Pat tiem, kam brauciens ir par velti.

Vai ar etalonu ieviešanu paliks visu to pašu mēnešbiļešu veidi?

Jānis Krūklis

Gravatar normunds

2009. gada 26. februārī, plkst. 16:10

Es tikai atgādināšu kā tas notiek Amsterdamā (man toč baigi patīk viņu sistēma) - iekāpšana tramvajā notiek pa vienām durvīm pie kurām būdiņā sēd konduktors, kam ir taloni-parastie sastājas rindā pie būdiņas lai saņemtu trīs zīmoga spiedienus, kam ir elektroniskās fiškas, tie reģistrējas paši, kam ir mēnešbiļetes - stāv rindā kopā ar biļešu apzīmogotājiem lai uzrādītu mēnešbiļetes. Un nekāda stresa par to ka nevar iekāpt pa visām durvīm vai to ka jāuzrāda mēnešbiļete ar savu fizionomiju.

Mūsos laikam dziļi iekšā ir kaut kādas arhetipiskas bailes no pārmaiņām, mēs klīniski nepieņemam jaunās lietas, vienmēr tiek rīkotas nevajadzīgas batālijas par to, ka esošais visus apmierina, nevajag neko jaunu vai labāku. Es pat nespēju atsaukt atmiņā nevienu jaunu lietu kas ir ieviesta pēdējo 10 gadu laikā, ko tauta būtu atbalstījusi no paša sākuma. Pēc gada vai diviem - o jā, tas ir mūsu, tas ir baigi labs, bet startups visām lietām vienmēr ir bijis ar lielu noliegumu.

Gravatar Labais

2009. gada 26. februārī, plkst. 16:23

Kā var lemt par cilvēku ērtībām sabiedriskajā transportā cilvēki, kuri savā dzīvē nekad nav ar to pārvietojušies??? Iekāpjot personiskajā (vai vēl labāk dienesta) auto nekur nav jāiet un nekur nav jāreģistrējas braucienam, ieliec tik atslēgu (viedkarti) vienīgajā aizdedzes slēdzenē un brauc.

Gravatar Livingston

2009. gada 26. februārī, plkst. 16:25

Skaidri atceros, ka sākotnēji vismaz bukletos bija paredzēta iespēja papildināt arī nepersonalizētos e-talonus internetā. Speciāli skatījos, jo tā nu ir ļoti noderīga iespēja. Tagad iznāk, ka esmu piečakarēts ... :)

Gravatar Edgars

2009. gada 26. februārī, plkst. 17:10

zirens:

Pa punktiem skaidrošu, kā GODmans, ok? Varbūt tad sapratīsi, par ko cepiens?

1.Tiek izveidots doķis, kuru jāaizpilda iedzīvotājam 2. Doķis ir jāizprintē pašam, lai varētu to nosūtīt 3. Jāatrod kāda bilde, vai jātaisa pa jaunam, lai ielīmētu iesniegumā 4. Jānosūta pa pastu atpakaļ tai pašai iestādei, kura šo doķa formu izveidoja 5. Šie piereģistrē šo doķi kautkādā sistēmā, pie tam ja ir bilde iekšā - značit skenē šo visu padarījumu.

Sistēma tīri tāda "optimizēta"? Kādēļ doķi nevar izveidot online-formā, ar iespēju ievietot tur bildi? Atkristu punkts 2.,3.(kaut no traukiem-elvē paņem),4. un daļēji 5. Pie saņemšanas parakstās un viss - gatavs! Kādēļ banka spēj izveidot Dizaina kartes ar iespēju aplaudot bildes, bet šie līkrokainie tizleņi to izdarīt nevar?

Un vēl viens ahūns prieks ne-personalizētu e-tablonu īpašniekiem:

"Plānots, ka tie iedzīvotāji, kuri nav pieteikušies personalizētajam e-talonam, no 10. aprīļa varēs sākt iegādāties mēneša braukšanas biļetes kopā ar nepersonalizēto e-talonu, iemaksājot depozīta maksājumu 2 latu apmērā. Depozītu varēs saņemt atpakaļ atdodot karti Rīgas satiksmes klientu centros."

Un te ir jau man ir dusmas - kādēļ man jādod kādiem tizleņiem 2Ls par to, ka tāpat iegādājos viņu mēneškarti??

Gravatar Gints

2009. gada 26. februārī, plkst. 18:31

Kaut kā man radās arī tāds iespaids, ka mazāk kā par 5 braucieniem to talonu nevarēs dabūt? Vai varbūt es kļūdos? Ja gadījumā es pareizi sapratu, tad nafig tā???? Kāpēc cilvēkiem, kas vienreiz gadā atbrauc uz Rīgu vai ir ķešā tikai 40 sant, jāmaksā par 5 braucieniem?

Gravatar Gints

2009. gada 26. februārī, plkst. 18:35

Jebšu tā vienreizējā ir šitā: "biļešu pārdošanu, kas turpmāk tiks drukātas no transporta līdzekļa vadītāju pultīm tieši sabiedriskā transporta līdzeklī.". Tb vienreizējo gadījumā tie RS brīnumdari ir izdomājuši, ka vadītājs iebremzēs vēl vairāk kā līdz šim noplēšot jau gatavu taloniņu?

Gravatar Gints

2009. gada 26. februārī, plkst. 18:43

@normunds Mūsos laikam dziļi iekšā ir kaut kādas arhetipiskas bailes no pārmaiņām, mēs klīniski nepieņemam jaunās lietas, vienmēr tiek rīkotas nevajadzīgas batālijas par to, ka esošais visus apmierina, nevajag neko jaunu vai labāku.

Normāla konservatīva pieeja. Ja kaut kas strādā, tad labāk to neaiztiec - IT, lai cik tas nebūtu dīvaini, tā bieži ir ļoti saprātīga pieeja un tikpat labi to var lietot arī citur dzīvē. Tieksme pēc nepārtrauktām pārmaiņām ir tikai nelielai cilvēku daļai, piedevām ar gadiem tā parasti zūd vēl vairāk. Un izmaiņas tikai izmaiņu pēc mēs šai valstī esam piedzīvojuši ne tikai RSā, kur no taloniem padomju laikā pārgāja uz konduktoriem, tad atpakaļ uz taloniem un tagad uz vēl kaut kādu figņu, katru reizi pasludinot to kā mega hiper jaunumu ar ko cilvēce (braucēji) kļūs laimīga. Tas vienkārši nogurdina un rada nevajadzīgu apjukumu un aizdomas, ka kādam atkal sagribējās periodiskā varka, jo iepriekšējais piķis jau ir notērēts...

Gravatar Ruksis

2009. gada 26. februārī, plkst. 19:50

Zinu, ka automati ir centralas stacijas tuneli

Gravatar normunds

2009. gada 26. februārī, plkst. 20:45

<i>Normāla konservatīva pieeja</i>

Par normālu progresu laikam neviens nav dzirdējis. Un runājot par IT cilvēkiem, vai tik nesanāk tā, ka ar konservatīvismu tiek piesegtas bailes no pārmaiņām un jaunā? Tip, nu kā tā mani var piespiest spiest vienu pogu, ja es līdz šim spiedu četras? Tas taču nekam neder, tas izjauc visu pierasto lietu kārtību :)

Gravatar rick'james

2009. gada 26. februārī, plkst. 20:50

būtu mana teikšana, tad sensori būtu tur, kur kāpj pa kāpnēm pa visu perimetru - iekāpi - samaksāji, gribi tu to vai negribi :) un naudiņa ripo. a tagad tu nopēr e-talonu un ņifiga nepietiek, tev vēl vajag noreģistrēties pie virināmā aparāta ka esi tiešām iekāpis transportā. stupid ein bissen, varējām šeit ielikt kloķi rietumiem par vienu soli uz priekšu

Gravatar hvz

2009. gada 26. februārī, plkst. 20:52

lētos papīra e-talonus varēs "pietjūnēt" :) tie ir uz Mifare Ultralight bāzes.

Gravatar ivanZ

2009. gada 26. februārī, plkst. 22:53

to hvz:

padzīvosim, redzēsim. Taču atzīstu, man arī nagi niez apskatīties, kas lācītim vēderā (no offence, laacz ;D )

Gravatar xcwcx

2009. gada 26. februārī, plkst. 23:33

Nepārskatīju visus komentārus, vai kāds to jau nebija teicis, bet varu piezīmēt, ka reāli lietot etalonu varēs ne ātrāk kā maijā.

Gravatar JanisB

2009. gada 27. februārī, plkst. 01:16

http://www.elfa.lv/forum/viewtopic.php?t=2864 — tur ir dažnedažādi komentāri par eBiļetes "drošību". Jā jau var pieprasīt tiem ar "vārds/uzvārds" biļetēm zādzības gadījuma lai "uzpilda, cik tur ir bijis" - značit nav viss tik vienkārši. Gudrīšiem nāksies "pāršūt" tos unnamed...

Gravatar x-f

2009. gada 27. februārī, plkst. 06:44

Man bija līdzīgas domas pirms pāris dienām. Kas vainas pašreizējai sistēmai, ja tā strādā? Nopērku Narvesenā paciņu biļešu, braukāju, kamēr ir. Un visi laimīgi. Kā jaunā sistēma pozitīvi ietekmēs bezbiļetnieku skaitu? Kā es varēšu zināt, ka manā kartē vēl ir atlicis kāds brauciens? Kam tas ir izdevīgi? Kāpēc uzreiz nevarēja iegādāties pašreizējās dzeltenās kastītes, kas ne vien drukā laiku, bet arī piefiksē statistiku, ja jau tas reiz ir tik Ļoti Būtiski? Kāpēc RS neievieš līdzīgu sistēmu kā metro – kamēr neesi samaksājis, vispār netiec iekšā? :)

Es neesmu pret pārmaiņām vispār, bet pārmaiņām jābūt sakarīgām, lai tās būtu vērts īstenot un pieņemt.

Gravatar asd

2009. gada 27. februārī, plkst. 08:40

Atpakalj konduktorus i miers - buus RS lielaaki ieneemumi nekaa tagad - puse zakju vismaz un kur nu veel peec etanola ieviesahanas

Gravatar smiga

2009. gada 27. februārī, plkst. 09:18

Laacz, nedaudz biju iesaistīts tajā lietā... tur RīgasSatiksmē neviens nav neko vērtējis vai iedziļinājies, tur viss iepirkums ir sarunāts. Kārtējais afērnieku projektiņš, lai no uzņēmuma izceltu pāris miljonus. Tur sadibinātas visādas apakškompānijas SIA MIA, lai ne tikai vienreizēji izceltu piķi, bet vēl pēc ieviešanas turpinātu pelnīt % no darījumiem. Pie kam tas produkts nav gatavs, viņi tur pa galvu pa kaklu kaut ko uz ātru roku ir uzcepuši un tagad tas s*ds mums būs jālieto... velku kaut kādas līdzības ar e-parakstu...

Gravatar Barnolds

2009. gada 27. februārī, plkst. 09:19

Būdams pēc dabas konservatīvs, es nekad nenoticēšu, ka sabiedriskā transporta apmaksas sistēmas regulāra un bieža maiņa var nest kaut kādu labumu. Protams, ja nerunājam par tiem gudriniekiem, kas no šīs epopejas REĀLI nopelnīs. Es, piemēram, neticu, ka šī sistēma noturēsies pat gadu - pārāk jau neērta un neloģiska tā izskatās. Sūdzību un negatīvo emociju lavīna + bezbiļetnieki + transporta vadītāji, kam atkal būs jānodarbojas ar biļešu masveida pārdošanu + ... Ja sistēmas mērķis ir ļaut izgāzt dusmas uz esošajiem pilsētas "saimniekiem" un sagatavot atslēdznieka nonākšanu mēra krēslā, tad tas gan varētu izdoties. Interesanti, vai kompostieri, kas tika aizstāti ar e-talonu lasītājiem tika vienkārši izmesti vai tomēr nolikti šķūnītī katram gadījumam?

Gravatar madis

2009. gada 27. februārī, plkst. 10:41

No laika gala jau cepos par to aparātu izvietošanu veco aparātu vietā. Kāda tur attīstība un modernums. Patreiz šī sistēma ne ar ko neatšķiras no vecajiem labajiem laikiem, kad taloniņš jākompostrē metāla kastē. Kāda velna pēc man būtu jāstūķējas visam transportam cauri lai novicinātu karti kas tāda pati biļete vien ir. Noteikti ir sagrābta nauda ar sauķļiem par attīstību utt. tai pat laikā skaidri redzams, ka vienīgā ērtība ir tikai viņiem (RS) no šīs huiņas. Lietotāju ziņā ir precīzi kā izteicās RS direktors:"Braucējiem jau nekas nemainīsies, viss paliek pa vecam..." Pag, nafig tad kkas jāmaina, ja nekas nemainas un turpinam vicināties ar saviem braukšanas kuponiem skraidot pa bussu ? Un don't get me started par nabaga (bet visiem uz nerviem krītošajiem) penšiem. Velkam tu maj kantri !

Gravatar Antuanete

2009. gada 27. februārī, plkst. 12:16

Paskatīties, cik vienkārši un eleganti visu atrisinājuši ikauņi, protams, nevarēja, jo tad iesaistītajām personām varka nesanāk: Tallinā, lai stimulētu regulāru sabiedriskā transporta lietošanu, pērkot biļetes vairumā (vismaz 10), tās ir manāmi lētākas. + visādu veidu mēnešbiļetes. Tādējādi bez mega ieguldījumiem cilvēkiem ir ērtāk un lētāk regulāri lietot sabiedrisko transportu, nevis privāto. Bet, kā jau teicu, bāleliņiem tāda pieeja neder :/

Gravatar Smic_

2009. gada 27. februārī, plkst. 15:27

Antuanet - arii Riigas jebiljetei buus atlaides. Ja nekljudos 10 braucieniem - 5% , 20 - laikam 10%.

Gravatar Ģirts

2009. gada 2. martā, plkst. 15:18

Ko cepaties, kārtējais projekts "savējiem" ir izdevies. Miljoni kabatās sagrūzti, viss ir sadalīts (visticamāk). Vai tik visa šī lieta nav saistīta ar "atslēdznieka tīklu"? Es domāju - satiksmes ministriju?

Gravatar Jānis

2009. gada 20. aprīlī, plkst. 19:17

Problēma ir tā, ka nav mehānisma, kā pasažieris var pamatot, ka reģistrējies. Citiem vārdiem sakot pasažieris ir beztiesīgs.

Vakar braucu ar 14. trolejbusu. Apmēram pēc stundas atgriezos mājās. Iekārta nofiksēja atzīmēšanos (paziņoja, ka esmu atzīmējies, samazināja atlikušo braucienu skaitu), taču kontrole man apgalvoja, ka esmu braucis ar šo trolejbusu iepriekš, un tagad neesmu reģistrējies. Netaisos zīlēt kafijas biezumos: droši vien atkārtoti reģistrējoties zināmā laika intervālā netiek fiksēts jaunais atzīmēšanās laiks, varbūt nopirktais e-talons ir ar defektu, varbūt atzīmēšanās iekārta ir ar defektu (iemeslu var būt ļoti daudz - tikai tie, kas neko nejēdz no šīm iekārtām var apgalvot, ka tās ir drošas), taču es neko nevaru pierādīt.

Un te nu viennozīmīgi ir darbs advokātiem (jāsavāc pietiekami daudz neapmierināto, lai var nolīgt advokātu). Rīgas Satiksme ir jāiesūdz tiesā: uzvara garantēta 100%, citādi dažādu brāķu ražotāji varēs gandēt citiem nesodīti nervus un vēl nepamatoti iekasēt soda naudu.

Jānis