✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Sempli

2009. gada 2. martā, 39 komentāri

Izskatās, ka Gustavo dziesmai “+/-” tēma ir ņemta no kāda Kanādas mūziķa (sīkāk nelasīju) Gonzales dziesmas “Dot” (no tvitera nācis jūtūbes links, un internetos atrasts mp3). Grūti pateikt, vai tas ir ar labu, vai ļaunu nodomu (variants “netīšām sacerējās līdzīga tēma” tiek izslēgts). Šis fakts gan netraucē tam, ka Gustavo man tīri labi tīk, viņa mūzika arī. Pat tad, ja daļēji sastāv no citu veidojumiem. Nesmuki gan ir, ja ņemts ir tīšām un ar nelāgu nolūku.

Otrais, kas man uzreizi ienāk prātā, ir Labvēlīgais Tips. Ne vienas vien dziesmas motīvi dažādas mūzikas pazinējiem ir tuvi. Es, tiesa, visvairāk atminu ne vienam baiso izbrīnu neradošo faktu, ka Labvēlīgā Tipa 1998. gada “Tā lūk man iet”, kura neatvairāmi ir teju vai identiska grupas Weezer 1996. gada dziesmai “The Good Life” (internetos sameklētais MP3). Šai gadījumā es varbūt pat esmu pārliecināts, ka dziesma nav brutāli nospiesta, lai to pasniegtu kā savu autordarbu, bet gan iraid tīri autorizēti (vai neautorizēti:) adaptēta mūsu valstij.

Varētu būt līdzīgi kā ar Lingu un viņa “Spārniem”, kuri man kaut ko baisi atsit, bet nevaru uz sitiena pateikt, - ko. Kaut kas līdzīgs “Dragostea din tei” vai kaut kam no tās pašas operas tamlīdzīgam.

Starp citu, kļauzas pie malas. Pieņemu, ka mūzikas industrija, zaudējot karu ar p2p, varētu uzsēsties t.s. muzikālo mash-up māksliniekiem. Neskatoties uz to, ka mūzika mainās, tās radīšanas metodes iet līdzi laikam, taču lielie milži adaptēties nevis nevēlas, bet vienkārši nespēj. Tīri teorētiski tie ir nelegāli, ja par tiem netiek maksātas attiecīgās autortiesības, taču ir milzums cilvēku (dīdžeju to skaitā) un grupu, kuri no tā vien dzīvo.

Jebkurā gadījumā, varbūt variet man pastāstīt, vēl kādas visiem zināmas dziesmas mūsu popkultūrā, kuras ir (vai varētu būt) ar atskaņām no vairāk vai mazāk zināmu ārzemju mākslinieku darbiem?

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Ilārija kungs

2009. gada 2. martā, plkst. 19:25

Man gan šķiet, ka hiphopā lielākā daļa semplu ir no kaut kurienes ņemti, un neviens to pat nemēģina slēpt. Tātad - ņemts tīšām, un ar labu nodomu, visticamāk, ka pat saskaņots, ar ko nu tur jāsaskaņo...

Atšķirībā no Labvēlīgā Tipa, kas nospieda visu dziesmu, bet albūma vāciņā Weezer neparādījās :) Vanzovičs jau pirms gadiem avīzē par šito izgānījās...

Gravatar laacz Autors

2009. gada 2. martā, plkst. 19:43

Miku, mani interesē vietējās.

Gravatar UL

2009. gada 2. martā, plkst. 19:58

Vakara vēēēējāāā ...

Gravatar sas

2009. gada 2. martā, plkst. 20:04

ukucha linki nenotiek. ff 3.0.6.

Gravatar cu

2009. gada 2. martā, plkst. 20:11

ūū, paldies par Weezer. "Tā lūk man iet" pats sākums man vienmēr ir jucis ar Bloodhound Gang -- The Ballad Of Chasey Lain. Ar pirmajām skaņām domāju, ka nu skanēs viena, bet izrādās otra.

Gravatar Pēteris Krišjānis

2009. gada 2. martā, plkst. 20:26

Dziesmas daudzas ir vienkāršas, bet ne nospiestas, pat ne autortiesību izpratnē. Tāpēc šitās salīdzināšanas ir līdz kaklam... Kaut gan latviešu māksliniekiem kaut kā ir ar to "noskaņu iekrišanu ausī", kā iekrīt, tā diezgan līdzīgs viss top, pat necenšās improvizēt.

Runājot par "sampļiem" jeb "gabaliņiem", Lielbritānijā un ASV ir atļauts veidot bez autora atļaujas remiksus, taču publicēšanā tur bija ierobežojumi. Tas starp citu tiks arī papildināts bēdīgi slavenajā DMCA likumā kā izņēmums. Tā kā tas nav gluži nelikumīgi.

Tiesa, nezinu, kā tas darbojas Latvijā - drošvien jau diezgan ačgārni, zinot, kā mūsējiem čakarē dzīvi ar autortiesību likumu.

Gravatar normunds

2009. gada 2. martā, plkst. 20:41

klasika: Līvi ar savu dzimto valodu un dzelzsgriezēju.

deviņdesmitajos gandrīz visa latwju popsa bija +/- pārspiesta no aktuālās popmuzīkas.

Latviešu šļāgeristi/kantrī muzīķi, kas iedvesmu smeļās vācu šlāgeros un amīšu country.

Gravatar Armands

2009. gada 2. martā, plkst. 21:14

Muktupāvelam jeb BetBet bija dziesma Nakts vai kas tāds. Jūrmalas konkursā 100 gadus atpakaļ piedalījās. Dziesmas sākumā ir tēma no Chariots Of Fire (Vangelis). Viens-Pret-Vienu.

Gravatar astro

2009. gada 2. martā, plkst. 22:32

vietējai "popdīvai" lily, pirmais un pagaidām vienīgais singls bija aizdomīgi līdzigs Nellijas Furtado "say it right"

Gravatar Mārcis

2009. gada 3. martā, plkst. 00:12

Astro >> tiešām Lily? Arī Lienei Šomasei ir tuvas saiknes ar Nelliju.

Gravatar Pipuks

2009. gada 3. martā, plkst. 03:16

Mazais "Cīņas klubs".

Device - Nepateiktie vārdi - http://www.youtube.com/watch?v=VbFMAK7Fbao Sting - Fragile - http://www.youtube.com/watch?v=qd0dAwmiYV0

Ja kādam lokāli ir Edgara Liepiņa izpildītā dziesma Atgriezies, Atgriezies, tad iesaku paklausīties vispirms šīs dziesmas piedziedājumu un tad klausoties Gorillaz dziesmu Left Hand Suzuki Method (http://www.youtube.com/watch?v=en7PUZzSUqQ) mēģinam izdziedāt to ar latviskajiem vārdiem. Fascinējoši vienkārši. :) Par to es jau pāris gadus priecājos ikreizi izdzirdot šo Gorillaz dziesmu. :)

Gravatar Pipuks

2009. gada 3. martā, plkst. 03:19

Laacz, kas tie tar nestrādājošajiem ukucis.com linkiem??

Gravatar laacz Autors

2009. gada 3. martā, plkst. 07:24

Pipuks, kam pareizie refereri, tiem strādā :)

Gravatar x-f

2009. gada 3. martā, plkst. 08:19

Tas ir sempls no Gonzalesa gabala, tur nav nekas nejauši nospiests. Es šaubos, vai Gustavo nebūs to norādījis uz albuma vāciņa. Hiphoperi bieži vien izmanto semplus, tas tā ir vispārpieņemts.

M. pieminētais Martinez Gonzalez ir cits mūziķis – no Latvijas indie scēnas.

Gravatar Ainars

2009. gada 3. martā, plkst. 10:12

Praata Veertas - Mans draugs

un James - Born Of Frustration

it iipashi piedziedaajumaa...

tad veel shoriit iisi peec astonjiem uz Nabas dzirdeeju Satellites LV - Rotaļlietu veikalā http://www.onkulis.com/2008/11/28/satellites-lv-rotallietu-veikala/ kas stipri vien atgaadinaaja kaadu Air gabalu - uz sitienu nevaru atrast, veelaak piekabinaashu...

Gravatar 181h

2009. gada 3. martā, plkst. 10:19

Jā - tas nav nekas slikts un nepareizs. Protams, ir kaut kādas robežas, piemēram, visas dziesmas brutāla nospiešana, bet tās ir nenoteiktas. Piemetīšu arī <a href="http://abductor.rakstnieciba.lv/?p=256" rel="nofollow">savus 2 centus</a>.

Gravatar xc

2009. gada 3. martā, plkst. 10:38

Gustavo tak nav nevienas dziesmas ; nu tās nav dziesmas ; tos ražojumus sauc citādi ; nu nevajag pūderēt smadzens un jaukt pamatjēdzienus, lai pēc tam nav jābrīnās, kā cilvēki neko nesaprot

Gravatar woolcan

2009. gada 3. martā, plkst. 11:01

Vispār Dzelzs vilka viena no pēdējām dziesmām: "Sažņaudz manas rokas" - piedziedājumā reāli ir fragments no Audio Bullys / Nancy Sinatra dziesmas: "Bang Bang" (My baby shot me down)

Gravatar simbel

2009. gada 3. martā, plkst. 11:34

Par to pašu Lingu - šamējā <a href="http://www.youtube.com/watch?v=uz0y1dU_uZA" rel="nofollow">"Gan"</a> ≈ Manic Street Preachers <a href="http://www.youtube.com/watch?v=FRSvIqWJHAY" rel="nofollow">"Ocean Spray"</a>. Kaitinoši.

Gravatar Ģirts

2009. gada 3. martā, plkst. 12:39

Es klausos mūziku daudz un esmu klausījies jau gadiem gan populāro, gan klasiskos, gan alternatīvo, gan dažāda veida roku utt. Varu pateikt vienu - ir, kas iespaidojas no dažādiem gabaliem, bet brutāli nespiež, bet ir kas brutāli kopē. Dziesmu kopēšana pierāda tikai uz konkrētā mūziķa gara nabadzību, talanta trūkumu, savienojumā ar alkatību pēc naudas un slavas. Padomājiet reāli - visa tā komercmūzika, kas nāk jūrām vienkārši ārā. Kur paliek mūzikas ģēniji? Jā, tādi ir, bet ne pārāk daudz. Vai ir pasaulē bijis otrs Mocarts? Vai Bēthovens? 20. un 21. gadsimtā kopumā varbūt pāris tik izcili mūziķi ir bijuši vai tuvu tam, bet pietiekami maz, lai salīdzinot ar viņiem, jūs neko "muzikālu" pa popmūzikas radio, tipa, "jūrāpēān hīt reidiō" nebūtu dzirdējuši vismaz pēdējo 5 gadu laikā! ;) Pat nav jābūt izglītotam mūziķim, vienkārši - pieredzējušam mūzikas klausītājam ar gaumi, lai atšķirtu, kas ir mēsls, kas nē. Tādi cilvēki, kam ir talants mūzikā un attīstīta muzikālā dzirde nemaz nevar paciest fiziski visus tos murgus, ko skandina pa radio! Tagad es visu savu teikto vienkāršošu līdz vienam teicienam (kas protams, nav jāsaprot burtiski): Gribat garīgi degradēties - klausieties Gustavo, bet ja gribat garīgi attīstīties - ejat uz operu.

Gravatar x-f

2009. gada 3. martā, plkst. 12:58

Ainar, varbūt "Le voyage de Penelope"? Vispār viss "Moon Safari" ir līdzīgs, bet tā laikam tā vairāk.

Ģirt, tas, par ko tu runā, ir popmūzika. Kā saka pats Gustavo, "pop" nozīmē "pūlim obligāti patiks". Un Gustavo ir viens no labākajiem Latvijas mūziķiem (neskaitot klasisko, protams). Drīzāk Tu būtu varējis uzbraukt "melodiskajiem grandiem Device", "Paragvajas Zoo" vai "fenomenam Ozolam". :>

Vispār EHR ir tāds dīvains veidojums. Viņi spēlē to, ko spēlē citi (jo spēlē tikai hitus, kas ir hiti tādēļ, ka tos klausās visi), kas, savukārt, nozīmē, ka visi, kas to klausās, klausās tikai to, ko klausās citi. Saīsinot šo kalambūru – no EHR nevar nākt nekas ne-<em>meinstrīmisks</em>.

Protams, tas jau ir konkrēts oftopiks, taču man ir tāda sāpe. :)

Gravatar Ģirts

2009. gada 3. martā, plkst. 13:10

x-f : EHRen radio :) Kas Gustavo par mūziķi? Viņš kādu mūzikas instrumentu prot tekoši spēlēt? Lai parāda mūzikas akamēdijas vai konservatorijas galaeksāmenu rezultātus, tad runāsim, kas viņš par mūziķi! ;) Jā, par to "pūlim obligāti patiks" ir taisnība. Es personīgi zinu tādus tipus, kas klausās tikai hītus un mūziku, ko raida tādi kā EHRen radio un tamlīdzīgi tikai tāpēc, ka tā ir "jauna mūzika" un ka "to klausās visi". Es saku - nē, to neklausās visi, es piemēram, tādus mēslus neklausos un daudzi inteliģenti un saprātīgi cilvēki tos draņķus neklausās, kur nu vēl, runājot par kulturāli vai muzikāli izglītotiem cilvēkiem... Iespējams, ka fenomens, kādēļ pūlim patīk visi tie mēsli ir tas, ka aiz tā viņi var paslēpt savus kompleksus, jo tādus mēslus viņi saprot un tie viņiem neizraisa "muļķis, kurš neko no mūzikas nesaprot" sindromu. Bet pietiek sevī apzināties, kas esi - mūzikas klausītājs ar gaumi vai profesionāls mūziķis un arī apzinies savu vietu. Ja savu vietu apzinies kā "man patīk šitie sūdi, jo citi tos klausos" nu tad ir vislabākais būtu psihologa palīdzība...

Gravatar x-f

2009. gada 3. martā, plkst. 13:21

Uzēdies viņam, ja? :) Tad sauc Gustavo par dzejnieku, jo vārdus likt kopā un deklamēt ar izteiksmi viņš prot! \m/

Gravatar simbel

2009. gada 3. martā, plkst. 13:46

Ģirtam var piekrist par to, ka masām ražotā popmūzika un "EHRen radio" (labs :) ir diezgan štruntīga lieta, taču gribas kritizēt viņa nostāju par to, kas tad ir mūzika un kas - mūziķis. Akadēmiju diplomi un konservatoriju eksāmeni ir tikai viens ceļš, kā apliecināties; ir taču daudz mākslinieku, kuriem nav nekāda diploma, un daudz jo daudz filosofu, kuri akadēmiskajai filosofijai tuvumā nav stāvējuši. Sokrats vispār nemūžam nevienu eksāmenu nenoliktu, atvainojiet par arhaisko piemēru. Tādēļ, manuprāt, apgalvojums, ka Gustavo ir mūziķis, ir pilnīgi pieņemams. Viss atkarīgs no tā, cik plaši mēs skatāmies mūzikas definīciju - jo no Mocarta 'Rekviēma' līdz Venetian Snares 'Szamar Madar' vai Sigur Ros 'Samskeyti', vai Gustavo 'Plus/Mīnus' ir noiets pamatīgs ceļš; taču tas viss neapšaubāmi <i>ir</i> mūzika - ja vien cilvēks kā mūziku neuztver galvenokārt strikti akadēmiski definētus skaņdarbus, un jebkura atkāpe no klasiskās normas vai vispār melodiskuma uzreiz ir slikta. laacz, sorry par offtopiku, nenoturējos :)

Gravatar Ivars

2009. gada 3. martā, plkst. 15:30

Linda Leen "Electric Kiss" FC Kahuna "Hayling"

Gravatar edzhus

2009. gada 3. martā, plkst. 16:54

Neaizmirsīsim Latvijas oriģinālāko grupu "Stereo" (pastāvēja pagājušā gadsimta deviņdesmitajos) vot tur bija līmenis - vienkārši paņemt krievu popa grandu dziesmas ("rokas gaisā", "Vīruss" u.c.) atdzejot tekstus latviski un pelnīt ar to naudu izdodot albumu, braukājot pa lauku klubiem un spēlējot uz neattapīgo lauku pāķu sirds stīgām :D:D:D

runājot par Gustavo pilnīgi noteikti nepiekrītu, ka viņš nav mūziķis. Ir jābūt ĻOTI labai muzikālajai dzirdei un arī daudz maz normālai sajēgai par muzikālo kompozīciju kopumā, lai pat tikai semplējot varētu uztaisīt labu un klausāmu gabalu. Un ja kāds domā, ka tas notiek uz parasta datora, kuram uzlikta viena "mūzikas radīšanas" programma, tad tas ļoti maldās... un vēl starp citu - ja nemaldos, Gustavo prot spēlēt saksofonu (Tas tā, lai arī pēc Ģirta skalas Gustavo būtu ĪSTS mūziķis :)

Gravatar Ģirts

2009. gada 4. martā, plkst. 11:58

"Gip-Gop[er]" fani saņemat sevi rokās. Ieslēdziet kādreiz Latvijas Radio 3 un sāciet klausīties Mūziku - sākumā mēģiniet noturēties 1 stundu no vietas klausīšanās, ar katru reizi "slodzi" nedaudz palielinot, līdz vienkārši jūsu smadzenes sāks pieņemt un saprast, kas ir mūzika un kas nav. "jou, gip-gop, nigazz"

Gravatar edzhus

2009. gada 4. martā, plkst. 13:23

Ģirt, Jā, mēs varbūt diendienā neklausamies klasisko mūziku, bet tāpēc es nekad nesaku ka "klasiskā mūzikā sūkā, vai ir sūds utt.". Tu savukārt tikko pierādiji savu aprobežotību noniecinot cita mūzikas stila, jeb pareizāksakot kultūras VISUS pārstāvjus, par kuru Tev ir tikai virspusējs priekšstats (Bling-Blingi, ķēdes, klaigāšana "yo yo niggaz" ir tikai hiphop meinstrīma sastāvdaļas un kā zināms, jebkura stila meinstrīms nebūt nav šī stila "Best of", bet gan veiklu komersantu izbīdīts lēts sūds ar mērķi nopelnīt $, manipulējot ar tīņu nenobriedušajiem prātiem). Tas, ka Tev nepatīk mūzika, ko klausās citi, nedod Tev tiesības uzskatīt, ka Tu klausies to pareizo un citi ir zemāki. Ja tavs pēdējais komentārs bija domāts kā ūber-smieklīgais joks, uzskati, ka tas nav izdevies. Tikai stereotipu nomākti, aprobežoti egoisti var šādi izteikties par citas mūzikas stilu. Beidzot ir jāizaug un jāsaprot, ka Tavu mūzikas gaumi cienīs tikai tad ja tu cienīsi citu cilvēku gaumi, pat, ja Tev šī mūzika nepatīk. Par European-hit radio atskaņoto mūziku pašalik neiet runa, tas jau ir cits stāsts.

Gravatar simbel

2009. gada 4. martā, plkst. 14:13

edzhus +10! Kas tad Ģirtam būtu sakāms par tādiem, kas klausās un saprot gan hiphopu, gan klasisko?

Gravatar Ģirts

2009. gada 4. martā, plkst. 16:38

edzhus - nu gan uzvilkies! :) Es saprotu, ka ir dažādi stili, es pats nesmādēju roku ar tā dažādiem paveidiem, "miera mūziku" utml. Bet ja runājam, ka reps, teiksim, ir mūzika - es nepiekrītu. Reps ir ātra runāšana kaut kādā ritmā. Tā pat nav dziedāšana. Tādā gadījumā, mums ir jāpaplašina jēdziens "mūzika" un teiksim, jānosauc tas viss nevis par "mūziku", bet par "klausītāju iemīļotās skaņas", zem kuriem varētu atsevišķi izdalīt "mūziku" un "runāšanu tīkamā balsī", varbūt ir kāda TV zvaigzne, kurai ir labs balss tembrs un cilvēkiem patīk klausīties, kā viņa runā uz skatuves (nevis dzied). Tad jau arī saucam to par mūzikas stilu - "runāšana plašākai publikai". Atšķirībā no repa vienīgi nav apakšā bungu sitieni, tātad - nav mūzikas? :D Nu cik tāl var nolaisties, lai visu primitivizētu un nesaskatītu atšķirības! :)

Gravatar edzhus

2009. gada 4. martā, plkst. 17:16

Ļoti iesaku Tev paklausīties piem. krievu hiphop izpildītāja АССАИ dziesmas (it īpaši pirmos albumus) un tad mēģināt teikt, ka pavadījums ir "bungu sitieni"

Ļoti daudzi hiphop mākslinieki mūzikas veidošanā izmanto dzīvos instrumentus, piem. basģitāru basa partijas ierakstīšanai, dažādus pūšamos un taustiņinstrumentus utt, kam pa virsu tiek semplēts, jo tas ir šī stila veina no pamatīpatnībām tā teikt.

Neesmu uzvilcies, vienkārši man nepatīk, kad cilvēki gudri runā par lietām, par kurām tiem nav mazākās sajēgas un tieši tāpēc (ka viņi neizprot šo MŪZIKU) mēģina to nolikt..

Labi, miers! Veiksmi tev turpmākajā muzikālās pasaules iepazīšanā :)

Gravatar Bomis

2009. gada 5. martā, plkst. 12:16

Oi, kas te par bezjēdzīgu, neadekvātu diskusiju par gaumēm! Man, par provi. nav svarīgs žanrs vai raidstacija, kas to pārraida, bet autora/izpildītāja talantīgums, apdāvinātība. Kaut kāda mūzikas veida aktīva neieredzēšana nav saistīta ar mūziku, saknes ir pavisam citur. Par uzdoto jautājumu. Imantam Kalniņam ar tās ietekmes ir, visi droši vien būs pamanījuši Viņi dejoja vienu vasaru piedziedājuma viens-pret-vienu ar aizmirsu kuru to gabalu, rokoperā Ei jūs tur ir vismaz viena lieliska ietekme no Vēbera Evitas, ko esmu pamanījis. Vēl esmu dzirdējis vai lasījis par hītu ražošanas tehnoloģiju, kad paņem kādu esošu dziesmu, kura ir tiešām forša un tautās aizgājusi, izceļ laukā akordus un uz tiem uzraksta jaunu dziesmu, kura tad arī labi aiziet un gailis pakaļ nekūko, hits ir tapis. Freimanis, šķiet, tā dažkārt rīkojas pats ar savām dziesmām :)) Man patika viena mūziķa intervijā teiktais (atvainojiet manu veco galvu, es tiešām ar gadiem neatceros datumus un uzvārdus): uz jautājumu, kā dziesma kļūst par hītu viņš atbildēja, ka dziesma par hītu nekļūst, tā tiek par tādu pataisīta. Pasaules dzīlēs ir tūkstošiem brīniķīgu dziesmu, par kurām mēs nekā nezinām. Nosacītā citāta beigas. Un tiešām - radiostacijas drillē, drillē to dziesmu, tu jau zini katru takti, bet, ja nodistancējas (kas nav viegli), ieraugi, ka NEKĀ NO TĀS DZIESMAS NAV - nav, ko atcerēties un padungot un sajust prieku. Un paldies Laaczim par dziesmu vilkšanu no tām dzīlēm pa reizei.

Gravatar Ēriks

2009. gada 28. aprīlī, plkst. 10:17

Dziesma - neliela apjoma vokāls skaņdarbs, kurā muzikālais tēls apvienots ar poētisko; attiecīgais vokālās mūzikas žanrs. Varbūt kāds apgalvos, ka bungas (perkusija) nav mūzikas instruments? :)

Gravatar Ēriks

2009. gada 28. aprīlī, plkst. 10:20

Nu ja, par tēmu runājot, ienāca prātā Gobziņš. Kā dziesmas saucas neatceros, bet: Sāpēs novedīs reibstam, vēja balss - Somewhere over the rainbow, way up hight...

Gravatar e-o

2009. gada 28. aprīlī, plkst. 10:58

ģirt, saņemies, neesi tāds piepe! hip-hops pastāv jau kādus gadus 25-30 un pēc ilgiem mēģinājumiem ignorēt, tomēr visa pasaule jau sen to ir pieņēmusi kā mūziku. tas savā būtībā ir kā džezs un tam nav robežu (kas arī ir tas, kas to padara par tik unikālu). un man ir žēl tevis, superintelektuāļa, kas ir tik aprobežots savos uzskatos. tas "hiphops", par ko tu tur šķendējies, arī ir EHR cienīgs.. tā pat kā visi tie bezdvēseles ģitāru dročītāji, par kuriem tu tur krīti. atver dvēseli un ieklausies džezā!

Gravatar ragnarok

2009. gada 28. aprīlī, plkst. 14:38

arii Beecis un Mozis (Beethovens un Mozarts) saakotneeji bija popsa