Trīs visriebīgākie šoferi
Ķēžieraksts no Ulda iz baltaisruncis.lv un Endija iz endijs.com. Ieraksta nosaukumam gan būtu bijis jābūt "trīs visriebīgāko šoferu tipi", bet lai jau paliek.
Nu jau mēneša laikā esmu pamanījies ij apskādēt auto, ij pāris reizes nosvīst savas neuzmanības dēļ. Tāpēc droši zelta medāli varētu dot sev, bet tomēr tā nebūs. Neesmu nekāds izcilais ceļu satiksmes dalībnieks, bet tomēr kaut kāda skola ir bijusi - gan braucot pašam, gan kā blakussēdētājam dažādas raudzes šoferiem. Pats grēkoju pilsētā ar +10, ārpus tās ar +20. Ja kāds uzstājīgi turas tuvu astei, palienu iespēju robežās uz labo malu un/vai samazinu ātrumu, lai dotu tam iespēju aizvākties prom. Gabarītu neizjušanas dēļ nereti pamanos šķēršļus apbraukt pa mazliet plašāku trajektoriju, nekā vajadzētu. Varbūt mazliet lieki dažreiz pārkārtojos no joslas uz joslu. Varbūt dažreiz arī nepārkārtojos, kad to vajadzētu (piemēram, lai pieklājīgi atbrīvotu malējo labo joslu tiem, kas griežas uz to ārā). Kopumā esmu diezgan neuzmanīgs braucējs, bet ar to cīnos.
Diezgan daudz riebuma no manas puses tiek tai autovadītāju kategorijai, kura ignorē noteikumus vistiešākajā veidā. Te varbūt nav runa par maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma pārkāpšanu saprāta robežās. Nešanās pa pilsētu ar +50. Braukšana taisni, kad zīmes to noliedz. Neparedzētas papildjoslas veidošana. Ulda minētie "nogriezēji", kuri tāpēc, lai nebūtu jāliek zemākā ātrumā, nogriežas pa kreisi, daļēji vai pilnībā šiem nolūkiem izmantojot pretējo joslu. Parasti mierinu sev ar domu, ka savam stabam garām nepabrauks. Žēl, tiesa, ja savs stabs patiesībā ir cita šofera mašīna.
Tā kā lielāko ceļa daļu nākas pavadīt uz šosejām, tad par to man arīdzan ir viedoklis ;) Tātad, to gan nenosaka nekas cits, kā nerakstīta pieklājība, bet tomēr - regulāri skaties atpakaļskata spogulī. Ja kāds Tev tuvojas, visticamākais, ka grib tikt garām. Un spītīgi turēties vienīgās joslas kreisajā malā vai arī uz ceļiem ar četrām un vairāk joslām - kreisajā nevajadzētu. Argumentācija parasti ir "Te ir jābrauc uz 90!!". Vai arī "Es jau tā nesos uz 110!". Vai arī "Бумер тут не пройдёт!". Vai arī "Tur pēc puskilometra pa labo joslu iet smagais, es tāpat jamo apdzīšu. Pagaidi tikai 10min!".
Nu, un trešie ir nevis braucēji, bet gan stāvētāji. Stāvvietās tie, kas noparkojas pa divām vietām. Vai arī tie, kas bez sevišķām invaliditātes pazīmēm (ja neskaita garīgās), novieto savu pepelacu invalīdiem paredzētajās vietās. Vai arī tie, kas novieto savu džīpu tur, kur apstāties un stāvēt nedrīkst vispār.
Pretēji daudzu autobraucēju viedoklim, manī pagaidām ir sapratne pret tiem satiksmes dalībniekiem, kuri izskatās pēc iesācējiem - tādiem, kā es.
Vēl viena lieta, kur nesakrīt mans viedoklis ar citu viedokli, ir "naglie priekšā līdēji". Neba nu es viņus pārmācīšu, neba nu kā. Lai jau lien. Pie kam - var gadīties, ka cilvēkam tik tiešām ir jāsteidzas. Nav ko stresot par lietām, kur tu neko nevari padarīt.
Galu galā, ja kāds autobraucējs tev nešķiet patīkams, pagaidi brīdi un padomā - var jau gadīties, ka tam ir kāds izskaidrojums. Arī mazs krāniņš ir izskaidrojums. Būsim iecietīgi pret cilvēkiem ar kompleksiem :) Dusmojoties uz kādu, arī pats vari iebraukt stabā tīri dēļ stresa. Vai vēl sliktāk - pārņemt viņa manieres ar argumentu - jau jau viņam par to nekas nav, tad jau es ar varu!
Rezumējot - jā, uz ceļiem ir krāni. Uz ceļiem ir vienkārši prātā vāji cilvēki. Uz ceļiem ir arī tie, kam transportlīdzeklis ir neizdevušās bērnības, savu orgānu izmēru vai kā cita paškompensācija. Uz ceļiem ir arī cilvēki (mani ieskaitot), ka vēl nav apguvuši braukšanu. Nav vērts uz viņiem (visiem iepriekš minētajiem) sevišķi dusmoties. Nav vērts ar viņiem cīnīties un provēt pierādīt savu taisnību. Lieks stress palielinās iespēju pašam iekļūt neuzmanības izraisītā ceļu satiksmes negadījumā. Tāpēc - lai jau tas skrējējs skrien un tas līdējs lien.
Plus vēl tam - ja redzi, ka kāds kaut kur grib tikt bez izteiktas līšanas, palaid. Ja pēc 30m redzamajā krustojumā ir sarkanais, palaid cilvēkus no sānu ieliņas izbraukt. Ja redzi kādu bez gaismām, pamirkšķini. Ja redzi pie gājēju pārejas domīgu gājēju, palaid. Nafig gaidīt, kamēr citi kļūs pieklājīgi, ja pats tāds vari būt? :)
asiic
2009. gada 10. augustā, plkst. 12:18
"“nogriezēji”, kuri tāpēc, lai nebūtu jāliek zemākā ātrumā, nogriežas pa kreisi, daļēji vai pilnībā šiem nolūkiem izmantojot pretējo joslu"
es arī izmantoju pretējo joslu bremzēšanai. ārpus pilsētas tas ļauj arī aizmugurē braucošajam nesabremzēties. (protams vietās, kur labi pārredzams krustojums)
Jealousy
2009. gada 10. augustā, plkst. 12:31
"Ja redzi kādu bez gaismām, pamirkšķini." Tas ir - nevis pamirkšķini, bet izslēdz gaismas uz mirkli. Mirkšķināšana dod citu brīdinājumu.
laacz Autors
2009. gada 10. augustā, plkst. 12:36
Jealousy, der arī pamirkšķināšana. Man, piem., nevar tuvās izslēgt - var tikai pārslēgt uz tālajām.
dadzis
2009. gada 10. augustā, plkst. 12:38
Man tiesību stāžs ir kādi 7 gadi. Reāls braukšanas stāžs ir kādi 3 gadi. Esmu braucis ar 2 māšinām. Pamatdoma ir, ka pēc iespējas mazāk vajag pašam cepties, lamāties, stresot pie stūres. Kā sāk to darīt, tad kardināli samazinās uztveršanas spējas. Actiņas paliek šauras, redz tik to problēmu par kuru tiek kliegts pie stūres. No tā vajag izvairīties. Lai jau skrējēji skrien un ja ar ielīdīs priekšā, un kas no tā notiks? 10sek vēlēk izbrauksi no krustojuma? Lai jau lein, lai skrien. Neradīsi stresu un varbūt paliksi pats dzīvs un arī tavi ģimenes locekļi netiks varbūt sakropļoti. Es vienmēr cenšos izlaist 1 mašīnu izbraukt, nogriezties un arī palaižu gājējus. Patīk, kad uzmet ar avārijasa gaismām "paldies". Visu cieņu. Es palaižu viņus, viņi paldies pasaka. Visi laimīgi. Tkko ziņās lasītais, par bumeri vecmilgrāvī kas pālī uz 200km/h nesies un meiteni nogalināja ... uzksatuka mums ir ļoti maigi sodi par satiksmes noteikumu neievērošanu. Kamēr nebūs bijāšanas no likuma uz ceļa, tikmēr šādi murgi atkārtosies :(
Uldis
2009. gada 10. augustā, plkst. 12:52
Mirkšķināšana arī der, bet cik ir dzirdēts, tad izslēgšana/ieslēgšana esot iedarbīgāka. Par priekšā līdējiem- pārmācīt jau nevienu nepārmācīsi, bet sēžot rindā n-padsmit minūtes, kura tā īsti nekustās, jo varena porcija šoferu to ignorē apbraucot un ielienot priekšā (var jau būt ka vienam vai diviem bija jāsteidzās) Tu saproti, ka tas nemaz nav glīti. Skaidrs, ka tā rinda sen jau būtu daudz mazāka un visi sēdētu tajā tik dažas minūtes, bet šādos mirkļos piezogas rupjas domas :) Šitie līdēji ziemā taisa vislielāko stresu, kad pēkšņi priekšējais intervāls tiek samazināts par veselas mašīnas korpusu (oi oi, ja neesi paspējis nomainīties uz ziemas tupelēm).
tiri-piri
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:05
Laa -- sāc ar sevi! Ja kāds palaiž, tad pamāj ar roku vai uzmidžini ar avareikām. Tas pats, ja uz šosejas priekšā braucošā fūra parāda, ka var droši to dzīt. Ja lien pie labās puses, paskaties vai atstāj vietu riteņbraucējam (man tas ir!)... :) Par kreiso pagriezienu no ceļa vidus vai pretējās joslas ārpus pilsētām atļaušos nepiekrist. Kā reizi tā arī ir jādara (ja vieta to atļauj, protams) -- jāpārkārtojas uz viduci, lai grām netraucēti tiek gan tie, kas brauc no muguras, gan pretī. Kā mani besī idioti, kas to nemāk izdarīt un spiež visus aizmugurē braucošos mest pa bremzēm.
Uldis
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:09
Cik valstis, tik braukšanas kultūras - pabraukājot nedēļu pa Sicīliju nācās secināt, ka arī līšanai ārā/priekšā no sānceļiem/ielām bez īpašas skatīšanās arī ir ok, ja tā ir vispārēji akceptēta lieta un visi ar to rēķinās. Plus palīdz pīpināšana - gan līdējs uzpīpināt, ka es te lienu ārā, gan pa galveno ceļu braucējs uzpīpina, ka es te braucu, uzmanies. Protams, to lielā mērā nosaka daudzie nepārredzamie krustojumi.
Mani gan laikam visvairāk kretinē cilvēki, kas pārgalvīgi/nepārredzamās vietās apdzen uz šosejām. Pārējais rezultējās sabojātos nervos/apdauzītā mašīnā, bet šis pasākums tomēr rada pavisam reālas dzīvības briesmas.
mmtrue
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:24
tas, varu pagaidīt arī 10sek, arī rada tos līdējus. Cilvēks domā a mani tāpat palaidīs, nafig man ar šitiem visiem lupatām te ir jāsēž un lien. Nevajag laist tos, kas nagļakā lien, tādus var ļoti labi atšķirt no tiem, kas tiešām ir sajaukuši joslas un tad arī tādu paliks mazāk, bet kamēr pelēkais ierindas pilsonis uzskatīs, ka mersis un džips viņam IR jāpalaiž, tikmēr tā arī būs.
bush
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:36
Forši, ka visi ir krāni, izņemot pašu braucēju. Nu es tā iedomājos. Neviens neatzīsies, ka lien priekšā vai kaut ko citu nelabu dara. http://cdn-www.cracked.com/articleimages/dan/8-4-09/The+Furlinator.jpg
Jānis
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:41
Nu, ja naglais priekšā līdējs ir autobuss vai maršrutnieks, tad es tādu laižu, jo viņam tak ir kustības grafiks. Ar pārējiem - atkarībā no noskaņojuma. Par tiem, kas brauc Rīgā pa kreiso joslu - bet varbūt viņam/viņai Bauskā ir jāpagriež pa kreisi, un viņš/viņa jau laicīgi ir ieņēmusi tāpēc šo joslu? :) Vēl ir ļauži, kas pagriezienus taisa ar pamatīgu līkumu. Tjipa - ja viņam ir jāiegriež šķērsielā pa labi, viņš pirms tam pamatīgi - apmēram līdz pusei - iegriež blakus joslā. Diktan jāuzmanās tādu apdzīt, jo viņa pagriezienu ugunis var būt ļoti mānīgas. Rāda labi, bet vispirms dod pa kreisi tā ka maz neliekas. Un vēl ir ļauži, kas uz šosejas, kur atļautais ir 90 un grūti apdzīt, nez kāpēc velkas uz kādiem 70. It kā tas būtu drošāk, ja visi viņu nervozi apdzen.
afigel
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:47
Ulda minētie “nogriezēji”, kuri tāpēc, lai nebūtu jāliek zemākā ātrumā, nogriežas pa kreisi, daļēji vai pilnībā šiem nolūkiem izmantojot pretējo joslu.
es arī ārpus pilsētas nogriežos pa kreisi no pretējās joslas, ja aiz manis brauc auto un pretī neviens nebrauc - aizmugurē braucošajam nav lieki jābremzējas un man tas neko nemaksā.
dadzis
2009. gada 10. augustā, plkst. 13:50
tagad ir tā, ka ielas ir tukšas (salīdzinot ar 2008.gadu) un tagad jau ir ... normāla satiksme principā. ir jau korķi šur tur, bet nu ar to kas bij nesalīdiznāt. varbūt man tik tā liekas, bet manuprāt, cilvēki uz ielām kļūst kulturālāki. izņēmumi ir un bšu vienmēr, bet iet uz labo pusi.
valcha
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:20
Viena lieta, ko daru es un par ko noteikti citi lidotāji mani nīst.. Es, kad tuvojos luksoforam, kurā iedegas dzeltenais (uz sarkano), bet pretī stāv rinda ar pa kreisi griezties nogribējušiem - es apstājos pie dzeltenā. Jo citādi pa kreisi nevar nogriezties nepārkāpjot noteikumus, jo tāpat jau taisni visi pa sarkano izbraukuši.
Protams, ja neviens negriežas pa kreisi, braucu pie dzeltenajiem un pussarkanajiem. Tā teikt, viss pēc apstākļiem.
Par pārējo, lāc - nāks gadi, augs radziņi, vai kā tur saka. Domāju, ka Tev vēl nav uzrūgusi īstā ceļu attieksme un uzvedība, kas visu mūžu ies līdzās. Ar gadiem viss sāk nervēt vairāk, vai mazāk, arī entuziastiskā tolerance šur tur sāk pazust. Bet ētiku vajag turēt, es arī tā daru. ;)
UL
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:23
Ā, nu, priekšā līdēji ir mazi krāniņi. Es vienmēr esmu teicis - ja tev reiz ir dūša, tad steigas gadījumā mauc pa pretējo joslu, vai vienvirziena ceļu, vienvārdsakot, esi īsts vecis, bet pielīst krustojumā pie sarkanā citam priekšā - tas ir tīrs pipelisms ibio. Nu un par to skrienošo palaišamu - nu nelaidīšu es jamos. Gribi braukt ar 140 pa šoseju ar 1 joslu katrā virzienā - māki apdzīt. Pa Jūrmaleni es ar nevelkos ar 90 kreisajā joslā. Bet, braucot pēc noteikumiem, man nav nu ne mazākais pienākums vēl palīdzēt tiem, kas tos pārkāpj. Galu galā, CSN 6.punkts nosaka:
Master
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:33
mirksinashana par gaismam nekur neder. man ntas reizes mirksinaja, lidz sapratu ka viens tuvais izdedzis a es mulkis domaju ka menti tuvuma.
diemzhel nebiju pamanijis arii kludas pazinojumu paneli par tuvajam gaismam, jo tads tur vislaik stav sakara ar auto iedzimto slimiibu
Kloons
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:36
Pilnmēnes laikā cilvēki izpildās krietni vairāk un interesantāk. Viendien saskaitīju 4 sarkanos - nu pilnīgi sarkanos, ne tur dzeltenkautkādus.
Vēl klasifikācijā derētu pievienot "kautkurtebijtāadrese" braucēji... argh, dienā uz tādiem vidēji nokavēju 5-6 zaļos, kas kopsummā ir 10min no manas dzīves :D + ieraugot vajadzīgo parkingu viņi sistemātiski mauc pa kreisi neskatoties spoguļos un nerādot pagriezienu (ļoti izteikti Ģertrūdes ielā).
Ideālās trajektorijas pilsētā nav ieteicamas, bet uz tukšas šosejas... why not?
Iegriežoties šķērsielā, vai teritorijā pa kreisi es sistemātiski iebraucu pretējā braukšanas joslā un tikai tad bremzēju :) Kapēc? Man dārgs mana autiņa dibens ;) Lācz - tikai nesteidzies, tas atmaksājas tikai 95% gadījumu, un tie 5% parasti ir ļoti dārgi ;)
:)
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:38
visvairaak ir jaauzmanaas no cilveekiem, kas taisa kreiso neskatoties spoguljus
Jānis
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:42
Nu, ar ļoti steidzīgajiem skrējējiem pa šoseju man neitrālas attiecības. Necenšos viņus ne speciāli laist, ne speciāli nelaist. Galu galā, neesmu jau Dievs, lai pateiktu, vai citam ir jāsteidzas vai nav. Ja es braucu drusku tuvāk labajai malai, tad lai jau skrējējs skrien, ja viņam tā vajag. Bet tos, kas reizēm lien rindai priekšā, tos gan palaižu tikai ļoti reti.
Jānis
2009. gada 10. augustā, plkst. 14:46
Kloons - a sava auto sāni Tev nemaz nav dārgi? ;-)
mikroliegums
2009. gada 10. augustā, plkst. 15:30
Vajag atbrīvoties un gūt baudu. Visas problēmas ir galvā. Paskatieties, kā cilvēki brauc Āzijā. Tā sūkstīšanās par citu autobraucēju kultūru ir viena liela matu skaldīšana...
Jealousy
2009. gada 10. augustā, plkst. 15:39
mikroliegums> Vai ne? Paskaties kā brauc pērtiķi un vispābā būs labi, ne?
Kloons
2009. gada 10. augustā, plkst. 15:50
Jānis: Piemirsu piebilst, ja pretīm neviens nebrauc :D
japets
2009. gada 10. augustā, plkst. 16:52
mikroliegums, Āzijā visi brauc ļoti loģiski un saprotami, nekādas agresivitātes vai apdzīšanas neredzot, kas notiek priekšā. No sākuma gan tā nešķiet, bet pēc pāris pavadītām nedēļām var ierubīties viņu kultūrā... :)
MC_
2009. gada 10. augustā, plkst. 17:20
to Kloons - piekrītu par pilnmēnesi. Īpaši, ja vakaros / naktīs vizinies pa vecrīgu.. pārsteigumi garantēti! =)
MC_
2009. gada 10. augustā, plkst. 17:23
t.b pa Rīgu
mikroliegums
2009. gada 10. augustā, plkst. 17:27
Nav jau runa par to, ka salīdzinot būtu "jāpaliek vieglāk". Te darbojas 80/20 princips. Āzijā viņi cīnās ar 80%, kamēr mēs neprotam to, kas mums ir un ņemamies ar vēl lielāku spēku par 20% iegūšanu.
Āzijā brauc ļoti loģiski un saprotami. Bet mēs braucam vēl loģiskāk un saprotamāk :)))
deni2s
2009. gada 10. augustā, plkst. 20:37
Runājot par lamāšanos pie stūres, ir pierādīts, ka tas pat ir veselīgi - cilvēks ātrāk izlādējas, un tālāk var braukt drošāk. Tāpēc pie stūres esot pukstu un lamājos kā nelabais un daudz nedomāju, ko citi par to domā (parasti jau uzjautrinās).
Viena lieta, ko esmu ievērojis - ja kāds nevietā ir sabremzējis (stulbenis tāds, ko rāpo kā gliemezis uz taisna ceļa?), tad 90% gadījumos tam ir tiešām kāds iemesls, kuru 90% gadījumos var pamanīt pēc 30 Sekundēm (avārija, vai kāds cits negaidīts šķērslis).
Par priekšā līdējiem - reizēm steidzos, tad arī lienu priekšā (protams, pateicoties), bet kad nesteidzos, tad cenšos palaist visus, ko varu un krāju bonusiņus sev (t.i. patīk, ka aizbraucot no mājas līdz darbam pa 20 minūtēm man ir pateikušies 3-5 šoferīši) :)
Inita
2009. gada 10. augustā, plkst. 23:55
Kaa man zb, iipashi aarpus pilseetas pie lieliem aatrumiem, ka prieksheejais griezhas pa kreisi, ja pretii neviena auto nav, neienjem preteejo joslu, ka man ir jaasabremzee %#^&$%^%. Nujaa un visjauvairaak nervus kutina, kaa te viens teica, ka apdzen nepaarredzamaas vietaas vai pretii tuvu braucoshaam auto.
Smoll
2009. gada 11. augustā, plkst. 00:24
Nezinu kas tā par sagadīšanos, bet man jau 2 dienas pēc kārtas gadās, ka nevis sabremzējas kāds pirms manis braucošs, bet "nagļakā" izlien no kādas šķērsielas vai pagalma un turpina bremzēties ar kaut kādiem - 20 km/h, tā ka man ir jābremzē, pie kam diezgan strauji. Lūk tas reāli besī un manuprāt ir bīstami. Nu bet cilvēki mīļie, ja jau ir izbraukts uz tā galvenā ceļa un ir skaidrs ka tiek traucēta satiksme pa galveno ceļu braucošam automobīlim, var tak sameklēt gāzas pedāli un nospiest to. :) Pārējo varētu uz ielām pieciest :) PEACE !!!
marexz
2009. gada 11. augustā, plkst. 10:53
Trīs tipi kuri kaitina
Runājot par sevi, lidoju saprāta robežās +/- 10km/h no atļautā ātruma, taču nebaidos arī braukt stipri virs simta, ja tam ir degošs iemesls Tā kā ja redziet zemu lidojošu zeltītu Dodge minivenu ar ar GZ burtiem numurzīmē, iespējams ka braucu es, pamāsim viens otram un būsim iecietīgāki viens pret otru un ceļu. Kā man teica intruktors, ceļš nepiedod kļūdas, un deguna urbinātājus.
ZBH
2009. gada 11. augustā, plkst. 11:14
nuu, no otraas josls liist uz pirmo, braucot uz max atlauto, es netaisos anyway, jo pirmaa parast iraid tankodroms. jaaskrien? nu tad nemidzinies, bet skrien pats pa tankodrom, man po un hadens remont neviens cits neapmaksaa.
ZeaLot
2009. gada 11. augustā, plkst. 11:51
@ laacz #5
Jaavar. Man arii ir mashiina, kurai defaultaa ir iesleegtas tuvaas un bez gaismaam nevaru braukt. Tu noteikti vari paarsleegt gaismas no tuvajaam uz gabariitiem. Es taa daru, kad redzu pretii braucam bez gaismaam - paarsleedzu uz gabariitiem un atpakalj uz tuvajaam, kaadas 2-3 reizes.
ZeaLot
2009. gada 11. augustā, plkst. 13:08
Erm, laacz #3 nevis #5. sorre.
Guigo
2009. gada 11. augustā, plkst. 13:42
visdebīlākie/debīlākās ir tie, kas brauc uz 80 vai 70 (lai Dievs nogrābstās) pa Tallinas šoseju pa kreiso joslu. tādus gribās izvilkt, atspārdīt. pretī nāk mašīnas, apdzīt nevar, bet viņš tāpat velkās pa vidu :D
nē, nu tiešām, kāpēc tā jādara, ja ir tā labā pusjosla kur pēc platuma ir pilnīgi pietiekama vieglajam autiņam?...
Guigo
2009. gada 11. augustā, plkst. 13:43
ā, vēl ir tie motociklisti ar tālajām - vispār smiekli nāk, jāpamēģina pārslēgties uz tālajiem kad pretī nāk mocis, tas tā, lai šis labāk mani pamana ;)
zz
2009. gada 11. augustā, plkst. 13:48
"“nogriezēji”, kuri tāpēc, lai nebūtu jāliek zemākā ātrumā, nogriežas pa kreisi, daļēji vai pilnībā šiem nolūkiem izmantojot pretējo joslu". Šitai jau no tiešām nav tik viennozīmīgi... Kas tad ir labāk - nomest no 90 pa mēmajiem, liekot to pašu darīt vēl 5 mašīnām aiz tevis un tad pēc visiem autoskolas notiekumiem nogriezties vai tomēr daļēji iebraucot tukšā pretējā joslā dot iespēju aiz Tevi normāli apbraukt?
ZBH
2009. gada 11. augustā, plkst. 13:56
man lieks, ka par tiem, kas pie kreisaa uz shtraases neielien preteejaa joslaa, shuumeejs pidarin, kas neieveero distanc un lien pakalaa. pagriezienaa ar taad radius iet ieksaa uz kaukur 40 (pretii tak neviens nenaak, vai ne?), taa ka man zemaak par 80 kaukaa neaceros, ka buut vaidzeejs sabremzeet.
laacz Autors
2009. gada 11. augustā, plkst. 14:02
Guigo: redzams, ka noteikumi nav svaigi atmiņā palikuši :) Labējā "mazā" josla patiesībā ir ceļa nomale ar asfaltbetona segumu, pa kuru drīkst braukt tikai īslaicīgi, lai palaistu garām apsteigt vai apdzīt gribošos. To prasa arī pieklājība elementāra - pabrauc nostāk, kamēr visi paskrien garām, un tikai tad turpini pa braucamo daļu.
scope
2009. gada 11. augustā, plkst. 15:15
Vēl "laba" kategorija ir pabiezu mašīinu braucēji, kuri vienu brīdi lido visiem garām, un tad viņam kāds piezvana, kā rezultātā viņš sāk vilkties uz 70-80 vai 30-40 pilsētā. Priekš brīvroku sistēmas nauda nepietika...
Grrr
2009. gada 11. augustā, plkst. 15:29
Pēc komentāriem spriežot, mums Latvijā ir ļoti daudz par savu braukšanas stilu pārliecinātu cilvēku. Ar ko arī apsveicu.
Dunduks
2009. gada 11. augustā, plkst. 16:25
laacz -
ja tev ir normaals opelis, tad visdriizaak apaljajam gaismas sleedzim vajadzeetu buut 3 poziicijaam un 2. poziicijaa tuvaas gaismas izsleedzas :-)
Sirdsv
2009. gada 11. augustā, plkst. 16:27
+1
Krotow
2009. gada 11. augustā, plkst. 17:52
Pa kreisi bez brīdinājuma griešana uz ātrgaitas ceļiem pēdejā laikā kļuvusi par epidēmiju. Un pakaļā spiešana bez distances ievērošanas turpat. Pirms 3 nedēļām dēļ saldā pārīša (pa kreisi griezējs plus pakaļā līdēja, man priekšā saliekoties, nobloķēja visu ceļu), atvadījos no sava auto uz ilgāku laiku. Pēc nedēļas līdzīga iemesla dēļ smaga avārija Garkalnē. Hz ar kuru galu šādi braucēji domā. Cerams, rudenī un ziemā tādi ies mazumā... citādi viņi tāpat aizies mazumā.
Ar tuvajām gaismām būs kāzuss, ja ilgāku laiku braukts auto, kam tuvās ieslēdzas automātiski. Pats nupat braukāju ar aizlienētu fordu un brīnījos, ko visi man mirkšķina. Izrādās, tam fordam tuvās gaismas jāieslēdz pašam :)
2 marexz: lidotājus arī der pamācīt. Pagājšvasarā uz Jelgavas šosejas tāds piesējās, pirkstus vicinādams, spieda pakaļā kilometrus četrus. Man jau bija ap 130, kur viņš steidzās, nezinu. Beigās apnika un palaidu garām... pēc kilometra redzēju viņu jau pie CP atpūšoties :) Par stāvvietām piekrītu. Ir redzēti gan pa 2 gan pa 3 (!) vietām stāvoši. Pats, ja gadās nostāties šķībi, nekautrējos iedarbināt un iebīdīties pareizi.
2 Kloons: "kautkurtebijtāadrese" sāksi saprast, kad pašam būs jāmeklē māja, kuras numurs nolupis, nokritis, vai atrodas sētā, vietā, kur nedrīkst nogriezties vai apstāties. Nav tik viennozīmīgi :)
rs
2009. gada 11. augustā, plkst. 21:53
nelasīju visu komentāru blāķi. varbūt atkārtojos. ja auto ir aprīkots ar dienas gaitas gaismu (auto tuvie, kad iedarbina), tad tuvie izslēdzas gabarīta gaismu režīmā. braucot vienkārši pārslēdz uz gabarītiem...
ZeaLot
2009. gada 12. augustā, plkst. 10:58
@ Krotow #43
Un Tu esi padomaajis par to, ka varbuut tam cilveekam tieshaam vajag steigties, un Tu vinju speciaali kavee? Un taadeelj vinjam veelaak naaksies skriet veel vairaak?
"Pasham 130" nav pilniigi nekaads raadiitaajs par citaam mashiinaam. Neesi tachu nekaads policists, kuram jaauzmana citi. Ja naak no aizmugures kaads aatraaks nekaa Tu, tad, ja ir briiva labaa puse, ir tikai normaali un pieklaajiigi atbriivot joslu. Neatkariigi no taa, cik aatri brauc pats un otrs.
Protams, cits staasts ir, ja labaa josla ir aiznjemta un Tu jau ej kaadam garaam, bet peec Tava apraksta izklausaas, ka speciaali nelaizh garaam. Shitaadi "skolotaaji" kaitina visvairaak. Esmu sastapies tikai vienu reizi ar taadiem, un tie ir visljaunaakaa suga. Domaa, ka pashi kruti, jo brauc jau uz 130, un neviens cits nedriikst buut krutaaks, un reaalaa situaacija neinteresee.
ZeaLot
2009. gada 12. augustā, plkst. 10:59
P.S. +20km/h robezhu paarkaapju ljoti reti, bet kad paarkaapju, tad vajadziibas spiests.
U
2009. gada 12. augustā, plkst. 13:35
reeciigi. kaadas tad ir taas VAJADZIIBAS, ka jaalien citiem priekshaa un jaapaarkaapj par visu variiti aatrums? pasha tizlums, ka nevar laiciigi saplaanot savu plaanu un iereekinaat laika rezervi? banaali mazais kraaninsh liedz atziit, ka iisteniibaa "lipina atsmeereejumus" kapeec "padzhigiteet"? :D jebshu jums regulaari sieva dzemdee mashiinaa un tikpat regulaari jums shkjiet, ka braucot stresaa juus kautko mainiisiet ar taam 2 minuuteem? jebshu esat reaalie supermenji, ka visu laiku kaads mirst un juust steidzaties glaabt? :D
heiss
2009. gada 12. augustā, plkst. 16:35
Nu, varbūt smieklīgs koments, bet man, kā tādai filozofiski noskaņotai personībai patīk iedomāties lūk šo: "Ja man tā kāra nebūtu, cik ilgu laiku tad man prasītu nokļūšana no punkta A un pnktu B?" Nezinu, kā jums, bet man šis retoriskais jaut. sniedz daudzas atbildes, ja neapmierina kaut kas ar ceļiem un auto saistītais...
vadila
2009. gada 12. augustā, plkst. 17:58
man ar savu bumeri nav neviens zaabaks jaalaiz, lai citi laiz mani - esmu kruts un nepaarspeets
mag_gremlin
2009. gada 12. augustā, plkst. 22:32
vissliktākie ir tie, kuriem auto marka ir uzlikusi "pienākumus" un tie kuri ir izbraukuši uz ceļa lai ar savu mistkati visiem kaut ko pierādītu. tie ir tie kas parasti nerāda pagriezienus, pārāk ātri brauc (ja plūsma iet 100-110 kas, piekritīsiet ir gana normāli, tad šitie mērkaķi 120-130) - lien uz apdzīšanu, un kad saprot ka nevarēs - rauj iekšā atpakaļ manis atstātajā distancē, kā rezultātā man jau ir jābremzē un ir izp*sts viss braukšanas prieks. pārējos + - vēl var pieciest. skaļi nolamājos un pēc minūtes jau esmu aizmirsis to idiotu kurš man vilkās pa ceļa vidu - un nevarēja saprast, ko jamais iesāks - uz kuru pusi griezīsies, vai vispār nolēmis ceļa vidu pagulēt.
cece
2009. gada 13. augustā, plkst. 02:02
hm, vai es būtu pavisam viens, kurš iedomājas, ka ļoti daudzos Latvijas itkā t.s. asfaltceļos itkā parastais min +20 ap 110 jau ir faktiski krietni bīstami jebkuram auto, jebkuram šoferītim ... (nu maks 95-100 vēl kautkā) ? kādēļ es tā iedomājos... nu, vienkārši saliekam faktus kopā - gan šoferīšu daļas braukšanas stilu (jāatzīst gan, ka tas pamazām uzlabojas), gan ceļu stāvokli, gan vietām izcili nejēdzīgo satiksmes izkārtojumu, gan vispār ļautiņu dīvaino domāšanu ... cik ilgi stūri grozu ... ? ... nu tūlīt jau sāksies otrais gadu desmits
Zwobot
2009. gada 13. augustā, plkst. 09:50
Kas attiecas uz pa 2 vietāmstāvētājiem, tad ja man būtu kāds smuks X5 vai S klases mersis es arī tā noteikti darītu. Ne vienmēr, bet darītu. Ir pilns ar tādiem debileņiem kas stāvvietā nostājoties blakus (vai atgriežoties uz mašīnu) neskatoties ver savas sarūsējušā golfa durvis vaļā ar slaidu vēzienu līdz galam. Rezultāts ir sabuktēta mašīna. Pus gada laikā manam bumeram ir vismaz 3 šādas buktes.
Zwobot
2009. gada 13. augustā, plkst. 10:16
Starp citu arī auto markām un pat modeļiem ir dažāda tipiskā uzvedība, to Tu, Lācz, arī ar laiku ievērosi :) Un tipiskais stereotips par BMW šeit ņi pri čom. Piemēram vieni no bezatbildīgākajiem un citus ignorējošākajiem ir Chrysler minivenu braucēji. Ja redzi blakus joslā Toyota Avensis vai Corolla sedanu, gatavojies, ka viņš ielīdīs tev priekšā (pašpārliecināts māklers uzvalkā). Mazas krāsainas mašīnītes - pilnīgs pizdec - tur brauc vecene, kurai ir PILNĪGI vienalga kas apkārt notiek, var i pa 2 joslām braukt, i pa pretējo bišķiņ un prātā viņai stāv tikai "wiiiiii, kā es tevi mīlu manu mašīnīt!". Un vēl - lielākā daļa trako, kuri agrāk brauca ar bmw ir pārsēdušies uz Audi.
U
2009. gada 13. augustā, plkst. 14:57
nu noliecies pa 2aam vietaam - kaada garantija, ka vienalga blakus kaads golfs/vazs/bumers/opels/mazda/honda neuztaisa naakamo bukti? :D
Krotow
2009. gada 13. augustā, plkst. 16:34
Un tāpēc dažs BMW M6 vai līdzīgas klases braucamā īpašnieks noliek savu pepelacu tieši plača vidū pāri 4 stāvvietām. Un vēl slīpi, lai labāk redz :P Oki, ja placī brīvas vietas daudz, izskatās smuki :) Taču ikdienā tas ir baisi neērti citiem un māneklis "plāksteru līmētājiem". Vēl ir redzēti eksemplāri, kas lielveikalu stāvvietās mēģina iespiesties starp citiem ciešāk stāvošiem. Un pēc tam lien laukā caur bagāžnieku, jo durvis atvērt vairs vietas nav.
Nav tā, ka visi ar BMW braucēji ir debili un visas sievietes pie stūres nemāk braukt. BMW vienkārši "nav paveicies", jo šo autiņu labo īpašību dēļ tos iekāro arī nenosvērti tipi ar cāļa smadzenēm.
2 ZeaLot #45: Nestāsti, ka tev katru dienu tā jāsteidzas, ka visur jānesas uz 30+. Vēlies paspēt, izbrauc 10 min. ātrāk. Iepriekš minēto pakaļā spiedēju arī pamanīju laicīgi. Un taisījos palaist, taču jamais sāka mirksķināt un kopā ar blakussēdētāju pa logiem mētāt pirkstus. Kad jau tādi argumenti, tad pacietieties. Pēc tam apskatījos, kas iekšā sēž - tipiski LaRocca apmeklētāji ar savām meičām. Tak laikam skrēja, jo baidījās, ka kokteiļus bez viņiem izdzers, kā nekā bija piegdienas vakars.
ImissimI
2009. gada 13. augustā, plkst. 23:56
+1 Grr @#40
man šķiet, ka turēšanās ar nagiem pie saviem izdomātajiem vislabākās braukšanas principiem ir labs veids kā rodās ceļa nesadalīšanas situācijas, es laikam teiktu, ka vērtīgākais ir apstākļu novērtēšana un flexibility.. punkts par tiesībām uzskatīt ka arī pārējie ievēros CSN, jā tas ir ok.. tādas tiesības tiešām ir, un vēl visādas citādas...
tallinene ar savu 1.5 joslu, mjā.. ir interesants pasākums , tur tiešām daudzi nesaprot, ko darīt, savukārt es pilnīgi skaidri zinu, ka es tur mašīnu malā neatstātu, lai aizietu pasēņot...
Artis
2009. gada 17. augustā, plkst. 13:40
Man besī tie, kam besī tie, kas stāv pa pusotru vai divām vietām. Es piemēram nevaru autiņā ielikt bērnu ar visu viņa sēdeklīti, ja kāds man piebrauc 40 cm attālumā, jo sēdeklīts vienkārši ir platāks un kāds tavuprāt ir tad risinājums??? bērnu ar visu sēdeklīti uzlikt uz jumta un izbraukt no stāvvietas un tad likt mašīnā??? Atjēdzieties - auto platums pat nelielam ģimenes universālim ir pie 1.80m, bet stāvvietas minimālās prasības pēc MK noteikumiem ir 2,2m vai kaut kas tamliidziigs, ko arī izmanto visi lielveikali. Tad ja visi saliek savas mašīnas pa parkinga vietām, tad starp mašīnām ir 40cm labākajā gadījumā, jo nevisi auto ir tik šauri!!! Nu es pats knapi tur varu ielīst noslaukot abas mašīnas ar savu jaku, un nekādi nevaru ielikt bērnu sēdeklīti mašīnā, jo vajag durvis atvērt LĪDZ GALAM!!!!. Tā ka lai iet d*** visi, kuri nespēj saprast, kapēc liek pa 2 vietām mašīnu!!!! Parasti gan cenšos nolikt tālākā stūrī autiņu ar domu, ka gan jau nevienam vairs neienāks prātā autiņu tik tālu parkot un neradīsies šādas problēmas.
Vaarna
2009. gada 21. augustā, plkst. 15:36
Jo es ilgāk braucu, jo man ir mazākas pretenzijas pret tiem, ko tautā dēvē par agresīvajiem. Pa manam, patiesie agresīvie braucēji ir tie, kas velkas, kas veic manevrus un neskatās spoguļos.
Un vēl ir viena suga, kas trāpās pa priekšu laikam tikai man - uz šosejas vinī brauc uz 85(un neļauj paiet malā), bet iebraucot apdzīvotā vietā, tai izmet cauri uz 75.
Vobšem, lāacz - jo ilgāk brauksi, jo vairāk Tavi uzskato par pasaules kārtību mainīsies :)
Kirurgs
2009. gada 26. augustā, plkst. 10:18
Sakuma domaju rakstit garu un plasu tekstu, bet laikam aprobezosos ar kodoligiem teikumiem :) Isuma mani besi mudilniki - dajebkadi, kas velkas uz 50 ja visi brauc uz 65-70, tiem kam mizhas ja uzlist lietus un pa strasi mauc uz 70, tie kas pavarotos sakuma panjem pusmetru pa kreisi un tad tikai pa labi, tie kas njem likumus ar plasu verienu, tie kas neapzinas gabaritus un delj ta taisa sudus, tie kas nejedz pamidzinat ja menti stav, tie kas pa strasi sak braukt pa apmaliti (nost no asfalta pa malu metot akmenus/puteklus seja) un streso "savas visas joslas ietvaros" ja kads piebrauc "vinam skietami par tuvu" utml. Es, varat saukt mani ka velaties, pa strasi maucu uz 110+, loti biezi apdzenu visus, kas mauc mazak par 110 (ne vienmer, bet tomer laikam biezi), ari kolonnas pa 4 un vairak masinam - man auto atļauj :), pilseta atrumes skatoties pec satiksmes intensitates, prieksa nelienu (jo pasam besi tas pasakums), laizu, ja normali paprasa (paldies , ludzu - no problem), bet parkapju visu ko, ja netrauceju citiem (varu brivibas ielas vidu apgriesties preteja virziena, easy - ar notiekumu, ja nevienam netrauceju), pie stures lamajos un man tas netrauce koncentreties uz ceļu vai citiem satiskmes dalibniekiem (nes nestresoju, es vnk besijos). Te tads neliels ieskats... Jaunajiem iesaku piedalities satiksme - ne uz strases, bet pilseta! Un ne mazpilseta, bet PILSETA, kas patiesibas ir tikai Riga... Jasaka ka es pats esmu nosaciti izbijusais ridzinieks, dzivoju talu no Rigas, bet stradaju Riga. Trenneties parkoties utml. var ari majas aslejot kociņus pie apmales :)
zux
2009. gada 2. septembrī, plkst. 14:01
Vispār man te nesen kolēģis stāstija par atšķirībām starp LV ceļu kultūru un RU. Pietiks ka no blakus ceļa izbraukt gribošs autovadītājs visā nopietnībā domā ka tu esi absolūts stulbenis ka viņu palaidi. To arī ar žestiem parāda. Gājējs manāmi apjūk ja tiek palaists pa gājēju pāreju, kādu laiku stāv domādams vai tas nav kāds triks no tavas puses ar mērķi viņam uzbraukt brīdi kad viņš jau sācis šķērsot ceļu. Īsāk sakot viņš bilda ka LV ceļu kultūra jau nu gan esot augstā līmenī...