Par to mašīnbraukšanu
Nav noslēpums, ka man pagaidām patīk šī ziemas braukšana. Vietām varbūt tas ceļš ir pavairāk apsnidzis, bet tāpēc jau nav jābaidās pa to braukt - lēnām čunčini savā nodabā netraucējot savai pašsajūtai un apkārtējiem. Baisi bail kaut kādos laika apstākļos braukt arī nav vēl gadījies - vētrā, atkusnī vai mazliet spēcīgākā lietusgāzē pa šoseju tumsā mazliet stress ir, bet neba nu tā, lai stātos malā vai arī brauktu uz 30.
Taču, šovakar, atgriežoties no vakariņām, pāris reizes pats sapratu, ka mašīna ignorē jebkādus vadošos norādījumus apstāšanās ceļa sakarā, ABS ar zobiem tarkšķ tā arī nespēdams atrast aiz kā aizķerties ceļa segumā un vienīgais jautājums, kurā vienošanos panākt ar autotransportlīdzekli nav sarežģīti, ir šļūkšanas virziens. Asociācijas bija ar ķegļu spēli - novērtē aptuveno virzienu, kurā jādodas, ieripinies, un tad tik šļūc.
Apzinos, ka lielākā daļa vainas ir nepareizajā ātruma izvēlē un savas S&M M+S mainīšu uz ziemas riepām (protams, ka nākamgad līdz ar to sniega nebūs vispār). Bet muļķa mierinājums nē, bet gandarījums, ir tas, ka es neiru vienīgais. Redzēju, kā uz Bruņinieku ielas mašīnīte, kura ne pārāk steidzīgi brauca no Skanstes ielas, kamēr es atrados pie luksofora nolūkā nogriezties pa kreisi uz Skonto pusi, sevišķi nemainot trajektoriju, no sākuma slīdēja man virsū, bet pēc tam, laikam saprotot, ka nav tā labākā doma, mazliet piekoriģējot piekoriģējamo, noslīdēja man garām pa ielas vienvirziena posmu. Pretējā virzienā, protams.
Nu, un, lūk, arī stāsta punkts - es sabijos. Tas nebija tā, kā 23. decembrī, kad visas pasaules sniegs bija nolēmis aplaimot ikurāt manu mājupceļu. Uz Jelgavas šosejas, pakaļa aizgāja. Pie trešā vēziena pamanījos ij ieriktēties dziļāk beņķī, ij izštukot, kam zvanīt kupenas gadījumā, ij novērtēt, ka superīga vieta kupenošanai, jo nav koku, ij balsī pavaicāt retorisku "kas ta nu?". Pat spoguļos apskatījos, ka pārskatāmā attālumā neviena cita braucoša pepelaca nav. Jo tur kupena. Un kupena ir kupena - ūdens vien ir. A te es slīdu tur, kur principā var gadīties ka kāds arī brauc. Vai arī otrādāk - es braucu tur, kur kāds klusām un rokas plātot slīd.
Lūk, stresu noķēru ne vienu vien.
Un, jā. Būtu es ļauns un būtu es pie teikšanas, visos bendzīntankos paģērētu, teiksim, piecu gadu laikā, bet jaunbūvējamajos uzreizi, ieviest brauktuves apsildi visā tā teritorijā. Bet neba nu es esmu ļauns. Neba nu es esmu pie teikšanas.
Un pašlaik ārā jau labu laiku snieg.
e-remit
2010. gada 7. janvārī, plkst. 08:17
Man pieJelgavas ceļi vairāk asociējas ar atmiņām, kad no Jelgavas braucu Liepājas virzienā un tur līdz Gardenei nav ceļa nomales ar stabiņiem apzīmētas. Tad nu pilnīgs sniega, lietus un pusvētras sajaukums naktī un brauc pa to ceļu tā lēnām, jo redzēt nevar neko...
Bet nu vispār mūsu apstākļos M+S riepas ir normāla parādība, jo cik tad gadā ir tādas dienas, kad tīrās ziemas riepas vari kārtīgi izmantot? Tad vēl temperatūra pēkšņi uz pāris dienām plusos, un sāc domāt, vai ziemenes nesāks nodilt. Savādāk ar tiem, kas braukā visu dienu.
krizdabz
2010. gada 7. janvārī, plkst. 08:29
Ja būtu kaut kur akmenī cirsts, ka Latvijas ziemās vienmēr ir sniegs, tad ziemas riepas būtu pērkamas obligāti, nevis kaut kādas riepu parodijas M+S veidā. Šoziem pats savam auto uzliku labas ziemas riepas un to jūt. Taču tikpat labi tās ziemas riepas jūt "sūdīgas" ziemas apstākļos. Kad temperatūra kāpjas uz augšu - riepas vienkārši slīd. Un tas mani vairāk uztrauc nekā pastiprināta to dilšana. Tāpēc (kā īstens blogeris) veic padziļinātu izpēti un nākamsezon tiec pie labām riepām, jo uz tām ekonomē tikai idioti.
Par slidināšanos. Uz ledus gandrīz nekādas (uz plašpielietojuma auto uzstādāmas) riepas neglābs. Atliek vien izvēlēties pareizu braukšanas/slīdēšanas ātrumu un ļoti uzmanīgi vērot kādus fokusus veido (vai plāno veidot) apkārtējie piloti.
woolcan
2010. gada 7. janvārī, plkst. 08:56
Runājot par bremzēšanu un ABS, gan jau ka zini, bet atkārtošana - zināšanu māte. Impulsīvi spaidot bremzes pedāli tad, kad mašīna sāk slīdēt, ir lielāka iespēja daudz ātrāk apstāties! ;)
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:02
woolcan: šo iespēju efektīgi var izmantot (un es šajos laika apstākļos to izmantoju) tad, ja autiņam var atslēgt ABS. Protams, ar "brute force" (izraujot drošinātāju) ABS var "atslēgt" jebkuram autiņam. :) Manam gan var ar smuku slēdzīti uz paneļa.
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:03
Un vēl - rodas iespaids, ka Latvijas pie varas esošā kliķe dara visu, lai drīz vien pa Latvijas ceļiem varētu braukt tikai ar pilnpiedziņas auto ar kārtīgu piekari (lai nav 1x gadā jāmaina)...
laacz Autors
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:03
woolcan, aga. Lai arī teorijā to zināju, tieši vakar bija iespējato pārbaudīt praksē :) Šodien plānoju kaut kur drošā vidē apgūt arī šo pedāļa spaidīšanu detalizētāk.
woolcan
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:09
laacz, nekas detalizētāks tur nav.. tikai jāspaida. Uzspied, jūt ka izslīd palaid vaļā un spied atkal (ātri) un tā visu laiku. Pašam vienkārši vienreiz gadījās gandrīz uzslīdēt vienam smagajam uz šosejas virsū. Atcerējos, ka autoskolā šo teorijā mācīja un uzreiz izmēģināju praksē... Izglāba auto un iespējams arī mani! Jau daudz līdz smagajam netrūka.
sid.id
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:13
Es ar prātoju savu sievinu uz trases uzlikt, lai mācās valdīt auto ziemas apstākļos, būtībā arī pašam tas varētu būt gana noderīgi. Var izvēlēties http://www.iauto.lv/trases.php
fassko
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:16
Man ir Pirelli ziemas riepas. Uz sniega ir daudz labāk nekā M + S, taču uz ledus nevienas riepas neglābs. Vienīgi radzes varētu palīdzēt. Labāk braukt prātīgāk nekā labot pēc tam sasitu mašīnu.
Jealousy
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:19
Patiesībā ar to slideno ledu ir tā, ka "parastā" riepa neko īpaši neglābs, lai cik jauna vai kruta tā nebūtu. Ledus ir ledus. Tur var glābt tikai radžotās riepas. Protams, ar radžotajām nav nekāda kaifa braukt pārējos 99.99% ceļa.
Ja tev ar esošajām riepām ir problēmas uz vienkārši sniega, tad ir jēga domāt par maiņu. Bet ja satrauc tikai ledus, tas aizmirsti. Gumija ir gumija, bez dzelža zobiņiem uz ledus nekas īpaši nemainīsies.
Ja pa ledu sāk nest un ABS tarkšķ bet nekas nemainās, vienīgais glābiņš ir atlaist bremzes vispār un izstūrēt kaut kur blakus. Kamēr riteņi griežas viņi tā neslīd un ļauj koriģēt trajektoriju. Parasti apledojušas ir "špūres" un paraujot bikiņ sāņus riteņi tiek sniedziņā kur jau spēj sabremzēties.
Lasītājs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:49
Tak ABS ir domāts tieši tam, lai auto saglabā "vadāmību" bremzēšanas laikā - pedālis grīdā - riteņi nebloķējas un daudz-maz klausa stūrei.
ansis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:58
Neatceros, vai jau nebija kādā diskusijā šeit pieminēta, bet noteikti vērtīga un izklaidējoša lasāmviela - http://narciss.wordpress.com/2007/06/20/dross-atrums/ Grāmata diezgan veca, bet auto vadīšanas pamatprincipi nemainās. Interesanti palasīties arī lai atsauktu atmiņā bērnības laikus.
martins
2010. gada 7. janvārī, plkst. 09:59
Par tiem stresiem. Man vislielākais stress ir tieši par to daļ ka "es braucu tur, kur kāds klusām un rokas plātot slīd". Pašam ir mazliet virs vidusmēra pieredze ar braukšanu un spēju prognosēt sava auto kustības trajektoriju un gaidāmās problēmas ar trajektoriju :D , bet par citiem gan nekad nevari būt drošs. Tas uzliek pienākumu dubultā uzmanīties un iemācīties prognozēt visas iespējamās un neiespējamās situācijas.
MIGs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 10:00
laacz Autors
2010. gada 7. janvārī, plkst. 10:18
MIGs, pamācīts mazliet esmu, 333 drošas braukšanas kurss ir plānā pavasarī (dzimumdienas dāvana vēl nav expirējusies), ziemas riepas ar būs, bet bez radzēm.
Kirurgs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 10:28
Vairak vai mazak piekritu MIGam, ja mizhas braukt, ir ari autobusi... Lai saprastu ka auto uzvedas uz celja, ir ari stavlaukumi, lidlauki utml. Atceramies, ka priekspiedzinja nav tas pats kas aizmugureja piedzinja... Personigi es braucu ar aizmuguri un manuprat aizmuguri valdit ir daudz vienkarsak ka prieksu, jo aizmugure stumj un prieksejie rati tikai sture, nevis ka prieksai velk, bremze, sture utml. Tiek kam gribas izteikties, ka ziema ar aizmuguri traki gruti braukt - man sieviete jau 4-5 gaudus ziema mauc ar aizmuguri un ipashi nesudzas ka grutak braukt ka kadreiz kad brauca ar prieksu :)
Vel jau ir fakts, ka ja sevi noskanjo aiaiai cik slidens celjs, kas bus ja es ieliksu gravi, tad vel piedoma klat visu kas ir un kas nav vajadzigs, kas rezultata noved pie ta, ka uz strases velkas uz 70 un shausminas ka tie kretini vel megina apdzit, tapat jau bail braukt... Tikai aizmirsta ir viena lieta, ne visi mizh un tie kas megina apdzit, pakljauj sevi riskam delj mudilnikiem...
Koro4, stavvietas, lidlauki ir experimentu draugi :)
MIGs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 10:44
FWD ( priekšpiedziņa) = piss taisni. Nu jā auto neliekas šķērsām, bet tam ir lielāka tendence braukt taisni.
RWD ( aizmugures peidziņa) - klasiski ir dabūt sānslīdi līkumā nedaudz uzspiežot gāzi, nesavākt utt, bet principā ar RWD valdīt ir vieglāk, itsevišķi ja auto ir garš - piemēram BMW 7... Īstenībā mūsdienās pa lielam tikai Mersis, BMW un Lexus taisa RWD mašīnas....
Quatra ir da best, BET ar quatru arī ir visgrūtāk PAREIZI braukt, jo tur viss notiek diezgan asi - asi noraujās, asi uzķer utt. protams, ka vienkārši braucot cilvēkam quatra arī nāk tikai pa labu, bet spicie džeki kas nu tikai gāzīs ar quatrām, kā makreji bieži aplaužās - precīzāk apsitās. Paša pieredze ar Quatrām ir pamaza, bet quatra d abest. Un quatra ir kur priekšas un pakaļas atiecība ir ~50:50 nevis kā dažiem japāņu pseidodžipiem 80:20 ....
Bet labas riepas ir ļoooti vajadzīgas. Es protams atļaušos apgalvot, ka es šitiem idiotiem kas ir ielās aizvilkšu garām arī ar vasaras riepām, bet tas nenozīmē, ka man nevajadzētu vai negribētos labas ziemas riepas. Vēlviena lieta -= pie labām riepām ātri pierod. Pabraucu pagājušogad ar ļoti labām radžotām Michelin, un šogad braucu ar kautkādām lietotām sūdainām "kādas bija tādas uzliku" ...
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 11:26
MIGs, pilnīgi piekrītu par riepām. Autiņam nauda sanāca, bet riepām nesanāca? Nekas, pēc pirmās avārijas ieguldīsi autiņā 3x labus riepu komplektus. Un tad varbūt arī nopirksi labas riepas. Man savulaik pietika Āgenskalnā ar savu volviķi mājiņu nojaukt, lai saprastu, cik svarīgas ir LABAS riepas (atceries tak to gadījumu, ne? ;P). Man patīk, kā 4x4 realizēts MB G klasei. Normāli ir 60:40 attiecība, bet var sabloķēt vidus difu un tad ir 50:50. Ja ar to nepietiek (piemēram, testēju mežā pa sniegu), sabloķējam pakaļas difu. Un ja nu VĒL ir par maz (purvā? grūti iedomāties citu vietu), sabloķējam arī priekšas difu un visi 4 riteņi griežas pilnīgi vienādi. Stūrēšana tad, protams, ir apgrūtināta, bet izbraukt no purva var ļoti labi, ja kaut 1 ritenim ir saķere. Protams, par šiem labumiem autiņam nāk klāt masa un attiecīgi degvielas patēriņš, toties sanest to ziemā ir pagrūti. :D
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 11:27
...
KBI
2010. gada 7. janvārī, plkst. 12:33
Zasadas grāmata ir svēti noderīga. :)
Tieši pēc viņa padoma katru ziemu, kad ir brīvs brīdis, pašā sākumā, un arī pēc tam, laižu ar draugiem uz Spilvi un slidinot - taisni, līdz k-kādiem 50km/h, izslidinu un savācu. Man priekšpiedziņa, draugam RWD, tak što ar abiem iemācos braukt. Un, Spilvē pļavā apstāties nesāp - uz ceļa pēc tam, kad izdodas ietekmēt trajektoriju pēc sava prāta un tā, lai nevienam nesāp, silts sirdī. :)
Mix
2010. gada 7. janvārī, plkst. 12:54
Gribētu atzīmēt Lasītājs rakstīto - ar tiem auto, kam ir ABS (t.i. nu jau lielākā daļa), aizmirstiet Zasadas grāmatā rakstīto par bremzēšanu, jo tehnoloģija <b>ir</b> mainījusies:
nav vajadzības izmantot bremžu pedāļa impulsa spaidīšanu, jo ABS to dara vadītāja vietā. ABS palaiž vaļā bremzes, kad kāds ritenis vairs negriežas, t.i. slīd. Palaižot bremzes vaļā manuāli, bremzēšanas ceļš tikai palielinās, bet papildus saķeri ar ceļu iegūt nevarēs.
vēloties stūrēt slīdēšanas gadījumā <b>nav</b> jālaiž vaļā bremzes pedālis, jo ABS nodrošina arī stūrēšanu. Sajūtot slīdi, ABS palaiž bremzes vaļā, līdz ar to nodrošinot arī stūrējošo riteņu nepārtrauktu saķeri ar ceļu. Šis otrais iemesls pat ir galvenais ABS plašā pielietojuma iemesls, jo ļauj bremzēt un stūrēt reizē (ABS ne vienmēr saīsina bremzēšanas ceļu, piemēram, sniegā vai uz grants seguma profs var apstāties ātrāk pateicoties tam, ka ar parastajām bremzēm auto "ierokas" segumā, veidojot riepas priekšā bremzējošu valnīti).
Rau - otrais un trešais teikums iekš http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
Bet visādi citādi, lai jau cilvēki ar pagājušā gadsimta auto (t.i. es) bremzē ar impulsiem un lai pilnīgi visi braucēji būtu izlasījuši Zasadas bībeli.
MIGs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 13:11
Mix teorijā par ABS tā aŗi ir, bet tikai teorijā... Un ir atšķirība vai 80 gadu beigu mašīnas ABS vai šā gada auto ABS ( kam drošivien būs pielipināts kāds revolucionārs nosaukums). Varu tiekt tikai vienu - ABS un visi tā paveidi SUX !
afigel
2010. gada 7. janvārī, plkst. 14:21
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 14:38
afigel: ķīniešu mizas :D Katrs atpūšas, kā grib.
Mārcis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 14:40
Es arī vakar saķēru stresu, kad uz 10km/h lēnām šļūcu autobusa virzienā bez variantiem apstāties. Tomēr apstājos :) Uzsākt vairs nevarēja, jo rati spolēja - tāds ledus!! Man ir ziemenes, pavecas, bet ziemenes. Nekādas starpības uz ledus patiešām. Vispār pizdec šogad ar tiem ceļiem. Tas nav normāli.
atis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 14:59
Man savukārt ir doma uzlikt priekšējiem ziemenes, aizmugure ar S&M (žetons par šo) tīri labi tiek galā.
nazis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 15:17
ati, Pēc Zasadas grāmatā rakstītā aizmirsti par "ziemenēm" tikai uz viena riteņu pāra. Varbūt vēl uzliec ziemenes labajā pusē, bet M+S kreisajā?
afigel
2010. gada 7. janvārī, plkst. 15:46
mass
2010. gada 7. janvārī, plkst. 15:58
man pašam ar' patīk braukt pa tādiem ceļiem - interesanti vismaz, modrs esi vienmēr, nevis ik pa brīžiem. Gribētos tomēr arī pateikt "paldies" uzturētājiem par pagalma bloķēšanu ar nokasītu ceļu - no rīta nācās ar lāpstu rakt ceļu mašīnai.
atis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 15:59
nazi, to grāmatu vēl palasīšu, bet bremzējot pēc man zināmās informācijas vislielākā slodze ir uz priekšējiem riteņiem..
savukārt aizmugurējie man tīri labi tiek galā gan ar ledu gan ar dubļiem, diametrs liels, jaudas pietiek. ļoti reti pieslēdzu pilnpiedziņu ;)
nu bet pirkt visus četrus savam diametram uz pus-sezonu kā arī diskus pirkt (vai čakarēties ar mainīšanām) šobrīd nevaru atļauties.
Glupais
2010. gada 7. janvārī, plkst. 16:23
Quaddddddro forevāāāāā! :)
Patiešām arī iesaku izlasīt Zasadas grāmatu, ja vajag, varu atrast un iedot pdf`u.
Vēl visiem sakarīgajiem komentāriem pa virsu vēlējos pateikt, ka ar laiku izstrādājas tādi kā savi principi, novērojumi un secinājumi atiecībā par braukšanu pa sniegu/ledu. Es pieturos pie domas, ka jebkurš krustojums ir apledojis, līdz brīdim, kamēr neesmu pārliecinājies par pretējo. Tāpat ziemā pastiprinātu uzmanību pievēršu šķērsielām, jo pilnīgi iespējams, ka kāds var nenovērtēt sava auto bremzēšanas spējas pie zīmes "dodiet ceļu".
MIGs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 16:24
Atis, vai tik tu nebūsi viens no tiem, kam ir dārga parketa džipmašīna, bet naudiņas riepām nav ?! :? Džipiem jau ziemas riepas nevaig - tik bamperi jāmaina :D
Labāk likt visas četras vienādas, bet arī pats esmu braucis un nesūdzos ar 4!!! dažādām riepām + viena no tām bij uz 13' - pārējās uz 14 .... Un nekas, braucu, un nesūdzējos. Bet neteiktu, ka tas ir baigi labi.
Glupais
2010. gada 7. janvārī, plkst. 16:27
Par riepām runājot, liekot M+S nekāds lielais ietaupījums nesanāks. Viņas ir mīkstākas kā vasaras riepas, bet cietākas par normālām ziemas riepām. Attiecīgi vasarā ātrāk nodilst un ziemā nedod vajadzīgo efektu. Ar tavu maršrutu varētu sanākt 1 M+S komplekts gadā +1 vasara. Ar atsevišķiem ziemas un vasaras komplektiem vajadzētu pietikt 3 gadiem, vasarenēm varbūt pat vairāk. Tātad - uz $ ilgtermiņā neko neiegūsti un arī braukšana sūnaināka...
atis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 17:00
MIGs, nē esmu lēta diezgan īsta džipa īpašnieks ;) Bet tās cenas riepām gan nav diezko iepriecinošas..
Glupais: tas viss protams ir skaidrs, bet tu aizmirsi vienu faktu:
Ja gribi cilvēcīgi tad vajag vēlvienu disku komplektu, arī +100Ls, nu un var protams nomest šķūnītī, bet tad diez vai pēc ziemas tās vasarenes vēl būs labā mīkstumā.. attiecīgi jātur daudzmaz siltinātā telpā un šad tad jāapgroza..
Bet kā jau teicu, es par savām S&M īpaši nesūdzos, nav ideālas bet mana izmēra riteņi diezgan labi no visurienes izvelk.
Glupais
2010. gada 7. janvārī, plkst. 17:20
Otru komplektu glabāju turpat, kur skrūvēju / montēju un neko nemaksāju - uzņēmuma politika klientu lojalitātes nostiprināšanai. Metāla disku komplektu (ir jābūt pilnīgam idiotam, lai ziemā brauktu ar ļitakiem) var nopirkt par 30 - 40 Ls. Viens no mums šorīt ir aizmirsis iedzert pretpārspīlēšanas tabletes un tas neesmu es. :)
atis
2010. gada 7. janvārī, plkst. 17:32
Labi labi, pasaki kur glabā un cik bieži pie viņiem skrūvējies :) Viņi šamās arī ziemā apgroza?
MIGs
2010. gada 7. janvārī, plkst. 17:56
Atis nemurgo par riepu glabāšanu - pārsvarā visi riepinieki riepas glabā aukstos boksos/noliktavaš. Riepām bīstams ir karstums nevis mīnusi ;) Protams, ka nevajag viņas akā un dubļos mest, bet aukstums nekait. Karstums/siltums gan ... Glupais - nu džipveidīgajiem diski būs dārgāki, bet nu ... Vienalga nav iemesla pirkt vissezonas riepas...
Glupais
2010. gada 7. janvārī, plkst. 18:08
MIGs, laacz`im nav džipa :)
afigel
2010. gada 7. janvārī, plkst. 18:48
38 tas atkariigs nio taa, kaa laacz savu pepelacu uztver :)
laacz Autors
2010. gada 7. janvārī, plkst. 19:14
Glupais, man ir vasarenes un ziemai mašīnai līdzi nāca M+S. Nākamgad tiešām, laikam, nomainīšu, Kopā ar diskiem.
sdrāv
2010. gada 7. janvārī, plkst. 23:51
jā, jā, pakaļdziņa rullē. tā domāja arī tas bembists, kuru mēs 4atā knapi izstūmām no kupenām uz atpakaļu. jo uz priekšu bija bezcerīgi. es arAstru aizlaidu smaidīdams līdz kupenu beigām.
Sm
2010. gada 8. janvārī, plkst. 00:35
Es tik piebildīs, ka nevadāmības brīžos nevajag spiest bremzes pedāli, bet gāzes :) būs lielāka kontrole pār atlikušo dzīves daļu.
kma
2010. gada 8. janvārī, plkst. 00:41
kosmosa kuģis... bez ziemas riepām? Varēji pirkt otru zafiru. ar 1.3 cdti... vai parasto astru, ar 1.2 benzīnu. un kaunēties, kaunēties.
laacz Autors
2010. gada 8. janvārī, plkst. 09:21
kma, kas nāca līdzi, to ņēmu (vasarenes uz oriģinālajiem un +1" s&m uz parastajiem diskiem). Nākamgad pirkšu ziemas riepas (kas nozīmē, ka sniega nebūs).
Lasītājs
2010. gada 8. janvārī, plkst. 10:01
MIGs - <i>Varu tiekt tikai vienu – ABS un visi tā paveidi SUX!</i> - jā, ja vadītājs zin ko darīt un arī var to izdarīt, diemžēl daudziem vadītājiem kritiskākās situācijās bremžu pedālis tiek iespiests un turēts līdz brīdim kad auto apstājas. afigel - <i>ABS uz ledus blokjeejas taapat un veel kaa</i> - ir pieredzēts gadījums kad arī uz sausa asfalta vasarā riteņi nobloķējas, kā arī (vismaz manam auto) pie maziem ātrumiem ABS ļauj nobloķēt riteņus. atis - <i>Man savukārt ir doma uzlikt priekšējiem ziemenes, aizmugure ar S&M</i> - nesen kolēģis remontēja aizmugurējo piekari, kad bremzēšanas brīdī mašīnas aizmugure mēģināja apdzīt priekšu ar līdzīgu riepu kombināciju (nesanāca - bordjūrs patraucēja).
master
2010. gada 8. janvārī, plkst. 11:20
laacz kura posma tas bija? zinu ka stulbs posms ir kadi 2km pirms Dalbes. gadu atpakal sniegputeni izdangatas rises mani sanesa un uznesa virsu jau vienam tadam pat sanestam autinjam shjersam shogad redzeju viena vakara menesi atpakal arii kadi 2 tur pat sabliezushies bija
laacz Autors
2010. gada 8. janvārī, plkst. 11:22
master, es pa kreiso joslu braucu. Bet aptuveni turpat.
master
2010. gada 8. janvārī, plkst. 12:00
psc, ta jau ir celinieku vaina. es toreiz pa labo braucu. kopsh gadijuma pa kreiso un samazinu atrumu, bet laikam pat nav droshi taja posma
Glupais
2010. gada 8. janvārī, plkst. 12:09
Tā nav un nevar būt ceļinieku vaina, jo CSN vienā no pirmajiem punktiem teikts, ka jāizvēlas ceļa apstākļiem atbilstošs drošs ātrums. Ja sanesa, tātad tas bija par lielu.
Ņemot vērā, ka gājējiem nav atsevišķi iešanas noteikumi, tad tie ir vienīgie, kuri no ceļiniekiem/sētniekiem var prasīt kompensāciju.
atis
2010. gada 8. janvārī, plkst. 12:10
MIGs, laikam būšu nepareizi atcerējies autoskolā dzirdēto.. bet nu bija diezgan ņemšanās.. bet ja boksi ir pa ziemu auksti tad vasarā noteikti karsti
Lasītāj, kas tieši piekarei notika? Varbūt vienkārši švaka bija.. sorry, nezinu kas ir bordjūrs..
P.S. šodien redzēju pie bērnu pasaules - iedegās luksoforā sarkanais un tuvojās strauji autiņš.. metrus 20 no luksofora dod pa bremzēm un ar bloķētiem priekšējiem riteņiem smuki pieslīd/apstājas pie luksofora.. es jau tajā brīdī biju ar kājām pāri - bet pie stūres blondīnīte, mierīgi skatās apkārt
aksels
2010. gada 9. janvārī, plkst. 01:40
Viena piebilde par ABS, ko atceros no drošas braukšanas skolas. Kad ABS sāk tarkšķēt, pedālis ir jāspiež grīdā nežēlīgi, tā itkā gribētos nolauzt :) nevis es te drusku paturēšu un ABS man auto apstādinās pats. Bet tīri subjektīvi man liekas, ka ar pumpēšanu autiņu varu apstādināt ātrāk nekā ar ABS, ir divi, viens ar, otrs bez ABS.
Par riepām. Protams, viens un tas pats šoferīts ar to pašu auto ar labām riepām brauks drošāk un stabilāk nekā ar sūdīgām. Bet uzskatu, ka ziemā uz ceļa daudz labāks ir profesionālis ar viduvējām M+S, nekā dunduks ar lieliskām riepām, kas tāpēc uzskata, ka riepas palīdz viņam uzveikt fiziku. Un tieši tāpēc sanāk sliktāk nekā, ja brauktu ar Maximas mizām lēnām pa maliņu :)
Tā kā riepas man ir braukšanai nevis staipīšanai, neesmu iedziļinājies visos smalkumos. Un nevaru saprast kāpēc daži indivīdi šeit pretstata ziemas riepas M+S riepām. Es saprotu, ja pretstata ziemas un vissezonas riepas, bet cik man zināms M+S apzīmē arī tīri ziemas riepas. Citāts no viena riepu pārdevēja lapas 'Ziemas riepas ir apzīmētas ar marķējumu "M+S", "M+S" vai līdzīgu saīsinājumu'. Vai supa dupa riepām tagad šos burtus neraksta un apzīmē tikai savādāk ?
Sarky
2010. gada 9. janvārī, plkst. 03:46
aksel, jā, ir M+S kas ir "ziemas", (ar sniegpārsliņu, piemēram), un ir M+S kas "nav", bet abos gadījumos - patiešām pēdiņās jāliek, heh..
aksels
2010. gada 10. janvārī, plkst. 20:37
Uzrakstīji diezgan nesaprotami. Pārfrazēšu jautājumus. Vai ir ziemas riepas, kuras neapzīmē ar burtiem M+S ? Vai ir riepas apzīmētas ar burtiem M+S, kuras pat zīmuļi atzīst par ziemas riepām ?
Lasītājs
2010. gada 11. janvārī, plkst. 09:03
atis - Salieca piekarē atsaiti. Brīdī kad uztriecās <i>betona klučiem, ko parasti izmanto ietves malām ielas pusē</i>. Sānslīdē, ko izraisīja nepareizi apriepotas automašīnas bremzēšana līkumā. Priekšā bija labas riepas, aizmugurē ne tik labas.
briedis
2010. gada 11. janvārī, plkst. 17:43
Salīdzinoši sarežģīta, bet ļoti efektīva metode (pat labāka kā vairums abs) ir gāzes-bremzes pedāļa vienlaicīga spiešana. Spiežot paralēli bremzei gāzi, mēs samazinam iespēju riteņiem nobloķēties, motoram nenoslāpt (par sajūga izspiešanu šādā slidenā laikā vispār vajadzētu aizmirst).
Pašam stāv dunlop ziemenieces - baigi labās. Kad ikdienā brauc, pierod, bet kad apsēžas pie švakākam riepām - tad tikai var novērtēt!
atis
2010. gada 11. janvārī, plkst. 18:38
Ek, laikam tomēr vajadzēs kautko ziemīgāku apskatīt.. šorīt div-reiz uz apsalušām risēm attapos pilnīgi šķērsām. vienreiz gribēju pretī-braucošo palaist ar diviem riteņiem uzbraucot uz ietves, otrreiz vienkārši centos savās risēs trāpīt :D
binary
2010. gada 12. janvārī, plkst. 22:25
laacz, par taviem uztraukumiem, ka ziema nākamgad nebūšot - šodien lasīju, ka zinātnieki izdomājuši, ka globālo sasilšanu uz pāris desmitiem gadu nomainījusi globālā sasalšana, tāpēc uztraukumam nav pamata! ;)
Par ziemas riepu izvēli... Nesen draudzenes audi quattro meklēju riepas (uzreiz pēc tam, kad sasniga un sākās slidīgais laiks). Nācās arī forumā apjautāties, ko cilvēki iesaka. Izskanēja ieteikums:
Par "M+S vs ziemas riepas"... Kaut kas man ieteica Hankook Icebear W440 kā vienu no variantiem. Paskatījos, ka M+S, iebildu. Uz to man atbildēja, ka tā IR ziemas riepa, lai arī M+S. Nezinu gan, kādas viņas ir salīdzinājumā ar "vienkārši ziemas" riepām, bet nu fakts tāds, ka ir arī M+S ziemenes..
Par radzēm cilvēki izteicās, ka ja ikdienā nebrauc pa ledu/blietējumu, labāk nevajag - uz slapja asfalta esot bīstamāk.