Spoguļi un aklās zonas
Atceros, ka autoskolā un praktiskajā braukšanā mani makten biedēja ar visām automašīnas spoguļiem raksturīgajām aklajām zonām. Izrādās, ka no tām var izvairīties, mazliet neierastāk noregulējot spoguļus. Zemāk redzamajā attēlā galvenā ideja ir tāda, kura attēlota iekš 1. un 4. attēla. Tādējādi salona spogulī redzi to, kas notiek aiz mašīnas, bet sānu spoguļos - to, kas notiek blakus.
Būs jāpamēģina. Tiesa, pilnībā no aklajām zonām tas izvairīties nepalīdz, taču varētu nozīmīgi samazināt risku saraukt kāda automobīļa stūri un savējā sānu vai tapt nopīpinātam.
Rakstu, no kura smēlos ideju, var rast teitan.
ingemārs
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:18
lielākā problēma ar šādi pārregulētiem spoguļiem ir problemātiskā braukšana atpakaļgaitā kaut vai parkojoties, bet ir nu jau laikam ražotāji sāk integrēt fišku, ka brucot atpakaļgaitā spoguļi mazliet sagriežas uz iekšu, lai gabarītus labāk redzētu
Normunds
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:20
principā regulēt spoguļus lai skatītos uz sava auto sāniem ir dumi. Braucot tev sāni nav jāredz, tāpēc es jau sen spoguļus regulēju lai vairāk redzētu uz malām. situācijas kad ir nepieciešams redzēt kas notiek sānos parasti ir parkojoties un tad nu nav nekādu problēmu mazliet pastiept galvu uz priekšu lai saskatītu kas notiek sānos.
Vilx-
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:29
Kopš es pāris reizes <i>gandrīz</i> šitā esmu ielicis kādam sānos, man ir izveidojies reflekss vienmēr pašaut galvu uz sāniem, kad pārkārtojos. :D
Bet parkojoties gan spoguļi un Tavs sāns tajā ir ellīgi lietderīgi. Tā var pat uz centimetriem iebraukt mierīgi. Ar galvas locīšanu šurpu turpu to nevar panākt.
atis
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:33
nu vispār sānu spoguļi jāregulē tā lai neredzētu neko no savas mašīnas, izņemot varbūt durvju rokturi.. tas ir pēc iespējas tālāk
bet aizmugures spoguļa man nav, ja būtu - jēgas arī nekādas jo stikla sildītājs čupā.. būs kameras jāuzbāž :)
Uldis
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:50
Bet vai ir jēga izgreizt spoguļus, ja paļauties uz tiem tāpat nevar? Drošāk ir pagrozīt galvu. Reflekss ātri izveidojas.
HP
2010. gada 16. februārī, plkst. 14:56
Ir dažas valstis, kur praktisko eksamenu tu nevari nolikt, ja veicot manevru nedublē paskatīšanos spoguļos, ar galvas pagriezšanu manevra virzienā. tipa cntrl chek ka viss ir kārtībā. Tā arī pasaka - tu pa maz skaties apkārt.Ar to nepietiek, tiekamies nākamreiz. Tā ka spoguļi labi a paskatīties vienmer vajag. Tas ir tapat kā ar piesprādzēšanos. No sākuma liekas jocīgi bet ar laiku tu nemaz nesāc braukt kamer neesi piespradzējies.
Es galvu negrozu kā pūce bet paskatos gan. Ir bijuši gadijumi kad palīdz :D
dadzis
2010. gada 16. februārī, plkst. 15:15
arī mums tika mācīts autoskolā konrēti, dzelzs likums:
Smic
2010. gada 16. februārī, plkst. 15:18
Es šitā braucu jau gadiem. Galvu negrozu nemaz.
Glupais
2010. gada 16. februārī, plkst. 16:04
Kādreiz, kad bija problēmas ar ēnas zonām palīdzēja panorāmas spoguļa uzliktnis salona spogulim, kā arī mazie spogulīši sāna spoguļos. Tagad Audžikam ir izliekti sānu spoguļu gali, attiecīgi, tie rāda arī ēnas zonas.
bzz
2010. gada 16. februārī, plkst. 16:30
Man pietruukst veca laba BMW, jamam pedejais centimetrs sanu spogulja arpuse bija izliekts - vareja visus spotus redzet.
Galvas grozishana imho laiznjem parak daudz sekundes mainot joslas - var ielikt kadam pakalja.
Pameginas ieregulet shita :)
normunds
2010. gada 16. februārī, plkst. 16:38
<I>Bet vai ir jēga izgreizt spoguļus, ja paļauties uz tiem tāpat nevar?</I>
kāpēc nevar? Ja spoguļi ir noregulēti uz tiem var paļauties.
afigel
2010. gada 16. februārī, plkst. 16:49
KKTK
2010. gada 16. februārī, plkst. 17:23
Vēl viens papildus bōnus no tā saregulētiem spoguļiem ir ka naktī aiz tevis braucošās mašīnas tevi nežilbina caur sānu spoguļiem.
Uldis
2010. gada 16. februārī, plkst. 17:37
11.normunds- nevar paļauties TIKAI uz spoguļiem. Autoskolās šo māca, csdd pieņemot eksi uz šo stingri skatās (vismaz skatījās). Vēl jau var pieņemt variantu, ka lielveikala stāvvietā kāds garāmejot mazliet pielocīja spoguli un steidzoties nepamanīji un līdz ar to paļaujoties tikai uz spoguli var sanākt ja ne avārija, tad avārijas situācija. Nav taču grūti pamest aci pār plecu (kas tā kā būtu jāpieņem kā drošāks variants).
Unce
2010. gada 16. februārī, plkst. 17:58
Vispār mans autoskolas instruktors stāstīja, ka datoriķi vispār reti skatoties spoguļos, kur nu vēl pār plecu. Datoriķi vispār esot sliktākie apmācāmie.
Aigaro
2010. gada 16. februārī, plkst. 18:06
Aklā zona tiek pārvietota uz aizmuguri, kas attiecīgi nebūs pārskatāma arī pagriežot galvu, jo priekšā būs sāna "stoika". Tava spoguļu aklā zona saskanēs ar tavu personīgo!! Pie kam auto sāns ir jāredz, tas ir atskaites punkts.
Normunds
2010. gada 16. februārī, plkst. 19:38
Uldi, es neteicu, ka var paļauties tikai uz spoguļiem. Es saku ka ar saregulētiem spoguļiem uz tiem var paļauties. Tas neizslēdz nepieciešamību šad un tad pagriezt galvu. Un es personīgi apšaubu iespējamību netīšām kaut kur aizbraukt ar pielocītu spoguli. Man tas nesanāca, diskomforts bija tāds, ka spogulis tika atliekts 5 sekundes pēc brīža kad auto tika iedarbināts.
<i>Pie kam auto sāns ir jāredz, tas ir atskaites punkts.</i>
es pareizi sapratu? Tu saki, ka braucot pa ielu nepieciešams redzēt auto sānus? Interesanti ko tu tur grasies saskatīt?
veciic
2010. gada 16. februārī, plkst. 20:11
man vw vadiitaaja pusee aptuveni 3cm ir "izliekti" un atdaliiti no normaalaas daljas ar taisnu liiniju. sehr gut.
evin
2010. gada 17. februārī, plkst. 00:19
+1 spoguļu izliekšanai pēc iespējas uz āru. wagon tipa auto salona spogulī var nosegt ne tikai aizmugres logu, bet arī aizmugures sānu logu, ārējais spogulis nosedz pārējo lauku, jebkuru kustību kreisajā psuē var uztvert pat ar perifērisko redzi.
neiebraucu, kāda dziļā doma - parkoties pēc spoguļiem. priekšējo bamperi tak vispār redzēt nevar, ar vai bez spoguļiem, tāpat tik uz gabarītu izjūtu jāņem.
evin
2010. gada 17. februārī, plkst. 00:23
ptu, t.i., labās puses, nevis kreisās.
cirks101
2010. gada 17. februārī, plkst. 07:47
"Tādējādi salona spogulī redzi to, kas notiek aiz mašīnas, bet sānu spoguļos – to, kas notiek blakus."
:))))))) ... a tev bija līdz šim? otradāk?
raimgr
2010. gada 17. februārī, plkst. 09:20
tieši šādi man mācīja autoskolā spoguļus regulēt jau pirms 7 gadiem, un ja redz auto sānu, tas labāk ļauj novērtēt attālumu no citiem braucējiem.
mareks
2010. gada 17. februārī, plkst. 09:27
arī mums tika mācīts autoskolā konrēti, dzelzs likums:
un tas ir pilnīgi nepareizi. Šādi ir iemācīts manai sievai un viņa rīgas sastrēgumos nav spējīga pamainīt joslas, jo neslēdz pagriezinu kamēr nav pārliecināta par manevra iespējamību, bet padomā ko nozīmē pagrieziens - tu pasaki, ka vēlies to darīt un šādā veidā radod iespēju, ka kāds tevi palaidīs, nevis tupi gaidot, kad nu pēkšņi atbrīvosies vieta.
Tāpēc 1. pagrieziens 2. skats 3. griežam
N
2010. gada 17. februārī, plkst. 09:33
Man ar diezko nepatīk tāds regulējums. Labāk ir pagriezt galvu par 5-10 grādiem tālāk.
DimanC
2010. gada 17. februārī, plkst. 09:40
ibio, Lāci. tad maizes cepšana, tad velosipēdi, tagad auto spoguļi. drīzāk būtu gaidījis, ka Tev būtu kāda versija par datu noplūdēm VID vai tml. pfe.
DimanC
2010. gada 17. februārī, plkst. 09:44
abiem diviem jums ir nepareizi mācīts. tā kā auto ir paaugstinātas bīstamības objekts, jāpārliecinās ir 2x. DIVREIZ! līdz ar to:
skatiens signāls (+ skatiens uz priekšu) skatiens manevrs
Qued
2010. gada 17. februārī, plkst. 11:26
Es gan nedomāju, ka ir drošāk grozīt galvu uz sāniem. Regulēt spoguli tā, ka auto sāni ir nav redzami ("labākajā gadījumā durvju rokturis") ir efektīvi. Parkojoties atpakaļgaitā nav grūti pašam paliekties mazliet sānis, tad arī spogulī ieraudzīsi auto sānus, ja jau tas ir nepieciešams. "Neredzamo sānu" regulējumam ir vēl viens būtisks pluss - tumsā ir pofig, ar cik spilgtām gaismām brauc aizmugurē esošie auto.
piu
2010. gada 17. februārī, plkst. 11:57
evin - daži tomēr parkojas braucot atpakaļgaitā! Un tur nu spoguļi būs tieši laikā. Ja neparkojies sievasmātē, tad priekšu var aizmirst un pēc tam izbraukt vieglāk + atpakaļ gaitā parkošanās ir precīzāka - redzi abus sānus ideāli. Iebrauksi arī vietā, kur citādi ar priekšu nebūtu līdis. Bet esmu par sānu redzamību sānu spoguļos. Man gan ipatnējas uzbūves garāža - tāpēc, uz ielas arī pierasts. Uz sāniem tomēr skatos pagriežot galvu. Izliektu spoguļu man nav, bet būtu tikai par tādiem kā standartu. Un pārregulēt katru reizi spoguļus režīmos garāža/parkings/iela kaut kā nav baigais iekāriens. Ja vien šos stāvokļus nevar iestatīt automātiskus.
normunds
2010. gada 17. februārī, plkst. 12:05
<i>Un pārregulēt katru reizi spoguļus režīmos garāža/parkings/iela </i>
Neredzu nepieciešamību. Braucot tiek pavadīts daudz lielāks laiks nekā parkojoties, līdz ar to spogulim ir jābūt noregulētam lai nebūtu aklās zonas, manā gadījumā - lai neredzētu sānus. Braucot sāni nav nepieciešami. Es nezinu kā tagad māca parkoties, kad es mācījos mani iemācīja nebūt slinkam un parkojoties pagriezties un skatīties caur aizmugurējo logu. Īpaši šaurās vietās es paskatos spoguļos, bet tas parasti ir labi ja 3-4% gadījumu.
xc
2010. gada 17. februārī, plkst. 12:26
hm, dīvaini, šādu regulējumu neatbalstu un nelietoju; aizmugures skata spoguļiem ir jārāda to, kas notiek aizmugurē nevis sānos otrs dīvaini - "nekur neskatos tkai spoguļos" - apbrīnojami izcili, bet praktiski manuprāt tas nekur neder, ir obligāti jāpaskatās arī trešais dīvaini - "ieslēdzu pagriezienu un labākajā gadījumā paskatos vai arī maucu tāpat gan jau saies" - manuprāt vislabākā secība - paskatos, pagrieziens, ja vajag bremzējam bet ja paskatās kas darās uz ceļa, kādi brīnumi - tad laikam tiešām daudzi dara šādas dīvainības
sandy little butthole
2010. gada 17. februārī, plkst. 12:30
Takā esmu savu ficuku nopulējis kā spoguli, man atliek tik to izmest vajadzības gadījumā pa logu un redzu visus 360°. Un man piekāst, ko tev mācija instruktore, kad novilka biksītes.
marss
2010. gada 17. februārī, plkst. 13:56
dimanc a man neinteresē kas un kā tur noplūda ...
evin
2010. gada 17. februārī, plkst. 15:22
piu - ja parkojas bumper to bumper (ie uz centimetriem), tad tas kas notiek priekšā ir tikpat svarīgi, kā tas kas notiek aizmugurē. aizmugurē varbūt drusku palīdz spoguļi, bet priekšā tikai un vienīgi pieredze ar gabarītiem. takšo nevajag par tiem spoguļiem :) un ķieģeļa tiesu no ietves var elementāri notrāpīt, uztaustot ietvi ar pakaļējo ratu. UN VISPĀR, priekš paralel parking eksistē "zinātniska" formula, kas ļauj noparkoties praktiski neskatoties spoguļos (sākuma stāvoklis ir blakus priekšā stāvošajam, pēc tam visa māksla stūres lenķī - slinkums meklēt, google it).
āa, vēl bij interesanti auto skolā, padomju laikos, vēl ar žiguli. biku jau viss piemirsies, bet žigulim uz kapota bija divas rievas, pēc kurām ITKĀ varēja notēmēt attālumu līdz ietvei utml. :)
Mukad
2010. gada 17. februārī, plkst. 15:38
Bik bik sāniņu mašīnai redzēt vaig. Tas patiešām ir kā atskaites punkts, lai noteiktu kur tieši tas objekts, ko tu redzi spogulī, atrodas attiecībā pret tavu auto.
Un tie, kas saka, ka skatiena pār plecu laikā var iebraukt priekšējam dupsī, vnk nav autoskolā pareizi apmācīti grozīt galvu un pārredzēt apkārtni tā, lai nezustu saikne ar to, kas notiek priekšā... vai ari neievēro distanci, ka nu tikai. Lai izčekotu aklo zonu pietiek ar sekundes desmitdaļu uzmest aci, nevis tur peizāžas jāpēta.
Reāli bīstamāki par spoguļiem un aklajām zonām ir blakussēdētāji, kas dodot ceļu neļauj izčekot vai no kreisās puses neviens nenāk, jo uzskata, ka ari viņiem ir jāredz un tā vietā, lai mierīgi sēdētu un meditētu, liecas uz priekšu un aizsedz visu skatu. Es parasti uz tādiem rupji lamājos.
kaaposts
2010. gada 17. februārī, plkst. 15:42
sānu spogoļos ir obligāti jābūt redzamam savam auto, tas ļauj pārliecināties, ka spogulis nav sagrozīts tā kā nevajag.
Kloons
2010. gada 17. februārī, plkst. 19:10
Vai tik šo problēmu neatrisināja ar sfērisko spoguļu ieviešanu ;) Manam 87 gada auto vēl ir aktuāli regulēt uz āru, bet jaunajiem nu pietiekami labi ir izzīmētas aklās zonas. No pūces galvas var izvairīties sekojot situācijai spoguļos biežāk kā tikai manevra laikā - ar stāžu iestrādājas. Bet tik un tā ir pāris krustojumi Rīgā, kur ir jāpamet galva atpakaļ, jo neviens spogulis to neredz un neredzēs. Arī CSDD eksāmenā ir šie krustojumi, ja nepaskatīsies pār plecu eksāmens nav nolikts ;) Protams arī ja nav 100% pārliecības par pārkārtošanās drošumu jāpamet skatiens...
Smic
2010. gada 18. februārī, plkst. 02:30
Sānu spoguļi paredzēti aklajiem punktiem. Aizmugures spogulis - lai parkotos (man pakaļējā logā ir parksensora ekrāns) vai iemestu tajā aci strauji bremzējot.
Ja gribas sānu spogulī redzēt auto sānus, atliek vien pašķiebt galvu tuvāk attiecīgajam logam.
Šādi izkārtoti spoguļi, ja to gali ir izliekti kā man (Honda Accord 2003) nosedz atpakaļskatu par 180 grādiem.
Galvu negrozu nemaz.
Pārējie drīkst grozīt. Es tai laikā labāk skatīšos uz ceļu.
valcha
2010. gada 18. februārī, plkst. 13:43
Mani arī skolā nepareizi mācīja - ka sānu spoguļus vajagot noregulēt tā, lai redz aizmugurējo durvju ručkas. Nu pie tāda regulējuma aklā zona ir īpaši liela. Es jau kādu laiciņu pieregulēju tā, ka sānu spoguļos savu auto neredzu vispār + vēl bik bik. Pēc būtības tas arī netraucē, bet toties mirusī zona samazinās jūtami. Pie autoskolas metodes pie katras pārkārtošanās bija jāskatās pār plecu. Pie jaunās metodes - tikai retos gadījumos. Skolās laikam nemāca īsti pareizi.
valcha
2010. gada 18. februārī, plkst. 13:44
Smic, man arī kā reiz 2003.gada Accord. Reizēm, ja patiešām gribas paskatīties uz savu auto, var jau bik pastiepties.
Aigaro
2010. gada 18. februārī, plkst. 15:06
Nu nesaprotu. Vai tiešām nav jocīga sajūta braucot iemest aci spogulī un redzēt tur kaut kādu bildi, nevis skatu gar auto sānu uz aizmuguri!? Salona spoguli vajag uztvert kā papildfīču. Tā nevienmēr būs pieejama! (piekrāmēts auto, 3 pasažieri aizmugurē, limuzīns, kravas buss, pilns pasazieru busiņš, netīrs logs, škoda fabia utt.utjp.) Nevajag izgudrot divriteni no jauna. Lietojiet locītos spoguļus, ja ir problēma minimāli pagriezt galvu un ar perifēro redzi redzēt to, kā dēļ vēlaties upurēt daudz svarīgāku zonu.
Smic
2010. gada 18. februārī, plkst. 16:43
A priekš kam vispār jārdz kas notiek aiz muguras? Svarīgākās lietas notiek blakus joslās - sākot no pavisam blakus (aklā zona) un beidzot varbūt ar kādiem 10 metriem aiz auto - bet arī nevis tieši aizmugurē, bet blakus joslā.
Ja normāli saregulē, redzamības zonas spoguļiem pat mazliet pārklājās, tai pat laikā sāni sānu spoguļos joprojām nav redzami.
binary
2010. gada 18. februārī, plkst. 20:49
Nu nezinu, man tomēr ir omulīgāk, ja pēc spoguļos redzētā var noteikt arī aptuveno attālumu/novietojumu, bet tam tomēr vajag statisku atskaites punktu spogulī. Arī aizmugurējais spogulis ir nevis "kaut kur uz aizmuguri" vērsts, bet +/- konkrētā leņķī - tā daudz vieglāk saprast, kas tieši tajā ir redzams. Aklās zonas likvidēšanai ir domāta vai nu galvas grozīšana, vai arī liektie spoguļi. Pats dodu priekšroku apvienošanai - gan liektais spogulis uzlīmēts, gan arī galvu pagrozu, kad vajag. Tiesa, ir arī aklā zona, kuru nevar redzēt ne ar galvas grozīšanu, ne spoguļos - zona, ko aizsedz kaut kādi nebūt objekti, piemēram, kaut kāda auto virsbūves daļa, tāpēc situācijass novērtēšanai ne vienmēr pietiek ar Mukad minēto sekundes desmito daļu (auto skolā mācoties, pēdējajā krustojumā gadījās situācija - no labās puses diezgan lielā ātrumā brauca dzeltens auto; jutu, ka kaut kas nav labi, liecos uz priekšu, atpakaļ, centos saskatīt, vai labajā pusē viss brīvs, bet to auto tāpat neieraudzīju, jo kaut kas aizsedza skatu).
<cite>neiebraucu, kāda dziļā doma – parkoties pēc spoguļiem. priekšējo bamperi tak vispār redzēt nevar, ar vai bez spoguļiem, tāpat tik uz gabarītu izjūtu jāņem.</cite> Spoguļus vajag, parkojoties ar pakaļu, nevis ar priekšu - tur ar izjūtām vien nepietiek. Un "paliecies šurp, paliecies turp" arī imho nav pārāk ērti - abas auto puses spoguļos jāredz bez "pingponga" ar galvu.
<cite>un tas ir pilnīgi nepareizi. Šādi ir iemācīts manai sievai un viņa rīgas sastrēgumos nav spējīga pamainīt joslas, jo neslēdz pagriezinu kamēr nav pārliecināta par manevra iespējamību, bet padomā ko nozīmē pagrieziens – tu pasaki, ka vēlies to darīt un šādā veidā radod iespēju, ka kāds tevi palaidīs, nevis tupi gaidot, kad nu pēkšņi atbrīvosies vieta. Tāpēc 1. pagrieziens 2. skats 3. griežam</cite> Domāt vajag, domāt! "Skatiens -> pagrieziens -> skatiens -> pārkārtošanās" ir standarta situācijās, "pagrieziens -> skatiens -> pārkārtošanās" - intensīvā satiksmē/korķos. Viduvējā satiksmē, kur pārkārtoties var bez "palaišanas", citiem nav nekāda prieka no tā, ka kāds, kas tiek apsteigts, sāk pēkšņi nelaikā rādīt pagriezienu. Rodas sajūta, ka tūliņ pēc pagrieziena ieslēgšanas sāks arī braukt virsū.
<cite>otrs dīvaini – “nekur neskatos tkai spoguļos” – apbrīnojami izcili, bet praktiski manuprāt tas nekur neder, ir obligāti jāpaskatās arī</cite> No spoguļiem atkarīgs. Ir arī tādi liektie spoguļi, kuros gandrīz pilnībā redzi mašīnu, kas ir tev tieši blakus.
Sorre par garu komentāru...
mag_gremlin
2010. gada 20. februārī, plkst. 21:48
nu es šo problēmu atrisināju "in kolhoz style" :D tā kā dzīvesveids saistīts ar diezgan biežu parkošanos, kad nopirku savu golpu, tam jau defaultā iepriekšējais saimnieks bija uzlicis lielo salona spoguli - redzu pakaļā visu no stoikas līdz stoikai + vēl mazliet salona :D . lielie sānu spoguļi noregulēti lai pašā to malā redzu sānu ( un nekad nekādas problēmas ar aklo zonu nav bijušas, lai gan šad tad izjutu vēlēšanos redzēt vairāk). pēcāk tika dapirkti mazie spogulīši (kā mācību mašīnām) un tagad vispār redzamība ideāla. jā varbūt neizskatās īpaši estētiski (bet aŗi nekāds kroplis ) , toties problēma ar aklajām zonām ir izzudusi pilnībā. Runājot par nevajadzību parkoties atpakaļgaitā - cik bieži mēs pie lielveikaliem redzam tādu ainu, kad kāds aizsvīdušiem stikliem (jo auto šopinga laikā ir atdzisis) nepārliecinoši, staipot kaklu utt. mēģina izbraukt no parkinga atpakaļgaitā. bet pārējiem tikmēr jāgaida kamēr šis izvilksies un dosies prom, atbrīvojot gan vietu, gan ceļu pārējiem. ja esi mācījies autoskolā noparkoties atpakaļ gaitā nevajadzētu būt problēmu, bet izbraukšana notiek krietni ātrāk. nu vismaz mani vairāk tracina tas, ka kāds visus kavē jo nevar izbraukt, nekā ka nevar ieparkoties atpakaļ gaitā <-- uz to es varu arī paskatīties un pasmīkņāt. :)
binary
2010. gada 20. februārī, plkst. 22:31
Par mazajiem spogulīšiem - pats esmu divus iemēģinājis (tos, kas ārā liekami). Viens ir diezgan paliels, pusapļa formā, skrūvējams virsū parastajam spogulim (izskatās apmēram šādi - http://m2.sourcingmap.com/smap/images/item/n/09c/ux_a09072400ux0066_ux_n.jpg) - izliekums gana liels, arī pats spogulis gana liels, rezultātā spogulī visu var labi saskatīt un var redzēt auto, kas stāv gandrīz blakus - redzamība tātad perfekta. Bet tam spogulim bija trūkums - tā kā skrūvējas uz parastā spoguļa virsū, tad īsti neiekļaujas auto formās - pie lielākiem ātrumiem rada troksni. Otrs ir apaļais, uz parastā spoguļa līmējamais (http://www.bestautobits.com/images/Wide_Angle_Mirror_Circular.jpg). Kaut ko viņā redzēt var (piemēram, blakus braucošā auto gaismas), bet nu pats spogulis ir baigi mazs, līdz ar to neko daudz viņā saskatīt nevar. Izmantoju vairāk kā backup variantu. Vēl trūkums tāds, ka konstrukcija diezgan neforša - paliela mala apkārt, pabieza, pats arī nepieguļ parastajam spogulim (ir šķirba), kas viņu padara vēl neērtāku. Ir neliela vēlme iemēģināt mag_gremlin minēto salona spoguli, bet gribētos atrast tādu, kam vidus ir bez izliekuma.
Edgars
2010. gada 17. martā, plkst. 01:58
Pirms dažām dienām izlasīju šo rakstu un brīnijos. Šodien braucot, ieskatījos spoguļos un sapratu, par ko tā viebu seju. Atcerējos, ko, mācoties autobraukšanu, man tēvs stāstīja - spoguļi ir domāti ceļa nevis mašīnas sānu vērošanai! Nekad neesmu tos nemaz noregulējis citādi. Un termins 'aklā zona', manuprāt, ir sazvērnieku izgudrojums, ja spoguļi ir šādi noregulēti. Bet labs raksts. Paldies par aušīgo izvešanu gaismā!