✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Par pirmā sniega sajūtu

2010. gada 22. oktobrī, 37 komentāri

Brīdī, kad kājāmgājējs pats pie sava auto tiek, viņš uz vairākiem gadiem zaudē daļu no prieka par pirmo sniegu. Ja ne par savu brauktspēju satraucas, tad vismaz citus satiksmes dalībniekus skaita kā margrietiņas lapiņas - vasaras riepas, ziemas riepas, vasaras riepas, ziemas riepas...

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Optimus

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 08:50

Ārprāts vienkārši! Ja tā padomā, padomju laikā visi brauca ar vienām riepām gan ziemā gan vasarā, un spēja pārvarēt mokoši sarežģīto un nomācošo psiholoģisko problēmu - braukt pa sniegu! Vienkārši vajag apdomīgi braukt un viss! Katru gadu visiem tā milzi problēma - baa, ZIEMA SĀKUSIES!!! Smieklīgi!

Gravatar laacz Autors

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:02

Optimus, nedrīkst piemirst, ka ir kardināli mainījusies braukšanas kultūra un satiksmes dalībnieku skaits ir desmitkāršojies.

Gravatar Optimus

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:18

Ir jau Tev lielos mērogos taisnība, tomēr kopumā vērtējot - manupŗāt, ažiotāža ap ziemas sezonas iestāšanos ir nepamatoti augsta. Piedevām, to visos iespējamos veidos kāpina dažādi auto "ziemas/vasaras" piederumu ražotāji u.tml., u.tt. Piemēram, ziemas periodā, klausoties Latvijas radio 1 laika ziņas, katru rītu, kad pa nakti kaut 1 cm sniega uzsnidzis, rodas iespaids, ka ir notikusi neliela dabas katastrofa. It kā autovadītājs pats nezinātu ka ir ziema, un ka ziemā mēdz uzrasties tādas dabas parādības kā sniegs un ledus ;-) Rodas iespaids, it kā mēs būtu nevis Latvijas, bet gan Meksikas iedzīvotāji.

Gravatar laacz Autors

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:21

Optiums, autovadītāju sagatavotība dažādiem pat mazliet slīdīgiem apstākļiem arī ir ļoti slikta, kas rada papildus bīstamību. Padomju laikos pie stūres reti kad sēdās nepārliecināts un morāli vai praktiski nesagatavots autobraucējs. Mūsdienās pie stūres sēžas visi, kam nav slinkums (ieskaitot mani). Tas rada draudus ne tikai pašam autovadītājam, bet arī apkārtējiem.

Ja būtu pa manam, es obligāti liktu visiem autoskolu beigušajiem (arī pats to izdarīju, pateicoties ex-kolēģu dāvanai) pirmajā ziemā iziet ziemas braukšanas kursu, kā tas ir Skandināvijā. Ja neiziet, tad tiesības anulējas.

Gravatar BigMazee

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:39

A ko tur labu māca? Tanī ziemas braukšanas skolā? Kā pareizi ar ātrumiem vai pakāpenisiki bremzēt .. ko darīt ja sāc kā vilciņš ceļa vidū griezties .. !?

Gravatar Didulis

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:50

Ir daļa autobraucēju, kas nezaudē prieku pēc ziemas uzrašanās. Viņi ziemu ir gaidījuši ar degsmi, lai tikai papriecātos stāvlaukumos par pirmo sniedziņu. Viss atkarīgs no pieredzes un vēlmēm gūt jaunu pieredzi. Protams, ka šāda rīcība nav īsti pareiza lielveikalu stāvlaukumos, taču, sen aizmirstos stāvlaukumos, ārpus pilsētas tā var papriecāties. Jāatzīst, ka pašam tik vienu reizi ir sanācis šādi papriecāties par sniegu.

Gravatar Optimus

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 09:51

Lācz, attiecībā par padomju laikiem - tur nu Tu maldies, tad autovadītāji bija daudz nesagatavotāki gan morāli, gan profesionāli. Tad nevienam pat prātā nenāca runāt pat kaut kādiem īpašiem ziemas braukšanas kursiem. Piedevām automašīnas un it īpaši riepas bija ievērojami sliktākas nekā mūsdienās. Drīzāk, tad vēl cilvēki bija praktiskāki, mazāk pārgalvīgi, uz ceļa savstarpēji izpalīdzīgi u.tml. Runājot par mūsdienām, mūsu (Tavi un mani) ziemas braukšanas apstākļi stipri atšķiras, līdz ar to arī viedokļi laikam ;-). Es dzīvoju lauku savrupmājā, katru dienu uz darbu braucu pa zemes ceļu, kurš ved cauri mežam, tad cauri lielam klajumam, un tikai tad tālāk dodos uz pilsētu pa šoseju. Tu brauc no Jelgavas uz Rīgu. Tavas problēmas ir vairāk vai mazāk slidens asfalts, Rīgas ielu pārblīvētība, sniega kaudzes ielu malās, slideni krustojumi u.tml. Manas problēmas ir no sniega smaguma pāri ceļam nolūzuši koki, tādēļ, ja visu nakti ir snidzis, man bagāžniekā jāieliek motorzāģis, un, iespējams, jāizbrauc 15 min. agrāk, manas problēmas ir aizputināts ceļš, tādēļ man bagāžniekā ir patiešām laba un izturīga šņore un neliela lāpsta bet salonā vienmēr uzlādēts telefons. Un tam nav nekādas nozīmes, ka iepriekšējā dienā visus ceļus izšķūrēja, jo naktī bija putenis, un no rīta klajumā ceļš vairs nav redzams - viss ir pilnīgi līdzens, bet dažkārt ar pilnu jaudu jātriecas cauri kupenai, sniegam plūstot pāri pār kapatu un vējstiklu, jo tāpat kā Tev, arī man jātiek uz māju vai uz darbu. Ir tikai pavisam neliela atšķirība - Tu jebkurā dienā vari aizbraukt uz darbu vai uz mājām ar vilcienu vai autobusu, bet man ir jābrauc pa to ceļu jebkuros laika apstākļos. Lācz, saproti pareizi, es nesūdzos, man tas viss patīk, tikai brīžiem man nav izprotama autovadītāju čīkstēšana par sīkumiem ;-) P.S. - ziemas braukšanas kursu var iziet pie manis! Laiks - decembris, janvāris, februāris. Vieta - Vidzemes augstiene. ;-)))

Gravatar dadzis

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 10:08

Kopš jau labu laiku braukāju ne tikai pa rīgu, bet arī ārpus, tad esmu sapratis, ka:

  1. Vismaz 1 ziema ir jāizbrauc ar auto, lai pazustu strjoma un pie prāta nāktu
  2. Riepas ir jāmaina un tur nekāda meistarība nepalīdzēs
  3. Ja pazīst auto un nebauc pirmo gadu pie stūres, nevelk gumiju ar riepu maiņu un ir saprātīgi domājošs braucējs, proti, psiholoģiski spēj saamzināt ātrumu ja ir apgrūtinoši apastākļi (sniegs, ledus, lietus...), tad tur neka'di speciaļi kursi nav vajadzīgi, tā ir naudas izmešana vējā. Mūsdienu sabiedrības kārtējais vipendrons. Neciešu tos kas "mētā pirskus" un tik par rocenēm runā, saukā citus par sēnēm ... parasti tie ilgi neizvelk, labi ja vēl spēj uz savām kājām paŗvietoties pēc TĀ, bet protams, vainīgs būs cits, kam nebij akut kas tā, kas vilkās, jeb nemācēja tāpat kā viņš līkumu ar roceni izēnmt un sadūrās. Tapēc vienkārši - ar galvu jābrauc un lai kā tur liktos, tomēr, ar ziemas riepām kardināli ir citāda braukšana nekā ar vasaras, tur nav spreist un strīdēties, ir cits laikmets.

Gravatar MK

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 10:14

Piekrītu Optimus! Mūsdienu šoferīši nejēdz braukt ne pa lietu, ne pa sniegu. Visas dabas parādības ir stihijas un katastrofas. Es ar visām četrām par to, ka ik pa diviem gadiem būtu jāpārliek vadīšanas eksāmes VISIEM autovadītājiem! Uj, ku liela daļa atbirtu katru reizi . . .

Gravatar Optimus

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 10:29

Lūdzu, nepārprotiet mani - es jau neesmu pret ziemas riepām, vai pret normālu, saprātīgu braukšanu. Ir skaidrs, ka auto ir jābūt kārtībā! Es esmu pret muļķīgu, bezjēdzīgu, nepamatotu ažiotāžu tikai tāpēc ka ir sākusies ziema. Laacz, tas ir labi, ka Tu vēro citu satiksmes dalībnieku "apriepojumu", tikai nevajag to glorificēt! Tam NAV NEKĀDAS JĒGAS! Jo vienmēr būs kāds, kas pat pa vissīvāko salu, visslidenāko ledu brauks ar sliktām riepām! Un tur neviens neko neizdarīs. Tā ir tikai statistika, kas raksturo dabisko atbirumu. Tāds vienmēr būs. Līdzīgi kā vasaras karstajā laikā pieaug noslīkušo skaits, pieaug kūlas un meža ugunsgrēku skaits, līdzīgu kā tuvojoties krāsns apkures sezonai un Ziemassvētkiem pieaug ēku ugunsgrēku skaits.

Gravatar normunds

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 10:44

imo vispareizākais būtu darīt kā dažā svešā valstī - no sākuma izsniegt pagaidu tiesības uz gadu vai diviem un pēc diviem gadiem kārtot braukšanas eksāmenu, kurā pārbaudītu nevis to cik zīmes ir iemācījies autovadītājs, bet to kā viņš spēj iekļauties satiksmē.

krievu laikos bija ziemas riepas, tās gan vairāk atgādināja mūslaiku vissezonas riepas. ziemā man liekas puse auto tika nolikti uz klučiem un vispār netika kustināti, līdz ar to ceļi bija krietni tukšāki, ātrumi stipri mazāki nekā tagad. uz ceļiem netika tik dāsni kaisīts sāls maisījums, ceļi tika tīrīti ar greideriem un braukšana pa sniegu ar normālām riepām neko daudz neatšķiras no braukšanas pa normālu grants ceļu vasarā.

Gravatar Evalc

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 11:34

Smillas jaunkundzes sniega izjūta... :) Būs jau labi, paiet laiks, kamēr šoferi katru rudeni aprod ar ziemu. Šogad esot agrāk sākuši mainit riepas. Piekrītu Optimus, ka ir kardināla atšķirība starp megapoli un tās satelītpilsētām un laukiem-rajonu centriem. Tur tiešām reizēm ir jādomā, vai vispār varēs izbraukt līdz lielākam ceļam. Savukārt par sastrēgumiem - nu tā ir pilsētnieku nelaime, kas drošību īpaši neapdraud. Servisos šogad pieprasītas esot lētā gala ziemas riepas, līdz ar to sastrēgumi varētu būt lieli.

Gravatar KBI

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 12:01

Mūžīga tēma, ofkors. Pievienojos, ka mūsu klimatā "1 gab sniegs = katastrofa" ir nedaudz idiotiski. Pats problēmas risinu, katru ziemu ar pirmo normālo sniegu laižot uz lidlauku, un pieslīpējot iemaņas - ieskrienos līdz tiem pašiem 50 - 70, kas ir pilsētā (ne uzreiz, ofkors, kāpinot ātrumu), izslidinos, un savācos. Rezultātā, katru gadu refleksi ir atjaunoti un tieši saskaņoti ar reālo auto stāvokli, plus ir precīzs info par to, ko var izdarīt, un ko nē. Atliek tikai uz ceļa no psihopātiem izvairīties. :D Un par tām riepām un padomju laikiem - bija tāds skaists raksts/pētījums/whatever iekš humora lapas cracked.com, kur piefiksēja, ka drošības palīglīdzekļi ne vienmēr visu uzlabo - tu dabū velo ķiveri, un brauc bravūrīgāk starp auto, tev iebūvē ABS, un tu bremzē lielākā pofigā, dabū GPS un neskaties vairs uz ceļu, utt., utjp. - un ar visiem palīgdzelžiem nekas reālajā situācijā nemainās, kā bija avārijas un līķi, tā ir. :D

Gravatar mcgh

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 12:06

normund nav tādas "vissezonas riepas". ir vasaras, ziemas un ziemas ar šipiem. Daudzi autovadītāji maldīgi uzskata ka M+S riepas ir vissezonas riepas. Pilnīgi piekrītu Optimus. Protams ir jāpzinās ka ir autovadītāji kuriem šī ir pirmā ziema.

ps. un jā es esmu viens no tiem atsaldētajiem bmw vadītājiem

Gravatar Vilx-

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 12:45

Hehe, tas atgādina <a href="http://blogs.msdn.com/b/oldnewthing/archive/2008/12/22/9244583.aspx" rel="nofollow">šo</a>. :)

Principā es pievienojos laacz, ka salīdzināt apstākļus pirms 30 gadiem un tagad ir diezgan bezjēdzīgi. Pārāk daudz kas ir mainījies. Tai skaitā arī attieksme no valsts puses. Tagad daudz vairāk uzmanības tiek pievērsts lietām, par kurām pirms 30 gadiem knapi kāds interesējās. Piemēram, sociālās kampaņas par braukšanu dzērumā, ātruma pārsniegšanu, agresīvu braukšanu, utt. Pirms 30 gadiem to sauca par dabisko atlasi un par to neuztraucās. Tagad cilvēka dzīvība kļuvusi vērtīgāka, tāpēc arī ažiotāža.

Gravatar jozhix

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 13:08

"Nav tādas “vissezonas riepas”. ir vasaras, ziemas un ziemas ar šipiem"

Labriit un kaa tad lai latvieshu meelee sauc shaadas te? - All-Season Tires with Mud and Snow Designation. Pagaajushoziemu nobraucu ar taadaam, maneejaas gan bija driizaak Spaanijas sniegam paredzeetas, bet nu nekaada vaina.

Gravatar Yeoman

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 13:28

Padomju laikos mašīnām virsū stāvēja universālās riepas (tās kas mūsdienās skaitās M+S (mud and snow)), tāpēc nebija problēmu braukt gan vasarā gan ziemā. Tagad lielākā daļa izvēlās riepas tikai vienai sezonai, lai gan neviens jau neliedz braukt visu gadu arī ar M+S. Tikai auto vadāmība būs kā padomju laikos, ne šis ne tas gan ziemā, gan vasarā.

Gravatar dadzis

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 14:01

es tikko nobraucu visu (!) vasaru ar ziemas riepām, jo pavasarī konstatēju ka ziemu vairs neizvilks, bet robeža nebij sasniegta. tā ar braucu un saktijos un ko domājies - visu vasaru izvilka, tik tagad sasniedza atzīmi un lietus laikā pārāk sāka planēt :D nepatika diezko. mazliet sliktāk bij, bet nav jau jāgonko ielās, visādi citādi bez starpgadījumiem tika nobraukti daudzi (10-15k km) km. atziņa: visur bazūnē ka ziemas riepas uz sausa asfalta dilst nežēlīgi, tapēc ar daudzi velk gumiju un neliek mazliet agrāk ziemas riepas, gaida sniegu pirmo. tad nu man vismaz ir skaidrs - nesuņa labas ziemas riepas uz sausa (pat +30 grādos!) asfalta nedilst kā visur bazūnē. protams, ja krustos būtu rāvis kā pirmais vienmēr, strauji visu laiku metis pa mēmajiem, tad protams - ātri nobeigtos. bet piedomājot ko un kā dara un kā var atāluties, var mierīgi braukt un nejūt baigo diskomfortu. trafiks pamatā bij ārpus pilsētas. cilvēks spēj visma pielāgoties.

Gravatar afigel

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 14:26

#2 katru gadu šādi komentāri :)))

Gravatar mcgh

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 14:29

jozix un tagad sameklē tikai sniegam bez shipēm ;)

Gravatar Gints

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 15:42

Yeahh, es arī bišku nesaprotu to saspringumu par to ziemu katru gadu. Un tad vēl to nožēlojamo pilsētnieku (pārsvarā Rīdzinieku) ņaudēšanu par katru sniega piku, ko sētnieks/satiksmes departaments/sazin kas vēl nav noslaucījis. Ziema ir ziema un tajā ir sniegs, tas ir normāli. Dzīvoju Rīgā, mašīna stāvēja pie dzīvokļa loga sētā, vietu tīrīju pats, nācās vairākas reizes ziemā parakties lai tiktu ārā uz ielas, rokas nenokrita un sniega lāpsta bagāžniekā stāv. Tagad pārvācos uz māju pierīgā, droši vien nāksies rakt vēl vairāk, bet tas nu ir nosacīts mīnuss savai mājai. Vēl mani reizēm besī mūsdienu nenormālā sāls gāšana uz ceļiem sniega laikā. Ja ir kārtīgs sals un neviens ceļu nav sabeidzis ar sāli, tad tas nemaz īpaši neslīd un braukšana ir daudz foršāka pa tīru sniegu nevis to pretīgo sāls šļuru, kurā tiklīdz beidzās logu skalojamais šķidrums tā iestājas vistas aklums.

Gravatar Vaards

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 16:53

Atceros laikus, kad Laacz dusmīgi aprakstīja sliktos autobraucējus... Tas laiks ir pagājis. Tagad ceru, ka paies trīs gadi un Laacz rakstīs: forši, šodien sniedziņš uz ceļa parādijās, drīz no ceļiem pazūdīs visi lāmes, kas velkas uz 80 pa kreiso joslu. Pazudīs sastrēgumi Rīgā. Varēs forši paslidināties, paskripšķināt radzes līkumos un pret ledu.

Gravatar e-remit

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 17:29

Jā, Vaards, gribētos zināt Laacza domas tagad par tādiem, kas uzvedas šādi: http://laacz.lv/2007/12/03/autobrauceji/

Gravatar laacz Autors

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 18:04

e-remit, kas tieši Tevi interesē šai sakarā? Es skaidri apzinos, ka uz gājēju pārejas gājējam ir priekšroka lai vai kādā veidā jamais tur pārvietotos, līdz ar ko man viņam jādod ceļš. Ja es viņu neesmu pamanījis, pats vainīgs. Pie nepārskatāmām vai neapgaismotām pārejām (Jelgava, tas par tevi) es apzināti piebremzēju, lai pārliecinātos, ka nenonesīšu kādu desotāju.

Gravatar master

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 18:11

laacz, kapec Tu twitter ierakstus publicee blogaa?

Gravatar laacz Autors

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 18:12

master, kāpēc ne? Mans blogs - ko gribu, to publicēju.

Gravatar e-remit

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 20:25

#25. Laacz, labi, ka nemet kažoku otrādi un nebļauj par "stulbajiem gājējiem", bet, vai arī tagad šādi nesies pāri pa pāreju, kad zini, kā tas izskatās no otras puses? Viena lieta - braukt pa savu pilsētu un rajonu, bet, aizbraucot uz citu pilsētu, ne vienmēr uzreiz vari pamanīt gājēju pārbrauktuves...

Ja par sniegu, man tieši sirdi silda tas, kad uzsnieg sniegs un brīvākā laukumiņā var patestēt mašīnas slīdamību un iespēju pēc tam to savākt. :)

Gravatar laacz Autors

2010. gada 22. oktobrī, plkst. 22:06

e-remit, citās pilsētās arī jābūt uzmanīgam :) Protams, ka ir arī brīži, kad nepamanu. Bet tad es parasti iedomājos, kā man ir nospīdējis, ka tur neviena nebija.

Gravatar e-remit

2010. gada 23. oktobrī, plkst. 11:40

Starp citu, tieši ap šo laiku pirms pāris gadiem man bija gadījums, kad gandrīz vienu uz kapota uz gājēju pārejas paņēmu. Bija tumšs, lija lietus, un tuvojoties pārejai nometu ātrumu zem 40 (tā bija tāda, kur jāuzmanās), uzmanīgi skatījos un arī tad pamanīju baltas botes tikai tad, kad šams jau gandrīz bija šķērsojis pāreju. Dēļ pretī braucošās mašīnas gaismām, to džeku vispār nemanīju. Kopš tā laika visiem savējiem saku par atstarotājiem, jo uz savas ādas izbaudīju, kā cilvēku var vienkārši neredzēt, pat kad uzmanīgi skaties.

Gravatar Vaards

2010. gada 24. oktobrī, plkst. 23:36

e-remit,

Tu par agru Lāacim to rakstu iekopēji - viņš vēl ziemu nav pārvarējis. "2007 tipa lāčveidīgie nazīši" ikurāt ziemā ir briesmīgi.

Pastāstīšu divus savus pagājušā gada piedzīvojumus:

  1. Braucu no rīta Jūrmalā, kauguros, bet pretim logā spīd saule, es braucu aiz busiņa. Saule atspīd no ceļa, kurš manāmi slapjš un redzams, ka tas slapjums pa nakti sasalis - tāds gaismas spiediens, ka acis jāver ciet. Aiz tā gaismas spožuma ikurāt sākas ēna no kokiem un daudzstāvenes. Es zinu, ka tur ir gājēju pāreja... Braucu, jo nevineu neredzu (gaišā dienā - attiecīgi Laacz u.c. gājejtipa braucēji šo situāciju nesapratīs, paskaidroju - gājējiem no saules puses auto redzams ideāli, nekas neatspīd un pret sauli nav jāskatās, šie domā, ka visi tā redz. ES VIŅUS NEREDZU), ok, ātrums bija 40kmh, kad pēkšņi ieruadzīju auto priekšā divas ēnas... spiežu bremzes, ABS tirkšķ un nekāda efekta... Uz abām pusēm drudžaini pasprūk divi gados jauni menti (parastie, civilie) viens lecot malā no gājēju pārejas, pat parauj uz muti... Neko, reāli noveicās - gan man, gan mentiem. Par cik visiem iesaistītajaiem bija šoka stāvoklis, tad menti paniski aizgāja tālāk noskatoties uz mani un es turpināju ceļu.

  2. Nu labi, pietiks jau ar šo vienu pastāstu ;-)

Gravatar tapat

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 09:48

Uh ar prieku gaidu sniegu un ledu, varēs izslidināties, paplosīties pa aizsalušajiem ezeriem un citām trasēm, kādreiz Ruļlu trasi Jelgavā izbraukāju regulāri, tagad laikam jau vairs netiek klāt vismaz kaut kādi kartingi tur bija. Katru gadu uz pirmo ledu nedaudz patrennējos atsvaidzinu iemaņas. Nu ziniet palīdz. Lai vai cik gadus ir braukts, vienmēr atlicinu laiku lai paslidinātos pa ezeru, kādu stāvvietu, kādu kartinga trasi, tas vienmēr ir ar + zīmi, daži aplauzti spoileri un saliekti diski, attaisnojās, jo dažreiz uz ceļa nav laika diži apsvērt kā būtu tagad labāk darīt, un ko rokas kājas un citas maņas ir ielāgojušas to viņas dara automātiski, tas šadtad ir paglābis no nepatikšanām.

Ko māca ziemas braukšanas skolā, pats gan tādu neesmu apmeklējis, domāju ka maāca kā bremzēt autiņu ar ātrumiem, kā sabremzēt autiņu uz slidena ceļa (bez abs), kā izmantot ceļa malā esošu sniega kupenu lai auto sabremzētu, kā rīkoties kad auto ir sānslīdē, galvenokārt reakcijas un iemaņu trenniņs lai visas šīs zināšanas strādātu automātiski pie katras no situācijām, lai nebūtu ups kur ko kas ui Blaukts. Vēl kas svarīgi dažreiz ir labāk iebraukt pa tiešo piesnigušā pļavā nevis censties līkumu izbraukt un tad ar saniem likt pļavā, daudz lielākas iespējas paņemt jumtu. Vai ja škērsli nevar apbraukt iebraukt pļavā vai ceļmalas krūmos, nekā piemēram traktora piekabē. Par riepām, principā jau ir tā kādas riepas ir ar tādām jābrauc, ir jāsaprot cik viņas tur to auto uz ceļa un ko ar viņām var izpildīt. Dažas labas vasaras riepas turās uz ceļa ziemā labāk par sūdīgām pabrauktām ziemas riepām. Tā kā katram pašam jāsaprot kādā stāvoklī ir viņa dampis un ko viņš var izpildīt ar to. Par krievu laikiem un vienām riepām. Jā bija tādi laiki un ir pagājuši, tagad ir pieejamas ziemas riepas un tās arī jālieto. Domāju ka lielākā problēma ir bremzēšanas ceļu un ātruma atšķirībā ja vienam ir ziemas riepas otram vasaras, pietiek jau ar to vai ir šipi vai nav uz ledus, ja visiem būtu vienādas vasaras riepas tad jau nav problēmu visi brauc kā māk ar puslīdz vienu bremzēšanas ceļu un ātrumu, tā arī bija padomju okupācijas gados. Tagad viens ar šipiem un abs noliks priekša pa mēmajiem, un tad vajag lielu attapību lai bez abs ar vasaras riepām nepaņemtu viņu uz bufera.

Gravatar Vaarna

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 13:38

#2 Optimus man gan nelikās smieklīgi pagājušo ziemu vilkt laukā no kupenas vienu padomju laiku tirliņu, kas ziemā brauca ar vasaras riepām. Mašīnā sieva un divi mazi bērni, bet vecis brauc ar pliki plikām riepām un loģiski, ka neuzvilka Gaujas senlejas kalniņā, bija sācis slīdēt atpakaļgaitā lejā, nepratis stūrēt un piezemējies kupenā. Divas mašīnas šo vilka augšā. Tak štrunts ar viņu pašu, bet sieva, bērni!!! Vot Tev arī padomju vecis ar "visas sezonas" riepām.

Gravatar Vaarna

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 13:52

Bet vispār man patīk lasīt Lāča auto-blogu, jo mans autovadītāja stāžs ir tieši vienu gadu lielāks (un arī tapis Jelgavā), tāpēc man ir ļoti interesanti te vērot tās šoferētāja iesācēja stadijas, kuras man jau ir aiz muguras :D

Gravatar Krotow

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 16:30

Asu izjūtu cienītājiem braukt pa sniegu ar vasaras riepām varbūt patiks :P Savam auto nomainīju jau aizpagājušonedēļ pirms brīvdienu mīnusiem. Iemesls prozaisks - uz laukiem jābrauc un kaut kā drošāk likās. Un ziemā riepas nav vienīgais prieka avots. Svētdien uz ceļa noklājās ģenerators un lai tiktu līdz mājām, nācās atslēgt visu, kas no elektrības barojas (atā, atā gaismām, apkurei un logu tīrītājiem). Kopā ar slapjdraņķi bija diezgan nepatīkami.

Gravatar Vaarna

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 19:25

Drusku pafantazējot - ja uz ceļa satiktos laacz_2007 un laacz_2010, diez, kura labā tas beigtos? ;)

Gravatar laacz Autors

2010. gada 25. oktobrī, plkst. 19:36

Vaarna - kā tas ir "satiktos"? Darot ko? Kādā situācijā? Kam tad CSN domāti? :)