← Uz sākumu

Waze - sociāla figņa autobraucējiem

2011. gada 31. janvārī, 91 komentārs

Lai tā būtu nokija, kāds androīdofons vai aifouns, visiem nu ir aplikācijas. Tās mēdz būt sociālas un mēdz būt parastas. Tās mēdz būt izklaidei domātas, krāniņa mērījumu atrādīšanai domātas vai arī noderīgas. Waze, šķiet, ir viena no tām noderīgajām. Tāda kā sociāla navigācija.

Produkta ideja nav nekas mega jauns, taču konkrētā realizācija ir noderīga, un, kas svarīgi, pieejama par pliku velti. Principā, autobraucēji, kuri lieto šo padarīšanu, veido savu braukšanas karti, norādot un daloties ar informāciju par avārijām, sastrēgumiem (dažviet tas notiek automātiski), utt.

Te gan uzreizi paredzu fleimu par tēmu: “cik tas ir nedroši - bakstīties telefonā, braucot!” Atbilde ir vienkārša - vietā, kur nepieciešams, nospied pogu “Report”, bet detaļas vari ievadīt vēlāk. Drošība, mīlīši, ir pirmajā vietā. Galu galā, iebrauksi kādam pakaļā, nāksies vāzēt vēl vienu paziņojumu. Nedrīkst aizmirst arī to, ka pavisam noteikti ir vērts iegādāties telefona turētāju automašīnai - pašam drošāk un citiem nebūs nepatīkamu pārsteigumu, kad tu provēsi satvert telefonu un saskatīt - pag pag, tur priekšā vienkārši daudz mašīnu vai arī sastrēgu... BUMS. Starp citu, es savu iPhone lieku Nokia E52 komplektā nākošajā automašīnas stiprinājumā - ģeld itin labi.

Lai ilustrētu vāzi, parādišu divus ekrānšāviņus no iPhone versijas. Tātad, piektdien (28. janvārī, jā) pirmais parādījās paziņojums, ka uz Akmens tilta autobuss un vieglais draudzīgi ir uztaisījuši avāriju. Neilgi pēc tam bija papildus pierādijumi - visa Pārdaugava ap Akmens tiltu stāvēja. Parādījās tik operatīvi, ka es pat samulsu.

Waze darbībā - situācija piektdienas rītā uz Akmens tilta

Pats nolēmu visus šos autobraucēja jaukumus pamēģināt pagājušajā nedēļā, lai arī par vāzi (kā to vieglāk izrunāt) zināju jau pasen (via Glupais). Varbūt tas ir labi, jo “ielecu” jau pie mums daudz maz attīstītā pasākumā. Tas arī bija lielā pārsteiguma iemesls - izrādās, ka Waze mūsu valstī jau lieto milzums autobraucēju :) Teiksim, grupā “Riga” pašlaik ir atzīmējušies vairāk nekā 300 lietotāju, taču kopā to skaits varētu būt daudz lielāks. Taisnība, ka daudzi gan jau ka nemaz nelieto tik bieži vai nelieto nemaz, taču esošais lietotāju skaits nodrošina diezgan kvalitatīvu situācijas aprakstu Rīgā, lielajās pilsētās, kā arī uz maģistrālajiem Latvijas ceļiem.

Tas prieks ir pieejams, ja vien tu valdi pār telefonu, kuram Waze ir pieejams iPhone, ierīcēm ar Android, kā arī dažiem citiem. Atvērtā koda entuziastiem labpatiks tas, ka visu trīs platformu klienta aplikācijas kods ir atvērts un brīvi pieejams ikkatram.

Diez vai kāds mūsdienās centīsies ieviest satiksmes paziņojumu sistēmu TA caur RDS vai TMC tur, kur tas vēl nav izdarīts. Tas tāpēc, ka daudz parocīgāk to ir realizēt šādā veidā - uzliekot darbu uz pūļa pleciem. Tālākais jau ir algoritmi, tas pats pūlis un tehnika, kas veic datu atlasi, validāciju, apstrādi un pēcāku atdošanu atpakaļ tam pašam pūlim.

Navigācijai vēl šo rīku neesmu izmantojis, lai arī ir viedokļi, ka tas esot labu labais, ja reģionā lietotāju skaits ir pietiekošs. Aplūkot situāciju un paplānot maršrutus var arī neizmantojot aplikāciju - pašā lapā. Pašlaik nav gluži skaidrs bizness, taču, cerams, ka viņiem tas iet no rokas :)

Lapā ir pieejama arīdzan reģistrēto lietotāju sadaļa, kas pamatā ir domāta karšu labojumiem un tā nav visvieglāk lietojamā interneta lapa pasaulē, kā arī sinhronizācija nedarbojas, kā gribētos.

Vēl viens moments - izmantojot vāzi, jārēķinās ar būtisku tālruņa akumulatora darbības laika samazināšanos. Tāpēc, ja tiek plānots iilgstošāks brauciens, vēlams apsavesties ar automašīnas lādētāju, kura vads ir gana garš, lai stieptos līdz statīvam.

Vāze, ja nu kas, kā īstens tiešsaistes draugs un mīļotājs, apēd diezgan salīdzinoši daudz interneta, ja izmanto augstu detalizāciju. Taču pie mūsdienu datu pārraides izmaksām tam nevajadzētu būt šķērslim.

Kāpēc es vispār rakstu par vāzi? Tāpēc, ka es gribu vēl precīzāku un operatīvāku info par savu mājupceļu vai uzdarbuceļu. Ne tik ļoti policijas dēļ, bet gan kā reizi sastrēgumu. Šīs dažas dienas, kopš es esmu vāzētājs, esmu pamanījies divas reizes izvairīties no paliela apstiprināta sastrēguma (Akmens tilta gadījums, kuru izziņoja pat pa radio, un šodien uz Čaka ielas, ko novēroju, braucot pa nesastrēgušo maršrutu), kā arī vienu reizi izvairīties no iespējama soda par ātruma pārkāpšanu (nelepojos, protams, bet tomēr...).

Tāpēc visi, kurus ir ieinteresējis šis mazais stāstiņš, var doties un to pamēģināt. Komentāros, kā allaž, gaidu nesaturīgu diskusiju starp lohiem, kas nejēdz neko un viediem superkomentētājiem, kuru viedoklis vienmēr ir pats svarīgākais un pareizākais. Auglīgu diskusiju nemaz nevienam nevajag.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Glupais

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:34

Vēl man Vāzītē patīk, ka mentūru posteņi tiek īpaši notificēti, kā arī iespēja viegli noreportēt, ka postenis aizvācies. Vēl man ir aizdomas, ka arī paši likumsargi lieto vāzi, jo diezgan bieži esmu saskāries ar anonīmiem (jā, tāda iespēja arī ir) posteņu atsaukumiem, kamēr postenis vēl eksistē.

PS Kaut kā gļuko komentēšana no mobilajiem pārlūkiem.

Gravatar superkomentētājs

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:35

Superīgs raksts, ļoti labi pasniegts!

p.s. esmu vieds superkomentētājs, kurs viedoklis vienmēr ir pats svarīgākais un pareizākais.

Gravatar Kirils

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:48

tas prieks darbojas bez lokācijas servisa?

P.S. Tā kā mūsu dzīvē spama ir pār pārēm un viens no tā veidiem ir automātiski ģenerēts komentāru spams, ar kuru mocīties man ir apnicis, tad esmu ieviesis ierobežojumu.

Komentēt varēs tikai tie, kuriem ir pārlūkā ir JavaScript atbalsts. Lielākā daļa (sūrie 99,999 procenti) lieto pārlūkus, kuriem šis atbalsts ir. Ja Tu esi tai niecīgajā nelietotāju daļā, tad nāksies vien iztikt bez iespējas komentēt.

Gravatar Dzintars

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:50

Lieliski ! Beidzot viens objektīvs raksts par šo autovadītāju sociālo tīklu. Esi pelnījis waze uzlīmi savam auto :)

Gravatar laacz Autors

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:53

Kiril, kāda jēga lokācijas servisam, ja nav lokācijas atbalsta?

Gravatar Ramūns

2011. gada 31. janvārī, plkst. 20:53

*Installed

Rīt braukajot ar auto būs jāpamēģina

Gravatar Jānis

2011. gada 31. janvārī, plkst. 21:44

Cerams, tagad kļūs vēl populārāks :)

Par biznesa modeli tajā pašā Waze lapā lasīju, ka kompānija pārdod datus par sastrēgumiem un karšu datus, tas arī dod ienākumus, un autovadītājiem bezmaksas aplikāciju.

Vēl bonus ir tas, ka Waze mācās ceļus, un pēc laika automātiski atjauno ņemot vērā ātrumu, u.c. datus. Tomēr pieslīpēt kartē vajag. Mazliet sarežģīti, bet kopējā mērķa labad noderīgi.

Gravatar Kirils

2011. gada 31. janvārī, plkst. 22:39

laacz, nu var tak ar roku pa karti pabraukāt. baigi negribas savus lokācijas datus dāļāt apkārt.

Gravatar Edijs

2011. gada 31. janvārī, plkst. 22:42

Tiku uzlicis jau savulaik uz iPhone 2G. Jā, tur jēga bija maza, jo bez GPS vari tikai manuāli palūrēt kartē, vai tavā ceļā nebūs kas nevēlams, arī ar reportēšana nebija diez ko reāla. Plus, toreiz bija ļoooti maz lietotāju. Taču tie tagad ir saradušies kā sēnes pēc lietus un pieņemu, ka nāks tikai klāt vēl un vēl. Nu pat tas serviss jau kļūst tik tiešām lietojams, griežu diendienā uzdarbunodarba ceļā. Jā, baču noēd - mans androīds saka, ka 30% no vienas bačas lādēšanas (t.i. diennakts vai pusotra) aiziet tieši Waze barošanai. Un bez šamā mans DesireHD varbūt novilktu arī līdz otras dienas pēcpusdienai bez uzlādes. Taču vai tāpēc es pirku gudru telefonu, lai taupītu baču, neizmantojot visus pieejamos labumus? Bača ir maināma - vajadzēs, nopirkšu jaunu. Vajag tikai papildus lādētājus darbā un mašīnā un aidā. Par datu apjomu runājot - vairāk rij tad, ja braukā pa svešiem maršrutiem, attiecīgi lādējot jaunus kartes fragmentus. Kad tie salādēti un sēž kešā (un salādēt it kā varot arī bezmaksas Wifi zonas ietvaros, paplānojot maršrutus), tad rij mazāk. Man ar mājas-darbs-mājas plus šur tur pa Rīgu sanāk megs līdz pusotrs pa dienu. Pie mūsu datu pārraides izmaksām tas tiešām ir sīkums. Kilometros - dienā kādi 80-100.

Gravatar Edijs

2011. gada 31. janvārī, plkst. 22:44

Kiril: vai nav pie pakaļas par tiem datiem? Ja gribēs tevi kāds atrast un pompadū uztaisīt tumšajā galā, tad tāpat to izdarīs.

Gravatar DeadmaroZ-TLOTL

2011. gada 1. februārī, plkst. 01:18

Šī softa lielākais trūkums ir pati karte , ar viņu reāli var tikai iebraukt auzās ne kur normāli aizbraukt.

LV jau divus gadus stradā līdzīgs "komerciāls" projekts http://www.mapriga.com , princips līdzīgs , cilvēki var online rezīmā informēt par avārijām , CP utt + softs automātiski nosaka satiksmes intensitāti un vadoties pēc tā pārēkina jūsu maršrutu

komerciāls lieku pēdinās jo personīgi pazīstu firmas īpašnieku un zinu ka pagaidām tur nekāda komercija īsti nav ;-)

PS

Ja kāds vēlas patestēt šo softu domāju varētu vienoties par bezmaksas licenci un pretīm par to gribētu softa aprakstu ko nopubluicēt www.4x4klubs.lv

PS

Kirilam kā vienmēr paranoja ;-)

Gravatar KKTK

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:33

Laacz, ja tik bieži izmanto "kā reizi" - varbūt ir vērts pāriet uz kirlicu?

Gravatar Storms

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:46

Inctalējas... Šķiet ka Laacz būs atbildīgs par vēl vienu ievazātu atkarību. :>

Laacz: KKTK vakar aizmiga uz LV gramatikas grāmatas (vai kur tur tās gudrības kas ir čisto pa latviski un kas nau), neņem pierē. :P

Gravatar martinsoz

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:50

labi, ka popularizē šo pasākumu. Karte protams ir gļukaina, bet tas ir user generated maps, tā ka katrs pats var pielikt savu rociņu (ko arī daudzi aktīvi dara).

Gravatar Storms

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:51

Kāpēc izvēloties latviešu valodu iekš Waze šis man sāk uzmākties spāniski? :(

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:51

Storms, tas ir novērots gļuks. Lieto angļu un miers.

Gravatar Yeoman

2011. gada 1. februārī, plkst. 08:54

Uzinstalēju jau kādu gadu atpakaļ. Secināju ka Rīga ir tukša, ceļu maz, cilvēku maz. Uninstall.

Pāris nedēļas atpakaļ uzliku atkal, nu jau kaut kas ir. Dažreiz pat palaižu viņu, lai km skaitās, jēgas tikai nekādas, jo lai arī kādi sastrēgumi rastos man pa ceļam, apbraukt viņus maršrutā no mājām uz darbu un atpakaļ man nav variantu.

Gravatar Storms

2011. gada 1. februārī, plkst. 09:39

Sastrēgumu detektēšana bez raportiem spārda adnaka... Tagad tik jāizdomā kā HTC Touch Pro 2 normāli izvietot/nostiprināt uz/pie autiņa paneļa, jo līdz šim šāds mobļas novietojums nebija aktuāls itkā.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 10:21

KKTK un "kak raz" = "kā reizi"

Gravatar MMX

2011. gada 1. februārī, plkst. 10:28

Mjā, drīz jau bez aplikācijas nevarēs krānu no bixēm izvilkt un pačurāt normāli . . .

Gravatar vcxv

2011. gada 1. februārī, plkst. 12:23

Kas notiks, ja Waze sāks izmantot arī kājāmgājēji? Vai serveris varēs nofiltrēt divkājainos spamotājus no četrriteņotajiem?

Gravatar normunds

2011. gada 1. februārī, plkst. 12:35

Ja man braucot vajag zināt kur tieši ir sastrēgums vai lēnāka satiksme es ielūkojos balticmaps.eu (tiesa, pašlaik noliecies). Šajā kartē caurbraukšanas ātruma informācija tiek ņemta no ar GPS aprīkotiem auto un salīdzināta ar vidējiem laikiem kādos konkrētie ielu vai ceļu posmi ir izbraucami. Pie viena ir arī redzams, ja satiksme kavējas, tad cik ļoti.

Waze kretinē. Zoom detalizācija ir fantastiski sūdīga. Ja iezūmo lai Rīga ir pa vidu, tad kartē nav neviena ceļa, neviena atskaites punkta. Neesmu izpratis kā braucot darbojas autozoom - dažreiz tas ir un dažreiz nav. Karte ir draņķīga, nav ielu.

Ticamība sastrēgumiem ir zema, jo viens reportē sastrēgumu, kad nav paspējis viena cikla laikā izbraukt krustojumu, otrs sēž sastrēgumā uz Gaisa tilta un nereportē, jo viņš tajā sēž katru dienu un ja sanāk nedaudz kustēties tad tas nav nekāds sastrēgums. Pietiek apstāties ielas malā lai pagaidītu lai pēc minūtes vai divām tiktu uzzīmēta sarkana strīpa - bumper to bumper traffic. Kas ir jocīgi, bumber to bumber paziņojumi izzūmojot karti pazūd, tātad, pat ja kaut kur arī ir iestājies psc tu par to nevari uzzināt aplūkojot Rīgu lielā mērogā.

User generated content ir forši un kruta, tas liek cilvēciņiem sajusties svarīgiem spiežot pogas, bet reportu kvalitāte ir zema. Laikam vienīgais reports kam var puslīdz ticēt ir par CP posteņiem, bet man personiski ziņas par tiem ir vismazāk vajadzīgas.

Ja nekas nemainīsies, es paredzu, ka waze pēc gada iznīks. Lai tā neiznīktu tai ir jādabon tāda pat funkcionalitāte kā balticmaps sastrēgumu kartei - ir jākļūst inteliģentai, jāzina vidējie caurbraukšanas laiki un automātiski jāvāc nost sastrēgumu paziņojumi.

Gravatar Jānis

2011. gada 1. februārī, plkst. 12:43

normunds atkal sviestu sarakstījis. Kas jums ar to Balticmaps.eu? Produkts, protams, foršs, bet nejēdzīgs, ja es pārvietojos mašīnā.

Iesaku izlasīt šo http://www.waze.com/wiki/index.php/Just_drive_around_with_Waze_turned_on

Gravatar Krotow

2011. gada 1. februārī, plkst. 12:51

Ļoti labs projekts. Vairāk noder pilsētās, kur satiksme dzīvāka. Tomēr iespēja pietiekami reālā laikā uzzināt par sastrēgumiem un mentu posteņiem un arī iespēja pašam iezīmēt kartē trūkstošos ceļus, šo pasākumu padara par must-have, vismaz man.

Auto lādētājs, wāzējot, ir obligāts un aparāta turētājs arī ļoti vēlams. Interneta pieslēgums nav problēma - no visiem 3 Latvijas mobilajiem operatoriem var dabūt neta pieslēgumu par 5 Ls mēnesī, ar tur pieejamo apjomu wazei pietiek ar galiem un vēl daudz pāri paliek (rēķinu, ka mēnesī waze noēd 20 MB max - tas vēl, ja ļoti pacenšas).

Izstrādātāji raksta, ka esot sākuši lādēt iekšā sistēmā reālās EU kartes. Šobrīd ņemas pa Rietumeiropu, iespējams, ka ap jauno gadu tiks arī līdz Latvijai. Klusias sapnis - uz sitiena būtu ok arī arī puslīdz detalizēts aerofoto, lai iebrauktos ceļus nav ar roku pēc ģeogrāfiskajām koordinātēm jāsalīdzina :)

Yeoman, tieši dēļ tādiem kā tu (uninstall) karte ilgi stāvēja tukša :P

Gravatar noisex

2011. gada 1. februārī, plkst. 16:12

KLietoju jau kadu laiku ;)

Gravatar martinsoz

2011. gada 1. februārī, plkst. 16:30

Storms: spāņu valoda bija īslaicīgs gļuks, supports kļūdījās uzlādējot apdeitu latviešu valodas failiem, nokopēja formulu, attiecīgi bija spāņu/ukraiņu mix; Krotow: normāls aerofoto ir pieejams ar mazu viltību, waze forumā var atrast kā nointegrēt cartouche ar googles aeromapiem, lai ir normāli editējams viss on-line.

Gravatar martinsoz

2011. gada 1. februārī, plkst. 16:31

un jā - tiem, kas raksta par balticmaps.eu - telefonā tas produtks nav lietojams. ja būtu apps normāls, tad OK, bet piem uz IP verot caur safari to lapu, lietojamība ir tuva 0.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 16:38

Starp citu, par baltcmaps.eu runājot - man ir aizdomas, ka tam nupat jau dalību ņemošo GPS devēju skaits nupat jau varētu būt mazāks nekā vāzei. Vismaz, cik esmu ielūkojies tajā padarīšanā, situācija ne vienmēr atbilst patiesībai - tur, kur vairs nav korķis, tas vēl aizvien tiek attēlots, savukārt, tur, kur tas ir, tā nav. Tas varētu būt saistīts ar to, ka abtilstoši aprīkotie transportlīdzekļi (Rīgas satiksme? Takši? Kurjeri?) brauc tikai noteiktus maršrutus, nepārklājot lielu daudzumu ielu.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 16:39

P.S. Diemžēl, datus ar vāzi salīdzināt nevaru, jo balticmaps.eu neiet.

Gravatar Dzintars

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:09

Autoram bija taisnība par nesaturīgu diskusiju un superkomentētājiem :) Šī aplikācija domāta autobraucējiem, kas brauc pa ielām nevis tiem kas brauc ar pirkstu pa karti ! Iesakiet ko labāku ( izņemot nelietojamo un par nederīgu atzīto balticmaps.eu vai " elitāro" mapriga.com ) !

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:14

Dzeki atcerieties kāda eiforija bija par bmw power radaru karti? Paskatieties kas tagad notiek , pasākums ir miris un tieši tapat būs ar šo sūdu.

mapriga.com nav elitārs ne pēdinās ne nepēdinās , prosta par labam lietām ir jāmaksā a par sūdu ka waze nav jamaksā.

Gravatar Dzintars

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:27

Kurš mapriga nodrošina datus? Dispečers pie datora vai kā citādi ? Kāpēc vajadzīga kaut kāda vēl tur licence ? Kāpēc neatbalsta visas mobilās platformas ? Waze visa informācija un ziņojumi parādās online režīmā. Ja pazīsti firmas īpašnieku, tad tā vien nav garantija, ka produkts ir labs.

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:35

Datus nodroshina gan pashi lietotaaji gan dispecers. Par licenci jau atbildeeju, datus nodroshina ne tikai pashi lietotaaji , bet arii dispecers. Kuras platformas neatbalsta? Ir PC , WIN MOB , Android , iPhone un symbian versija!!!

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:37

Produkts jau entos gadus tiek veiksmiigi lietots krievzemee un ja speej tikt galaa ar maskavas sastreegumiem tad LV probleemaam nevajadzeetu buut!

Gravatar aksels

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:43

Paldies laacz par atgādinājumu, sen jau gribēju šo sociālo figņu uzlikt, bet piemirsu. Uzinstalēju uz Nokia E51 ar ārēju bluetooth ķīniešu GPS, iet labi. Navigācija gan štruntīga, tumsā apmaldījos mazpazīstamā Rīgas rajonā, wāze gandrīz palīdzēja apmaldīties pavisam dzenot iekšā visās aizsnigušajās ieliņās pēc kārtas :) Bet poliču cepurītes man patīk, tieši šo sociālās figņas daļu domāju izmantot.

Gravatar aksels

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:45

Apskatījos www.mapriga.com. Nu paldies, vienīgā šī saita valoda atsita interesi par programmu.

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 18:49

to aksel: tu tak esi zaabaks ;-) tas ka waze ir ankgiski tas normaali a tas ka mapriga ir krieviski taa ir katastrofa , labaak saki uzreiz ka neproti krieviski ne buu ne beee.

Gravatar Dzintars

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:00

Jā, un tagad pasaki skaļi cik maksā iPhone versija

Gravatar Krotow

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:00

martinsoz, paldies par ideju - atradu to skriptu, kas waze pa virsu uzliek Google aerokartes. Googze, tobish

http://code.google.com/p/googze/

Atbalsta Firefox un Chrome. Interesentiem - instalējams īzī ar ieiešanu Download un klikošanu uz "googze.user.js". Firefox pirms šī skripta uzlikšanas vēl jāuzliek Greasemonkey plugins, ko var paņemt no

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/

Pēc tam atvērt Cartouche Update režīmā, ieslēgt "Aerial" un norefrešot lapu.

Balticmaps.eu pašlaik normāli lietojams tikai datorā. Smartfonos un paneļos tas reāli nav izmantojams, jo nav mobilās aplikācijas ar GPS sasaisti. Ja mēģina atvērt no pārlūkprogrammas, tad rezultāts nekam neder - vai nu rāda pelēku bildi, vai arī karte, ko parāda, nav kustināma (pavelkot nezūmojas, bet aizbrauc viss pārlūka logs).

DeadmaroZ: mapriga ir maksas produkts, ko pārdod, ne tā? Esi nu pieklājīgs un bez uzbraucieniem pastāsti, kas tur ir tik labs, ka visiem tagad rindā būtu jāskrien to pirkt? Lielos vilcienos šķiet, ka tā pati waze vien ir, tikai maksas.

Gravatar Krotow

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:05

#37. DeadmaroZ: Ja arī produkts ir tehniski labs, pirms to sāk tirgot, citā valstī, labais tonis tomēr ir lokalizēt interfeisu un atbalsta mājas lapu vismaz minimāli nepieciešamajā līmenī. Klientam nav obligāti jāzina izstrādātāja mātes valoda - pieņem to par aksiomu. Pamēģini pārdot programmu ar interfeisu tikai latviski vai krieviski, piemēram, Vācijā vai ASV - laikam nav jāsaka, ar ko tas beigsies.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:06

DeadmaroZ, atļaušos iespraukties pa vidu saturīgajai diskusijai. Katram produktam ir savi plusi un savi mīnusi. Katram no tiem ir savs bullšita daudzums.

Tā kā vāze ir par brīvu un pieejama visiem, tur var parādīties arī kreps. Proporcionāli, tiesa, diez vai tas ir milzīgs. Kas attiecas uz serversaida algoritmiem - man pēc visiem algoritmu aprakstiem izskatās pārliecinoši. Tas, ka viņam nav mega precīza .lv karte, ir viens. Tas, ka viņu līdz šim nelietoja gana daudz cilvēki, rada esošo problēmu ar mazliet nekorektiem datiem par sastrēgumiem utt, kas, cerams, tuvākajā nākotnē mainīsies, jo cilvēki to sāks lietot vismaz policijas posteņu statusiem.

Konkrētais mapriga.com mani neuzrunā, jo ir par maksu (43 lati Rīgas reģionam vien - WTF?) iPhone versiju nekur viņu lapā neieraudzīju. Pie kam, nav skaidrs, kas to risinājumu lieto, kā arī nav skaidra procedūra - kā tas tiek uzturēts servera pusē.

Papildus visam - bmwpower radaru karte nomira, jo nav lietojama. Info pievienošana bija ar mistisku īsziņu uz mistisku numuru, kur cilvēks, ja ir pamodies, to punktu kartē arī ielika. Vāzē viss ir daudz vienkāršāk un, līdz ar to, pieejamāk un cilvēkiem daudz ērtāk.

Un lietos tādu produktu pat tad, ja tas būs mazliet neprecīzs. Salīdzinot situāciju ar vāzi pirms dažiem mēnešiem un tagad var skaidri redzēt, ka tā attīstās arī mūsu sūnu ciemā un drīzumā būs pietiekami kvalitatīva, lai vismaz Rīgā ar to varētu aizstāt jebkuru citu konkurējošu maksas produktu - lai tas ir bāzēts uz Krievijas risinājumiem (mapriga) vai arī vietējiem (Autonams vai Jāņa Sēta).

Un galu galā. Cilvēki lietos produktu, kurš ir pieejams uzreizi un visiem, ir saprotams, ir ērts lietošanā.

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:08

Krotow tur man tev gan japiekriit , bet tas nav iemesls lai nelietotu labu produktu , marketings vinam ir galiigaa dirsaa ;-)

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:10

to Laccz: izskataas ka tu liidz shim neesi saskaaries ar navigaaciju utt karshu softiem taapeec tik ceriigi runaa par muusu suunu ciemu ;-)

Labi fsjo es esu savu sakaamo pateicis un taalaka jau katra pasha geela ko katrs lieto.

Gravatar Krotow

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:19

#46. DeadmaroZ: Es taču par to pašu. Un ja tiešām personīgi pazīsti mapriga vietējo izplatītāju, populāri ieskaidro viņam, ka produktu veiksmīgai tā tirgošanai Latvijā tomēr ir jālokalizē. Mājas lapā teksta nav tik daudz un izstrādātājam noteikti visi interfeisa teksti ir maināmos resursu failos. Tikai atrodiet normālu tulkotāju, nav ko vairot gimalajiešu lāčus.

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 1. februārī, plkst. 19:39

Nu ja kadam tomeer ir intrese par manis piemineeto softu tad bartera veidaa no izplatiitajam var dabuut softu pa freju. Kaadu bateri juus runaasiet jau ir juusu geela var paliiidzeet lapu iztulkot utt ;-)

Gravatar aksels

2011. gada 1. februārī, plkst. 20:17

Deadmoroz Ne jau par saprašanu ir runa, saprotu krieviski labi. Bet ja lapa ar vārdu Rīga un domēnu COM ir tikai vienā vienīgā - krievu valodā, tas neliecina par profesionalitāti. Tāds lokāls pacanu produkts.

Gravatar Normunds

2011. gada 1. februārī, plkst. 21:11

laacz, goda vārds nezinu kāda ir balticmass bāze, bet tas vien, ka viņu kartē ir iespējams izčekot reālo ceļa posma izbraukšanas laiku pret vidējo jau manī vieš zināmu pārliecību, ka šie dati ir uzticamāki par "traffic jam reported 1.3 hours ago by some user".

labi, ka te pieminēja bmwpower radaru karti :) Vēsture un evolūcija bija ļoti pamācoša no sociālā viedokļa - no sākuma radaru pa karti varēja staipīt jebkurš. Šie prieki beidzās pēc nedēļas skaļu izsaucienu vadīti "tu pidars, ne tur tas radars stāv, kāpēc radari jūrā salikti" etc. Tika ieviests telefona numurs uz kuru varēja sūtīt SMS ar novērojumiem, bardaks palika stipri mazāks, bet operativitāte zuda, jo radaru mierīgi varēja pārstellēt uz citu vietu, bet ļauži turpināja cītigi ievērot noteikumus vecajā vietā. Pēc gada karte ir pamesta novārtā un neba tāpēc, ka nevienu neinteresē kur ir uzlikti visi četri mūsu radari, vienkārši cilvjiem zb reportēt, citiem zb taisīt kartes update.

Waze pašlaik ir OMFG it's AWESOME stadijā - vieni cītīgi pa piecpadsmit reizēm reportē vienus un tos pašus poličus, vienus un tos pašus sastrēgumus, citi pārlaimīgi brauc pētīdami kur pirmie salikuši savas atzīmes. Jēgas no tā - nu pašlaik vēl ir, bet drīz nebūs, jo kā navigācijas softs waze ir sūdīgs, kartes ir štruntīgas un es paredzu ka pēc pusgada reģistrētu lietotāju būs kļuvis vairāk, bet atdeves no viņiem nebūs, jo waze slēgs iekšā aizvien mazāk un mazāk lietotāju.

Es drizāk paredzu, ka tas pats balticmaps varētu paņemt kādu daļu no wazes lietotājiem (uztaisot sakarīgu appu), jo sakarā ar jaunajiem dienesta auto nodokļiem ar gps aprīkotu auto skaitam ir jāpalielinās, kas pielielinās objektīvu datu piegādi kartei. Ja vēl viņi saliktu kopā spēkus ar autonamu, kam arī ir līdzīgi aprīkotu auto bāze, tad mums Rīgā waze vairs nebūs vajadzīga, tik vien kā iereportēt bedres vai avārijas. Lai gan par bedrēm ļoti labi var uzzināt no RDSC un LVC twitera kontiem.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 1. februārī, plkst. 21:25

Normund, viena maza detaļa. Esmu par 99% pārliecināts, ka Waze arī ņem vērā vidējo ceļu izbraukšanas laiku. Tiesa, dati pagaidām nav milzumdaudz, tāpēc arī tie rezultāti ir tādi, kādi tie ir.

Pie kam, lai gan es pats tik tiešām vāzi lietoju vairāk kā satiksmes situācijas atskaiti. Pašlaik man apritē ir vairāki mājas - darbs - mājas maršrutu varianti, no kuriem man daudz vieglāk ir izvēlēties, uzmetot aci vāzei (pagaidām pievīlusi vēl nav).

Kas attiecas uz tautu, kas pabakstīsies un aizmirsīs - tādi jebkuram projektam ir vienmēr. Karšu štruntīgums mani neuztrauc, jo visi man nepieciešamie ceļi un ielas tur ir. Jaunus, ja tie būs būtiski, piezīmēs klāt citi. Ja kādam vajadzēs tīru navigāciju no punkta A uz punktu B, tad tas lietos tomtomu vai ko līdzīgu.

Kas attiecas uz ar GPS aprīkotiem transportlīdzekļiem - nesapņo. Esmu pārliecināts, ka nospiedošajam vairumam uzņēmumu izdevīgāk ir maksāt nodokli, neļaut privāti braukt vispār un visu sīki uzskaitīt, vai no nodokļa izvairīties, nekā aprīkot savu auto ar GPS devējiem. Katrā gadījumā, apjautājoties šur tur, neesmu guvis apstiprinājumu tam, ka visi tagad skrietu stāties nežēlīgās rindās, lai uzstādītu GPS savos uzņēmuma auto.

Gravatar normunds

2011. gada 1. februārī, plkst. 22:33

laacz, iespējams waze kaut ko ņem vērā. bet nu goda vārds, es nekādos ļaunākajos murgos nespēju iedomāties sevi lietojam šo produktu kā navigāciju. man tas dažreiz stāv ieslēgts tāpat vien un pēdējā laikā es to neslēdzu iekšā tikai tāpēc, ka wazei nav normāla multitaskinga - ja programmu izslēdz, tā turpina strādāt. neviena cita navigācijas programma tā nedara, ja vien tu nebrauc pa maršrutu, progas izslēgšana atrubī gps.

savukārt maršrutu variantu izvēlei daudz sakarīgāks ir balticmaps, kaut vai dažādās krāsās iekodēto ceļu posmu dēļ. viens piemērs - mūkusalas iela virzienā uz centru. tur korķis var būt sākot no dzelzceļa tilta, no Dienas ēkas vai pat no celtniecības pasaules. apskatot karti un ieraugot vienu traffic jam ikonu (it īpaši, ja tur ir rakstīts reported 1 hour ago) man nav ne jausmas ne par korķa esamību, ne tā garumu, attiecīgi es nezinu vai man apbraukt šo posmu pa Bauskas ielu vai nē. to, ka korķis tur es varu prognozēt pats paskatoties pulkstenī, bet par tā lielumu es no waze neuzzināšu.

Gravatar Dzintars

2011. gada 2. februārī, plkst. 00:01

OMG !!! Ja esi no dziļiem pāķiem, Rīgā iebraucis, "pacans", tad sakrāj naudiņu un nopērc TomTom, kas palīdzēs orientēties megapoles daudzajās ielās. Ja pārzini pilsētu, tad navigācija nav primāra - svarīgāk ir uzzināt satiksmes problēmas, ierobežojumus, CP posteņus, ierastajā vidē.

Gravatar DeadmaroZ

2011. gada 2. februārī, plkst. 00:22

Es Rīgā dzīvoju visu mūzu , bet diemzēl nēsmu tik advancēts lai zinātu katru adresi un ielu , tāpēc patīkamāk ja vienā softa ir apvienots gan normāls navigators gan satiksmes intensitātes un citi brīdinājumi.

Gravatar martinsoz

2011. gada 2. februārī, plkst. 10:36

  1. waze rēķina vidējos ātrumus ceļu posmā un, ja tas ir zemāks par kaut ko (figviņzinkāds algoritms), tad arī reportē korķi automātā. Principā useriem reportēt korķus savā virzienā braucot nav jēdzīgi, jo visticamāk, ja waze pats neizrēķināja, ka tur ir par lēnu, tad tur ir OK. Jēdzīgāk ir reportēt CSN/remontus/mentus, utt.
  2. navigācija, utt. - skaidrs, ka nekomerciālam/user generated mapam navigācija nāks ar laiku caur sāpēm. Gan jau entuziastu pietiks, kas sazīmēs, bet jāatzīst man tiešām Rīgā primāri interesē satiksmes info, nevis navigācija.
  3. nesaprotu, kāpēc te vispār kāds salīdzina pret balticmaps un bmwpower. balticmaps usability telefonā ir 0, savukārt bmwpower nebija live/user friendly. waze šajā ziņā ir normāls potenciāls. vai aizies - redzēs, domāju, ka pie kritiskās masas šis tiešām būs objektīvākais info no ceļa. Bet nu noteikti vajag uzlabojumus un uzlabojumi noteikti arī būs. Teiksim pie user reportiem vajadzēja visiem "apstiprināt" un "te nē" pogas, lai var katrs nākamais, kas vēlas, konfirmēt eventu, utt.

Gravatar Viktors

2011. gada 2. februārī, plkst. 10:44

Paldies, Lācz, par ietiekumu - produkts tiešām ir par tā cenu ļoti ok! Tiem, kas saka, ka navigācija ir štruntīga var piekrist, bet, atklāti sakot, es neesmu sastapis NEVIENU navigācijas produktu, kurā iekšā nedzīvotu Susaņins, kas gaidītu iespēju izpausties visnepiemērotākajā brīdī. GPS navigācija ir laba lieta, bet tikai komplektā ar jaunu, precīzu papīra karti un pieredzējušu stūrmani. Rīgas karte man jau ir, google maps telefonā ir, tagad ir arī wāze... Piedod, DeadmaroZ, bet mapRiga noteikti nav produkts, ko man būtu vēlēšanās kaut vai pat izmēģināt! Vēl jo vaiŗak, ka spriežot "pēc cepures", t.i. pēc mapRiga.com mājas lapas tas izskatās pēc pilnīga ur.lu kantora (tātad supports šim maksas produktam arī jau tagad ir sagaidāms draņķīgs - kaut vai tāpēc vien, ka nāksies lauzties krieviski)

Cerības vieš fakts, ka teiksim wikipēdija ir sanācis tīri lietojams produkts un wāze strādā pēc tiem pašiem principiem! Galu galā, ja cilvēks izmanto navigāciju regulāri, tad viņš arī piefiksē, kur navigācija viņu dzen galīgā purvā un ja rokas nav līkas, tad to konkrētajā vietā to var elementāri izlabot - tā gabaliņu pa gabaliņam un sanāk tīri ciešams, visiem derīgs rezultāts.

Gravatar aksels

2011. gada 2. februārī, plkst. 11:44

Normund, uz kāda dzelža tev wāze darbojas, kurā nav normāla multitaskinga ? Uz symbiāņa neko sliktu nenovēroju.

Par operativitāti man vēl grūti spriest, maz stāžs, bet šorīt, piemēram, aksidents uz Brīvības ielas bija noreportēts ļoti precīzi un tikai dažas minūtes pirms tam braucu garām.

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 12:00

Starp citu man vienam Balticmaps.eu datorā neveras vaļā vai severis no pārslodzes būs aizvēries? Vienīgā JS karte online, kas šobrīd veras, ir zem ZL esošā http://latvijas-karte.zl.lv/

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 12:04

Normundam: Waze ar multitaskingu viss ir kārtībā. Ja vēl neesi pamanījis, jebkurš GPS softs, nostumts fonā, turpina strādāt. Aizverot caur "Menu - Exit" vai "Back - Exit", nekas fonā nepaliek.

Gravatar normunds

2011. gada 2. februārī, plkst. 13:20

krotow, mans "jebkurš" navigācijas softs, ja tas nav maršruta režīmā, pēc programmas aizvēršanas aizver arī GPS un pārtrauc izmantot location services. waze, man par izbrīnu, pēc aizvēršanas joprojām saka, ka izmanto location services (maza bultiņa blakus baterijai). tas ir pretrunā ar pašā programmā rakstīto, ka noliekot programmu backgroundā tā atslēdzas automātiski.

Gravatar laacz Autors

2011. gada 2. februārī, plkst. 13:28

Normund, ja nemaldos, tad viņiem ir rakstīts, ka viņa aizveras pēc brīža, nevis uzreizi. Ja vēlies aizvērt uzreizi, tad spied izslēgšanas pogu, kas ir kreisajā augšējā stūrī.

Gravatar normunds

2011. gada 2. februārī, plkst. 14:25

laacz, citēju: "FYI waze automatically shuts down when not used in background". visi pārējie gps havojošie softi atrubās uzreiz nospiežot home pogu, tb noliekot programmu backgroundā, bet ar šito ej nu un zīlē - aizvērsies, neaizvērsies un ko waze izpratnē nozīmē when not used un automatically :)

p.s neba mani lauž spaidīt ekrānu un apstiprināt izslēgšanu, tā bija tikai piezīme.

Gravatar as

2011. gada 2. februārī, plkst. 16:43

Rakstā derēja pateikt, kas to uzražojis. Moška sanāk līdzīgs veiksmes stāsts kā skype? O, nemaz nezināju, ka šo var aizvērt bez EXIT spiešanas, man uz symbian s60 aizveras, ja nav uzlikta maršrutēšana. Piekrītu, ka derētu pogas "ne te", "apstiprinu", jo pašreiz ir tā, ka braucot "pāri objektam" poga "ne te" ir, bet vēlāk jau pazūd un ar kursoru objektu nevar "izdzēst" tikai nokomentēt, ka "vairs nav". Pāris reizes ir softiņš uzkāris nokiju, bet tagad lietoju english un viss ok. Žēl, ka nav grupu atbalsta ne simbiānim uz telefona, ne explorerī uz kompja. Ja iekš Firefox pievienojies grupai, vienalga tā reportējot no telefona, nerādās:(. Palasīju par karšu veidošanu, man tas ir par grūtu, vienīgais, ko pamanīju, ka tur pie instrukcijām pie LV karodziņa stāv Lietuviškas:D P.s.ko jūs strīdaties - vienam patīk, otram to nevajag, kur problēma? Tas, ka interesanti, cik ilgi man un citiem tas telefona resursu ēdošais dzīvnieciņš patiks un taps lietots, gan ir jautājums.

Gravatar deni2s

2011. gada 2. februārī, plkst. 16:45

Atļaušos piezīmēt, ka runājot par "izslēgšanas pogu, kas ir kreisajā augšējā stūrī" vai "maza bultiņa blakus baterijai" atcerieties, ka Waze ir uz dažādām platformām, ar dažādu UX, tāpēc vismaz precizējiet, par kādām ierīcēm runājat.

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 18:13

Neizslēgšanās varētu būt saistīta ar to, ka ieslēgta waze arī fonā atjauno stāvokli ap sevi. Visticamāk, tas būs saistīts ar punktu vākšanu (tur ir tāda fīča - braucot, skaita nobraukto attālumu un dala "konfektes") un to derētu padarīt atslēdzamu. Tā vai tā par šādām lietām un vēlmēm kaut ko redzēt citādi programmas darbībā uzreiz ziņot izstrādātājiem. Pie kam obligāti pieminēt iekārtas platformu (Android, iOS, Symbian utt.), kur gļuki pamanīti. Par Latvijas karogu lietuviešu valodai Wiki arī ziņot turpat (pats to jau izdarīju, taču dubults neplīst).

Karšu veidošana vairumā gadījumu ir vienkārša. Izbrauc (arī divritenis ir ok, vnk kājām būs lēni :) pa rajonu, kur vēl nav ceļu vai ielu, pēc tam karšu redaktorā pārvelc pareizi nevietā esošos krustojumus un izmet liekās nodes no ceļiem. Īpaši čaklie var arī ievilkt un aprakstīt teritorijas un saspraust māju numurus. Kļūdas gatavajās kartēs parasti rodas no nesavienotajiem ceļa posmiem, gadās arī riebīgāki varianti - pārāk daudz savienojumu, kas pārklājas vai vairāki ceļa nogriežņi viens otram virsū. Taču ar nelielu praksi tāda veida kļūdas ātri pamanās un izķeras. Otrais variants parasti rodas, kad buldozerē pa virsu jau iezīmētiem ceļiem - to gan nevajag darīt. Gatavās kartes apmēram nedēļas laikā parādās lielajā kartē.

Gravatar afigel

2011. gada 2. februārī, plkst. 18:36

es te janvaara beigaas palietoju, tak man waze com neraadaas nekadi marsruti ko piekorigjeet. kas par wtf?

Gravatar laacz Autors

2011. gada 2. februārī, plkst. 18:49

afigel, viņiem ir backlogs diezgan nopietns. Saņemtie dati tikšot saimportēti kaut kad tuvākajā nākotnē.

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 18:53

Starp citu, kas ar http://www.balticmaps.eu/ ? Jau otro dienu neveras un man stāsta, ka arī no rietumiem neiet. Atzīstieties, kurš jāņasētas serverus nogāza :)

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 18:55

Wazei kartes šobrīd atjaunojas lēnām, jo - pienāca klāt padaudz jaunu lietotāju un vienlaicīgi viņi liek iekšā oficiālās EU kartes. Tā ka tikai pacietību - tur viss pašu pieliktais joprojām atjaunojas. Pašlaik apmēram nedēļas laikā.

Gravatar R

2011. gada 2. februārī, plkst. 21:36

balticmaps tagadiņās jādēvā par www.kartes.lv/sastregumi visi interesenti var apdeitot grāmatzīmes.

p.s. balticmaps tomēr izskatās pārliecinošāk par Wazes pirms 2 stundām reportētajiem sastrēgumiem. Un policistu stāvvietas ielas malās mani nekad nav interesējušas.

Gravatar DeadmaroZ-TLOTL

2011. gada 2. februārī, plkst. 21:41

Nu ko var nemties un salīdzināt nesalīdzināmas lietas , tad kad balticmap.eu būs mobīlā versija tad arī salīdzināsim

Gravatar Dzintars

2011. gada 2. februārī, plkst. 22:10

Kad būs, tad arī līdzināsim. Pagaidām sausa runa :)

Gravatar Krotow

2011. gada 2. februārī, plkst. 23:01

Izrādās, Balticmaps tagad pagājis zem LV domēna un saucas http://www.balticmaps.lv/ Tagad gan var atjaunot bukmarkus.

Zem kartes.lv esošajai aplikācijai sako, ka popups un ka ja negrib sastrēgumus, tāpat vispirms jāiet caur tiem. Anyway, tas nav vairs aktuāli - sk. 1 rindu augstāk.

Gravatar Storms

2011. gada 4. februārī, plkst. 21:05

Da v ž*** tās nafigācijas! Es ar labu papīra karti daudz ātrāk un precīzāk izbraucu europu nekā ar tomtomu. Tad nafig man būtu jāmaksā kaut kapeika par navigācijas sistēmu?! Šajā ziņā Waze mani ļoti apmierina. Kurp braukt es pats ļoti labi zinu, bet papildus informaciju par to kas notiek apkārt man parāda waze. Vēlreiz uzsveru - PAPILDUS informāciju. Nezin kādēļ cilvēki iedomājas ka ja mašīnā ir GPS, vai kāda cita sistēma kas sniedz kādu informāciju/palīdzību, tad šoferim smadzenes nav vajadzīgas un tās var nodarbināt ar kautkādu huiņu nevis braukšanu. Smagi maldi! JEBKURA ierīce/sistēma var tikai un vienīgi sniegt papildus informāciju šoferim, nevis pieņemt lēmumu viņa vietā. Tieši šoferim joprojām, un vismaz turpmākos pārdesmit gadus, būs jāturpina pašam skatīties kas notiek aiz loga, analizēt saņemto informāciju, un pieņemt nekļūdīgu lēmumu. Tieši tas pats attiecas uz radardetektoriem - viņš nepateiks kur ir radars, viņš tikai vērš šofera uzmanību BŪT VĒRĪGĀKAM un analizēt to ko redz. Ja tu pirmais ieraugi policistu, nevis otrādi - tu esi vinnētājs. Detektors tikai pastiprina ožu. Kad iepirka jaunos radarus detektoru iemetu skapī. Ar vecu lētu krāmu vairs nebija jēgas vizināties, bet jauna iegāde neatsver potenciālo sodu apmēru no kura tas spētu glābt, jo nemēdzu lidot virs sava naudasmaka spējām.

Parasti ar nožēlu uztveru ziņas, kad kārtējais pedālis iestūrējis kautkādā pilnīgā aklajā zarnā vai vēl trakāk - noplanējis no klints vadoties pēc navigācijas sistēmas norādēm. Cilvēki - kurp mēs ejam? Ar kuru galu domājam? Neviena sistēma, pat par miljonu, nespēj aizvietot šofera smadzenes. Un šajā ziņā Wazei ir baigais bonuss - viņa nemaksā ne santīma par to pašu bezjēdzību ko komerciālie "konkurenti". Tā kā lietot to var kaut vai just for fun. ;) Un Wazes konču vākšana ir vispār konča - normāls prikols kas atslābina saspringto smadzeni kad lamā kārtējo mūjābeli kas velkas pa krastenes 3. joslu uz 50.... Braukt ir jāmīl, no braukšanas ir jāgūst bauda - nevis tupa blenzt nafigatorā kur nu šis liks nogriezties. ;)

Gravatar Storms

2011. gada 4. februārī, plkst. 21:13

P.S. - Wazes nākotne? Atraisiet iztēli un iedomājieties kas sanāktu no http://waze.google.com

Gravatar Dunduks

2011. gada 8. februārī, plkst. 00:16

Storms -

da v ž*** tās papīra kartes - pamēģini kādu pietiekoši lielu UK pilsētu izbraukāt viens pats esot mašīnā un tikai ar papīra karti :-) atzīšos, ka 2003. gadā es pat pa Londonu tā braukāju, bet nu jau gadus 3 esmu nācis pie prāta. loģiski, ka pašam jāseko līdzi, kur un kā brauc, bet tas nenozīmē, ka navigators ļoti būtiski neatvieglo šofera dzīvi.

Gravatar Krotow

2011. gada 8. februārī, plkst. 21:57

Papīra kartes joprojām ir gana labas, kad iet kājām. Auto gan tās nav ērtas. Blakus vajag kādu kurš brauc ar pirkstu līdz un laicīgi saka priekšā. Tā ka GPS autobraucējam rullē vairāk. Taču jāskatās vispirms uz ceļu un tikai tad aparātā.

Interesanti, ko domāja tie, kuri, skatoties GPS, nolidoja no klints vai ielikās grāvī :)

Gravatar tonuss

2011. gada 14. februārī, plkst. 13:46

Man uz nokia 5230 waze neiet, ieinstalēt var, bet palaist nevar :(

Es jau san lietoju Trapster. Kas arī ir laba programma ar daudz lietotājiem. Dara to pašu, varbūt vienīgais par sastrēgumiem neziņo.

Gravatar oi

2011. gada 15. februārī, plkst. 00:56

City Guide [IMG]http://i15.fastpic.ru/big/2011/0215/55/736b3c74af3036a08a0ff245735b5655.jpg[/IMG]

Gravatar jcx

2011. gada 17. februārī, plkst. 11:41

Nav Trapsters salīdzināms ar Waze, nav. Informācijas tur nav, tikai vecas ziņas par zināmām vietām, kas tā arī saucas - zināmās vietas. Lietuvā, drusciņ Igaunijā, ir informācija, bet ne Latvijā.

Gravatar Krišjānis

2011. gada 4. maijā, plkst. 09:57

Reiz gadijās runāt ar Jāņa Sētas cilvēkiem, viņi laipni iedeva mobilajiem domātas lapas adresi http://wap.kartes.lv . Pirms gada viņi minēja ka domā sasaistīt karti ar mobilā telefona GPS signālu.

PS. vai kāds zin' kā Jāņa Sētai iet ar stacionāro datoru kartēm? vai ir jau ieintegrējuši satiksmes informāciju? pirms kāda laika pie laptopa pieslēdzu GPS un paspēlējos ar JS kartēm vizinoties pa Latviju.

Gravatar janis

2011. gada 29. novembrī, plkst. 23:41

man kr4 ir probleema man rada visu laiku ka laj es parliecinos vai esmu ara un ka man neesot gps kads nezin kas tas pa murgu un ko var dariit tel man ir iphone 3gs

Gravatar Imis

2011. gada 12. decembrī, plkst. 14:08

Sveiki visiem! Palasiju komentārus-nevaru noturēties. Normunda skats uz Waze ir ierobežots, kā kādam kritiķim. Waze karte nav domāta ielu pētīšanai ( kā Balticmaps) un to arī nevajag, proga ir vienkārša, un tas ir patīkami. Man vajag informāciju uz ceļiem izmantojot m.t. un ar to Waze labi tiek galā, kā arī datu trafiks minimāls; (ar Waze var nobraukt 50km-citi navigatori tikai ielādē karti) ekonomiski vai ne? Esmu izmēģinājis-Amaze, Navitel, Navigon,Wisepilot,... neviena nav ideāla, tāpat kā es,Tu un visi pārējie. Mēnešus trīs atpakaļ ielādēju Waze ,sākumā šoks par karti-tagad patīk,nekā lieka,vairāk uzmanības satiksmei. Kā navigators Waze izskatās vajš,un tagad var pasmaidīt,bet uz vienu adresi mani izveda caur pagalmiem saekonomējot 3- 4 minūtes,2 luksoforus un 2 km. super. Kartes autozooms darbojas atkarībā no braukšanas ātruma, šo funkciju var atslēgt,bet ātrumā braucot nav vajadzīga lieka informācija. Info no wazeriem atjaunojas ik pēc 2 min. liekas mīnuss, it kā pret izsekošanu izsekošanu varbūt +. Ikdienai Waze forša,bet neaizmirstam; pie stūres sēžam mēs nevis navigators. Ne naglas, ne zižļa uz ceļiem!

Gravatar gunga

2012. gada 27. martā, plkst. 16:39

ieinstalēju Waze savā nokia C7, bet nevaru dabūt lai varētu rakstīt latviešu valodā, t.i ar garumzīmēm, mīkstinājumiem. Tāpēc nevaru to izmantot pilnībā.

Gravatar gazinieks

2012. gada 23. septembrī, plkst. 09:34

Labdien.Telefonu nozaga,nopirku citu bet nevaru ieinstelēt Waze,jo uzliekot litotajvārdu un paroli atbild,ka parole nekorekta.Varbūt esmu sajaucis,bet kā lai atjauno paroli lai varētu ieiet?Paldies.

Gravatar j

2013. gada 22. aprīlī, plkst. 11:00

Visvairāk jau patika pēdējie 2 teikumi! :) Funny! :)

Gravatar lumis

2013. gada 21. oktobrī, plkst. 18:18

Kā var instalēt waze nokia lumia 710?