laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Iereibušie velosipēdisti

Klau, vairs nav smieklīgi. Valsts policija pat vakar, kad teju visā Latvijā bija sniegputenis, brāzmaini vētrains vējš un whatnot, ir pamanījusies aizturēt četrus iereibušus velosipēdistus. Tā ir klaja ņirgāšanās. Kā tur beidzās (vai turpinās) iekšējā pārbaude par to, ka iereibušus autovadītājus atsevišķa maksas pakalpojuma ietvaros pārtaisa par velosipēdistiem vai mopēdistiem?

Iesaku paģērēt policistiem, noformējot protokolu, nofotografēt iereibušo ar visu viņa braucamo.

SVILPE

Par autovadītāju pārburšanu iereibušos velobraucējos arī nācies dzirdēt. Iespējams, ka tā pat notiek. Taču iereibis velo vadītājs nav tālu jāmeklē – mūsējais iespiedējs pamanījās noraut sodu par divriteņa vadīšanu reibeklī – vienkārši brauca pa ietvi garām CP autiņam, kuri “strādāja”, un tika uzaicināts iepūst. Rezultāts 2 veselas ar kapeiciņām promiles un 120 Ls sods. :D

Vecis

Vispār pats vakar vakarā pālī ar velli minos un naktenieku pēc šmigas. Zini kādēļ ar velli, tādēļ, ka pietiek smadzeņu nebraukt ar autiņu. Tākā laaczi pirms gānies, padomā vai neievietosies k.seržanta zābakos.

laacz

Veci, nesapratu analoģiju ar Seržantu, bet anyway. Nesaku, ka nav NEVIENA reibumā braucoša velosipēdista, taču pavisam noteikti ir skaidrs, ka velosipēdistus CP TIK bieži, kā varētu spriest pēc statistikas, netur. Kur nu vēl pārbauda uz reibumu.

Optimus

Tas ir pārspīlējums – vakar pats redzēju kā pa Brīvības ielu, lielajā automašīnu straumē pa vidu, burtiski “maisījās” un traucēja satiksmi divi velosipēdisti. Savādnieku ir ļoti daudz – pat ziemā!

2lvl

Doma iesniegt priekšlikumu par izmaiņām likumā (vai noteikumos – vienalga) ir slavējama. Man nav nekādu zināšanu un pieredzes ar to. Bet, ja kāds korekti sagatavotu tādu vēstuli, nopublicētu paraugu, es arī būtu gatavs iesniegt to savā vārdā. Tā masveidā “pabombardējot” varētu dabūt pozitīvu virzību.
Piekrītu laacz par to, ka šādā dienā kā 11.februāris, ja tiek aizturēti 4 iereibušu velosipēdisti… tas ir vienkārši smieklīgi!

Normunds

smieklīgi ne smieklīgi, es atminos vakar redzējis vismaz trīs pedāļu minējus. un nebraucu es nemaz cauri visai Rīgai, max kādi 8km nobraucu.

bet nu es policistu priekšnieku vietā šitiem fruktiem noteikti paprasītu foto kā pierādījumu. un pa ausu galam atminos lasījis, ka velosipēdisti esot jābildē uz braucamo fona.

Kirils

un es vakar tajā milzīgajā putenī arī braucu no darba uz mājām ar velosipēdu. a ko darīt? sēdēt darbā?

un galīgi negribētu, lai mani fotografē pat, ja braucu ar velosipēdu, teiksim, 1 promiles reibumā.

Lai mazinātu šitos brīnumus vajag paaugstināt atpakaļ maks. atļauto alkohola daudzumu riteņbraucēju asinīs. sākumā līdz 1, varbūt pat 1.5 promilēm. tad arī nevarēs vadītājus nekur pārrakstīt. un velosipēdistiem arī miers. ko tad tāds 100kg smags braucamais ar 40km/h ātrumu var pasākt pret 1500kg ar 90km/h? Nekādu lielo skādi jau apkārtējiem dzērumā uz velo nenodarīsi. Tā kā labāk rakstam vēstules ar šādu saturu.

P.S. Tā kā mūsu dzīvē spama ir pār pārēm un viens no tā veidiem ir automātiski ģenerēts komentāru spams, ar kuru mocīties man ir apnicis, tad esmu ieviesis ierobežojumu.

Komentēt varēs tikai tie, kuriem ir pārlūkā ir JavaScript atbalsts. Lielākā daļa (sūrie 99,999 procenti) lieto pārlūkus, kuriem šis atbalsts ir. Ja Tu esi tai niecīgajā nelietotāju daļā, tad nāksies vien iztikt bez iespējas komentēt.

laimisk

Neticu vispār …kā faktu, ka sala un puteņa laikā , kāds pārvietojas ar vella pēdu. Ja pārvietojas , atvainojiet kurjeri, kaut kas nav štokos ar loģiku.
POlicijai neticu…jo visi viņi kaut kur vēl haltūrē…zinu kā viņi to dara “piestrādajot” …nevar cilveks vienā vietā būt maita un otrā enģelis…
Secinājums :
Nu , protams, ka noformē dzērājšoferu pārkāpumus par nevainīgiem ritiņbraucējiem un ne jau par velti :)

usinss

Teiksim tā, video novērošana ir katram policijas auto. Un ja nav redzams video, kas tiek apturets, tad vispār var nemaksāt sodu, jo pārkāpumam jābūt nofilmetam. Bet ideja, par fotogrāfēšanos ir laba. Tagad bagāžniekā vadāšu veļuku :D

Unabomberz

Velosipēdistu ziemā nu jau arī ir pietiekami un puteņi viņiem netraucē. Katru dienu maršrutā darbs-mājas kādus divus pamanu. Bet būsim godīgi – vai tiešām tas ir ticami, ka 1/3 no auzturētajiem šmigā ir velosipēdisti??? Pie ziemā esošā mašīnu un velo skaita attiecības tas liekas smieklīgi.

Ps – cita starpā Laacz, oriģinālā ir runa par velosipēdistiem un mopēdistiem…

Smic_

Interesants viedoklis te reizeem skan … Piešmigojies velosipēdists tak neesot nekas slikts & bīstams. Tas, ka tā ļunkurēšana pa brauktuvi var izraisīt neprognozējamas sekas citiem satiksmes dalībniekiem laikan jau ir sīkums … :(

Murmulis

Neattaisnoju tādus braucējus, un nenoliedzu ka ir visai ticami tādi gadījumi kad dzērājšoferis tiek pārformēts par iereibušu brauceju ar velosipēdu. Tomēr piekritīšu Vilx, ka skaitlis nav ekstrēms..

Vakarnakt tas ir tieši 11.02.2011 tuvu pusnaktij uz Jelgavas – Zaļenieku ceļa viens ar riteni “streipuļoja”.. knapi pamanīju, labi ka braucu lēnām.. var jau būt ka tā līkloču braukšana bija no sniega uz šosejas un puteņa, bet ticu ja viņam būtu jāiepūš, būtu arī piektais kopējā statistikā.

Manuprāt lielajam aizturēto iereibušo riteņbraucēju skaitam ir loģisks izskaidrojums, tāpat kā sodi par jostu nelietošanu – visu gadu nekā, bet tad kad priekšniecība uztaisa akciju, vai īpaši piekodina tādus pačekot, tad protams ka statistika paaugstinās..

Mana prognoze ir tāda ka nākamais kādu pārkapumu skaits paaugstināsies, būs jauniešu braukšana ar riteni bez tiesībām. Ja šobrīd no paziņām regulāri dzirdu gadījumus kad CP ekipāža vai nu izsaka mutisku brīdinājumu, vai vienkārši nesīkumojas un nepārbauda katru jaunieti uz ielas, tad tikko kad kāds šāds sīkais pamanīsies izsmērēt savas iekšas zem kāda smagā – un mēdijiem tobrīd nebūs citu ko aprunāt, tad gadījumu izbazūnēs tā ka CP vadībai nekas neatliks kā izdot atsevišķu rīkojumu pastiprināti kontrolēt šos jauniešus.. likumsakarīgi, ka pēc trīs mēnešiem kāds no žurnālistiem panikā bļaus – aaaaaaa, kas mums darās uz ielām..

Esmu runājis..

Kaspars

laacz, vai tad nezini, ka laukos velosipēds ir viens no galvenajiem pārvietošanās līdzekļiem? Nu jau Rīgā arī uz labo pusi sāk iet, bet līdz Nīderlandei protams tālu… Ja tiek tīrītas ietves un veloceliņi, tad ar velosipēdu ziemā var braukt tikpat mierīgi kā vasarā, ja ne pat mierīgāk – nokritīsi, kritīsi mīkstā sniegā, ne asfaltā. Un policisti bieži aptur vecāka gadagājuma velosipēdistus, mani, 20 gadīgu vēl ne reizi nav apturējuši, pat ja braucu pa ielu ziemas laikā, traucējot autovadītājus(bet sorry, nav mana vaina, ka veloceliņus un tiltus NETĪRA.), bet kolēģi, kurš apmēram 60 gadus vecs jau 3 reizes pēdējā gada laikā apturējuši un likuši pūst trubiņā. Piekasījušies par to, ka neievēro atstarotāju un lampiņu noteikumus, bet sodus neliek – laikam cer uz “lielo” zivi – promilēm…

tiri-piri

Kurš te izteicās par to, ka vajadzētu velosipēdistiem uzlikt “atlaidi” promillēm? Ka drīkstētu arī ar lielākām promillēm tusēt uz ceļa. Tas jau nebūs risinājums šībrīža problēmai, kad CP noķer autovadītāju zem grādiem un pēc atbilstošas materiālas atlīdzības noformē to kā iereibušu velosipēdistu. Drīzāk otrādi, parādīsies vēl vairāk “velosipēdistu”. :)
Sorry, nu neticu, ka ir daudz tādu, kas brauc nopietni iereibuši ar velo. It īpaši ziemā, kad braukšanai vajaga labākas iemaņas un pareizu ekipējumu. Tas jau nav auto. Ar kārtīgu reiboni uz ceļa ilgi nenoturēsies un visticamāk paņemsi asfaltu vai kādu stacionāru objektu agri vai vēlu. Un, atšķirībā no auto, galvenais cietējs tādā gadījumā būs pats dzērājs.
Pats arī pāris rezes esmu šoziemu pabraucis ar velo. Nekāda vaina, ja brauc pa brauktuvi. Ietves gan ir pilnīgs murgs!

Mārcis

Kaspar aiz komentāra #15, ja tu brauc un traucē autovadītājus, kuri ir tādi paši satiksmes dalībnieki, tad ej jau tagad maksāt sodu, varbūt par labprātīgu atzīšanos atlaidi dabūsi. Un nestāsti, ka veloceliņus netīra – uz Brīvības un Skolas ielas celiņi ir tīrāki par gājēju ietvēm, tikai neviena velosipēdista nav.

pekausis

par ko jūs satraucaties?eju kājām un ,nu ja,tos pedāļotājus redzu un ne tikkai(nācies lekt kupenā lai izdzīvotu)katru dienu gan uz darbu ejot ,gan mājās nākot. pie tam neatkarīgi no laika apstākļiem. un tos labi ekipētos redz vien pie labiem laika apstākļiem, tak maķenīt naudīgāki laikam būs. jo tie ziemas braucēji (lielākā daļa)nu nemaz tik ekipēti nav. un brauc ar kur vien var- ietve, brauktuve, viss viens. un ja pa visu valsti 4 no kuriem varbūt viens uz velosipēda…nu jā tie policisti….

atis

Pievienojos jau izskanējušajam viedoklim – atcelt vai pamatīgi paaugstināt atļautās promiles velosipēdistiem. Atšķirībā no auto ar vellapēdu tiktiešām ir grūti kādam nodarīt pāri, un jo augstākas promiles jo grūtāk vispār uz viņa noturēties un pabraukt.

Bet vispār šobrīd noteikumos pēdējā redakcijā ir interesants joks – velosipēdu vadītājiem par bēgšanu nav paredzēts sods.. tā ka vienmēr ir vērts pamēģināt :)

tapat

Ju paaugstināt promiles pedāļu minējam un tiem kam ir piemēram pie 2,5 piešķirt diplomu par lielisku līdzsvara izjūtu. Ar pedāļminammašīnu pālī braukt man vismaz liekas samērā bezcerīgs pasākums, pāris reizes esmu mēģinājis šķiet ka nav nekas nedrošāks prieks paša braucēja par šo izklaidi, vismaz nobrāzt ceļus, elkoņus, un žokli ir ļoti reāli.

laacz

ati, ja godīgi, uz sitiena nepateikšu, taču esmu 100% pārliecināts, ka dzēris velosipēdists tieši tāpat nenoreaģēs uz sarkano signālu luksoforā, kā iereibis autovadītājs. Tieši tāpat iereibis velosipēdists daudz drošāk un pārgalvīgāk mauks pa brauktuvi (pie kam – korrdinācija pasliktinās, gribi vai nē). Iereibušam velosipēdistam, ja tas brauc pa trotuāru, ir daudz lielākas izredzes notriekt gājēju, nekā iereibušam autobraucējam braucot pa brauktuvi. Iereibis velosipēdists ir iereibis velosipēdists, kurš ja ne pats var kādu nāvējoši satraumēt (izņemot sevi), tad var izraisīt daudz nepatīkamu situāciju un, galu galā, arī avāriju ar letālām sekām sev, autovadītājam vai kādam nevainīgam gājējam.

atis

Iereibušam autobraucējam ir iespēja iespiest pedāli grīdā, pie tam jo lielāka dzēruma pakāpe – jo lielāka vēlme.

Velosipēdistam ir jāpieliek muskuļu spēks lai noturētu jau tā niecīgu ātrumu. Ar 1 promili ripinot uz 20 pie luksofora apstāties nav problēma, ar divām promilēm jau vajadzētu būt problēma paripināt uz 20.

Uz brauktuves, automašīnām vajadzētu apbraukt velosipēdistus drošā attālumā (1.5-2m) – es parasti apbraucu pa blakus joslu, bet ja nevar, tad piebremzē un pagaidi kamēr varēsi..

Nu un visbeidzot – protams braucot pa trotuāru 3 naktī var uzskriet gājējam, bet atkal jautājums – cik lielus bojājumus viņam nodarīsi? Vairāk par zilumu būtu tiešām grūti uztaisīt.

Protams – velosipēdists apdraud visvairāk sevi, bet atšķirībā no automašīnas viņam apdraudēt citus ir gandrīz neiespējami.

Mārcis

“…atšķirībā no automašīnas viņam apdraudēt citus ir gandrīz neiespējami…” – spēcīgi teikts. Tagad zināšu, ka, pieņemot par pamatu Kirila dotos rādītājus, kājamgājējam nevajag baidīties no 100kg smaga promiļaina jebanāta, kurš pārvietojas pa neparedzamu trajektoriju ar ātrumu 40km/h.

Un vispār, ja reiz velosipēdisti drīkst iepļaut, tad ejam vēl tālāk: biroja darbinieki var atrasties darbā 3 promiļu stāvoklī, jo ko tad sliktu var nodarīt 100kg smags indivīds krēslā ar ritenīšiem. Vai 120 kilogramīga grāmatvede ar plotera papīra rulli.

Dunduks

atis –

es pats pēc iespējas apbraucu velosipēdistus ar līkumu, jo pietiekoši braucu pa laukiem, kur velosipēdisti vēsturiski pārsvarā bijuši stipri gados un/vai zem promilēm, tomēr pilsētā šis apbraukšanas mehānisms nestrādā, jo pietiks tad vienam iedzērušam kretīnam parādīties uz Brīvības/Maskavas/dajeburas lielās ielas, lai praktiski tukšā vietā sataisītu korķi, ka maz neliekas (ja vien ievēro prasību apbraukt ar 1.5-2m līkumu).

Estipois

Ja 11.jūlijā un 11.februārī ir vienāds noķerto iereibušo velosipēdistu skaits, tad kautkas tomēr nav kārtībā. Ja ziemā pa Rīgu pārvietojas 100 velosipēdisti, tad vasarā to ir vairāki tūkstoši, taču tīra sagadīšanās tā arī varētu būt … taču kautkā neticas :) …

tiri-piri

Mārci & Kirli: Kirila norādītie 40kmh @100kg braucējs ir praktiski neiespējami. Izņemot no Turaidas kalna protams. Lielākā daļa parasto krēsla pulētāju (t.i. arī šeit figurējošie klaviatūras klabinātāji) uz ielas nespēs noturēt konstantu ātrumu virs 25kmh vairāk par pāris minūtēm. Skaidrā.
Informācija tīri, lai nerastos mīts par dzērājiem velosipēdistiem, kas naktīs notriec pa ielu staigājošās večiņas.

laacz

tiri-piri, neapšaubāmi, ka autobraucējs reibumā ir daudz bīstamāks, taču arī velobraucējs reibumā nav prognozējams un ir ar palēninātu reakcijas laiku. Ja potenciālā skāde un tās iespējamība ir mazāka, tas nenozīmē, ka pret viņiem kā satiksmes dalībniekiem (pie kam – mazāk aizsargātiem) vajadzētu piemērot kaut kādus sevišķus kritērijus.

Still, velosipēdists ir daudz augstākā riska grupā, pārvietojoties reibumā, nekā tas pats reibušais kājāmgājējs. Un ja tavuprāt “ai, kas tad tur, mazi nobrāzumi un zilumi” ir attaisnojamas gājēja un velobraucēja sadursmes sekas, tad, mīlīt, ar tevi kaut kas nav kārtībā.

Jā, un es nerunāju kā kājāmgājējs vai autobraucējs. Savulaik diezgan regulāri pārvietojos ar velosipēdu arī ne pārāk skaidrā prātā esot un ļoti labi zinu, par ko runāju – taisnu līniju ieturēt nemaz nav tik vienkārši, apbraukt šķēršļus arī, distances ievērošanas un trajektorijas prognozēšanas spējas samazinās. Papildus tam visam, daudz grūtāk ir ievērtot visu to, kas notiek apkārt, ja salīdzina ar braukšanu skaidrā.

Protams, ka neba nu uz visiem šis attiecas, taču, redzot, kā būmo velobraukšanas kultūra, gribētos tomēr kaut kādā veidā norādīt, ka arī velobraucējam kā satiksmes dalībniekam ir atbildība ne tikai par savu, bet arī citu tās dalībnieku veselību un, dies pasarg, dzīvību. Arī iereibis gājējs var sataisīt šaizi un izraisīt katastrofu. Ar velosipēdu tas ir vieglāk, nekā bez. Ar auto tas ir vēl vieglāk.

chico

Īsti nesapratu, kā pēc dažu komentētāju domām promiļu atcelšana/paaugstināšana risinās problēmu ar autovadītāju pārtaisīšanu par velosipēdistiem? Nu, konstatēs alkometrs 1,3 promiles, velosipēdistiem atļautas 1,5 – tātad fiksējam to kā velosipēdistu, un ļaujam braukt tālāk. Savukārt “velosipēdistam” būs vēlme ziedot “burvju māksliniekam” lielāku honorāru, jo ietaupīsies nauda uz soda rēķina.

Unabomberz

@tiri-piri
Jāsaka, viens no diviem – tava fiziskā forma ir ārkārtīgi slikta, vai arī par citiem esi ļoti sliktās domās. Ar daudz maz kārtībā esošu riteni 20 km/h ir pastaigas brauciens. Tevis minētie 25 km/h pāris minūtes – to spēj jebkurš ofisa planktons vecumā līdz 40. Cita lieta ir tā, ka lai turētu vidējo ātrumu 25 km/h velosipēdists defaultā brauc pa brauktuvi/riteņbraucēju celiņu, nevis trotuāru, jo pa trotuāru braucot šādu ātrumu turēt nav iespējams gājēju/bedru/nobrauktuvju un uzbrauktuvju dēļ. Līdz ar to sadursmes iespēja ar gājēju stipri samazinās. A pālī ar vidējo 25 km/h braukt pa ielu ir pašnāvība, jautājums tikai – kurā bedrē/mašīnā ieskriesi….

Kirils

1. skaidrā pa Brīvības ielu no darba līdz mājām visu gabalu (vasarā) mierīgi var noturēt 35-40km/h ātrumu.

2. velosipēdists, pa ietvi braucot, var nonest gājējus. bet dzērumā tiešām 40km/h sasniegt būtu grūti, un līdz ar to lielus postījumus nodarīt arī grūti.

3. tas, ka autovadītāji nespēj adekvāti reaģēt uz bīstamām situācijām, ir fakts. piemēram velosipēdists nojob**** uz brauktuves (dzēris vai arī vienkārši milzīga bedre gadījusies + lietus), vai arī automašīna slikti noparkota un izripo no kalniņa priekšā. Vai nokrīt pavadoņa atlūza, vai noveļas no mājas ledusblāķis. VIENKĀRŠI JĀMĀCĀS BRAUKT, jāseko apkārt notiekošajam un adekvāti jāreaģē. Nokrīt velosipēdists priekšā un labajā pusē bērnu bariņš, bet kreisajā vēl 20 citi velosipēdisti? tough luck, bet tikai pa bremzēm un bez kādiem papildus stūres grozīšanas manevriem.

4. apskatot piemēru, kur autovadītājs brauc ar 1,3promilēm, bet velobraucējiem atļautas 1,5promiles – tur jau nav ko pārformēt. ja tas ir velobraucējs, tad nekādu protokolu neraksta, jo viņš taču neko nav pārkāpis. Līdzīgi tagad varētu ķert gājējus, kas streipuļo pāri ielai un tad teikt – mm…. 3 promiles, bet viss legāli, ej tālāk!

5. jā, “melnajā” darbā (sētnieks, apkopēja, citus grūti iedomāties) būtu jāatļauj atrasties tāda alkohola reibumā, kādā drīkst sabiedriskā vietā. Ja viņi neadministrē serverus, nestrādā ar smago tehniku vai bīstamām vielām utml., tad kur ir problēma?

P.S. nu bļ! Tā kā mūsu dzīvē spama ir pār pārēm un viens no tā veidiem ir automātiski ģenerēts komentāru spams, ar kuru mocīties man ir apnicis, tad esmu ieviesis ierobežojumu.

Komentēt varēs tikai tie, kuriem ir pārlūkā ir JavaScript atbalsts. Lielākā daļa (sūrie 99,999 procenti) lieto pārlūkus, kuriem šis atbalsts ir. Ja Tu esi tai niecīgajā nelietotāju daļā, tad nāksies vien iztikt bez iespējas komentēt.

laacz

Kaspar, ja es sāktu stāstīt visu, ko esmu darījis nepareizi un slikti… Manuprāt lielākās problēmas visos laikos ir radījuši tie tirliņi, kas dara slikti, bet mēģina atrast “jābet” vai, kā šinī gadījumā, cenšās iestāstīt, ka patiesībā tas jau nemaz nav slikti. Robežu un noteikumu stumdīšana savas nespējas atzīt savu pārkāpumu dēļ. Bābisms.

tapat

Labi jau labi nepaaugstinam promiles velopēdistiem, man tas nav aktuāli jo šķiet ka pie promiles nemaz nevaru lāga pabraukt ar to drunduli, jāņem taksis laikam. Bet nu zinu ka velosipēdists skaidrā var sataisīt skadi gan. Manai muterei viens tāds sīkais uznesās vienā Rīgas parkā virsū un protams ātri aizmuka, šamējā ilgi ārstēja nobrāzumus un zilumus. Kramā jau nu tiešām ātri nevar pamīties. 25 km/h ir normāls ātrums nav nemaz tik viegli ilgāku laiku ar tādu mīties, protams ka uz īsu brīdi var uzmīt 40, bet ne jau nu torķī. Principā jau dzēris velosipēdists brauc pēc polša ar velosipēdu tāpēc ka ar mašīnu nedrīkst, nezinu es tur neredzu nekā slikta ja netraucē satiksmi un netraumē citus, protams ka promile ir stiprā korelācijā ar traucēšanu satiksmei, bet ne jau nu vienmēr noteicošā manis pēc ja stabili minas lai minas kaut ar 2,5 promiļiem nav ko piesieties. Un runa jau bija par neticību CP ka tik tiešām velosipēists ir velosipēdists, kaut gan vakar divas beibes redzēju minam pa visu salu un apledojušo ceļu, tākā viņi ir uz ielām tas gan, pads gan bez čarkas šādā laikā uz pedāļdampja nekāptu, brrr sals tak liels :)

cuu508

Atvainojos par beztēmu, bet lasot dzīvīgo diskusiju par to, cik ātri var vai nevar pabraukt reibumā, man rodas ideja nesportiskai, bet jautrai spēlei: dalībnieki savācas noslēgtā, kontrolētā teritorijā (māju iekšpagalms, mierīgs parks, …), un pēc kārtas izbrauc vingrinājumus, tos vērtē pēc norunātiem kritērijiem–precizitātes un/vai ātruma. Noskaidro rangus, piešķir punktus. Tad katrs iedozē nedaudz alkohola, un procesu atkārto. Kad viss alkohols beidzies, sasummē punktus un noskaidro uzvarētāju. Vingrinājumi: piemēram, nobraukt pa taisnu līniju, uz laiku 10x apbraukt apkārt kokam, bunny-hops pāri polša pudelei, utml.

Normunds

Man liekas dīvaini, ka šajā diskusijā cilvēki, kas cenšās saskaldīt matus sešpadsmit daļās par to cik tad īsti ātri var pabraukt šmigā ar velo, nespēj iedomāties, ka pat tad ja velo brauc ar 20kmh un nones gājēju, potenciāli ir iespējamas smagas sekas. Cerībā, ka datoristi tomēr it mācījušies matemātiku un fiziku, pietiek paskatīties uz to, ka ātrumu starpība gājējam un velobraucējam ir 10-15kmh. Nu tad tie, kas saka, ka velosipēdists ar 20kmh uzbraucot gājējam neko nenodarīs, drīkst ieskriet sienā lai modulētu kas notiks, ja gājējs sastapsies ar cietu objektu ar ātrumu 10-15kmh.

Kirils

A kas notiks? Nekas nenotiks. Esmu pirms gadiem >5 uz ~60km/h ieskrējis ar divriteni sienā (un labi, ka viņa tur bija, citādi būtu iekšā aizā), jo nepamanīju krūmos ieaugušu ātruma ierobežojuma zīmi “40” uz ceļa Sigulda-Turaida. Salocīti abi rati un rāmis. Jā, paveicās, bet pašam tika neliels nobrāzums.

Fakts paliek fakts, ka skaidrā riteņminēji brauc ātrāk, līdz ar to arī var nodarīt lielākus postījumus. Un “laba daudz nevajag”, pietiek kādam gājējam 50cm no priekšējā rata izdomāt strauji pagriezties par 90 grādiem un vienlaicīgi sākt skriet un gar zemi būs.

Man pašam ir gadījusies situācija, kad, pa trotuāru braucot ar atļauto ātrumu (zem 50km/h), kāds skūts jauneklis leca pāri žogam (no kaut kā bēgot laikam) un izleca uz trotuāra gandrīz man virsū – sev par nelaimi un man par laimi tomēr nedaudz man priekšā, nevis tieši virsū. Un ko nu vairs. Bremzē vai nebremzē, tādai situācijai nevarēja sagatavoties. Ja būtu braucis iedzēŗis, pieņemu, ka ātrums būtu mazāks un arī postījumi mazāki.

P.S. Tā kā mūsu dzīvē spama ir pār pārēm un viens no tā veidiem ir automātiski ģenerēts komentāru spams, ar kuru mocīties man ir apnicis, tad esmu ieviesis ierobežojumu.

Komentēt varēs tikai tie, kuriem ir pārlūkā ir JavaScript atbalsts. Lielākā daļa (sūrie 99,999 procenti) lieto pārlūkus, kuriem šis atbalsts ir. Ja Tu esi tai niecīgajā nelietotāju daļā, tad nāksies vien iztikt bez iespējas komentēt.

Normunds

Iz šodienas ziņām:

Pēc sēdes Zivtiņš žurnālistiem sacīja – lai kontrolētu to, vai inspektori dzērājšoferus nenoformē kā riteņbraucējus, policijai ir vairāki iekšējās kontroles mehānismi – būtiskākais no tiem ir fotogrāfiju uzņemšana, proti, reibumā braukušais velosipēdists ar savu velosipēdu tiek nofotografēts uz policijas automašīnas fona, kur piedevām redzams likumsargu automašīnas numurs.

Iesniegt savu viedokli Atcelt atbildi.

Atruna par moderāciju. Daži vārdi, var gadīties, ka ir iz melnās listes (viagra and stuff). Tādi komentāri tiek aizturēti, pirms parādās lapā. Ja Tavs komentārs neparādās uzreizi, būs vien jāpagaida, līdz es jamo izlasīšu. Protams, ka paturu tiesības sev netīkošos komentārus dzēst, iemeslu neminot.