✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

BTA vs Latvija

2011. gada 20. decembrī, 37 komentāri

Es saprotu, kad reklāmās mārketinga cilvēki cenšās pārspēt viens otru ar zemtekstiem. Vēršoties pret sociālām, politiskām vai kādām citām sabiedrībā dominējošām noskaņām.

Taču mani, kas drīzāk ir starp latentajiem šīs valsts patriotiem, konkrētais BTA vai tās reklāmas aģentūras gara darbs aizskāra. Viņi ir pamanījušies uz plakāta uzdrukāt Latvijas sauszemes teritorijas kontūru un apakšā pierakstīt “nemet naudu bedrē”. Tādējādi viņiem ir izdevies aizvainot pat mani, nosaucot manu valsti par bedri, kā arī rekomendējot tur nekādā gadījumā nemest naudu - nedz investīciju, nedz uzkrājumu, nedz, pasarg dies, nodokļu veidā. Jo tieši to es nolasīju.

Viņi klaji ir uzdirsuši manai valstij kopumā. Nevis konkrētām tās sociālpolitiskiekonomiskām izpausmēm, bet gan valstij kā tādai.

Dillēs tādu kantori. Dillēs.

Nemet naudu bedrē. BTA Kasko bedres reklāma. Up their asses.
Nemet naudu bedrē. BTA Kasko bedres reklāma. Up their asses.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Kamazs

2011. gada 20. decembrī, plkst. 16:45

Izspieda no Tevis attieksmi, tas principā nav slikts reklāmas panākums.

Cits jautājums - vai viņi monetizēs šo attieksmi/referrerus/vārīšanos par tēmu? Diez vai, Latvija pārāk maza, šie triki strādā lielā apjomā, kur 0,5% ir absolūtajās vērtībās n-tie tūkstoši cilvēku.

Gravatar Liga Riga

2011. gada 20. decembrī, plkst. 16:45

pilnīgi manas domas! Latvija nav nekāda pakaļa (tpfu... bedre!)... p.s. šī reklāma mani satrauca jau pagājušo gad!!!

Gravatar laacz Autors

2011. gada 20. decembrī, plkst. 16:48

Kamaz, es tā kā brīdi padomāju - publicēt savu viedokli vai nē.

No vienas puses - publicējot, es viņiem radītu negatīvu, bet tomēr PR, kas pēc mārketinga teorijas īstermiņā tomēr ir labi.

No otras puses, ja es klusētu, nonāktu vieglā konfliktā ar sevi. Nav jau tā, ka konfliktēt ar sevi neesmu radis, bet tomēr - varbūt vienam vai diviem esošajiem vai topošajiem citu pakalpojumu lietotājiem došu iespēju pārvērtēt savu izvēli.

Gravatar G

2011. gada 20. decembrī, plkst. 16:59

Kā nu kurš uztver jebkāda tipa informāciju...

Gravatar Pēteris Krišjānis

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:02

Tā kā šo produktu pērk cilvēki, kuriem vismaz ir tiesības (Latvijas apstākļos tas nav maz, taču ne vienmēr ir rādītājs), tad nedomāju ka negatīvs PR šeit dos viņiem kādus papildus bonusus.

Ir jāsaka skaļi, ka šī reklāma ir bezgaumīga un stulba un mani kā Latvijas patriotu nu nemaz neielīgsmo vai neuzrunā. Līdz ar to nekad neizmantošu šīs firmas pakalpojumus. Apdrošinātāju Latvijā ir daudz.

P.S. Tas, ka reklāmistu kantori iet totālā zarā un šajā nozarē Latvijā sen jau vajadzēja svaigas vēsmas, ir fakts. Šī BTA reklāma vēl ir ziediņi, mobilo sakaru operātoru reklāmas šobrīd sacenšas tādā bezgaumībā ka murgs. Vienīgais ZZ seriāls vēl kaut kā cenšas turēties, bet kaut kad viņi arī beigs.

Gravatar Rinalds

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:06

Labāk mazāk uztraucies un vairāk strādā. BTA nav ne vainas!

Gravatar kamielis

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:07

tfu, sūds! :D a, ja nopietni, tas tiešām nav smuki!

Gravatar Austra

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:14

Sasodīts, jā! Reklāmai pat nebūtu ne vainas, ja bedre nebūtu Latvijas kontūrā. Baigi zemiski, vispār.

Gravatar Eksperts

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:18

Zemiski, bet patiesība

Gravatar jns

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:21

Nu būtībā ir tā - ja vēlamies atspēkot-tad tā īsti LV kontūra tā nav... Bet tas tā, īstenībā - Kā Jūs varat būt patrioti, ka uz doto brīdi katrā LV pilsētā ir labi ja viena iela kurai nav bedres, par pārējo jau nerunāsim - Patrioti ir tikai Ziemeļkorejā - kam ir sagrozītas smadzenes un kas "Patiesi" raud jo aizgājis ir viņu Vadonis!!!

Gravatar Radars

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:30

Pēteris Krišjānis >> "Līdz ar to nekad neizmantošu šīs firmas pakalpojumus. Apdrošinātāju Latvijā ir daudz." lai cik tas nebūtu komiski, BTA ir vienīgais pilnībā Latvijas pilsoņiem piederošais apdrošinātājs Latvijā ;)

sk. piemēram http://www.bta.lv/lat/company/news/?27979 - ļoti jauka un patriotiska akcija. Nevajag viena reklāmidiota veikumu ņemt tik ļoti pie sirds.

Gravatar imo

2011. gada 20. decembrī, plkst. 17:52

Viss atkarīgs kā uz to skatās. Redz, ja tu dzīvo Latvijā, Lietuvā vai pat Kanādā, tam nav nozīmēs. Nozīme ir tam, kāds ir tavs darbs, jeb precīzāk - atalgojums ko tu saņem par savu darbu. Ja tev ir normāla alga, tu vari pa lielam atļauties visu ko vēlies un mazliet pāri paliek, tad nav nozīmes kur tu dzīvo. Bet ja valsts no tevis prasa, bet pati neko tev īsti negrib dot, tad nafig tāda valsts. Jā - tā ir valdības atbildība, ka ceļi ir tādi un ka bedres lāpa ar kalniem, nodokļi ir nesamērīgi uttt. Pa lielam viss ir proporcionāls tavai algai. Ja vari nopirkt un uzturēt džipu, tad tās bedres tev neintresē. Bet pie mums ir tā, ka visu laiku kaut kas ir jāmaksā valsti un pateicoties valsts darbībai tev vēl jāmaksā ir lai izdzīvotu... Tā kā jā - es uzskatu ka ši valsts ir bedre (nav āfrika) bet bedre ir. Pietiek aizbraukt uz kaminu zemi Igauniju, lai saprastu, ka ceļus var saremontēt tā, ka ielāpus uz ceļa nejūt, parkos zālītē var sēdēt, gulēt un lietot alkoholo(nav obligāti). Un ja tu redzi ka valsts cenšas, tad nav arī vēlmes nemaksāt nodokļus. Zinu zinu, varu doties prom no šīs valsts... Bet viedokli jau ir atļauts paust :) Kā arī jaunie ceļi - jelgavā nupat pabeigtā dobeles šoseje - braucot pa turieni , 95% aku vākus jūt.

Gravatar Bzz

2011. gada 20. decembrī, plkst. 18:00

Kaadi juus juutigi... Mums tur paris kreslos ir riktigas bedres.

Gravatar Vilx-

2011. gada 20. decembrī, plkst. 18:03

Man gan, kā autovadītājam, pirmā doma bija par ironiju par Latvijas bedrainajiem ceļiem. Pat pirms izlasīju to tekstu apakšā. Tava interpretācija nebija pat prātā ienākusi. Neesi pārāk sanervozējies par situāciju valstī?

Gravatar Ģirts

2011. gada 20. decembrī, plkst. 18:04

<b>laacz</b> un pārējie - atjautības uzdevums - kam pieder BTA un kas pasūtīja, maksāja par šo reklāmu, kas apstiprināja utml.? Manuprāt, šīs lietas būtu ļoti svētīgi noskaidrot!

Gravatar KasparsM

2011. gada 20. decembrī, plkst. 18:30

Manuprāt, šī reklāma ir tikai veselīga kritika par Latvijas ceļu bēdīgo stāvokli. Es tomēr nevaru piekrist, ka "nemet" izraisa asociācijas ar "neinvestē". Vairums mērķauditorijas investīcijas nav dienas kārtībā iekļautais jautājums. Kāds vienkārši ir aizdomājies pārāk tālu vai arī ir bijusi slikta diena, tā ka principā negatīvs raksts būtu tapis jebkurā gadījumā. Ja ne par reklāmu, tad par gaidāmo referendumu vai jebko citu.

Gravatar valdiic

2011. gada 20. decembrī, plkst. 18:43

imo: Valsts nav kāda mistiska persona, pie kā tu dzīvo un maksā īri. Kādi mēs kā tauta esam savtīgi, slinki, neizdarīgi vai - tieši otrādi - nesavtīgi, gudri un čakli, tāda arī ir valsts. Tos ceļus remontē nevis Valsts, bet strādnieki, kas izdara darbus kvalitatīvi vai nekvalitatīvi. Normatīvos aktus par sēdēšanu zālājā pieņem vēlēti un vēlēto pilsoņu amatos iecelti pilsoņi nevis Valsts.

Gravatar imo

2011. gada 20. decembrī, plkst. 19:01

Jā, bet tie kas valsti vada, tie redz kā tauta dzīvo. Un kā redzems - tad neviens baigi neraujas pie varas. es domāju jauni cilvēki. ne vecuma ziņā jauni, bet citi, kas nav sasmērējušies ar partijām utt. Un likuma normas pieņem pa labu vienam vai otram uzņēmējam -> cilvēkam. Kam liekas normāli, tas, ka valsts prasa to ka, ceļam garantijai jābūt vismaz 2 gadiem ... ?? tas pats attiecas uz daudziem citiem jautājumiem, kurus regulē valsts. Nav jau tā ka neviens nemaksā nodokļus, vienk no tā nav atdeves, tad kapēc maksāt, ja tā nauda neatgriežas... tas pats ceļa nodoklis... Labi - ir krīze, mums jātiek tai pāri, bet atkal to jau izmanto daži izredzētie. un krājbanka - vieglāk ir no budžeta paņemt 200 miljonus un izmaksāt garentētos noguldījumus nekā 100 miljonus un nostabilizēt banku. Bet redz, kādam darba koleģis tiek pie dažiem miljoniem kā konsultants vai kaut kas tamlīdzīgs. Kamēr nebūs politiķiem kriminālā atbildība par saviem darbiem, tikmēr nekas nemainīsies. Un jā - stulbākais ir tas ka nav par ko vēlēt ... vēži tie paši, tikai kulītes citas. Un kad tur nonāk kāds jauns personažš, tad viņš saprot, ka šitā un tā var darīt un re, mans bizness arī sāk plaukt :) Volā.

Gravatar ierakstu

2011. gada 20. decembrī, plkst. 20:29

imo,

tev gan viss tik vienkārši, tik vienkārši... nevienā līdzīga attīstības līmeņa valstī nebūtu viegli uzturēt tādu ceļu infrastruktūru, esot tādam cilvēku blīvumam. Tas viss sen būtu bijis jāreformē - lai nebūtu kaut vai padomju laikā būvētie un tanku kolonnām paredzētie grantinieki, kur 4 joslās gandrīz var braukt, bet mūsdienās pa to ceļu aizbrauc 2 pensionāri, 3 strādnieki un viena piegādes mašīna pa visu diennakti... Pats pie tāda netālu dzīvoju. Un šķūrē, šķūrē, bedres ir pēc nedēļās, atkal šķūrē... Būtu labāk vietā kaut kāds 1,5 joslas plānais asfaltnieks... leišos tādus jau var manīt

Gravatar imo

2011. gada 20. decembrī, plkst. 20:57

viss nav tik vienkārši, viss ir jauki kamēr tu palīdzi valstij, kolīdz tev vajag palīdzību, tā valsts nesaprot, ko tu no viņas gribi ... vienalga vai tas ir bezdarbnieka pabalsts, bērnu pabalsts vai kāda cita sociāla palīdzība. protams ir jābūt tā, lai cilvēks gribētu strādāt nevis sēdēt uz pabalstiem. bet "taisīt" bērnus un cerēt ka valsts kaut mazliet palīdzēs ... bezcerīgi. pilsētā jau ir skaisti , kur skola blakus. taču laukos skola nav aizstūra. par ceļiem tev ir taisnība. un novadu reforma arī neko labu neizdarīja, novadu centri vien vairāk naudu sev dabūn. to ļoti labi zina, kas dzīvo novados un patālāk no novada centra. katra šāda reforma pēc būtības neko neekonomē ... Paldies dievam ir eiropas fondi, lai gan Latvija vienā no pēdējām vietām to apgūšanā ... Laikam nevar sadalīt cik kam tiks ... Jau aiziet offtopic .. :) Atvainojos ... :)

Gravatar BlackHalt

2011. gada 20. decembrī, plkst. 21:55

Labs! Un patiesi!

Nākošo OCTA pirkšu pie BTA

Bet, ja nu gadījumā kādam švaki ar redzi vai iztēli, tad kaķis: http://cdn.buzznet.com/assets/users16/okami/default/jesus-h-christ-cat--large-msg-130666119353.jpg

Gravatar Ģirts

2011. gada 20. decembrī, plkst. 21:59

Iespējams, ka reklāmas autori iespaidojušies no šī - http://www.tvnet.lv/zinas/mobilais_reportieris/370627-bedre_ka_latvijas_kontura Acīmredzot tie, kas šo rakstu nebija iepriekš redzējuši, reklāmu nesaprata.

Gravatar Ģirts

2011. gada 21. decembrī, plkst. 08:52

#24. Ģirts vakar vakarā, plkst. 21:59 - nezodz manu niku, lūdzu!

Nepiekrītu tiem, kas saka, ka tas ir labi un patiesi, jo tad rodas jautājums - ko viņi dara šai valstī? Tad, ja viņi šeit atrodas, viņi saskaņā ar pašu uzskatiem atrodas bedrē, pie tam - nemitīgi. Kā ar loģisko domāšanu šiem primātiem? Es saprotu, tas ir smags jautājums un pat fantastika - "domājošs cilvēks Latvijā"...

Gravatar Gundars

2011. gada 21. decembrī, plkst. 10:43

Tas ir fakts, ka reklāmistiem ļoti bieži morāle ir svešs jēdziens. un BTA kantoris arī ir klasiski uzmetēji un apdrošināšanas neiozmaksātāji. Te nu arī viņu kopdarbs.

Gravatar Ilva Priedniece, BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja

2011. gada 21. decembrī, plkst. 11:20

Labdien!

Ar lielu interesi sekoju šai diskusijai, paldies raksta autoram par tās iniciēšanu! Jāteic, mērķis ir sasniegts – viedokļu apmaiņa notiek pat pēc 1.5 gada, jo šo kampaņu ar šiem reklāmas materiāliem sākām 2010.gada martā.

Jā, BTA ir viena no retajām apdrošināšanas sabiedrībām, kas ir 100% Latvijas uzņēmums, patiess savas zemes patriots, un tieši tas dod tiesības reāli skatīties uz lietām un saukt tās īstajā vārdā. Jo „strausa politika” nekad neved pie risinājuma, remdenu puspatiesību tiražēšana noved pie tikpat pliekana rezultāta. Kampaņas materiāli patiesi bija domāti provokatīvi, lai 1) pievērstu sabiedrības uzmanību ceļu katastrofālajam stāvoklim un sabiedrība kā nodokļu maksātāji izdarītu spiedienu uz atbildīgajām valsts un pašvaldības institūcijām, un 2) pievērstu attiecīgo ceļu uzturēšanas institūciju uzmanību šai problēmai. Daži fakti par Latvijas ceļu situāciju, kas bija par pamatu apdrošināšanas pakalpojuma KASKO Bedres ieviešanai 2010.gada pavasarī un attiecīgo materiālu radošajai idejai: − ~3000 (!) ceļu satiksmes negadījumi gadā nekvalitatīva ceļu seguma dēļ − Zaudējumu apmērs, iebraucot bedrē sasniedz no 205-980 (!) latus − Avārijas stāvoklī 38% (!) valsts nozīmes autoceļu − Sabrukuši 35% (!) reģionālo autoceļu − Katru gadu sabrūk 2-3% valsts/pašvaldību ceļu − 2010.gadā 3.5 reizes (!) samazināts finansējums pašvaldību autoceļiem (=2/3 no Latvijas ceļiem)

Kā šķiet, cik optimistisks varētu būt reklāmas materiāls par ceļu problēmu šādā situācijā?

Uzskatām, ka nauda, ko ikviens autovadītājs maksā par bojājumiem, kas radušies iebraucot bedrē, ir kā tautas paruna saka „zemē nomesta nauda” (lasi – Latvijas ceļu bedrē nomesta) - bezjēdzīga, šī metafora tad arī tika izmantota kampaņas sauklī. Jebkuras citas interpretācijas ir katra paša fantāzijas un priekšstatu rezultāts. Piedāvātais problēmas risinājums – KASKO Bedres polise, kas sedz šādus izdevumus. Jāpiebilst, ka BTA uzņēmās arī nebūt ne vieglo misiju – tālāku regresa prasību izvirzīšanu pret atbildīgajiem ceļu uzturētājiem, jo ierindas autovadītājam kā indivīdam ir daudz grūtāk kaut ko izcīnīt šajā ziņā. Šī bija iecerēta ne vien kā komerciāla, bet arī kā sociāla kampaņa, risinājumam bija jābūt diskusiju raisošam.

Jāpiebilst, ka apspriestajā reklāmas attēlā izmantotā bilde ar aptuveno Latvijas kontūru – lai cik ironiski tas nebūtu – patiesi ir reāla bedre kādā uz Latvijas autoceļiem, kas gluži nejauši nonāca mūsu redzeslokā kampaņas gatavošanas brīdī. Izņemot integrētās naudiņas, nekas šajā bildē nav mākslīgs. Protams, atvainojos visiem, ko šis radošais risinājums ir aizskāris, bet uzskatu, ka šī bilde ir īsta veiksme, jo pati par sevi, bez liekiem komentāriem runā par Latvijas ceļu patieso stāvokli. Gan bilde, gan problēma nav izdoma, bet realitāte. Skatīsimies uz to skaidrām acīm, nemeklēsim to, kā nav un vērsīsim savu enerģiju uz problēmu risināšu, tad mūsu nacionālā pašcieņa nebūs apdraudēta!

Vairāk par šo kampaņu un pakalpojumu: http://www.bta.lv/lat/private/casco/casco-pothole/casco-pothole/ http://www.bta.lv/lat/company/news/?14539 http://www.bta.lv/lat/company/news/?13864

Patiesā cieņā, Ilva

Gravatar Ģirts

2011. gada 21. decembrī, plkst. 11:23

Starp citu, vēl varu piebilst, ka izskatās ļoti tipiska <b>okupantu</b> attieksme - "šeit man riebjas, bet projām braukt negribu". <b>Okupanti</b> ir arī lielākie nodokļu nemaksātāji valstī starp citu. Šeit pastāv tieša korelācija starp okupantu procentuālo attiecību un nodokļu nemaksātāju jeb "ēnu ekonomikas" procentuālo attiecību...

Gravatar Fedja

2011. gada 21. decembrī, plkst. 11:30

Par reklāmu, Latvija tiešām ir bedre, tam piekritīs ikviens, kas ir pabijis normālās valstīs. Reklāma ir laba, jo piesaista uzmanību. Nav svarīgi, kāds ir viedoklis - pozitīvs vai negatīvs, galvenais ir atsauksme laacz.lv.

Par pašu BTA - jebkurš speciālists vai brokeris pateiks, ka BTA izmanto katru iespēju nemaksāt, kā arī regresēt OCTU. Tāpēc es tur nekad neesmu pircis nevienu polisi, un to arī nedarīšu. IF FTW!

Gravatar Manas domas

2011. gada 21. decembrī, plkst. 11:44

Nez kāpēc mani šī reklāma nesatrauc. Pirmais, kas nāca prātā, LV "kvalitatīvie" ceļi. Otrs, jau sen zināmais teiciens: "Es mīlu šo zemi, bet ne valsti". Labi, stop, tā var iebraukt lielās politiskās diskusijās.

Gravatar BlackHalt

2011. gada 21. decembrī, plkst. 11:57

Starp citu:

Golden Hammer 2010, Diploma, BTA "KASKO Bedres"

Gravatar e-remit

2011. gada 21. decembrī, plkst. 13:28

#28 Fedja, pavadi kādu laiciņu Krievijā, tad sapratīsi, cik labā valstī dzīvo! Radiniece dzīvo mikrorajonā, kur daudz krievu, kas pārcēlušies uz Krieviju. Visas šīs reklāmas pārcelties tur ir smuka reklāmas kampaņa, un, nez kāpēc, aizbraukušie palikušajiem lūdz izsūtīt naudu, lai var pārcelties atpakaļ uz tik ļoti nemīlēto Latviju. Ja par reklāmu, to var uztvert dažādi, laacz varētu uzmailot reklāmas veidotājiem vai BTA sabiedrisko attiecību cilvēkiem un pajautāt, ko viņi domājuši ar šādu reklāmu. Ja pieminēsi šo rakstu un solīsi publicēt skaidrojumu vai skaidrojuma iztrūkumu, gan jau šamie uzrakstīs savu domu.

Gravatar Ģirts

2011. gada 21. decembrī, plkst. 15:45

Starp citu, <b>blackhalt</b> = kompleksains muļķis. Spriežu to, ne vienu reizi vien redzot šī dīvaiņa murgojumus internetā...

Gravatar BlackHalt

2011. gada 22. decembrī, plkst. 15:34

Ha ha, sacepās te daži gudrīši pār Jēzus, sorry, Latvijas tēlu asfaltā :) Uzķērās uz reklāmistu trikiem. Mda. trejpunktis. http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/48470/vilis-kristopans-latviju-joprojam-uzskata-par-mulku-zemi

Gravatar Jānis

2011. gada 23. decembrī, plkst. 10:19

Nulle. Tik es dodu par autora un lielākas daļas komentētāju humora izjūtu. Tas sāpina, bet tajā pašā laikā ir diezgan smieklīgi. Atgādina "is anyone offended by this star" situāciju no Southpark. Tā sērija laikam bija tieši par Ziemassvētkiem, tādēļ iesaku visiem, kas šeit lej žulti, to uz svētkiem noskatīties. Priecīgus Ziemassvētkus!

Gravatar pods

2011. gada 23. decembrī, plkst. 14:43

Piekrītu, reklāma ir asprātīga un atbilstoša. Bet tā mani aizskar personīgi. Tik ļoti, ka gribas šādu māksliniecisko izpausmi iegrožot.

Kā būtu, ja Latvijas valsts kontūras iekļautu pie valsts simboliem? Tiesa gan, negribētos vienlaicīgi aizliegt citas pozitīvākas interpretācijas. Vēlies aizkrāsot Latviju ar margrietiņām? Lūdzu!

Bet publiski bāzt man acīs "mana valsts ir bedre"?! NĒ!

http://www.likumi.lv/doc.php?id=88966&amp;version_date=01.01.2004&amp;from=off 93.pants. Valsts simbolu zaimošana Par Latvijas valsts ģerboņa vai Latvijas valsts karoga noraušanu, saplēšanu, salaušanu, iznīcināšanu vai par citādu šo valsts simbolu zaimošanu, kā arī par Latvijas valsts himnas publisku zaimošanu — soda ar [...]