✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Atkārtošana - zināšanu māte

2012. gada 12. jūlijā, 79 komentāri

Nevaid nekāds noslēpums, ka ik gadu pavasarī un vasaras sezonā uz ceļiem izbirst vasaras un svētdienas braucēji. Un gan jau ka laiku pa laikam draugu vai paziņu lokā uzvirmo diskusijas par kādas ceļu satiksmes noteikumu normas interpretāciju (apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, šķērsojot ceļa vidū esošo dubulto tramvaja sliežu klātni) vai arī vienkārša kāda punkta nezināšana (piemēram, nav ceļa zīmes “caurbraukt aizliegts”, ir “braukt aizliegts”). Tam par iemeslu kalpo fakts, ka cilvēks vienkārši aizmirst. Vai nu nav prakses, vai arī nekad nav nācies aizdomāties vai pielietot kaut ko no tā visa.

Un te nu mani apgaismoja kārtējā no manām ģeniālajām un nācijas veselībai labumā ejošajām domām. Pašlaik vadītāja apliecība tiek izsniegta uz desmit gadiem. Piedāvāju pie tās maiņas obligātā kārtā veikt teorētisko zināšanu un praktisko braukšanas iemaņu pārbaudi par autovadītāja līdzekļiem. Ja autovadītājam ir vairākas kategorijas (A un B, piemēram), viņām tiek piedāvāts izvēlēties transportlīdzekļa veidu, ar kuru praktisko braukšanas eksāmenu kārtot.

Ar šo nošautu vairākus Zaķus, ja tā drīkst izteikties.

Pirmām kārtām uzlabotos vidusmēra šofera ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, kas, atzīsim, pēc pāris gadiem diezgan nozīmīgi sāk pieklibot (pārbaudi sevi pats). Desmit gadu laikā šis tas arīdzan mainās - normas nāk klāt, iet nost vai tiek vienkārši mainītas.

Otrām kārtām, hipotētiska iespēja zaudēt vadītāja apliecību varētu vismaz reizi desmit gados likt piesēsties pie auto stūres tiem, kam tiesības ir iegūtas jaunībā, bet auto vadīt tā arī nekad nav sanācis. Un, būsim godīgi, nereti vecums nenāk viens. Gadās, ka tas atnāk roku rokā ar kādu redzes vai motoro kustību kaiti, kas varbūt pašam nešķiet bīstama, bet reālajā dzīvē uz ceļa var radīt pavisam reālu apdraudējumu citiem.

Starp citu, šādu pilnvērtīgu praktiskās braukšanas eksāmenu bez jebkādām sekām vari iziet CSDD kaut rīt. Eksistē viņiem braukšanas eksāmena izmēģinājums. To var izmantot ne tikai “balto” tiesību turētāji, bet arī pavisam normāli vadītāji ar stāžu vai bez tā. Saskaņo laikus, ierodies CSDD, samaksā naudu, un sajūties kā eksāmenā. Tā, starp citu, varētu būt lieliska dāvana kādam draugam dzimšanas dienā.

Tev, manu lasītāj, vienmēr ir viedoklis. Kāds tas ir šajā jautājumā?

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Andis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 21:17

Nē,es šo neatbalstu! Jo lai dabūtu tiesības tā jau bija jāčakarējās,un vēl reiz tam visam iet cauri negribētu nepavisam. Ja tiesības esmu nokārtojis tad esmu,nav ko tur ņemties!

Gravatar artisare

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 21:18

Pilnībā atbalstu šādu ierosinājumu.

Gravatar vot

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 21:39

MM..par teoriju noteikti atbalstu ! Tagad tieši mācos tiesību iegūšanai :)

Par braukšanu...nu nez. Protams, ja 10 gadu laikā vispār nav braukts, tad nezinu kādas iemaņas būs palikušas. Bet ja brauc,tad liekas kā braukt aizmirst nevar.

Dāvana draugam: Eksāmena izmēģinājums - super ideja :D Nez kāda būtu reakcija?

Gravatar JVA

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 21:45

Ko es izlasīju - "man ir burvīga ideja, kā tērēt jūsu visu naudu un vēl pie reizes čakarēt jums dzīvi."

Papildus jautājumi: Kas notiek, ja nenoliek teoriju vai braukšanu? Atņem tiesības? Ko tālāk? Jāiet autoskolā vai var nākamajā dienā mēģināt vēlreiz? Kāda ir pasaules pieredze? Kaut kur jau šāda sistēma darbojas? Kas risinās visas konfliktsituācijas? Jauni tīņi reti kasās pretī eksaminētājam, šoferi ar 30 gadu stāžu varētu būt citādi.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 21:55

JVA, principā ideju var raksturot arī "tērēt jūsu naudu un čakarēt jums dzīvi". Kā jau lielu daudzumu esošu lietu :)

Teoretizējot tālāk, atbildēšu uz jautājumiem pēc savas saprašanas:

Ja nenoliec, tad tiesības neatjauno. Nāc rīt un liec. Varētu tresholdu ieviest, pie kura ir skaidrs, ka cilvēkam ir jāiet atkārtoti skolā. Teiksim, nokārtots ar 3 kļūdām, līdz 6 vari pārlikt kaut rīt, ja vairāk - mācies atkal. Par braukšanu kaut kas līdzīgs. Pasaules pieredzi nezinu, šī bija tīri ideja. Visas konfliktsituācijas risina tādā pašā kārtībā kā tās risina pašlaik jaunpienācējiem. Ir video ieraksti.

Gravatar imo

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:11

laacz, tu kā aktiīvs autobraucējs taču dzīvē redzi kā ir ar braukšanu? Ir jāiekļaujas plūsmā. Es nesaku ka jāpārkāpj ātrums pilsētā, bet neiviens Rīgā nebrauc uz 50 vai 70 uz salu tilta. Es reizēm mēdzu "vilkties", bet tad vai nu midžina vai apdzenot lūr kā uz citplanētieša. Tātad ja Tu (autobraucējs) bieži apgrozies Rīgā, tad ir liela iespēja, ka eksāmenā tu netīšām pārkāpsi ātrumu (iekļaujoties plūsmā). Tā pat braukšana krustojumos, ne pa to trajektoriju izbrauksi, punkti klāt. Un šitā salasās. Un tagad vēl tā automātu padarīšana.... Protams man nav problēmu pabraukt ar manuālo kārbu. Bet ja cilvēks nokārto tiesības un 10 gadus brauc ar automātu, tad ļoti liela iespēja ka viņam noslāps 5x eksāmena laikā. vēl jo vairāk ja cilvēks pārvietojas ar mašīnu kurai ir pietiekoša jauda (lasi: bez gāzes spiešanas auto iet uz priekšu). Daudzi būtu pret. Bet vadītāju zināšanu līmenis visticamāk celtos :) Un ļoti iespējams rajona čaļi ar "žurkām" būtu mazāk :). Lai gan, gan jau ka tagad arī ir iespēja iegādāties tiesības kaut kur citur ... :)

Gravatar Normunds

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:21

man vienalga. mani piecreiz vairāk traucē tie, kas uz ceļa jūtās kā karaļi nekā tie kam mazāka braukšanas pieredze vai lielāks vecums. tādas lietas var sākt darīt, kad lielākā daļa braucēju ievēro noteikumus nevis uz ielas uzvedās kā karaļi mežonīgajos rietumos, kam visiem jāklanās un jāpavācas malā, kad kundziņš brauc.

Gravatar pile

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:21

Ideju ļoti atbalstītu. Piekrītu, ka tas lielākajai daļai nepamatoti čakarētu dzīvi, bet pēc dažiem izgājieniem ar opjiem pie stūres, es esmu uz visu gatavs, lai visus viņus dabūtu nost no ceļiem! vienīgais, ka teiksim C kategorijai nav īsāks laiks? jo tiksim veselības izziņai ja ir C kategorija derīgums ir tikai 5 gadi nevis kā standarta 10 gadi. Patiesībā manu problēmu varētu atrisināt ja patiešām strādātu veselības izziņu sistēma tādā līmenī, kā teiksim uz arodslimību, vai grupu, jo tur patiešām tev tie visi ārsti ir jāiziet un katru gadījumu izvērtē gana kritiski, un tad vecie opji neizturētu tos kritērijus. Tagad aizej pie ģimenes ārsta un gatava tā izziņa, kuru patiesībā gandrīz nemaz nevajag. Bet pēc mūsdienu eksāmenu sistēmas, tu ar 4ām vieglajām + 2ām vidējām eksāmenu nokārtot vari :D tā kā tur jāuzlabo tā pārkārtošanas iespējamības sadaļa. Bet es uzskatu, ja izkriti, tad tev dod laiku teiksim vienu, vai 3 mēnešus, kuru laikā tu vari mācīties utt un tad likt atkal, bet pa to laiku tu tiesības nezaudē, jo tas var ļoti daudz ekonomiskas problēmas radīt, ka daudzi ekonomiski aktīvi cilvēki var palikt uz kājām.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:23

Normund, bet vai Tev ir idejas, kā ar to tikt galā, negaidot, kad mūsu autobraukšanas kultūra pati piezemēsies? Es domāju, ka, ja salīdzina ar, teiksim, deviņdesmitajiem vai šī gadsimta sākumu, braucam daudz kulturālāk un tādu kundziņu ir daudz mazāk. Pēc desmit gadiem to būs vēl mazāk, bet tie paši daži, kas būs, radīs tieši tādu pašu fona troksni, jo izcelsies vēl vairāk uz kopējā fona.

Gravatar Dzintars

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:32

Autors, šķiet uzskata sevi par autovadīšanas guru? Varbūt piestrādā par instruktoru kādā autoskolā? Vai arī ir saistīts ar CSDD un tādejādi cenšās lobēt kāda intereses? Pašam ir vismaz 5 gadu stāžs? Tauta interneta portālos regulāri un nicinoši izsakās par Zivtiņa "ģeniālajām" inovācijām un idejām. Neviena no tām nav bijusi tik absurda kā šī.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:38

Mkey, Dzintar. Bezjēdzīgs komentārs, bet tomēr pagodināšu ar atbildēm, jo rakstījis esi, centies esi: nē, nevēlos, nē, nē.

Gravatar Normunds

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:40

laacz, salīdzinoši kundziņu izgājieni ir palielinājušies. pirms 5-10 gadiem braukt bija krietni mierīgāk. tagad jau par labo toni sāk palikt tādas lietas, kā braukšana pa sarkano, krustojumu bloķēšana, rindu apbraukšana utt.

Gravatar Normunds

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:43

oij, palaidu garām jautājumu :D

man ir idejas kā ar to tikt galā, tik tas nevienam nepatiks. kaut kādā veidā ir jānodrošina soda nenovēršamība. tas ir tas, kas mūsu cilvēkiem liekas pretdabiski - nu kā var sodīt par CSN pārkāpšanu, kādi fakini radari, uzzīmējiet man karti ar darbības laikiem lai es zinu kad es varu nesodīts pārkāpt.

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:45

Varbūt iesākumā pietiktu ar to, kamēr tiek izgtavotas jaunas tiesības, statistikas nolūkos tiktu iedoti 60 jautājumi testi, ar kautkādu motivāciju protams :) Un tad varētu izdarīt tālākus secinājumus.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:52

Normund, ja par sarkandzelteno un krustojumā palikušo kontingentu, tad - jā, piekrītu. To nesaprotamu iemeslu dēļ paliek vairāk... Rindu apbraukšanu gan es neesmu sevišķi vairāk novērojis (manā ikdienas maršrutā ir vietas, kur tās vienkārši vairs nav, bet ir vietas, kur tā ir palikusi tādā pašā līmenī).

Starp citu, man sāk rasties iespaids, ka sarkano braucēji un pārējie vairojas dēļ saīsinātās policijas klātbūtnes uz ceļiem. Tas, ka policisti patrulē retāk, ir fakts. Parasti uz dzelteno/sarkano cilvēki brauc vietās, kur to dara ikdienā - pieraduši, ka tur nav policijas, jo tālāk ir radars. Attiecīgi, viens daudzpunktnieks un daudzlatnieks par krustojuma šķērsošanu uz sarkanā liks viņam nomierināties ilgtermiņā. Vajadzētu izolēt šādus krustojumus un sākt tvarstīt jamos masveidā no slēpņa.

Kas attiecas uz soda neizbēgamību - piekrītu. Tas diezgan korelējas ar iepriekšējo rindkopu. Jo vairāk fotoradaru, jo mazāk policistu. Jo mazāk policistu, jo prognozējamākas vietas, kur var skriet, bet kur labāk ne.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:52

raiis, lieliska ideja. Vismaz kopējo bildi uzzīmētu.

Gravatar Antuanete

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 22:57

Piekrītu raiis viedoklim - būtu veselīgi iedot izpildīt teorijas testu, kamēr tiek mainītas tiesības; ja uz kādu jautājumu atbild kļūdaini, piedāvāt detalizētu izskaidrojumu, kā bija pareizi un kāpēc (piemēram, pēdējo 5 gadu laikā mainījies attiecīgais CSN punkts). Vai arī sagatavot konspektus ar CSN izmaiņām kopš laika, kad vadītājs ieguvis (vai pēdējoreiz mainījis) tiesības. Ja izrādās, ka ir ļoti daudz kļūdu testos, tad varētu apsvērt atvieglotas kārtības (bezmaksas, tuvu dzīvesvietai nokārtojamus) teorijas testus (bet ne jau kaut ko līdzīgu pašreizējam naudas un laika patērēšanas mehānismam, kas ir tiesību nokārtošana).

Gravatar bush

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:06

Šādam priekšlikumam ir kaudzēm analogu. Kaut vai bakalauriem/maģistriem prasīt pārlikt valsts eksāmenu ik piecus gadus, citādi atņemot grādu. Ko tad?

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:07

Heh, turpinot #17 ideju, iedot changelogu ar visām izmaiņām CSN, kopš iepriekšējo tiesību iegūšanas laika. Lai šoferi varētu uzturēt up to date.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:09

raiis: Something like that? http://laacz.lv/tmp/csn-new.htm

bush: Kādu krepu Tu nes? :)

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:10

Sorry Antuanete, nogļukoju :D

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:12

Laacz, ideali, tieši tādu! Vai ir iespējams veikt salīdzinājumu starp laika intervāliem?

Gravatar jurka

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:12

Nē, ideju neatbalstu. Man mans laiks ir pārāk dārgs, lai to tērētu liekot nevajadzīgus eksāmenus un strīdētos ar instruktoriem. Ja vairāk kā 20 gadu ikdienā braukājot esmu izticis bez avārijām, tad pieņemu, ka noteikumus zinu pietiekami labi. Ja arī kādu protektora dziļumu, metrus pirms vai pēc zīmēm vai atļauju vilkt mīkstajā sakabē esmu aizmirsis, acīmredzot netraucē. Manuprāt pilnīgi pietiek kā ir tagad, kad tiesības jāpārliek, ja savākts pietiekami augsts soda punktu skaits. Varbūt šo slieksni var samazināt, jo brīnos kā tādu lērumu punktu var savākt. Vēl varētu likt tiesības pārlikt tiem, kam turas augsts bonuss malus, ja jau bieži avarē, tad ar zināšanām nav spīdoši.

Gravatar laacz Autors

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:14

raiis: domāju, ka problēmai nevajadzētu būt. Tik jāsagatavo dati (CSN) atbilstoši :)

Gravatar imo

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:14

A ja par zivtiņu, tad sarkano gaismu kameras vajadzēja pirmās ieviest. rīgā noteikti samazinātos korķi. Ja gaidot dotu kaut ko pildīt, tad liela daļa tur saķeksētu "next,next,next, Finish" un neskatītos. Drīzāk jau tad csdd varētu publicēt statistiku, cik un kā viņu mājaslapā ir eksāmeni kārtoti.

bush, ar maģistru/bakalauru tu citus neapdraudi. A par obligātajām veselības pārbaudēm veciem cilvēkiem - viņš savas pudeļapakšas aizmirst mājas, a uz bodi pēc maizes ta vajag. Nu ceļu kaut kā redz - lēnām aizčunčinās :) Koks ar diviem galiem. Ja nemaldos tad pēc 60 vai 65 tās pārbaudes ir jāiet biežāk.

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:17

#23 tu pie nezināmajiem nosauci nu dien samerā būtiskus punktus :D

laacz: dati ar roku jagatavo? :(

Gravatar raiis

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:19

#25, tapēc vajag motivāciju, ja 60 no 60, jaunās tiesības bez maksas :)

Varbūt šis būs nepopulārs apgalvojums - pie krustojumiem manuprāt cilvēki uzsāk parāk flegmātiski, ja cilvēki brauktu dinamiskāk, tad arī plūsma palielinātos.

Gravatar imo

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:29

jā. skatoties kā mācībnieki uzsāk, tad ir zaļais un +dažas sekundes pirms tas sāk kustēties. Ir cilvēki kas darā tā kā māca. Respketīvi kā instruktors iemāca i tā dara arī pēc tam. Vēl ir cilvēki kuriem rīgā ir bail braukt divās joslās. Piem: valdemārā iela, kura nav nekāda platā. un kad līdzās vēl autobuss :)

Gravatar RedStar7

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:33

Ideja nav galīgi zemē metama, bet viss atduras pret to, kādus papildus resursus no CSDD tas prasītu. Teoriju pārlikt, pieņemu, nebūtu pārāk sarežģīti, bet visu to jūru obligāti dzīt pie stūres? Tāpat taču skaidrs, ka tie, kas ikdienā spiež zem sarkanā vai lec krustojumos, eksī to nedarītu. Un pēc tam ikdienā - aidā atkal. Toties cik nevainīgiem auto braucējiem tas čakarētu laiku, naudu, nervus un kādus budžeta līdzekļus tas prasītu? Varbūt varētu padomāt par obligātu atkal braukšanas eksi tiem, kuri nenokārto atkārtoto teoriju.

Gravatar cuu508

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:40

Atbalstu! Eksāmenu pārlikšana, protams, ir čakaris, naudas tēriņi un neērtības, un milzu neērtības, kad paliec bez tiesībām. Bet uzlabotos satiksmes drošība, ir vērts!

Laba analoģija būtu auto teh. skates. Iedomājieties, ka to nebūtu un laacz ierosinātu tādas ieviest--reizi gadā tev jāķīlē auto, jāmaksā nauda, jāstāv rindā, jādauzās pa servisiem ar slimības lapu, varbūt vispār jāatdod to auto šrotā, utt. Arī būtu neapmierinātie--ejiet ratā, ļaujiet braukt, uz priekšu taču vēl kustas! Bet labi tomēr, ka auto bez bremzēm un ar izdegušiem pagriezieniem nelaiž uz ceļa, ne?

Gravatar imo

2012. gada 12. jūlijā, plkst. 23:50

Protams vēl ir tas ka tev iedod citu auto. A tie kas lec ikdienā visur kur nevajag, tie pēc inerces visticmāk eksiī arī sapīsies savās spējās. +vēl stress ka tev mašīna ne tāda, nav jaudas uttt. Savulaik vienā zebrā (laikam) bija eksperiments, kad auto rallisti kārtoja eksāmenu. http://www.subarupower.lv/jaunumi/zurnals-motors-un-sports/eksperiments--csdd-brauksanas-eksamens-ar-zvaigzni

un arī fakts, ka ikdienā pārvietojoties pa vienām un tām pašām ielām, cilvēks neskatās uz zīmēm, jo no galvas zina kā te viss ir salikts ... Jelgavā tas bija izteikti kad no lielās ielas uz čakstes bulvāri nevarēja taisni braukt no otrās joslas un arī tad kad sāka remontēt čakstes bulvāri, tur uzlika ka var braukt taisni. cilvēki arī to pamanīja labi ja pēc mēneša ...

Gravatar Vilx-

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 00:00

Par pasaules praksi - vai tad gadījumā kravas auto šoferiem tā jau nav?

Gravatar Ed

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 00:06

Laacz sagādājis sev vakara izklaidi :) ideja interesanta, vēl interesantāk ir lasīt komentārus un diskusiju par un ap.

Gravatar wth

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 00:38

Esmu kategoriski pret - ja teoriju puslīdz atbalstītu, tad ar praktisko braukšanu būtu problēmas vismaz 90% autovadītāju ar stāžu. Par šo tēmu pašam kaut kad jaunībā bija saruna ar instruktoru - viņš nosūrojās, ka visgrūtāk ir piespiest nokārtot eksāmenu tos, kas ir ar stāžu, bet pazaudējuši tiesības punktu/dzeršanas vai kā tāda dēļ - un ne jau tāpēc, ka viņi brauktu nedroši, nepavisam. Spoguļos skatās, par drošību pārliecinās, manevrus izveic droši un pārliecinoši, it kā nebūtu kur piesieties. Bet. Izkrīt par sīkumiem - tur trajektorija "nocērpas", tur uz ieskrējiena joslas bišku ātrums pārkāpjas uz īsu mirkli lai iekļautos satiksmē (labāk +5-10km/h nekā fūre pakaļā), tur tiek "pievilkts" zemākā pāresumā kā prasa "ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas" teorija. Dažam pat ir problēma, ka viņš 10 gadus atbraukājis ar milzīgu amerikņāu benzīnnieku un tas CSDD dīzelis "iet kā sprāgoņa", dažs atbraukājis ar automātu un kreiso kāju atrofējis. Lietu, pie kā pierod ir daudz un ne visas apdraud satiksmes drošību. Jā, noteikumi ir jāzin, tos pat tiešām varētu atprasīt - bet braukšana, kad ir nobraukti 10-20 gadi (daudziem pie tam bez avārijām!) varētu tikai sagādāt liekas problēmas. A reakciju, savaldību un precizitāti tādā īsā "testa braucienā" tik un tā pārbaudīt nevar (citādi mums nebūtu uz ceļiem pilna d blondīņu ar svaigām tiesībām, kas nespēj apstāties aiz krustojumā stāvošas mašīnas, neatduroties tai bamperī)

Gravatar cuu508

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 00:56

wth, kāpēc sīkumus varētu piedot braucējiem ar stāžu, bet ne pirmoreiz licējiem? Ja drošie braucēji nevar nokārtot eksāmenu, tad "oh well, lai jau brauc"? Jāsalabo pašu eksāmenu drīzāk:

  1. lai nesodītu par tādiem sīkumiem, kas tiešām neietekmē satiksmes drošību
  2. lai kā nākas pārbaudītu reakciju, savaldību un precizitāti

Gravatar Krotow

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 02:07

Apmēram tikpat utopiska ideja kā komunisms. Praksē ieviesot vispārēju pāreksaminēšanu, paliks profesionālie šoferi un daži elītie, kuriem dzīve galvenokārt saistīta ar braukšanu un ir daudz brīva laika, kurā kalt eksāmenu punktus. Uz ielām, protams, paliks tukšāks. Intuīcija pīkst priekšā, ka šī raksta autors arī, visticamāk, paliks bez "vāciņiem" ;)

Daudz jēdzīgāk būtu mazāks soda punktu skaits, pēc kuriem obligāti jāpārliek teorija. Piemēram 6-8. Un dot soda punktus arī par redzami agresīvu braukšanu (mūsu CP taču esot netrafarētas zicmašīnas "novērošanai" ar videokamerām iekšā).

P.S. Dot tiesības braukšanai tikai ar automātisko kārbu IMO ir stulbums. P.S.2. Šķiet, ka lācim parādījies daudz brīva laika :P

Gravatar Tom

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 06:35

Respektīvi, laacz piedāvā lielu daļu cilvēku izolēt no pārējās sabiedrības. Pareizi ir, nav ko vecam pensim 6-dienas rītā uz tirgu kratīties un aptieka arī nafig nav viņam vajadzīga. A, ja arī vajadzēs, aizies tos pārdesmit km līdz pagasta centram ar kājām. Galvenais, ka man pašam ceļā darbs-mājas būs vairāk vietas. Tāda tā doma?

Gravatar Jaanis

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 08:21

Vakar uz androīda lapas mobilajā versijā uzrakstīju komentāru, bet iepostēt neizdevās. Kļūdas paziņojums - "Lūdzu ievadiet komentāru" vai kaut kas tamlīdzīgs - sajutos gluži kā valsts iestādē iegriezies :)

Par tēmu: Papildus eksāmeni nenodrošina stulbeņu-brīvu satiksmi. Ja ir cilvēki, kas nesaprot kā izbraukt no Šarlotes ielas, eksaminē viņus cik gribi, gudrāki nepaliks. Ja ir cilvēki, kas nesaprot, ka ar savu degvielas ekonomiju un lēno akselerāciju viņi aizkavē pārējos un veido sastrēgumus visas pilsētas garumā, tad eksāmens nepalīdzēs. Gala beigās, ja ir cilvēki, kas uzskata, ka jāstrādā Rīgā, bet jādzīvo velns zin kur, un jātaisa mums, rīdziniekiem, korķi no rīta un vakarā, tad papildus eksāmens šo problēmu neatrisina. Jo jāeksaminē būtu nevis iekaltie CSN punkti, bet veselais saprāts un loģiskā domāšana. Un lielākoties, pēdējo divu iztrūkums arī rada visas satiksmes problēmas un nepatīkamās situācijas autovadītāju saskarsmē.

Gravatar Girts

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 09:29

Nēa, es piedāvāju labāk sertificēt visus blogotājus. Teiksim reizi gadā nokārtot pareizrakstības eksāmenu. Par nelielu samaksu, kas smuki papildinātu vēl arī valsts budžetu ;) Sociālo tīklu rakstītājus arī. Un administratīvos sodus, ja kāds raksta bez sertifikāta ...

/tobiš reti stulba doma no reti skarīga blogotāja .../

Gravatar Dzintars

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 10:09

Mans kopsavilkums komentāriem. Problēma, manuprāt, ir jauno autovadītāju apmācībā ( autoskolu kvalitātē ). Ja jau no paša sākuma topošo autobraucēju iemācītu normāli ( droši ) braukt un pievērstu uzmanību arī tādam "sīkumam" kā braukšanas kultūra, tad problēma izzustu pati no sevis. Ir sajūta, ka autoskolas un arī CSDD ir atbildīgi par to, ka ielās parādās "autovadītāji - pusfabrikāti". Nauda taču jāpelna ! Kvalitāte nevienu neinteresē. Ir jācīnās ar cēloņiem nevis ar sekām !

Gravatar tiri-piri

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 10:20

Man arī šī doma ir nākusi vairākkārtīgi prātā... Kāpēc gan, vienreiz noliekot autovadītāja tiesības, visi pēkšņi kļūst par ekspertiem uz visu mūžu... Tiesības šā vai tā ik 10 gadiem ir jātaisa no jauna. Gluži loģiski būtu to apvienot ar teorijas pārbaudi. Braukšanas pārbaudi manuprāt nav vērts izveikt, gan tāpēc, ka tas būtu lielāks izmaksu postenis, gan tāpēc, ka lielākajai daļai braukšana problēmas nesagādātu. Pat ja viņi ikdienā ir agresīvi un nevīžīgi braucēji, zinot noteikumus, viņi var pacensties un tos arī ievērot vismaz uz eksāmena laiku.

Gravatar Edgars

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 11:19

Es pilnībā atbalstu šādu ideju. Pašam tiesības ir jau vismaz kādus 8 gadus(liktas mazpilsētā), taču pirkt mašīnu īsti vajadzība nav bijis tādēļ, garantēju ka izraisīšu avāriju ja sākšu braukt pa Rīgas ielām :D Lielāko daļu noteikumu arī esmu veiksmīgi aizmirsis. Domāju pieredzējušiem kadriem teorijas un vadīšanas eksāmens arī noderētu - vismaz atcerētos kāds ir atļautais braukšanas ātrums pilsētā :]

Lielākā problēma, lai ieviestu atkārtotos eksāmenus būs spēcīgais autoražotāju lobijs, kuram resursi un ietekme ir vēl lielāki nekā vietējiem oligarhiem !

Gravatar janni

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 11:33

Atbalstāms pasākums. It sevišķi ņemot vērā, ka satiksmes noteikumi ik pa laikam tiek pamainīti. Pats ar to saskāros, iegūstot vēlvienu burtiņu apliecībā.

Gravatar Krotow

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 12:14

  • Nēa, es piedāvāju labāk sertificēt visus blogotājus...

Pareizrakstību jāmāca pamatskolā! Un tur to šobrīd, cik zinu, nedara. Kādreiz darīja. Bet pārtrauca, diemžēl.

Gravatar Normunds

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 12:28

<i>Ja jau no paša sākuma topošo autobraucēju iemācītu normāli ( droši ) braukt </i>

vispār jau jaunos iemāca braukt droši. un lielākos pigorus uz ceļiem par 90% izstrādā cilvēciņi, kam ir pilnīgi pajāt par apkārtesošajiem autovadītājiem un gājējiem. pie tam viņiem pašiem liekas, ka viņi jau nu brauc kā dievi un pats galvenais - nevienu netraucē. nedod dies visi sāks braukt kā šitie "normālie'n'drošie" braucēji.

Gravatar ulzha

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 13:18

Girts - zini, normāli blogotāji jau sertificējas pareizrakstībā pastāvīgi (tas ir - pieņem precizējumus komentāros un izlabo, nevis apvainojas). Tālāk, kāds bija tavs arguments, kāpēc stulba doma? Ā, nebija argumenta.

Gravatar Kirils

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 14:44

zin, manuprāt vajadzētu sākt ar pirmreizējās kategorijas iegūšanas sistēmas sakārtošanu.

kāpēc tika ieviests ierobežojums mācīties A,B kategorijas pašmācības ceļā? Nemelosim paši sev , tas tak ir skaidrs - lobijs. Būtībā arī C un D, ja cilvēks var, tad kāpēc gan nemācīties pašmācībā?

Teoriju izlasīt un izprast nav nekas nereāls. Braukšanu A un B var sarunāt ar paziņām. C un D var aiziet pie autoinstruktoriem.

Manuprāt, šis ierobežojums ir nesamērīgs. Kādas tad īsti sabiedrības intereses tiek aizstāvētas? Uztaisiet sakarīgu teorētisko eksāmenu un viss būs bumbās.

P.S. Par rakstu ;) atbalstītu bezmaksas ikgadējo teorētisko eksāmenu savā e.csdd.lv kontā. Un ja kaut vienu jautājumu atbild pareizi, tad tiesības saglabā, bet par visiem nepareizajiem nosūta bukletus uz mājām / uz speckursiem, piemēram, par pareizu ceļa došanu autostāvvietu terotirojās.

Gravatar Kirils

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 14:45

Starp citu par to braukšanas ātrumu - vari kaut visu eksāmenu nobraukt uz 40 vai 60 tur, kur ir max50 un nedabūsi nevienu mīnusu. Tādi lūk normatīvi ;)

Gravatar Renārs

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 15:09

Neatbalstu! Uzskatu, ka pienākums atkārtoti kārtot eksāmenu ir jānopelna ar kādu sliktu rīcību nevis jābūt visiem obligātam. OK, ja esi sakrāji soda punktus, braucis reibumā (nezinu vēl par ko tas pienākas), tad piekrītu, ka sava prasme vadīt auto ir jāpierāda no jauna. Bet citādi noteikti nē! Mani gan nomierina doma, ka to realizēt ir praktiski nereāli. Ja mums ir ~300 darba dienas un 740 000 autovadītāji, tad 740000/252 darba dienas x 10 gadi = 294 papildus eksāmeni dienā. Teorētisko vēl varbūt varētu pieveikt, bet ne braukšanas eksāmenus.

Gravatar kk

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 15:45

100% atbalstu Laacz ideju. Pašam tiesības jau 18 gadus, ikdienas braukšanas pieredze bez incidentiem. šobrīd tiesības liek sieva - teikšu godīgi - ļoti daudzi jautājumi nākuši klāt. Šobrīd teoriju nolikt nevaru gribēdams.

Gravatar Eduards

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 17:10

Labi ka laacz strādā IT un satiksmes ministrijā vadošā amatā diezvai strādās :) Es arī saredzu šajā idejā tikai naudas pelnīšanas mehānismu un papildus galvas sāpes cilvēkiem. Kā jau es izteicos twitterī, ja būtu kāds mehānisms, kas izķertu tos vadītajus, kas pie stūres nav sēdējuši >12 mēnešus, tad piekrītu, bet man kā ikdienas šoferim tāds marazms nav vajadzīgs, jo tāpat pa lielam ielas noteikumi ir pavisam savādāki, nekā tos mums māca grāmata. Diezvai, laacz, tu vēl joprojām veic kreiso pagriezienu no tramvaja sliedēm :)

Gravatar Kirils

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 18:00

starp citu, prasība veikt kreiso pagriezieno visur no sliedēm ir parādījusies samērā nesen. un tās neievērošana ir bīstama.

ja nu gadījumā ievieš regulāros braukšanas eksāmenus, tad tajos vajadzētu varēt izkrist tikai par bīstamajām kļūdām, t.i. tādām, kas ir radījušas avāriju vai varētu radīt avāriju, ja kaut kur uz ceļa būtu papildus mašīna X, kas brauktu ievērojot noteikumus.

piemēram, nogriešanās no tādas pozīcijas, ka paliek vēl vieta veselam transporta līdzeklim, galvenā ceļa nedošana, pagriezienu nerādīšana pirms pārkārtošanās intensīvā satiksmē, braukšana zem ailidzošā signāla un citas lietas par ko liek sodus > 50 latiem. ;)

Gravatar Boja

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 22:52

Labāk pastāsti kā cīnies ar savu videoreģistratoru (http://laacz.lv/2011/01/03/filmesana-no-automasinas/) ar visiem šitiem nemākuļiem http://laacz.lv/2011/01/05/paskritika-autobraucejam-nepiemit/

Drošāk būtu, ja atfiltrētu tos, kas netiek galā ar auto, nevis tos kuri aizmirsuši zīmju darbības zonas.

Gravatar h8tr

2012. gada 13. jūlijā, plkst. 23:46

'"Gala beigās, ja ir cilvēki, kas uzskata, ka jāstrādā Rīgā, bet jādzīvo velns zin kur, un jātaisa mums, rīdziniekiem, korķi no rīta un vakarā"

Superīgs iemesls, kāpēc Lieliskajā Galvaspilsētā ir korķi. Tas jūs, Rīdzinieki (ar lielo burtu, kā jau Viņu Augstībām pienākas), varētu uz savu 3 kvartālus attālo darbu/skolu/veikalu aizkratīties ar kājām vai to nedaudz odīgo sabiedrisko transportu. Cilvēks dzīvo tur kur viņš grib dzīvot un strādā tur, kur kur viņš var/grib strādāt. Tik pat labi tie, kas brauc no citām pilsētām varētu sūdzēties, ka vietājie resnie aborigēni savas kuslās pakaļas pavilkt nespēj un līdz ar to cilvēks no centra līdz mājām normālā laikā nespēj tikt. Nu piedod, ja Varenajā Lielpilsētā nav bijis tāda kvalificēta speciālista vai Mazajos Mazpisānos nav bijis vietas tādam kvalificētam speciālistam. Tev ir visas iespējas to sakārtot. A ja ne, tad turi muti. Paldies.

Gravatar e-remit

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 10:43

Ideja jau pati par sevi laba, bet, Laacz, nevajadzēja tādu skaļi teikt. Pie mums šādu lietu noteikti padarīs par naudas kāšamo mašīnu. Tam ir jābūt ar mērķi, lai šoferi atsvaidzinātu zināšanas un uzzinātu par jaunumiem, nevis lai kādu piespiestu maksāt! Tātad, jābūt iespējai bez maksas ar visu iepazīties un bez stresa atbildēt.

Gravatar e-remit

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 10:51

P.S. piemēram, Laacza CSN pārbaudē uzdūros uz jautājumu, kāds manā apmācību laikā nebija: Kā alkoholiskie dzērieni ietekmē spēju novērtēt braukšanas ātrumu? *)Braukšanas ātrums liekas mazāks nekā reālais. *)Braukšanas ātrums liekas lielāks nekā reālais. *)Alkohols neietekmē spēju novērtēt braukšanas ātrumu. Es dzēris nebraucu un zinu, ka dzērušam reakcija samazinās, tad tāpēc, ka es nezinu, kādas ir ātruma sajūtas alkānam pie stūres, man tiesības vajadzētu atņemt?

Gravatar e-remit

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 10:59

P.P.S. un vēl uz vienu uzdūros: Kādu iespaidu uz transportlīdzekļa vadītāju var atstāt alkohola koncentrācija asinīs, kas ir robežās no 0,8 līdz 1,2 promilēm? *)Apgrūtināta spēja noteikt intervālu. *)Redzes traucējumi, pasliktināta priekšmetu uztvere. *)Abas iepriekšminētās atbildes ir pareizas. Tiem, kas tos jautājumus stāda, laikam šī ir ļoti sāpīga tēma, ka n-tos jautājumus par alkahola iespaidu uz organismu salikuši. Es godīgi pasaku - nezinu kāda ir sajūta, ja promiles ir no 0,8 līdz 1,2 - neesu mērījis un nekad nav intgeresējis tik precīzi.

Gravatar kurmucis

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 14:39

laacz, ja nesekotu blogam jau sen un necienītu par citiem rakstiem, būtu rupjš. Bet ņemot vērā iepriekšminēto -

  • vai uzskati, ka tā ir viena no būtiskākajām problēmām satiksmē?
  • vai uzskati, ka vadītāju masai ir lieka nauda un laiks?
  • vai esi drošs, ka tiks pilnībā izslēgts subjektīvais faktors?
  • cik iestādēm / partijām sāk aptrūkt finansējums?
  • vai esi drošs, ka tiks sasniegts primārais mērķis - satiksmes drošība?
  • vai esi drošs, ka viekārši necenties atdzīvināt blogu? Katru esmu gatavs pamatot ar garu tekstu. Žēl, ka pacel tēmu un jau pirmajā atbildē raksti "...pasaules pieredzi nezinu, ..."

P.S. 25 gadi pie stūres, 1 maza avārija pirmajā gadā, pāris sodi par ātrumu, pāris par APZINĀTU zīmju neievērošanu. Rīga diendienā gan ar savu, gan darba mašīnu. Jā, un nezinu ar cik augstu kravu nedrīkst, bet pirms tāda brauciena mācētu uzguglēt :) Ko iesaku arī Tev.

Gravatar KasparsM

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 19:07

Mani ir divi iebildumi:

  1. Inrementālās CSN izmaiņas nedrīkstētu būt pārāk lielas, lai tās aktīvi braucēju neapgūtu jau praksē. Maksimums varētu būt saliktas informatīvās lapeles CSDD, kuras izdalītu, kad iziet skati utml.

Katrā valstī jau tāpat noteikumi atšķiras, bet tiek pieņemts, ka ar ES standarta tiesībām nevajadzētu būt problēmām vadīt auto jebkurā ES valstī un tiesību pārlikšana netiek prasīta pat Anglijā.

  1. Uz ceļiem vairāk lietot informatīvos paskaidrojumus un veidot jēdzīgāku satiksmes organizāciju, nevis loģiskās atjautības uzdevumus autovadītājiem. Piemēram, ir vietas, kur pietiktu izlikt lielu uzrakstu – autovadītāj! Palaid tramvaju! nekā pieļaut vairākas sadursmes gadā, jo daudziem ir aizmirsies šis punkts par tramvaja priekšrocībām.

Gravatar Jaanis

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 22:42

Vēl fīčas: esmu csdd reģistrējis savu e-pastu. CSDD zina, kurā gadā esmu nolicis tiesības. Tas taču ir elementāri - ja tiek pieņemtas izmaiņas csn, atsūtiet e-pastu ar jaunajiem punktiem un skaidrojumu. Vai arī iedotiet weblapu, kur hronoloģiski varu apskatīties izmaiņas, kas veiktas kopš maniem skolas gadiem. Vai arī iedotiet lapu, kurā ir skaidrotas top 10 kļūdas, kas ir izraisījušas negadījumus. Utt.

Gravatar Jaanis

2012. gada 14. jūlijā, plkst. 22:54

h8tr: Man nekas nav jāsakārto, visu izdarīs nākamā ekonomiskā vai naftas cenu krīze, un Rīga atkal paliks tik pat ērta, kā 2009. gada vasaras svētdienu rītos :)

Gravatar Artx

2012. gada 15. jūlijā, plkst. 11:32

Es idejai piekrītu. Es domāju, ka autovadīšanu nav jāuztver kā kko pašsaprotamu, to ir jānopelna. Pašsaprotamas lietas bieži vien netiek uztvertas pietiekami nopietni un attieksme pret tām ir pavirša. e-remit: vajag izlasīt teoriju, nevis pašam gudrot atbildes, pr tēmām, par kurām nav sajēgas.

Gravatar Makans

2012. gada 15. jūlijā, plkst. 18:34

Autors laikam drusku saspiedis galvu vai arī "bišku" saistīts ar CSDD. Labāk raksti par labākajiem mazgāšanas līdzekļiem, meitas gaitām utt.

Gravatar e-remit

2012. gada 15. jūlijā, plkst. 20:54

Artx: tā arī nesaprati... nafig man piebāzt galvu ar to, kādi efekti ir, ja alkahola promiles ir diapazonā 0,8-1,2, ja skaidrs, dzērušam vispār nav jābrauc un mērīšanai maksimāli pieļaujamā alkahola koncentrācija asinīs ir 0,5? Un kāpēc eksāmenā ir n-tās versijas par jautājumiem par alkahola izraisītiem efektiem, ja pietiktu ar pārbaudi - drīkst/nedrīkst un cik maksimāli drīkst?

Gravatar Vilx-

2012. gada 15. jūlijā, plkst. 23:16

TL;DR.

Nezinu, laacz, vai Tu šito vēl lasi un/vai atbildi. Bet, ja nu...

Vakar, braucot pa nomaļu šoseju, ienāca prātā viens pretarguments idejai par re-eksaminēšanu. Tas ir - kas gan ir tā problēma, ko tas atrisinās? OK, es piekrītu, ir kaitinoši redzēt, ka kāds nezin, no kuras tramvaja sliežu klātnes jānogriežas, vai arī kurā šaubīgajā vietā var vai nevar stāvēt. Bet tās nav tās lietas, kas izraisa avārijas un prasa dzīvības. Īstās problēmas ir ar braukšanu alkohola reibumā; pārgalvību; paviršību; utt. Un to neviena re-eksaminēšāna nelabos. Ieviešot re-eksaminēšanu negadījumu skaits/smagums uz ceļiem uzlabosies labi ja par 1%.

Arī braukšanas eksāmena daļa tur neko nelabos, jo saņemties uz vienu eksāmena reizi un nobraukt "pa smuko" var kurš katrs. Un par to, ka kāds 10 gadus nebraukušais atklās, ka pēkšņi vairs nav stūrei derīgs - cik gan problēmu uz ielām tā reāli ir izraisījuši šādi cilvēki? Cik gan vispār tādu ir? Salīdzinot, teiksim, ar rūdītiem bembistiem?

Tādas, lūk, pārdomas. Ja Tu vēl lasi šos komentārus, labprāt dzirdētu Tavu viedokli par šo, laacz. :)

Gravatar Aivars

2012. gada 15. jūlijā, plkst. 23:20

Laacz visu cieņu! Man līdz šim ir ļoti patikusi šī lapa ar to ka ir "megasakarīgs" saturs un tā tālāk un tā joprojām, bet šis teksts manuprāt ir debīluma kalngals.

  1. Situācijā, kad vienmēr un visur tiek prasīta samaksa, pat par diezgan absurdām lietām, piedāvāt mūsu "gudrajām galvām" vēl vienu naudas slaucamo mašīnu ir DEBĪLI !!! Ja kādam no ministrijās, komisijās, kabinetos utt. sēdošajiem šāda ideja nav ienākusi prātā, tad šī persona varētu šo ideju pasmelties šeit, novest līdz absurdam un ieviest dzīvē (kā tas daudzkārt ir bijis). Iespējams ka Tev naudas ir tā, ka paliek lieka un to varētu tērēt uz visādiem absurdiem eksāmeniem un visādām tamlīdzīgām lietām (un man prieks par Tevi), bet lielākajai daļai mūsu valsts iedzīvotāju tā nav.
  2. Eksāmens nerisina garīgi atpalikušu cilvēku problēmu uz ielas. Cilvēks var saņemties un nolikt to eksāmenu, bet pēc tam uz ielas uzvesties kā sivēns. Man vienmēr nav bijis skaidrs kā cilvēki tā var "izpildīties" uz ielas vadot auto, un reizēm ir liela vēlme iešaut kādam galvā, bet pa lielam tā ir šo cilvēku problēma. Vismaz es sevi mierinu ar to, ka katrs no viņiem reiz sastaps "savu" kravas automašīnu vai vilcienu (lai cik tas nebūtu skumji priekš kravas automašīnas vadītāja vai vilciena mašīnista).
  3. Satiksmes drošību var risināt ar saprātīgu kontroli un saprātīgu zīmju izvietošanu, kā arī ar vispārīgā tiesiskā nihilisma mazināšanu, kas manuprāt arī ir mūsu "gudro galvu" uzdevums.

Gravatar bass87

2012. gada 16. jūlijā, plkst. 13:18

Super ideja! Bija reiz atgadījums, kad darbā iedzērām un mājās veda kolēģe gados, kurai tiesības bija, bet pie stūres nebija sēdējusi ļoti sen. Beidzās ar humoru, bet mājās gan braucām ar taksi drošības apsvērumu dēļ. :) Tiesības ir obligāti jāpārliek jo mainās ne tikai kultūra uz ceļa, zīmes, likumi utt, bet arī iemaņas cilvēkam var zust gadu laikā, ja aktīvi nebrauc. Domāju visiem kuri kaut reizi nedēļā brauc pie stūres nebūtu problēmas pārlikt eksāmenu, jo pieredze tikai krājas gadu laikā. Un tikai veselīgi būtu atjaunināt zināšanas, kuras šobrīd, var redzēt, daudziem uz mūsu ceļiem ir izkūpējušas.

Gravatar Krotow

2012. gada 16. jūlijā, plkst. 16:25

Bass, tu esi ļooooooooooooooooti liels optimists :) Esi tā pārliecināts, ka rīt pat noliksi CSDD eksāmenu?

Aivar, žetons par postu. Tas, kas notiek uz ielas, ir egoisma un stulbuma apliecinājums daudziem. Viņi tā brauc ne jau tāpēc, ka nezinātu noteikumus, bet tādēļ, ka viņiem uz visiem apkārtējiem pajāt.

Gravatar Maiklz

2012. gada 16. jūlijā, plkst. 20:06

Es noteikti neatbalstu šo ideju tās sākotnējā versijā, taču piekrītu nepieciešamībai uzlabot esošo vadītāja apliecību turētāju informēšanu par izmaiņām noteikumos.

Par mani. Stāžs 18 gadi. Nevienas avārijas, pēdējos 6 gados 2 brīdinājumi par ātrumu, neviena soda punkta, nav maksātu sodu. Laigan braucu bieži vien NEDAUDZ pārsniedzot ātrumu. Variet mani par to, protams, lamāt, bet es braucu tā, kā jūtos pārliecināts un droši, tai pat laikā neapdraudot citus un pat rēķinoties ar to, ka citi var nerēķināties ar mani.

Par pieredzi uz ceļa. Skaidrs, ka svētdienas braucēji ir viena no bēdām. Bet es neteiktu, ka pēdējos gados šī problēmu kļūtu aktuālāka. Iepriekš, manuprāt, tas bija izteiktāk. Šobrīd mani novērojumi rāda 2 citas interesantas šoperīšu grupas, kas rada ļoti lielu skaitu avārijas situāciju.

  1. taksisti, kas par tādiem ir kļuvuši dēļ nespējas atrast citu darbu. Nav ne uzvedības kultūras, ne, cik izskatās, arī pieredzes konkrētā darbā. Braukā pa ielām medījot klientus un nerēķinās ar citiem;
  2. mobilo tālruņu pļāpātāji. Lūk šeit es gan ieteiktu ceļu policijai stingrāk skatīties. Tas ir vāks. Nopērk auto pa 100k LVL, bet austiņām priekš handsfree 10 latu nepietiek. (Esmu arī pārkāpis šo noteikumu, taču ļoti cenšos izvairīties to darīt, bet austiņas mašīnā man ir un tiek lietotas.)

Kādēļ esmu pilnībā pret "likuma sākotnējai redakcijai", šeit komentāros ir izskanējis un praktiski visam es piekrītu. Tas nav pareizais ierocis cīņai ar noteikumu nezināšanu. Lielākoties, braucējiem ar stāžu kā man un līdzīgiem, ir daudz mazāka varbūtība iekļūt negadījumā, nekā nule kā tiesības ieguvušam subjektam. tai pat laikā teorijas zināšanas būs pretējas (testu veicu 5x, labākais rezultāts 26 pareizas no 30).

Tai pat laikā 100% par nepieciešamību aktīvāk informēt esošo tiesību turētājus par izmaiņām CSN. Tīri intereses pēc ievadīju Googlē "izmaiņas CSN" un... pasmejieties paši par rezultātiem. Tas tikai parāda, ka ļoti kūtri, nedzirdami tās tiek pieņemtas un apstiprinātas. Vai tas notiek ar brīvprātīgo testu atkārtotas saņemšanas laikā? Atļaušos šo versiju atstāt kā sekundāru, jo tad sanāk, ka autovadītājs gandrīz 10 gadus var braukt nezinot noteikumus, kas stājušies spēkā neilgi pēc viņa pirmreizējo tiesību saņemšanas. Ir 21.gs uz ielas, veidi kā apziņot jaunas noteikumu izmaiņas ir plašas.

Gravatar j.c

2012. gada 17. jūlijā, plkst. 14:51

Neizlasīju visus komentārus, bet cik tālu tiku manu variantu neviens nepiedāvāja: Mainot tiesības jānoliek teorijas eksāmens ar galvenajiem jautājumiem - max ātrums, ko nozīmē sarkanā gaisma luxoforā, utt. Lai saprastu, kurš ir pilnīgs idi0ts, kurš spēj domāt un kurš ir nopircis tiesības, bet smadzenēm naudas nepietika. Ja kāds indivīds nav spējīgs nokārtot šādu exāmenu - nekavējoties tiek anulētas tiesības un personai jāiet autoskolā. Savukārt visiem , kuri ir nolikuši izsniedz bukletus/info/web adreses, kur skatīt par izmaiņām noteikumos.

Gravatar sqsqs

2012. gada 18. jūlijā, plkst. 13:26

ir tik daudzi tādi kas no krustojuma pēc zaļā iedegšanās izkustas tikai pēc pāris sekundēm tādi ir vieni no sastrēgumu veidotajiem. ir daudzi tādi kas nespēj pabraukt pa savu joslu ja nav līnija ir tādi kuri lietus laikā brauc 30km/h, laikam jau riepas plikas vai paši apzinās, ka nejēdz braukt

tāpēc drīzāk nevis vajadzēt pārlikšanu, bet kaut kādu testu kurā pārliecinās vai vadītājs pēc šiem 5/10 gadiem ir spējīgs braukt vismaz ar maksimāli atļauto ātrumu, pārkārtoties intensīvā satiksmē, domāt ar galvu un ja nav tad ir problēma vadīt prasmē.

un tie kas saka, ka problēma ir pārkāpt citā mašīnā, tās ir muļķības, ja nemāk braukt tad ir problēma, bet ja vadīt auto nesagādā problēmas tad pārsēsties citā auto nav problēma(pilnīgi pietiks ar 3-5 min saprast kur, kas kā)

un laacz ideja nemaz nav tik slikta, vienīgais sliktums ir papildus izdevumi, laiku jau nu var atrast, kaut vai vienreiz 10 gados paņemt vienas dienas atvaļinājumu var

Gravatar mītavnieks

2012. gada 18. jūlijā, plkst. 16:35

Autora ideju atbalstu pilnībā. Pats tiesības ieguvu, kad bija iespēja tikt pie sava auto, nevis, kad palika 18. Nu jau ir 8 g. stāžs. Tā kā nesen vairāki radi un draugi sāka iet autoskolā, arī es nolēmu papildīt CSDD testus, rezultāts - ne pārāk iepriecinošs. Secinājums - ir lietas, kas ir mainījušās laika gaitā, ir lietas, ko esmu piemirsis, ir lietas, par kurām man ir izveidojies savs nepareizais viedoklis utt. Arī ikdienā esot ielās gan kā kājāmgājējam, gan kā velobraucējam, gan kā autobraucējam nākas sastapties ar pietiekami daudz situācijām, kur mans viedoklis nesakrīt ar citu autobraucēju viedokli. Nu kaut vai autostāvvietas - kādēļ gan tur pēkšņi tik daudzi autovadītāji aizmirst, kas ir labās rokas likums? Mans piedāvājums būtu - veikt šo pasākumu līdzīgi kā TA mašīnām. Proti, ik pa 5 vai 10 gadi autovadītājiem jāierodas CSDD un jānokārto tests/braukšana. Ja ar pirmo reizi to neizdodas nokārtot, tad tiek dots vēl 1-2mēneši laika. Variants, ka pietiktu vienkārši ar labāku, "skaļāku" CSN noteikumu izmaiņu izziņošanu manā skatījumā ir nederīgs. Jo ja cilvēkam jau ir tiesības, tad viņam tiesības arī būs zinot vai nezinot izmaiņas. Turklāt mēs visi taču esam ļoti aizņemti ikdienā un nav laika tādiem "sīkumiem".

Kas attiecas uz CSN pārkāpējiem - manuprāt, sodiem būtu jābūt daudz daudz lielākiem, ja pārkāpumi ir izdarīti atkārtoti.

Gravatar andza

2012. gada 18. jūlijā, plkst. 17:47

Piekrītu tikai daļēji, jo ir jau gan policijai, gan CSDD savas regulas. Normāls, domājošs cilvēks pats taču var atkārtot tos punktus, kurus aizmirsis, paņemot grāmatu, notestēties webā, tur taču ir pieejams csdd teorijas testeris. Nu ar praktisko daļu gan savādāk. Atbalstu to vadītāju apmācību, kuru stāžs ir 5 gadi un vairāk, kuri kopš eksāmena nolikšanas nav nobraukuši nevienu kilometru.Un arī šeit ir negodīgi no CSDD puses, savulaik, treknajos gados tie saņēma apsveikumus no CSDD par drošu braukšanu, ka nav neviena punkta (jo nav nobraucis nevienu km). Visiem taču labi zināms, ka eksāmens pat gudram cilvēkam ir laimes spēle un atkārtoti kārtojot var kaut kas misēties un cilvēks paliek bez tiesībām. Tad iet un čakarēties, likt no jauna, priekš kam? Iesaku pastiprināt soda punktu sistēmu, tur, ja nemaldos vajadzēja kārtot kaut kādus eksāmenus, ja tiek saņemti 8 soda punkti vai vairāk, ja nenokārto, tad bonusā vēl dabūn punktus klāt. Un ja bija 4 punkti, tad jānoklausās kaut kāda papucīša lekcija par satiksmes drošību. Tur var paskatīties soda punktu lapelē, LAACzI, ieliec upload funkciju, kur augšuplādēt PDFus, man datorā mētājas tas PDFs ar punktiem, ko kas par ko saņem. Man, piemēram, katru dienu sanāk redzēt vismaz 10 braucējus ar telefona klausuli rokā, vairāk vajag sodīt, pastiprinātu kontroli! Protams, atkārtošana - zināšanu māte vai pamāte, kā kurš to dēvē!

Gravatar eses

2012. gada 23. jūlijā, plkst. 16:48

"Visiem taču labi zināms, ka eksāmens pat gudram cilvēkam ir laimes spēle un atkārtoti kārtojot var kaut kas misēties un cilvēks paliek bez tiesībām. Tad iet un čakarēties, likt no jauna, priekš kam?"

> Ja kādam tā ir laimes spēle, tad diez ko gudrs tas cilvēks nav gan.

Gravatar bija tā

2012. gada 24. jūlijā, plkst. 12:27

Vakar ar čomu stāvējām kādu labu stundu stajankā uz miera/šarlotes krusta un domājām wtf is going on. :D Secinājumi:

  1. Pie sarkanā tur nestājās pat menti (žēl, ka nepaspējām nofilmēt)
  2. Nedz arī kāds cits
  3. ja pretējais luksofors attiecas uz abām šīm ielām, tad no šo ielu izbraucošo automašīnu crasha gadījumā vainīgais būtu tas, kas braucis pa miera ielu, jo viņam būtu jāievēro labās rokas likums.
  4. ja luksofors nestrādātu, tad vainīgais joprojām būtu tas, kas braucis pa miera ielu, jo uz abām ielām ir zīme "dodiet ceļu," značit tās tāpat ir vienādas nozīmes ielas un strādā labās rokas likums
  5. viselegantāk to visu varētu atrisināt pieliekot šarlotes ielai pieliekot papildsekciju labajam pagriezienam
  6. laacz ir pieļāvis kļūdu sākot labot kaut ko, kas nemaz nebija salūzis

Gravatar Jānis

2013. gada 17. janvārī, plkst. 08:10

neatbalstu jo ieteikums nāk no cilvēka kurš ne 10 gadus nobraucis, ne pāris km.

Gravatar Kurmis

2013. gada 5. decembrī, plkst. 21:29

Nu jau paaris gadu bez avārijām braucu katru dienu cauri Rīgas centram uz darbu, bet esmu pārliecināts, ka eksāmenu man nenolikt. Ceļa zīmes nevalidējas! Tās vismaz progrmmētājam nav iespējams izpildīt.

Gravatar Sarkanais

2016. gada 11. februārī, plkst. 12:12

Domāju, ka tos kas brauc tikai vasarā, vispār nevajadzētu laist uz ceļa, tas ir apsudrs, ka cilvēki, kas neprot vadīt lien tur kur nevajag. Es pats mācījos autoskolā Eksperts B kategoriju http://autoskola-eksperts.com/b-kategorija-cenas/ , un tur man vismaz iemācīja braukt gan pa sniegu, gan pa ledu. Speciālu iestājos kursos tajā periodā, lai sanāktu praktiskās braukšanas veikt pa sniegu un lediem.

Gravatar bomzis

2018. gada 30. aprīlī, plkst. 11:55

Sodi jau ta ir parak drastiski ja tev nabagam ir izdegusi lampina un tev nepaveicas laicigi pamanit dabu jau punktu sanaca pasprukt ne jau no launa prata uz dzelteno punkti ievedu vecriga invalidu zem zimes ble noziedznieks atkal punkti ta cilveks kurs ir tikai cilveks Nevis robots un paliek bez darba bez iztikas bez dzivesvietas kamer menti rada viens otram savas korkas parkapj visu un brauc smiedamies