laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Vienības gatve (papildināts)

Šis ieraksts neatspoguļo patieso laacz.lv dabu. Vai arī atspoguļo. Tas ir publicēts blograkstīšanas mēneša ietvaros. Mērķis - Gemius blogu topa pirmā vieta, lai pierādītu tā bezjēdzību.

Vairāku mēnešu garumā vērojot dīkstāvi un nekā nedarīšanu uz Vienības gatves, ir radusies pamatīga cemme gan uz Rīgas Domi, gan uz konkrētu tās departamentu. Principā, no malas tas izskatījās dramatiski. Ar visu to, ka tam ārpus kārtas tika piešķirts papildus finansējums.

Nils Ušakovs stāsta, ka viņam sola, ka 31. oktobrī būs done

Sākumā labo pusi sataisīja diezgan ņipri. Taču, pēc tam sākās. Tika izrakta milzumgara bedre pa pusi ceļa. Tad tā tika lēnām trubota un marinēta. Kad tas tika izdarīts, iestājās nekas. Nevienas tehnikas vienības, neviena darbinieka. Nedēļām tur nekas nenotika. Radās iespaids, ka viņi tajā bedrē ir iestādījuši kaut kādas sēklas un tagad gaida, kad tur izaugs lielisks, plats un skaists ceļš. Vienīgais, kas tur auga, bija zāle. Un tāds skats tur bija ik dienas – rets ceļu darbinieks, nevienas tehnikas vienības, rūpīgi iesaiņoti bruģa ķieģelīši, bedre, zālīte.

Pa tam kāds attapās, ka pārāk skaista dzīve jums tur tiem braucējiem. Un arī gabalu no Mārupes pagrieziena līdz Ozolciema ielai vajag sataisīt. No sākuma Rīgas virzienā vienu joslu. Un tad iestājās akjēziņš. Tika aizklapēta arīdzan Ozolciema iela virzienā uz Ziepniekkalu. Un arī otra josla virzienā uz Rīgu, satiksmi pārvirzot uz pretējo brauktuvi. Radās platāka bedre, atkal tika gaidīts nezināmais. Nepilnu mēnesi, ja atmiņa neviļ.

Pa tam, Vienības gatvē bedre turpina būt. Virziens uz centru ir spiests braukt pa nomali, kur nav uzklāts asfalts. Tā kā satiksmes intensitāte no rītiem un pēcpusdienās tur ir mašīna pie mašīnas, tad lietus laikā izskalotajās bedrēs gan jau ka tika saīsināta ne vienas vien piekares jau tā ne pārāk jautrā dzīve.

Hopsā, pēkšņi iesaucās ceļu remontētāji. A, davaj, tagad attaisam Ozolciema ielu, attaisam to posmu no Mārupes krusta līdz Ozolciema ielai, bet… ko lai tādu izdomā… ak, mēs takš varam aizklapēt to gabaliņu no Bārbeles ielas līdz Kaplavas ielai. Kā mēs tā netīšām aizmirsām, ka tas arī ir jāsaremontē? Un, atiet jūriņā.

Tas pats ceļremontētājnecilvēks nekādi nebija ar mieru atļaut noasfaltēt dažus metrus garu posmiņu abos divos jaunā posma galos. Galu galā, kā tad tas nākas, ka mēs te čakarējamies, a viņi brauc? Lai tās bedres paliek!

Un ņemiet vērā, ka viss iepriekšminētais nenotiek pāris mēnešus. Sākās 11. aprīlī. Turpinās vēl šotumšnakt. Nopietni, what the fucking fuck? Pa šo laiku tika pilnībā nomainīts segums un nesošā figņa (nezinu, kā to tehniski pareizi sauc, bet LVC saka, ka tā esot renovācija) uz Jelgavas šosejas 13 kilometru garumā (bez pēdējās asfalta virskārtas, tiesa, bet to uzlikšot nākamgad), kā arī izbūvēta gājēju pazemes tunelis neapturot satiksmi. Pagājušajā gadā viņiem vajadzēja apmēram tik pat ilgu laiku, lai rekonstruētu Jelgavas šosejas posmu (bez pēdējās kārtas, ko uzklāja šogad pāris nedēļu laikā) arī desmit kilometru garumā. Un nevajag man te tagad stāstīt, ka inženiertehnisko komunikāciju nomaiņa (ūdens un whatnot) kilometru garā posmā ir nenormāli laikietilpīgāk.

Pašlaik izskatās tā. Visa posma garumā nav uzklāta pēdējā asfalta kārta. Vēl ir jārekonstruē otra virziena brauktuve no Ozolciema ielas līdz Mārupes pagriezienam. Vēl ir jāpabeidz puse ceļa pie trolejbusu galapunkta. Vēl jāuzzīmē marķējums. Vēl jāuzstāda kaut kas luksoforveidīgs vai ceļazīmjveidīgs (nevar saprast) Ozolciema un Vienības krustā. Vēl ir jānoasfaltē dažmetrīgi bedraini un baisi posmi katrā jaunā posma galā, ko acīmredzami loģisku un pašsaprotamu iemeslu dēļ nevarēja izdarīt iepriekš (pun intended).

Un, protams, ceļi, uz kuriem automātiski novirzījās visi braucēji, laboti netiks. Tās ielas ir sačakarētas, jo nav bijušas sagatavotas un paredzētas tādai plūsmai. Ozolciema ielā tagad ir milzums bedrīšu, kas absolūti negaidīti un neprognozēti ziemā pārvērtīsies par bredrēm. Tur ir pilns ar lidot gribošiem aku vākiem. Tā iela tagad ir reāli drausmīga. Bet, kuru tas uztrauc? Collateral damage!

Kaitinošākais ir tas, ka no malas skatoties projekts tika realizēts nemākulīgi, tas tika mākslīgi vilcināts, tā rezultātā cieta ne tikai autobraucēji, bet arī apkārtnē dzīvojošie un braucošie. Tika pamīcītas dažas automašīnas, jo bija pacietīgie, bet bija arī nepacietīgie. Procesā radušos bezceļu dēļ tika arī kaut kas kaut kur salauzts. Tika sabeigta čupa nervu. Manā prātā tas viss izskatās pēc klīniska atbildības trūkuma. Un kā jums šķiet?

Papildināts nākamajā rītā ar atbildi no RDSD:

Sāga turpinās. Ja ticēt komentāra autoram, Vienības gatves rekonstrukcijas būvatļauja (vai tās daļa) ir atsaukta vietējo iedzīvotāju sūdzību dēļ. Tik tiešām, RD Attīstības departamenta būvatļauju sarakstā tādas nav. Gaidām papildus informāciju no Rīgas Domes? :)

Un minējums par iespējamo skaidrojumu no pieredzējuša cilvēka. Šis ir minējums un gandrīz nosapņots hipotētisks gadījums. Konkursā, kā jau konkursā, kāds uzvar, bet kāds zaudē. Uzvar nereti pietuvināti kantori, zaudē nereti pārējie. Nē, nu, kāds jau vienmēr zaudē. Taču, iepriekš labi dzīvojušais, bet tagad malā pastumtais būvnieks tomēr zaudē vēl vienu konkursu. Un vēl vienu. Un nevienam viņa otkati nav vajadzīgi. Viņam apnīk. Būvdarbu laikā uzrodas kāda vietējo iedzīvotāju aktīvistu grupiņa, kura ar juridiski perfekti sastādītiem papīriem un parakstiem kvalitatīvi vēršas administratīvajā tiesā. Būvobjekts nereti ir kritisks un neapmierinātību raisošs. Atļauja tiek apturēta, tiesvedība ievelkas līdz brīdim, kamēr zaudējušajam netiek apsolīts kāds cits kumosiņš. Vai arī ejam pa visām trim tiesu instancēm, iesaistam IUB, valsti, utt. Šis ir tikai minējums :)

Savukārt, te komentāros jau ir cita versija. Arī no teorētiski informēta avota :)

Un te arī beidzot solītais publiskojums par dažu Mārupes iedzīvotāju problēmām: Atsevišķu iedzīvotāju sūdzību dēļ aizkavējas Vienības gatves remontdarbi. Tas gan neatbild uz jautājuma būtiskāko daļu – kāpēc projekts tika vilcināts visupirms. Kāpēc visu vasaru un rudeni tur nebija redzama tehnika, cilvēki un rosība?

Normunds

Lacz, tas viss ir hujņa. Zini kāpēc? Tāpēc, ka nila elektorāts pa šo ielu nebrauc. Tur brauc visādi lauķi uz ko viņam dziļi pajāt. Nila elektorāts dzīvo ziepītī un uz centru dragā pa valdeķu ielu. Bet tas viss ir sūds. Nils rīt pat tviterī apsolīs, ziņu lentēs nopublicēs un nākamgad penšuki ar moskvičiem raudās cik forši nils ielas saremontējis.

Bet stāsts šoreiz ir par elektorātu un tupumu. 50 metrus no izremontētā posma uz jelgavas pusi ir nenormāli kruts krustojums. Līdz tam rokas neaizgāja, jo pa to uz rīgu brauc mārupes elektorāts, kuru nodokļu daļa iebirst nila kasītē, bet vēlēšanās tie balso mārupē aiz ko nilam galva nesāp, ka viņu ikdienas gaitās ir jāšķērso 4 praktiski ātrgaitas joslas. Vot par šito gājienu nilam vaadzētu aiz olām karāties nevis tviterī koķetēt.

Normunds

Pie send dabūju šitādu kļūdu:

Error: Server Error

The server encountered an error and could not complete your request.
If the problem persists, please report your problem and mention this error message and the query that caused it.

Grāls

Te gribas sadalit tomer divus adresatus – naids pret Nilu un cemme pret celjiem.
Ja kadam paliek vieglak – pie Spuņciema, kur vel nav pabeigts remonts, sāk plānot jau nākamo – uz 2014.gadu. Tas nozime, ka celju lena aptaisishana un pecaka pieremontēšana ir baisi izdeviga ( runā, ka no ceļiem ir vislielākie otkati). Un šim ceļam ar Nilu nav nekāda sakara.
Ar ceļiem pilnīgā pakaļā ir it visur.

Dzintars

Raksta sākumā ievietotā twitter sarakste ar Ušakovu ir galīgi nevietā. Skaidri un gaiši uzrakstīts: “būvnieki apņēmušies”. Ne jau pats pilsētas mērs tur ar lāpstu darbojās un neizpildīja solīto.

Krišs

Mēs, pilsētas iedzīvotāji, virtuāli esam noslēguši līgumu ar pilsētas domi, ka viņi rūpēsies par mūsu labklājību. Viņu attiecības ar subkontraktoriem (būvniekiem) mūs neinteresē. Apņēmies – pildi!

scope

Tā ir, kad ir par daudz objektu. Kaut gan, ja paskatās citus ac posmus, arī tur šīs sezonas laikā visi darbi nav pabeigti (Rīga – Bauska, Inčukalns – Valmiera, gan jau vēl kaut kur).

Ozolciema ielas nedienas gan daļēji jānoraksta uz to, ka CP nekontrolē kravas transporta braukšanu zem zīmes (ok, neskaitam tos, kam bāze ir Robotu rūpnīcā), kā arī uz to, ka jau pirms tam tās stāvoklis nebija neko labs. Par to, protams, ir cemme.

Kas attiecas uz nākamo krustojumu ar Tīraines ielu, tur jau nu arī Mārupes domei būtu jānāk ar savu iniciatīvu un finansējumu, jo kaut kā nav godīgi, ka IIN maksā Mārupē, bet infrastruktūru prasa no Rīgas.

eermaniitis

var būt šis krustojums, var būt cits a var būt izveidots pavisam jauns

nav būvprojekta 4 kārtai izstrādāta, tāpēc kas tiks pieslēgts, kur tiks pieslēgts, kad tiks pieslēgts ir pirksta urbināšana degunā

jo ir tikai skices un skicēs ir vismaz 2 trasējumi, katrs pa savu trassi un katrs citā vietā pieslēdzas, bet tas nav noteicošais jo būvprojektā var būt pavisam savādāk

a lai izstrādātu būvprojektu vajag 2 gadus, a tad seko zemju atpirkšana arī 2-3 gadi un tad aptuveni gads līdz naudu sagādā un tad gads līdz sagatavo iepirkumu, izstrīdas un noslēdz līgumu – pati būvniecība arī divi gadi … nu rēķini pēc cik ilga laika ātrākais kaut kas tur var pieslēgties figviņzin kur ;)

Arvīds

Ja pareizi saprotu, inčukalns-valmiera šogad nemaz nebija jāpabeidz. Man kaut kā atmiņā redzas, ka tas remonts notiks līdz 2013. gada rudenim. Tie tomēr ir ~ 25km ar uzbrauktuvēm/nobrauktuvēm, cauri apdzīvotām vietām, utt. Nav tupa jelgavas šoseja, kur visam pietiek vietas un nav jādomā par to, lai tehnika nenokrīt pa gravu lejā.
Turklāt, tas nebūs vis inčukalns – valmiera, bet inčukalns-brasla.

hu_ha

Laacz – vari paprovēt uzrakstīt swh lapā, kur kā reiz 4dienās braucamajā laikā RD skaidrojas par visiem remontiem.. Varbūt tur ko vairāk var pateikt.
Bet jā – nočakarēja to ceļa posmu visu vasaru kārtīgi, satiksme netika organizēta, pareizāk sakot bij sajūta, ka kāds piedomā pie tā, kā radīt lielāku haosu..

laacz

Redz, kā. Es biju iedomājies, ka aplis būs tālāk. Tādā gadījumā, atkal RDSD aprobežotība, nerūpējoties par savas pilsētas robežās esošo infrastruktūru :) Tehniski var prasīt no Mārupes pašvaldības līdzdalību, bet praksē to pašu varētu prasīt no Jelgavas, Olaines un galu galā – tranzīta maršrutu galamērķu valstīm.

Šis pagrieziens rada reālus satiksmes draudus, pēc Dienvidu tilta pabeigšanas radīs vēl lielākus, jo plūsma būs daudz intensīvāka.

eermaniitis

scope – šis gan ir samelots!

vienīgais dokuments ir kaut kāda veca skice, pie kam tajā skicē ir vismaz divi trasējumi un neviens tur apli pa tiešo tam krustojumam nepieslēdz

vārdu sakot viss ir draza un zobu aizmālēšana

inspektors

Vienības gatves būvatļauja tika atsaukta, jo vietējie iedzīvotāji sūdzējās, ka viņiem grūti pievest malku un izbraukt uz tās ielas būvdarbu laikā… un zinot Rīgas būvvaldes birokrātiju būvatļaujas saņemšanai un atjaunošanai, tur mierīgi var pusgads paiet kamēr atjauno.
Tā ka paši vienībgatvieši vien vainīgi (protams, pie neefektīvas birokrātijas gan ne).

eermaniitis

Lāci – esam dzēruši kopā! ;)
būvniekam vajag pa asti, bet parasti būvnieks ir tikai tas džeks, kas stāv čupas galā ar lāpstu rokā, a bedrē rosās visādi tur latvenergo, siltumi, ūdeņi, gāzes un visādi līdzīgi hunveibini, kuriem tā būvnieka līgums ar pasūtītāju ir pie kājas, bet ne par to stāsts, to džeku uz čupas ar lāpstu var slānīt, ir par ko un arī vajag slānīt

a savukārt tā būvatļauja apstrīdēta nevis dēļ perfekti sastādīta dokumenta, bet dēļ likumdošanas finesēm, kur peimēram lācis var uzrakstīt būvvaldei par jebkuru būvobjektu, ka tas viņaprāt pārkāpj tādus un šitādus normatīvo aktu punktus – un jebkura būvatļauja tiks apstādināta ;) jebkura

a šajā gadījumā iesaistīts kāds mārupes iedzīvotājs, kuram nepatīk, ka:
– viņa iebrauktuvei zudīs kreisā pagrieziena priekšrocības nogriežot tiešo iebraukšanu no vienības gatves

tā sagadījies ka viņš ir kāda zināma advokāta grūbja brālis vai tuvs radinieks
un vispār tajā mārupē tikai čiekuri vien ;) un pēkšņi viņu džīpiem jābrauc būs līdz tuvējam krustojumam pa vietējo joslu lai tiktu ārā no savas mārupes

nu kaut kā tā

bet bedri aizraks ;)

eermaniitis

šī nav cita versija – šī ir precizēta ;) malkas vešana ar figurē, bet malku kā zināms var vest ar lielo ķagaču kuram puspiekabe aizmugurē vēl žvandzelējas un pagrieziena bogens pa pusi doma laukumu – i var vest ar mazo gaziku, bet reizes piecas – malka nav arguments, aizklapēts tiešais pieslēgums (tagad caur vietējo joslu tikai) un kreisais pagrieziens (kurš lietots visu dzīvi pāri visai vienības gatvei) vot kur brūce nedzīstoša ;) pārējās jau tikai atrunas

ak – un arī – izveidojot vietējo joslu, gājēju ietve iet gar pamatbrauktuvi
redzi, ja ietu gar mārupes teritoriju, tad varētu parkoties ar diviem riteņiem uz ietves – vienības gatves pusē, a tagad nekā … atkal sāpe!

laacz

Jā, bet šis neatbild uz jautājumu – kāpēc projekts tika vilcināts, kāpēc netika pabeigts pa vasaru (visas trubas un vadi tika sarakti pāris nedēļās), kāpēc tur arī rudenī neviens neko nedarīja. Obidno.

eermaniitis

a kur tev lāci ir info ka tika kaut kas vilcināts?

pie kam ar nolūku via nodomu vai vienkārši aiz nevērības?

tas ka tu neredzi tehniku uz ielas, tak tas i labi – ja smagā tehnika rosītos no agra rīta, kad tu uz darbu brauc, tad tavas jautrības ceļā un atsauksmes žurcī būtu vēl emocionālākas

savukārt, kā jau rakstīju iepriekš, būvnieka darbs to bedri dabūt gatavu, a tālāk jau visādi hunveibini pieslēdzas kā kabeļu vilcēji lattelekom, optron, elkrotīkli, spiedieni un gāzes
viņu vadus un tīklus tikai viņi var aiztikt – tādi likumi, līgums ar būvnieku viņus neinteresē, viņiem savi plāni un prioritātes

un tas ka bedrē neviena nevaid – tak var būt pievedceļos rosās, vai vispār naktī

tā ka pat ļoti labi, ka tu tehniku neredzi, tas nozīmē ka rosās citos laikos, nekavējot satiksmi ar savu tehniku pik stundās

eermaniitis

ar to es gribēju teikt, ka pilsētas iela nav betonēta skrejceliņa būvniecība klajā laukā

zem pilsētas ielas iet kaudze komunikāciju, tīklu un vadu, trubu un cauruļu – pa gaisu skrien kontakttīkli – brauc mašiņas sabtrans dienestu visādu auto, ir jānodrošina nepārtraukta piekļuve īpašumiem etc …

tas neļauj izrakt vienā dienā lielu bedri, otrā savākt visus hunveibinus, sadzīt bedrē un nelaist ārā kamēr nepabeidz, trešā dienā bedri ciet, zīmes virsū un gatavs – a kolīdz jādarbojas pakāpeniski un viens darbs gaida uz otru …. āi, ārstēšanā un bērnu audzināšanā visi gudrinieki, kur nu vēl ceļu remontos ;) ja tik gurdi, ko IT strādā ;)

Oskars

Ceļi ir štrunts, tagad topā ir Purvciema pagalmu remots. Dzīvoju tieši vietā kur tie remonti tiek veikti un tur ir līdzīgas problēmas. Pilnīgs haoss. Sūtīju pretenzijas uz domi, bet šie – “īslaicīgas problēmas ir jāpaciešs” un jūsu “fakti neatbilst patiesībai”. @#$%$% Divus mēnešus brist pa dubļiem ar ļjoti pamatīgi apgrūtinātu iespēju nokļūt mājas ir “īslaicīgas neērtības”? Ko ta Jūs te pa ceļiem satraucaties, kur elektorāts nebraucot, ja tieši visīstāko Purčika elektorātu čakarē tieši tā pat, ja ne vēl vairāk.

Anonymous

Tada sajūta, ka būvnieks pirmo reizi ceļu remontē…
Garumā vilka ļoooti… domāju, ka jāpiešķir vēl papildus finansējums, jo noteikti ir radušies zaudējumi kaut kāda objektīvi subjektīvi pamatota iemesla dēļ… un tad vēl papildus finansējums un tad jāturpina kvalitatīvais darbs gliemeža ātrumā… besītis kratīties katru dienu un vēl problemātiski savā pagalmā iebraukt..

Normunds

ņemot vērā, ka aizkavēšanās šoreiz ir bijusi 2x un abas reizes puslīdz objektīvu iemeslu dēļ, gribu atzīmēt, ka pīarščiki šos abus momentus izvēlējās nepubliskot līdz nesaņēma spērienu par apsolīto darbu nepabeigšanu laikā. tas uzvedina uz jautājumu – kāpēc? vai pie vainas ir RD pirms gada notikušās sapulcītes lēmums par to, ka uz āru ir jādod tikai piziķiffs kur nils var pagozēties foto, kino un video kameru gaismās? kāpēc RD un tās struktūrvienības pēdējā laikā visus kasjakus paslauka zem galda cerībā, ka cilvēki aizmirsīs?

Vaards

Vaardam ir prātā spēcīgs points – Dienvidu tilta maktenie krustojumi tiks pabeikti divus mēnešus pirms Nila, tpu, pāšvaldību vēlēšanām.

Tikmēr labāk ja bydlo (kā komentārā #30) ir neapmierināts ar nejēdzīgo Dienvidu tiltu, kas uzbūvēts, nazagts un stāv bez jēgas. Bet tad pirms vēlēšanām ierodās Nils un visu pabeidz, smuki sakārto. Pašam prieks un vēlētājam!

Tā mēs varētu jau sākt uzkaitīt šādas Nila PR shēmas.

Normunds

jā, es nešaubos, ka nils nepakautrēsies ierasties uz svinīgo lentīšu griešanu. abi ar ameriku. to kā izskatīsies pēdējie divi mēneši pirms vēlēšanām parādīja septembris un oktobris, kad neviens ziņu izlaidums nenotika bez abu šo kungu seju atrādīšanas. un tad visi būs paspējuši aizmirst, ka DT varēja pabeigt jau pērngad, vienības gatvi saremontēt pusgadu ātrāk.

Vaards

Tas ir – es domāju, ka nevis Nils iesprings un atrisinās jautājumus uz vēlēšanām, bet gan… Ka ir šādi liela mēroga jautājumi, kas tiek speciāli novilcināti. Būtu gribējuši, būtu trešo kārtu u.c. jau uzbūvējuši Nila karjeras sākumā.

Andisss

Mierinājumam varu teikt, ka Cēsīs kādu puskilometru posmu kanalizāciju visu vasaru mainīja un vēl joprojām nav līdz galam nobeiguši dēļ Cēsu ziemīgajiem laikapstākļiem. Tas tiešām iet lēnu, kaut arī īpašas gumijas stiepšanas nebija.

scope

Starp citu, kāreiz vakar guvu pastiprinājumu tam, ka ne jau visi darbi notiek darbadienās un tieši tad, kad Tu tur brauc garām. Proti, pie Ozolciema un Vienības gatves krustojuma vakar, tas ir svētdienā, vīri veica barjeru uzstādīšanu, savukārt, pie 27. trolejbusa galapunkta rosījās 2 ekskavatori un daži CP darboņi.

scope

Bija arī pirms tam, piemēram, asfaltēšanu viņi veica ekskluzīvi brīvdienās.
CP vinnējusi vairākos konkursos, tad nu RD sanāk tāda dilemma – bļaustīties, ka darbi nav laikā paveikti, vai arī priecāties, ka CP būs ienākumi arī no citiem objektiem.

P.S. Kā ar rakšanas darbiem Jelgavā – vietējie jau nu ar sūdzējās, ka baigi ilgi tur viss tas pašakums notiek :)

Ko tik švaki

vai kāds var paskaidrot, kāpēc visa rakšana sākas rudenī? viņi visu vasaru mārupē neko nedarīja, bet tagad bļin te ir tā sarakts un saliktas zīmes, ka man ir bail ka vienu dienu es vairs neatradīšu ceļu pa kuru drīkstētu braukt uz mājām.

Iesniegt savu viedokli

Atruna par moderāciju. Daži vārdi, var gadīties, ka ir iz melnās listes (viagra and stuff). Tādi komentāri tiek aizturēti, pirms parādās lapā. Ja Tavs komentārs neparādās uzreizi, būs vien jāpagaida, līdz es jamo izlasīšu. Protams, ka paturu tiesības sev netīkošos komentārus dzēst, iemeslu neminot.