Jā, es izbraucu ar Teslu!
Apstākļu sakritības, veiksmes un izmantotas iespējas rezultātā man bija izdevība izrullēt pāris apļus pa 333 trasi ar Tesla Model S. Diži daudz no tādas īsas kopābūšanas saprast nevar, bet šādi tādi secinājumi ir. Paldies, protams, neoficiālajai Latvijas Tesla fanu grupai. Neprasiet man, kā paši varat izbraukt. Pagaidām tu neej izbraukt ar Tesla. Tesla nāk izbraukt ar tevi.
Divējādas sajūtas. No vienas puses tas ir tāds tipisks amerikāņu auto - ne smakas no Eiropas auto tik raksturīgās kvalitātes un nostrādātības (apdare, materiālu kvalitāte). Ļoti ērts dīvāns uz četriem riteņiem ar daudz dažādām "fīčām", bet nenostrādātām amerikāņuprāt nesvarīgām lietām. No otras puses, to visu kompensē grīdā esošie 85kWh akumulatori un elektromotors.
Neērtību, uzturot šādu auto, ir diezgan daudz (un lādēšana nav lielākā no tām), tāpēc atkārtošu - ja cilvēks ir iegādājies šādu transportlīdzekli, tad tas ir nevis tāpēc, ka viņam tas ir ekonomiski pamatots pirkums, bet tāpēc, ka tas to grib. Piemēram, šis konkrētais auto pieder cilvēkam, kurš ir zaļi domājošs, šo dzīvesveidu popularizējošs un gana turīgs ;)
Auto kā jau auto - liels, ērts, visādām fiškām pilns. Mīksts, zems smaguma centrs, bet ellīgi smags. Pašmasa Teslai ir virs divām tonnām, kas jūtās arī uz vadāmību. Elektromotora cēliens ir vājprātīgs (esmu braucis ar dežūrējošo trolejbusu trijos naktī un sajūtas bija līdzīgas:), bet, lai to visu pēc tam apstādinātu, bremzes arī ir spēcīgas un, protams, mīkstas. Lielais svars, diemžēl, tik ļoti labi nekompensējas ar zemu esošo smaguma centru, bet šis auto nav domāts trases braukšanai - tas ir komforta pilsētas auto.
Nedzirdot motoru, šķiet, ka riepas ir daudz skaļākas nekā citiem auto. Iespējams, ka tā arī ir, jo, iespiežot grīdā, ārpusē var ļoti labi saklausīt elektromotora sīkoņu, kamēr iekšā sēžot to nedzird vispār.
Kas attiecas uz lādēšanu... No rozetes īsti neizdosies to izdarīt saprātīgā laikā (ar nakti būs par īsu, ar divām var gadīties arī par īsu). Var iegādāties auto ar Dual Charger, kas atsevišķos gadījumos mājās pilnu akumulatoru tev izsniegs sešu (četru līdz astoņu) stundu laikā, kā arī nodarboties ar pielādēšanu Latvijā esošajos uzlādes punktos. Iespējams, ka nākamie CSDD stellētie punkti būšot uz pusi mazāk jaudīgi par Tesla superčārdžeriem, kas nozīmē, ka pusstundas vietā uzlāde līdz 80% varētu aizņemt stundu, pusotru (mazāk par 20% un vairāk par 80% aķi turēt neesot ieteicams). Nestādos priekšā rindu menedžmentu pie pēkšņas elektroauto popularitātes kāpuma...
Tiek rekomendēts auto lādēt katru dienu līdz 80%, lai akumulatoru resurss saglabājas ilgāku laika periodu. Un 2016. gadā varēsi savu teslu līdz 80% uzlādēt pusstundas laikā arī Rīgā, Rēzeknē, Viļņā un Pērnavā. Cerēsim, ka uz to laiku mums būs arī vairāk vienkāršo uzlādes punktu.
Nobraucamais attālums tik tiešām arī pēc pusotra gada esot 400 km, ja netrako. Ziemā range samazinās labi ja par 10%. Šlēgelmilhs sāka plosīties pa 333 trasi, kad prognozētais nobraukums bija 285 km. Kad viņš beidza, Tesla rādīja, ka var vēl nobraukt 260.
Ziemā gan varētu būt čābīgi. Lai gan norvēģi Teslu ir teju vai pasludinājuši par nacionālo transportlīdzekli, baigos mīnusos (-20 ir baigie mīnusi) sāk parādīties citas lietas, jo baterija visu laiku tiek uzturēta darba kārtībā (sildīta/dzesēta), kas nozīmē, ka pie ASV-prāt ekstrēmām temperatūrām tā pati sevi diezgan labi tērē. Neba nu tāpēc, ka tik ļoti samazinās nobraukums, bet tāpēc, ka nav īsti veselīgi akumulatoriem, kā noprotu (lasītājs var palabot).
Interesanti - ja Tesla jūt, ka viņai izlādēsies aķis, tā atver vadītāja pusē logu, lai var tikt iekšā. Jo rokturīši ta ievilkušies uz iekšu :)
Kas attiecas uz apkopēm - pirmā ir pēc 60 tūkstošiem, kuru var veikt Zviedrijā (ar prāmi pāri un darīts) vai Minhenē (prātīgākais ir vest ar treileri). Ceļu nodokļi ir nulle (vismaz kaut kāds labums:). Runā, ka pasūtīt un pēc laika arī saņemt pilnībā aprīkotu Model S (krutākā - 85 kWh bača) pie mums maksā ap 100 tūkstošiem eiro. Labo - Signature versiju vai jauno visu riteņu piedziņas modeli vēl dārgāk.
Savienojums ar pasauli tiek nodrošināts ar Huawey datu modemu :) Bet tas tāpēc, ka auto nācis no ASV. Eiropā tirgotajām Teslām tiek jau komplektā piedāvāts visā Eiropā strādājošs internets bez papildus ikmēneša maksas.
Starp citu, pielādēt pilnu akumulatoru var par nepilniem 13€. Ar starta tarifu, jalādēsi tikai Teslu, pietiks pilniem 14 uzlādes cikliem. Darbā vai ciemos pavisam par velti :P
Te nu gan ir darvas lāsīte. Elektrības izmaksas nu nekādā veidā neatsver auto iegādes izmaksas, KASKO apdrošināšanu (lētākais piedāvājums esot 2.5 tūkstoši € uz gadu), iespējamās remontizmaksas (lai gan kas tur var salūst?), riepas. Ja grib braukt lēti, tad brauc ar gāzi. Ja grib braukt zaļi un vari atļauties, brauc ar Teslu (pagaidām tai tiešām jābūt sirdslietai). Vai ar velosipēdu. Pārējie elektromobiļi, hibrīdi un kasnuturvēl nav varianti dēļ raksturīgās dārdzības, nobraucamā ceļa, utt.
Es nesaku, ka elektroauto ir slikti. Es jutos lieliski, tam sēžot pie stūres. Tas ir fantastiski, ko ir izdevis sasniegt Tesla. Ne tikai tehniski, bet arī tīri popularizējot elektroauto. Jebkuru citu auto ražotāju pūliņi, salīdzinot ar to, ko ir panākusi Tesla, ir smieklīgi. Redzēsim, ko mums dos tuvākie pieci vai desmit gadi. Pagaidām gan par elektroauto revolūciju runāt ir mazliet pāragri. Tā, domājams, būs evolūcija. Ja nu vienīgi kāds izdomās un realizēs kaut ko fantastiski negaidītu elektrības uzglabāšanas jomā.
Vēl bildes var apskatīt Kursorā.
P.S. Drīz Latvijā būšot arī Model S P85D, jeb četrriteņu piedziņas divmotoru Model S.
KKTK
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 14:59
Tos cilvēkus, kas brauc ar elektroauto es nesauktu par zaļi domājošiem...
Zigis
2015. gada 9. novembrī, plkst. 12:18
Latvijā saražotā elektrība jau ir viena no zaļākajām Eiropā. Pilsētu mēru pakta materiālā Latvijai ir norādītas 0,109 tonnas CO2/MWhe jeb 109 grami CO2 uz 1 kWhe. Vidēji Eiropas Savienībā 460 grami, bet Polijā 1191 grami. http://www.eumayors.eu/IMG/pdf/technical_annex_en.pdf
Savukārt par esošā autoparka vecumu un izmešiem situācija diametrāli pretēja - braucam šmucīgās vecās auto.
2015. gada 23. novembrī, plkst. 15:37
tAs ir takā ar ābolu telefoniem modes lieta kam piķis atļauj tie brauc un ja var Eiropas naudu piesaistīt tad jau vispār pa smuko.
agressor
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:06
looks > substance fisker karma > tesla model s period
laacz Autors
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:09
OK. Iedod izgāzt. Vai arī ar Volar. Vai jebkuru citu :)
miculis
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 11:06
Kas tur īsti bija ar to Fisker.. Tesla viņu labu laiku algoja, maksāja par darbu, kas beigās.. Teslai neko nedeva, tikai galvassāpes - Fisker aizgāja no Teslasu n uzblieza savu dizainu, par kuru, iespējams, samaksāja Tesla. Uzmetiens labs. Bet nu ok - kurš tur kuru uzmeta, nav skaidrs.. jo tiesa nav lēmusi par sliktu Fiskeram. Bet anyway, kaut kas tur nebija smuki.
Autobrauklis
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:12
Laacz parāda kā jāraksta normāli auto apskati. Apnikuši jau tie sausie Kristapa tehniskās specifikācijas un obvious lietu atreferēšanas mēģinājumi
krizdabz
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:14
+1
Autobrauklis
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:44
oi nu stilīgs stilīgs
deni2s
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 17:38
+1 - patīk, ka vairāk par būtību, nevis "tahometrs atrodas pa kreisi".
buzz
2014. gada 30. oktobrī, plkst. 13:03
Jā viss par būtību! Paldies par rakstu!
armis
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 15:39
Šādi auto ir nākotne, kura pamazām nāk. Ziemu palīdzēs pārlaist papildus bačas sildīšana lādēšanas režīmā. Vienīgais Eiropai vajag kaut ko līdzīgu BMWi3 vai plānotot BMWi5 ar "īres" opciju. Tobiš auto maksā 50 % + pārējos 50% izmaksā 10 gadu laikā ikmēneša maksājumā...
Dr. Labi
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 16:01
Par to zaļumu man ir jautājums. Vai tad sačakarēt upes un dedzināt ogles lai ražotu elektrību ir zaļāk nekā vienkārši dedzināt bendzīnu ?
Aigarius
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 16:45
Jā. Pat darbinot elektromobīli tikai no ogļu TEC izmešu daudzums vidē sanāk daudz mazāks, jo enerģiju pārveidojot lielos apjomos tas ir effektīvāk. Turklāt TEC izmešus ir daudz vieglāk filtrēt, katalizēt un visādi citādi neitralizēt. Elektrības pārvade un eletromotori ir tik effektīvi, ka būtu "zaļāk" pat ja Teslu lādētu ar mājas garāžā stāvošu dīzeļģenerātoru, jo tie strādā motoru optimālajā jaudā un spēj izvilkt no degvielas vairāk enerģijas nekā auto dzinējs, kas ir spiests jaudu un apgriezienus visu laiku mainīt.
Savukārt mums pašiem lielākā daļa elektrības nāk no HES, kas ir vistīrākais un dabai visdraudzīgākais enerģijas avots, kāds vispār pastāv.
N.R.
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 19:33
Lieliski uzrakstīji, Aigar!
asdf
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 10:09
Tikai nedrīkst aizmirst vēl vienu lietu šajā visā pasākumā. Visa šī brīnuma uzražošanu un gala beigās utilizāciju (izmaksas, izmantotajiem resursiem, izejvielas, enerģija utt.). Kā arī cik gala beigās šim pasākumam liels ir ekspluatācijas resurss. Nenoliedzami potenciāls tajā visā ir.
miculis
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 11:04
Tiešām, labi uzrakstīji,.. es labāk nebūtu paskaidrojis. Man ar āmuru pa pieri bij fakts - ka izrādās visi vilcieni ir elektro - pat tie kas itkā dizeļa - tiem vienkārši dīzeļģenerators ražo elektrību un tad tuk tuk tuk uz priekšu ar elektro. Otrs - pat ja tie izmeši ir, vismaz tie netiek ražoti te uz ielas, pie mūsu deguniem, bet kaut kur nostāk.. un kontrolēti.
stripe4
2014. gada 20. oktobrī, plkst. 11:28
"Savukārt mums pašiem lielākā daļa elektrības nāk no HES, kas ir vistīrākais un dabai visdraudzīgākais enerģijas avots, kāds vispār pastāv."
Pastāsti šito lasim, taimiņam un vēl citām zivīm, kuras dodas nārstot upju augštecēs. Vistīrākā ir vēja un saules enerģija.
juzis
2014. gada 22. oktobrī, plkst. 15:21
Par vēja enerģiju tikpat labi vari mesties pastāstīt sikspārņiem un putniem.
Vaards
2014. gada 30. oktobrī, plkst. 11:22
Latvijas variantā vēja rotors savas dzīves laikā nespēj atražot to enerģiju, kas tiek iztērēta tā uzražošanai (šeit tiek ņemts gan pats agregāts, gan pamati, gan kabelis līdz tam, gan pievadceļš apokpei).
Saules baterijas Latvijā - tās nekad sevi neatražo, pat ja dubultais tarifs tām paredzēts un visi piemaksā 50%. Saules bateriju uzražošana nodara videj daudz lielāku kaitējumu pret to saražoto enerģijas daudzumu, nekā jebkurš cits elektroenerģijas ieguves veids.
Guigo
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 16:08
va vells, izsmeļoši īsi un kodolīgi, paldies, man Teslu tuvākos 10 gadus nevajadzēs! :D ļoti patīk elektro auto/moto koncepts, bet vienības vājprātīgā cena pašlaik neļauj saukt sevi par zaļu ja tādai esi gatavs tērēties :) tad jau labāk Golf2 konvertē par elektrokāru un miers.
miculis
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 11:02
Manuprāt, nevajadzētu jaukt kategorijas... Tas ir luksusa klases auto, premium vai kā tur vēl - ap 100k naudiņām, kas ir augstā kategorijā. Nesaprotu tos cilvēkus, kas pukojas par Teslu, ka fakin dārgi ai tas ir stulbi.. c'mon.. vnk nav ko skatīties uz augstajiem plauktiem. Gan ar laiku Tesla uzražos ko pieejamāku ;) Tas viss kategorijās - jauns auto - elektroauto. Ja diskusija būtu "kā kļūt pavisam zaļām" - protams, tad vispār nevienu auto nevajadzētu izvēlēties. Labākai ir iet ar kājām. Nākamais līmenis, velo u nsabiedriskais. Un tad varam sākt ķidāt tur vecus auto konvertēt uz elektro utt. Līdz nonākam pie "man ir budžets 100k, ko lai ņem, audi A5... bmw 7 sēriju, vai kādu džipu, vai.. hm, Teslu?!" tad te jau var sākties cīņa, šajā cenu kategorijā. ;)
Neticis
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 16:14
Ja tā auto īpašnieks tik tiešām būtu zaļi domājošs, tad viņš brauktu ar Nissan Leaf vai VW E-up.
krizdabz
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 16:18
Kāpēc sevi mocīt ar maziem un neērtiem pilsētas auto? Tesla ar Model S parāda, ka var būt arī pietiekami ērts un labi nostrādāts premium klases elektroauto.
BigMac
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 20:28
Nav gluži tā, ka mazie pilsētas autiņi ir neērti un kādi tur vēl. Septembrī nedēļu padzīvojos pa Barselonu. Ņēmu nomas autiņu, Toyota Igo (5 durvju). Es, 187 cm un nedaudz virs 100 kg, sieva un divi sīkie ( viens pusaugs, otrs pirmklasnieks), tīri normāli pavizinājāmies. Rīgā braucam ar Voyager-i, kur telpas ir tik pat daudz cik fūres konteinerī, bet mazajā Toyotā saspiesti nejutāmies. Pilsētai un izbraucieniem ārpus tās, mazā bundžiņa bija kā radīta, neviens stīvs laukā nekāpām. Jā, bagāžnieku varēja gribēties šamam lielāku, bet tad tas vairs nebūtu mazauto, bet kaut kas līdzīgs 750 ml burciņai ( izstiepta puslitra burka). Un tas degvielas patēriņš no tā 1l motora, pa nedēļu aktīvi braukājot, izdzēra tik pusotru bāku.
miculis
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 10:58
Iespējams, pareizais vārds varētu būt "zaļāk" domājošs. Jo ja paskatās pa labi un pa kreisi, naudīgi cilvēki pārsvarā izvēlas lielauto ar lielmotoriem un daudz lido un dzīvo mega lielās mājās.. tad nu, katrs solis uz "zaļo" pusi būs "zaļāk" nekā ja neko nemaina.
ivars
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 17:40
Paldies!Ļoti saprotami un vienkārši par interesanto!
deni2s
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 17:43
Neliela piezīme - auto jomā superčārdžeris ir konkrēts apzīmējums citai lietai ( http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger ), tāpēc labāk citās nozīmēs neizmanot, lai nav juceklis.
N.R.
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 19:34
Gribētu strīdēties, ka šodien Tesla to vārdu jau ir pacēlusi citā nozīmē.
deni2s
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 20:43
Jāpiekrīt. Nezināju, ka tas ir oficiāls termins, ko izmanto Tesla, domāju, ka tā to vnk nosauca laacz :)
Ronalds
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 18:44
Prieks, kad patika auto un cerams šis auto lauza aizspriedumus pret elektro auto, ja tādi bīja radušies, vērtējot mazāk jaudīgus elektro auto.
bombelats
2014. gada 17. oktobrī, plkst. 23:45
Jā, Tesla vienīgajai no tīriem elektroauto ir reāls nobraukums. Vai tiešām to nosaka cena? Kaut gan bāze ar 60kWh aķi maksā tik vien kā 54k €. Nav nemaz tik daudz salīdzinot ar citiem neglītajiem pīlēniem. Redzēs ko Audi parādīs šajā jomā. Šeku roku var nokomplektēt savu Tesla:https://www.teslamotors.com/en_EU/own. P. S. Bet ir tak kaut kāda atbalsta programma no valsts puses zaļajām tehnoloģijām, tai skaitā elektroauto iegādei.
miculis
2014. gada 18. oktobrī, plkst. 10:56
Teslas cenai pieskaiti vēl PVN un reģistrēšanu CSDD. Bija atbalsts, un ne privātpersonam, bet tikai juridiskām - SIA / pašvaldībām utt. Un ar diezgan neforšiem nosacījumiem. Tā ka, cerams nākotnē būs kas jēdzīgāks - līdzīgi kā Igaunijā bij ar KredEx.
latvietis parastais
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 08:46
Gan jau valdība apliks ar nodokļiem šos auto ar.
Smic
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 12:16
Nu ne druskas neredzu pamatu sajūsmai. Turīgu ļautiņu dārgs gadžets. Jā - labi nostrādāts. Bet - ar minimumu praktiskā labuma. Un līdz reālam "zaļumam" - ja ņemam vērā visu nepieciešamo infrastruktūras izbūvi normālai ekspluatācijai - kā līdz Marsam. Visa elektroauto koncepcija patlaban ir tai pašā līmenī kā iekšdedzes auto XIX gs. beigās. Ir jābūt kvalitatīvam lēcienam bateriju tehnoloģijās (vai teiksim plašāk - tehnoloģjās, kas nodrošina auto ar elektrību), lai elektroauto būtu kas vairāk kā šauras nišas produkts.
man ir vārds
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 12:41
Mūsu laikmetā jauni potenciāli revolucionāri tehnoloģiskie lēcieni tiek katru nedēļu reportēti, tāpat kā visādi supermateriāli utt. Tikai tas viss pagaidām nav ticis ārpus laboratorijām un NASA misijām, un varbūt arī netiktu, ja ne Tesla, Google utml spēlētāji, jo viņiem ir piķis un vajadzība. Sajūsminies tagad vai sajūsmināsies vēlāk, tas vairs nav "vai" jautājums, bet gan "kad."
Smic
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 19:27
Vai tik 90 % no tiem iknedēļas atklājumiem nav sensāciju kāru žurnālistu internetā salasītu ziņu "izmešana" kārajiem lasītājiem. Kur ir reāli jaunumi par kodolsintēzes reaktoriem ar praktisku pielietojumu, kur - ziņas par supravadošiem materiāliem normālā temperatūrā u.t.t. ?
Warez
2014. gada 20. oktobrī, plkst. 18:58
Ja vajag tikai jaunumus/ziņas, tad lūdzu: http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp-content/uploads/2014/10/LuganoReportSubmit.pdf
Protams, ka visdrīzāk tas ir tufta.
miculis
2014. gada 6. novembrī, plkst. 13:24
Elons Masks uzskata, ka tieši bateriju industrija pēdējos gados ir viena no lielākajām BulŠita info ražotājām = ziņas visu laiku ir par revolucionārām lietām bateriju jomā, bet realizētu / apčamdāmu projektu kā nav tā nav.
Arnolds
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 22:57
Gribēšu redzēt kā zaļums izpaudīsies milzīgajos nolietotu bateriju pārstrādes laukumos, kad tie elektro auto būs ikdiena. Sērskābe un citas labas lietas...
miculis
2014. gada 19. oktobrī, plkst. 23:11
Ja tik ļoti rūp šī lieta, noteikti atradīsies laiks papētīt šo lietu "Tesla's Closed Loop Battery Recycling Program": http://www.teslamotors.com/blog/teslas-closed-loop-battery-recycling-program + tas ir pavecs info.
Nu re
2014. gada 20. oktobrī, plkst. 14:19
Pēc bildēm skatot tīri glīts un interesants, atšķirīgs no pelēkās konveijermasas. Ja pareizi saskatīju, tad šofera labam elkonim atbalsta vietā ir pāris glāžu turētāji vai kādi tur caurumi. Vēl viens auto bija ar šādu pilnīgi idiotisku konstrukciju. Tur jābūt elkoņ atbalstam un viss (protams, ja var pacelt un kaste apakšā, tad pavisam labi.)
miculis
2014. gada 21. oktobrī, plkst. 12:11
Tur var aizslidināt ciet to visu "caurumu" un tas ir elkoņa balsts. Ja nu ir reize, kad nav vairs kru likt lietas.. vai krūzi.. (vairāki cilvēki dzer kafiju) tad to elkoņa balstu var izmantot kam citam.
Edgars
2014. gada 3. novembrī, plkst. 20:08
Skaists auto.
Markuss
2014. gada 4. novembrī, plkst. 12:14
Pēdējā laikā arī pašvaldības sākušas pirkt elektro auto, tiesa ne Teslas, sakot, ka pašvaldības vajadzībām der, jo jābraukā tikai pa noteiktu rajonu. Kopumā, protams, bagāts dara kā grib, nabags kā var. Labi, ka lv ir cilvēki, kas var izdot 100 tūkstošus par autiņu un uzsist sev uz pleca, ka nav jāmaksā auto nodoklis. Pārējie turpinās braukt ar 10 - 15 gadus veciem autiņiem, kamēr elektroauto cena nenolaidīsies vismaz 3-5-kārtīgi.
miculis
2014. gada 6. novembrī, plkst. 13:20
Iespējams, daudziem tiem bagātniekiem tā turība nākusi ar taupību un lielu darbu = atļauties lietas sev viņi var, piem., nopirkt Teslu, bet dzīves princips, kur var - tur ietaupīt - saglabājies = ir atšķirība, vai nopērkot par 100k autiņu, tu lej viņam simtiem litru mēnesī un apmeklē benzīntanku kur sastopas viss proletariāts, vai arī - lādē mājās, vai (tur kur ir) Superčārdžā vispār par brīvu, brauc lētāk, nodokļi mazāki, ... utt..
Bet ir dzirdēts arī tāds izplatīts viedoklis no tiem, kas iegādājas Teslu - ka viņiem tas auto ne jau dēļ "zaļā" patīk, bet gan tāēc, ka Tesla Model S ir viena no drošākajām automašīnām pasaulē (5* gan NHTSA gan NCAP) smuka, daudz jaunu tehnoloģiju, jaudīga utt.. ;)
Matīss
2015. gada 5. janvārī, plkst. 20:06
Interesanti ir par 80% pārlādi. Arī telefoniem tad ieteicams nelādēt vairāk par 80%? :)
Rinalds
2015. gada 22. jūlijā, plkst. 01:31
Jā.