laacz.lv

Kaspara F. neoficiālā mājaslapa (Anno 1997)

Jaunais vecais auto: izvēle

Papildinājums. Visiem, kuri uzdod jautājumus sociālajos tīklos. Es tos ņemšu vērā un atildēšu vai nu nākamajos rakstos, vai arī tajos pašos tīklos, kad drīkstēšu :)

Lai gan man cītīgi atgādina, ka es cītīgi esmu apņēmies jaunā auto padarīšanu aprakstīt, visu laiku tomēr atliku. Atlikšanas iemesls gan īsti nesaistīts ar pašu auto. Ne pārāk ilgojos sagaidāmajiem komentāriem no sērijas “doh, desmitgadīgu semjoru paņem”, “lohs! no vāciešiem var atvest maļinu!”, “mans vojāžeris ar lpg nommnomm!”. Tagad sēžu Škoda salonā, gaidu, kad man defektologi defektoloģēs izdegušo ksenonu kā garantijas gadījumu (jau otro reizi, hehe), un esmu saņēmies. Un paralēli skatos, kā ik pa laikam atdzīvojas mans telefons, jo aiz sienas servisā kāds piešķiļ manu auto un tas steidz savienoties ar to :)

Starp citu, lai noteiktu, vai auto nestrādājošais ksenons ir garantijas gadījums, vai nav, kā arī, lai saprastu, kāpēc dažus tūkstošus km pēc apkopes rādās, ka jāiet nākamā apkope, auto servisā ir jāatstāj … uz 4 stundām. Četrām stundām!

Nu jau vairāk nekā pirms diviem gadiem (ikurāt 1. oktobrī) es iekāpu pilnīgi svaigā auto. Nupat ir apritējuši jau divi gadi, 90 tūkstoši kilometru noripināti, varu pierakstīt savu pieredzi.

Skādīte, kā es savu auto esmu mīļi nodēvējis. Numurs, protams, nav īstais.

Būs vairāki raksti, no kuriem pirmajā aprakstīšu izvēles procesu, tad iegādes procesu (ir, ko teikt:), bet pēc tam – reālo ikdienas ekspluatācijas procesu (pavisam cieši ir ko teikt).

Iegādi sāku apsvērt tanī brīdī, kad izrādījās, ka iepriekšējā auto līzings ir izmaksāts. “Kosmiskais” siviks bija OK, bet kaut kā sagribējās pieaugušāku auto. Uzstādījums bija viens – kopējie ikmēneša izdevumi auto sakarā neko sevišķi nedrīkst mainīties. Nosvēros par labu jaunam auto arī tīri slinkuma dēļ – jauns auto tomēr ir jauns un tam pavisam noteikti ir fiksētas bez-pārsteigumu izmaksas mēneša griezumā. Pie kam, pa ceļam es pat pamanījos izmeklēties mazlietotus auto, bet vēlme pēc sirdsmiera un “samaksāju – sagaidīju – aizbraucu” tomēr uzvarēja.

Lai gan vispārīgi esmu ļoti apmierināts, ka man ir jauns auto, tomēr pieredze nav tā gludākā. Kā jau skolā fizikā un ķīmijā mācīja – jo vairāk mērījumu, jo precīzāk var izdarīt secinājumus. Man ir ikurāt viens auto, divi servisi.

Sāku ar mērķi. Gribējās lielāku un jaunāku auto. Obligātās aprīkojuma prasības – rezerves rats (jā, sivik!), kruīzs, bluetooth, automātiskā klimatkontrole. Vēlamās papildus fīčas – automāts (mmm). Noteikti foršs bagāžnieks, kas manā uztverē sākumā nozīmēja universālu, bet pēc tam izrādījās, ka liftback ir manta.

Saucu talkā veco cīņu biedru vārdā Ekscelis un sāku kalkulēt. Par pamatu ņēmu auto bāzes modeli – dzinējs un auto aprīkojuma līmenis. Katram ražotāja modelim to ir vairāki. Aprēķina pamatprincipu var aptuveni redzēt bildītē (cipari ir pielaboti ar randomu).

Auto ekscelis. Demonstrācijas versija. Patīrīta, cipari pamainīti.

Tātad, galvenais mērķis ir iegūt auto cenu un ikmēneša izmaksas, lai varētu veikt salīdzināšanu. Vēl pastāv psiholoģiskais moments, bet to mēs atstājam vēlākam laikam. Aprēķinu nolūkiem paņēmu sevi interesējošos modeļus, interesējošo bāzi un sarakstīju visas ekstras, kuras gribētu.

Atkarībā no ražotāja, starp citu, šī procesa sarežģītība mainās. Piemēram, Volkswagen grupai viss ir sīki un detalizēti – principā par jebko ir jāmaksā atsevišķi, jo pie bāzes un papildaprīkojuma kombinācijām noteikti ir strādājuši matemātikas un sociālo zinātņu doktori. Japāņiem, turpretim, ir skaita ziņā mazliet vairāk bāzes versiju, bet tām vairs neko īsti klāt pielikt nevar, ja neskaita lietiņas, kuras liek uz vietas. Tādējādi japāni Tu bieži vien vari dabūt kaut tajā pašā dienā, bet uz smalki personalizēto auto no Volkswagen grupas uzņēmumiem gaidīsi.

Otrs aspekts, ka visiem ražotājiem eksistē papildaprīkojuma pakas, kad par zemāku cenu paciņā tiek iesaiņotas vairākas ekstras. Pārītis, kas tu ņemtu tāpat, pārītis, kas būtu forši un pārītis, kas nu nafig vajadzīgs. Rezultātā tu samaksā mazāk, bet samaksā vairāk, jo nopērc klāt arī to, ko nebūtu ņēmis :) Bet dažkārt zvaigznes sakrīt un paka kļūst reāli izdevīga.

Tagad gan atgriežamies pie eksceļa. Kā redzams, – katrs modelis ir divas reizes – vēlamā komplektācija (lai tālākpārdošanas vērtība augstāka) un pieļaujamā (lai var braukt). Protams, ka patiesība ir kaut kur pa vidu, bet, lai zinātu – no kā var atteikties, jāzina maksimums un minimums.

Eksceļa pirmajā variantā bija arī viena modeļa dažādas bāzes versijas, mēģinot saprast, vai nav prātīgāk pielikt “fīčas” kā papildaprīkojumu, nevis pirkt nākamā aprīkojuma līmeņa bāzes modeli. Ātri šo domu atmetu, jo ir pavisam skaidrs, ka diezgan ātri iestājas brīdis, kad pielasītais papildaprīkojums maksā dārgāk, nekā starpība starp izvēlēto un nākamo aprīkojuma līmeni.

Lai jūs nepadomātu, ka uz oktāviju vien skatījos, eksceļa citos šītos bija arī citi varianti. Dažādi Volkswagen, Toyota, kā citi ražotāji, daļu no kuriem pat mazliet kauns saukt. Lai gan – vienu nosaukšu. Lielais pārsteigums bija Fiat, kurš izrādījās lēts uzturēšanā, foršs aprīkojumā un, ja ticēt oficiālajiem cipariem, arī ļoti taupīgs degvielas patēriņa ziņā. Bet, ja neskaita Sanitex autoparku, uz ielām tos milzu kvantumos neredz. Mazliet aizdomīgi :)

Tātad, pa starpu bija vēl vairākas rindiņas ar dažādiem cipariem, kuras neiekļāvu ekrānšāviņā. Iepriekš jau minēju, ka mērķis bija salīdzināmie izdevumi. Tādējādi, papildus nācās ņemt vērā vēl pāris pozīcijas saistībā ar faktiskajiem iepriekšējā auto izdevumiem. Tie būtu – degvielas un remontu izmaksas (jau gadu rūpīgi pierakstīju patēriņu, kā arī servisu izmaksas krāju kopš pirmssākumiem). Tas pats līzinga maksājums, riepas, valsts nodevas, izdevumi par apdrošināšanu.

Nākamais bija jau mazliet aizraujošāk. Visas iepriekšminētās pozīcijas vajadzēja izvilkt arī potenciālajiem auto.

Degvielas patēriņa “uzminēšanai” lieti noderēja spirtometrs un Fuelly. Jaunajiem modeļiem (tādiem kā Oktāvija) nācās vienkārši pielikt klāt potenciālo starpību starp brošūrā uzrādīto smieklīgo patēriņu, kuru lēsu uz apmēram 1.5 l/100km. Skrienot pa priekšu – pēc pusotra gada izrādās, ka pusotrs litrs bija pat precīzi :)

Grūtāk gāja ar degvielas patēriņa prognozēm LPG versijām, jo nācās iedziļināties dažādu gāzes iekārtu dažādiem dzinējiem specifikā, kā arī pieņemt, ka ar degvielu vulgaris, piemēram, ziemā, sanāktu nobraukt vairāk nekā vasarā. Beigu beigās pieņēmu, ka no kopējā noburaukuma benzīns varētu sastādīt ~8% no kopējā patēriņa (papētot LPG/degvielas lietotājus, kas to uzskaita).

Ja runājam par LPG kā opcijas pieejamību jauniem auto, tad lielākā daļa auto ražotāju piedāvā jau no rūpnīcas (kas faktiski nozīmē – Autonamā uzstādītas). Škoda starp tiem nav un LPG iekārtas nepieļauj vispār. Iespējams, ka pie vainas tas, ka viņi spiež uz CNG (jā, nekļūdījos rakstībā – CNG:).

Apkopju izmaksas ir mazliet lielāks nezināmais. Tur vajadzēja prasīt potenciālo apkopju grafiku no izplatītāja, kā arī pašam piemest to, cik bieži man gada griezumā tās sanāks. Nu, un, protams, laika gaitā cipari mainās paši par sevi. Kopumā beigās paņēmu garantijas periodu, paņēmu vidējo mēneša ciparu un viss. Atļāvos ignorēt, ka Volkswagen grupas auto ir iespējams arī dinamiskais intervāls, kad 15k vai 30k vietā auto pats skatās – kad vajadzētu iet nākamo apkopi. Varot pārbraukt pat 50% un vairāk no fiksētā intervāla.

KASKO un OCTA aptuvenās izmaksas noskaidrot man palīdzēja brokeris. Ekspluatācijas nodokli var izrēķināt, ja brošūrā apskata parametrus, bet uz visu citu jauna auto izmaksu fona tas nav diži daudz.

Protams, ka klāt vēl nāk riepas. Bet logu šķidrumu tā kā neņēmos rēķināt (kas gan, ziemā lukturu apskalošanas fīčas gadījumā ir nopietna pozīcija).

Auto ekscelis. Demonstrācijas versija. Patīrīta, cipari pamainīti.

Zō. Teorētiski būtu jāņem kaut kas ar benzīna motoru + LPG. Un noteikti ne Škoda, ne tā? Ne tā.

LPG lielākais mīnuss manā gadījumā noteikti būtu vietas zaudēšana balonam. Ja to liek bagāžniekā, tas ir jūtams. Ja rezerves rata vietā, tad man kā bez-rezerves-rata-sivika īpašniekam šāds variants pieredzes dēļ nebija izskatānms :) Vēl viens nopietns mīnuss – ražotāji stellēja tikai mazos balonus, kas pie mana nobraukuma nozīmētu LPG uzpildes stacijas apmeklējumu biežāk nekā reizi nedēļā. Neliels, bet diskomforts.

Paliek tikai dīzelis. Lai gan, tagad es tā vairs nedomāju. Izrādās, ka modernie benzīna dzinēji ir gana ekonomiski, lai degvielas patēriņa starpība lielā mērā tiktu nosegta ar apkopju un auto cenas izmaksu starpību, kas benzīnam ir stipri mazākas. Lai gan, nevajadzētu aizmirst, ka benzīna cena kā tāda ir savus 10% augstāka, nekā dīzelim. Pie kam, benzīnam ir arī citi plusi – daudz klusāks (oktāvijai tas ir būtisks aspekts, bet par to nākamreiz), ātrāk uzsilst un var uzreizi bērt virsū. Secinājums viens – mazliet zaudē cenas ziņā, bet vinnē komforta. Galvenais secinājums – nupat jau var apsvērt arī benzīna iegādi pat tad, ja nobrauc 30k gadā.

Kandidātu saraksts nebija vienas klases ietvaros, jo mūsdienā tā robeža starp klasēm ir diezgan izplūdusi.

Ar visiem kandidātiem izbraucu. Hyundai i40 bija liels, bet bez normāla dzinēja dīzeļa formātā. Lai gan cena bija gana pievilcīga, nepatika. Ja godīgi, man ir vienkārši aizspriedumi pret korejiešiem – kā Hyundai, tā Kia. It sevišķi, zinot, ka zināmam cilvēkam satiksmes negadījumā pilnīgi jaunam i40 nenostrādāja drošības siksnas un spilvens. Divreiz (divi triecieni). Jā, tieši tā ir tā pieredze, kas “nosēžas”.

Toyota Auris bija nežēlīgi skaļš uz ceļa, lai gan aprīkojuma ziņā feins. Toyota Avensis dīzelis bija diktiņ dārgs, bet uzrunāja aprīkojums, neuzrunāja nulle reakcija uz vēlmi pēc atlaides un kopējā attieksme (laikam neizskatījos kā reāls pircējs).

Volkswagen jebkas (gan Golf, gan Jetta). Dārgi, kolīdz saliec visu foršo aprīkojumu, kuru sirsniņa grib. Dārgi arī tad, ja sakostiem zobiem noņem daļu no tā aprīkojuma nost.

Ford atkrita uzreiz, jo, lai arī cenas bija foršas, Focus man bija par mazu (jau biju izbraucis ar Octavia, Mondeo bija dārgs, kā arī tūlīt tūlīt mainījās paaudze, kas nozīmētu braukt principā ar vecu, lai arī pārbaudītu, vērtību.

Seat modeļi bija interesanta alternatīva. Principā tas pats VW un Škoda, bet tomēr cits. Aprīkojuma varianti jancīgi, bet cena forša. Noliku pie iespējamajiem kandidātiem.

Opel, ak Opel. Lai gan kā Opel Zafira izbijušajam īpašniekam bija zināmi aizspriedumi, tomēr godīguma labad nācās apskatīt. Izrādās, ka te palīdzēja viņi paši – šī marka ir diezgan dārga. Pat tad, ja skatās uz Astra universālu.

Bija vēl visādi varianti. Piemēram, HondaAccord bija vecais modelis, kā arī cena sasodīta. Mazda – viņi reāli ir pārcentušies ar savu auto cenu :) No frančiem turos pa gabalu (jā, zinu, aizspriedumi). Maksimāli aprīkotas Dacia (vienalga – Logan vai Duster) par savu budžetu varēju nopirkt divas. Vienu braukt, otru rezerves daļām. Jā, ņirgājos:)

Bet beigu beigās tomēr nosliecos par labu Škoda Octavia sedanam (liftbekam!). Bagāžnieks ir vienkārši “wow” pat tad, ja neņem universāli. 2.0 TDI dzinējs ir brīnišķīgs no dinamikas skatu punkta. DSG sākumā arī šķita kā pilnīgs wowowowowow (bet… lasi nākamajās daļās:). Kaut kā āķis lūpā, izdevās vienoties arī par papildus nosacījumiem (tā es nosaucu atlaidi:), izdevās forši pārdot arī siviku. Sakrita visi punkti uz visiem i tā, ka pasūtīju sev jaunu Octavia

Starp citu, pasūtīju ne-universālu. Tas tāpēc, ka Octavia ir izcils liftback virsbūves tips, kas ietilpības ziņā būtiski neatpaliek no universāla, kā arī maksā par tūkstoš eiro mazāk :)

Interesants moments – jaudīgā Octavia RS versija būtu labāk aprīkota par manis izvēlēto, kā arī cenas ziņā maksātu mazāk. Degvielu gan diez vai spētu liet, lai gan kolēģis stāsta, ka patēriņš pat pilsētā esot diezgan smieklīgs (6-7 litri).

Vai bija vērts? Redzēsim. Secinājumus kopā izdarīsim nākamajos rakstos :)

RedStar7

Un pašas interesantākās (vismaz man) pozīcijas aizšvīkātas. Nudien nesaprotu kāpēc, jo bez tā viss pārvēršas par tādu lirisku apceri. Bet tā būtu varēts iedot kādu priekšstatu par uzturēšanas izmaksām arī cilvēkiem, kuri ikdienā nebraukā ar autiņu.

RedStar7

Saprotams, ka individuāli, bet kāpēc sensitīvi? Turklāt kam sensitīvi? Tev? Man? Sabiedrībai? Man nē, par sabiedrību nezinu, tev – laikam, bet kāpēc – nevaru saprast.
Te jau ir tas interesantais – tava subjektīvā pieredze, tavi subjektīvie dati. Lai es varu aprēķināt un salīdzināt, o, man sanāk vairāk vai mazāk, domāt kāpēc utt. Varbūt man serviss par dārgu, varbūt kasko varēju pameklēt lētāk, vai re kā laacz ar octa nav paveicies.

Vaards

Minēšu:

Laacz ir bieži moralizējis par pareizo braukšanu godprātīgajiem autovadītājiem. Ja attiecīgie cipari uzrāda būtiski augstākus rezultātus kā citiem šāda salīdzinājuma apkopotājiem, tad tie sāks domāt – Laacz? Ei, Laacz!? Kaut ko esi nonesis, ja? Trīsreiz pēc kārtas, ja?

;)

Edgars

Nu tos datus var brīvi dabūt. Līzingu aprēķina līzinga kalkulatorā, Kasko izmaksas ir Škodas salonā uz galda, tehniskās apkopes prasām dīlerim, OCTA ir ļoti individuāli.
Gaidīšu turpinājumu, būs interesanti salīdzināt sar savu pieredzi. :)

PITER'S

O.K.
Tomēr, pārdot ir vieglāk ja ir lieki garantijas gadiņi. Un visi jau nerullē tik knaši, man vairāk par 20 tūkstoši gadā nesanāk.
Darbs-mājas-veikals un visa pārējā darbība pilsētas apkārtne.
Atvaļinājumā parasti izmantoju lidostas pakalpojumus. Patīk atpūsties, kur tālāk.

Ernests

Par jaunu auto ka visi ir labi kamēr jauni nepiekritīšu – zinu cilvēku, kas bija nopircis KIA Sportage nullīti, pēc pusotra gada un dažiem nopietniem servisa apmeklējumiem, pārdeva auto un nopirka 4gadus vecu bmw 5.sēriju
Pēc pusgada ar jauno auto saka – lai arī bmw ir 4gadus vecs, bet sajūtas ir kā diena pret nakti par labu “mazlietotajam auto” gan komforta gan braukšanas ziņā.

Trio

Labs rezumē, paldies:) Gaidu turpinājumu!
1. nenožēlo, ka nepaņēmi dažus gadus augstākas klases auto? ne gluži 10 gadīgs semjora, bet 2-3 gadīgs?
2. škoda, kia, hyundai – no tā paša plaukta – lēti un gana labi pakaļas pārvietotāji, nekas vairāk:)
3. kas tas par nr ep7777? csdd neatrod.
4. “sensitīvi” dati – ne tur kas sensitīvs, bet ne arī jāraud, ka noslēpti – kas tur ko pašam nenoskaidrot, ja tiešām ir interese.

Vilis

tas nav džips, bet cross-overs tipa tiguan, sportage, rav4, crv u.tml. ne pēc izmēriem, ne pēc piekares tur nav nekā no džipa. turklāt, dīzeļautomāta versijā viņš ir FWD. uz šosejas dīzeļautomāts tērē 5 litrus. pie tam tas ir vienīgais cross-overs kur vīriešu šoferi ir +/- 50%.
ne jau velti pirktākais auto LV.

Vilis

augstākā auto ir daudz komfortablāk iekāpt un sēdēt, labāka redzamība un vispār ir foršāk. tie, kas pamēģina, pie sedaniem neatgriežas. krosoveram nav visas klasiskās džipu vainas – cena, izmēri, milzīgi motori un degvielas patēriņi, zvalstīga gaita u.tml. viņš galīgi nav liels – tas ir normāla izmēra pacelts hečbeks. ja pamatā pa pilsētu, tad manuprāt ļoti labs variants.

tas ka ar Rav4, Tiguan un Sportage pārsvarā brauc sievietes ir fakts, tāpēc daudzi vīrieši tos neizvēlas. Qashqai ir vienīgais izņēmums šajā kategorijā.

Oto

Škoda jau nav mazāka govs. Kas-kaiš nav nemaz tik liels, toties ērts un pietiekoši ietilpīgs. Ja nu vienīgi skaņas izolācija varēja būt labāka un ir pāris trokšņi no piekares.

Octavia
External dimensions
Length (mm):4,659
Width (mm):1,814
Height (mm):1,461
Clear height (mm):140
Wheel base (mm):2,686
Weight(kg): 1924
aerodynamic drag (CdA) 0.72

Nissan QASHQAI
VIRSBŪVES GARUMS (MM) 4377
VIRSBŪVES PLATUMS (MM) 1806
VIRSBŪVES AUGSTUMS (MM) 1595
RITEŅU GARENBĀZE (MM) 2 646
AUTOMOBIĻA PAŠMASA (KG) 2 030
aerodynamic drag (CdA) 0.8

Kopsavilkums gan ir tāds, rēķini kā gribi, tāpat beigās nopērk to kas patīk :D Ne jau ar tabulām pēc tam brauc, bet gan ar savu auto.

Ingus

Pirms brīža arī meklēju auto, izstaigāju visus salonus, tajā skaitā Skandi, kas tirgo Nissan.
Jāatzīst, ka Qashqai ir salīdzinoši kompakts (lasi šaurs). Ja regulāri un daudz būtu ar tādu jābrauc, varētu sākt traucēt. Ja tik cik pa pilsētu nelielus gabalus, tad droši vien vienalga.

Viestarts

Nissan Qashqai ir mazāka mašīna par Octavia (paskaties pēc izmēriem un salona ietilpības) tikai pacelta augstāk no zemes. Manuprāt tie crosoveri ir pilnīgi nejēdzīgas mašīnas.

Edgars

Kurš teica, ka ir kaut kāds “gāz”stāvoklis? Mūsdienās taču auto iedarbini un pēc pārdesmit sekundēm prātīgi sāc braukt. Ar aukstu “gāzt” nav labi ne dīzeļa, ne benzīna gadījumā.

Gundars

Škodas dīzelis varbūt uzsilst lēnāk. Volvo ir silts pirms esmu ielicis trešajā robā. Tie mīti par dīzeļu sildīšanu gan ir dzīvotspējīgi.. Labs raksts, autoram paldies. Pārliecinājos, ka tiešām katram auto savs cienītājs. Man Škoda būtu pēdējā sarakstā. Tas pats lētais gals, kas korejieši, bet cena augstāka. Ja taupa, tad taupa. Jā, lētāka par vācu vidējo klasi vai skandināviem, bet jaatceras, ka pērk vienreiz, tos vairāk samaksātos dažus tūkstošus ātri aizmirst, bet ikdienas tēriņi sastāda izteikti lielāko daļu no kilometra izmaksas. Un ikdienas tēriņi ir aptuveni vienādi gan nedaudz glaunākam auto, gan tautas klasei. Izturība gan nē. Negribi pārsteigumus, pērc piem. Volvo – izturīgs, uzticams. Gribi ekonomēt un pavadi laiku bezgalīgos izmaksu aprēķinos – pērc Hyundai i20 – lēts pērkot, ne dārgs uzturēšanā, pārvietoties pilsētā pilnīgi pietiek. Ko dod tā garantija? Sākumā dabū līdz servisam salūzušo auto, tad diskutē vai būs garantijas gadījums. Tad remonta laikā domā ar ko pārvietoties. Pēctam brauc pakaļ autiņam. Tam visam laiks un nauda tāpat aiziet.
Kaut kā tā, mans subjektīvais redzējums.

xxx2

Nevajag aizmirst ka siers pa brīvu ir tikai peļu slazdā un tad arī tikai otrajai pelei!
Kā galvenais arguments par labu jaunam auto tiek minēta garantija. Bet nevajag aizmirst, ka garantija nekādi nepasargā no auto saplīšanas. Laacz, pats raksti ka sēdēji 4h servisā uz lampiņu garantijas nomaiņu otro reizi, tā vietā vietā lai pa pāris Eur nopirktu lampiņu tuvējā autobodē un pāris minūšu laikā to nomainītu.
Attiecībā par lietota auto remontiem – jauna auto gadījumā šo pozīciju ar uzviju nosedz dārgās apkopes pie dīlera. Bez tam esi piesiets pie dīlera servisa, bet lietota auto remontus var veikt kur izdevīgāk – tuvāk pie mājām vai darba.
Bez tam – tu takš paņēmi auto uz kredīta – operatīvajā līzingā kas arī slēpj sevī pamatīgus riskus! (es uzskatu ka līst parādos dēļ auto vai elektronikas ir neprāts! Labi, ir daži specifiski gadījumi…)
Gadījums ar bijušā darba kolēģi. Sieva nošrotoja operatīvajā līzīngā ņemtu auto. Visi domāja – viss oki, ir takš kasko. Bet nekā! Apdrošinātājs novērtēja, ka labot auto neatmaksājas un izmaksāja auto tirgus vērtību. Tikai tāds sīkums ka šī summa bija mazāka par līzinga atlikumu. Pēc garām diskusijām palika bez auto un nācās turpināt līzingu maksāt.
Es saprotu kāpēc cipari tabulās ir noslēpti/sagrozīti – Laacz negrib parādīt cik īstenībā dārgs ir viņa jaunais auto.

Edgars

Eeeem nu tāpēc ir jālasa kasko līgums un jāskatās, kāda ir apdrošinājuma summa.
Garantija pasargā no neplānotām izmaksām. Jauna auto remonts var būt ļoti dārgs – bet, ja tev ir garantija, tev par to galva nesāp.
Garantijas apkopes ir sāpe, jā. Tāpēc ir svarīgi iepriekš iekļaut vidējo ciparu izmaksu aprēķinā. Škodai apkopes ir salīdzinoši padārgas.
Ja tu gribi teikt, ka jauns auto nav izdevīgāks – tā ir taisnība. Finansiāli. Taču tas, par ko tu maksā, ir sirdsmiers, jauna auto smarža, zināma auto vēsture… netveramās lietas. :)

laacz

Šajā gadījumā mainīja lampiņu, bet iepriekšējā reizē mainīja visu bloku (kas man ielidotu daudz lielākā ciparā). Kopumā es jau sen esmu atpelnījis pārmaksu par pagarināto garantiju. Ar uzviju.

Es nekad mūžā neņemtu operatīvo līzingu. Pie kam, obviously sieva nav šādu risku izvērtējusi. Es izvērtēju gan, ņemot līzingu, gan izvēloties KASKO.

Un, protams, ka jauns auto ir dārgāks (lasi – dārgs, ja vēlies) par mazlietotu. Bet jauns ir jauns. Manā īpašumā ir bijuši divi auto. Abi divi ir likuši atstāt servisos bargu naudu. Savilku kopā izmaksas iepriekšējiem auto un tagadējam – servisu apmeklējumu ziņā ietaupījums ir. Es labāk dzīvoju ar prognozējamām izmaksām, nekā ar neprognozējamām. Tā es varu plānot finanšu plūsmu, nerezervējot līdzekļus neparedzētiem auto remonta gadījumiem.

Gundars

Divu gadu auto ar reālu, pārbaudāmu nobraukumu ap 60tkst. ir par 30% lētāks kā identisks no salona. Lūk šie 30% ir finansu spilvens tiem “neparedzētajiem izdevumiem”. Varu derēt ka ne pusi no tā neiztērēsi. Divu gadu auto nekas tik dramatisks izlīst nevar. Ja ir ražotāja brāķis bijis, tad tas jau izlīdis. Bet, protams, ka foršāk ir iekāpt jaunā autiņā, par to diskusija nav.

tix

Pirkt jaunu autiņu nekad neatmaksājas. Ir emocionālā puse par ko jau rakstīji, bet, protams, vienmēr var atrast sev pieņemamāko no jaunajiem pēc cenas un citiem faktoriem. Škoda pēc cenas ir draudzīga, arī autoskolas instruktors (teorijas) nopirka sev jaunu octavia bija priecīgs.

Iesniegt savu viedokli

Atruna par moderāciju. Daži vārdi, var gadīties, ka ir iz melnās listes (viagra and stuff). Tādi komentāri tiek aizturēti, pirms parādās lapā. Ja Tavs komentārs neparādās uzreizi, būs vien jāpagaida, līdz es jamo izlasīšu. Protams, ka paturu tiesības sev netīkošos komentārus dzēst, iemeslu neminot.