CSNg uz Latvijas ceļiem
Labvakar, manu mazo draudziņ. Kā saka - tvīto visupirms, domā pēc tam. Vajadzēja sākt ar bloga ierakstu, bet tas pieleca tikai pēc tvīta. Bet labāk vēlāk, nekā nekad.
Tu noteikti ne reizi vien esi ielaidies strīdos par to - kas tad īsti ir vainīgs pie ceļu satiksmes negadījumiem. Es arī. Varbūt neesi. Tas nekas. Es arī.
Izrādās, ka lielāku un mazāku CSNg populārākā pulcēšanās vieta ir... Lubānas ielas apkārtne. Bet tikai tāpēc, ka uz tās ir divi ļoti intensīvi krustojumi un lielais aplis.
Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ir niecīgi - buktīte, skrāpīte. Smagie, savukārt, ir reti, bet par tiem runā un sāk rasties iespaids, ka patiesībā visas avārijas ir gaļas mašīnas. Tā nav. Bet, lai varētu saprast - kāpēc, vajadzētu kopsavilkumu, izanalizējot visu saskaņoto paziņojumu un policijai iesniegto paskaidrojumu tūkstošus. To man neviens nedos, tāpēc jāmeklē citi ceļi.
Gatavojoties vasarai un P. Timrota vārdā nosauktajai policijas vērošanai, savedu kārtībā strādāt beigušo Waze datu savācējrisinājumu. Papildus policijai, vāzētāji ziņo arīdzan par visādām citām lietiņām - bedrēm, sastrēgumiem un tai skaitā arī avārijām.
Nu, re. Un viena no lietām, ko mēs varam izdarīt, ir veikli uzmest uz kartes ziņotos ceļu satiksmes negadījumus. Neliels algoritms, kurš atlasa nost dublikātus (atkārtotus ziņojumus par vieniem un tiem pašiem negadījumiem) un lieta cepurē.
Pagaidām gan datu nav daudz (pusotra nedēļa), kā arī heatmap jūtīgums būs jāsaregulē, bet pagaidīsim dažus mēnešus un tad vērtēsim.
Gandrīz aizmirsu. Aktuālo satiksmes negadījumu karti var atrast te.
Pabeigsim ar atbildi uz jautājumu par cēloņiem. Papētot karti, nav grūti pamanīt vispārējo tendenci. Vairāk vai mazāk avārijas lielākoties notiek vietās, kur ir intensīva satiksme un cilvēki maina joslas (kreisie pagriezieni bez papildjoslas, braukšana apļos, utt.) Savukārt, kas attiecās uz smagajām avārijām, tur jāštuko citi piegājieni.
Richlv
2016. gada 12. maijā, plkst. 22:44
"iz veikli" -> "ir veikli"
laacz Autors
2016. gada 12. maijā, plkst. 22:50
Fixed.
Vaards
2016. gada 12. maijā, plkst. 23:34
Vēl būtu vērtīgi notikušās avārijas izdalīt ar tajā vietā izbraukušo mašīnu daudzumu, par kādu piecgadi, piemēram. Kā teikt, lai zin vai drošāk braukt pa lauku granteni vai nogriezties no Salu tilta. ;-)
Màris
2016. gada 13. maijā, plkst. 06:04
Vareni! Sekošu, jo ļoti interesanti.
kk
2016. gada 13. maijā, plkst. 09:11
Tev faviconā plakstiņš raustās... ej atvaļinājumā! :D
laacz Autors
2016. gada 13. maijā, plkst. 09:41
Yes. Pagāja teju gads, līdz kāds pamanīja :)
e-remit
2016. gada 13. maijā, plkst. 10:02
Ja? Tas bija īpaši jāpaziņo, ka pamana? ;)
e-remit
2016. gada 13. maijā, plkst. 10:04
Gan jau ka poliči tajās vietās saliks radarus un viss būs kārtībā! Gan jau ka Rīgā ātrums pārāk liels! ;)
KKTK
2016. gada 13. maijā, plkst. 10:13
Avārijas apļos ir vienkārši mūsu "lauku" roku līkums. Tas tomēr ir visātrākais un drošākais krustojums lielām plūsmām.
DF
2016. gada 13. maijā, plkst. 23:09
Lubānas aplis parāda, cik cilvēki ir neizglītoti pārvietojoties aplī, braucu tur diezgan bieži, visi mauc garām 2-3 izejām pa ārējo apļja joslu... Es parasti braucu pa 2. joslu, jo bieži vajag nogriesties 2. izejā, nevis 1., bet kas notiek, nereti tur kāds mēģina man sānā ielikt, jo redz viņš ir izdomāji braukt pa ārējo joslu garām manai izejai un uzskata, ka viņam mani nav jālaiž, protams, ka skatos spoguļo un nereti nākas pat apstāties, jo redzu, ka nelaidīs.
deni2s
2016. gada 15. maijā, plkst. 01:14
Pa ārējo joslu braucošiem arī nav tevi obligāti jālaiž, pat, ja viņi brauc garām tavai izejai. Ja tevi nepalaiž (jeb pareizāk sakot, tu nemācēji nomainīt joslu netraucējot citus), izbrauc vēl vienu apli, vismaz tā man 10+ gadus atpakaļ autoskolā instruktors mācīja. Tas, ka jāiekārtojas 2+ joslā, ja nebrauc ārā nākamajā izejā ir ieteikums, nevis noteikums, oficāli drīkst braukt pa ārējo joslu kaut 10x pa apli.
Vienmēr braucu pa 3. joslu, jo jābrauc ārā laikam 3. izejā.
Mr. Serge
2016. gada 13. maijā, plkst. 13:17
Cienītais kartogrāfs varētu uztaisīt arī atsevišķu bloga ierakstu par Rīgas ceļazīmju datubāzi.
laacz Autors
2016. gada 13. maijā, plkst. 13:18
Tur, domā, ir daudz, ko rakstīt? Laikam jau ir. OK.
Mr. Serge
2016. gada 13. maijā, plkst. 14:45
Ir ir. Bliez augšā. Ja jau feisbuku piekakāt bija ar ko, tad blogā arī ir par ko.
Justs
2016. gada 14. maijā, plkst. 13:17
Ar kodu būtu gatavs padalīties? Github? :)
laacz Autors
2016. gada 14. maijā, plkst. 20:40
Īsti nē. Tā nav nekāda raķešzinātne, bet koda publiskošana varētu novest pie attiecīgā uzņēmuma nepatikas.
Oto
2016. gada 29. maijā, plkst. 18:41
Derētu vēl pilnai laimei bedrukarti ar automātisku ikmēneša e-vēstules nosūtīšanu RDSD par katru saprātīgā termiņā nesalabotu bedri vai nesniegtu atbildi kāpēc bedre netiks labota :D
Hmm
2016. gada 29. maijā, plkst. 20:21
LVceļu mājaslapā ir tieši no Waze ņemta informācija par bedrēm.
Oto
2016. gada 1. jūnijā, plkst. 22:36
Jā, bet jau jautāju tā informācija nekur tālāk netiek nodota, bet RDSD, lai nebūtu ielas/veloceliņi jālabo visas ziņojumu iespējas ir piegriezuši vairs nav ne bedru karte, ne velo sadaļas.
Oto
2016. gada 14. jūnijā, plkst. 11:54
Šķiet filtrācija īsti nestrādā, jo piemēram šinī vietā, kas man ir ikdienas maršruts avāriju skaits nav bijis tik liels cik rāda- http://dev.laacz.lv/waze/heat.php?lat=56.95159803569458&lon=24.38052892684936&zoom=16
Ārpus pilsētām mierīgi var filtrēt ar lielāku pielaidi, jo ziņojumi nav tik precīzi vai arī jāfiltrē pēc segmentiem. Derētu vēl kartē iespēju uzklikšķinot iegūt info par punktu vismaz ar laiku kad tas ziņots. Vai arī derētu, ka negadījuma grafiks pulksteņlaika griezumā būtu par redzamo skatā nevis par visiem negadījumiem.
Oto
2016. gada 5. jūlijā, plkst. 11:40
Vai ir iespējams iegūt datus arī par DUS un degvielas cenām? Tā kā livemap nerāda DUS, tad tas varētu būt noderīgs rīks. Pie tam vēsturiskie dati var noderēt arī vēlāk.