✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Ko cilvēki nožēlo pēc mājas uzcelšanas?

2016. gada 1. augustā, 114 komentāri

Raugi, pirms kāda laika pamanījos aptaujāt interneta un patiesās dzīves biedrus, kuri ir uzbūvējuši vienu vai vairākas mājas savām vajadzībām. Mērķis - noskaidrot, ko tagad darītu savādāk, ko izdarīja lieki, ko aizmirsa. Zemāk ir mēģinājums apkopot aptaujas rezultātus.

Protams, ja Tev ir kas sakāms, droši piebilsti komentāros te vai sociālajos tīklos. Labāk gan te, lai viss ir vienuviet.

Plānojums

Daudzi minēja, ka nožēlo otrā stāva esamību. Pie mīnusiem tiek minēta kāpelēšana, iespējamās organisma vispārējās novecošanas radītās problēmas pēc gadiem endesmit, paaugstināts traumatisma risks maziem bērniem un pašam esot kunga dūšā, kāpņu aizņemtā platība, telpu izvietojums un kopējā funkcionālā efektivitāte. Otrā stāva plusi, savukārt, ietver kopējās zemes platības lietderīgāku izmantojumu, iespēju uz nakti pirmajā stāvā uzlikt signalizāciju, iespējami lētākas izmaksas uz kvadrātmetru. Mūsu izvēle ir viens stāvs bez izbūvējamajiem bēniņiem. Bēniņi neizmantojami tāpēc, ka neviens tur nekad nekāps un neko neliks. Dzīvot tur neviens nedzīvos un mantas tur krāt nevajag. Vēl viens arguments pret lietojamiem bēniņiem ir ir būtisks sadārdzinājums jumta konstrukcijai.

Garāža. Strīdus ābols. Garāža ir paredzēta, bet eso saprātīgs un loģiski domājošs, rēķinos, ka vismaz sākumā, kamēr nebūs citu vietu, mašīnas stāvēs ārā, bet garāžā būs mantas. Garāžu siltināt tikpat būtiski, kā pārējo māju. Tas ļaus atteikties no atsevišķas garāžas apkures, jo pat ziemā tur turēsies mazie plusi. Pie neapsildāmas garāžas mīnusiem jāmin nepieciešamība pamatīgāk nosiltināt sienu un durvis uz iekštelpām, kas mazliet samazina iekštelpu vai garāžas platību. Arī durvis nāksies mazliet nopietnākas.

Garāža kā mantu (ne mašīnu) noliktava iet komplektā ar saimniecības ēku. Pašreiz plānā ir atsevišķa 25m² liela būve, kuras uzstutēšana notiek daudz vienkāršākā kārtībā. Varētu lielāku, bet nolēmām, ka nav ko izvirst. Saimniecības ēkai svarīgi ir gana platas durvis. Par saimniecības ēku uzrakstīšu atsevišķi.

Nedzīvojamo telpu izmērs spēlē lomu arī apkures risinājuma kontekstā. Ja tās ir granulas vai malka, nepieciešama vieta, kur tās novietot. Lai gan potenciālā platība nav liela, vietai ir jābūt sausai un viegli pieejamai. Parādās arī skurstenis, kā arī pati uzparikte komplektā ar tvertni nav tā mazākā. Pat, ja plānā kamīns, arī tam malciņu gribēsies kaut kur likt. Vismaz pāris čupiņas. Trepes, zāles iznīcināšanas rīki, sniega pārvietošanas rīki, vienfāzes ģenerators, dārza uzturēšanai nepeciešamās lietas, utt - tas viss aizņem vietu.

Vējtveris. Tas ir tas koridors, kuram vienā galā ir ārdurvis, bet otrā - iekšdurvis. Ziemā noteikti noderēs. Bet līdz ar to pietiekami liels, lai trīs cilvēki ziemas tuntuļos var ieiet un tik vienlaicīgi paši ar sevi galā. Tur vajag skapi, kurā novietot operatīvās un aktuālās virsdrēbas, kā arī dažāda veida apavus (daiļais dzimum, es skatos uz jums).

Atteikties no sliekšņiem un viltīgiem stūriem. Tas tāpēc, lai, kamēr esi darbā, māju tīra robots.

Ja vieta atļauj, daudz skapju, no kuriem vienā var fiziski ieiet. Mums patlaban ir dzīvoklis ar diviem iebūvētiem skapjiem. Desmit gadu laikā sāk palikt stipri par īsu. Protams, ka ir cilvēki, kuri noteikti var iztikt ar vienu nelielu skapīti. Mēs neesam starp tiem.

Terase. Tā ir forša lietiņa un vietiņa. Ja iespējams un nav mežonīgi dārgi, vēlams vismaz daļēji apjumtu, lai lietus laikā terasētāji neizkustu. Kā arī - pietiekami lielu, lai nav jāspiežas.

Telpu ziemas krājumiem. Kādreiz to sauca par pieliekamo. To nevajag apkurināt, bet nevajag ļaut arī sasalt ragā. No otras puses, ja nu galīgi nekā, var provēt apkurināmu vai lieliski izolētu saimniecības ēku. Var arī pagrabu vai puspagrabu, bet atkal - kārtīgi jārūpējas, lai neapplūst, lai ir ventilācija, lai nepelē. Idejiski modernam cilvēkam tas varbūt nav pat nepieciešams, bet vecāsmammas zaptes, kartupeļi un citas lietiņas tomēr dažkārt gribās kaut kur nolikt.

Teritorija

Drenāža ap māju. Visu zemē un novadīt uz grāvi. Man ir tāds viens liels, cūka, grāvis. Bet no otras puses - tas ir grāvja gals, slīpums ir prom no manis, ūdens aizplūst prom zibenīgi. Arī pēc milzu lietavām.

Māja

Siltumizolācija. Daudz, dikti un nežēlot. Tas gan līdzi pavelk arī piespiedu ventilācijas izbūvi un, protams, papildus izmaksas. Ja nebūs ventilācijas, būs mitrums, kondensāts un pelējums. Mūsu gadījumā sienas nav problēma, griestos daudz vates, logi divkameru (trīskameru ir labāk, bet ieguvums neatsver papildus izmaksas). Obligāta termogrāfija pirmajā ziemā, lai var piegādātājiem, ražotājiem vai darbu veicējiem pieteikt nepilnības. Ja ne uzreiz, tad vēlams ieplānot iespēju iestrādāt rekuperāciju.

Novietojums pret debespusēm. Dzīvojamies dienvidos. Ja plāno uz jumta eventuāli izvietot saules kolektorus, tad būtu vēlams slīpums uz dienvidiem, bet kolektoru slīpums ir koriģējams, tikai tie būs ļoti pamanāmi. Ja iespējams, vēlams panākt, lai vasaras augstā dienvidus saule nespīd logos, bet ziemā zemā dienvidus saule to dara.

Ūdens krāns mājas ārpusē. Tā kā man (iespējams, bet par to atsevišķi) būs pilsētas ūdensapgāde, bet dārza vajadzībām spice nekad mūžā neatmaksāsies, tad šis ir labs ieteikums. Tiesa, jāņem vērā tas, ka nepieciešams pirms ziemas to aizslēgt no ēkas iekšpuses, kā arī obligāti izpūst lieko ūdeni. Tāpēc būs nepieciešama piekļuve arī no iekšpuses šādām konservācijas vajadzībām. Parasti tādu vietu visprātīgāk veidot garāžas stūrī, ja tā nesasalst.

Komunikācijas

Komunikācijas ārpus mājas. Paredzēt elektrību (gan 220, gan vājstrāvu) uz visurieni. Pat, ja šķiet, ka nevajag, ir vērts būvdarbu laikā zemē ierakt gofras ar buksierīšiem, pa kurām nepieciešamības gadījumā izvilkt, ko vajag. Visu to rokam pēc iespējas taisnu, nevis ar trejdeviņiem līkumiem. Izskatīt iespēju dziļā zemē ierakt arī ūdeni uz dārza tālo galu (saimniecības ēku). Pamatprincips - lai nav jānodarbojas ar rakšanas darbiem, kad zālājs ir smuki zaļš, līdzens un viss tāds skaists. Vai arī lai nav bruģis jāceļ ārā, lai vienu mazu vadiņu izvilktu.

Ja perspektīvā ceri tikt pie normāla interneta pieslēguma, tad arī to paredzi jau tagad. Savādāk iemītnieki protestēs par rakumiem dēļ kaut kādas nieka optikas :)

Ārpusē paredzam no iekštelpām atslēdzamas elektrības rozetes lampiņām vai citām elektroierīcēm, kuras var rasties nepieciešamība lietot ārpus mājas. Atsevišķa čupiņa ar rozetēm uz terasi (lai var pieslēgt tuc-tuc, palādēt viedierīci, datoru, pieslēgt odu atbaidīšanas līdzekli). Atcerēties par apgaismojumu ap māju. Gan ikdienas, gan ziemassvētku. Ja esi iedomājies pušķot iestādītu egli ārpusē, tai arī gribēsies lampiņas iekārt.

Līdzīgi apsvērumi ir attiecināmi arī uz mājas iekšējo elektroinstalāciju. Kamēr vannas istaba, mazā tualete un virtuve savu atrašanās vietu diez vai mainīs, mājas iemītnieku paradumi nav pastāvīgi. Un tad arī nespēja iespraust vadiņu tur, kur vajag, bet nav, var radīt nelielu diskomfortu. Tāpēc izvelkam elektrību uz visurieni, rozešu skaita ziņā nežmiedzamies. Ja jau velkam 220, tad īsti daudz nemaksā izvilkt arī vājstrāvas vadus. Ko tu darīsi, ja atvēzēsies uz automātiku? Kā signalizāciju ievilksi? Protams, ka mūsdienās viss ir pieejams arī bezvadu variantā, bet tam arī ir savi ierobežojumi un neērtības.

Ja nu tomēr uzšķaudīt, tad tīkla vadus vēlams izvilkt vismaz uz fiksēto iekārtu atrašanās vietām (TV, bezvadu piekļuves punkts vai punkti, utt.).

Ja par elektrību, tad būtu vēlams iespēju robežās visu kritisko salikt uz vienas fāzes. Apkure, katrā istabā viena vai divas rozetes, ledusskapis, kritiskie sūkņi, utt. Tas tāpēc, lai elektroenerģijas padeves traucējumu gadījumā varētu iztikt ar lētāku vienfāzes ģeneratoru. Te gan būs triks. Ja apkure prasa daudz elektrības, ar vienu fāzi var nepietikt. Katrā gadījumā, jau tagad padomāt par krīzes situāciju, kad uz dienu vai divām pazūd elektroapgāde dabas vai cilvēku dēļ. Nevajadzētu iedomāties, ka pietiek ar pašu ģeneratoru. Lai to droši varētu pieslēgt un nekas nepalidotu, kad atgriežas lielā elektrība, ir attiecīgi jāizplāno iekšējie tīkli.

Pēdējie nieki

Vannas istabā ieklāj trapu, lai ūdens no grīdas plūst prom, nevis jāslauka vai jāgaida, kad grīdas iztvaicēs. Traps ir tāda šķirbiņa grīdā, kas ir pieslēgta kanalizācijai. Plus - neliels grīdas slīpums tās virzienā.

Gaismas slēdži caurstaigājamajām telpām jāparedz pie visām ieejām. Guļamistabās - arī pie gultas. Ja ir paredzēta stāvlampa, tad iedomājies, cik ērti būtu to izslēgt ar slēdzi no stūra. Tāpēc pāris rozetes paredzam izslēdzamas ar slēdzi.

Pats galvenais

Lai ko tu vilktu, lai kur tu kaut ko ieklātu. Visu sazīmē. Un nevis aptuveni, bet precīzi. Elektrība, vājstrāva, apkure, kanalizācija. Kas no kurienes iet, uz kurieni aiziet, izmēri, utt. Šādas plāns noderēs pēc gadiem desmit, kad būs jāsāk remonti. Var arī ātrāk noderēt, ja uzradīsies kāds brāķis vai fundamentāla problēma.

Komentāru izlase

  • Vīgants ir uztaisījis apjomīgu sarakstu, kas teju vai 100% atspoguļo to, kas mūsu projektā jau ir ņemts vērā.

Tādi tie ieteikumi. Vēl kaut kas?

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar sco

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:24

Par to vienfāzes ģeneratoru, tev tas ne tikai būs vajadzīgs, bet arī būs vajadzīgs plāns, kā tu to elektrību pievadīsi ēkai un padosi tālāk kur vajag. Man laukos ir vads ar štepseļiem abos galos, outages gadījumā viens štepselis ģeneratorā un otrs rozetē sienā. Tālāk elektrības skapī ir automātiskie drošinātāji ar kuriem es visas fāzes varu saslēgt kopā, un ieslēdzot tos tā vienas fāzes elektrība man ir visu fāzu rozetēs. Protams, tur manuāla slēgāšana un nianses, bet nu tās jau katrs izdomā kā izdomā, galvenais lai pie elektrības atgriešanās nepalido ģenerators un elektrības skapis neaiziet liesmās :D

Gravatar laacz Autors

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:26

Jā, tūliņ pierakstīšu. Galvā bija par to, ka iekšējo tīklu projektā šis ir jāparedz, bet piemirsu pierakstīt.

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:39

Man tāds ir. Ģenerators ir nostāvējis 8 gadus bez pielietojuma, domāju, ka vajadzētu tikt vaļā, kamēr nav sācis sadalīties no stāvēšanas.

Gravatar Vigants

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:30

No savas puses iesaku:

  1. automātiku apkurei un siltās grīdas abos stāvos (ja ir 2stāvu māja). Automātika arī noder gadījumos, ja ziemā izdomā uz kādu nedēļu vai 2 aizbraukt tad nav jārūpējas par to, ka kaut kas aizsals un sasals.
  2. Pa sētu obligāti drenāža un arī jumta notekas lai pa taisno iekšā drenāžas sistēmā, lai uzreiz aiztek prom.
  3. Normālas jumta pārkares gan mājai gan terasei. Sākumā liekas ok, bet lielākas ir labāk, jo lietus nesit pa sienām un nelīst uz terases.
  4. Terasei pēc iespējas augstākus griestus, lai vajadzības gadījumā vai lietus laikā vari "mangāli" tur kurināt. Ja būs dārza lapene, tad šis nav aktuāli, bet nu padomā.
  5. Ugunsdzēsības signalizācija.
  6. Kustību detektori tikai mājas galvenajos punktos (centrā). Ja saliksi visur, tad nevarēsi atstāt logus pusvirus lai vēdinās, jo vējš kustina aizkarus un apsargi ir klāt. Bet dažreiz vasarā ļoti gribas tomēr tos logus atstāt vaļā.
  7. Ja vari atļauties, tad ierīko normālu piespiedu ventilāciju un arī kondicionieri ar regulēšanu katrai istabai atsevišķi. Tas ir tas, kas man reāli pietrūkst. Izmantosi labi, ja 10 dienas gadā, bet šīs 10 naktis, būsi ļoti pateicīgs! :)
  8. Noliktavās un saimniecības ēkās uzreiz plāno normālu izturīgu plauktu sistēmu. Arī pieliekamais ar normāliem plauktiem ar regulējumu augstumu būtiski ietaupa vietu. Lietas savākties laika gaitā un vajadzēs tās glabāt.
  9. Paredzi daudz vietas veļas mašīnai un veļas žāvētājam un vietu kur darboties ar to visu. Ja tā ir tualete, tad droši pāris papildus kvadrātmetri ļoti noderēs, kad ar to visu vajag ņemties. Jā, iesaku veļas žāvētāju, jo ziemā tad pa visu māju nesakarina drēbes žāvēties.
  10. Normālas ārdurvis.
  11. Netaupi uz iekšdurvju rokturiem un slēdzenēm, īpaši vannas istabā un tualetē, kur tos lieto pastiprināti.
  12. Paredzi labu apgaismojumu apkārt mājai. Ja gribās pavisam skaisti, tad var izvilkt vadus arī dārza, iebraucamā ceļa apgaismošanai.
  13. 2 tualetes. Viena var būt apvienota ar vannas istabu, bet otru noteikti vajag atsevišķi. Kad ir ciemiņi, tad ļooti noder.
  14. Istabas plāno tā lai pietiek pašiem + vēl vienam bērnam + viesiem. :) Guļamistabas agri vai vēlu būs par maz, bet ieplānotas papildus gultas vietas (kaut vai saliekamās) viesiem uz vienu nakti ir laba lieta.
  15. Mēbeles telpās un izkārtojums mainīsies, kad dzīvosiet, tādēļ paredzi rozetes visos istabas stūros. :)
  16. Pie visiem ūdens izvadiem no sienas klāt noslēdzošo ūdens krānu. Ja vajadzēs labot krānu, nebūs jāatslēdz visa sistēma... ja krāns sāks pilēt, varēsi uz laiku tikai to vienu atslēgt kamēr būs iespēja sataisīt.
  17. Garāžā stāvēs viss izņemot mašīnu.
  18. Mājās visas durvis paredzi aizslēdzamas. Visas atslēgas saliec kādā atslēgu kastītē ar numuriem. Kad vajadzēs, tad zini kur meklēt.
  19. Ievelc vadus video novērošanai uz mājas stūriem ārpusē. Sākumā varbūt nevajadzēs, bet pēc tam kad kaimiņam aiznesīs kaut ko no sētas, tad izdomāsi, ka tomēr vajag arī pieskatīt teritoriju.
  20. Visas trubas nosiltini, pārbaudi un vēlreiz nosiltini. Nekas nevar būt ļaunāks par pie ārsienas iebūvētu ūdens trubu, kas aizsalst... viss jālauž vaļā.
  21. Saliec apkalpošanas lūkas sienās (durtiņas), lai var regulēt siltuma padevi pa telpām, tīrīt kanalizācijas trubas un vēl. Ja liec iekšā sienās, tad atceries, ka kādu dienu vajadzēs tam tikt klāt.
  22. Jo vairāk istabā lampiņu jo labāk. LED, protams. JA ir daudz lampiņas, tad uzliec vairākus slēdžus lai var saslēgt pa daļām (tikai vienu istabas pusi, vai otru. Tikai griestu lampiņas, vai tikai sienas lampas.). Neliec spilgtuma regulētājus. Izklausās romantiski, bet LED ar dimmable ir daudz dārgāki un bieži tāpat raustās.
  23. Droši izklaidējies ar LED stripiem piemēram skapī plauktos, noliktavā plauktos, virs virtuves virsmas un tamlīdzīgi. Ļoti palīdz ērti redzēt kas kur stāv. Tagad no ACO ir arī LED stripi iebrauktuves izgaismošanai sētā ko ieliek uzreiz bruģī... izskatās vispār futuristiski un ir praktiski, jo nav stabi jāliek gar iebraucamo ceļu. Gaisma var ļoti mainīt kā izskatīsies tava māja un kā tu tajā jutīsies.

Lai izdodas!

Gravatar laacz Autors

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:34

Varētu domāt, ka esi man pār plecu skatījies neskaitāmās stundas, kad ir domāts par māju :) Viss šis ir ņemts vērā, izņemot kondicionieri, jo siltumsūknis var arī dzesēt karstās dienās. Tāpēc tas, laikam, arī ir tomēr ņemts vērā :P

Gravatar andza

2017. gada 29. decembrī, plkst. 15:14

Ar tiem zemes siltumsūkņiem liekas, ka lieta kruta, bet patiesībā tā tas nav... Un pēc dažiem gadiem pats sapratīsi, kad būs jāmaksā par patērēto elektrību... Ja jau tas būtu tik kruta, tad arī visi pārējie atteiktos no gāzes un ilgdekšanas katliem... Internetā vari palasīties blogu, to saka andzja... par apkuri siltumu utt (cits andza). Džeks laikam tomēr ar būvniecības diplomu zinās vairāk nekā mēs - ITšņiki. Viņam savulaik prasīju par to zemes siltumsūkni, viņš arī pateica, kas un kā... gluži manas domas. Apkures izvēlē noteikti Nr. 1 ir gāze, bet ne visur var dabūt pieslēgumu, jauda ir uzreiz momentāni.

Gravatar Zuze

2019. gada 7. oktobrī, plkst. 22:18

Mums zemes siltumsūknis jau 13 gadus kalpo, platība 240 m2, vidējā gada maksa par VISU elektrību mēnesī 120 eur. Lēti? Dārgi? Spriediet paši. 2x esam veikuši apkopi. Līdz 100eur.

Gravatar Andris

2020. gada 30. janvārī, plkst. 22:43

Tas ir daudz, jo iet runa par visu gadu, ne tikai par aukstajiem mēnešiem.

Gravatar Vigants

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:37

  1. Liels spogulis pa visu sienu vannasistabā. Nemaksā dārgi, bet nu ir ļoti superīga lieta. Vannas istabā virsmu var taisīt no virtuves virsmu materiāla, līdz ar to ir liela virsma, gaišs un liels spogulis, kur parunāt ar gudru cilvēku. :) Ja vari atļauties, tad spoguli apsildāmu, lai neaizmiglojas, kad mazgājies.
  2. Mitruma drošinātāji telpām kur ir ūdens (tualetes, vannasistaba, virtuve utt.)
  3. Vairākas rozetes āra noliktavā (saimniecības telpā) iekšpusē tuvāk pie durvīm. Ja vajadzēs ko pieslēgt, piemēram, putekļusūcēju lai var mašīnu iztīrīt vai kādu nelielu agregātu.
  4. Atceries ka kādu dienu būs arī suns vai kaķis vai abi... attiecīgi lai var iekļūšanu telpās organizēt un arī lai ir ārpusē mājvieta, ja suns būs lielāks.

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:38

  1. Kas ir mitruma drošinātāji? Es jau sen ko tādu meklēju, bet nezinu, kā sauc un kur dabūt.

Gravatar Vigants

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:52

Tie ir papildus drošinātāji, kas nostrādā, ja elektrības vadiem tiek klāt ūdens. Tur kaut kādi viltīgie viņi ir. Pajautā veikalā - mitruma elektrības slēdži/drošinātāji vai kaut kā tamlīdzīgi. Viņus liek ķēdē aiz parastajiem. Kad izsit, tad parastais ir ieslēgts, bet tas ir izslēdzies... atceries, ka tādi ir citādi būs apjukums kādēļ vannasistabā nav elektrības, lai gan [pamata] drošinātājs ieslēgts. :)

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:58

Runa ir par "noplūdes automātiem" vai kaut ko citu?

Gravatar laacz Autors

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:58

Tos sauc par noplūdes automātiem.

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 12:48

Ko sauc par noplūdes automātiem? :)

Gravatar asff

2016. gada 2. augustā, plkst. 07:33

Parastie PIR kustību sensori par vēja kustinātiem aizkariem trauksmi nedos.

Gravatar NuNu

2017. gada 26. septembrī, plkst. 19:16

Par visādiem lidojošiem un rāpojošiem bumbuļiem gan dos, it sevišķi ja tiem ielabpatīkas pastaigāties taisni PIRam pa seju... Tur jau pat koka dieviņš nenociestos...

Gravatar Reinis

2016. gada 4. augustā, plkst. 22:39

Es visām caurulēm, kuras iet pa āru vai caur aukstajām telpām, uzreiz siltinājumā liktu iekšā apsildes kabeli. Gan gadījumiem, ja siltinājums tomēr nofeilo, gan iespējai ūdeni konkrētajā punktā dabūt arī ziemas apstākļos.

Gravatar 123

2021. gada 13. septembrī, plkst. 21:01

To, ka vispār sākuši celt:)))

Gravatar UL

2016. gada 1. augustā, plkst. 10:50

" Ja iespējams, vēlams panākt, lai vasaras augstā dienvidus saule nespīd logos, bet ziemā zemā dienvidus saule to dara."

Šo tak regulē ar jumta pārkarēm. IMHO.

"obligāti izpūst lieko ūdeni." - bez normāla kompresora šo neizdarīt. Ar velopumpi - aizmirsti. ;)

Un vēl - nepietiek, ka visu sazīmē. Visues etapus vajag fočēt. Sākot ar bedri pamatiem. Tikai tad tu patiešām zināsi, kas kur ir zem betona paslēpts. Kur kādam vadam sienā gofra, kur caurule zem grīdas. Fočē katru dienu. Nenožēlosi :)

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:42

Piekrītu par fočēšanu. Bildē kā traks japāņu tūrists un neko nedzēs. Sevišķi elektrības vadus un caurules.

Gravatar Vigants

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:53

  • 1 par fočēšanu. :) Ir izglābis daudzas reizes.

Gravatar Jurz

2016. gada 1. augustā, plkst. 13:13

+1 Foto 10 gadu laikā ir izglābis vismaz reizes 5 pie būtiskiem darbiem dārzā/mājās.

Gravatar NuNu

2017. gada 26. septembrī, plkst. 19:21

"Izpūšana" notiek elementāri - atslēdz to sistēmas daļu kas baro ārieni, tad atgriež to krānu kas ārpusē un visbeidzot iztukšošanas (drenāžas) krānu kas atrodas atslēgtās sistēmas daļas zemākajā punktā - visu pārējo (nenormālā kompresora) darbu paveic gravitācija. Man tā ir uztaisīts, nesūdzos.

Gravatar Andron Mc

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:02

Ja ir tādā pālī ka nevar uzkāpt pa trepēm tad anyway jāguļ garažā! Tātad argumenti pret 2. stāvu ir 1kārši huiņa. Vajag tikai sakarīgas trepes. Un priekš bērniem ir vārtiņi visādi un "sētiņas".

Gravatar ce

2016. gada 2. augustā, plkst. 10:48

zīdaiņiem jā, bet, ja 6gadnieks joņo pakaļ 4gadniekam, tad sētiņas tā kā jau būs noņemtas..

Gravatar redrum

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:18

Ka māju cēlu minecraftā...

Gravatar .....

2017. gada 27. novembrī, plkst. 23:22

Kads te sakars ar minecraft

Gravatar x-f

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:42

Lietus ūdens uzkrāšana vasarā un tad liekā aizvadīšana grāvī — dārzam veselīgāk, nav jāmaksā. Pie vārtiem un iebraucamajam ceļam paredzi pietiekami vietas, kur ziemā šķūrēsi sniegu, lai neizrādās, ka nav, kur to likt, tālu jāstumj katru rītu un vakaru, bet ziema vēl tikai pusē, kas būs, kad tas viss kusīs, bet zeme vēl sasalusi un tā.

Ā, kamēr es vēl te – "tik pat", "patreiz"? Laacz, laacz..

Gravatar laacz Autors

2016. gada 1. augustā, plkst. 12:00

O! Par sniegu labs ieteikums. Nekādus liekus apstādījumus (kokus, krūmus) sniega sastumšanas vietā :)

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 11:57

  • Otrais stāvs: parasti slinkums kāpt augšā pēc kaut kā. Bet vismaz kaut kāds sports, tā ka ir arī plusi. Bet tagad būvētu vienstāvu, vienkārši viss pieejamāks. Protams, ja apbūves platība atļauj. Par bēniņiem nepiekrītu - ar laiku visās brīvajās vietās būs kaut kas sakrāmēts. Katra pažobele ir vērtīga.
  • Man ir auto nojume. Šausmīgi parocīgi un, ko daudzi nezina, nojumē auto stikls neaizsalst un neapraso. Vienīgais mīnuss - ziemā nevar ķimerēties gar auto, auksts. Nu, ja tas būtiski. Ja būvē nojumi, tad vajag jumtu līdz ieejai mājā. Lietus laikā burvīgi.
  • Pagrabu es tagad gribētu. Kaut maziņu. Noder.
  • Lietus ūdens: es gribētu diskrētu tvertni, kur tas uzkrājas. Praktiski un ekoloģiski.
  • Siltumizolācijas daudzumam nav tiešas korelācijas ar ventilācijas nepieciešamību. Siltumizolācijas veidam drīzāk.
  • Tehniskajā telpā vajag izlietni, kur mazgāt visādas netīras lietas - zābakus, krāsas rullīšus, špakteles utml.
  • Par visu kritisko uz vienas fāzes - nu nezinu, nezinu, mums biežākā elektrības problēma ir vienas fāzes pazušana. Imho, kad taisa pieslēgumu ģeneratoram, ar pārslēdzi pieslēdz kritiskās ierīces ģeneratora pieslēgumam.

Gravatar NuNu

2017. gada 26. septembrī, plkst. 19:27

Un lietus ūdens uzkrāšanu ai kā gribētos šādu:

Un vēlams vismaz 1.50 m zem zemes...

Gravatar Evelina

2018. gada 5. februārī, plkst. 07:50

Par lietus ūdens uzkrāšanu lasīju kaut ko baigi nelāgu, tas ūdens neesot labs, vai tik tur nevairojas tā trakā ūdens slimība, kas var pat ieelpojot tos tvaikus veidoties, neatceros kā sauc, ar L burtu sākās,ja nemaldos,bet nu tas neesot labi,tapec pilnigi izsledzu šo domu:) Leģionāru slimība, kaut kur bija raksts, ka tas savāktais ūdens tvaiko ārā un esot ļoti laba vide tur vairoties tām baktērijām

Gravatar Laura

2019. gada 1. februārī, plkst. 00:57

Piekrītu Evelina, tā stāvošā ūdens infekcija ir ļoti nelāga:( Tā pat majdzīvniekus ietkmē ne tikai cilvēku veselību... bērniem vispār tā ir smaga infekcija.... Ar spici atkal ir citas lielas problēmas , ja ūdens visu laiku ir rūsains... to pardzēt nevar neviens, pat tie kas sevi sauc par profesionāļiem un sola ka ar spii nebus ruusains ūdens... Būs... un visas mājas sienas būs dzeltenas, un zālājam un augiem dikti nepatīk tas ūdens.. Rīgā vismaz var par zemu cenu uzprojektēt otru skaitītāju dārza laistīsanai... nezinu kā ir laukos...

Gravatar Maxal

2016. gada 1. augustā, plkst. 12:32

0 ) atkritumu smalcinātājs izlietnē. must have. atkritumos iet tikai neorganika/kauli 1 ) Krāsu/beiču kodi - pieraksti visu, ar kādu krāsu/kādu tonējumu kas ir krāsots. 2 ) Kamīns ar siltuma akumulēšanu ir ļoti jauka/noderīga lieta. Manā gadījumā, pie gāzes apkures, samazina apkures sezonu par 1-2 mēnešiem, jo dod papildus siltumu, rudens periodā mēdz būt pietiekoši silts, bet mitrs...kamīns ar mitrumu tiek galā lieliski. + noder kā backup variants elektrības pazušanas gadījumā. 3 ) Sniegs puķu dobēm netraucēs, drīzāk palīdzēs - papildus siltumizolācija. Man viena no defaultajām sniega šķūrēšanas vietām ir uz puķu dobēm. :) 4 ) Ja garāža ir silta, tad ūdens krānu ārpusei var ierīkot tur, un siltajā periodā ar šļauku(vismaz man vārtiem apakšā esošā gumija atļauj vārtus aiztaisīt) pievienot pie krāna āŗpusē. būs mazāk caurumi sienās. 5 ) plaukti, plaukti, plaukti. 6 ) paredzēt rozetes ziemassvētku dekoriem/virtenēm. 7 ) āra apgaismei ap māju var salikt LED prožektorus ar kustību devējiem. Attiecīgi rozetes vēlams plānot pie jumta. (iet ļoti labi kopā ar 7) 8 ) 2as tualetes un ielikt dušu arī otrā nav nemaz tik daudz papildus izmaksas. atvieglo dzīvi ja ir ciemiņi. 9 ) Padomāt par vietu lielajai saldētavai (saldētas ogas, lielie saldējumi, etc) - izvērtēt pēc dzīvestila/ēšanas paradumiem. 10 ) rozetes - izvilkt pie sienām, kur itkā - nekad/nekas tāds nebūs. hvz kur izdomās ko ievilkt pēc 5iem gadiem. var atstāt kā kārbu zem apmetuma/tapetēm/krāsojuma, bez izejas uz ārpusi. Vajadzēs - 'atbrīvos' 11 ) ja ir/būs kaķis, kurš dzīvos iekšā, padomāt kur būs kaste. pakaiši iet pa gaisu palielā platībā. Labu ventilāciju. 12 ) bēniņi ir laba lieta. Var nomigrēt nesezonas lietas uz turieni (sniega lāpstas, zāles pļāvējs, slēpes, ragavas, u.t.t) Ja ir bēniņi, tad paredzēt tur rozeti/apgaismojumu. 13 ) drošinātāji - pārliecināties ka saplānoti pareizi, ka nav tā, ka kopā ar individuālo izsit arī mājas drošinātāju sadales skapī uz ielas. 14 ) terases/āra rozetes nav obligāti atslēgt no iekšas. ir normālas mitrumizturīgās kuras var būt 'dzīvas' visu gadu. 15 ) padomāt kur stāvēs velosipēdi, ķerra, darba instrumenti. Gada griezumā. 16 )

Gravatar Hmm

2016. gada 1. augustā, plkst. 12:34

Cik bieži tas ģenerators vajag? To praktiski nevajag. Sarēķini cik izmaksā un ko tu iegūsti. Kvalitatīvi savilkt un automatizēt. Paredzēt izplūdes. Ģenerators ar jākopj. Pats ģenģis tādām vajadzībām maksā 1500 euro un uz augšu. Kopā cik tas izmaksā? Tad uz ko tev ģenģi vajag? Uz saldētavu un apkures sūkņiem [te var ups uzlikt]. Viss. Tam ar īsti nevajag. LV nav tāda vieta kur 24 h nav elektrība. Ja nu grib baigi vienmēr var izvilkt ģenģi un novilkt spoli. Starpcitu saldētavu, ja ir dārzs, augļu koks un siltumnīca vajag likt kur vēsi, pagrabā vai saimniecības telpā. Var ietaupīt uz elektrību!

Gravatar Hmm

2016. gada 1. augustā, plkst. 12:39

Kruta vēl ir melnā virtuve, ja aizrausies ar zaptēm un visko vārīšanu. Ja nav tas interesanti/aktuāli, bet mīli ķimerēties ko remontēt, labot, darbagaldi, zāģi - tad tam vajag vietu. Auto garāža ir bezjēdzīga lieta! Nojume ok. Auto garāža rada vairāk problēmu nekā labumu. Rūsē auto, netīra ziemā telpa būs-dubļaina, auto izdala smaku specifisku. Drīzāk saimniecisko telpu veidot.

Gravatar Jurxs

2016. gada 1. augustā, plkst. 14:49

Ja gadās, tad neliec magnezīta plāksnes mitrās telpās, neapkurināma garāža utt. Kondensējas griesti. Ūdens, kurš notek no šīs plāksnes uz neuzsūcošas virsmas, neizžūs gadiem.

Jumta korēs nav ne vainas.

Gravatar Ernests

2016. gada 1. augustā, plkst. 16:26

Pus gadu dzīvojot mājā vienīgais kas izlīdis ir tas ka nav telpu individuāla siltuma regulēšana - tas nozīmē, ka nav iespējams katrai telpai pieregulēt telperatūras un kad kurina kamīnu nevar konkrētā telpā samazināt grādus. Vēl viens trūkums gāzes katls ir pa jaudīgu tik siltai mājai, bet tagad ir pieejams CerapurCompact, kas šo problēmu atrisina.

Joprojām paliek neatbildēts jautājums priekš sevis - vai bija jēga veikt grunts aizvietošanu, ja tagad blakus gabalā uz manis izraktās sliktās grunts kaimiņš sācis būvēt māju uz plātnes....

Par citu pieredzi - runāju ar 3 pazistamiem kas būvējas (viens jau trešo māju, otrs otru, trešais septīto - tiesa sev tā būs otrā) - visi būvē vienā stāvā, Kārtīgi siltina (kam 440gāzbetona bloks, kam 320mm kopējais karksasa siltinājuma biezums). Telpu plānojumā visiem viena pieeja - liela kopējā dzīvojamā istaba apvienota ar virtuvi un relatīvi nelielas guļamistabas. Nu jā un saimniecības telpas ar auto nojumēm (jā visiem trim ir auto nojumes) ir nost no mājas - māja ir dzīvošanai bet saimniecības ēka mantu glabāšanai un auto novietnei.

Vēl te pavīdēja ka ūdens spice nekad neatmaksāšoties - mēnesī zālāja laistīšanā aiziet 25m3 ūdens, tālāk katrs pats var paskaitīt cik ātri atmaksājas 200eur spice+150eur sūknis.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 1. augustā, plkst. 16:44

Manā gabalā tie ir 200€ uz 3 gadiem, jo tajā laikā spice aizsērēs (arī ar dubulto sietu). Barojas no lietus ūdeņiem, attiecīgi, sausā vasaras periodā var gadīties, ka izbeidzas. Plus ziemai siltumizolācija (plastmasas groda izskatā) viena metra ierakšana.

Gravatar Ernests

2016. gada 1. augustā, plkst. 19:12

Uz ziemu spici iztukšo un nav nekas jasiltina. Lietusūdens dārza laistīšanai pat ar m3 tvertni būs pa maz.

Gravatar Murmulis

2016. gada 2. augustā, plkst. 09:51

Daudzi neaizdomājas par to cik dārzs prasa kopšanu. Automātiskā laistīšana dzīvi stipri atvieglos - un jā ir iespējami arī ekonomiskāki pusautomātiski risinājumi. Automatiskās laistīšanas sistēmas galvas ir ar caurplūdi līdz 20l/min. Tava zemesgabala ap māju salaistīšanai var pietikt ar 4 līnijām, bet drošāk sešas (kapilārā + hidrants kur piespraust auto nomazgāšanai vai citām vajadzībām cauruli). Kopējais programmas darbības laiks 30-40min - ar lietus notekūdeņiem noteikti nepietiks. Krāns uz āru laba lieta, bet parasti ieliek mazu pipuci, kur ne spiediena, ne kā nav, rūsē, sasprāgst, uct. Pašdrenējošie krāni = mēsls. 32 PVC caurule uz āru zem, vai caur pamatiem, min 80 cm, bet labāk 1m dziļumā, iekšā krāns, ārā krāns, aciņa ar kolektoru un elektromagn. vārstiem, ar smuki nomaskētu vāku, uct..

Gravatar Jānis

2016. gada 2. augustā, plkst. 22:20

Esmu tiešām pārsteigts, ka netiki paredzējis individuālu telpu temperatūras regulēšanu. Visās telpās tak vienlaicīgi nedzīvo, guļamistabā naktī siltums nav vajdzīgs, pa dienu nebūsi mājās, bērnam patīk siltāk.. No savas pieredzes - to vajag + likt automātiku uz katru radiatoru.

Gravatar Ernests

2016. gada 3. augustā, plkst. 12:02

Man nav radiatori bet siltā grīda - un tas betona plācenis ir ar kādu 12-18h inerci. tā kā kautko regulēt no rīta silti pa dienu vēsi vakarā silti tur nav īpašas iespējas. Arī telpās vienā turēt +16 otrā +22 man nav nepieciešams, tāpēc arī neliku telpās individuālos regulators, bet pieregulēju loku plūsmas uz kolektora un viss. tie 500eur automātikā neatmaksātos pat 15gados.

Gravatar Jānis

2016. gada 1. augustā, plkst. 16:45

  1. Piespiedu ventilācija un līdz ar to rekuperators - noteikti un obligāti. Mana lielākā nožēla, ka visu uzreiz neiebūvēju.
  2. Pildot sitās grīdas vai radiatorus lejam ūdenim klāt propilēnglikolu, kas nodrošina pret aizsalšanu. Tas izmaksā kādus 100 eur. Man siltumsūknis pēdējo 3 gadu laikā ir kādas 2 reizes atrubījies bez konkrēta iemesla. Biju mājās un pārstartēju, bet ja būtu prom uz pāris nedēļām, un būtu aizsalusi grīda, būtu konkrēts fakaps.
  3. 3 slāņu logi - otra lielākā nožēla, ka ieliku 2slāņu koka logus. Ja ir siltās grīdas, tad ziemā to temperatūra ir ap 25 grādi (telpā 22) un plānais loga rāmis un plānā pakete rada apstākļus, ka pie loga vai zem loga nāk vēsums, lai arī logs ir ielikts labi un gaisu cauri nelaiž. Man ir ļoti silta māja un tieši 2slāņu logi ir vājais posms. Otrkārt, koka logi ar laiku mazliet staigā, no tiem saules ietekmē nolobās laka (man ir ļoti dārga un laba laka, bet tik un tā nogāja 8 gadu laikā). Lai no tā izvairītos koka logi ir jāvasko 1x gadā un tas tiešām nav tas ar ko gribas vienu nedēļas nogali nodarboties (mājā 22 logi). Ja liktu vēlreiz, liktu labus 3slāņu plastmasas logus kā Ernestam.
  4. Saules kolektors - cool, bet bez ekonomiskā efekta. Man pusi apmaksāja ES, tāpēc ieliku.
  5. Kamīns piekurināšanai - cool, bet siltumsūkņa energija izmaksā lētāk kā malkas, tāpēc tas tikai omulībai
  6. Automātikas sensorus katrā istabā un siltās grīdas vārstus katrai cilpai, citādi nav iespējams noregulēt un atstāt, bet ir jāpārregulē pa sezonām un atkarībā no vēja virziena :)
  7. Iesaku paredzēt vietu saldētavai. Man lielā 400 litru saldētava dod iespēju iepirkt gaļu no zemniekiem, piem. pāris jēru, pus cūku, 10 trušus utt., un tad visu to lēnām noēst. Uz Rimi un citu veikalu gaļu vairs nespēju skatīties. Tāpat var saldēt ogas, bērzu sulas, sēnes un visu ko citu. Pagrabs ļaus iepirkt lielākus dārzeņu krājumus.
  8. Garāzu vajag auksto, kur ziemā mīnuss. Autiņam nenāk pa labu turēt plusos un ļaut kust visiem sāļiem un rūsināt virsbūvi un hadeni. Labāk paredzēt atsevišķu saimniecības telpu/noliktavu mājā iekšā, un garāžu, kur nolikt auto un velo un citas lietas, kas var stāvēt mīnusos. Jebkuri garāžas vārti zaudēs daudz siltuma.
  9. Vajag vismaz 2 vannasistabas un vēl vismaz 1 tualeti. Tev drīz meita sāks iet vannasistabā uz stundu vakarā (notīrīt seju) un no rīta (uzkrāsoties). Noteikti ieplāno viņai savu vannasistabu, citādi strīdēsieties gadiem.

To be continued...

Gravatar Edgars

2016. gada 1. augustā, plkst. 18:21

Kāpēc piespiedu ventilācija "obligāti"?

Gravatar Jānis

2016. gada 1. augustā, plkst. 18:43

Jo mājām ar siltajām grīdām ir daži mīnusi, kas bez piespiedu ventilācijas paliek ļoti izteikti:

  1. Ja paver logu, lai vēdinātu telpu, aukstais svaigais gaiss krīt lejā un slīd pa telpas apakšu, savukārt siltais no aukšas iet ārā. Siltuma apmaiņa notieks, kā glāzē ielejot ūdeni. Ja ir radiatori, tiem ir daudz augstāka virsmas temperatūra un tie paspēj piesildīt ienākošo auksto gaisu, plus vēl nodrošina gaisa cirkulāciju, kas neilgā laikā pēc loga aizvēršanas izlīdzina temperatūru pa visu telpu. Savukārt siltā grīda darbojas uz mazu temperatūru (man mājā grīda +25, istabā +22, ārā mīnus 10), tāpēc atdzesēto svaigo gaisu piesildīs ļoti lēni, vairāku stundu laikā. Visu šo laiku pēc vēdināšanas jutīsies diskomfortā, jo būs auksti, it sevišķi kājām.
  2. Pa nakti guļot labi nosiltinātā telpā ar labiem logiem un bez ventilācijas sakrāsies mitrais, izelpotais gaiss ar palielinātu co2. Uz logiem veidosies kondensāts, tecēs lejā, bojās logu un palodzi. Ja vērsi vaļā logu, būs auksti (skat 1. punktu), ja nevērsi, būs sasmacis, izelpots gaiss. Šis mitrums arī tiek būvkonstrukcijās, rada pēlējumu un citas problēmas (siltumnoturība utt.)

Visu augstākminēto atrisina piespiedu ventilācija ar rekuperatoru. Vēlams uzbūvēt sistēmu, lai tai būtu zināma automātika, iespēja regulēt gaisa plūsmu atkarībā no diennakts laika (pa dienu, kad neviens nav, nevēdinām) un advancētākā risinājumā ar co2 un mitruma līmeņa devējiem, kas ventilēs konkrētas telpas atkarībā no tā, cik tās pieelpotas/mitras no dušas. Ventilācijai būtu vēlams pieslēgt arī kondicionētāju, jo pie mums ir kādas 30 naktis gadā, kad ir par karstu, var arī izpausties un pievienot mitruma ģeneratoru, lai ziemā, kad āra mitrums ir ļoti zems, padarītu sajūtu komfortablāku.

Ja izbūvēsi ventilāciju bez "piespiedu", tas zaudēsi izejošo siltumu un otrkārt būsi atkarīgs no vēja, āra gaisa temp. starpības ar iekšējo un citiem faktoriem, ko nekonktrolēsi. Pietiekoši adekvāti izbūvēta piespiedu ventilācija, ja vēl komplektā ar kodicionētāju, ļoti paceļ komforta līmeni, un uz kopējām mājas izmaksām nemaz nav tik dārga.

Gravatar Ernests

2016. gada 1. augustā, plkst. 19:20

Vēl viena būtiska, ja ne galvenā lieta (tiesa ne no savas pieredzes) - nesākt būvēt ja uz rokām nav pilnas būvniecības tāmes ar reālām tirgus cenām un skaidra sapratnes kur ņemt naudu šis tāmes segšanai vismaz 90% apmērā. Lielākā kļūda ir paļauties uz to ka izlasīts ka kādam izdevies uzbūvēt māju 50000eur un cerēt ka jums izdosies tas pats - visdrīzāk ka neizdosies, jo viss maksā cik maksā un lai uzbūvētu zem tirgus cenām ir jādara viss pašam un jāiet uz lieliem kompromisiem materiālu apdares kvalitātē. Tāpat neaizmirstam kā mēbeles, aizkari un pat gaismekļi veido palielu naudas summu.

Gravatar Maxal

2016. gada 1. augustā, plkst. 22:44

+1 par šo. Ja māja līdz šim nav būvēta, visticamāk uzpeldēs N pozīcijas, kuras nav iebudžetētas/saplānotas precīzi.

Gravatar Intars

2016. gada 2. augustā, plkst. 08:46

Tie, kas bez tāmes saka, ka var uzbūvēt māju par 50 vai 60 kEUR to arī +- izdara. Vienīgā nianse, ka potenciālais klients un cēlājs ar šo vārdu saprot dažādas lietas :) Klients- māju, kurā var dzīvot, būvnieks māju, kurai ir tikai sienas, jumts un, cerams, logi ar durvīm ;)

Gravatar Jānis

2016. gada 2. augustā, plkst. 11:50

Šim nepiekritīšu. Sākot savas mājas remontu, man faktiski uzreiz bija skaidrs, ka pasākums plāno izvērsties dārgāks par jaunas mājas būvniecību, bet iemesls pārbūvēt vecu māju bija pierastā apkārtējā vide, iekoptais dārzs un iespēja veikt darbus pa posmiem turpinot māju apdzīvot. Izņemot vienu pusgadu, kāmēr tika pilnībā pārbūvēta iekšpuse. Rezultātā man projekts vēl 4 gadus pēc tā uzsākšanas nav pilnībā pabeigts, bet es esmu ļoti maz parādā bankai - ap 10% no jaunas mājas cenas (vienā brīdī tomēr bija pietiekami daudz materiālu un darba jānopērk uzreiz). Mans plāns ir atgriezt naudu bankai un tikai tad turpināt darīt lietas, kas ir sekundāras.

Rezultātā ģimene var dzīvot ēkā ar visām jaunām komunikācijām, virtuvi, visi iekšdarbi pabeigti, ir silti un ļoti ekonomiska siltumsūkņa apkure. Vēl pietrūkst āra apdare, bruģis, mēbeles (daži bērni guļ uz piepūšamajiem), lampas, garāža, automātiskā laistīšana, trepes, sēta un vēl šis un tas. Lēnām, bet darbi iet uz priekšu un uzkrājas līdzekļi projekta pabeigšanai.

Ja man uzreiz būtu jāsaplāno, kur ņemt 150k eur visam pasākumam, tas vnk būtu nereāli. Bet tā sāc kaut ko darīt, mēģini pabeigt tekošo posmu, padari pats, cik spēka un zināšanu un skat - lietas netgriezeniski virzās uz priekšu. Otkārt, daudzas lietas tā īsti vari saprast un novērtēt tikai tad, kad esi konkrētam posmam izgājis pats cauri.

Gravatar Ernests

2016. gada 2. augustā, plkst. 13:02

Lūdzu nejaukt mājas remontu un renovāciju ar jaunbūvi! Remontējot/renovējot māju kurā dzīvo parasti katrs posms tiek taisīts tik liels cik ir nauda un tā beigās telpas atkal ir apdzīvojamas - mainot jumtu, taču naudas ir tik daudz lai uzliktu vietā, tāpat mainot logus vecos izņem, jaunos ieliek uzreiz.

Būvējot māju savukārt ir citādi - ir jāiegulda pietiekami daudz līdz tur var sākt dzīvot, jo nepietiek uzlikt sienas, jumtu, logus, vajag vēl komunikacijas, apkuri, vismaz minimālo apdari utt.

Gravatar Jānis

2016. gada 2. augustā, plkst. 23:46

Man renovācija faktiski bija jaunbūve - no vecās mājas palika tikai pamati un ārsienas līdz 2. stāva līmenim bez logiem. Faktiski vienu brīdi domāju arī to nojaukt, bet nevajadzēja, jo pamati izrādijās ļoti nopietni, un ārsienām arī nebija ne vainas. Viss pārējais - no nulles.

Bet mana ideja ir, ka dzīvot var arī bez āra apdares, bruģa, mēbelēm, lampām, trepēm, iekšas apdares, virtuves, uz betona grīdas utt. Galvenais, lai ir silti, lai ir duša, lai ir kur pagatavot ēst un nomazgāt traukus. Šādā stāvoklī esoša būve maksā apmēram pusi no pilnībā pabeigtas un aprīkotas mājas. Protams, ir zināmas neērtības, bet jūties daudz drošāk, ja neesi tik lielā mērā atkarīgs no bankas, līdz ar to no pasaules ekonomikas šūpošanās. Cik cilvēku nav aizlaidušies uz Īrijām, jo saņēma labas algas, paņēma kredītus, sabūvējās vai iepirka īpašumus, bet pēc krīzes nespēja maksāt?

Gravatar Maxal

2016. gada 3. augustā, plkst. 10:30

Vēlviena nianse ir likumdošana. Pirms māja nav nodota, tanī dzīvot nedrīkst. Un ja projektā/pašvaldības būvnoteikumos ir noteikts ka tev jābūt sētai, un tā vēl nav uzcelta, ar nodošanu būs problēmas.....Ar fasādi tas pats.... Attiecīgi, pārbūvējot/renovējot esošu, tanī legāli dzīvot ir 'vieglāk' kā jaunbūvei.

Gravatar Maxal

2016. gada 2. augustā, plkst. 10:22

mhm. tipiski tas būs - bez gāzes pievilkšanas, bez sētas, vārtiem, bruģa, zemes izlīdzināšanas, zālāja, sētas apgaismojuma, u.t.t.

Gravatar Vilis

2016. gada 2. augustā, plkst. 11:55

es saprotu, ka pilnīgi ne pa tēmu, bet vai nav ilgtermiņā labāk nopirkt nolaistu viensētu ar vairākiem ha un tad to pamazām saķimerēt nekā pirkt tos 1500-2500m2 kur kaimiņi riņķī.

pa vasaru pastāvīgi dzīvoju vasarnīcā un jāsaka ir liela starpība starp tām dienām, kad kaimiņi ir un nav uz vietas. es uzskatu, ka galvenais jau ir vide - dārzs, apkārtne, ūdeņi nevis pati māja.

Gravatar Alsis

2016. gada 6. augustā, plkst. 22:40

Komentārs no būvuzrauga, kas ir sava darba fanāts - vislētāk ir nopirkt gatavu māju. Otrs lētākais variants - būvēt no nulles. Visdārgākais - rekonstrukcija. Protams, katram variantam ir plusi un mīnusi. Katram pašam jālemj, vai konkrētā iegriba ir attiecīgās naudas vērta.

Gravatar Krišs

2016. gada 2. augustā, plkst. 12:27

Beigu daļā rakstīji, ka visu vajag uzzīmēt. Noteikti vajag, bet vajag arī nofočēt faktisko izpildījumu, jo mēdz būt atkāpes no projekta - kur reāli to vadiņu pievilka, kur patiesībā tā caurule bija.

Gravatar Aivars

2016. gada 2. augustā, plkst. 15:51

  • Kopumā bija žēl pakāstā laika. Viena lieta ir plānot un uz papīra bīdīt visādas sapņu pilis un no viena istabas stūru uz citu pārbīdīt skapja projektu, bet cita ir ņemties ar papīru kalniem, saskaņošanām, tāmēm, materiālu iepirkumiem un bezgalīgo celtnieku uzraudzīšanu. Pēdējais laikam ir vislaikietilpīgākais, tādēļ labu daļu no šī posma izlaidu, pretī saņemot daļēju haltūru, kas dažādos slēptos sīkumos atklājās pēc vairākiem gadiem. Ja tagad celtu, maksātu kādam par būvuzraudzību. Ja pats grib visu uzraudzīt un kontrolēt, un pats celtniecības process nav kā hobijs (kā Ernestam, piemēram), tad nav nekāda milzu prieka par gala rezultātu.
  • Vēl nožēloju to, ka tik viegli piekritu atsevišķiem kredīta līguma noteikumiem par kuriem varēja un vajadzēja vēl pakasīties, bet tas visā citu celtniecības sagatavošanas darbu steigā jau bija apnicis, nebija laika un iemidzināja viņu laipnā attieksme pirms līguma parakstīšanas - mēs jau labi draugi un visu pa labam. Nebiju iedomājies, ka banka mani sāks bakstīt un čakarēt tik fundamentāli un ilgstoši. Pēc 3 gadiem izvilks vienu lietu, pēc 5 gadiem citu un tā lēnā garā visu laiku.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 2. augustā, plkst. 16:27

Par būvuzraugu. Apsvēru šo jautājumu. Esmu ar mieru ietāmēt arī šādu pozīciju, taču tādam jautājumam gribās apziņu, ka maksā cilvēkam, kurš arī atbilstošā līmenī šo uzraudzību veic, nevis simboliski reizi nedēļā aizbrauc uz objektu, kad visi kasjaki jau ir noslēpti.

Par bankas nosacījumiem gribētu dzirdēt sīkāk, ja tas nav noslēpums.

Gravatar Jānis

2016. gada 2. augustā, plkst. 23:59

Ar bankām var būt dažādi. Mani banka (liela, laba, skandināvu), sāka čakarēt, ņemot naudu no konta bez brīdinājuma vairākus mēnešus, līdz pamanīju, ka pēkšņi kredītmaksājums palicis 2x lielāks. Normālas vairrākkārtējas pārrunas ar menedžeriem jautājumu nerisināja, līdz piedraudēju ar fuktuku un iesniegumu policijā par krāpšanu, tad gan nauda atgriezās un lietas nokārtojās. Bet esmu dzirdējis, ka bankām esot tāds kā melnais saraksts, kurā šitādus draudētājus mēdzot ielikt, un tad arī citās bankās kredīti un konti nespīd.

Tāpēc turam acis vaļā, lasām sīko druku, skatamies kontu atlikumus un vai banka pareizi rēķina procentus un vai ir pareizie tekošie eiribori - arī tad ja banka ir ļoti godīga, ļoti pretimnākoša un ļoti skandināviska.

Gravatar lakijs

2016. gada 3. augustā, plkst. 10:30

Par bankām - ne gluži par līguma nosacījumiem, bet tomēr atgādinājums. Neticēt mutiski teiktajam, kamēr tas nav nekur fiksēts. Ir bijuši gadījumi, kad jau vairāki X bankas (arī lielas skand. bankas) darbinieki apstiprina konkrēta kredīta procentus un ikmēneša maksājumus, bet dodot parakstīt līgumu, tur figurē citi % un citas summas. Pirmajā reizē atteicu parakstīt un aizgāju uz citu banku. Pēc dažiem gadiem, kad ņēmu citu kredītu, situācija tāda pati X bankā - telefoniski apstiprina vienu, līgumā iekļauj ko citu. Man tas nelikās normāli, tāpēc sāku prasīt paskaidrojumus bankai un teicu, ka telefonsarunas taču ir ierakstītas un bankas pārstāvis nedrīkst mutiski apstiprināt lietas, par kurām viņš nav pārliecināts. Rezultātā tiku pie jauna līguma - ar jau mutiski minētajiem %.

Gravatar Smic

2016. gada 3. augustā, plkst. 22:31

Cik labi, ka nebūvēju māju ... :)

Gravatar eses

2016. gada 4. augustā, plkst. 09:32

Apstiprināšu + piekomentēšu - tomēr sakarīgs kekss ceļ māju un grib lai sanāk (un netaisās celt vēl vienu;)

  1. logi 3 slāņi un vēl pameklēt kvalitatīvus (man bija čomaks uzreiz prasīja tu sev vai pārdošanai -ta kā uz to nevajag taupīt un uzreiz ar ticēt tam ko piedāvā (poļu logi ar labi, ja pareizos nopērk) + protams profesionāla ielikšana -mazs aukstumu tiltu). p.s. daudz logu ir cool (ja labi logi) - dabiska gaisma istabā ~jebkurā sezonā pozitīvi uzmundrina! (dzirdēts, ka jumta logi -bieži čakars.
  2. jebkura automātiska apkure ir cool! Lai kā tu tagad domā, ka 1x dienā vai trijās aiziet piemest malku/granulu ir baigi stilīgi un daudz laika neprasa;)
  3. kamīns ir forši -kurināsi pāris reizes gadā (izmaksas lielas ierīkot - taču, ja nauda atļauj -liec (atstāj vietu/skursteni/plānu - var ielikt/pabeigt vēlāk - tās pāris reizes ir ļoti jaukas;)
  4. debespuses -jā, saplāno logus, terases -lai redzi to ko gribi -saulēktu/saulrietu un pakārtējā vide atļauj to redzēt (nav kaimiņ kēa priekšā) (iesk. kur vasarā būs riktīgi karsti). Ja daudz, lieli logi uz dienvidu pusi -vasarā karsēs - labas ~žalūzijas utml prasīsies.
  5. dārzs -auto laistīšana un daudz mulčas un gudrsplānojums-> būs ļoti maz darba + ja siltumnīca, tad ūdens pievads tur (krāns + saka, ka labi papildus tvertne ko izmantot pie laistīšanas +auto veramie logi (mehānismi jāpērk ārzemēs un labi) - >siltumnīca kaifs ar maz darbiem un eko dārzeņiem ;D (pārbaudīts vidēji 1x nedēļa iegriežos ko padarīt un biežāk, pēc ražas, kad ienākās ;D!
  6. par garāžu -visi komentāri taisnība ;) ja auto stāv pa dienu saulē ārā un ziemā nojume būtu cool -neuzkarsīs +mazāk sniega tīrīt (var paredzēt uzreiz necelt -nav kritiskākā lieta). Nav lielas jēgas mašīnu turēt garāža (izņemot ja ir spec nodoms)-tur būs kaudze ar zāles pļāvēju, dārza rīkiem, riteņiem, instrumentiem.... kam uzreiz paredzēt vietu... aptuveni -lai zini, ka normāli vēlāk aprīkosi. ūdeni auto mazgāšanai +rozete - mazums iegribēsies noskalot mašinu pie mājas (nav jau ar ķīmiju uzreiz jāberž). drenāža prins ārdurvīm/garāžas vārtiem, ja nav paaugstinājuma suggested ;D
  7. saimniecības telpa -vieta konserviem -papildus saldētavai, burkām, otram ledusskapim -ja aktuāli pēc tam nebūs kur ielikt;)
  8. 2 stāvi ir pat ļoti ok, ja ir ergonomiskas kāpnes (to gan daudzi vietējie super meistari nemāk + vēl smukas uztaisīt) līdz gadiem 50-65 nebūs nekādu problēmu (un 2 stāvā nevajag 100-200m2 ;) -vairāk vietas dārzam - to ar laiku novērtēsi - kādu lieku augļu koku/krūmu iestādīt vienkārši zaļāks - tas nomāc kaimiņs pie kaimiņa (robots ar laiku noļaus mauriņu bez tevis ;D. Vai ar labs 1stāvu plānojums - klusās istabas pareizi nost no skaļākām. un pēc iespējams mazāk koridoru, ja tik tam nav spec. funkcionalitāte;)
  9. ja security kameras -tad pakonsultējies un izvelc visus vadus, kaut kan tagad jau interneta un elektrības pietiek (agrāk analogie prasītos) - ieliktu kādu kameru ar iekštelpā (koridorossiamniecības telpu... -kad brauc prom lai recording pie reizes -mazums. -> vieta kur saies komunikācija un recorders, rūteri, tv konekcijas, elektr. skapis....
  10. liec rozetes katrā stūri labāk 2x vairāk -tas ir tik ērti, ka jebkurā brīdī jebkur var iespraust jebko un parbīdīt mēbeles! (iesk dažos stūros ārpusē! :)
  11. automātiskie vārti (bīdāmie/veramie -kā zeme atļauj, ja ir žogs - ērti.
  12. telpas - neaizrauties ar pārspīlēto plašumu (pēc padomju sindroma - bērniem 3x lielākas - vispirms apdomā funkcionalitāti un reālo vajadzību (ietaupīsi kurinot). sava guļamistba vispār gulta + apiet apkārt + kāds skapis/plaukts;)
  13. iebūvēti skapji -ir ērti un labi iederās.
  14. virtuve - noteikti vismaz bīdāmās durvis -lai var noizolēt, ja nepieciešams. vai ar ja dzīves stils ir open kitchen -tad protams neiespringt.
  15. vismaz 2 wc katrā galā 1 tuvāk, kur viesi (ārdurvis/virtuve -pods + izlietne var likt veļas un žāvētāju vienu uz otru -maz vietas un viss darbojas + enough space netīrās veļas grozs/mēbele aptuveni ~2x1,5m visu var salikt) . otru pašiem -ieteiktu normālu dušu (kāpt vannā un tur dušoties izbesīsies;D + maza 3-4cilvēku vienkārša pirtiņa ~2x2m ar elektrības vai elektrības+ūdens uzkarsēšana aparātu labu- jāatstāj komunikācijas un vieta -uzreiz būvēt nav obligāti) -super lauku pirts ir kruta, taču vēl krutāk ir izdomāt, ka tu gribi uz pirti un pēc ~30-40 min ej (nevis 3-4 stundas kurini un dienām gatavojies iepriekš un tad pārdomā vai nobrūk iedvesma un kompānija -mazaja aiziesi ar viens!;)
  16. izdomāt tv, audio lokācijas. Priekš audio jau tagad wi-fi utml. ir ok - taču viens muzikas serveris (a la multi room) -katrā istabā un uz terases +/- sava mūzika un labi skaļruņi (sienās griestās iebuvēti) ar ērti. Galvenais izdomāt kur un vai nevajag komunikāciju.
  17. dažās vietās dimmable gaisma ir super - guļamistaba + pults - kaifosi katru dienu ;D garos kroidorus -ērti izlēgt gaismu 2-3 vietās. citi pie ārdurvim liek lielo slēdzi zilēdz visas gaismas -nezinu vai vajag - jāmācās jau izlēgt gaismu, kad izej no istabas ;D + tagad LED jau ir normālas gaismas un arvien normālākas cenas - maksimālki liktu tās it sevišķi virtuvē/koridoros .... savās istabās vēl vr ko citu (ja viss pie 220v (nevis 12/24v) -viegli mainīsi vēlāk spūldzes jebkādas atbilstošās). dimable man bija gan piesiets halogēns vai led -to tad var ieplānot pirms pirkt spuldzes un dimmable.
  18. ir modē (un principā ok -koridoros un wc salikt dežurgaismas -mazas led lampas ar iespēju ieslēgt/izlēgt 1-3 vietās - ērti pašam naktī + ja ciemiņi , kas maz orientējās pa māju un slēdžiem -tikai jāpadomā, lai nespīd pa daudz (it sevišķi, ja istabas durvis ir ar iestiklojumiem.
  19. taču pamamtu pamats: izplānot, kā tu gribi un kā reāli daršii virtuvē, istbās, ārpus mājas -> 3x pārdomāt un tad realizēt. Dažreiz gribās "trenda lietas - kuras darbojas tikai žurnālos ;D piem., virtuvē izdomā pats kur iezliente, kur trauku mazg mašina, kur virsma, kur ledusskapis + skapīši un dabra virsmas izmēri. Tjipa ienāku, nolikšu food maisu tur, pie ledduskapja -ērti salikšu. mizošu kartupeļus tur un tur, blakus izlietne, blakus vieta sagriezt... pa rokai garšvielas un cepšana (visi atribūti netālu -tici man 0,5-1m regulāri iet pēc kā no vieta uz vietu nav stilīgi, pat ja stilīgi izskatās ;)..... tur stāvēs trauki, tur... tā sīkā mikro ergonomika aizņem lielāko dzīves daļu -ja būsu tuvu pareizaim (priekš sevis jo tu tur dzīvosi nevis dizaineris piemēram;) - tad priecāsies, ja nē zemapziņā besīsies ;D
  20. anyway kaut kas pārplānosies, un nesanāks -taču tas vairs nebūs kritiski. p.s. kas zin kā tev uzvedīsies dabiskā ūdens aizvade, kad būs māja, bruģis žogs, iekopts ~dārzs -drošāk drenāža.
  21. drēbju skapjus ieteiktu ar istabās/vairākās vietās pa māju attiecīgās - viena modernā garderobe ir cool -taču vai 3-4 cilvēki visi vienlaicīgi tur ies un tas tiešām būs ērti? pie sērijas izdomā, kā tu ikdienā dzīvosi (un ģimene) pa māju - biežākās dar'bibas/maršruti (lai pa nakti uz wc nav jāiet 15 metri tumsā ;D citi saka, ka atsevišķš wc tjipa gulāmistābā ir kruta -nu nezinu, manuprāt, otram dzīvesbiedram tas traucē, taču, ka nav tālu -tas gan labi ;D

Gravatar eses

2016. gada 4. augustā, plkst. 09:41

p.s. rekuperators ir cool -nevajag turēt logus vaļā (nelidos kukaiņi!) regulāri svaigs gaiss (relatīvi) -jāieplāno un gofras jāizbvelk laicīgi -pieslēgt ap[ara'tu var pēc tam. apdomāt vai nevajadzēs vasarā kondicinieri vai siltā ūdens vietā trubās laist auksto , ja siltumsūknis -- visādi var sanākt.

  • vai visās telpās vajag +3,5m griestus - daudz kurināsi. (man 1.stāvā ir augstāk, otrā ~2,4-2,5m -pilnīgi ok. mēbeles aptuveno apjomu un izvietojumu izdomā uzreiz (pēc tam mainīsi, taču uzreiz būs nojsausma vai ir ergoekonomika (iesk iziet uz terasi pa tiešo vai līdz wc nav tālu...)

Gravatar eses

2016. gada 4. augustā, plkst. 09:49

b;uvuzraugs -parasti esmu dzirdējis - ka nauda liela, reālā jēga maza. Tācu kāds uzticams paziņa, kas šad tad apskatās -ir welcome. celntieki tādus bŗinumus stāsta. + pat celntieki ar 10-20 gadu stāžu nezin elementāras mūsdienīgas lietas/risinājumus - vai nu ir paziņa/draugs kas pa lēto/velti vai ar pats investē google un pāris grāmatās (līdz 100 eur un week lasīšanu pietiks ar atliektiem gariem -lai galīgi neķer tevi uz muļki + vēl pats varēsi pateikt kā tev vajag un pat izskaidrot. JA ir iespēja labāk dārgss profs (kas tiešām strādā labi un ātri -ne visi tā dara -dārgi nenozīmē labs + nekas tā neuztur kvalitāti/ātrumu kā saimnieka normāla orientēšanas procesos un aptuvenos ātrumos un draudzīga pieskatīšana laiku pa laikam -savādāk sastāstīs zilus brīnumus vai šaizes saslēps zem apmetuma umtl.-uzzināsi pēc 1-3 gadiem) nekā zemākas kvalifikācijas un lets - nočakarēsies /notērēsies pārtaisīt + termiņi;) celtnieku iemīlotie teksti -to tur apmetēji salabos/izvilks. apmetēji: a tur visas sienas škibas, ko es varēju darīt ;D .. p.s. ja meklē spec. brigādes tas ir čakarīgāk betlētāk. Un tā ir taisnība praktiski nav profesionāla meistara, kas visus ārdarba un iekšdarba darbus māk LABI -> realitāte ja māk visu, tad kā likums viduvēji (un dažas lietas slikti! tikai tev nepateiks ;)

Gravatar vilaks

2016. gada 4. augustā, plkst. 14:44

iesaku visu fočēt ar mērlentu blakus no kāda konkrēta stūra vai sienas, ļoti palīdz vēlāk.

Gravatar andris

2016. gada 5. augustā, plkst. 14:13

tas gan bija pirms gadiem, kad roboti bija eksotika, bet nenožēloju iebūvējamā putekļu sūcēja cauruļu ielikšanu zem grīdām (betonā). pats motors pagrabā, aizej uz istabu, piespraud garu cauruli un sūc, jauda kā celtniecības putekļu sūcējam, viss sakrājas bundulī pagrabā, bet (ne)attīrītais gaiss tiek pūsts ārā no telpām. Un jauda kā lielajiem celtniecības putekļusūcējiem (pats motors ir līdzīga izmēra). un - galu galā robots arī ir jātīra pēc katras pastaigāšanās reizes un kaut kad māja jāiztīra arī kārtīgi.

Gravatar andris

2016. gada 5. augustā, plkst. 15:03

un par ģeneratoru - principā tas nav nepieciešams, ja vien neesi dziļos laukos. pilsētā elektrības piegādi atjauno dažu stundu laikā, līdz ar to kritiskām iekārtām pietiek ar UPS, ziemā māja arī tik ātri neatdzisīs, ja nosiltināta. tāpēc iesaku apgādāties ar 12->220 pārveidotāju, no kura nobarot pavisam kritiskās iekārtas mājā (apkures sūknis, katls utt.), ko varēsi pieštepselēt pie auto, sliktākajā gadījumā auto padarbinot, jano aķa nepietiek. un - ja nav auksts, pārējo var pieciest un tad jau labāk tādos brīžos piedalīties demogrāfiskā sprādziena organizēšanā krīzes gadījumā, nevis ikdienā dōmāt par ģeneratoru, tā apkopi utt.

Gravatar Hmm

2016. gada 5. augustā, plkst. 22:27

Trīskameru logi? :) Piekrītu, liec divkameru logus arī trīs stikliem :D Pat jau ietaupījums nav jūtams komforts ir daudz patīkamāks - logi praktiski nekad nenorasos, nebūs aukstuma starojuma pie loga. Visus nehermētiskumus konstatē ar spiediena testu (blower door) PIRMS apdares uzsākšanas. Aukstuma tiltu neveidošanai seko līdzi būvniecības procesā, gaidīt pirmo ziemu un pēc pētīt, ka idioti ir satirsuši kādu mezglu un labot... var jau, bet tā nedara.

Gravatar Hmm

2016. gada 5. augustā, plkst. 22:30

Bzz - divkameru pakete, logu profiem arī ir kameras un tās parasti būs kādas septiņas ;)

Gravatar Jānis

2016. gada 8. augustā, plkst. 14:12

Blowerdooru obligāti, atradu gan brāķus logos, gan uzstādīšanā, gan siltinājumā. Tikai ar labu termokameru! Celtnieki burkšķēja, bet delektus novērsa. Atkārtotā blowerā viss bija ok.

Gravatar Intars

2016. gada 9. augustā, plkst. 14:16

Vēl no interesantām lietām:

  1. man visas ūdens trubas ir viengabala no ūdens kolektora saimniecības telpā līdz katrai vietai, kur galā jau tiek vienots krāns. Droši no lieku savienojumu viedokļa, bet, ja krāns nav ilgāk lietos, besī ārā, ka katrā krānā jāgaida, kad karstais ūdens atskries no caurteces boilera līdz tevīm.
  2. ja flīzē dušas grīdu (t.i. ūdens tek tieši uz grīdas), tad vismaz tajā laukumā jāliek pēc iespējas mazāka izmēra flīzes, lai vieglāk spēlēties ar slīpumiem.

Gravatar sd

2016. gada 12. augustā, plkst. 13:40

labāk 2. stāvi plašāks skats pa logu, pats esmu audzis 2 stāvu, šobrīd dzīvoju 1stāvu tas tiešām traucē + māja aizņem mazāk vietas vairāk paliek zālienam puķēm kādai dobītei

Gravatar Ab

2016. gada 13. augustā, plkst. 12:45

No izmaksu viedokļa teorētiski 1.5 vai 2 stāvu mājai vajadzētu būt izdevīgāk (mazāks jumts un pamati, īsākas komunikācijas). Vai kāds, kas būvējis māju ir šo pētījis - cik % varētu būt lētāk vai dārgāk tādu pašu m2 vienā, 1.5 un 2 stāvos?

Gravatar Argh

2016. gada 8. septembrī, plkst. 10:06

  1. par pamatiem tas ir mīts. vieglai vienstāvniecei nevajag biezus pamatus. divstāvniecei vajag kārtīgus pamatus.
  2. pirmā stāva sienas attiecīgi jābūt pareizā biezumā lai iztur slodzi, ja domā likt betona starpstāvu
  3. 2st projektu nedaudz dārgāk pārbūvēt (ja izmanto gatavu kā šablonu)
  4. 2st lielāka fasādes apdare un kopējais laukums saskarnē ar ārieni. Fasādei 2st vajadzēs īrēt montējāmās konstrukcijas
  5. jābūvē trepes, kas ir savi 1k..2k... (ja grib normālas smukas plašas kāpnes)
  6. koridori augšstāvā tāpat apēdīs visu "lietderīgumu"
  7. jādomā kā skaņu izolēt starp stāviem...
  8. 2st skurstenis 2x garāks, kas nozīmē jāpērk 2x vairāk spec bloku

Jā - 2st ir smukāk skats, bet pie nosacījuma, ka 1000% esi gatavs par to maksāt un zemes pleķim ir tiešām labs skats, nevis kaimiņa logi no visām pusēm

Gravatar m!

2016. gada 18. augustā, plkst. 15:17

Sienam - Keraterm 18 cm (vai 12 cm versija ta bus vel labak) + 20cm siltinajums (var limet 10 + 10 plaksnes pamishus), pats izdoma kapec ta.

Jumtam - dabigais siferis vislabakais price:performance, varot sazaget ta lai izskatas pec dakstinjiem no ataluma

Jumta siltinajums - uzliek brusas, sapush starp brusam ekovati un tad liek jumta klajumu virsu

Ludzu..

Gravatar quantumrotto

2016. gada 19. decembrī, plkst. 15:21

Kā tad! Šīferis un piedevām vēl sazāģēts kā dakstiņi! Kas par azbesta sviestu. Stingrs rokas spiediens zāģētājam! ;]]] Un 12 cm keraterm ārsienām arī izklausās visnotaļ plānprātīgi.

Gravatar Kaspars Ozols

2016. gada 19. augustā, plkst. 07:10

Uz sāniem veramie vārti ar automātiku - aizņem mazāk lietderīgās vietas un ziemā nav tik cītīgi jātīra sniegs, lai atvērtu vārtus.

Gravatar Kaspars, Ķiršuparks

2016. gada 22. augustā, plkst. 14:31

Pieminēji krānu, šeit neaizsalstošais variants ko paredzu sev izmantot. http://sanel.lv/?l=1&c=872&p=15908

Gravatar neceltnieks

2016. gada 25. augustā, plkst. 13:40

Daži padomi, kuru skimojot cauri neredzēju:

  1. Plānojot, ja ir 2 stāvi, mēģini dabūt vannasistabas zem vannasistabam, virtuves utt. respektīvi, lai viegli izbūvē stāvadus (ietaupīsi naudu un izvairīsies no nedabiskas izbūvēm). Papildus padomā par mājas vertikālo plānojumu, respektīvi cik augsts cokols, arhitektiem Latvijā ir tendence stāstīt cik forši ir, ka vari iziet vasarā zālītē ar vienu soli, bet nevajadzētu aizmirst, ka LV ir arī ziemas ar lielām kupenām un visām no tā izrietošajām sekām. Iesaku netaupīt uz papildus gaismas avotiem. e.g. jumta logiem utt., lai mājā nav tumšu stūru vai telpu.

  2. Ja ir gāzes apkure, tad labāk likt kombinēto gāzes, elektrības katlu, kā safety mehānismu. Par sūkņiem nezinu, bet varbūt arī ir kas tāds.

  3. Pa tām mega biezajām sienām nevajag pārcensties (maksā gan par materiālu m3, gan par darbu m3, gan vizuāli viduslaiku pilī nevajadzētu dzīvot) no pieredzes, 300 roclite lētie bloki + 100 paroc vatte + trīspakešu vācu plastmasas logi (NP Logi (poļu) vai Logu Pasaule (vācu), price performance labākie, ja pa lēto, tad Logu vīrs) un ekovates siltinājums griestiem/jumtam = +-180m2 mājai 60 EUR mēnesī izlīdzinātais gāzes maksājums (siltums, ūdens utt.). Nav nekāda pasīvā vai tml. katrā wc/dušas telpā + virtuvē + kamīns ir dabiskā gaisa pieplūde/noplūde, kas iziet uz skursteni = nav rekuperācijas, par gaisu nesūdzos, logus var nevirināt, arī ziemā. Pirms domā par rekuperāciju, padomā vai padsmit k gribēsi nolikt par to, un izdomā, kur likt to aparātu, lai netraucē naktīs gulēt

  4. Visu hard būves daļu pērc uz akciju (piem. jumta segumiem ir 2x gadā - 20-30%), blokiem katru otro mēnesi manuprāt, tas pats siltinājumiem utt. Hard būve nav lēta ne Depo, ne K Rautās utt. Bet gan buvserviss.lv vai profs.lv utt. vai ss.lv

  5. Visu lielos ieksejos pirms kosmetikas materialus var pirkt no bāzēm, kas reklamējas ss.lv (reģipši, profili utt.) būs būtiski lētāk

  6. Kosmētisko daļu var pirkt Depo, Krautās, Krūzās utt. Bet nekādā gadījumā tur nepērdz grīdas apdares, tur ļoti slikta kvalitāte. (visi kas runā par dabīgajām koka grīdām, ja ir bērni, tad padomājiet kā tās izskatās pēc 2-3 gadiem, labāk provent (http://www.provent.lv) apakšklājs un dārgāks 33. klases lamināts (te atradu sev http://riciba.lv) Flīzes price/performance labākais hanzas flīžu tirgū (gāž LV iekšā atlikumus no vācijas lielajiem veikaliem). Ja ir dizainers, atceries, ka tie dabū otkatus no tiem dizaina saloniem, kur iesaka tev pirkt 2x dārgākas flīzes utt. Uz flīzētāju naudu nežēlo.

  7. Durvis un Aplodas labāk pirkt gatavas, labākais price/performance iļģuciems durvis (baltkrievu).

  8. Santehniku pērc arī uz akcijām (daudz reizes gadā, labākās price/performance vietas ir Cita Santehnika un S&B)

  9. Virtuves izmaksas ir vēl viena vieta, kur cena var svārstīties 2-2.5x par vienu un to pašu. Labākais variants, lai krutais salons sazīmē, bet vietējais meistars (ar labu track record) uztaisa.

  10. Par dizainu, labakais ir kad planojums +- gatavs panemt houszz.com un pameklēt kaut ko līdzīgu, tad piemeklējot pēc izskatas līdzīgus apdares materiālus LV mass market veikalos

  11. elektrības slēdži, dimmeri, termoregulatori utt. pērc EU sertificētos (brandoti, kas EU pa tiešo arī tirgo) no aliexpress, tur mega naudas ietaupās. Visu, kas ar ūdens sistēmām (trubas, pumpji, cirkulācijas sūkņi utt.), tai skaitā termogalvas apkurei akvedukts.lv (zini celtniekiem ir -20% no tām list prices tur)

  12. secība darbiem ir svarīga (piem nemontēt ārējās palodzes pirms ārējās fasādes apdares, vai nemontēt iekšējās palodzes pēc sienu apmešanas utt., izmantot logu uzstādīšanai vēja plēves, visus stūros, kad špahtelē likt lentas, lai neplaisā, ap logiem likt speciālos profilus utt.) varētu vēl daudz rakstīt, šis tā ātrumā papildus pārējiem viedokļiem

Gravatar Nauris

2016. gada 12. septembrī, plkst. 16:59

Šiem ir vienkāršs rekuperācijas risinājums: http://viridilux.lv/lv/Ventilacijas-un-rekuperacijas-iekartas

A par vājstrāvām cerēju kur izlasīt, ka sev gudro māju ar KNX domā izbūvēt... :)

Gravatar laacz Autors

2016. gada 12. septembrī, plkst. 17:10

Ar lokālajām rekuperācijas iekārtām ir pāris nianses. Ja telpu ir relatīvi daudz, kvalitatīvas lokālās iekārtas izmaksās tik pat, cik centralizēta ventilācijas sistēma ar rekuperāciju. Otra nianses - komforts. Tās, lai cik klusas būdamas, tomēr ir dzirdamas. Tā kā šādu uzparikti vēlams ievietot jebkurā dzīvojamajā telpā, tad guļamistabā, kad ir klusums, to varēs diezgan labi saklausīt. Ja būvē jaunu ēku, tad noteikti ērtāk un izdevīgāk ir centralizēta ventilācija. Ja jāaprīko esošā, tad, iespējams, izdevīgāks un racionālāks kļūst šāds risinājums.

Par viedo māju domāšu. Paredzēt paredzēšu, bet uzreiz diez vai realizēšu. Tas tāpēc, ka izmaksas tādiem risinājumam ir diezgan lielas, bet maciņa saturs nav bezizmēra :)

Gravatar KKTK

2016. gada 4. novembrī, plkst. 21:11

Nav rekuperators dzirdams. Pereizi klusinātāji jāsaliek.

Gravatar Taka

2016. gada 20. septembrī, plkst. 08:38

Dārzs. Iesaku pamatīgi apdomāt cik daudz (maz) tur izvērsties. Jo ja vien sieva nav mājsaimniece, kurai patīk no rīta līdz vakaram rušināties dārzā, tad tas ļoti ātri aizies negližē. Visi šie augļu koki, krūmi, puķes utt. - viss tas prasa kopšanu. Un ja abi strādā, tad ar vakariem un brīvdienām vien būs par maz. Ne visi ir "zemes cilvēki", kuriem patīk darboties dārzā, tas kas sākumā šķita viegla atpūta ar laiku paliks par nepatīkamu pienākumu, kuru jāpilda sakostiem zobiem, jo citādi dārzs izskatīsies drausmīgi. Daudzu kaimiņu sētās redzu. Tāpēc rūpīgi jāapsver, cik daudz tur stādīt. Arī pašam - cik daudz patīk pa dārzu ņemties? Tas ir būtiski, jo tā nav izklaide bet regulārs pienākums. Otra lieta - dažādu augļu koku augstums - neiesaku pavilkties uz visādiem pundurkociņiem, zem tiem tāpat būs jāpļauj, līšana četrrāpus zem metru augstas ābelītes nav tā labākā izklaide, ar zāles pļāvēja stumjamo tiek aizķerti zari, augļi utt. Dārzam jāpieiet ar apdomu, atceroties ka katrs +1augs dārzā nozīmē +1 darba.

Gravatar Jānis

2016. gada 22. septembrī, plkst. 12:51

Mazliet paturpināšu ar dažām pieredzē balstītām gudrībām: Kaut kur redzēju, ka plāno likt zemes siltumsūkni. Man tāds ir un to uzstādot, sākumā tranšejas zemes kontūram tika ieraktas 70-90cm dziļumā, racēji dievojās, ka visiem tā rokot un visiem viss strādā. Es ietiepos, parādīju ssūkņa montāžas instrukciju, kur rakstīts 120-150cm, beigās ekskavotristam pateicu "ieraksi kārtīgi uzmetīšu 40Ls pa virsu" un dabūju trubas vajadzīgajā dziļumā. Rezultātā man nekad no trubas ziemas beigās nav nācis šķidrums ar mīnusu temperatūru, atšķirībā no dažiem draugiem, kam arī ir ssūkņi. Starpība tāda, ja nāk ar mīnusu, tas nozīmē, ka truba zem zemes apsalst (ieaug ledus kārtiņā) un vairs nespēj efektīvi ņemt zemes siltumu, rezultātā strauji pieaug elektrības patēriņš apkures sezonas beigās.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 22. septembrī, plkst. 12:54

Jep. Man arī ir plāns, ja izvēlēšos zemes kontūru, to ierakt vismaz 1.5-1.7m (gruntsūdeņu līmenis). Tas ir ikurāt 20-40cm dziļāk par normatīvo sasalšanas līmeni manā galā. Un tur jau arī līdz 2m nav vairs tālu :)

Gravatar kristaps85

2017. gada 8. janvārī, plkst. 19:26

Man gan meistari pastāstīja, ka jācenšas likt mazliet zem sasaluma dziļuma - tas arī ir tie 1-1,20m. Arī gribēju dziļāk, lai mitrums lielāks pie gruntūdeņiem, bet atbilde bija - pavasarī ilgāk vajadzēs laiku kamēr sasalums ap trubām pazudīs. Tādēļ tāds dziļums jāatstāj, lai būtu visefektīvākā darbība.

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:02

Par mājām un to būvniecību, manuprāt, cik cilvēku, tik viedokļu. Un katram sava - atšķirīga pieredze. Un arī katram savi aplauzieni. :)) Mēs ar sievu bijām pasākuši apmeklēt radus, draugus un paziņas, kam būvniecības process dažādās stadijās. Bet lielākā kļūda bija tā, ka neapmeklējām nevienu, kam māja vismaz 10 gadu veca. Tas ir tāds normāls laiks, pēc kura izlien 80 - 90% lažu. Tikai daži piemēri:

  1. Logi no Logu pasaules: Sandis (īpašnieks) ir labs pārdevējs, kā jau visi. Un visi centīsies Tev savu preci pārdot. BET: lai cik labi ir Veka profili, tumšos likt nav ieteicams, lai arī cik skaisti izskatītos, kontrastā ar gaišu fasādi. Saulē tumšais profils kapitāli uzkarst un izplešas, lai vēlāk sarautos un deformētos. Durvis no virtuves uz āra terasi (ērti dažādās svinībās šurpu - turpu defilēt) jāmaina nost un droši vien likšu alumīniju, jo ziemā stūri vairs nepieguļ kārbai. Deformējas arī logi: šovasar, liekot insektu sietus iekšā gribēju jau zvanīt Ripo paziņam un stāstīt, kurā vietā viņam tos greizos sūdus iebāzīšu, bet... Izrādās, ka griezi ir kļuvuši logu imposti un pavilkuši sev līdzi vērtnes.

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:12

  1. Garāža ir forši. Un, ja tā ir savienota ar pagrabu un maķenīt iesilst no tā, kā tas ir mūsu gadījumā, tas ir visnotaļ tīkami. Jā, ir šmuce un kūstošie sāļie ūdeņi ir jānovada un to ir jāparedz laikus: jāveido slīpumi, jāiebūvē grīdā trapiņš utt., bet mana kundze ir starā, ka arī tad, kad ārā ir -20°C, var iekāpt relatīvi siltā autiņā un maukt uz darbu, nevis veikt dažādus rīta vingrojumus ar lāpstu, slotu, stiklu skrāpi utt. Tas, ka tur glabāsies arī daudz kas cits ir tiesa, bet nevajag aizrauties ar minimālismu: 50 kvadrātmetru un pietiek vietas plauktu rindai, dārza inventāram, traktoram, piekabei (ziemā pieslienam pie sienas), stumjamajam zāles pļāvējam, ķerrai, kompresoram, darba galdam 80x250cm un... divām automašīnām! Par siltuma zudumiem... Nu nez, vai tas ir arguments. Piečuks vai divi mēnesī bargākajā salā? Ko uz špickām ietaupīsim, to šņabī nodzersim?

Gravatar Ivis

2016. gada 5. oktobrī, plkst. 20:08

Sasummējot, cik izmaksā piebūvēt garāžu, to uzturēt siltu ziemā, aprīkot ar vārtiem/durvīm, kompensēt tās radītos siltuma zudumus, vai nav prātīgāk tā vietā aprīkot auto ar autonomo krāsniņu, kas atkausēs auto stiklus un nodrošinās siltu iekāpšanu? Esmu garāžu pretinieks, ja vien pats neskrūvejas gar auto. Un sāļā sniega putra pa maķenīt iesilušo garāžu lēnām, visu nakti tek un korodē auto daļas.

Gravatar Rakaris

2016. gada 13. oktobrī, plkst. 00:19

Ivim: jā, ja iet runa tikai par komfortu un tikai siltuma izpratnē, var investēt autonomajā apkurē. BET:

  1. Viena auto aprīkošana, pieņemsim, EUR 1000 Divi auto mājās: EUR 2000 Divi auto, kas ik pa (vidēji) pieciem gadiem tiek nomainīti pārrēķināti uz (pieņemsim, ka tik man vēl ir atlicis...) 30 gadiem - EUR 12.000. To mums rāda matemātika. Domāju, ka vismaz vienas garāžas būvniecības, siltināšanas, apkurināšanas un uzturēšanas izdevumi tiek nosegti.
  2. Jā, kūst. Un jā - rūsē. Ar laiku visi rūsē. Šobrīd 10 gadus "jauna" Toyota vēl nerūsē arī pēc četru ziemu pavadīšanas siltā garāžā. Tad ar cik veciem/nekvalitatīviem/sistiem autiņiem jābrauc, lai sagaidītu, ka sāk rūsēt? ;))
  3. Pie komforta lietām jāpieskaita arī pa pusei vesela bērneļa nesaldēšana ceļā uz un no daktera/bērnudārza/skolas; iepirkumu maisu nestaipīšana no stāvlaukuma uz māju utt.
  4. Mums garāža kalpo arī par darbošanās vietu gan man, gan kundzei. Viņai - puķes pārstādīt, man - kādu savu vai klienta tehnikas (ne auto) vienību saremontēt u.c.
  5. Esmu kofeīna-nikotīna kombinācijas piekritējs. Nē, tas nav veselīgi, es to nereklamēju un nevienam neiesaku, bet mājā gan nepīpoju un garāža ir tā vienīgā telpa, kur atļaujos dzert rīta kafiju, klausīties radio un pīpot. Un, visbeidzot: cik cilvēku, tik dažādu dzīves situāciju, vēlmju, vajadzību, untumu, atšķirīgas rocības, pārliecības un viedokļu. Šeit paužu tikai savu viedokli, dalos ar saviem novērojumiem un pārdomām, nevienam neko neuzspiežu un akli sekot nepavēlu. :))

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:19

  1. Pagrabs - tas nav lēti. Tai pat laikā: ielikt 3 rindas pamatu bloku vai 5, izrakt 1.5m bedri vai 2.8 baisā starpība nav. Jā, protams, ka vispār starpība ir! Bet galvenokārt tajā, ka Tava piemājas teritorija nepārvēršas par būdeļnieku ciematu ar šķūni malkai, šķūni tehnikai, šķūni/nojumi mašīnām, šķūni hobiju darbnīcai un vēl kaut kādu šķūni. Vēl viens liels pluss: komunikācijas, kuras bezpagraba mājai tiek iestrādātas zemē un vairs nekad nav pieejamas, mājai ar pagrabu tiek piekārtas pie griestiem un apsekojamas jebkurā brīdī. Arī jaunu elektrības kabeli ievilkt tālākajā viesistabas stūrī caur pagrabu neradīs problēmas.

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:28

  1. Jumta logi dod gaismu un gaisu. Šeit nu gan (tā pat kā paša jumta izbūvē) nevajadzētu paļauties uz Vaņu un Fedju vai kādu čangaļu brigādi, kas nezin, kā to sūdu maisa. Tas gan attiecas uz pilnīgi visām lietām. Es paļāvos un nu būs jāpārliek, jo kā iebūvēt savietotajā jumtā to brīnumu, čangaļi laikam nezināja: tek...
  2. Kāpnes veselu vakaru rēķināju un zīmēju pats. Pakāpiena augstumam jābūt 15cm, bet platumam - 30cm. Tādas kāpnes pašas "nes" Tevi uz augšu. Lai piedzītu vietai un stāvu augstumam, protams, atsevišķos posmos kādam izmēram jāpiemet/jānoņem 0.50 - 1 cm. Vispār jau viss projekts ir pašu veidots un arhitekte tikai to salika smuki uz papīra.

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:41

  1. Par elektrību vēlams domāt paralēli citiem būvdarbiem. Man sencis elektriķis un mēs visu nostrādājām tā, ka nebija ne baisi jāštrabē, ne kabeļu kilometri pie griestiem jākarina: tikko parādījās starpstāvu pārseguma paneļi, tā mēs bijām klāt un samētājām dienas laikā kabeļus visam stāvam pa paneļu salaiduma vietām. Par lieku rozete nebūs (kā jau te kungi minēja), tāpēc rēķinies, ka 1 km kabeļu aiziet. Ar mūsu viltīgo un racionālo pieeju laikam ar 850 pietika. Bet liekas rozetes nebūs arī TV antenai: to labāk ievilkt katrā istabā. Vajadzētu arī padomāt par iespēju pagarināt/pārvietot: 7 gadu laikā TV rozetes ir mainījušas vietu nu jau trijās telpās. Ja būs duka, iedrukās vēl kaut ko kādreiz. ja ir vēlme pēc papildus info, var pakomunicēt/nodemonstrēt arī klātienē.

Gravatar Rakaris

2016. gada 3. oktobrī, plkst. 01:59

  1. Siltās grīdas it kā prātīgi meistari mēdz neielikt zem vannas vai poda, vai virtuves mēbelēm. Arguments tipa: tur taču tā pat siltums netiks ārā vai podu tak pie grīdas ir jāpieurbj. Laža! Podu var pielīmēt un vannas ir uz kājām. Virtuvē arī mēbeles var mainīt savu sākotnēji ieplānoto vietu. Bet, ja tā dēļ daļa grīdas nesildīs un nepiegādās telpai pēc platības un tilpuma pienākošos siltuma daudzumu, varēsi salt, piemēram, sēžot uz poda. Vai arī vilkt uz labierīcībām kabeli rozetei elektriskajam sildītājām. Vispār ar siltajām grīdām jāpiedomā arī pie mēbelēm: nevajadzētu piegrūst telpu ar mēbelēm, kuras noizolē šo siltuma avotu. Tātad - mēbeles laikam jāizvēlas uz kājām, lai sasilušais gaiss celtos augšup un sildītu telpu.

Gravatar Kaspars

2017. gada 9. janvārī, plkst. 15:49

Svas mājas nav (vēl nav) un mājā arī vēl nedzīvoju!

Amīšiem jau populāri apsildāmie paglmi (bruģīši). Nu varbūt jau nevajag tik šiki, bet varbūt var ievilkt sildkabeli lievenim? Daudzi jau arī liek sildkabeļus notekrorēs!

P.S. Visos mājbūvniecības blogos nav/maz informācijas, cik tad ņemam to kredītu $ un ar kādiem %. Un vai bankas ir vēl tik pretīmnākošas uz izsniegšanu?

Gravatar Edis

2017. gada 29. janvārī, plkst. 20:19

Sveiki vīri,

vai kādam ir bijusi pieredze ar koka māju būvniecību/dzīvošanu? Ir doma par 1,5 stāvīgu koka karkasa (mēdz dēvēt par stāvbūvi) būvniecību. Kas būtu jāieplāno?

Paldies!

Gravatar Jūlis

2017. gada 27. aprīlī, plkst. 19:28

Te ir daudz labu komentāru. Bet nav pieminēti putekļi. Tie mazstāvu mājā tomēr ir ļoti daudz. Ir ar tiem jācīnās, sevišķi, ja ir galda datori. Acīmredzot ir ļoti vēlama attīrīta gaisa padeve, mājā jābūt spiedienam lielākam, kā mēdz spiest vējš. Putekļi nāk no neasfaltētās ielas, no dārza.

Gravatar Balkons

2017. gada 2. oktobrī, plkst. 18:41

Interesanti komentāri, daudzi gaužām prātīgi! :) Tas, ko te vispār nepamanīju, bet ir šausmīgi izplatīts gļuks - balkons (vai pat vairāki balkoni). Ļoti daudzi cilvēki vēlāk nožēlo, ka uzcēluši balkonus, jo privātmājā balkons ir stipri nevajadzīgs. Balkons ir super dzīvokļu daudzstāvenēs, bet ne privātmājās. Sākumā visiem liekas - oi, iešu uz balkona no rīta dzert kafiju un kruasānu ēst, bet tad tu realitātē ar trīcošu roku nes kafiju augšā un izlaisti pa kāpnēm, tad iekārtojies un saproti, ka lejā aizmirsts kruasāns, un, protams, tas viss vēl jānes lejā. Tas ļoti ātri piegriežas. Turklāt balkoniem ir tehniski ķimmerīgi tehniskie mezgli, bieži problēmas ar hidroizolāciju, dārgas margas utt. Galu galā - ja ir privātmāja - kāpēc kafiju nevar dzert ārā pagalmā vai uz terases? Vienīgais attaisnojums balkonam varbūt ir pīpmaņiem, kam nakts laikā baigi savajagas pēc sex uzvilkt dūmu un negribas plikam skriet lejā :D

Gravatar Armando

2017. gada 2. novembrī, plkst. 15:45

Iebūvēta putekļusūceju sistēma ar motoru ārpus dzīvojamām telpām. Nebūs mūžīgas problēmas ar troksni, piesmakušu gaisu un vēl vienu aizkrāmētu stūri. Būvniecības laikā tās būs niecīgas izmaksas, ja saliek tikai pašas caurules, rozetes un trapus pie ieejas durvīm vai virtuvē. Pašu sūcēju (motoru) var iegādāties pēc būvniecības pabeigšanas un uzstādīt kādā palīgtelpā.

Gravatar Pats cēlu

2018. gada 5. janvārī, plkst. 10:40

  1. Ventilācijas trubas obligātas. Rekuperatoru var pat nepirkt. Pie siltajām ziemām var iztikt ar 2 kanala ventilatoriem un ātruma regulatoru. Protams zem -3 jasledz ara jo, tad udens trubās. Rekuperatoru var iepirkt ja lieka nauda paradas. Vent trubas projektētu lai būtu telpu siltaja pusē, nevis pažobeles, kur jāsiltina un vienalga lielos mīnusos uz kondensats.

Gravatar Voldemārs

2018. gada 13. martā, plkst. 09:00

Labs, vērtīgs raksts un interesanta tēma. Cienu visus, kuri būvē saviem spēkiem. Vīriem ar to ir jānodarbojas asinsrites un fiziskā potenciāla uzturēšanai. Būvēšana sākas ar būvprojektu. Pie tā ir vērts kārtīgi pastrādāt un iekļaut visu labo ko iesaka pieredzējušie praktiķi. Plānojumam ir vērts izstrādāt vairākus variantus, kā arī ir vērts iespringt pie tā kā blakus izvietot virtuvi, vannas istabu, tualeti, apkures boilera telpu un kamīna vietu, jo šīs telpas apvieno Visas inženierkomunikācijas, kādas mājā tiks paredzētas, tai skaitā skurstenis ar ventilācijas lūkām. Ēka pārdzīvo vairākas paaudzes, tamdēļ ir vērts domāt arī par to vai ir lietderīgi kāpņu telpu uz otro stāvu apvienot ar vējtvera telpu no kuras ir ieeja uz lielo garāžas telpu ērības nodrošināšanai. Jo detalizētāks būs būvprojekts, jo vieglāk būs būvēt un ietaupīt daudz naudas ! Lai veicas !

Gravatar Alvis

2020. gada 22. janvārī, plkst. 23:02

Paldies par rakstu un komentāriem! 2020. gads un esmu pateicīgs par idejām un domām ko apdomāt/ņemt vērā!

Gravatar Pārlasītāja

2020. gada 28. septembrī, plkst. 23:58

Pieredze ar dzīvokli un 2 mājām:

  1. Logi: dārgais plastmasas rāmis pēc 20.gadiem ir daudz labāks un eņģes arī nekā koks iekšā/alumīnijs ārā pēc 7, jo bērni lietojot atstāja bojājumus uz koka, āra krāsu pabojāja apmetēji, un paši tīrot. Stikls jāliek 3 pakešu vismaz, jo stikla aukstā plakne ir reāls aukstuma avots janvārī/februārī.
  2. garderobes telpa ir laba lieta, bet obligāti sākotnēji jāsaprot - kur būs gludinamais / tvaicējamais dēlis, rozetes un spogulis. Vaļējās stangas un plaukti ļoti ātri pieputekļo drēbes. Drēbes telpā bez durvīm nolietojas no putekļiem, ne valkāšanas, tāpēc iesaku likt skapjiem durvis, kaut stiklu, bet likt. (Glancētos žurnālos tiem skapjiem ir īpaši sakopēji). Garderobes telpā ieplānot uz kā un kur apsēsties, jo šo pozīciju vīrietis-izplānotājs bija aizmirsis, un tas atspēlējās.
  3. kur sieviete, meita krāsosies mājā? Guļamistabā? Virs izlietnes? Vīrietim ir garāžas, šķūņi, bet sievietei vajadzīgs galds ar dienas gaismu un uz tā jāvar turēt lielu spoguli pie kura ērti uzkrāsoties;
  4. stāva līmenī nekādus sliekšņus, jo varbūtība, ka kādu laiku būs jāpārvietojas uz kruķiem vai šļūkājot ir ļoti augsta;
  5. max izolētu virtuvi - lai neredz no dzīvojamās telpas piekrautu izlietni, un, lai tas kurš agri/vēlu rosās pa virtuvi nemodina citus. Izolēta virtuve ir arī ērta, ja kāds grib būt ilgāk augšā, bet guļamistabas iziet no dzīvojamās istabas;
  6. super dārgie skaņas izolācijas materiāli nenoslāpēs bērnu dipināšanu pa otro stāvu, līdz ar to tajos nav vērts ieguldīt, ja ir jāskaita nauda;
  7. taisīt vīriešu un sieviešu mazgājamās telpas. Vīriešiem ar pisuāru un dušu, sievietēm ar vannu. Bidē var aizstāt ar speciālu dušu. Sievietei nav patīkami izmantot labierīcības, kurās ir pisuārs. Lai saimniekam un viņa ciemiņiem ir sava privātā telpa.
  8. nelikt ieeju tualetē no guļamistabas - vēdera vīrusi mūsu platuma grādos ir vismaz reizi gadā un tās var radīt diskomfortu līdzdzīvotājiem;
  9. rekuperācija var izrādīties lieks elektrības ēdājs un izdevums, ja psiholoģiski un praktiski jūtaties labāk, ja telpas vēdinātas caur logu. Vienozīmigi tā ir ļoti laba inženiertehniskā lieta, noteikti jāņem vērā ēkas karkass, tā var būt klusa, bet man tomēr patīk gaiss telpā, kas ienācis atverot logu vai turot to ventilācijas režīmā. Brīvdienu mājai to noteikti neliktu.
  10. krāni ārpusē ir labi, lieveņa + āra trepju apsildītāji vērtīgi, LED spuldzes lietderīgas - bet ne vislētākās, jo nācās pēc 6-12 mēnešiem mainīt uz dārgākām ar kuras neizdeg, nespīd tumsā;
  11. jā, māju jātīra robotam un dārzam jābūt minimāli kopjamam, traukus jāmazgā mašīnai. Sieva mājsaimniece nav jāpārvērš par dārzkopi, aukli, apkopēju, pļāvēju, sagādnieci, logu mazgātāju utt... Ticiet, ka visa uzturēšana aizņem daudz vairāk laika, nekā sākotnēji plānots. 11)ielikt mājā veļas žāvētāja aparātu vai mazgātāju ar žavētāja funkciju. Drēbes mazgā tad kad var un vajag, ne tad kad saulaina silta diena. Ja, žāvētājs patērē elektrību, bet mājā tad neuzkrājas mitrums, nav jāvelta laiks uzkāršanai, novākšanai, apiešanai, kur likt kad nāk ciemiņi utt. 21.gs ir jābūt žāvetājam mājās.
  12. darza āra drēbes vilkt virsū/nost citā telpā, ne pie galvenajām durvīm. Āra smaka un slapjās drēbes ir forši sākumā, bet 2-3 gadā ļoti gribas nodalīt - tīrā vide un ārā darbu vide, bet, ja ir viens priekšnams, tad nav ko pārveidot. ASV un Kanādā ir jēdziens "mud room", kur var ienākt ar gumijniekiem no āras, noģērbties, ielikt drēbes žāvētājā un pat noskaloties un tad iet dzīvojamās telpās. Tā varētu arī būt apsildīta telpa starp garāžu un māju. Silti iesaku ieplānot nodalītu tīro un "netīro" priekšnamu, jo rudeņos / pavasaros kādam pēc ārā darbiem tas piebradātais priekšnams vel jāpārvērš tīrā vietā jaunai darba nedēļai un nav ok mitrās smakas, kas izceļo pa visu māju.
  13. garāža / nojume tālāk no mājas ir ok, tikai padomājiet - kā turp nokļūt tajās dažās reizēs kad ir kurpes ar papēdīšiem ( jā, var mašīnā pārvilkt utt. bet tomēr..)
  14. vai un cik ērti izstumt bērna ratiņus uz terasi, balkonu?
  15. bērna istaba nedrīkstētu robežoties ar vecāku guļamistabu vai atrasties virs/zem tās. Tie daži gadi līdz tīnis varētu vēlēties nakšņot ar otru tīni pienāk ātri, un te ir jautājums - cik ļoti vecāki gribēs klausīties meiteņu/puišu pļāpās vai jauno mīlnieku rotaļās? Un te uzreiz arī situācija par vienu dušas telpu uz visiem pasaka priekšā, ka mājā jābūt vismaz 2 vietām kur nomazgāties un vismaz 2 labierīcībām, lai mājnieki un bērna viesis/viešņa justos komfortabli.
  16. jumts - ja īsmūžīgs, vai pēc 20-30 gadiem būs finanses to nomainīt?
  17. virtuvē uz grīdas droši var likt koku. 2. šķiras parkets no Bēnes ozoliem kalpo izcili jau 15.+ gadus. Korķis bija vienā istabā - putekļojas tāpat kā lamināts, un ja to sabojā, ilgtermiņā izskatās nesmukāk nekā švīka vai pat rieva kokā.
  18. piekrītu, ka mājā balkons ir lieks, ja ir terase;
  19. kamīnam vajadzētu ieplānot mūrīti, kas sildītu piem. otro stāvu, priekšnamu, virtuvi vai to pašu telpu, jo bezjēdzīgi piesildīt vienu telpu ar malku, bet pārējās turpināt sildīt ar elektrību, jo tā iedarbinājusi citu tehniku.
  20. bioloģiskā attīrīšanas iekārta ir izcila investīcija, ļoti labs risinājums, bet, ja man būtu tagad jālemj - es to neizvēletos, jo gribu mazgāt traukus, veļu, māju uc. ar tradicionālo un spēcīgo ķīmiju, neuztraucoties par baktēriju dzīvi. Kaut kā pa 10 gadiem pamainās perspektīva, ja uzbūvēta māja un dārzs, kura apkalpošana ilgtermiņā sāk nogurdināt un izmaksā dārgi.
  21. neapaugt ar lietām saimniecības ēkā, pagrabā, garāžā;
  22. vai māja un palīgtelpas nebūs vienam vai pārim par lielu un par dārgu, ja bērni tur vairs nedzīvos (un visticamāk nedzīvos, ja vien neesat kolektīvās dzīvošanas fani).
  23. risinājums C formas ēkā vai dvīņu ēkas forma, kuru, bērnam pieaugot, sadala divģimeņu ēkā, ir racionāls risinājums ēkas formai, jo tad vairākas paaudzes sadzīvojot netraucē - katra ir ar savu virtuvi, guļamistabām, dzīvojamo istabu un sanitārām telpām. Senioru gals un jauno gals. Dārgs komunālais dzīvoklis 2 stāvos noteikti nav tas kas ģimeni satuvinās kad bērni būs 20-25 gadīgi.

Gravatar XX

2021. gada 17. maijā, plkst. 22:28

  1. Nepatīkams pārsteigums par siltiem U90 laikam 3stiklu logiem - tie no ārpuses aizsalst ziemā un aizmiglojas vasarā. Noskaidrojas tikai ar sauli vai vēja pusē. Iespējams, ka ar laiku paketes kļūs mazāk efektīvas, un šīs efekts pazudīs.
  2. Pisuārs - ieliku sev pa vienam katrā stāvā blakus podiem ar domu, ka mazāk nopilēs garām. Bet nekā :D tagad ir 4 pastiprinātas intensitātes uzkopšanas punkti.
  3. Ja liek kamīnu, tad nepažēlot naudu un pieslēgt to pie centrālās gāzes vai granulu apkures (ar 24KW kamīnu ar stikla durvi varu apsildīt 200 m2 iekštelpas un netērēt gāzi), un obligāti ar gaisa pievadu no ārpuses, lai netērē silto iekštelpu gaisu. Gan patīkami, gan bacup pamatapkurei.

Papildus: nepieaugt pie mājas. Rēķinies, ka tagad jūsu 300 m2 māja pēc 20 gadiem nebūs vajadzīga ne jums, ne jūsu bērniem, un būs jāpārdod. Ar vieglu sirdi.

Un jāpārceļas vai nu uz dzīvokli bez rūpēm, vai kādu mazu mājiņu ar pāris istabiņām.

Gravatar nu gan

2021. gada 18. janvārī, plkst. 13:20

paldies par tekstu, bet valoda gan tev ir tizla- eventuāli...varbūt vēl ingredientus kādus ieteiksi?...trejdeviņi....? :D :D

Gravatar laacz Autors

2021. gada 18. janvārī, plkst. 13:21

Gluži paralēli ko kāds anonīms apmeklētājs domā par manu valodu :)

Gravatar Laurux

2021. gada 25. maijā, plkst. 16:01

Super apraksts. Man bija interesanta situācija pērkot māju. Kā viens no makleres "upsale" punktiem bija tas, ka viss ir iebūvēts, "custom" iebūvētas virtuves, skapji, sekcijas, utt. Un ziniet, pēc mājas nopirkšanas nācās visu gandrīz pārtaisīt. "destitiem" tūsktošu zaudējums, tīri tikai tāpēc, ka iepriekšējiem saimniekiem vispār gaumes izjūtas nebija.