✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Periodika iOS App

2020. gada 10. septembrī, 10 komentāri

Pirms nedēļas manās rokās nonāca 2018. gada Mac Mini. Nonāca ar vienu vienīgu mērķi - paskatīties uz iOS App izstrādi. Kas tas XCode par zvēru, kāds tad dzīvē ir Swift, kā izskatās aplikācijas izstrādes process un metodes. Kāda ir ekosistēma.

Nedēļu vēlāk Appstore ir publicēta pirmā manis izstrādātā iOS aplikācija - "Presē pirms 100 gadiem". Tā ir vienkārša kā miets, izmanto publiski pieejamu periodika.laacz.lv esošu API (apraksts šajā gistā, brīvi izmanto savām vajadzībām, ja vēlies). Un tāds arī bija mērķis.

Instalējiet, lietojiet, ziņojiet par kļūdām. Vai vēlmēm. Kuras nesolu realizēt.
Instalējiet, lietojiet, ziņojiet par kļūdām. Vai vēlmēm. Kuras nesolu realizēt.

Ja par native izstrādēm. Godīgi sakot, uz iOS visa tā padarīšana ir daudz vienkāršāk un veiklāka, nekā to darīt Android. Jo sevišķi, ja tikai sāc. Lai gan SwiftUI ir diezgan nekonsekvents, tur milzīgi daudz trūkst un rodas diezgan sekundāra produkta iespaids. Tanī pat laikā Android ir nopietns XML un Gradle failu purvs. Ļoti patika iespēja darboties jau tik ļoti ierasti reaktīvajā piegājienā. Androīdā ir RxKotlin, kas ir RxJava Kotlina mērcē, bet īsti nav tas pats. Swift kā valoda mazliet mulsina (it sevišķi optionals un vismaz trīs veidi kā tos ignorēt). Bez UIKit nekur nedēsies, bet par Objective-C vari aizmirst, jo Swift jāapgūst. Starp citu, pati valoda rada diezgan jocīgu iespaidu. Kas noteikti ir Android izstrādes pluss - tā IDE, kura ir uz IntelliJ bāzes. XCode šis tas tomēr pietrūkst.

Tas pirmais iespaids. Diez, ko teikšu pēc gada?

Starp citu, pa ceļam līdz publicēšanai nācās ne tikai sākt apgūt OSX, XCode, Swift, bet arī nedaudz grafisko pusi (Appstore bildītes sazīmēt), kopīraitisko (izdomāt tekstu par neko), kā arī juridsisko (sadzejot privātuma politiku)

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar Aivars

2020. gada 11. septembrī, plkst. 08:11

Laipni lūgts iOS dev klubiņā!

Gravatar koko

2020. gada 11. septembrī, plkst. 08:37

Tev paveicies, ka aplūrēji to sūdu tagad, kad ir swift. "Tālajos" dažus gadus atpakaļ, kad swifts bija tikai alfa stadījā, es ņēmos ar Objective C, kas, manuprāt, ir lielākas galvas sāpes kā sajaukt hektoru ar absintu un iztempt tādu pamatīgu daudzumu.

Kas attiecas uz Android, tad kotlins, manuprāt, arī ļoti daudz laba dod izstrādei, jo džavai ir par daudz boilerpleita, bet nu džava man daudz labāk patika kā objective c.

Gravatar Dzintars

2020. gada 11. septembrī, plkst. 11:21

Uz iOS 14 Beta 8 krešo uzreiz pēc atvēršanas :)

Gravatar laacz Autors

2020. gada 11. septembrī, plkst. 13:13

Ielūkošos. Līdz GM nebiju plānojis testēt uz 14.

Gravatar verstile

2020. gada 11. septembrī, plkst. 12:44

Es kā reiz tagad eju Android kursos. Varbūt pēc dažām nedēļām varēšu uzražot līki greizu android versiju :D Biju pāris reizes centies bakstīt Android tīri ar pieeju - a davaj ka uz dullo kko pabakstīs, kā sacīt, lērums visādu valodu ir bakstītas. Nope, nulle izredžu. XMLi un gradļi ir brīžiem tiešām daunting.

Gravatar Gints

2020. gada 5. oktobrī, plkst. 20:27

Pēc Objective-C Swift liekas fantastiski burvīgs. Šobrīd man no visām valodām kas ir iemēģinātas Swifts patīk vislabāk. Optionals ir baigā štelle savienojumā ar guard. SwiftUI vēl mazliet jāpaaugas, bet ja man būtu jāmin, es teiktu, ka Apple GUI programēšanu attīstīs tieši šajā virzienā pretēji storyboardiem. Kad pirms pāris gadiem bija vajadzība androīdam uztaisīt mazu aplikāciju, pirmajā brīdī pēc xcode nesaproti kādā bardakā esi nonācis. Gribētos gan ticēt, ka pa šiem gadiem viss ir palicis labāks.

Gravatar Ansambļtons

2020. gada 9. oktobrī, plkst. 18:41

Tātad nekas svarīgs vairs nekad nebūs tavā blogā? Ā, nu, OK.