Teju vai aizmirsu
Un šoreiz tas nav tāpēc, ka lapa ir draza. Par to citreiz. Šoreiz tas tāds kā vairāk atgādinājums :) Tiem, kas nav redzējuši, klipiņus būtu vērts noskatīties.
✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.
Un šoreiz tas nav tāpēc, ka lapa ir draza. Par to citreiz. Šoreiz tas tāds kā vairāk atgādinājums :) Tiem, kas nav redzējuši, klipiņus būtu vērts noskatīties.
lasītājs
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 11:09
Vienīgie divi Līgo vakarā satiksmes negadījumos bojāgājušie cieta avārijā, jo vadītāja nobijās. Kas lika viņai nobīties no //vienkārši// ātras pretī braucošas automašīnas? Iespējams, ieklausīšanās asiņainajā reklāmas kampaņā. Nešaubos, ka vakar uz ceļiem bija pilns ar cilvēkiem, kas uztraucās, vai viņiem pretim netraucas kāds dzērājs. Nesaku, ka reklāmas kampaņa bija lieka, tomēr pārāk uzbāzīga gan.
rainz
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 15:26
Un kā ir 'sarežģīti' pretī braucoša mašīna??
ja tev pēkšņi līkumā nesas pretī nesas kāds ar purnu virsū, labāk tad lidot sānis ar lielu % izdzīvot (ja ir piesprādzējies) nevis frontāla 90% gadījumu letāla sadursme pie 90+90=180 km/h
tagad jau mēs gudri runāt kā un kas, bet nez kā pašiem būtu to pāris mirkļu laikā.
č
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 19:33
Pie 90 un 90 summā nebūs 180, katrs dabūs tos pašus 90...
oh
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 20:05
č: nē? .. būs gan. paskaties fizikas grāmatā =)
laacz
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 20:55
Č: head 2 head gadījumā dabūs 180 gan :) +/- relativitātes teorijas.
uga
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 22:53
vebā tekstuālais un vizuālais materiāls ir ok. vienkārši un samērā skaidri. piesieties jau protams vienmēr var atrast kur... bet veba funkcionālā uzbūve gan ir patizla..
uga
2005. gada 24. jūnijā, plkst. 22:55
Lasītājs: bet varbūt daļēji kapmaņu dēļ nav kā pirms pāris gadiem, kad cik tur bija - 28 bojāgājušo? un maz tu zini, ko tajā avārijā nozīmēja "nobijās", tā kā tāda moralizēšana ir mazākais padumja..
asdf
2005. gada 26. jūnijā, plkst. 11:48
laacz: head 2 head gadījumā, ja katrs brauc ar 90 km/h un masas vienādas, tad taspats 90 jau vien būs katram. Crash testus jau arī veic 50 km/h masīvā betona bluķī, nevis 100 km/h..
Ja kādam vajag fiziku atkārtot, varu iedot kādu saiti...
lasītājs
2005. gada 26. jūnijā, plkst. 17:52
Kas par muļķībām, ka nebūs 180km/h? Ja tev (kam ātrums 90km/h) pretim brauc mašīna ar ātrumu 90km/h un jūs sasitaties, tad tas ir tas pats, kas tu brauc ar 180km/h pretim stāvošai sienai un jūs sasitaties.
asdf, tev tiešām vajadzētu padalīties ar saviem fizikas zināšanu avotiem.
lasītājs
2005. gada 26. jūnijā, plkst. 17:54
Un par masīvo betona bluķi tev ir taisnība tiktāl, ka ar bluķi, kas divreiz smagāks par automašīnu, var panākt tādu pašu triecienu pie divreiz mazāka ātrumu.
č
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 09:22
Pilnīgas muļķības. Ja ir 90 pret 90, tad katrs dabū tieši 90. Netaisos par šo elementāro lietu diskutēt.
lasītājs
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 09:27
č, fizikā darbojas nevis taisnīgums, bet patiesība.
asdf
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 10:06
lasītājs @ 17:54: Lūk tās ir muļķības, tad jau paņemot 100x smagāku bluķi un ietriecoties ar 5 km/h rezultātā būtu kā 500 km/h??
Bet tiem, kas piemirsuši fiziku, te links http://www.hwysafety.org/teachers_guide.pdf
skatīt 10. lpp 6. punkts.
Raikons
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 10:43
No car, no problem...
č
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 10:54
paldies asdf.
lasītājs
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 12:10
Jā. Man nebija taisnība pie tā, ka var panākt tādu pašu triecienu. Es tur runāju par kustības daudzumu (impulsu), kas nav tas pats, kas trieciens. Trieciens (bojājumi) ir atkarīgi no laika, kādā notiek pilnīga apstāšanās, tātad no mašīnu elastības.
Skaidri var salīdzināt tikai mašīnas ietriekšanos stāvošā mašīnā un pretim braucošā mašīnā. Un tur katram jābūt skaidrībai, ka ietriekties pretim braucošā ir divreiz sāpīgāk.
asdf, var panākt, ka ar 5km/h ietriecoties smagā neelastīgā bluķī efekts ir tāds pats, kā ar 500km/h ietriecoties mīkstā sienā.
č
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 13:07
Es savukārt gribētu apgalvot, ka ja kāds starp tām mašīnām gadās pa vidu, tad viņš dabūs divreiz sāpīgāk. :) Visādi citādi nevajadzētu būt nekādām divām reizēm.
hmm
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 13:46
par ātrumiem un triecieniem: manuprāt te visi ir piemirsuši tādu jauku lietu kā kinētiskā enerģija, kura loca bleķus un veic visādas nepatīkamas lietas mašīnai kaut kur ietriecoties... un tā ir 0.5mv*v (m - auto masa un v - ātrums)... kā labi redzams tad tā enerģija ir stipri vairāk atkarīga no ātruma nekā no massas
par lasītājs @ 17:54: Lūk tās ir muļķības, tad jau paņemot 100x smagāku bluķi un ietriecoties ar 5 km/h rezultātā būtu kā 500 km/h?? ...tieši tā... muļķības... 1t bluķis ar 500kmh ietriecotis radīs 100x lielākus bojājumus kā 100t bluķis ietriecoties ar 5kmh
un braucot vienam pret otru ar 90 km/h... tas ir vienlīdzīgs iebraukt ar 180 kokā...
dumīts
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 13:52
Man savukārt šķiet ka bleķus loca nevis kinētiskā enerģija, bet gan impulsu kompensēšanas rezultātā pieliktais spēks. Tur droši vien kādā formulā tas ātrums noīsinās. Vot tā.
hmm
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 13:56
katram priekšmetam kas pārvietojas ar noteiktu ātrumu piemīt kinētiskā enerģija... kuru apraksta iepriekšminētā formula.... ja auto piepeši apstādina tad kaut kur tai enerģijai jāpaliek... normāli bremzējot tā aiziet bremžu diskos, riepās (siltums) a atsitoties pret kaut ko faktiski visa enerģija faktiski aiziet dzelžu deformācijai. kur tad citur tā enerģija paliek?
hmm
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 13:57
pa daudz to "faktiski"
lasītājs
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 14:41
Kaut kas ar to fizikas pasniegšanu Latvijas vidusskolās ir galīgi šķērsām.
asdf
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 14:59
hmm @ 13:46: Iebraukt kokā ir vēl sliktāk, jo kokam ir mazs laukums, līdz ar to viņš krietni dzīļāk ietrieksies mašīnā.
hmm
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 15:02
asdf @ 14:59: nu jā... ar 15km/h uzskriet uz kāda pīķa asā gala ar varētu būt visai nāvējoši... neskatoties uz mazo ātrumu. es jau galvenokārt runāju par tieši ātruma (un tajā slēptās enerģijas) (d)efektiem
lasītājs
2005. gada 27. jūnijā, plkst. 15:14
Džeki, ar jums par fiziku runāt kā ar bābām par dončikiem.
č
2005. gada 28. jūnijā, plkst. 16:34
to hmmm, nu tieši tā, enerģija jo ātrāk brauc jo lielāka, bet izstāsti man kur tu dabū reiz 2. Bleķus jau loca enerģijas izmaiņa.
H! Vltg3
2006. gada 24. maijā, plkst. 11:58
Vnk pameegjiniet taa: vienu plaukstu uz vietas turot ar otru pa to iesist, un peec tam abas sasitiet, kad vairaak saap???